Schoenenmerk Jimmy Choo verkocht voor 600 miljoen
Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
|