Natte oksels en
zweetplekken: het maakt ons ongemakkelijk. 84 procent haat zweetplekken
en doet er alles aan om de natte plekjes droog te houden.
Maandverband De
producent van de 'okselpads' wilde achterhalen hoe vrouwen van 16 tot
en met 30 jaar hun okselproblemen aanpakken. Dertien procent gebruikt
toiletpapier of maandverband om zweterige plekken aan te pakken. Ook
met de keuze van de outfit wordt rekening gehouden. Kleding met gele
plekken, veroorzaakt door deo in combinatie met zweet, worden om die
reden al eens de vuilnisbak ingekieperd.
Wat kan je doen om het onder de oksels droog te houden? -Zorg voor een goede hygiëne; was iedere dag minstens een keer per dag je oksels en draag schone, niet-synthetische kleding. -Gebruik een goede deodorant.
Werkt dat niet of onvoldoende, gebruik dan een speciale
antitranspiratie crème of spray, deze zijn bij de apotheek
verkrijgbaar. -Nieuw en effectief zijn okselpads,
pads van slechts anderhalve millimeter dik die okselzweet absorberen.
De pads zijn niet te zien onder je kleren en zitten comfortabel. De
pads plak je eenvoudig in je kleding.
Tal van celebs als Daisy Lowe, actrices Taylor Momsen en Ashley Tisdale
tonen via hun kledij dat ze dol zijn op katten. Een trend in de maak
dus, ook primitieve prints scoren goed deze zomer.
Niet
alleen de luipaardprint is trendy deze zomer, de nieuwste
kattenpatronen voor een frisse look, ze geven een originele toets aan
een eenvoudige outfit als blazer met skinny jeans. T-shirts met grote
katten stralen zelfzekerheid uit en combineren goed met andere trends
als de legging en de hotpants.
Een
andere trend die het goed doet is de print geïnspireerd op primitieve
stammen, kijk maar naar de outfits van Naomi Campbell en Kim Kardashian
voor inspiratie. Kies voor een gedurfde print en durf dingen die niet
echt bij elkaar passen te combineren. De Britse fashionista en ex-model
Alexa Chung: "Je mag wel niet overdrijven, maar niet alles hoeft perfect
bij elkaar te passen." De Britse ontwerper Henry Holland: "Ik vind het
schitterend wanneer mensen prints mixen die een beetje met elkaar met
elkaar botsen."
Je look kan danig verpest worden door beschadigde haarlokken. Je haar iedere dag laten schitteren, vergt nochtans niet veel inspanningen. Zeker niet wanneer je onze tips ter harte neemt.
Je haren kunnen ernstig beschadigd raken door het gebruik van een verkeerde borstel. Zorg er daarom voor dat je kam steeds uit natuurlijke haren bestaat. Borstel je lokken ook nooit wanneer ze nat zijn. Kies dan eerder voor een erg brede kam waarbij de tanden ver uit elkaar staan.
Je haar op en top verzorgen, helpt de glans en veerkracht te behouden. Een kappersbezoekje om de twee maanden is namelijk niet genoeg om haar als een diva te krijgen. Kies een vochtinbrengend masker uit dat je eenmaal per week gedurende 5 minuten op vochtig haar laat intrekken en lees de flacons van shampoo en conditioner. Het is belangrijk om producten te kopen die bij je haartype passen en niet zomaar leuk staan in je badkamer.
Speel doorheen de dag ook niet teveel met je haar, want dat beschadigt je lokken enkel meer. Wanneer je voortdurend je haar rond je vingers draait, worden de punten sneller uitgedroogd en gespleten.
Wil je graag glanzende lokken? Spoel je haar dan met koud water en gebruik enkel koude lucht om ze droog te blazen.
De meest stijlvolle en glamoureuze vrouw, zo wordt de ware fashionista
Victoria Posh genoemd in een Engelse poll. Ze verslaat daarmee nipt
Dannii Minogue. Angelina Jolie eindigt derde.
Volgens
de rondvraag, uitgevoerd door make-upmerk Max Factor, werpt Victoria's
zin voor fashion alle vruchten af. Mevrouw Beckham siert al jaren de
magazines waar ze steeds perfect uitgedost en opgemaakt in verschijnt.
Ook als mode-ontwerpster werpt ze, volgens een woordvoerder van het
cosmeticamerk, hoge ogen.
Lange tijd had de luipaardprint flink aan populariteit ingeboet. Het
was helemaal niet modieus en werd zelfs afgedaan als ordinair. Maar nu
lijkt de trend weer helemaal gekeerd. Op de catwalk zagen we vele
modellen gehuld in dierenprints tijdens de shows van de
herst/wintercollectie.
Van jassen tot accessoires: de opvallende prints zijn alomtegenwoordig.
Dit keer is het niet enkel designer Roberto Cavalli die teruggrijpt naar
de luipaardprint, ook andere labels maken er veelvuldig gebruik van
zoals Alexander Wang, Giambattista Valli en Mulberry.
Zo'n
typische dierenprint komt het best tot zijn recht op accessoires zoals
hoeden, sjaals en handtassen. Wil je je toch helemaal in de opvallende
print hullen, hou de rest van je outfit dan zeker subtiel en gebruik
niet (te) veel accessoires.
Wie vrouwelijke accessoires zegt, kan meteen een hele lijst opsommen. De
mannelijke lijst daarentegen is heel wat beknopter. Wil hij echter ook
gezien worden, mogen deze vijf 'must-haves' niet ontbreken.
1.
Een trendy zonnebril Een mooie zonnebril geeft stijl. Koop
een trendy, klassevol exemplaar dat je persoonlijkheid weet te
benadrukken. Staan zwarte glazen je niet, experimenteer ook met andere
tinten als bruin en blauw. Idem met het montuur, wees mee met de
heersende trends. Een gedateerd model maakt je stijl helemaal om zeep.
Een blijver is alvast de pilotenbril, die blijft ook dit seizoen trendy.
2. Portefeuille Een mannelijke geldbeugel
hoort van echt leder te zijn. Hoe zachter het materiaal, hoe beter deze
oogt. Wat kleuren betreft, blijf je bij zwarte of bruintinten. Ga op
zoek naar een dun exemplaar, anders prop je deze vol met dingen die je
niet echt nodig hebt. Een mooie jeans met een propvolle achterzak is
écht geen zicht. Hou daarom regelmatig grote kuis in je portefeuille.
Eén of twee kredietkaarten zijn doorgaans voldoende om mee te zeulen.
Foto's en adreskaartjes bewaar je elders.
3. Tassen Tassen
moeten passen bij de plaats waar je je begeeft. Ga je naar een congres,
opteer je voor een zakelijke type, genre laptoptas. In je vrije tijd
mag een mannentas speelser en losser ogen. Het type tas zegt trouwens
veel over je imago. Ga opnieuw voor kwaliteit. Zoek een tas met een
ruwer oppervlak. Is de textuur te glad, heeft het leder teveel
behandelingen achter de rug en gaat deze minder lang mee. Ook
onderstreept een ruwe look beter het mannelijk karakter.
4.
Riemen Een broek zonder riem haalt je imago en je broek
naar beneden. Van de gespen tot de kleur, kies alles zorgvuldig. Bij
formele aangelegenheden kies je voor neutrale tinten. Bruin en zwart
zijn altijd ok, maar zorg dat de tinten matchen met de kleur van de
broek. Net als je portefeuille, dienen riemen van zacht en fijn leder te
zijn. Op kantoor moet die trouwens simpel en smal ogen. Op een jeans
staat een riem altijd modieus. Hier kan een breder exemplaar wel, ook de
gesp mag dan meer opvallen. Een trendy T-shirt maakt het geheel af.
5.
Horloges Niet alleen zeer praktisch, maar zeer stijlvol is
een trendy horloge. Bespaar niet op wat je rond je arm draagt. Je
horloge zal gezien worden! Helaas wordt vaak de gsm bovengehaald als
het uur moet gelezen worden, wat een zeer onprofessionele indruk geeft.
Een mooie horloge laat je persoonlijkheid stralen. Bespaar niet op de
kwaliteit en kies een model waar je je goed mee voelt.
Door de crisis
geven vrouwen steeds minder geld uit aan cosmetica. Maar dat geldt niet
voor mascara, de verkoop hiervan steeg zelfs lichtjes.
Helft vrouwen Ongeveer
de helft van de vrouwen gebruikt dagelijks mascara. Het is daarmee het
meest gebruikte beautyproduct, meldt styletoday.nl.
Vibrerend De
recente innovaties van mascara is één van de redenen waarom dit product
zo goed scoort. Zo brachten zowel Lancôme en Estee Lauder een
vibrerende mascara op de markt. Het bleek een schot in de roos te zijn,
Lancôme moest zelfs een wachtlijst opstellen want op de eerste dag van
verkoop vlogen al 25.000 exemplaren de deur uit. "Mensen zijn
selectiever in hun aankopen, nieuwe technologieën en innovaties worden
belangrijker", aldus onderzoekster Karen Grant. Ook kopen vrouwen
regelmatig een nieuwe mascara, zo willen ze het risico op ooginfecties
vermijden, wat de populariteit ook kan verklaren.
Ter gelegenheid van Moederdag, lanceert Chantelle een nieuw
lingeriesetje. Africa Denim toont tweekleurige geborduurde tatoos met
geraffineerde accenten en met een lichte lurex toets, geïnspireerd op
jeans.
"Deze lenteversie toont sensuele snits, maar vergeet niet
steun en comfort te bieden die elke vrouw eist. Enkel zij is in staat
een professioneel leven, een liefdesleven en een gezinsleven te
combineren", zo luidt het persbericht. Wij kunnen het niet beter zeggen.
Het Britse luxemerk Dunhill komt met aluminium reistassen op de proppen
voor het komende vakantieseizoen. Geef toe, het is een keertje iets
anders dan koffers in plastiek of leer.
Alhoewel het merk voor de
vormgeving inspiratie haalde uit de art deco en de jetset, wil het met
deze reeks tassen vooral futuristisch uit de hoek komen. Het gekozen
materiaal geeft de koffers immers een supermoderne toets. In
tegenstelling tot wat je misschien zou denken, zijn deze valiezen
ultralicht en heel gebruiksvriendelijk.
Schoenenmerk Croc heeft een pak 'trendy' schoenen als ballerina's,
laarzen en pumps aan zijn collectie toegevoegd. Ook werd 'crocslite'
gelanceerd, een schoen die de voeten masseert. Het merk doet dat in de
hoop de slechte verkoopcijfers te doen keren. "We maken onze schoenen nu
stijlvoller zodat we een groter puliek aantrekken", aldus CEO John
McCarvel.
Enkele zomers geleden waren de klassieke Crocs (een soort klomp met
gaatjes in felgekleurd rubber) dé zomertrend. Elegant kon je ze niet
noemen, maar populair waren ze wel. Al bleef dat niet lang duren, want
het jaar erna was de hype voorbij en verloor Croc miljoenen.
Vandaar
de make-over waarbij ballerina's, pumps met hakken en slippers voorop
staan. De Lady Crocs moeten het paradepaardje worden. De schoenen zijn
van plastic, hebben een open neus, een hak én hebben de kenmerkende
gaatjes. Zo kan je de schoenen opfleuren met de Jibbitz, een soort
speldjes speciaal gemaakt voor Crocs.
De
vraag is of dit charmeoffensief zal werken. Op dit moment wordt de mode
van de vrouwenschoenen bepaald door de hoge designerschoenen van
Louboutin en Jimmy Choo. Wie er het geld niet voor over heeft, zoekt
heil in goedkope schoenen met een (super)hoge hak.
De kleurtjes
en de materialen waar Croc mee werkt, passen niet in dat imago.
Bovendien zijn de schoenen van rubber en plastic: heel milieuvervuilend
dus. Ook dat speelt steeds vaker een rol in de keuze die vrouwen maken.
We zagen ze in felroze en zwart op de catwalk bij DKNY, toen hadden we
onze twijfels of de strakke wielrenshort ook echt opgepikt zou worden
door fashionista's. Maar nu Agyness Deyn deze droeg en je dit
kledingstuk bij de hippe keten Topshop kunt kopen, is er geen ontkennen
meer aan: de lycra wielrenshort is trendy deze zomer.
De wielrenshort verovert de rode
loper.
DKNY
combineerde gelukkig de strakke fietsshort onder geklede exemplaren, ze
waren zo'n succes dat ze na de catwalkshow meteen de naam DKNY
Smoothies kregen. Topmodel en trendsetter Agyness Deyn draagt al langer
een jeansshort over een strak exemplaar uit lycra. En wie dacht dat dit
toch nooit zou aanslaan bij het grote publiek is verkeerd, je ziet het
kledingstuk nu opduiken in modebladen en -winkels. Het aanbod is
tegenwoordig ontzettend uitgebreid.
Als
je bij het woord alleen al denkt aan de gruwelbeelden uit de jaren '80,
'90, Madonna of Demi Moore die het zelfs durfde dragen op de rode loper
van de Oscars, dan zul je blij zijn te horen dat de tijden, op modevlak
dan toch, zijn veranderd. Als je het combineert met een chique, lossere
short erover, kan deze trend best hip zijn. Omdat het strakke lycra nu
niet meteen het meest flatterende stofje is, bedek je op deze manier ook
je probleemzones als dijen en kont. Echte durvers dragen dit
kledingstuk onder een chique, maar kort jurkje om de benen wat te
bedekken.
Demi Moore op de Oscars in de jaren
'80.
Fietsen is hip Vergeet ook de
voordelen niet, nu kun je fashionable en comfortabel gaan fietsen met
een echte wielrenshort met zeemvel zonder dat je je daarvoor moet
schamen. Vergeet niet dat de meest hippe dames ook fietsen. Denk maar
aan mode-icoon Agyness Deyn die op haar vierwieler de straten van Londen
verkent.
Schoenen en handtassen in vissenleer zijn nieuwste hype
Schoenen en handtassen in vissenleer zijn nieuwste hype
Al eens gedacht aan een handtas van roggeleer of schoenen gemaakt van
zalm? Het klinkt op het eerste zicht misschien raar maar het gebruik
van vissenleer in de modewereld is aan een flinke opmars bezig. Het
materiaal is immers sterker en duurzamer dan gewoon leer. En geef toe,
pumps gemaakt van geschubde huid zijn toch gewoon erg hip!
De afgelopen jaren begonnen exclusieve modemerken vissenleer af en toe
te gebruiken in hun collecties. Modeontwerper John Galliano is er dol op
en maakte voor Dior roze zalmleren pumps en een vissenleren avondtasje.
Voor zijn eigen label verwerkte hij galuchat, de Franse benaming voor
vissenleer, zelfs in een bikini. Ook Givenchy en Bottega Veneta maakten
tassen met vissenleer. Nu zijn onder meer Nike en Puma op de kar
gesprongen met sneakers gemaakt uit de schubbige huid. Ook Prada en Dior
hebben hippe pumps uit vissenleer in hun gamma opgenomen.
Rode enkellaarsjes van victoriabaars
Het
materiaal lijkt een beetje op reptielenleer maar is veel zachter en
fijner. Het is een bijproduct van de visvangst, wat op zich ook goed is
voor het milieu. Al blijven schoenen uit zalm, baars of bijvoorbeeld
zeewolf natuurlijk exclusief. Het looien van de huiden is een intensief
proces dat veel handwerk vraagt. Dat is ook te merken aan het
prijskaartje. Reken toch op 400 euro voor een paar trendy enkellaarsjes.
Een montuur met vierkante glazen is helemaal uit. Deze zomer draait het
allemaal rond ronde glazen. Denk aan het model dat Yoko Ono graag droeg,
ideaal voor een hippielook in combinatie met een stoer lederen jasje en
een lichte blouse.
Lady Gaga is
natuurlijk de trend al lang voor, zij droeg al een ronde zonnebril in
2008. Chloe Sevigny kiest voor een chique look, in combinatie met hoedje
en witte blouse. Je kunt kiezen voor een hoornen of zwart montuur, kijk
naar het favoriete exemplaar van Mary-Kate Olsen. Als je er echt
helemaal voor wil gaan, dan kies je voor een fijn metalen montuur.
Mannen kopen het liefste jeans van Levi's, zo blijkt uit een Nederlandse
rondvraag. 1 op 4 mannen draagt er eentje van het populaire merk. Ook
G-star en Wrangler blijken gegeerd.
Welk
jeansmerk is je favoriet? Die vraag werd gesteld door modesiteTextilia
aan meer dan duizend mannen. Bovenaan staat Levi's, populair bij alle
leeftijden, gevolgd door G-star. Vooral tieners, twintigers en dertigers
schaffen er zich daar eentje van aan. Zestigers en hoger opgeleiden
dragen eerder Wrangler, dat eindigt op de derde plaats.
Het merk Cars staat op de vijfde plaats en blijkt ook
bij veertigers aan te slaan. Anders is het met Diesel, vooral jongeren
schijnen voor het merk te kiezen. De top 10 wordt afgesloten met Replay,
Lee, Tommy Hilfiger, PME Jeans en het eigen merk van de modeketen WE
'Blue Ridge'.
Beth Ditto lanceert nieuwe lijn voor plus-size vrouwen
Beth Ditto lanceert nieuwe lijn voor plus-size vrouwen
De zangeres van de Amerikaanse popgroep Gossip lanceerde vorig jaar een
eerste collectie voor de Britse modeketen voor een maatje meer Evans.
Omdat die toen met veel enthousiasme werd onthaald, waagt de plus-size
fashionista zich nu aan een tweede lijn.
"Ik
liet me inspireren door de Victoriaanse periode en heb dit gemengd met
punk uit de jaren '80. In sommige stukken zie je ook invloeden uit de
fourties." Beth Ditto draagt zelf maat 46, daarom zegt ze zelf te
beseffen hoe belangrijk het is voor dikkere vrouwen om creatief te zijn
met mode om hun figuur te flatteren. Toch trekt ze zich niet veel aan
van het huidige schoonheidsideaal en draagt de zangeres op het podium
graag strakke en onthullende jurkjes. "Ik snap niet wanneer dikke
vrouwen zeggen dat ze zich verraden voelen door de modewereld. Vrouwen
maken zichzelf heel wat wijs over wat ze wel of niet kunnen dragen. Zo
maak je van jezelf een slachtoffer."
De
fashionista, de enige vrouw met een maatje meer die al gekleed werd
door topdesigners als Karl Lagerfeld, zegt dat ze al jarenlang haar
eigen outfits maakte. "Mijn moeder leerde me hoe zelf mijn jeans te
maken. Ik woonde in Arkansas in Amerika, een gebied dat tien jaar achter
loopt op vlak van mode."
Topmodel Agyness Deyn staat bekend om haar gewaagde kapsels, ze had al
een kort punk- als een braaf pagekapsel. Nu liet de Britse schoonheid
haar lokken tot enkele millimeters afscheren.
Agynnes
Deyn werd op het Amerikaanse festival Coachella met haar nieuwe coupe
gespot, ze lijkt hiermee ontzettend op zangeres Sinead O'Connor in haar
jonge jaren. Het topmodel zegt veel roze te dragen om te bewijzen dat ze
geen stoere skinhead is. "Ik heb gezocht naar leuke accessoires voor
mijn nieuwe kapsel, maar dat was geen succes", meldt nu.nl.
De
Britse haarstylist Sacha Mascolo-Tarbuck hoopt dat ultrakorte kapsels
deze zomer een nieuwe trend worden. "Het is leuk om wat variatie te zien
naar zoveel seizoenen van lang haar. Agyness is een van de zeldzame
vrouwen die met zoveel kapsels staat, ze inspireert mij. We veranderen
haast elk seizoen van kledij, maar kapsels krijgen zelden dezelfde
aandacht."
Het topmodel is niet de eerste schoonheid die haar
lokken afscheert, actrice Natalie Portman, Demi Moore en zelfs Britney
Spears deden het haar voor. (br.hln)
Peperdure sneakers van slangenleder razend populair
Peperdure sneakers van slangenleder razend populair
Tal van celebs die de gevaarlijk hoge hakken verkiezen voor de rode
loper maakten Jimmy Choo. Nu creëerde het luxe schoenenmerk meer
comfortabele sneakers gemaakt van slangenleer. Andere trendy modehuizen
volgen het voorbeeld.
Wachtlijst Voor de
sneakers uit slangenleer betaal je tot 450 euro, je hebt de keuze uit
zes verschillende modellen in verschillende kleuren waaronder bruin,
wit, zwart en paars. De prijs varieert naargelang de gebruikte
materialen, het goedkoopste paar is van leder en suède en kost 'slechts'
379 euro. De ontwerpen liggen pas volgende maand in de winkel, maar de
sneakers zijn al zo populair, dat er een ontzettend lange wachtlijst
voor is.
Manager van Jimmy Choo Tamara Mellon: "Ik ben zelf
verslaafd aan hoge hakken, maar ik ben bereid me te bekeren voor deze
sneakers. Ze combineren luxe en comfort, ze staan voor een glamoureuze,
coole look."
Ook andere luxemerken introduceerden luxe
sportschoenen. Louboutin maakte er van meer dan 600 euro, de Amerikaanse
ontwerper Rick Owens verkoopt sneakers van meer dan 900 euro. Ze zijn
vooral populair bij first lady's, Michelle Obama droeg er vorig jaar van
Lanvin, de Britse Samantha Cameron, die bovendien zwanger is, kiest
voor comfy Louboutins. (br.hln)
Vera Wang is de bekendste ontwerpster ter wereld van trouwjurken, ze
kleedde onder meer Victoria Beckham en Mariah Carey op hun mooiste dag.
Nu gaat ze samenwerken met de Amerikaanse winkelketen David's Bridal om
een reeks budgetjurken te creëeren waarvan de prijs start bij 450 euro.
President
Robert Huth van David's Bridal: "In de bruidsmode is Vera Wang een
begrip. Tal van celebs kozen een jurk uit haar collectie voor hun
huwelijksdag. Veel 'gewone' vrouwen zouden een moord begaan om één van
haar ontwerpen te strikken, maar voor velen is het gewoonweg
onbetaalbaar. Nu kan deze droom dus voor veel bruiden werkelijkheid
worden. Onze keten zal ook alleen maar beter worden van deze
samenwerking." Vera Wang geeft toe al lang een budgetcollectie te willen
maken.
De gemiddelde vrouw heeft altijd een tas met geld, mobiele telefoon en
make-up bij zich. Is een tas altijd handig: nee. Is er een alternatief:
ja.
Met de de Boot-Bag heb je een handig tasje dat je boven de
laars of op je skinny jeans draagt. Handig tijdens het stappen, shoppen
of het bezoeken van een festival. Het hebbeding is verkrijgbaar in vier
verschillende kleuren en in vier modellen. Kostprijs bedraagt 49,95
euro. Meer info: www.boot-bag.nl.
Winkelketens maken hun kledingmaten groter opdat klanten denken in een
kleinere maat te passen. Dat blijkt uit een Britse vergelijkende studie.
Shoppers worden met slimme trucs aangezet tot groter koopgedrag. Hun
ijdelheid wordt immers gestreeld.
Verschillende
ketens als Marks&Spencer, Gab, Zara en Topshop werden aan de test
onderworpen. Vrijwel allen maakten ze hun kledingmaten ruimer dan de
bedoeling is. Wie blij is in een maatje 38 te paraderen, komt bedrogen
uit. In realiteit past zij eerder een maat 40 aan.
De maten variëren van winkel tot winkel, afhankelijk
van het type klant dat er winkelt. Eenzelfde maat schijnt bij Topshop
bijvoorbeeld, gegeerd bij tieners en twintigers, kleiner dan bij Zara,
die zich op een meer volwassen publiek richt. (br.nina)