Gisteren vonden de I Love the Beauty Awards in Brussel plaats. Tijdens dit evenement, georganiseerd door Ici Paris XL, werden de populairste beautyproducten volgens vrouwen voorgesteld. Geen doods onderzoek dus, maar een levendige enquête waarin de echte stem van de vrouw te horen was. Maar liefst 160.000 vrouwen gaven hun voorkeur op beautyvlak prijs.
Het beste make-upproduct volgens vrouwen is de nieuwe mascara Hypnôse Precious Cells van Lancôme. Deze mascara verlengt de wimpers niet alleen, maar verzorgt ze ook van binnenuit. Als beste product voor de huidverzorging kwamen zowel Kenzoki met zijn Belle du Jour als Estee Lauder met Advanced Night Repair naar boven. De ultralichte crème van Kenzoki is de eerste gezichtscrème die heerlijk fris en bloemig geurt, meteen intrekt en als een wolkje over je gezicht streelt. Het serum van Estee Lauder wordt dan weer internationaal geroemd omwille van zijn revolutionaire resultaten op antirimpelvlak. Het beste vrouwenparfum was volgens de 160.000 ondervraagden het nieuwe Ange ou Demon, le secret van Givenchy. Maar ook over de mannengeurtjes hadden vrouwen een mening, als beste parfum voor mannen kwam niemand minder dan Chrome Sport van Azarro naar boven. De Wild Card voor beste product ooit ging ten slotte naar het legendarische parfum Coco Mademoisselle van Chanel.
Daarnaast werden ook enkele bekendheden in de bloemetjes gezet. Erika Van Tielen mocht naar huis met de Glow Award, een prijs die een Vlaamse vrouw uit de showbizz roemt om haar natuurlijk uitstraling. Scarlett Johansson ging dan weer lopen met de titel Internationale beauty persoon. Elettra Wiedermann Rossellini mocht de prijs van International Rising Beauty Talent in ontvangst nemen en Nicolas Degennes van Givenchy werd gelauwerd met de Make-up Creativity & Innovation Award. "Wil je creatief zijn en iets betekenen in het leven dan is er maar een regel: geen regels hebben", besloot Degennes. (br.she)
67 procent van de Britse mannen verkiest een vrouw in sportoutfit dan
een dame gekleed voor een avondje uit. Een kwart wil ook dat zijn
partner geen make-up meer draagt maar er natuurlijk uitziet.
Een onderzoek van een Britse modewebsite bij 1.1125
bij mannen tussen 18 en 35 jaar toont aan dat 62 procent van de heren
niet houdt van een dame die veel make-up draagt, een derde geeft toe dat
ze een partner verkiezen die helemaal geen schmink draagt. De helft van
de mannen die een sportieve look verkiezen houdt van een casual stijl.
64 procent vindt dit erg sexy, 11 procent van hen had een relatie met
een vrouw die ze hadden ontmoet in het fitnesscentrum. 59 procent van de
mannen vindt catwalklooks er belachelijk uitzien. De helft van degenen
die niet houden van dames met make-up vindt dit er nep uitzien. Bijna de
helft van de ondervraagden vindt dat vrouwen zich niet goed kleden voor
een avondje uit en dat ze vaak te opgemaakt zijn.
Marketingdirecteur van
mycelebrityfashion.co.uk Andy Barr: "Mannen verkiezen vrouwen met een
natuurlijke look omdat ze makkelijker te benaderen lijken. De resultaten
van dit onderzoek zijn goed voor vrouwen, zij kunnen nu met een gerust
hart zonder make-up naar buiten of in hun joggingbroek. De meerderheid
van de mannen ziet hen namelijk liever zo."
Top 5 van de
populairste vrouwenlooks bij mannen: 1. Sportoutfit:
sportieve kledij en een minimum aan make-up (67 procent) 2.
Kantooroutfit: professionele kledij, hoge hakken en natuurlijke make-up
(51 procent) 3. Meisjeslook: vrouwelijk jurkje, natuurlijk kapsel en
make-up (39 procent) 4. Avondkledij: sexy outfit, zwaar opgemaakt
en strak kapsel (24 procent) 5. Catwalklook: dure merkkledij en goed
gestyled
Een avondkleed gedragen door Lady Diana tijdens haar
eerste officiële
optreden met haar toenmalige verloofde prins Charles, is bij het
Londense veilinghuis Kerry Taylor voor 232.000 euro (192.000 pond) onder
de hamer gegaan. Dat bedrag ligt liefst viermaal hoger dan voor de
veiling werd geschat. Koper is de Fundacion Museo de la Moda, het
modemuseum van Santiago de Chile.
Het
zwarte kleed werd in maart
1981 voor het eerst gedragen door de toen 19-jarige Lady Di. Datzelfde
jaar stapte de Queen of Hearts in de huwelijksboot met Charles, om er in
1992 weer uit te stappen.
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
De crisis laat ook het luxemerk Prada niet onberoerd. Het label lanceert
daarom lichtgewicht canvas handtassen die een stukje goedkoper zijn dan
het normale gamma.
De shoppingtassen zijn voorzien van het
bekende Pradalogo en hebben binnenin aparte zakjes om al je spullen
veilig op te bergen. Voor een 'budgettas' betaal je nog steeds een
stevige 245 euro en het is dus zeker geen koopje. Normaal zou je echter
voor hetzelfde geld slechts een kleine sleutelhanger van Prada kunnen
kopen. Ze zijn vanaf deze zomer in verschillende prints verkrijgbaar.
Als je aan korset als outfit denkt, denk steevast aan onthullende,
weinig elegante (lees hoerige) kledij. Maar dit seizoen kom je er
elegant mee voor de dag, dankzij de retro sixtieslook.
Lingerie
als outfit is al langer een trend. Maar maak nu geen blunder door je te
kleden als Madonna in de jaren '90 met een korset à la Jean Paul
Gaultier. Ook blijf je beter weg van zwarte lingerie met kant.
Korset van Asos.com.
Je
gaat beter voor een verfijnde grijze of huidskleurige tint, met brede
bandjes voor de perfecte sixties look. Helemaal op de trend is een strak
jurkje met korset als bovenstuk. Het nadeel is wel dat vrouwen met een
grote boezem dit beter niet dragen, wegens onflatteus voor je decolleté.
Het is niet makkelijk om met een korset elegant te lijken. Maak je look
wat stijlvoller door te combineren met een lichte cardigan en je kan er
zo mee de straat op. Voor een feest is een chique blazer een betere
optie.
De zomer komt er aan, dat betekent dus dat er heel wat meer van je huid
te zien zal zijn dan tijdens de koude wintermaanden. Je geeft deze best
een onderhoudsbeurt met een scrub om je huid nog meer te laten stralen.
De
zomermaanden betekenen korte shorts, rokjes en bikini's en dus de
blootstelling van veel huid. Je kan je dan ook niet meer verstoppen
achter dikke foundations zoals in de winter, zomermake-up is vaak heel
wat natuurlijker. Om ervoor te zorgen dat je huid in topconditie is,
investeer je best in een goede scrub voor je gezicht en lichaam. Het
volstaat echter niet om één keer aan het begin van de zomer een goede
scrubbeurt aan je lichaam te geven. Je doet dit echter beter regelmatig
om je huid stralend te houden en je bruine kleurtje te optimaliseren tot
september.
Wanneer je je
huid in de winter verwaarloost; kun je ruwe enkels, ellebogen en knieën
krijgen. Besteed daarom tijdens het scrubben extra aandacht aan deze
zones. De koude eist veel van je teint, het zorgt voor een doffe schijn
met droge stukken, zeker aan je wangen. Daarom is het belangrijk te
scrubben om de bovenste dode laag huidcellen te verwijderen, het maakt
ook komaf met mee-eters en houdt je poriën zuiver. Probeer dit dus één
tot twee keer per week te doen.
In
de scrubproducten die je in de winkel vindt zitten kleine deeltjes in
die dode huidcellen verwijderen. De beweging van het wrijven en
schrobben stimuleert de bloedtoevoer, wat zorgt voor een stralende
teint. Een gezichtsscrub breng je best aan met kleine cirkelbewegingen.
Besteed extra aandacht aan je neus, vermijd de gevoelige gebieden rond
je ogen
Doutzen Kroes is zelden op de catwalk te zien. Volgens het Nederlandse model is ze namelijk te dik voor de kledij van topdesigners.
Kroes wil de 'sample sizes', standaardmaten waarin couture gemaakt wordt, afschaffen op de catwalk. Het Nederlandse model is namelijk dikker dan de meeste graatmagere modellen. Ze wil vaker op de catwalk, maar is niet bereid om hiervoor op dieet te gaan. Het model houdt naar eigen zeggen te veel van het leven.
Wanneer ze gevraagd wordt voor een show van Victoria's Secret, let het lingeriemodel wel op haar voeding en schrapt ze brood, kaas en chocolade van het menu. "Voor die shows moet ik hard werken omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar met mate", aldus Kroes (br.she)
Vivienne Westwood staat bekend omwille van haar kleurrijke, extravagante designs. Voor haar samenwerking met Lee Jeans hadden we dan ook niets anders verwacht dan een kleurrijke, alternatieve collectie.
De collectie Vivienne Westwood Anglomania krijgt volgend seizoen een jeansupdate. Het label werkt namelijk samen met niemand minder dan Lee Jeans om de kopers een nieuwe kijk op denim aan te bieden. In de collectie vind je onder andere gouden jeansbroeken, roze broeken met bolletjesprint, en een afgewassen camouflagebroek, maar wat vooral opvalt zijn de bijhorende accessoires. Gaande van een oversized vest tot een T-shirt dat lijkt te zijn weggerukt uit de jaren '90: alles ademt de kleurrijke, alternatieve geest van Vivienne Westwood uit. (br.she)
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Wat broeken betreft zijn de trends voor deze zomer allemaal bizar en op
zijn minst 'moeilijk draagbaar' te noemen. Na de ultrakorte hotpants en
de broekjes die op luiers lijken, is nu de transparante harembroek hip.
Designers
Diane Von Furstenberg, Valentino en Alexander Wang stuurden
transparante, harembroeken met een casual look op de catwalk. Ook in
steeds meer winkels duikt dit sexy kledingstuk op. Het is de manier om
een broek te dragen en eigenlijk toch niets aan je benen te hebben.
Deze trend is niet makkelijk draagbaar, zie jij
je al op kantoor of in de winkelstraat flaneren terwijl iedereen je slip
kan zien? Maar dit item werkt wel perfect op het strand of aan de
beachbar, het is de ideale manier om je badkleding instant wat
stijlvoller te maken. Het oogt erg oosters, waardoor het kledingstuk zo
in de nieuwste film van Sex and the City (waarbij de dames oosterse
outfits in Marokko dragen) zou kunnen opduiken.
Beige is terug in, wie dat nu wil of niet. Michelle Obama,
recentelijk gespot in het beige exemplaar van Naeem Khan, maakt komaf
met het saaie imago dat de kleur bij velen oproept.
Wie beige zegt, denkt vleeskleurig, kleurloos of saai. In de hoop de
tint te kunnen herwaarderen, noemen designers het eerder 'nude' of
'pale.' Hoe het ook klinkt, de tint lijkt bij de modeontwerpers weer in
volle opmars.
Beige werkt bij
iedereen, ongeacht of je nu blond, zwart, bruin, met of zonder donkere
huid gezegend bent. De Amerikaanse First Lady, wiens voorkeur meestal
naar hevige kleuren als turquoise, geel, roze of limoengroen uitgaat,
toont aan dat beige werkt, ongeacht over welke huidkleur je beschikt.
Door de tint te mixen met zilver, creëerde de designer een cocktailjurk
waarin Michelle letterlijk straalde.
*Test
uitwelke tint beige je het best staat. Dit
doe je door de tint tegen je gelaat in natuurlijk daglicht te houden.
Krijg je iets spooky, probeer je een donkere of lichtere tint.
*
Volg Michelle Obama's raad: fleur het geheel op met zilveren en
metalen tinten. Gouden, koperkleurige riemen, schoenen en
juwelen kunnen daarvoor gebruikt worden.
* Combineer met helder
wit, dat staat altijd mooi. (br.nina)
Niet alleen verdient je huis een grote schoonmaak, ook je looks mogen
na een lange winter opgefleurd worden. Die ingrepen hoeven niet zo
groots te zijn, met deze simpele truckjes, kom je fleuriger en mooier
voor de dag.
1. Kleur in je kleerkast Grasduin
door je kleerkast en zoek naar een kleur waar je het minste van hebt.
Hou je meestal vast aan één kleur, draag dan een tegengestelde tint. Gek
op zwart? Doorbreek de tint met witte stukken of zoek naar een print
waar zwart in verwerkt is, je zal het verschil merken.
2.
Tegengestelden trekken aan Ben je een jeans- en T-shirtfan?
Match je jeans met een zeer vrouwelijke top. Loop je altijd op
stiletto's, probeer dan eens een plat schoentje. Stap af van je
routines, dat kan een groot verschil maken.
3. De schaar
erin Je kapsel is één van de dingen dat meteen opvalt. Ga
op zoek naar een snit dat je gezichtscontouren mooi doet uitkomen, maar
anders is dan wat je gewend bent. Je haarsnit maakt een grote impact op
je verschijning.
4. Heldere lokken Highlights
of méches geven je haar dimensie. Ga slechts tot twee of drie tinten
lichter dan je natuurlijke kleur. Een nieuwe kleurtje in je haar doet
ook wonderen.
5. Accentueer je beste eigenschappen Make-up
heeft de bedoeling om je mooiste kenmerken te accentueren, niet om ze
te verdoezelen. Wees subtiel met het gebruik en accentueer slechts 1 of 2
gebieden in plaats van je hele gezicht. Zet ofwel de ogen aan ofwel de
lippen.
6. Lach Een glimlach maakt je meteen
mooi. Een lach wordt nog mooier als je tanden verzorgd en wit ogen.
Overweeg een verblekende behandeling, een bezoekje aan de tandarts helpt
om de juiste info te krijgen.
7. Je houding Geloof
het of niet, de beste manier om mooier te ogen is de juiste houding aan
te nemen. Je houding is belangrijk voor je verschijning. Zit rechtop
met je rug tegen de leuning en hou je hoofd omhoog. Kruis je benen
liever aan de enkels dan aan de knieën.
8. Vals kleurtje Iedereen
ziet er stralender uit met een kleurtje. Zon veilig, gebruik een
zelfbruiner. Bang van het fake kleurtje? Mix dan je favoriete bodymelk
met de zelfbruiner. Een goede lichaamspeeling is vooraf belangrijk om
strepen en lelijke vlekken te voorkomen.
9. Ga voor lang
haar Is je haar halflang, overweeg extensions. Consulteer
vooraf je kapper en vraag de verschillende opties. Haarstukjes zijn er
in grote verscheidenheid en kleuren en bezorgen je vaak een geheel
nieuwe frisse look.
10. Accessoires Ga
volop voor accessories. Een lang t-shirt oogt mooi met een riem op de
heupen. Een sjaal in je haar of rond je nek geeft een dosis
vrouwelijkheid. Juwelen staan altijd mooi, maar overdrijf met deze
nooit, je wil niet ogen als een kandelaar. (br.nina)
Chanel-ontwerper Karl Lagerfeld is binnenkort te bewonderen in de catalogus van het Franse kledingmerk 3 Suisses. Niet met zijn ontwerpen, maar als model. Het postorderbedrijf staat bekend om zijn betaalbare kledij: het duurste kledingstuk kost 199 euro.
De Duitse modeontwerper is het gezicht van de mannenlijn van 3 Suisses. Lagerfeld hoopt couture zo dichter te brengen bij kleding voor het grote publiek. "De hoogtepunten in de wereld van luxe heb ik al bereikt door te werken voor Chanel en Fendi. Om aan beide zijden van de markt te kunnen staan, dat is pas een luxe", besluit Lagerfeld. (br.she)
Ook komende zomer blijft de maxi-jurk een van de hebbedingen. De
etnische print, die vorig jaar goed scoorde, is nu wel 'uit', en
kleurblokken zijn 'in'.
De populariteit kan deels verklaard worden doordat de jurk enkele
probleemzones kan verstoppen, en je er tegelijk toch fashionable doet
uitzien. Wie wil, kan altijd een riem dragen bij de maxi-jurk om de
taille te benadrukken.
Met accessoires bepaal je de complete
look: casual, om thuis of op het strand te dragen; semi-formeel voor op
de werkvloer of een barbecue bij vrienden of geschikt voor een avondje
uit.
Gecombineerd met platte gladiatorsandalen of een kurk
plateauzool, is je look helemaal af. (br.hln)
Het begon met de blonde lokken van actrice Renee Zellweger, vervolgens
besloten ook Beyoncé, Agyness Deyn en Sarah Jessica Parker ook hun haar
te bleken. Tal van fashionista's kiezen voor blond om in de juiste
stemming voor de zomer te komen.
Het
Britse topmodel Agyness Deyn schokte de wereld door haar bruine lokken
op enkele millimeters te laten kortwieken. Onlangs besloot ze dan toch
maar om net als vroeger terug voor ultrablond te gaan. Ook de immer
charmante Reese Witherspoon ging voor een tintje lichter, ze verandert
van donkerblond naar ijskoningin. Ook Michelle Williams ging voor
verandering met een kort kopje in een platinablonde tint. Actrice Mischa
Barton is een echte kameleon op vlak van haarstijlen, ze veranderde van
doordeweekse girl-next-door in een knappe babe.
Al
snel volgden ook Beyoncé, Sarah Jessica Parker en Cheryl Cole. Ze
gingen niet voor het extreme platinablond, maar hebben wel duidelijk
lichtere lokken. Dat betekent dus dat als jij deze zomer een trendy
kapsel wil, je voor blond moet gaan. We geven je enkele tips om de
juiste tint te kiezen die bij je past. Want als je een lichte huid hebt,
kan platina je er als een spook doen uitzien, bij een donker kleurtje
kan dit ook het verkeerde effect hebben. Daarom is het belangrijk
rekening te houden met je oogkleur, je huidtint en je kledingstijl.
Als
je een warme huidtint hebt met gele, rode of perziktonen probeer dan
tinten als aardbei- of goudblond. Koude huidtinten hebben een blauwe,
roze of paarse schijn, ze staan beter met as-, plantina- of
neutraalblond. Deze vrouwen moet je zeker gele tinten vermijden.
Donkerblond werkt voor de meeste haar- en huidtypes, het is ideaal voor
degenen die geleidelijk aan van kleur willen veranderen. Dames die van
nature bruin zijn kunnen de meeste blonde tinten aan, maar als je echt
voor heel licht wil gaan, moet je je lokken wel eerst laten bleken.
Honingtinten zijn perfect voor jonge vrouwen met een gemiddelde of
donkere tint. Hier krijg je niet echt de look van een babe mee, maar
eerder de nonchalante stijl van een surfmeisje.
Ontwerper Haider Ackermann begeeft zich op glad ijs. De overbekende designer probeert binnenkort namelijk ook de mannen stijlvol te kleden met behulp van zijn allereerste mannencollectie.
Ackermann verwierf doorheen de jaren een erg begeerde reputatie. Zijn luxueuze kledij en beruchte drapages deden menig vrouwenhart sneller slaan. "Voor de mannencollectie wordt het echter een pak moeilijker. Voorheen kon ik objectief naar een lijn kijken, maar omdat ik nu zelf de consument ben, blijf ik maar dingen verbeteren en veranderen", aldus Ackermann. De collectie wordt binnenkort in Italië voorgesteld. (br.she)
Vochtinbrengende crèmes worden alsmaar
populairder. Volgens onderzoekers zou dat voornamelijk het gevolg zijn
van de economische crisis.
Dure gezichtsbehandelingen worden
alsmaar onpopulairder. Vooral de hoge behandelingsprijs is voor velen
een doorn in het oog. Steeds meer vrouwen zoeken hun toevlucht dan ook
tot vochtinbrengende crèmes. Deze kosten een pak minder en beloven
hetzelfde resultaat. Volgens Britse cijfers zou de verkoop van de crèmes
zelfs de grootste stijging hebben gekend vorig jaar. (br.she)
Vergeet die korte sjaaltjes snel, de nieuwste trend zijn oversized exemplaren die losjes gedrapeerd zijn.
Lindsay Lohan, Jessica Alba, Famke Jenssen, het is maar een klein aantal celebrities die verzot zijn op de oversized sjalen. De hebbedingen worden in allerlei kleuren en stofjes gedragen, zolang ze maar extra lang zijn. Wil je de trend zelf ook eens uitproberen. Ga dan op zoek naar een sjaal die je gemakkelijk drie keer rond je nek kan slaan en maak een knoop ter hoogte van je borst. (br.she)
Amerikaanse journalisten ontdekten dat kledingwinkels als Victoria's
Secret en Gap gedragen ondergoed en bikini's ongewassen terug in de
rekken hangen.
De
journalisten van het televisieprogramma Today betrapten tal van
kledingwinkels en -ketens op gedragen ondergoed en bikini terug te
hangen, dat meldt styletoday.nl. Ze deden dit door lingerie te kopen, er
merktekens in aan te brengen en deze dan terug te brengen. Bij een
controle ontdekten ze dat de teruggebrachte goederen gewoon terug in de
rekken terecht kwamen. Ex-werkneemster Tiffany Luchsinger van de
Amerikaanse lingerieketen Victoria's Secret bekent: "Wanneer ondergoed
teruggebracht werd, had dit soms een onfrisse geur. We lieten dit dan
een nachtje luchten zodat het stuk terug als nieuw rook, om ze de
volgende dag terug in de rekken te hangen."
Sinds de onthullingen van de show pasten vijf
winkels waaronder Victoria's Secret, Macy's en Gap gelukkig hun beleid
aan. Nu nemen ze geen gedragen ondergoed of bikini's meer terug zonder
prijskaartje of hygiënestrip of hangen ze dit niet meer terug in de
winkel. Andere van de geteste winkels als Target, Marshalls, Wallmart en
JC Pennings bleven na de show echter dezelfde fouten maken. De winkels
zeggen wel dat dit tegen hun beleid is en dat ze maatregelen zullen
nemen. Om te voorkomen dat je onhygiënisch ondergoed aantrekt, was je
dit dus best meteen na aankoop.
De verlovingspiercing moeten het nieuwste alternatief voor een
traditionele diamanten ring worden. Denk aan diamanten in je tong of
navel, het aanbod aan dit soort juwelen is groot.
Juwelenmaker
Johnny Brookheart biedt heel wat alternatieven aan voor de traditionele
verlovingsring. Zo is er een tongpiercing met een grote diamant, een
naveljuweel met een diamant in hartvorm, voor de torenhoge prijs van
meer dan 25.000 euro. De goedkoopste verlovingspiercing heb je voor iets
minder dan 10.000 euro. Alle juwelen komen in een chique zwart doosje,
de voering oogt ook classy. De vraag is of je als bruid aan iedereen je
verlovingspiercing (in geval van tepel- of navelversiering
bijvoorbeeld) wil tonen.
Een andere evolutie op vlak van
piercings is een juweel van Wildcat net boven je bilspleet. Het is een
ongewone plek om je te laten piercen en zal waarschijnlijk geen grote
hype worden omdat dit enkel uitgevoerd kan worden bij één speciaal soort
huidtype.
Graatmager model gephotoshopt om er 'gezonder' uit te zien
Graatmager model gephotoshopt om er 'gezonder' uit te
zien
Photoshop kwam de laatste tijd vaak in het nieuws. Vooral als er
vetrolletjes, rimpels; cellulitis en ontsierende vlekjes werden
weggetoverd. Maar Groot-Brittannië staat momenteel op zijn kop omwille
van de omgekeerde beweging: een graatmager model dat dikker werd gemaakt
om er gezonder uit te zien.
Het Poolse model Kamilla Wladyka werd ingehuurd voor het tijdschrift
Healthy, een consumententijdschrift van Holland & Barrett. Wladyka
is echter alarmerend dun en dat geeft niet meteen een gezonde 'look'.
Dus werden er wat virtuele kilootjes bijgeplakt.
In haar portfolio staat dat Wladyka een taille van 60
centimeter heeft, en maat 36. Maar dat bleek niet bepaald te kloppen.
"Ongeveer drie kilo hebben we er bijgedaan", gaf editor Jane Druker toe
in een debat over digitale bijwerkingen. Maar volgens Gerard Chevalier
zou Druker hem gezegd hebben dat ze er 12 tot 15 kilo hebben bijgeplakt.
Volgens Druker zag het model
er bij de casting gezond uit, maar een week later niet meer. "Ze had
een mooi gezicht, maar ze was te dun en ongezond voor ons magazine. Veel
kleren pasten haar niet omdat haar botten te veel uitstaken. Wij
promoten welzijn en een gezonde levensstijl, en wat zij uitstraalt, past
daar niet bij."
Het voorval doet
vragen rijzen over de zogenaamde 'size zero'-modellen die in de
modewereld nog altijd worden opgehemeld. Een doorbraak van de zogenaamde
'vollere' modellen is er nooit echt gekomen, integendeel zelfs. Een
bericht vorige week toonde zelfs aan dat deze volslanke modellen alweer
gedumpt waren door de modewereld.
Toch zijn modellen van het type Kate Moss en
Agyness Deyn (mager, zonder rondingen of borsten) nog altijd degene die
het vaakst de catwalk mogen betreden en op covers worden geplaatst. Het
is het bodytype dat het vaakst wordt gepromoot, getoond en bewierrookt,
maar het is tegelijk ook het bodytype dat niet de gemiddelde vrouw
weerspiegelt. Onzekerheden over het uiterlijk en eetstoornissen zijn het
gevolg.
Al klinkt er ook kritiek op
de werkwijze van Healthy. "Als magazines aan de lichamen beginnen te
prutsen, dan loopt het fout. Waarom hebben ze haar gewoon niet naar huis
gestuurd?" Dat is een goede vraag, die voorlopig onbeantwoord blijft.
Holland & Barrett wilde volgens de krant Daily Mail geen commentaar
geven op de zaak (br.hln)