Gisteren vonden de I Love the Beauty Awards in Brussel plaats. Tijdens dit evenement, georganiseerd door Ici Paris XL, werden de populairste beautyproducten volgens vrouwen voorgesteld. Geen doods onderzoek dus, maar een levendige enquête waarin de echte stem van de vrouw te horen was. Maar liefst 160.000 vrouwen gaven hun voorkeur op beautyvlak prijs.
Het beste make-upproduct volgens vrouwen is de nieuwe mascara Hypnôse Precious Cells van Lancôme. Deze mascara verlengt de wimpers niet alleen, maar verzorgt ze ook van binnenuit. Als beste product voor de huidverzorging kwamen zowel Kenzoki met zijn Belle du Jour als Estee Lauder met Advanced Night Repair naar boven. De ultralichte crème van Kenzoki is de eerste gezichtscrème die heerlijk fris en bloemig geurt, meteen intrekt en als een wolkje over je gezicht streelt. Het serum van Estee Lauder wordt dan weer internationaal geroemd omwille van zijn revolutionaire resultaten op antirimpelvlak. Het beste vrouwenparfum was volgens de 160.000 ondervraagden het nieuwe Ange ou Demon, le secret van Givenchy. Maar ook over de mannengeurtjes hadden vrouwen een mening, als beste parfum voor mannen kwam niemand minder dan Chrome Sport van Azarro naar boven. De Wild Card voor beste product ooit ging ten slotte naar het legendarische parfum Coco Mademoisselle van Chanel.
Daarnaast werden ook enkele bekendheden in de bloemetjes gezet. Erika Van Tielen mocht naar huis met de Glow Award, een prijs die een Vlaamse vrouw uit de showbizz roemt om haar natuurlijk uitstraling. Scarlett Johansson ging dan weer lopen met de titel Internationale beauty persoon. Elettra Wiedermann Rossellini mocht de prijs van International Rising Beauty Talent in ontvangst nemen en Nicolas Degennes van Givenchy werd gelauwerd met de Make-up Creativity & Innovation Award. "Wil je creatief zijn en iets betekenen in het leven dan is er maar een regel: geen regels hebben", besloot Degennes. (br.she)
67 procent van de Britse mannen verkiest een vrouw in sportoutfit dan
een dame gekleed voor een avondje uit. Een kwart wil ook dat zijn
partner geen make-up meer draagt maar er natuurlijk uitziet.
Een onderzoek van een Britse modewebsite bij 1.1125
bij mannen tussen 18 en 35 jaar toont aan dat 62 procent van de heren
niet houdt van een dame die veel make-up draagt, een derde geeft toe dat
ze een partner verkiezen die helemaal geen schmink draagt. De helft van
de mannen die een sportieve look verkiezen houdt van een casual stijl.
64 procent vindt dit erg sexy, 11 procent van hen had een relatie met
een vrouw die ze hadden ontmoet in het fitnesscentrum. 59 procent van de
mannen vindt catwalklooks er belachelijk uitzien. De helft van degenen
die niet houden van dames met make-up vindt dit er nep uitzien. Bijna de
helft van de ondervraagden vindt dat vrouwen zich niet goed kleden voor
een avondje uit en dat ze vaak te opgemaakt zijn.
Marketingdirecteur van
mycelebrityfashion.co.uk Andy Barr: "Mannen verkiezen vrouwen met een
natuurlijke look omdat ze makkelijker te benaderen lijken. De resultaten
van dit onderzoek zijn goed voor vrouwen, zij kunnen nu met een gerust
hart zonder make-up naar buiten of in hun joggingbroek. De meerderheid
van de mannen ziet hen namelijk liever zo."
Top 5 van de
populairste vrouwenlooks bij mannen: 1. Sportoutfit:
sportieve kledij en een minimum aan make-up (67 procent) 2.
Kantooroutfit: professionele kledij, hoge hakken en natuurlijke make-up
(51 procent) 3. Meisjeslook: vrouwelijk jurkje, natuurlijk kapsel en
make-up (39 procent) 4. Avondkledij: sexy outfit, zwaar opgemaakt
en strak kapsel (24 procent) 5. Catwalklook: dure merkkledij en goed
gestyled
Een avondkleed gedragen door Lady Diana tijdens haar
eerste officiële
optreden met haar toenmalige verloofde prins Charles, is bij het
Londense veilinghuis Kerry Taylor voor 232.000 euro (192.000 pond) onder
de hamer gegaan. Dat bedrag ligt liefst viermaal hoger dan voor de
veiling werd geschat. Koper is de Fundacion Museo de la Moda, het
modemuseum van Santiago de Chile.
Het
zwarte kleed werd in maart
1981 voor het eerst gedragen door de toen 19-jarige Lady Di. Datzelfde
jaar stapte de Queen of Hearts in de huwelijksboot met Charles, om er in
1992 weer uit te stappen.
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
De crisis laat ook het luxemerk Prada niet onberoerd. Het label lanceert
daarom lichtgewicht canvas handtassen die een stukje goedkoper zijn dan
het normale gamma.
De shoppingtassen zijn voorzien van het
bekende Pradalogo en hebben binnenin aparte zakjes om al je spullen
veilig op te bergen. Voor een 'budgettas' betaal je nog steeds een
stevige 245 euro en het is dus zeker geen koopje. Normaal zou je echter
voor hetzelfde geld slechts een kleine sleutelhanger van Prada kunnen
kopen. Ze zijn vanaf deze zomer in verschillende prints verkrijgbaar.
Als je aan korset als outfit denkt, denk steevast aan onthullende,
weinig elegante (lees hoerige) kledij. Maar dit seizoen kom je er
elegant mee voor de dag, dankzij de retro sixtieslook.
Lingerie
als outfit is al langer een trend. Maar maak nu geen blunder door je te
kleden als Madonna in de jaren '90 met een korset à la Jean Paul
Gaultier. Ook blijf je beter weg van zwarte lingerie met kant.
Korset van Asos.com.
Je
gaat beter voor een verfijnde grijze of huidskleurige tint, met brede
bandjes voor de perfecte sixties look. Helemaal op de trend is een strak
jurkje met korset als bovenstuk. Het nadeel is wel dat vrouwen met een
grote boezem dit beter niet dragen, wegens onflatteus voor je decolleté.
Het is niet makkelijk om met een korset elegant te lijken. Maak je look
wat stijlvoller door te combineren met een lichte cardigan en je kan er
zo mee de straat op. Voor een feest is een chique blazer een betere
optie.
De zomer komt er aan, dat betekent dus dat er heel wat meer van je huid
te zien zal zijn dan tijdens de koude wintermaanden. Je geeft deze best
een onderhoudsbeurt met een scrub om je huid nog meer te laten stralen.
De
zomermaanden betekenen korte shorts, rokjes en bikini's en dus de
blootstelling van veel huid. Je kan je dan ook niet meer verstoppen
achter dikke foundations zoals in de winter, zomermake-up is vaak heel
wat natuurlijker. Om ervoor te zorgen dat je huid in topconditie is,
investeer je best in een goede scrub voor je gezicht en lichaam. Het
volstaat echter niet om één keer aan het begin van de zomer een goede
scrubbeurt aan je lichaam te geven. Je doet dit echter beter regelmatig
om je huid stralend te houden en je bruine kleurtje te optimaliseren tot
september.
Wanneer je je
huid in de winter verwaarloost; kun je ruwe enkels, ellebogen en knieën
krijgen. Besteed daarom tijdens het scrubben extra aandacht aan deze
zones. De koude eist veel van je teint, het zorgt voor een doffe schijn
met droge stukken, zeker aan je wangen. Daarom is het belangrijk te
scrubben om de bovenste dode laag huidcellen te verwijderen, het maakt
ook komaf met mee-eters en houdt je poriën zuiver. Probeer dit dus één
tot twee keer per week te doen.
In
de scrubproducten die je in de winkel vindt zitten kleine deeltjes in
die dode huidcellen verwijderen. De beweging van het wrijven en
schrobben stimuleert de bloedtoevoer, wat zorgt voor een stralende
teint. Een gezichtsscrub breng je best aan met kleine cirkelbewegingen.
Besteed extra aandacht aan je neus, vermijd de gevoelige gebieden rond
je ogen
Doutzen Kroes is zelden op de catwalk te zien. Volgens het Nederlandse model is ze namelijk te dik voor de kledij van topdesigners.
Kroes wil de 'sample sizes', standaardmaten waarin couture gemaakt wordt, afschaffen op de catwalk. Het Nederlandse model is namelijk dikker dan de meeste graatmagere modellen. Ze wil vaker op de catwalk, maar is niet bereid om hiervoor op dieet te gaan. Het model houdt naar eigen zeggen te veel van het leven.
Wanneer ze gevraagd wordt voor een show van Victoria's Secret, let het lingeriemodel wel op haar voeding en schrapt ze brood, kaas en chocolade van het menu. "Voor die shows moet ik hard werken omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar met mate", aldus Kroes (br.she)
Vivienne Westwood staat bekend omwille van haar kleurrijke, extravagante designs. Voor haar samenwerking met Lee Jeans hadden we dan ook niets anders verwacht dan een kleurrijke, alternatieve collectie.
De collectie Vivienne Westwood Anglomania krijgt volgend seizoen een jeansupdate. Het label werkt namelijk samen met niemand minder dan Lee Jeans om de kopers een nieuwe kijk op denim aan te bieden. In de collectie vind je onder andere gouden jeansbroeken, roze broeken met bolletjesprint, en een afgewassen camouflagebroek, maar wat vooral opvalt zijn de bijhorende accessoires. Gaande van een oversized vest tot een T-shirt dat lijkt te zijn weggerukt uit de jaren '90: alles ademt de kleurrijke, alternatieve geest van Vivienne Westwood uit. (br.she)
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Wat broeken betreft zijn de trends voor deze zomer allemaal bizar en op
zijn minst 'moeilijk draagbaar' te noemen. Na de ultrakorte hotpants en
de broekjes die op luiers lijken, is nu de transparante harembroek hip.
Designers
Diane Von Furstenberg, Valentino en Alexander Wang stuurden
transparante, harembroeken met een casual look op de catwalk. Ook in
steeds meer winkels duikt dit sexy kledingstuk op. Het is de manier om
een broek te dragen en eigenlijk toch niets aan je benen te hebben.
Deze trend is niet makkelijk draagbaar, zie jij
je al op kantoor of in de winkelstraat flaneren terwijl iedereen je slip
kan zien? Maar dit item werkt wel perfect op het strand of aan de
beachbar, het is de ideale manier om je badkleding instant wat
stijlvoller te maken. Het oogt erg oosters, waardoor het kledingstuk zo
in de nieuwste film van Sex and the City (waarbij de dames oosterse
outfits in Marokko dragen) zou kunnen opduiken.
Beige is terug in, wie dat nu wil of niet. Michelle Obama,
recentelijk gespot in het beige exemplaar van Naeem Khan, maakt komaf
met het saaie imago dat de kleur bij velen oproept.
Wie beige zegt, denkt vleeskleurig, kleurloos of saai. In de hoop de
tint te kunnen herwaarderen, noemen designers het eerder 'nude' of
'pale.' Hoe het ook klinkt, de tint lijkt bij de modeontwerpers weer in
volle opmars.
Beige werkt bij
iedereen, ongeacht of je nu blond, zwart, bruin, met of zonder donkere
huid gezegend bent. De Amerikaanse First Lady, wiens voorkeur meestal
naar hevige kleuren als turquoise, geel, roze of limoengroen uitgaat,
toont aan dat beige werkt, ongeacht over welke huidkleur je beschikt.
Door de tint te mixen met zilver, creëerde de designer een cocktailjurk
waarin Michelle letterlijk straalde.
*Test
uitwelke tint beige je het best staat. Dit
doe je door de tint tegen je gelaat in natuurlijk daglicht te houden.
Krijg je iets spooky, probeer je een donkere of lichtere tint.
*
Volg Michelle Obama's raad: fleur het geheel op met zilveren en
metalen tinten. Gouden, koperkleurige riemen, schoenen en
juwelen kunnen daarvoor gebruikt worden.
* Combineer met helder
wit, dat staat altijd mooi. (br.nina)