Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
Fitnessinstructeur van tal van Britse celebs Mark Anthony beweert dat
je het figuur van werelds bekendste bruidsmeisje Pippa Middleton kunt
evenaren door je manier van wandelen te veranderen.
De expert trainde al glamourmodel Katie Price en actrice Billie Piper,
hij beweert dat door dagelijks kleine veranderingen te maken je de
perfecte kont kunt krijgen. Mark: "Wanneer je naar het werk wandelt,
neem je grote passen en span je je spieren in je kont en buik op. Doe je
schouders naar achter wanneer je achter een bureau zit en hou je
buikspieren strak. Ook wanneer je rechtstaat probeer je dit vol te
houden en laat ook de spieren van je achterste dan werken. Zo verstevig
je je kontspieren elke keer dat je rechtstaat."
Hij
zegt ook dat je je voor de zomer in vorm kunt krijgen door meer water
te drinken en kleine, regelmatige maaltijden te eten. "Door minstens
twee liter water per dag te consumeren, spoel je het overtollige vocht
weg dat je lichaam ophoudt. Slim eten is de sleutel om je energiepeil
hoog te houden. Maak dat je regelmatig kleine maaltijden eet en sla
nooit het ontbijt over. Zorg ervoor dat je zout beperkt en vermijd
alcohol in de week. Tussen de maaltijden door mag je een gezonde snack
nemen", besluit Anthony. (br.hln)
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Waar kijken vrouwen voornamelijk naar
wanneer ze een bril uitkiezen? Heel simpel, of het montuurtje hen goed
staat. De prijs en de beschermingsfactor zijn bijkomstigheden.
We
dragen de bril voornamelijk als bescherming tegen de zon (80%) en om
goed te kunnen zien in de auto (63%), zo blijkt uit een Nederlands
onderzoek van Pearle Opticiens. Maar als we die bril dan effectief gaan
kopen, geldt er nog maar een regel: staat het montuurtje me leuk. 70%
van de vrouwen maakt een brilkeuze op basis van het uiterlijk. De prijs
en de UV-bescherming komen daarbij op de tweede en derde plaats.
(br.she)
Als het aan Karl Lagerfeld ligt, dragen alle mannen straks een tulband om het hoofd.
Op de recente cruisewear-defilé van Chanel, stuurde de designer zijn
muse Baptiste Giabiconi met het opmerkelijke hoofddeksel op de catwalk.
Echt
verrassend kan de creatie niet genoemd worden. Lagerfeld liet al eerder
vrouwen met de tulband opdraven als het ultieme hoofddeksel. De trend
kende echter weinig bijval. De weinige celebs die het probeerden, zagen
eruit alsof ze net uit de douche stapten met hun handdoek om het hoofd.
En nu maar hopen dat de mannelijke tulband hetzelfde effect teweegbrengt. (br.hln)
De onderbroek die je niet onder strakke kledij ziet
De onderbroek die je niet onder strakke kledij ziet
De Bandeau van Marks & Spencer.
Niets zo onaantrekkelijk en opvallend is de zichtbare naad van een
slip in een strakke broek of jurk. Een nieuwe slip werd speciaal
ontworpen om gedragen te worden onder strakke jurken en broeken, maar in
tegenstelling tot huidskleurige alternatieven ziet deze er sexy uit.
De slip, genaamde de Bandeau, heeft brede band van kant, die comfortabel
aan de heupen zit, maar niet tussen je billen kruipt als een string,
wat niet elke vrouw comfortabel vindt. Ze zitten ook hoger op de benen
dan andere shortjes, wat een vrouwelijke look geeft die de benen
flatteert door ze langer te laten lijken.
De slipjes kosten
bijna 6 euro en zullen vanaf volgende maand verkrijgbaar zijn bij de
Britse keten Marks & Spencer in zwart, wit, huidskleur, blauw of
roze. Soozie Jenkins van de winkelketen: "Het wordt tijd om
huidskleurige grote onderbroeken weg te smijten. Dankzij stretchkant en
microvezels is deze slip niet alleen flatterend maar ook erg
comfortabel." (br.hln)
Kapster maakt korsetten en naaldhakken van overgebleven haar
Kapster maakt korsetten en naaldhakken van overgebleven haar
Klik op de foto om een filmpje te bekijken
De 54-jarige Taiwanese kapster Shiou-Ying Tsai is verzot op haar beroep, en vult zelfs haar vrije uurtjes met het verwerken van menselijk haar in schoenen en handtassen.
"Ik draag zelf geen naaldhakken wegens mijn platvoeten, maar ik vind ze zo verschrikkelijk mooi. Daarom heb ik besloten een eigen versie te maken, een soort van kunstwerkje. Een ode ook aan al die mooie hoge hakjes", aldus Tsai.
Hoe de vrouw tewerk gaat? Met het overgebleven, afgeknipte haar van haar klanten begint ze krullen en andere vormen aan de schoenen toe te voegen. Die plakt ze vervolgens vast op het schoeisel. De hebbedingen zijn niet te koop. "Ik hou ze voor mezelf." Momenteel is Tsai ook bezig met het creëren van dezelfde harige varianten op korsetten. (br.she)
Een oogverblindende tiara met smaragden, die nog zou hebben
toebehoord aan de vrouw van Napoleon III, is verkocht voor een
recordbedrag van 11,3 miljoen Zwitserse franken (8,25 miljoen euro). Een
anonieme koper kocht de tiara bij een veiling door Sotheby's in Genève.
De waarde van de diamanten en smaragden tiara was geschat op 3,5 à 7
miljoen euro. "Onnodig te zeggen dat de prijs een wereldrecord is voor
de veiling van een tiara'', zei voorzitter David Bennett van Sotheby's
Europa en Midden-Oosten afdeling voor juwelen, toen hij de koop
bezegelde met een hamerslag. De tiara was voor het laatst verkocht in
1979.
Versleten sneaker- en sportschoenen veroorzaken veel meer verwondingen dan torenhoge hakken, zo waarschuwen Britse podologen.
Wie steeds dezelfde sneaker draagt tijdens het sporten of andere
vrijetijdsactiviteiten, vraagt problemen. Volgens podologen dragen 1 op
de 10 mensen het verkeerde type van schoen.
4 op de 10 draagt
dagelijks één of andere sportschoen. 1 op 2 koopt slechts om de twee
jaar een nieuw paar. Recent onderzoek geeft echter aan dat de
sportschoen de perfecte schoen kan zijn als deze correct gedragen wordt.
Door overmatig of verkeerd gebruik leidt de schoen echter tot meer
verwondingen dan hoge stilettohakken.
Vaak
worden de 'trainers' gedragen om beroemdheden na te bootsen. In
Engeland spreken ze van het Lily Allen effect, de popster die het
schoeisel promoot. (br.hln)
Krijg je al opflakkeringen als je nog maar denkt aan warme zomerdagen? Dan kan de nieuwste collectie 'Ela' van Joyjit Talukdar soelaas brengen.
Joyjit gebruikte soja-extracten en melkproteïnen bij het maken van haar kledij. Die combinatie met katoen zorgt ervoor dat de stof lichter wordt en beter verdraagbaar is gedurende de zomerse temperaturen.
"De textuur voelt luxueus en zacht aan. Door de melk ontstaat er ook een lichte glans, waardoor je helemaal niet het gevoel krijgt met biokatoen te maken te hebben", besluit deontwerpster. (br.she)
Het aangename warme weer gaat gepaard met heel wat mode- en
beautydilemma's: welke beha draag ik onder dat onthullend kleedje of hoe
zorg ik ervoor dat je mijn onderbroek niet door die witte broek ziet?
Gelukkig bestaat voor al van deze problemen een oplossing.
Te strakke of transparante kledij maakt dat je je ondergoed door kledij
kunt zien. Je kunt echter voorkomen dat iedereen naar je zwarte string
staart door naadloos huidskleurig ondergoed te dragen.
Dit zit niet alleen comfortabel maar is ook nog eens flatterend, wat
verklaart waarom Stella McCartney en Kate Hudson grote fans zijn. Er
bestaan zelfs exemplaren speciaal ontworpen voor mama's in spe die
comfortabel onder de buik komen.
Witte benen Haast
elke dame sukkelt bij de eerste zonnestralen met hetzelfde probleem: de
zin om met blote benen te paraderen is groot, maar aangezien deze nog
geen zon zagen, zien ze er niet op en top uit. Wie geen tijd heeft om
zelfbruiner aan te brengen, kan een boost geven met een hydraterende
crème met een kleurtje. Dit wordt vaak op de catwalk gebruikt bij bleke
modellen. Neem de crème mee in je handtas in geval van nood.
Geen beha Deze
zomer zijn jurken met uitsparingen in, maar de moeilijkheid hierbij is
een geschikte beha te vinden die hieronder past. Tegenwoordig vind je beha's met beugels die zelfklevend en beloven te blijven zitten, in alle omstandigheden.
Transparante jurk Ze
zijn lang en elegant, maar veel van de huidige maxijurken zijn erg
onthullend in daglicht. Je kunt dit echter voorkomen door een
vleeskleurige onderjurk te dragen.
Uitgelopen make-up Dames
die op het strand willen stralen, zullen al gemerkt hebben dat zweet en
water je make-up danig kunnen verstoren. Maar tegenwoordig bestaan er
waterproof foundation en camouflagesticks. Ideaal wanneer je na een
nachtje stappen wil bekomen op het strand én er aantrekkelijk wil
uitzien.
Tepels Koele zomeravonden in combinatie met strakke topjes kunnen leiden tot zichtbare stijve tepels. Je kunt dit voorkomen door tepelstickers te kleven.
Hangborsten in bikini Liftits zijn stickers die je boezem steviger en jonger laten lijken. De makers beloven een lift van 5 cm.
Okselvijvers Laat vochtplekken onder armen je zomerdag niet verpesten. Plak twee van deze stroken in je kledij en voorkom zo gênante okselvijvers.
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Een ontwerp van G-Star.
Het Nederlandse jeansmerk G-Star onderneemt gerechtelijke stappen tegen
het Deense kledingbedrijf Bestseller. G-Star vindt dat het merk Jack
& Jones van Bestseller zijn ontwerpen imiteert, zo meldt het vakblad
Textilia op zijn website.
Bestseller verklaart in een reactie
nog geen aanklacht ontvangen te hebben, maar het wil wel al kwijt
verbaasd te zijn. "G-Star vergeet dat het al twee zaken tegen Bestseller
in de Benelux heeft verloren." G-Star
maakt niet alleen een bezwaar tegen eventueel kopieergedrag van
ontwerpen, maar verwijt Vila Clothes, eveneens onderdeel van het Deense
bedrijf, ook een T-shirt te verkopen met een print van het model Gemma
Arterton. Zij is het gezicht van G-Star in een reclamecampagne. Volgens
Bestseller is hier geen sprake van opzet, maar van toeval. In december 2010 won G-star nog een rechtszaak over een bepaalde T-shirtprint van het Zweedse merk H&M. (br.hln - foto ap)
De broek die er uitziet als jeans maar als jogging voelt
De broek die er uitziet als jeans maar als jogging voelt
Diesel belooft dat zijn nieuwe mode-uitvinding, de jogg-jeans,
perfect past. Twee derde van de dames is namelijk nog steeds op zoek
naar de juiste denim broek, zo bleek uit onderzoek.
Het is nog wel even wachten op de perfect passende jeans, de jogg-jeans
komt in juli in de winkel terecht. Deze is een combinatie van een
jogging- en een denim broek, die ontstaan is dankzij een nieuwe techniek
die de twee stoffen, zowel geweven als gebreid, combineert. Hierdoor is
deze elastisch in alle richtingen. Het resultaat is een lichte jeans
die rekt als jersey, licht en zacht aanvoelt, dat meldt nu.nl.
Het
Italiaanse modehuis belooft met de jogg-jeans ook de perfecte pasvorm,
de donkere kleuren versterken het idee dat je denim aanhebt. Het merk
maakte echter nog niets bekend over de verkoopprijs, maar die zal
waarschijnlijk allesbehalve goedkoop zijn. (br.hln)
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Trek de aandacht naar je lippen met een tijdelijke tattoo
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De felle print is in, dat is al langer het geval bij kledij, maar dit
verovert nu ook de beautywereld. Het gevolg zijn opvallende lippen met
patroontjes. Maak je je nu al zorgen hoe je dit gaat aanbrengen? Met de
tijdelijke tattoos van Violent Lips is dit zo geklaard.
Voor het
dagelijkse leven zijn ze misschien wat extreem, maar wij voorspellen
dat felle lippen de trend op festivals worden. Verwacht je aan glitter,
luipaardenprints, regenbogen, kant en zelfs polkadots. Om het
fashionista's wat makkelijker te maken zijn er de tijdelijke liptattoos,
hiermee creëer je in enkele seconden deze look feilloos. Je betaalt
iets meer dan 10 euro voor een pakje van drie. Je bereidt je lippen voor
door ze nat te maken, je plakt de tattoo en klaar.(br.hln)
Om de lente helemaal fleurig te maken, maken fruitprints
het mooie weer. Niet enkel bloemen schijnen overal aanwezig, ook kersen,
bananen en meloenen worden massaal gespot in de winkelrekken.
Elk stuk fruit maakt zijn intrede op outfits voor de lente en zomer.
Heb je een uitgebreid budget, kan je terecht bij Prada, Moschino en
Stella McCartney voor een uitgebreid fruitgamma. Wil je minder
spenderen, vind ieder zijn gading ook bij goedkopere merken als Urban
Outfitters en Topshop.
Naast kleding zijn er ook volop fruitige
accessoires te koop: oorbellen in de vorm van kersen, een appel aan de
ketting of druiven in het haar. Over smakelijke mode gesproken!
Bijna elke vrouw heeft een collectie schoenen die nooit het daglicht zullen zien, dat blijkt uit een Britse enquête.
De gemiddelde Britse vrouw heeft 20 paar schoenen, maar 11 daarvan doet
ze nooit aan, dat blijkt uit een enquête bij 3.000 dames. Dit komt neer
op een totaal van gemiddeld 450 euro dat in de kast blijft liggen. Ook
koopt ze gemiddeld acht nieuwe schoenen per jaar. Bijna een derde kocht
schoeisel in de verkeerde maat enkel omdat ze deze mooi vond. Meer dan
een derde van de vrouwen, 37 procent, zeggen dat ze schoenen kopen om
zichzelf op te vrolijken. Andere redenen voor een nieuw paar zijn een
nieuwe outfit, trendy te zijn of om hun schoenenobsessie te voeden.
Het
gemiddelde paar kost 40 euro. Een vrouw draagt schoenen gemiddeld drie
jaar voor ze deze wegsmijt, een vijfde kan haar geliefde paar niet
wegdoen, 21 procent doet nooit oude schoenen weg. 55 procent bewaart
haar aankopen veilig in de kast, een op de vijf bewaart ze in de
woonkamer, verspreid over het hele huis of zelfs in de auto. 10 procent
geeft toe jaarlijks minstens 675 euro uit aan schoenen. Volgens
gedragspsychologe Jo Hemmings, auteur van 'Shoes and Shopping', is hier
een eenvoudige verklaring voor. "Schoenen houden allerlei beloften en
verwachtingen in. Ze kunnen een outfit transformeren, de benen
verlengen, ons groter maken en slanker doen lijken, ze zijn ook erg
vergevingsgezind. Ook al komen we wat kilo's bij, onze schoenen zullen
altijd passen." (br.hln)
Wanneer de huid van je lippen door regelmatig gebruik gewoon raakt
aan balsem, kan ceze niet meer zonder, aldus een wetenschapper.
De cosmetisch chemie-expert Perry Romanowski zegt in zijn boek 'Can You
Get Hooked On Lip Balm?' dat lippenbalsem een omgekeerde werking kan
hebben. Hoewel dit droge en gesprongen lippen moet voorkomen, krijg je
dit effect net bij overmatig gebruik, dat meldt nu.nl. Lippenbalsem
verstoort namelijk het evenwicht in de bovenste laag van de huid van de
lippen, waardoor de productie van nieuwe cellen er afneemt. Wanneer je
stopt met de balsem te smeren, herstelt dit evenwicht zich niet meteen,
waardoor je even met droge of pijnlijke lippen moet rondlopen.
Andere mythes In
zijn boek ontkracht of bevestigt Romanowski nog tal van andere mythes.
Zo zegt hij dat lipsticks die meer volume beloven wel efficiënt zijn. Ze
hebben een irriterend effect, waardoor de lippen tijdelijk opzwellen.
Hij raadt wel het regelmatige gebruik hiervan af, aangezien dit schade
aan de lippen kan veroorzaken.
Verkoop trouwkleding stijgt dankzij Kate en William
Verkoop trouwkleding stijgt dankzij Kate en William
De tijd van trouwen is aangebroken. Elke minuut van de dag wordt wel
ergens een huwelijksjurk verkocht in Europa, zo blijkt uit cijfers van
eBay. Vooral een koninklijk huwelijk doet de verkoop aanzwengelen.
Met het mooie weer in aankomst, draaien de huwelijksklokken overuren.
Niet alleen het seizoen speelt een rol, ook het sprookjeshuwelijk van
Kate en William versterken de trouwkriebels bij heel wat koppels.
Volgens
gegevens van eBay wordt er elke minuut een jurk verkocht in Europa.
Belgische vrouwen kiezen voor bustierjurken terwijl Franse dames zich in
klassiekere trouwkleding hullen met de nodige juwelen.
Niet alleen verdient je huis een grote schoonmaak, ook je looks mogen
na een lange winter opgefleurd worden. Die ingrepen hoeven niet zo
groots te zijn, met deze simpele truckjes, kom je fleuriger en mooier
voor de dag.
1. Kleur in je kleerkast Grasduin
door je kleerkast en zoek naar een kleur waar je het minste van hebt.
Hou je meestal vast aan één kleur, draag dan een tegengestelde tint. Gek
op zwart? Doorbreek de tint met witte stukken of zoek naar een print
waar zwart in verwerkt is, je zal het verschil merken.
2.
Tegengestelden trekken aan Ben je een jeans- en T-shirtfan?
Match je jeans met een zeer vrouwelijke top. Loop je altijd op
stiletto's, probeer dan eens een plat schoentje. Stap af van je
routines, dat kan een groot verschil maken. 3. De schaar
erin Je kapsel is één van de dingen dat meteen opvalt. Ga
op zoek naar een snit dat je gezichtscontouren mooi doet uitkomen, maar
anders is dan wat je gewend bent. Je haarsnit maakt een grote impact op
je verschijning. 4. Heldere lokken Highlights
of méches geven je haar dimensie. Ga slechts tot twee of drie tinten
lichter dan je natuurlijke kleur. Een nieuwe kleurtje in je haar doet
ook wonderen.
5. Accentueer je beste eigenschappen Make-up
heeft de bedoeling om je mooiste kenmerken te accentueren, niet om ze
te verdoezelen. Wees subtiel met het gebruik en accentueer slechts 1 of 2
gebieden in plaats van je hele gezicht. Zet ofwel de ogen aan ofwel de
lippen.
6. Lach Een glimlach maakt je meteen
mooi. Een lach wordt nog mooier als je tanden verzorgd en wit ogen.
Overweeg een verblekende behandeling, een bezoekje aan de tandarts helpt
om de juiste info te krijgen.
7. Je houding Geloof
het of niet, de beste manier om mooier te ogen is de juiste houding aan
te nemen. Je houding is belangrijk voor je verschijning. Zit rechtop
met je rug tegen de leuning en hou je hoofd omhoog. Kruis je benen
liever aan de enkels dan aan de knieën. 8. Vals kleurtje Iedereen
ziet er stralender uit met een kleurtje. Zon veilig, gebruik een
zelfbruiner. Bang van het fake kleurtje? Mix dan je favoriete bodymelk
met de zelfbruiner. Een goede lichaamspeeling is vooraf belangrijk om
strepen en lelijke vlekken te voorkomen.
9. Ga voor lang
haar Is je haar halflang, overweeg extensions. Consulteer
vooraf je kapper en vraag de verschillende opties. Haarstukjes zijn er
in grote verscheidenheid en kleuren en bezorgen je vaak een geheel
nieuwe frisse look. 10. Accessoires Ga
volop voor accessories. Een lang t-shirt oogt mooi met een riem op de
heupen. Een sjaal in je haar of rond je nek geeft een dosis
vrouwelijkheid. Juwelen staan altijd mooi, maar overdrijf met deze
nooit, je wil niet ogen als een kandelaar.
Voor tieners lijken de jaren '70 al zo
ver weg, maar hippe dames kunnen hun jongelingen nu terug tonen hoe leuk
het was om in de jaren '70 te leven.
Disco, felle kleuren, de
jaren '70 waren de tijd om eens echt gek te doen. Anno 2011 pikken we
die draad weer op. Zo lanceert de keten JBC in navolging van de grootste
modetrends een seventies geïnspireerde kledinglijn.
Het palet
van fuchsia, paars, warm oranje en cameltinten brengen samen met brede
strepen en opvallende prints een perfecte ode aan de glitter van deze
discotijd. (br.she)
Modellen met rondingen zijn slecht voor onze gezondheid, dat beweert een controversiële Italiaanse studie. De
slanke lijnen en uitstekende sleutelbeenderen van catwalkmodellen zijn
al lang een bron van discussie in de modewereld, maar nu doen de
onderzoekers aan de universiteit van Bologna het debat weer oplaaien.
"Mollige modellen promoten wanneer obesitas één van de grootste
problemen is in westerse landen lijkt een paradox", aldus onderzoeker
Davide Dragone en Luca Savorelli. Ze beweren dat het toenemen van de
maten van de meisjes in de mode-industrie onze perceptie van het ideale
gewicht verandert en dat ze er zo voor zullen zorgen dat vrouwen steeds
dikker worden. Vandaag werd ook
onthuld dat we meer eten bij het zien van mensen met overgewicht. De
onderzoekers toonden groepen van mannen en vrouwen beelden van
verschillende lichaamsvormen, ze ontdekten dat de proefpersonen twee
keer zoveel aten na het zien van dikkerds. De aanwezigheid van mensen
met een paar kilo's te veel kan dus een vreetbui veroorzaken. "Iemand
zien met overgewicht leidt tot een tijdelijke daling in het engagement
van iemand om gezond te leven", aldus vorsers Margaret Campbell en Gina
Mohr.