Lingeriemerk Victoria's Secret ligt opnieuw onder vuur door de keuze
van haar modellen. Candice Swanepoel, één van de meest succesvolle
Angels van het moment, verloor op twee maanden zoveel kilo's waardoor ze
nog slechts een schim is van zichzelf.
Het ziet ernaar uit dat de rage van de volslanke modellen dan toch geen
lang leven is beschoren. Het 22-jarige topmodel Candice Swanepoel zag er
tijdens een fotoshoot in Los Angeles naast Adriana Lima en Alessandra
Ambrosio graatmager uit. Het trio was in de City Of Angels om de nieuwe
badmode van Victoria's Secret te showen.
Swanepoel kaapte in
januari nog de hoofdrol weg voor de Valentijnscampagne van het merk. De
blondine is met haar dunne benen, opvallende kaaklijn en ingevallen buik
alarmerend mager.
Wél rondingen Swanepoel
ziet dat nochtans helemaal anders: "Ik heb veel geluk gehad dat ik voor
een merk mag werken dat gezonde vrouwen in de schijnwerpers zet. Bh's en
broekjes moeten gevuld worden en dat doe je best met rondingen, die ik
wel degelijk heb." Volgens modellenbureau IMG, waar Swanepoel staat
ingeschreven, draagt ze maatje 38. Toch ziet ze er in werkelijkheid een
stuk dunner uit.
Victoria's Secret stond vroeger bekend om haar
modellen met rondingen, maar dat ligt ondertussen in een ver verleden.
Het lingeriemerk zette niet zo lang geleden verschillende modellen met
een 'gezond' uiterlijk op straat en verving hen door superslanke
modellen zoals Ambrosio en Swanepoel.
Rode lingerie brengt geluk en passie, terwijl witte setjes onschuld
en vroomheid uitstralen. De kleur van je lingerie verraadt meer dan je
beseft. Benieuwd welke kleur het best bij je past?
Rode tinten Vurig en gepassioneerd? Tooi je in rode
lingerie. De kleur is niet voor doetjes, deze vrouwen zijn rechtuit en
geven graag aan wat ze willen.
Draagt een vrouw bij het begin
van het nieuwe jaar rode lingerie, heeft ze niet alleen tijdens Oud-
naar Nieuwjaar geluk, maar het ganse jaar. Die volkwsijsheid wordt nog
in veel landen toegepast. Ook straalt rood passie, opwinding en
levenskracht uit. Niet voor niets wordt rood gedragen om iemand te
overtuigen. Alleen al door er naar te staren, versnelt de ademhaling en
stijgt de bloeddruk. Zwart Ben je het
charmante type, dan is een zwart setje ideaal. Zwarte lingerie geeft een
zwoele en tegelijk krachtige indruk. De lievelingskleur onder de
jongere generatie doet het ook bijzonder goed bij de oudere dame. Zwart
staat voor iemand die onafhankelijk is, een subtiele charme heeft en erg
passioneel is. Wit Wit straalt onschuld uit,
maar hoeft daarom niet verborgen te blijven. Een vrouw die deze kleur
draagt, staat open voor suggestie. Ze is een ijverige leerlinge die op
zoek is naar een simpeler leven, vol puurheid.
Roze Het
romantische type draagt roze slipjes en dito beha. Deze zachte
persoonlijkheid zoekt genegenheid en wil zich veilig voelen. Ze heeft
nood aan veel affectie, is vrouwelijk sensueel maar zal nooit het
initiatief nemen. Vleeskleurig Draag je meer
huidskleurige setjes, ben je een open type. Je staat met beide voeten
op de grond, bent tevreden met jezelf en hebt eigenlijk niets te
verbergen. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke, makkelijke,
open en nuchtere persoonlijkheid.
Actrice Reese Witherspoon lanceert samen met beautygigant Avon 3 nieuwe geuren. In 2009 bracht Witherspoon haar debuut op de parfummarkt met het succesvolle geurtje 'In Bloom'.
Reese Witherspoon is al enkele jaren een trots uithangbord van Avon. Nu lanceert de actrice voor de lente meteen 3 geurtjes op een rij: 'Love', 'Live' en 'Laugh'. Witherspoon is niet aan haar beginstuk toe, in 2009 lanceerde ze samen met Avon het succesvolle 'In Bloom'-parfum.
Avon staat bekend omwille van zijn samenwerkingen met bekendheden. Eerder namen ze ook al Black Eyed Peas-zangeres Fergie onder de arm. Die creëerde het geurtje 'Outspoken', tot nu toe nog steeds het best verkochte parfum van de beautygigant. (br.she)
Volslanke modellen zijn al langer een rage, maar dat wil niet zeggen dat het grootste modeblad ter wereld daar ook zomaar in meedoet. Tot nu, want niemand minder dan het volslanke topmodel Crystal Renn siert de cover van de Mexicaanse editie.
Crystal Renn maakte furore als volslank model op de catwalk van onder meer Jean-Paul Gaultier, en nu lijkt ook het grootste modemagazine ter wereld haar in de armen te sluiten. Renn mocht namelijk op de cover staan van de Mexicaanse Vogue.
Het is bang afwachten wat Renn met de verkoopcijfers zal doen, want volgens critici verkopen modebladen pas echt goed wanneer er een graatmager model op de cover staat. (br.she)
Nog voordat 'Sucker Punch' in wereldpremière ging, wemelde het op
YouTube van de make-upvideo's geïnspireerd door de nieuwste fantasyfilm
van Zack Snyder.
De jongedames uit de video's zijn helemaal weg van de make-up uit de
film, en dat willen ze dan ook met de hele virtuele gemeenschap delen.
'Sucker
Punch'-fanaten zetten verschillende tutorials online waarin ze stap
voor stap uitleggen hoe ook jij er in een handomdraai als je favoriete
personage uit kan zien.
Is de onschuldige look van Babydoll (met
smokey eyes, roze wangen en schattige paardenstaartjes) misschien iets
voor jou? Dit heb je nodig: donkere oogschaduw, een lippenstift in een
zachte tint en 3 dikke lagen mascara voor een verleidelijke waaier van
wimpers. Hier geldt de regel: hoe meer, hoe beter.
Zwangerschapsmode saai en weinig interessant? Niet als je
de nieuwste collectie van het hippe zwangerschapsmerk Fragile bekijkt.
Mooie tunieken, een resem broeken met pofpijpen en retro-jurkjes uit de
jaren '50 en '80 vormen de rode draad.
Veel zwangere vrouwen maken de fout gewone, grote maten kleding te
kopen. Dat is jammer, want ontwerpers van zwangerschapskleding zorgen
voor de juiste aanpassingen zodat meegroeiende buiken en borsten er
altijd in passen. De tijd dat de bolle buikencollecties weinig
prikkelend werden bevonden, is voorgoed voorbij.
De
grootste verandering is dat de kleding nauwsluitend en slanker is.
Vrouwen laten met plezier hun groeiende buikje zien in plaats van het te
verstoppen. Jurken knuffelen de heupen en accentueren de billen.
De
zomercollectie van het populaire bolle buikenmerk 'Fragile' oogt bijna
als een tijdlijn. Ontwerpster Nathalie Vleeschouwer raakte geprikkeld
door de romantische en schattige jaren '50 maar evengoed door de glitter
en glamour van de jaren '80. Het resultaat mag,net als het buikje,
gezien worden: van passioneel rood tot koel blauw, oversized,
bolletjes- of bloemenprints, stoere harembroeken, wijde vleermuismouwen,
wisseljurken of elegante tuniekkleedjes. (br.nina) Meer info: www.fragile.com
In tegenstelling tot Jimmy Choo is de populaire schoenenontwerper
Christian Louboutin niet van plan toe te geven aan de platte
schoenenmode. "Ik haat het hele concept van comfort, het doet me denken
aan een slechte relatie".
Het handelsmerk van de ontwerper: torenhoge hakken. Dat deze niet in
alle omstandigheden voor het nodige comfort zorgen, zal de ontwerper een
worst wezen. Aan de New York Times geeft hij zonder blozen toe dat hij
zijn vrouwenschoenen, gekenmerkt door rode lakzolen, eigenlijk voor de
mannen ontwerpt. "Mijn hoofdtaak is niet om vrouwen te behagen, maar wel
de mannen. Mannen zijn net als stieren, ze kunnen niet weerstaan aan
rode zolen".
Nog volgens de man kijken vrouwen zelfs niet naar
hun voeten bij het passen van een nieuw paar. "Een vrouw staat op, kijkt
in de spiegel, keurt haar borsten, achter- en zijkant. Als ze zichzelf
leuk vindt, is ze van mening dat deze schoen bij haar hoort".
"Aan de rode lakzool kunnen weinig mannen weerstaan", dixit Louboutin
Hoewel
Louboutin wel degelijk platte schoenen en sandalen verkoopt, dienen ze
louter als decoratie, ontworpen met veel stijl. De comfortregel houdt de
ontwerper nooit in het achterhoofd. "Comfort is één van de ergste
woorden. Ik stel me dan een vrouw voor die zich slecht voelt, er
gezwollen uitziet met een fles alcohol in de hand. En toch houdt ze van
het leven, al was het maar omdat ze comfortabele klompen draagt. Je
verlaat een heleboel ideeën wanneer je in de comfortzone zit, alsof je
in een relatie zit waar je geen liefde meer voelt".
De markt voor vrouwenkledij in grote maten boomt doordat steeds meer
mensen met obesitas kampen. Tegenwoordig is een op de vier verkochte
kledingstukken in Groot-Brittannië maat 46 of groter.
Analysebureau Verdict zegt dat vooral grote maten voor jongedames en
tieners de snelst groeiende markt in winkelketens is, het voorspelt een
stijging in deze niche van 6 procent. Succesvolle dikke zangeressen als
de Britse Adele en de Amerikaanse Beth Dito zijn iconen voor een nieuwe
generatie van zwaarlijvige tieners en jonge vrouwen.
Modewereld Zowel
designers als modeketens proberen in te spelen op de steeds dikker
wordende vrouwenlichamen met collecties voor grote maten. Zo
veroorzaakte de Brit Mark Fast vorig jaar een reactiegolf toen hij
modellen met maat 40 en 42 gebruikte op de catwalk tijdens de Fashion
Week in Londen. De Britse populaire keten Topshop lanceerde een
modewebshop voor tienermeisjes en jonge vrouwen tot maat 56 genaamd Style369.com, hier vind je trendy alternatieven voor vormeloze kledij waar mollige dames vroeger enkel keuze uit hadden.
Analist
Carly Syme: "Winkelketens breiden nichecollecties als grote maten en
zwangerschapskledij uit. Maar dit eerste biedt het meeste mogelijkheden.
Er is een groeiende nood aan meer modebewuste kledij voor grote maten
bij jonge shoppers."(br.hln)
32 procent van de Britse vrouwen jonger dan dertig wordt al grijs,
twee derde van hen geeft stress de schuld. 20 jaar geleden kampte nog
maar 18 procent van de jongedames met dit beautyprobleem.
John Frieda, het verzorgingsmerk dat het onderzoek uitvoerde, bedacht
zelfs een nieuwe naam voor deze dames. Ze worden GHOSTS (Grey Haired
Over Stressed Twenty Somethings) genoemd. Creatief directeur Nicola
Clarke: "Ik ben niet verrast door dit resultaat, steeds meer jongere
klanten vragen om een haarkleuring om hun grijze haren te verstoppen. De
meesten wijzen stress als de schuldige aan." De 28-jarige Michela
Colling ontdekte haar eerste grijze haar op haar 25ste: "Ik ben
zelfstandige, dus ik heb veel stress. Het laatste jaar was ontzettend
druk voor mij en het aantal grijze haren nam dan ook ontzettend snel
toe. Dus ik zie zeker een verband met stress." Afgedaan? Haarspecialist
Philip Kingsley: "Grijs haar staat synoniem voor verouderen, in onze
cultuur dat jeugd hoog in het vaandel draagt, proberen we het
verouderingsproces zoveel mogelijk uit te stellen." Hoewel een man met
grijze haren als charmant gezien wordt, heeft een vrouw met grijze
lokken afgedaan, ze heeft haar meest vruchtbare al achter de rug." Genen Kan
stress echt grijze haren veroorzaken of is dit een mythe? Een grijze
lok is een haar dat geen pigment heeft. Dit is het resultaat van
pigmentproducerende cellen die beschadigd raken of afsterven. Dit komt
van nature voor bij het verouderen, sommige wetenschappers wijzen je
genen als verantwoordelijke aan en niet je levensstijl. Experte Nina
Goad: "Grijs worden op jonge leeftijd is genetisch bepaald,
omgevingsfactoren hebben hier weinig invloed op. " Stress
Andere experts beweren dat het bewijs groeit dat vroegtijdig grijs
worden het resultaat van stress iskan zijn. In zijn boek 'The Hair
Bible' praat Philip Kingsley over de manier waarop stress het lichaam
kan treffen. "We weten dat stress vitamine B verbruikt, zwarte ratten
die een tekort aan deze stof hebben, worden wit, zo blijkt uit een
experiment. Andere studies toonden aan dat bepaalde vormen van dit
vitamine in grote dosissen het begin van de vergrijzing kan omkeren."
Hij is niet de enige die denkt dat er een verband bestaat. Japans
onderzoek toont aan dat haarfollikels vatbaar zijn voor de dezelfde
soort stress dat DNA beschadigt. Deze wordt veroorzaakt door
sigarettenrook, UV-licht en vervuiling, er is ook een verband tussen
emotionele stress."
Haarspecialisten hopen binnen tien jaar een
voedingssupplement of een shampoo te creëren dat het missende enzym
bevat of iets dat hetzelfde effect heeft op grijze lokken, zo kunnen ze
vergrijzing voorkomen of zelfs omkeren.
Na jaren van strakke, skinny en zelfs corrigerende kledij, tekenden
designers van mannenkledij bij Calvin Klein en Louis Vuitton lossere
looks. Mannen mogen dus ontspannen en hoeven hun bierbuikje niet langer
in te trekken.
Mannen kunnen hun imperfecties binnenkort weer verhullen in baggy
broeken, losse shirts en volumineuze jassen. Deze trend komt er nu wel
net nadat heren gewoon raakten aan slankere silhouetten. De komst van de
skinnyjeans enkele seizoenen geleden en de strakke shirts maakte heel
wat mannen onzeker, wat leidde tot de verkoop van figuurcorrigerend
ondergoed om buikjes en love handles te verbergen.
Losse broek bij asos.com.
Verantwoordelijke
voor mannenmode Nickelson Wooster van Bergdorf Goodman: "Het duurde
heel lang voor we mannen in strakke broeken kregen, ik denk niet dat de
consumenten nu al klaar zijn om het nu al op te geven."
Groot en in vorm Dries
Van Noten herintroduceerde de brede broeken, Tom Ford maakte agressieve
creaties met een brede schouder, brede kraag en een langere jas. maar
volgens Wooster zal het nog even duren voor mannen dit ook daadwerkelijk
zullen beginnen te dragen. Toch zeggen stijlexperts dat losse broeken
niet zo vergevingsgezind zijn als mannen denken. "Je moet groot en in
vorm zijn", aldus ontwerper Zucchelli bij Calvin Klein. Ze zijn niet
voor iedereen bestemd." Mannen die nog niet klaar zijn om hun strakke
stukken op te geven, moeten zich geen zorgen maken. Prada en Versace
blijven vasthouden aan strakkere creaties.(br.hln)
Irina Shayk is nu toch al enige tijd met voetbalgod Cristiano Ronaldo,
dus zal Cristiano wel een en ander door de vingers zien. Zo bijvoorbeeld
de jongste campagne die het 24-jarige Russische topmodel voor het de
schoenencollectie van het merk Xti deed. Daarvoor vleit ze zich zeer
krols tegen het geoliede lijf van Arthur Sales. "Gij staat toch ook met
elf mannen onder de douche, schatje".
Schoenen die lijken op paardenhoeven, dure creaties van
Prada dat lijkt op orthopedische schoenen en pluizige pompons, dit zijn
de schoenentrends voor deze zomer.
Het vreemdste paar schoenen dat momenteel te koop is, zijn
paardenhoeven die ontworpen werden naar aanleiding van de paardenrace in
Cheltenham, die dit jaar zijn honderdste verjaardag viert. Het
schoeisel bestaat uit carbonvezels en tot 5.000 individuele
paardenharen, waardoor het lijkt alsof je een stel paardenpoten hebt.
Het
schoeisel is te koop via opbod dat op bijna 1500 euro per paar begint.
Volgens producent Betfair zijn ze het perfecte accessoire voor racefans
die willen opvallen. Het 25-jarige model Louise Dainton droeg de laarzen
op de catwalk: "Ze zitten echt comfortabel, ze geven je bijna zin om op
de piste te gaan en mee te lopen. Ik denk niet dat ze voor iedereen
zijn, maar ik zou graag met een stel van deze hoeven rondlopen."
Flatforms van Prada.
Prada,
en nog verschillende andere modemerken, proberen deze lente de
'flatform' te lanceren. Dit zijn klassieke modellen met een platte
plateauzool, die niet door alle modejournalisten met evenveel
enthousiasme werden onthaald, sommigen noemden ze zelfs Frankenshoes.
Ze kosten een fortuin, 570 euro, maar dat is blijkbaar geen
afschrikmiddel voor fashionista's. Ze waren namelijk in februari al
uitverkocht in de Pradaboetiek in Manhattan.
Pluizige schoenen van Alexander Wang
Schoenen
met pluizige pompons waren vooral populair bij Playboy Bunnies en bij
kinderen in de jaren 90, in combinatie met roze sokjes. Maar om de een
of andere bizarre reden kwamen verschillende designers op het idee deze
te herlanceren dit seizoen. Alexander Wang, Altuzarra en Jeremy Scott
stuurden modellen met pluizige voeten op de catwalk. Dit is echter een
moeilijk te dragen trend, want eigenlijk is het een schoen die je enkel
binnen kan dragen en waarmee je erg ordinair lijkt. En je trekt er de
aandacht mee naar je enkels, wat geen aanrader is voor dames die hier
complexen over hebben. (br.nina)
Amerikaanse vrouwen hebben gemiddeld 17 paar schoenen in hun kast
Amerikaanse vrouwen hebben gemiddeld 17 paar schoenen in hun kast
De gemiddelde Amerikaanse vrouw heeft 17 paar schoenen in haar
kleerkast staan, dat cijfer daalde van 19 vier jaar geleden. Ze draagt
er echter slechts drie paar regelmatig van, dat blijkt uit een recente
enquête.
Meer dan de helft van de vrouwen heeft meer dan 10 paar schoenen, 13
procent heeft er 30 paar, hier worden sportschoenen niet bij gerekend.
Een dame koopt jaarlijks gemiddeld drie nieuwe paren en geeft er telkens
35 euro aan uit. 31 procent spendeert meer dan 71 euro. "Schoenen geven
je instant een sexier gevoel en ze doen je kont niet groter lijken,
misschien is dat de reden waarom we ondanks de crisis we dit blijven
kopen", aldus Lisa Lee Freeman, de hoofdredactrice van het magazine
ShopSmart dat het onderzoek liet uitvoeren.
Bijna
19 procent van de dames gaat op schoenenjacht om zichzelf op te beuren.
14 procent verstopt minstens een paar voor haar partner, 28 procent
vindt dit een belangrijk onderdeel van haar outfit, ze denkt dagelijks
uitvoerig na over de selectie. De helft kijkt naar het schoeisel dat
anderen dragen.
39 procent van de
vrouwen draagt het liefst platte schoenen voor elke dag, 8 procent
draagt regelmatig hakken van meer dan 6 cm. 46 procent kocht al een
lelijk paar voor het comfort, maar 60 procent is bereid pijn te lijden
voor de mode. 61 procent neemt een tweede paar mee op een avondje uit
als voorzorgsmaatregel voor pijnlijke voeten. 35 procent liet een avond
verpesten door een oncomfortabel paar schoenen. 24 procent viel al door
slechte schoeisel.
Deze lente neemt leder het over en zie je dit materiaal niet enkel bij
schoenen en handtassen: het wordt ook gebruikt voor leggings, topjes en
zelfs jurken. Doe inspiratie op bij celebs als Jennifer Hudson Kate Moss
en Nicole Richie.
Nicole Richie.
Door een
lederen jurk te dragen trek je de aandacht en zie je er vaak rock-n-roll
uit, dat bewijst bijvoorbeeld Nicky Hilton. Actrice Catherine Zeta
Jones toont dat je er toch gesofisticeerd mee kunt uitzien en Nicole
Kidman zag er elegant uit in een lederen kokerrok. Helaas is dit niet
goedkoop, dus voor een jurk uit dit materiaal ben je al gauw een smak
geld kwijt. Je hebt natuurlijk imitatiestoffen, maar zoek dan wel naar
een goed alternatief voor een chic resultaat. De jurk van Chloe die
Jennifer Hudson droeg is 2.255 waard, de prijs van exemplaren van andere
designermerken als Ralph Lauren kunnen oplopen tot 4.300 euro. Bij de
webshop Asos.com heb je ook wel exemplaren van ongeveer 100 euro.
Jennifer Hudson.
De
lederen jurken van dit seizoen zijn vrouwelijk en romantisch, in
tegenstelling tot de stoere look van vorige zomer. Je kunt deze dus met
heel wat stijl dragen, het kan zelfs voor een receptie of chique
gelegenheid. Je valt op met zachte kleuren als beige en taupe, de
spijkers van vorig jaar zijn vervangen door sierlijke borduursels of
uitsnijdingen. Met zwart speel je meer op zeker. Don'ts: te korte, te
strakke of te onthullende jurken. Een lederen creatie is op zich al een
statement genoeg. Je combineert dit kledingstuk best met vrouwelijke
accessoires in een felle kleur als rood, dit contrasteert mooi met het
zwart of beige. (br.Nina)
De Chinese actrice Fan Bing Bing houdt ervan zich op te kleden. Ze
verschijnt steeds op de rode loper met een look recht van de catwalk. De
trend die ze vorige week introduceerde is er een voor durfallen: de
tulband.
De actrice verscheen deze week op de show van Elie Saab in één van de
looks van dit modehuis: ze droeg een glamoureuze tulband bezet met
kristallen. Hoewel dit wel een erg opvallende accessoire is, zullen
tulbanden helemaal cool worden deze zomer. Ze zijn een leuk
retroalternatief voor zonnehoeden of petjes en Fan staat er in elk geval
schitterend mee. We geven enkele tips om dit moeilijke kledingstuk met
evenveel verve en zelfzekerheid te dragen.
- Kies een
contrasterende kleur van je haartint. Als je erg bleek bent, vermijd dan
de look van het verband bij een hoofdwonde en kies voor een fel
exemplaar. Donkere kleuren verkleinen je hoofd en leiden de aandacht af.
- Versieringen en parels zijn goed voor een avondje uit, overdag zul je hier echter wat te veel mee opvallen.
- Leer van Fan en combineer met een onopvallende outfit.
Rafael Nadal toont zijn troeven in de nieuwste spot van Armani-Jeans. De
tennisser promoot het merk halfnaakt en met water overgoten. De
sensuele campagne moet de lente-en zomercollectie van Emporio Armani op
de kaart zetten.
De tennisgod neemt de fakkel over van Cristiano
Ronaldo, die al eerder in een slipje voor het modemerk poseerde. Ook
David Beckham sierde reeds de billboards in Armani-ondergoed. Toen steeg
de verkoop met tien procent. Benieuwd of Rafael Nadal hetzelfde effect
zal teweegbrengen.(br.hln)
Volgende herfst gaan we allemaal Roodkapje achterna
Volgende herfst gaan we allemaal Roodkapje achterna
De cape is terug van weggeweest. We zagen deze op de catwalk voor
komende winter bij onder meer Dior en Yves Saint Laurent. De film
'Little Red Ridinghood' (Roodkapje) met actrice Amanda Seyfried
stimuleert deze trend.
Fashionista's reageren op de trailer van
de film 'Little Red Ridinghood' met veel jaloezie. De actrice Amanda
Seyfried staat namelijk beeldig met de rode cape met kap die perfect
past bij haar blonde lokken en porseleinen huid. Dit warme kledingstuk
is aan een stevige comeback bezig, Posh introduceerde er eentje in haar
volgende wintercollectie, met een grote gesp aan de nek. Maar we zagen
dit ook bij meer klassieke modehuizen als Dior en Yves Saint Laurent.
Deze lente zijn knalkleuren helemaal trendy en daar zit rood zeker bij.
Wie de trends voor wil zijn, investeert dus maar best alvast in een
felrode cape mét kap. Wees dan wel voorzichtig wanneer je je oma in het
bos gaat bezoeken.
Kate Moss rookt op catwalk (en dat op 'No Smoking Day')
Kate Moss en regeltjes, die combinatie klikt niet zo goed. Dat bewees
het Britse model tijdens de Parijse modeweek nogmaals door op de
catwalk te roken. Pikant detail: net vandaag viert haar thuisland 'No
Smoking Day', een dag om stoppers een duwtje in de rug te geven.
Moss paradeerde voor Louis Vuitton in een strakke hotpants en
bondage-achtige rijglaarzen. Toen ze er eentje opstak en opzichtig de
rook uitblies, kreeg ze het publiek op de banken.
Ontwerper Marc
Jacobs schakelde naast Moss nog andere topmodellen à la Naomi Campbell,
Amber Valetta en Maria Carla in. Het decor straalde de sfeer van een
Parijs hotel uit, waarbij hostessen in uniform en kruiers hun beste
beentje voorzetten. Al bleef het opletten voor de hoge hakken, die soms
dertien centimeter haalden.
"Er is een overdreven en haast
irrationeel verlangen naar de dingen die we maken", legt Jacobs aan de
persmeute uit. "Daarom dachten we qua sleutelwoorden aan obsessie,
fetisjisme en een oud hotel, met alle mogelijke affaires, misdaden en
schandalen die daar bij horen. Alle verrassende creaturen die daar
passeren, wilden we met deze collectie een gezicht geven."
Blake Lively mag na een paar exclusieve Louboutinschoentjes nu ook een Chanelhandtas op haar naam schrijven. De Gossip Girl-actrice fungeert namelijk als nieuwe uithangbord voor de tassenlijn van het modehuis.
Blake Lively is gehuld in een zwarte outfit en ook haar make-up spreekt niet echt voor zich. Het enige wat opvalt, is de scharlaken rode handtas van Chanel. Uiteraard leuk als het over een handtassenreclame gaat, maar van Lively, en fotograaf Karl Lagerfeld, hadden we toch iets meer verwacht. (br.she)
Balmain staat voor een tweesprong in zijn geschiedenis. Niet alleen namen ze onlangs afscheid van hun vroegere styliste Emmanuelle Alt, ook hun creatief directeur Christophe Decamin zou het noorden kwijt zijn en in een psychiatrische instelling zitten. Maar het modehuis zelf? Dat schitterde gisteren tijdens de Parijse modeweek.
Bontjassen, tuinbroeken, jumpsuits, prachtige goudgele, zilveren en witte details, ... je zou Balmain niet meteen in het vakje van "problematische groepen" plaatsen. Melanie Ward, de nieuwe styliste van het merk, deed haar naam dan ook alle eer aan en kwam op de proppen met een verbluffende lijn. "De kledij is dit seizoen gebaseerd op de aloude werkkledij. De overalls van straatwerkers, de kniebroeken van tuinmannen, maar dan een pak glamoureuzer gemaakt." (br.she)