Vrouwen willen niet langer witte kanten lingeriesetjes of poederroze katoenen exemplaren, ze willen iets gewaagder. En liefst met heel wat leder, ritsen en koorden.
De lingeriemarkt kent een ommezwaai deze Kerst. Daar waar vorige jaren de lieflijkere of sexy setjes nog volop over de toonbank gingen, zijn het nu de SM-geïnspireerde lingeriesetjes die het goed doen. Vooral de exemplaren met veel ritsen, leder en koorden doen het bijzonder goed. Dat zo'n lingerie gemiddeld 20% meer kost, deert de vrouwen niet. (br.she)
Een goede manier om een budgetvriendelijke garderobe te vinden,
is samen met je vriendinnen een kledingruilparty te organiseren. De
trend lijkt in vele landen al helemaal doorgebroken.
Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen 70% van hun kleding niet of
nauwelijks dragen. Soms hangt letterlijk het prijskaartje er nog aan.
Heb jij ook kledingstukken die nog heel mooi zijn, maar die om één of
andere reden je niet meer draagt? Waarom ze dan niet ruilen met
vriendinnen: het is leuk, budgetvriendelijk en nog eens goed voor je
garderobe ook.
In Nederland is er
een heuse organisatie 'Swop 'n Fit' die dergelijke
kledingruilevenementen op poten zet. Organiseer je liever zelf thuis
een party, dan biedt de organisatie een aantal handige gratis tools die
het organiseren vooral leuk en gemakkelijk maken. Meer info: www.swopnfit.nl.
In
Amerika kent het fenoneem van 'Wardrobe sharing' dan weer groot succes
waarbij kleding uitgeleend wordt aan vriendinnen. Wil je naar een
feestje, neem je eerst een kijkje in de kleerkast van één of meerdere
vriendinnen. Met haar en jouw spullen erbij moet er iets geschikts te
vinden zijn. (br.nina)
Vanaf december stappen 30 nieuwe winkels uit de Brusselse Nieuwstraat
mee in het verhaal van "Afterwork Shopping". Elke donderdag blijven de
zaken dan open tot 20 uur.
Volgens Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (CDH), voegen deze
handelaars zich bij de 300 winkels en 400 horecazaken die al deelnemen.
De eerste resultaten na zes maanden Afterwork Shopping zijn hoopgevend. Op
donderdagavonden is de passage in de deelnemende winkelstraten
gemiddeld 30 procent hoger dan voordien. In de Kleerkopersstraat loopt
dat op tot 80 procent. In de Dansaertstraat is dat 25 procent meer volk
en in de Lombardstraat steeg de passage met 160 procent. In totaal werd
er geteld op 32 ijkpunten. De
winkels in de Nieuwstraat die vanaf donderdag meedoen, zijn gelegen
tussen de Noorddoorgang en het Muntplein. Zara, Esprit, Women's Secret,
Bershka, Celio*, Celio*club, Naf Naf, Springfield, Yves Rocher, Pearle,
Promod, Etam Lingerie en M&S Mode zijn de belangrijkste deelnemers.
Dagelijks trekt de Nieuwstraat zowat 50.000 mensen om te winkelen. Iedere
week zijn er verschillende honderden euro's aan cadeaus te winnen in
een deelnemende winkel. Daarnaast komen er 30 nieuwe handelaars bij in
handelswijken die al deelnemen. Afterwork Shopping is een initiatief
van de Handelaarsverenigingen van het stadscentrum in samenwerking met
Atrium Brussel Centrum en met de actieve steun van het Brussels gewest
en de Stad Brussel.
De 'Heel condoms' smukken je hoge hakken helemaal op. Ze passen
rond elke hak en zijn te verkrijgen in een ruim assortiment van modellen
en soorten. Bij elke outfit zoek je niet langer de gepaste schoen, maar
wel de gepaste 'condoomhak'.
De condoomachtige overtrek maakt het mogelijk om met je schoenen te
spelen. Je trekt het ding over de hak en door de elasticiteit van de
stof passen de 'Heel condoms' op elke medium tot hoge hak.
Budgetvriendelijk Heb
je een oud paar stiletto's in de kast, smuk je elk basispaar op met
het gekozen 'condoom'. Perfect om je budget onder controle te houden als
je 't ons vraagt, een nieuw en duurder paar schoenen is niet meteen
nodig.
Kostprijs van het hebbeding bedraagt 20 dollar zonder
verzendingskosten. Duurder dan een ordinair condoom, maar dan zitten je
hakken tenminste mooi en veilig beschermd. Meer info: www.theheelcondoms.com (br.nina)
Het schoenenlabel Jimmy Choo mag 15 kaarsjes uitblazen en viert zijn
kristallen verjaardag met een speciale schoenencollectie in jawel,
kristal.
De Crystal Collection bestaat uit 20 oude modellen, die voor de speciale
gebeurtenis werden opgesmukt met kristallen. De glamoureuze lijn bevat
pumps en hoge sandalen die bezet zijn met strikjes, Swarovksi steentjes,
satijn, leder of plexi, allen te verkrijgen in de kleuren zwart, goud
en zilver.
Liefhebbers vinden beslist hun gading in de
feestelijke collectie. Onder meer Katy Perry en Jennifer Lopez schijnen
grote fan te zijn. (br.hln)
Daarom zweet jij je te pletter tijdens het shoppen
Daarom zweet jij je te pletter tijdens het shoppen
Iedereen die wel eens gaat shoppen, kent het fenomeen wel. In de
winkels is het zoveel warmer dan erbuiten, dat je staat te zweten, je
dorst krijgt en je soms alleen maar weg wil omdat de warmte zo
onaangenaam is. Een fenomeen ook dat elk jaar vele miljoenen euro's
kost, in het Verenigd Koninkrijk zelfs een miljard pond per jaar. Maar
waarom is het zo warm in winkels?
Dé hoofdreden is de (letterlijke) opendeurpolitiek. Net als de open
diepvriezers in de supermarkt, zorgt een open deur ervoor dat er massa's
energie verspild wordt. De open deur moet er natuurlijk voor zorgen dat
mensen makkelijker binnenstappen, dat de drempel zo laag mogelijk is en
dat ze verleid worden om iets te kopen.
Ten tweede willen
winkeliers dat het warm genoeg is, zodat de temperatuur geen rem is om
kleding te passen en alsnog te kopen. Tot slot moet het personeel in
staat zijn om te werken in een 'comfortabele temperatuur', wat iets
betekent als 'werken zonder speciale kledij'.
Besparen Nochtans
kunnen winkels zelf enorm veel besparen door de deuren dicht te laten.
De organisatie 'Close the door', die als doel heeft dat winkels de
deuren sluiten om energieverspilling tegen te gaan, berekende dat
winkeleigenaars 54 procent aan verwarmingskosten kunnen besparen. Als
twee op drie winkels de deuren sluiten, kan ook het equivalent van de
CO2-uitstoot van 1,1 miljoen auto's bespaard worden.
Inefficiënt De
gebruikte verwarmingstoestellen, de fameuze blazers boven de deur, zijn
ook nog eens enorm ineffeciënt en gebruiken elke week evenveel energie
als een busrit van 1350 kilometer, of ongeveer van Brussel tot in
Italië.
'Close the door' werd opgericht toen zakenvrouw Jeannie
Dawkins verbijsterd vaststelde dat er zoveel warmte uit de winkels kwam
dat de sneeuw ervoor letterlijk smolt. "Al die energie die letterlijk
wegvloog, pure verspilling. Huizen moeten energie-efficient worden, maar
waarom geldt dat niet voor winkels?"
Eigen voorzorgsmaatregelen Tot
winkeliers overtuigd zijn van het nut voor de klant en hun portemonnee,
kan de shopper zelf maar beter voorzorgsmaatregelen treffen. Zo
verwijder je best sjaals, mutsen en handschoenen, open je je jas en stel
je zoveel mogelijk huid bloot zodat warmte kan ontsnappen.
Neem
een flesje water mee en als je staat te wachten om te mogen passen (of
op een vriendin, zus of moeder die staat te passen), doe dan gewoonweg
je jas (en eventueel dikke trui) uit.
De Britse editie van het modetijdschrift Vogue heeft acht nieuwe designers genomineerd voor de 'Vogue Designer Fashion Fund'. Met dat fonds zoeken ze één erg beloftevolle ontwerper, die vervolgens alle nodige financiële steun krijgt.
Niet alle acht genomineerden zijn volledige onbekenden in modeland. Naast Chirstopher Kane werden bijvoorbeeld ook Jonathan Saunders en Peter Pilotto genomineerd. Andere kanshebbers zijn Charlotte Olympia. E. Tautz, Nicholas Kirkwood, Osman en Richard Nicoll.
De designers mogen nu een nieuwe collectie maken, die hun stijl en toekomst voorstelt. Onder andere Alexandra Schulman, hoofdredactrice van de Britse Vogue, zal vervolgens beslissen over het lot van de ontwerpers. (br.she)
Draagt een Schot onder zijn kilt niets? Al doet de idee ongetwijfeld
dromen, de vereniging 'Scottisch Tartans Authority waarschuwt dat een
kilt zonder onderbroek onfatsoenlijk en onhygiënisch is.
De vereniging kijkt nauw toe op de tradities van het Schotse nationale
kostuum. Tot de leden behoren weverijen, winkeliers en individuen die de
wollen, geruite rok zeer ter harte nemen. Zopas heeft de vereniging
opgeroepen om onder de kilt altijd ondergoed onder te dragen, kwestie
van het algemeen fatsoen hoog te houden. Voorzitter Brian Wilton legt
uit waarom: "Denk maar niet dat je alleen een echte Schot bent als er
niets onder je kilt gedragen wordt. Laat je niet intimideren door die
onzin. We leven nu in de 21 ste eeuw, de winkeliers die kilts verhuren,
kunnen wel een paar horrorverhalen vertellen met betrekking tot
hygiëne".
Ook de vraag wat men onder een kilt draagt, moet niet
gesteld worden. Wilton: "stel je de belediging maar eens voor die je zou
veroorzaken als je deze vraag aan een vrouw stelt."
"Een
echte Schot draagt volgens de traditie niets eronder", reageren
tegenstanders van het voorstel in The Telegraph. Volgens hen is de
vrijheid van beweging juist gezond. Dat als onhygiënisch bestempelen, is
totaal verkeerd.
De verkoop van stiletto's met hakken hoger dan 12 centimeter is
verviervoudigd in het Verenigd Koninkrijk het afgelopen jaar, zo
proberen dames in de voetstappen van fashionista's als Lady Gaga en
Cheryl Cole te treden.
Figuur transformeren
Celebs als Gwyneth Paltrow geven het goede voorbeeld door te flaneren
op hakken van 15 centimeter. Het zijn niet enkel de designerschoenen
waarbij de hakken torenhoog zijn, ook in de goedkopere winkelketens
vliegen stiletto's over de toonbank. Kurt Geiger, een keten bekend om
zijn oncomfortabele hoge schoenen, verkocht nog nooit zo goed.
Vrouwen kunnen in de aanloop van de feestdagen voor dit soort schoeisel
kiezen om hun partyoutfit af te maken. Creatief directeur van Kurt
Geiger Rebecca Farrar-Hockley: "Schoenen zijn beter dan ondergoed in het
transformeren van de vorm van je lichaam. Hoe hoger de hak, hoe groter
de impact."
18 cm Ook de Britse keten
Selfridges zag een stijging in de verkoop van de meest dure stiletto's.
"Nadat Kylie Minogue enkellaarsjes van Louboutin met prijskaartje van
1.180 euro op de show van X Factor droeg, waren ze haast meteen
uitverkocht. Het gaat om zilveren laarsjes met studs en een
schrikwekkende hiel van bijna 18 centimeter", aldus een woordvoerder van
Selfridges.
Dankzij het internet kun je in je zetel shoppen en je aankoop de
volgende dag al aantrekken. Toch moet je opletten wanneer je webshops
afschuimt, daarom enkele tips.
Nieuwe stock Wanneer
de nieuwe stock arriveert kan variëren van website tot website. Maar
het kan de moeite lonen hier achter te komen, zodat je je favoriete
stuks steeds in je maat vindt. Vaak is dit maandag en dinsdag, maar
asos.com vult zijn stock bijvoorbeeld dagelijks aan.
Speciale aanbiedingen Bij
my-wardrobe.com kun je als je een bepaald bedrag in het begin van het
jaar betaalt, een heel jaar dingen gratis laten verzenden. Veel websites
werken met klantenkaarten zodat je punten kunt verdienen waarmee je
korting krijgt bij je volgende aankoop. Soms krijg je een gratis
levering bij je eerste bestelling. Pretaportobello.com heeft een
ruilhoek waar je net als op een rommelmarktje online kunt ruilen.
Afgelopen zomer kon je op de outnet.com designerspullen vanaf 1 pond
kopen. Het is dus belangrijk je ogen open te houden en je favoriete
sites haast dagelijks te bezoeken op zoek naar promoties.
Ken je eigen maat Maten
variëren van merk tot merk. Maar op de meeste webshops vind je de
lengte van de pijpen, borstomtrek en roklengte. Op asos.com vind je de
grootte van het model en de maat die zij draagt om je een beter idee te
geven van hoe dit item bij jou zou staan. Ook bij spullen op eBay loont
het de moeite zoveel mogelijk details te ontdekken. Durf daarom de
verkoper veel vragen te stellen, het is beter voor iedereen dat de
kledingstukken passen, in plaats van dat je ze moet terugsturen.
Passen Knip
de labels er niet uit wanneer je de stuks past tenzij je weet dat je ze
zeker gaat houden. De meeste webshops betalen een item niet terug als
het kaartje er niet meer aanhangt. Wees ook voorzichtig met deodorant en
andere vlekken van bijvoorbeeld make-up. Bij heel wat designerkledij
krijg je niets als je de aankoop niet in de staat terugstuurt waarin je
het kreeg.
Tips Websites als netaporter.com
en asos.com hebben artikels met tips van stylistes en geven
fashionista's heel wat inspiratie met outfit van celebs, het is bijna
net als shoppen met een persoonlijke assistent.
Wekelijkse nieuwsbrieven Nieuwsbrieven
geven je updates van je favoriete merken onmiddellijk nadat ze in de
winkel belandden. Op Shopittome.co.uk kun je je favoriete merken en je
maat selecteren, je krijgt dan een mail wanneer dit kledingstuk
afgeprijsd wordt op verschillende outletwinkels.
Voorwaarden Controleer
voor je iets besteld de voorwaarden voor verzending en het beleid
omtrent terugsturen. Sommige rekenen hier een fortuin voor aan.
Stof controleren Een
van de moeilijkste dingen bij online shopping is dat je de stof niet
kunt voelen en dat je ook niet kunt zien hoe deze bij jou zal vallen.
Controleer dus de informatie over de stof, dat is ook belangrijk voor
het onderhoud van het kledingstuk.
De Meir in Antwerpen is voor het eerst de Nieuwstraat in Brussel
voorbijgestoken als belangrijkste winkelstraat. Nergens anders liggen de
huurprijzen voor winkels zo hoog, schrijven de Concentrakranten.
Op toplocaties van de Meir kost een vierkante meter winkeloppervlakte
1.700 euro per jaar. In de Nieuwstraat is dat 1.650 euro. Voor een
gemiddelde winkel van 300 vierkante meter komt dat neer op 40.000 euro
per maand. Het zijn volgens de GvA dan ook alleen de grote ketens die de
toplocaties nog kunnen betalen. Twee zelfstandigen over Er
schieten nog maar twee zelfstandigen over op de Meir: schoenenwinkel
West-End en kledingzaak Princess. In beide gevallen zijn de uitbaters
ook eigenaar van het pand. De Brusselse Nieuwstraat lokt nog
altijd meer passanten dan de Meir, maar de gemiddelde koopkracht van de
consumenten is groter in Antwerpen. Daardoor is het aanbod er gemiddeld
ook iets hoogstaander. "En de Meir is een prettige, brede promenade. Dat
is zeker meegenomen", zegt Gino Van Ossel, professor retail marketing. Kooplustigen
hoeven niet bang te zijn voor prijsstijgingen. De grote ketens mikken
op de mensenmassa die dagelijks passeert. Hogere huurkosten veranderen
niks aan hun prijzenpolitiek, luidt het.
Zin om je fortuin in één flits op te souperen? Koop dit potje duurste nagellak ooit, goed voor 97.000 euro.
Het goedje, gefabriceerd door Model's Own, wordt geserveerd in een
luxe-uitvoering, bezet met puur goud en meer dan 1.118 diamanten.
De
nagellak is te bezichtigen in de etalage van de juwelenzaak Frost of
London, die het hebbeding mee ontwierp. De mooimaker is enkel op
aanvraag te koop. Zo wordt een exemplaar gemaakt naar eigen smaak en
kleur. (br.hln)
1.2.3 en Eva Herzigova slaan de handen weer in elkaar en toveren
een gezamenlijke feestcollectie in de winkels. Het geheel oogt stoer,
eenvoudig, elegant en zeer betaalbaar.
De silhouetten doen zeer feestelijk aan. Zo wordt de stijlvolle, zwarte
smoking afgewerkt met satijn voor een glamoureuze touch. Gecombineerd
met elegante high heels is deze outfit helemaal Christmas proof.
Voor
een ultravrouwelijk silhouet zorgt de metaalkleurige lange jurk met
schattige mouwtjes en ingesnoerde taille. Ook de vuurrode avondjurk met
strik en schouderband of het zwart bustierkleedje zorgen voor de nodige
feestelijke allure. De prachtige mouton retourné, beige pelsjas of
stoere lederen jekker maken het plaatje compleet.
De
Tsjechische schoonheid ontwerpt twee collecties per seizoen voor de
Etam groep, waar 123 deel van uitmaakt. "De kleren zijn bestemd voor
bijzondere gelegenheden zoals een feestje of een belangrijke afspraak.
De collectie draagt mijn naam, omdat deze geïnspireerd zijn door mijn
smaak en de dingen waar ik van hou. Deze collectie is écht wat ik ben.
Ze is niet trendy: ik heb me laten leiden door stukken die na 20 jaar
nog altijd in mijn kast hangen en die ik blijf dragen zoals een trench,
een lange zwarte jurk, een jasje in Chanelstijl. Draagbare stukken
waarvan ik weet dat ze me staan", aldus het supermodel.
Info Vanaf deze week vind je de Xmas collectie van Eva Herzigova voor 1.2.3 in de 1.2.3 boetieks in Brussel, Brugge en Luik. (br.nina)
Dierenprints waren niet weg te slaan op de catwalk, en ook in de winkelrekken gaat het er beestig aan toe. Maar hoe draag je zo'n luipaardprintje met de nodige klasse?
De jasjes, schoenen, handtassen en handschoenen mogen dan wel bedrukt zijn met een luipaardprint, het is niet de bedoeling dat men je gaat beschouwen als een wild dier. Kies daarom voor één dierenprint en hou de rest van je garderobe basic. Een luipaardjas staat perfect bij een camelkleurige jurk, terwijl een trui met dierenprint weer mooi staat op een zwart middellang rokje.
Ga je voor een jurk in dierenprint? Zorg er dan voor dat je decolleté niet al te groot is of je jurkje niet al te kort oogt. Je wilt gesofistikeerd overkomen, niet als een barmeid.
De beste manier om de luipaardprint in je garderobe te integreren is voor heel wat vrouwen nog steeds via de accessoires. Kies voor een mooie naaldhak in luipaardprint, ga voor een handtas met dierlijk motief of verbijt de koude met een paar beestige handschoenen.
Amerikanen die graag modebewust voor de dag komen, zelfs in het ziekenhuis, kunnen zich best laten opnemen in het Cleveland Clinic's Hospital. Daar werden de ziekenhuiskleedjes namelijk ontworpen door niemand minder dan Diane Von Furstenberg.
De ziekenhuiskleedjes zijn voorzien van een volledige rugzijde, waardoor patiënten nooit met de bips bloot lopen. Het patroon op de kleedjes is erg eclectisch, net zoals de vele wikkeljurken uit de gewone collectie van Von Furstenberg. Als kleuren werd er gekozen voor groen, blauw en geel. Maar niet iedereen is zo blij met de creaties. "Heel wat mannen klagen over de ziekenhuistuniekjes, omdat ze te vrouwelijk zouden zijn." (br.she)
Het zwarte, kanten jurkje wordt dé outfit voor komende kerst, zo
voorspellen modekenners. Met dank aan Emma Watson en Daisy Lowe, die het
kanten jurkje alle leven inblazen.
Model Daisy Lowe droeg het kanten jurkje enige tijd geleden op het
huwelijk van haar moeder. Al koste de originele versie meer dan 3.000
pond, de replica van het jurkje wordt voor een pak minder verkocht in de
Britse modeketen Peacock. Daar kunnen ze de vraag nauwelijks bijhouden.
Daisy Lowe
Ook Harry Potter-actrice Emma Watson
scoorde met haar kanten versie van de 'Little Black Dress'. Op de
première van de laatste Harry Potterfilm toonde ze dat elke
leeftijdscategorie prachtig staat met een kanten outfit. Ontwerper van
haar vintagejurk met bijpassende cape is Rafael Lopez.
Emma Watson
Andere
celebs die gespot werden met het kanten jurkje zijn Dita von Teese in
Zuhair Murad, Kylie Minogue in Emmanuel Ungaro en Danni Minogue in
Dolce&Gabbane. Ook Kate Moss is serieuze fan.
Weinig vrouwen kunnen weerstaan aan een stel mooie schoenen. Om
die uitgaven enigszins te beperken, vormen de eetbare stiletto's beslist
een goedkoper alternatief.
De Amerikaanse koekjesbakkerij Sugar Envy weet waar vrouwen mee te
verleiden zijn: de schoenen van Louboutin. De artisanale bakkerij
verwerkte de modellen van de grootmeester in artistieke koekjes, gemaakt
naar de smaak van de klant.
Fashionista De
idee komt van een echte fashionista: haar budget om te genieten van haar
favoriete Louboutin bleek op. Daarom bedacht ze de koekjes, die helpen
ook om haar schoenenverlangens te bevredigen.
Perfect uitgedost verschijn je op een feestje en merk je dat iemand
anders dezelfde outfit draagt. Het is de grootste afknapper voor een
modegevoelige vrouw, zo blijkt uit een Amerikaanse rondvraag.
Niets zo verschrikkelijk als met twee dezelfde outfits op een party
verschijnen, zo toont een enquête van Kenco Eco Refill aan. 1 op 5
beweert zelfs meteen huiswaarts te keren om zich snel om te kleden.
Oplossingen Volgens
styliste Mica Paris bestaan er makkelijke manieren om dergelijke
voorvallen te vermijden. "Kijk wat je nog hangen hebt in je kleerkast en
tracht bepaalde stuks te combineren tot een hip item. En waarom geen
kleding ruilen met vrienden, zo heb je steeds wat nieuws. Denk zeker
aan leuke accessoires. Die maken je look vaak helemaal anders en geven
een unieke touch."
Ken je type: (van links naar rechts) de tomaat, aardappel, peer en nectarine.
Lijkt je achterste op een peer, tomaat, aardappel of nectarine?
Volgens onderzoeker Dr. David Holmes zijn deze groenten en fruit immers
vier nieuwe types van vrouwelijke kontjes. Beslis welk type je hebt en
je weet meteen welke jurk het best bij je past.
1. De tomaat 45 procent van de vrouwen beschikt
over deze vorm. Mollig, rond en uitnodigend om in te knijpen. Dit type
zit het best in een strak gestructureerde jurk met een verstevigend
effect. Zwart is ideaal om deze vorm naar boven te liften.
2. De aardappel Met
30 procent van de vrouwen is dit het tweede meest voorkomende type. De
brede onderkant is allicht de minst fortuinlijke. De aardappel is breed
en klonterig en behoeft extra styling-aandacht. Een tulpvormig exemplaar
kan helpen om kleine mankementjes te verbergen.
3. De peer Goed
voor 15 procent van de vrouwen. De peervorm is smal aan de bovenkant
maar twee keer breder onderaan, waardoor afleiding nodig is. Dat lukt
het best met een maxi- jurk.
4. De nectarine 10
procent van de vrouwen is gezegend met deze ideale vorm. Vol en rond
waardoor met deze vorm te pronken valt in een strakke jurk.
Volgens
een rondvraag is 85 procent van de vrouwen niet tevreden met hun
billen. "Het effect van overvloedig aantrekkelijk voedsel heeft voor de
meesten zijn tol geëist", weet dr. Holmes in zijn onderzoek aan de
universiteit van Manchester. "De perfectie zoals afgebeeld in cartoons,
bestaat niet meer. Vandaag is het overgrote deel gezegend met een
zachtere, ronde tomaatderrière, de wijdere, plattere vorm én de
aardappelvorm".
De raadgevingen van
de dokter zijn niet in dovemansoren terecht gekomen. Ontwerpers van de
Britse Wonderbum jurken fabriceerden meteen jurken voor deze vier types
van vrouwelijke kontjes. Modemerk 'George at Asda' brengt een reeks van
kerstjurken op de markt om tegemoet te komen aan elke vorm en grootte.
De jurken zijn enkel te koop in de Britse Asda-winkels. (br.hln)
Vrouwen willen er graag prachtig uitzien op feestjes, en spenderen de nodige tijd aan het bedenken van de ideale look. Het is dan ook de grootste afknapper wanneer een vriendin plots opdaagt met dezelfde outfit, zo blijkt uit een enquête van Kenco Eco Refill.
Vrouwen vinden het verschrikkelijk wanneer ze dezelfde outfit als een andere gast op een feestje aanhebben. Voor 1 op de 5 is dit zelfs zo'n afknapper, dat ze naar huis gaan om zich om te kleden. Toch is er een simpele manier om dergelijke voorvallen te vermijden, zo zegt styliste Mica Paris. "Wanneer je een outfit moet samenstellen, hol dan niet meteen naar de winkel. Kijk eerst eens wat je in je kleerkast hebt hangen, en hoe je bepaalde stuks kan combineren tot een hip ensemble. Vergeet nooit accessoires, die maken een look af en zorgen ervoor dat je toch uniek bent in hetzelfde kledingstuk." (br.she)