Marilyn Monroe is
nog steeds, 48 jaar na haar dood, een stijlicoon. Deze beroemde actrice
krijgt binnenkort haar eigen kledinglijn, ontworpen door Victor
Carranza.
Stijl Fashionista's
kunnen jaren na haar dood van het fijne modegevoel van Marilyn Monroe
genieten. De Amerikaanse collectie krijgt de naam House of Monroe en
ligt volledig in de stijl van wat de zelf actrice droeg, meldt nu.nl.
Marilyn Monroe doeg tijdens haar leven al verschillende jurken van
Victor Carranza, dus hij voelt perfect haar stijl aan.
Ook basics Deze
lijn zal een unicum zijn, want het mag als enige de afbeelding van
Marilyn gebruiken. Daarnaast zal ook een trendy collectie verkocht
worden die uit basics als t-shirts en jeans zal bestaan. Deze krijgt de
echte naam van Monroe, Norma Jeane.
Waar en wanneer de lijn te koop zal zijn, is nog onbekend. (br.Nina)
Mannen vallen op
lange, golvende lokken. Recent onderzoek van Philips toont aan dat
golvend, lang haar het meest sexy blijft voor een vrouw. Die
vrouwelijke look scoort bij 43 % van alle mannen.
Favorieten Op
de tweede plaats opteren jongens voor steile, lange lokken à la
Jennifer Aniston. De klassieke bob eindigt op de derde plaats. Een kort
kapje à la Victoria Beckham eindigt pas op de vijfde plaats,
voorafgegegaan door een halflang, steil kapsel als Gwyneth Paltrow.
Uren werk Mannen
kiezen nog steeds voor de traditionele, stereotype kapsels. Reden is
dat lang haar al eeuwenoud sterk gelinkt is aan vrouwelijkheid.
"Jongens kiezen voor natuurlijk ogende kapsels", vertelt opdrachtgever
Karen Moore van Philips 'hair appliances'. "Wat ze daarbij vergeten, is
dat weinig vrouwen gezegend zijn met dikke, lange, golvende haren. Vaak
is ettelijke tijd nodig om deze favoriete look te creëren. En dit
terwijl een derde van de ondervraagde mannen, niet te vinden is voor
perfect gestyled haar".
Glans Glanzend
haar is bij 72 % belangrijk. Vrouwen steunen daarbij op de innoverende
hulp van haardrogers, gladmakers en steiltangen. "Met de nieuwste
producten is dit inderdaad makkelijker te bereiken", aldus Moore. "Het
bespaart de dames uren werk en mannen uren wachten". Belangrijke
randbemerking: teveel styling is uit den boze, 79 % van jongens wil
door de lokken van hun liefste blijven woelen. Allicht is dat de reden
waarom een opgestoken kapsel niet tot het favorietenlijstje hoort.
Doorgronden Jongens
letten wel degelijk op de haarsnit. 80 procent probeert een vrouw te
doorgronden door naar haar kapsel te kijken. Slechts 18 procent geeft
toe niet of nauwelijks naar een nieuwe haarsnit bij een meisje te
kijken. Ligt haar kapsel anders, durft slechts een vierde van alle
ondervraagden een eerlijke opinie te geven. (br.hln)
Trendy outfi voor après-ski, let vooral op laarzen van Pucci.
Trui met winters patroon.
Skilegging.
Koolaburra
Steeds meer skiërs
vinden warmte belangrijker dan er mooi uit te zien. Maar dat wil
natuurlijk niet zeggen dat je de twee niet kan combineren. Dit
winterseizoen zijn de pakken uit één stuk terug trendy en voor de après
ski kies je voor opvallende boots.
Flashy De
skitrends gaan terug naar de jaren '70: flashy ontwerpen met felle
kleuren en opvallende prints. De nieuwste materialen zijn gelukkig zo
dun dat je er nog steeds vrouwelijk kan uitzien op de latten.
Pakken uit een stuk Ze
zijn terug van weggeweest, de skipakken uit een stuk. Deze worden
gemaakt van hoogstechnologische materialen, zodat je zeker geen kou kan
lijden. Het voordeel van de nieuwste ontwerpen is dat ze toch de
vrouwelijke vormen in de verf proberen te zetten. En ze zijn nog trendy
ook, zelfs ontwerpster Stella McCartney waagde zich aan ski-outfits.
Maar ook met zwart scoor je goed op de latten, het is de ideale kleur
om glamoureus te skiën.
Zelfs om je oren warm te houden, zijn
er fashionable oplossingen. Kies voor een lieflijk mutsje in een fel
kleurtje of trendy haarband met bijvoorbeeld veertjes.
Après-ski De
strakke skilegging met rekkers voor onder je voeten is terug uit de
jaren '80. Combineer dit met een paar zware moonboots of Koolaburra
laarzen en je zit helemaal goed. Als top draag je een lange gebreide
trui met een typische winterprint. (br.Nina)
De Franse Vogue brengt een februari nummer uit waarin slechts één model het blad zal sieren: Lara stone. Het uit Nederland afkomstige model werd al meerdere malen door de Vogue camera vastgelegd, maar krijgt in dit nummer de hoogst uitzonderlijke eer om het hele blad te vullen.
Lara Stone is een zeer verdienstelijk topmodel dat o.a. het gezicht geweest is voor Calvin Klein Jeans, Max Mara, Jil Sander, H&M en Givenchy.
Dijenhoge laarzen, de linkse zijn ontworpen door Stella McCartney.
Stijlvol lederen rokje.
Gewaagd, maar stijlvol: een lederen jurkje van asos.com.
Leder is hét
materiaal van dit seizoen. Vroeger was het enkel voor accessoires
bestemd, nu kun je haast elk kledingstuk in leder vinden. Een stoer
jasje is een makkelijk basisstuk om te dragen. Maar als je een stapje
verder wilt gaan, wordt het moeilijker. We geven je tips om een rokje
of lederen broek te dragen zonder er ordinair uit te zien.
Kinky Leer
associëren we haast automatisch met kinky, vaak ziet de look er wat
ordinair uit. Dit seizoen is dat allesbehalve waar, ontwerpers halen
leder uit de kast en maken het sexy. Lakleder of zelfs latex, alles kan
en mag, meldt ze.nl.
Rock Wil je voor een
stoere, toch sexy look gaan, kies dan voor een latex legging met
lederlook of dijenhoge laarzen. Doe inspiratie op bij Rihanna, de
zusjes Olsen en Posh. Het is belangrijk, om een ordinaire look te
vermijden, dat je deze broek met de juiste dingen combineert. Je kan er
bijvoorbeeld een gebreide lange trui, classy jasje of trendy tuniek met
A-lijn op dragen. Voor de durvers zijn er de hoge laarzen, maar dat
werkt eigenlijk alleen bij perfecte benen.
Feestoutfit Ben
jij niet voor de strakke lederen broek te vinden, zijn er nog tal van
andere opties. Je kan kiezen uit topjes, rokjes en jurkjes. Leder is
het ideale materiaal om je feestoutfit dat tikkeltje extra te geven.
Een topje draag je met een jeans of classy broek met smokingallures.
Wil je voor het sexy jurkje of rokje gaan, combineer dan met een dikke
panty. Zo kom je gewaagd maar toch stijlvol voor de dag. (br.Nina)
Miskopen horen bij
het shoppinggedrag van elke vrouw. Best wel jammer, want kleding kost
geld en niets is zo frustrerend als te moeten vaststellen dat dat
schitterende jurkje toch niet zo mooi staat. Met deze pastips, gelezen
op stylegyde, voorkom je miskopen.
1. Pas kleding altijd. Iets wat op een mooi kleerhanger hangt, oogt misschien beeldig, maar kan niet bij je passen.
2. Wil je een goed beeld van de kleur? Bekijk het dan onder daglicht. Kunstlicht kan de kleuren vervormen.
3. Loop er mee rond. Enkel dan kan je voelen of iets goed zit en niet knelt of spant.
4. Kijk hoe een broek zit als je de handen in de zakken steekt. Zijn de zakken diep genoeg?
5. Pas je een vest of jas,
trek er dan dingen onder aan. Bekijk hoe dat samen staat. Doe ook eens
de knoop dicht om de pasvorm van de schouders en de borstwijdte te
beoordelen.
6. Let niet op de maat, wel op het draagcomfort.
7. Hou de kleren even aan en voel of de stof niet jeukt of pikt.
8. Pas je bloesjes, jurken of tuniekjes , buk dan even voorover en kijk of de halslijn mooi tegen je lichaam blijft.
9. Broeken mogen na wat bewegen, geen horizontale plooitjes vertonen of aan de achterkant loskomen via de rug.
10. Zijn de lusjes aan de broek breed genoeg voor je favoriete riem?
11. Check zittend of de split van een rok of jurk niet openvalt op een ongewenste plek of de stof van bloesjes en shirts niet omhoog kruipt.
12. Op zoek naar een accessoire? Draag dan de kleding waar je deze het liefst bij wil.
13. Kijk bij een beha altijd hoe de kleding erover valt en of deze onzichtbaar is onder je kleding.
14. Doe schoenen aan als je een broek past. Zo zie je beter hoe de broek valt.
15. Koop je schoenen, pas dan altijd beide exemplaren. Koop schoenen nooit 's morgens of na een dagje shoppen, ze zijn dan dikker dan normaal.
16. Bekijk de wasvoorschriften.
17. Kleding kan vermaakt worden, maar de taille wijder maken of de schouderbreedte aanpassen wordt moeilijk.
18. Bedenk wat je op je nieuwe aanwinst wil dragen, een kort of lang jasje? Welke schoenen? (br.Nina)
Caroline Bis
groepeert haar feestcollectie rond drie kleurcombinaties: zwart en
goud, rood en paars en groen en blauw. Respectievelijk voor de
stijlvolle, levendige en urban vrouw.
Tijdloos elegant Wie
graag zwart draagt, komt zeker bij de feestcollectie aan haar trekken.
Bij Caroline Bis is dat niet anders. Twee zwarte jurkjes (één
cocktailjurk en één avondjurk), een zwarte broek met feestelijk topje
of een A-lijn rok met een smaakvolle gouden bloes: het kan allemaal.
Voor de dames die willen stralen is er ook het volledig gouden
ensemble, bestaande uit broek, topje, lange trui en een gouden riem.
Wij willen kleur! Voor
wie het allemaal iets kleurrijker mag zijn, kan kiezen uit de levendige
rood-paars collectie of de etnisch getinte blauw-groen collectie.
De
rode en paarse kledingsstukken passen bij een levendige, no-nonsense
vrouw die graag praktische kleren draagt maar toch stijlvol uit de hoek
wil komen. Getuige daarvan is het basisstuk (een skinny broek)
gecombineerd met oversized topjes en een riem. Voor de durvers is er
een wijd topje met felle paars-rode print.
Mag het jong, urban
maar met een twist, dan kies je best voor de groen-blauwe collectie.
Eenvoudige jurkjes met etnische print worden gecombineerd met een
handige groene tas en een knappe regenjas. Het enige wat u nog moet doen, is kiezen!
Marlies Dekkers opent eerste lingeriewinkel in New York
Marlies Dekkers opent eerste lingeriewinkel in New York
Marlies Dekkers heeft haar eerste lingeriewinkel in New York geopend. Gelegen in het gerenoveerde Plaza Hotel aan 5the Avenue nabij Central Park, etaleert de Nederlandse lingeriekoningin haar producten nu naast Gucci, Prada en Louis Vuitton.
"Ik koos voor een hotel omdat ik gek ben op de geheimen en verhalen van zo'n plek. Ik voel me in het Plaza een beetje het kleine eigenwijze meisje in de grote wijde wereld. 'Hello. I am Marlies. I am forty-three. I am a city child. I have a store at the Plaza", vertelt Dekkers tegen Het Nieuwsblad.
Dekkers lingerielijn begint stilaan internationale allures te krijgen. Zo toonde ze haar collectie eerder dit jaar al voor de eerste keer tijdens een grootste modeshow in Parijs.(br.she)
Echte
fashionista's dragen ongetwijfeld Uggs. De warme en modieuze laars
scoort deze dagen hoge toppen. Voor het eerst brengt het merk nu ook
regenlaarzen op de markt.
Rubberen trend Regenlaarzen
zijn in. Het rubberen schoeisel duikt steeds vaker op in het
straatbeeld. In talloze kleuren en varianten kan je sierlijk door de
plassen flaneren.
Modellen Ook de
Uggs-fabrikanten hebben die trend opgemerkt en brengen twee modellen op
de markt: de Wallingford en de Millcreek boots. De eerste is er in de
kleuren Pearl, Soft Gold en Sterling, de tweede bestaat ook in roze
variant. Het regenschoeisel is vanaf begin 2009 te koop, maar zijn, net
als de grote broertjes, niet goedkoop. Reken op een prijs van 190 en
220 euro.
Succes Producten van Ugg zijn al
geruime tijd zeer populair in diverse Europese landen. Wel ontbreekt
het bij ons aan een eigen merkwinkel, zoals die wel in grootsteden als
Londen en New York te vinden zijn. (br.nina)
Beroemde modeontwerpers verdringen
zich om Michelle Obama, de vrouw van de toekomstige Amerikaanse
president, te kleden voor de inauguratie van haar man in januari.
Ontwerpers
als Marc Jacobs, Christian Lacroix en Karl Lagerfeld presenteerden in
het Amerikaanse modevakblad Woman's Wear Daily 34 kledingontwerpen voor
de aanstaande first lady. De ontwerpen varieerden van een combinatie
van een rok met een jasje tot glamoureuze avondjurken.
Kenners
omschrijven de kledingkeuze van de 44-jarige juriste als stijlvol, met
combinaties van haute couture en H&M. Ze wordt nu al gezien als
stijlicoon. (br.nina)
Een voorbeeld uit de collectie van Sprouse voor Vuitton in 2001.
Graffititags worden beschouwd als
een criminele daad, maar graffiti bestaat ook in andere vormen.
Modieuze vormen bijvoorbeeld, zoals de samenwerking tussen
graffiti-artiest Stephen Sprouse en mode-ontwerper Marc Jacobs voor het
modehuis Louis Vuitton.
Sprouse
werkte in 2001 al een collectie uit voor het beroemde handtassenmerk.
Marc Jacobs wil die samenwerking eren door een nieuwe collectie uit te
brengen, waarbij twee kenmerkende patronen van Sprouse werden
geherinterpreteerd ( het graffitimerk en de roos) is groen, roze en
oranje.
"Ik nam wat Stephen had gemaakt voor Vuitton, en
verdraaide het zodanig in mijn hoofd tot het iets was dat Vuitton zou
kunnen gemaakt hebben voor Stephen", verklaart Jacobs. "Het was heel
leuk om me te kunnen inbeelden dat ik Stephen was en te spelen met de
prints."
De collectie bevat zowel tassen als laarzen, pumps,
hoofd- en polsbanden en portefeuilles. Wanneer de collectie te koop zal
zijn en tegen welke prijzen is nog niet bekend. (br.nina)
Wie in de winter
een beetje fashionable voor de dag wil komen, kan niet zonder laarzen,
een mooie winterjas en... een hoofddeksel. Jawel, na een zomer vol
slappe hoeden en petten, zet de trend zich door naar de winter met
wollen en gebreide baretten (voor jonge en alternatieve vrouwen),
cloches (voor de elegante retrovrouw) of petten (voor de stoere dame).
Uitzonderlijk kan ook de hoge (mannen-)hoed, bij voorkeur op een
verkleedfeestje of een fotoreeks.
Imago Het
leuke is dat je hoofd beschermd wordt tegen koude wind en neerslag én
je tegelijk toch heel modieus voor de dag komt. Het hoofddeksel past
letterlijk bij alles: jeans, een geklede broek, een nette rok, een
leren vest of een warme winterjas... het maakt telkens je outfit áf en
geeft dat extraatje waardoor je opvalt (op een positieve manier!).
Wat
je kiest, bepaalt ook je imago. Een dikke, gebreide baret is voor het
alternatievere type, de wollen versie is formeler en past ook bij
recepties en chiquere feestjes. Net als de cloche, die je helemaal
boven de rest uittilt als je het combineert met retrokledij, zoals rok
met hoge taille tot onder de knie en hoge hakken. De hoge hoed past dan
weer het best in een boudoir-sfeertje, met een net korsetje, netkousen
en rode killerheels.
Kapsel Wat je ook
kiest, hou je kapsel eenvoudig. Losse krullen of stijl haar zijn de
beste optie. Hou er rekening mee dat je haar door het dragen een beetje
statische elektriciteit kan bevatten en dus minder mooi kan vallen na
het dragen van het hoofddeksel. Neem daarom altijd een borstel mee om
het snel wat te kunnen fatsoeneren.
Hollywood De
mode vond al zijn weg naar het land van de bekende mensen, waar vooral
de wollen baret zijn ingang vindt. Onder andere Kate Middleton, Peaches
Geldof, Dita Von Teese, Claudia Schiffer, Alicia Keys, Gwen Stefani,
Katie Melua en Christina Aguilera maakten er al het mooie weer mee.
Heidi Klum toonde dan weer hoe je de hoge hoed sexy kan maken. (br.nina)
Het groene thema zet zich ook verder in de mode-industrie.
Ontwerpers doen steeds meer beroep op biologische katoensoorten, en
proberen het milieu te sparen tijdens het productieproces. Om hun
liefde voor de natuur extra in de verf te zetten organiseerden enkele
Colombiaanse designers dit weekend hun eigen 'Biofashion show'.
Pable Dorado, Angelica Fernandez, en Juan Herrera waren maar enkele
designers die hun creaties met trots presenteerden tijdens de modeshow
in Cali (br.she)
Kerscadeautjes
zoeken is vaak een strijd tegen de tijd en stresserend omdat je het
perfecte cadeau wilt afgeven. De webshop Lady Pica biedt trendy
accessoires aan en bespaart je tijd door spulletjes voor te stellen op
basis van het soort vriendin: romantisch, sportief, zakelijk en trendy.
Trendy Lady Pica
maakt het je makkelijk. De webshop houdt je op de hoogte van de laatste
trends en biedt je op basis daarvan de leukste accessoires aan. Zo
blijft je kleerkast fashionable en je hoeft er niet eens je huis voor
te verlaten. Zodat je nog sneller te werk kunt gaan, wordt het aanbod
getoond op basis van welk type vrouw je bent. Je vindt er dus
handtassen, juwelen, zonnebrillen en nog veel meer voor de sportieve,
zakelijke, romantische of trendy vrouw.
Cadeautjes Met
de feestdagen in het vooruitzicht, is deze website een handige tip als
je last minute nog een cadeautje zoekt. Je krijgt de spulletjes mooi
ingepakt thuis gestuurd, lekker makkelijk dus. (br.Nina)
Russische Natalia Vodianova nieuwe uithangbord Etam
De Russische Natalia Vodianova wordt in 2009 het nieuwe gezicht
van de modeketen Etam. Ze zal er de vrouwelijke, moderne visie van het
merk tot uiting brengen, een eerlijkheid, enthousiasme en vrijgevigheid
terug onder de aandacht brengen.
Vodianova werd op 28 februari 1982 geboren in het Russische Nijni
Novgogod. Op 15-jarige leeftijd verhuist ze naar Parijs, en tekent er
een contract bij Viva. Ze is later ook nog het gezicht van Gucci, Miss
Sixty, Marc Jabocs, L'oréal Paris,Chanel, Versace, Guerlain en Calvin
Klein.
In haar vrije tijd probeert ze geld in te zamelen om de
levenskwaliteit van de Russische kinderen te verbeteren. Zo stichtte ze
in 2005 The Naked Heart, een organisatie die op de steun kon rekenen
van Bono, Karl Lagerfeld, Scarlett Johansson, Lucy Liu, Mr. Valentino,
en Diana Von Furstenberg. (br.She)
Met de feestdagen voor de boeg wil iedereen er terug piekfijn
uitzien. Spijtig genoeg heeft de economische crisis zich al sterk laten
voelen in heel wat huishoudbudgetten, waardoor er nog maar weinig
plaats vrij is voor tierlantijntjes. De Textielbeurs Futurotextiel 08
lanceert daarom de eerste recyclageworkshop.
Het concept is erg simpel: verzamel allerlei kleding die je nooit
nog draagt, maar wel mooi van kleur vindt en maak er iets totaal nieuws
mee. Met textiel uit de kringloopwinkel en professioneel advies van een
modeontwerper en naaister kan je alvast heel wat inspiratie opdoen. Wie
weet maak je wel een prachtcreatie.
De eindejaarsmake-up is altijd iets meer glamour & glitter dan de rest van het jaar. Er wordt met goud, diamant en platina gegooid. Maar bij de parfums bleef die trend achterwege. Tot nu, want Tommy Hilfiger heeft beslist om parelextracten te gebruiken in zijn 'Dreaming'-lijn. 'Dreaming Pearl' zal het heten, en het wordt maar in beperkte oplage op de markt gebracht. Dreaming Pearl bevat naast parel ook witte perzik, fresia en stokroos. Daarmee wijkt de nieuwe editie niet veel af van het oorspronkelijke geurtje, maar is het wel lichter 'om de huid te strelen, in plaats van te doordringen'. In de Dreaming Pearl-lijn wordt ook een body lotion uitgebracht. Vanaf januari te koop, een richtprijs is nog niet bekend. (br.hln)
De collecties van
H&M in samenwerking met bekende ontwerpers zijn ondertussen al
legendarisch. Voor de komende zomerlijn strikte de keten de Britse
ontwerper Matthew Williamson. Hij staat bekend om zijn kleurrijke,
frivole collecties.
Debuut voor mannen Vanaf
23 april zal de eerste lijn voor dames beschikbaar zijn. Vanaf half mei
volgt een zomercollectie voor vrouwen en mannen. Het is meteen de
eerste keer dat hij een mannelijke lijn tekent.
Kleurenexpert Williamson
vindt het een geweldige kans om met H&M samen te werken. "Ik vind
het geweldig dat mijn creaties door H&M voor iedereen toegankelijk
zullen zijn. Hopelijk kunnen zoveel mogelijk mensen van mijn ontwerpen
genieten." De stijl van Matthew kun je best omschrijven als speciale
maar nonchalante kledij. Hij speelt vaak met kleuren en prints en is
ondertussen een echte expert in kleurencombinaties geworden.
Sienna Miller, Keira Knightley, Kate Hudson en Gwyneth Paltrow zijn alvast fan van de ontwerper. (br.hln)
Alicia Keys
schitterde op de rode loper van de American Music Awards. Ze zong er
haar nieuwste single Superwoman in een lange marineblauwe jurk, met
asymmetrisch schouderbandje en mooie afwerking met zilveren pailletten.
Haar hoofdjuweel, een zilveren bindi, zorgde voor heel wat oproer in de
modewereld. Sommigen vinden dit het perfecte, exotische accent voor bij
een eenvoudige jurk, anderen vinden het té.
Bindi De
bindi is een Indisch juweel dat symbool staat voor de vrouwelijke
energie. Het wordt tussen de wenkbrauwen gedragen, dit vanwege de
verschillende chakra's in het lichaam. Alicia droeg het met een
kettinkje, maar je hebt ook exemplaren die je met speciale lijm op je
voorhoofd kunt plakken.
Schitteren Alicia
kan wel eens een trend gestart hebben, juwelen in het haar zijn
namelijk al langer hip. Deze herfst zagen we namelijk al haarbanden en
diademen bezet met stenen. De fashionable Nicole Richie is ook helemaal
mee, ze straalde met een hippie haarband met steentjes en zilveren
afwerking. Je haar en voorhoofd mogen dit seizoen dus schitteren met
mooie steentjes en zilver. (br.hln)
Antwerps tassenmerk klaar om de Chinese markt te veroveren
Antwerps tassenmerk klaar om de Chinese markt te veroveren
hedgren beijing
Het Antwerpse tassenmerk Hedgren heeft zijn vierde flagshipstore
geopend in het Chinese Beijing. Xavier Kegels en zijn team volgen
daarmee andere grote modemerken zoals Versace die eerder ook al hun weg
naar Beijing vonden.
Hedgren lijkt op korte tijd aan immense populariteit te hebben
gewonnen. Wat vroeger voornamelijk een boekentassenmerk was, is nu
uitgegroeid tot een ware trendsetter. Daarom openden ontwerper Xavier
Kegels en zijn team hun vierde flagshipstore in de 'modestad van de
toekomst' Beijing.
Voorheen werden ook al flagshipstores geopend in Antwerpen,
Singapore en Hong Kong. De 4de flagshipstore in het Sanlitun Village
Shopping Center biedt een speciaal op maat van de Chinese markt gemaakt
gamma aan.(br.She)