Schoon vlees in de kuip: zussen Kardashian showen eigen lijn
Schoon vlees in de kuip: zussen Kardashian showen eigen lijn
De vermaarde fotografe Annie Leibovitz werd door de zusjes Kim, Khloe
en Kourtney Kardashian ingehuurd om hen zo appetijtelijk mogelijk te
portretteren in de lingerie en kleding die ze ontwierpen voor
warenhuisketen Sears.
Kim (30) etaleert haar troeven in een zwart-wit kanten setje, Kourtney
(32) koos een kleurrijk ontwerp en Khloe (27) draagt een roze topje met
jarretellen.
De fotoshoot vond plaats in mei in de studio van
Leibovitz in New York, een gebeuren waar Kim toen op haar blog schreef:
"Wat een fantastische dag. We deden een fotoshoot voor onze Kardashian
Kollection voor Sears met de levende legende Annie Leibovitz. We zijn
nog nooit zo gefotografeerd, het was heel leuk. wat een oogopener".
De
drie zusjes maakten ook indruk op Leibovitz (61), bekend van haar werk
voor onder meer Rolling Stone en Vanity Fair, die volgende week een
feest voor hen organiseert in haar studio om de lancering van de
kledinglijn te vieren.
De Kardashian kondigen intussen aan dat
ze een nieuwe boetiek, Kardashian Khaos, openen in Las Vegas. Ze hebben
al drie DASH-winkels, in Calabasas, New York en Miami. (br.she)
Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van de genodigden.
Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van de genodigden.
Klik op de foto om de foto's te bekijken
Stilaan een traditie op Waregem Koerse: de exclusieve hoeden van
de genodigden. De organisatie van de Grote Steeple Chase van Vlaanderen
looft Ascot-gewijs een prijs uit voor het mooiste, origineelste of
gekste hoofddeksel. Dat geld gaat integraal naar het goede doel.
Vorige week prees de Italiaanse Vogue op zijn website nog
'slavenoorringen' aan als de nieuwe trend, nu schokt het magazine
opnieuw met op de cover een model met een taille van ocharme 33
centimeter omtrek, een neusring en een lippiercing.
Het
septembernummer van de Italiaanse Vogue is donker en Gothic.
'Avant-Garde' is het thema en het 40-jarige Britse model Stella Tennant
brengt een ode aan Ethel Granger, de wereldrecordhoudster van de smalste
taille in een corset (33 cm) en voorloopster van de piercingtrend uit
de jaren vijftig.
Ethel Granger was al in de jaren
vijftig verslingerd aan neus- en oorpiercings en was met 33 cm tevens
recordhoudster 'smalste taille'.
Vorige week moest Vogue Italië zich
verontschuldigen nadat het de trendy grote ringvormige oorringen
'slavenoorringen' had genoemd. "Als de naam herinneringen oporoept aan
de tradities van de gekleurde vrouwen die naar het zuiden van de VS
werden gebracht tijdens de slavenhandel, is de nieuwste interpretatie
ervan één van pure vrijheid", zo stond te lezen. Enkele dagen en een
excuus later werd het woord 'slave' vervangen door 'ethnic'. (br.hln)
Grootste blunders op kantoor: slippers en transparante top
Grootste blunders op kantoor: slippers en transparante top
Bijna een derde van de mannen raakt op kantoor afgeleid door schaars
geklede vrouwelijke collega's. Beide geslachten maken zich schuldig aan
met ongepaste outfit op kantoor te verschijnen tijdens de zomermaanden.
Hoewel deze zomer het nooit echt heet is geweest, blijken zomerse
outfits de Britten op kantoor af leiden. De grootste zondaars tegen de
kledingvoorschriften zijn de dames. Bij hoge temperaturen kleedt de
helft van hen zich ongepast, bij mannen is dat drie op de tien.
Collega's beamen dit, de helft zegt dat vrouwen het vaakst de regels
breken, slechts een op de tien beschuldigt mannen hiervan. Toch zegt
veertig procent van de 1200 ondervraagde werknemers dat de regels minder
strikt zijn voor dames, 11 procent beweert dat de kledingvoorschriften
voor mannen minder strikt zijn.
De
grootste zonde blijkt een doorzichtige blouse te zijn voor vrouwen,
terwijl teenslippers absoluut niet kunnen voor mannen. 15 procent denkt
dat het voor een heer ongepast is om zijn das uit te trekken op een
warme dag. De helft van de werknemers is beschaamd wanneer een collega
zich te sexy kleedt. Een derde zegt dat wie de voorschriften niet volgt,
risico loopt het slachtoffer van geroddel te worden. Het meest
verontrustende nieuws is dat bijna drie op de tien werknemers zich
zorgen maakt dat slecht geklede collega's slecht zijn voor de zaken, een
vijfde neemt daarom geen klanten of zakencontacten meer mee naar
kantoor.
Woordvoerder van
de website uSwitchforbusiness, die het onderzoek liet uitvoeren, James
Constant: "Sexy zomeroutfits doen de temperaturen op de werkvloer
stijgen. Veel werknemers laten graag wat vlees zien, maar hun collega's
zijn hier niet even enthousiast over. Niemand wil terugkeren naar de
strikte kledingvoorschriften op kantoor van weleer, maar aan de andere
kant zijn beschaamde of afgeleide werknemers ook niet ideaal. Het draait
erom het juiste evenwicht te vinden. Het is belangrijk
kledingvoorschriften te hebben die bij je zaak passen, dit houdt je
personeel gelukkig en kan helpen alles vlotjes te laten verlopen,
ondanks de hete temperaturen." (br.hln)
Felle kleuren waren hip deze zomer. Fans kunnen nu opgelucht ademhalen, want de zogenaamde colorblocking trend zet zich ook dit najaar verder.
H&M gaat er dit najaar volledig voor: parse panty's, felblauwe broeken en gele jurkjes. Liefst zoveel mogelijk felle kleuren met elkaar gecombineerd: de colorblocking trend is duidelijk nog niet weg te denken. (br.she)
Oscar de la Renta is de duursteboetiek van Amerika
Oscar de la Renta is de duurste boetiek van Amerika
Wanneer je een Oscar de la
Renta-boetiek binnenstapt, ben je gemiddeld 2.225 euro kwijt. De shop
wordt daardoor meteen tot de duurste van Amerika uitgeroepen.
Giorgio
Armani komt op een tweede plaats met een aankoop van gemiddeld 2.000
euro. De derde plaats wordt bekleed door de winkel Loro Piana in Boston,
waar je gemiddeld 1.950 euro kwijt bent. De prijzen werden gebaseerd op
de gebeurde transacties tussen april 2010 en mei 2011. (br.she - beeld
photonews)
Wij zeggen 'tot ziens' tegen de skinny, de 'boyfriend' en de broek met een rechte pijp. Het woord is dit najaar aan de broek met de brede pijp.
De broek met de brede pijpen, die floreerde in de jaren '70, is komend najaar weer helemaal hip. En het fijne is, iedereen kan hem dragen. Door het dragen van een broek met brede pijpen krijg je zelfs langere benen.
Als je graag een broek met brede pijpen wil kopen, dan heb je de keuze uit twee verschillende soorten. Een 'flared jeans', wijd uiteenlopend vanaf de bovenbenen, of een 'bell bottom', wijd uitlopend vanaf de knie. Ook de variatie met een hoge taille of een heupmodel mag niet ontbreken.
Op de catwalk zagen we deze musthave voor het najaar al voorbij flitsen. Tijdens de fall/winter show in Parijs showde Chanel de brede pijpen opgerold. Gecombineerd met vrouwelijke, chique pumps en een getailleerde blazer voor de ultieme zakelijke look.
Ook Chloé ziet het weer helemaal zitten met de flared jeans. Het modemerk combineert het item met plateauzolen en een nonchalant shirt. Waar Chloé vooral het nonchalante showt op de catwalk, laat Valentino het rechttoe rechtaan zien. De brede pijp, die valt tot over de schoen, mag gezien worden met een langer jasje tot over de knie.
Hermés en Haider Ackermann gooien het roer helemaal om. Zij maken de pijp wijder en korter. Weg met de broek met normale lengte, het woord is aan de enkelbroek met een brede pijp. Combineer dit met pumps en de combinatie van een nonchalante en femme fatale look is geboren. (br.het nieuwsblad)
Steeds meer modellen met een maatje meer verschijnen op de covers van
modebladen en catwalks, doordat de kritiek op de graatmagere modellen
toeneemt. Maar volgens sommige experts gaan sommige designers te ver,
wat ook weer een ongezond beeld bij meisjes zou stimuleren.
De Australische keten Myer hield eerder deze week een 'Big is Beautiful'
catwalkshow tijdens de modeweek in Sydney. Meisjes vanaf maat 44 tot 52
showden verschillende outfits voor tal van merken. Robyn Lawley, het
eerste mollige model dat in Vogue Australia verscheen, opende de show
met een zwarte assymetrische jurk. De meeste meisjes zagen er gezond
uit, maar sommige leken wat overgewicht mee te zeulen. Volgens critici
moedigden ze met de slogan 'Big is Beautiful' vrouwen aan een ongezonde
levensstijl vol te houden. Sommigen zeggen daarom dat dit initiatief
even erg is als het promoten van een maatje 0. De
Australische journalist Damian Woolbough noemt dit onverantwoord.
"Vrouwen van alle vormen en maten moeten in de mode-industrie
vertegenwoordig worden, maar deze dames zenden een even onverantwoorde
boodschap omtrent een gezonde voeding en sport uit als graatmagere
meisjes." Tam Fry van het 'National Obesity Forum' weerlegt dit en zegt
dat modellen met maatje 0 veel gevaarlijker zijn. "Mensen bestaan in
alle vormen en maten, het zou ontzettend verkeerd zijn te zeggen dat
deze modellen met overgewicht kampen." Toch
blijkt niet iedereen overtuigd te zijn dat dik mooi is, er waren 500
ticketjes beschikbaar voor de show, maar er werden slechts 64 verkocht.
Journaliste Edwina McCann: "De consument is niet zo geobsedeerd door een
maatje meer als de media. Klanten aanvaarden het feit dat een model,
net als een atleet bijvoorbeeld, een uitzonderlijk geval is, en er niet
uitziet als de doorsnee man of vrouw."
Wat denken jullie? Is het
nodig om modellen van alle maten en gewichten op de catwalk te tonen, of
is het logisch dat designers slanke dames kiezen omdat zij hun
ontwerpen er beter laten uitkomen? (br.hln - foto getty)
Miranda Kerr bekende onlangs dat haar favoriete beautyproduct
kokosolie is. Sinds haar bekentenis lopen dames stormloop voor het
product. Volgens experts is de consumptie ervan echter niet zonder
gevaar.
Vorig maand bekende het topmodel en mevrouw Orlando Bloom dat ze haar
onberispelijke haar en huid te danken heeft aan de dagelijkse consumptie
van kokosolie. Sindsdien merkte de Britse voedingsketen 'Holland &
Barrett' een stijging van 50 procent in de verkoop ervan op. De
28-jarige Miranda is een model voor het lingeriemerk Victoria's Secret,
ze beviel in januari van haar eerste kind en liep ondertussen al weer
verschillende catwalks. "Ik kan geen dag zonder kokosolie, ik gebruik
vier eetlepels per dag, ik kook ermee of doe het in een kopje groene
thee."
De ollie bevat vetzuren
die de huid en het haar zacht en glanzend moet houden, volgens
aanhangers zou het voor allerlei gezondheidsvoordelen zorgen, waaronder
gewichtsverlies, hoewel dit door anderen ontkracht wordt. Het product
wordt gehaald uit het vruchtvlees van rijpe kokosnoten, je kunt het rauw
drinken, maar ook gebruiken om te koken of meteen op het haar en de
huid brengen als een hydraterende crème. Nutritioniste Kate Butler: "De
kleine moleculaire structuur van kokosolie maakt dat de huid dit
makkelijk opneemt, waardoor deze zacht wordt. Het helpt bij droge, ruwe
huid en is een goede crème om na het zonnen te kalmeren. Daarnaast
verricht het wonderen voor je haar als conditioner."
Experts
waarschuwen echter dat het kokosolie rijk is aan verzadigde vetten en
calorieën, een theelepel van 15 gram bevat ongeveer 135 calorieën.
Professor Mike Gordon: "Als je te veel verzadigde vetten opneemt, loop
je meer risico op hart- en vaatziekten. Ik zou zeker niet aanraden dit
in grote hoeveelheden te gebruiken."
Yves Saint Laurent staat garant voor vooruitstrevende mode. En ook nu scheren ze weer hoge toppen met de 'Cabas Chyc'.
Carla Bruni, Claudia Schiffer, Kate Winslet, Kylie Minogue, Demi Moore, Lady Gaga, allen hebben ze één ding gemeen : hun nieuwste trendy handtas is er eentje van Yves Saint Laurent. De Cabas Chyc werd door de ongelooflijke belangstelling van BV's meteen uitgeroepen tot musthave tas van deze winter. (br.she - beeld photonews)
Eén Belg op drie zegt meermaals per jaar last te hebben van een huid
die trekt, niet comfortabel aanvoelt of uitdroogt. Volgens een onderzoek
van Sanex hebben de Belgen vooral in de winter last van een
oncomfortabele huid: meer dan de helft geeft aan dat hun huid vaker
beschadigd wordt in de winter, terwijl slechts drie op tien de indruk
heeft dat hun huid het in de zomer hard te verduren heeft. Nochtans is
de zon niet goed voor de huid: behalve het risico op huidkanker en
rimpels, droogt ze ook de huid uit.
Een gezonde huid is een goed gehydrateerde huid, zonder puistjes, rode
vlekken of rimpels. Een bruin kleurtje is geen voorwaarde voor een
gezonde huid, aldus de Belgen.
We
wassen zich veel te vaak: meestal één, vaak twee keer per dag. Meer dan
de helft neemt 'minstens' twee douches tijdens een hittegolf. Het
verfrissende effect heeft echter een zwaar nadeel: de huid droogt nog
verder uit.
De pH-waarde (of zuurtegraad) van kraanwater ligt
namelijk rond de 7,8 en dat is niet goed voor de huid, die van nature
een pH van ongeveer 4,7 heeft. Na elk bad of douche duurt het enkele
uren voor de zuurtegraad van de huid zichzelf heeft hersteld.
Dit
heeft niet alleen een ongemakkelijk gevolg (de huid trekt tegen of
jeukt), maar de huid kan ook beginnen afschilferen. De huid is tijdens
zo'n droogtefase ook minder goed beschermd en dus kwetsbaar.
Agressieve
zepen kunnen de huid nog verder uitdrogen, en het herstel vertragen.
Dat geldt ook voor chloorwater en zeewater. In de winter is het al niet
veel beter: de koude en de lage vochtigheidsgraad verlagen de
hydratering van de huid, iets wat nog verergerd wordt door het warme
water.
De meeste landgenoten zijn zich daarvan bewust: 75 procent
draagt naar eigen zeggen zorg voor de huid, ook al gebruikt 39 procent
geen specifieke verzorgingsproducten. 35 procent doet dit wel. (br.hln)
Toen Katy Perry haar lokken roze liet verven, keek niemand verbaasd op. Maar nu lijken ook andere sterren voor de look te zijn gevallen.
Sienna Miller, Kate Bosworth, Dianna Agron, allen pronken ze met een roze coupe. Sommigen gaan daarbij voor een volledig roze haardos, terwijl anderen highlights van het fluokleurtje laten zetten.
Eerder lieten ook Lily Allen, Kelly Osbourne en zangeres Pink hun haardos roze kleuren. (br.she - beeld photo news)
Wetenschappers hebben een natuurlijke techniek ontwikkeld om
veroudering tegen te gaan. Het alternatief voor botox mag in de
Verenigde Staten worden toegepast en kan over een jaar ook Europa
bereiken, zo meldt The Sunday Times. Het enige nadeel? Het prijskaartje
valt een pak zwaarder uit.
De techniek heet "laViv". Daarbij worden cellen uit bindweefsel
verwijderd uit de huid achter de oren van patiënten. Daarna worden de
cellen in een labo negentig dagen opgekweekt, met tientallen miljoenen
nieuwe cellen als gevolg.
Die worden drie keer geïnjecteerd in
de huid van de patiënt, om de vijf weken. De cellen, fibroplasten
genaamd, produceren collageen, elastine en hyaluronzuur die zorgen voor
een soepele huid.
Een test bij 421
vrouwen toonde aan dat de zogenaamde "lachlijn" natuurlijk kon
uitgevlakt worden. Het leverde de producent alvast een licentie op om
deze behandeling voor de lachrimpels op de markt te brengen. Tests bij
2.700 andere vrouwen moeten leiden tot een licentie voor het hele
gezicht.
Voorlopig mag de producent enkel zes maanden
"houdbaarheid" garanderen, wat overeenkomt met de duur van de test.
Botox zou drie tot zes maanden werken.
Toch
is helemaal niet zeker dat de natuurlijke behandeling botox van de
troon zal stoten. Ja, botox heeft een negatieve connotatie en veel
vrouwen deinzen ervoor terug hun zenuwen te laten 'verlammen', maar het
kost wel tien keer minder dan de natuurlijk behandeling, die algauw
1.500 euro kost.
Britse
wetenschappers zijn optimistisch over de werking, maar vrezen dat er te
weinig cellen geproduceerd kunnen worden om oudere patiënten, de
grootste doelgroep, te helpen. Welke leeftijd de vrouwen in de testgroep
hadden, werd niet bekend gemaakt. (br.hln)
De sleehakken van Zanotti waren de zomerschoenentrend onder celebs,
maar voor de herfst wordt een nieuwe trend gespot: klassieke pumps met
een 'neuslapje'.
Het ziet er een beetje uit alsof iemand de schoen heeft opgelapt, zoals
dat wel eens gebeurt met hemdsmouwen en broekpijpen: met een lapje stof
in een andere kleur over de gescheurde of verdunde plek.
Alle
grote schoenenmerken doen mee: Christian Louboutin natuurlijk, maar ook
Chanel, Yves Saint Laurent en Salvatore Ferragamo. Kim Kardashian, Keira
Knightley, Milla Jovovich, Mila Kunis, Emma Roberts en Jennifer Lopez
zijn maar enkele van de sterren die dit soort schoenen al droegen.(br.hln)
De trend van de mannelijke, stevige schoen van komende winter is
allemaal de 'schuld' van het Braziliaanse topmodel Gisele Bundchen. Ze
weigerde namelijk torenhoge hakken voor de show van Balenciaga te
dragen.
"We wilden voor de show graag topmodellen als Gisele, Amber Valletta en
Carolyn Murphy op de catwalk en ze zeiden nee tegen hoge hakken van meer
dan 11 cm. De dames waren het niet meer gewoon om op stiletto's te
lopen. Vooral Gisele was bezorgd, zij weigerde zo de catwalk op te
gaan", aldus de creatief directeur Nicolas Ghesquière. De designer
beweerde echter vlak na de show dat de schoenen haast het uitgangspunt
waren voor de collectie. Maar nu gaan de geruchten de ronde dat de
modellen dit bepaald hebben.
Een trendy mannenschoen voor vrouwen bij asos.com.
Maar blijkbaar is de mening van
Gisele belangrijk genoeg voor toonaangevende designers om hun collectie
aan te passen. Dit kan misschien de aanzet zijn voor een carrièrewending
van het topmodel. We hopen het alvast. (br.hln)
Sterren in strepen: de nieuwste lievelingsjurk van Hollywood
Sterren in strepen: de nieuwste lievelingsjurk van Hollywood
Vzn links naar rechts: Emmy Rossum, Zoe Saldana en January Jones.
Zijn de sterren het ook moe om altijd origineel te moeten zijn of
krijgen ze bewust dezelfde kledingsstukken aangeboden? In elk geval is
het al de derde keer deze zomer dat er een 'hippe' jurk wordt gespot:
een eenvoudige jurk met donkerblauwe en rode strepen.
Zowel Emmy Rossum, Zoe Saldana, een zwangere January Jones, Olivia Munn
en Amanda Seyfried werden er al in gespot. De jurk komt van de keten
Express en kost 'slechts' 50 dollar (35 euro).
Emmy
Rossum droeg de jurk zomers casual: met een strohoed en slilppers. Zoe
Saldana was iets glamoureuzer: hippe sandalen, een kleine handtas die ze
schuin over de borst droeg en een bruine riem. Haar hippe
vliegeniersbril, ballerinadot en oorbellen gaven het geheel een meer
exotische look.
Amanda Seyfried droeg het tussen de opnames door, maar Olivia Munn bewaarde de jurk voor de catwalk en combineerde die enigszins vreemd met laarzen.
Tot
slot droeg ook January Jones de jurk op een vrij moment: bij het
shoppen. Ook zij koos voor stijlvolle sandalen en werkte het geheel
toepasselijk af met een Ray Ban-zonnebril met een rood randje.
Express
is geen merk dat celebs vaak dragen, omdat het de hippe conotatie mist
die bijvoorbeeld H&M, Gap en Topshop wel hebben. Maar met 550
winkels in de hele Verenigde Staten is het niet bepaald een kleine,
onbelangrijke keten. Wie interesse heeft in een jurk-zoals-de-sterren
kan deze hier bestellen. Wie niet zo dol is op blauw en rood, kan ook voor de klassieker zwart en wit kiezen. (br.hln)
Kwart van kleding voor meisjes van 10, 11 en 12 jaar seksueel getint
"Kwart van kleding voor meisjes van 10, 11 en 12 jaar seksueel getint"
Ongeveer een kwart van het kledingaanbod in België voor meisjes van
10, 11 en 12 jaar oud is geseksualiseerd. Dat blijkt uit onderzoek van
een studente waarover het maandblad Eos bericht in de editie die morgen
verschijnt.
Voor haar scriptieonderzoek bekeek Gun Bosserez, studente
communicatiewetenschappen aan de Katholieke Universiteit van Leuven, in
maart de kindercollectie van vier kledingketens. De ketens behoren op
het gebied van omzet tot de top tien in België.
Maar
liefst 26,7% van de jurkjes, shirts en broeken bleek op een of andere
manier geseksualiseerd. Het gaat dan om kledij met suggestieve
tekeningen of opschriften, kledij die borsten en billen benadrukt en
duplicaten van volwassen dameskledij. Zo stootte Bosserez op een T-shirt
met het opschrift "Estes Hills" ter hoogte van de borsten. Op een ander
shirt stonden cosmeticaproducten afgebeeld met daarbij het opschrift "I
need make-up". Tijdens een tweede observatie vond de studente zelfs
opgevulde bh's voor kinderen.
"De
geseksualiseerde kledij kan kinderen aanmoedigen zich bezig te houden
met thema's waar ze mentaal of lichamelijk nog niet klaar voor zijn",
zegt Bosserez in Eos. Volgens haar zien jonge meisjes hun lichaam
daardoor mogelijk als een object dat ze kunnen evalueren op basis van
(seksuele) aantrekkelijkheid. De druk die daarmee samengaat, "kan
meisjes vatbaarder maken voor het ontwikkelen van een laag zelfbeeld of
eetstoornissen". (br.hln)
Jantine Van Peski is favoriet tijdens Miele Catwalk 2011
Jantine Van Peski is favoriet tijdens Miele Catwalk 2011
De jaarlijkse hoogdagen voor de Belgische mode komen er weer aan. Op donderdag 8 en vrijdag 9 september vindt in Tour & Taxis in Brussel de 'Miele Catwalk' plaats. En ook dit jaar is er weer plaats voor jong, aanstormend talent.
Jantine Van Peski maakte grote indruk tijdens het jaarlijkse defilé van de Antwerpse modeacademie. Van Peski werd nu zelfs uitverkozen tot Miele Catwalk favoriet, waardoor ze har collectie 'Wires 10.0' zal mogen showen.
"Ik voel me vereerd met de benoeming tot favoriet. Het is fantastisch om waardering te krijgen voor je werk als je net van de academie komt. Ik zie er al naar uit om mijn collectie te tonen aan een groot en deels nieuw publiek en ben dan ook erg benieuwd naar de reacties", aldus Van Peski.
Naast Jantine Van Peski zullen ook Tim Van Steenbergen, Natan, Essentiel, Just In Case, Marie Jo, Joanne Vanden Avenne, Lenny Leleu en Filles à Papa hun collecties aan het grote publiek tonen. (br.she)
De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
De vloek van schoonheid: mooie vrouwen stoten kopers af
Het lijkt ideaal: mooie vrouwen die kleren passen. Mooie mensen geven
immers het goede voorbeeld: wat zij doen, willen anderen ook, in de
hoop dat ze zo hun eigen aantrekkelijkheid opkrikken. Dat blijkt maar
gedeeltelijk waar: iemand die aantrekkelijker is hetzelfde kledingsstuk
op hetzelfde moment zien passen, is meteen de belangrijkste reden om het
niet te kopen. Vooral als de vrouw in kwestie zich onzeker voelt over
haar lichaam, zo blijkt uit Amerikaans-Canadees onderzoek.
Er is wel één lichtpuntje voor de winkeliers: het effect treedt alleen
op als beide vrouwen tegelijkertijd de jurk dragen omdat dan (soms
pijnlijk) duidelijk wordt wie er beter mee staat.
"De vrouw met
laag zelfbeeld kan nog wel zien dat de jurk mooi staat, maar in
vergelijking met de mooie vrouw, verbleekt haar uiterlijk en hangt ze de
jurk gefrustreerd weg", aldus Darren Dahl, professor marketing aan de
universiteit van British Colombia.
Een
aantrekkelijke vrouw hetzelfde kledingsstuk naar de kassa zien dragen
heeft wel het verhoopte effect: dan gaat de minder aantrekkelijke vrouw
zich goed voelen omdat ze duidelijk een goede keuze heeft gemaakt.
Ook een mooie vrouw iets zien passen, is goed voor de verkoop, want het geeft klanten vaak het idee: dat wil ik ook.
"Het
is dan ook aan te raden dat winkels vermijden dat mensen uit een
privé-kleedhokje moeten komen om in de spiegel te kunnen kijken", aldus
Dahl, die merken ook afraadt aantrekkelijke verkoopsters in hun kledij
te laten rondlopen.
Op het moment het kledingsstuk gekocht is,
verandert de psychologie weer: een andere vrouw tegenkomen in dezelfde
outfit op een feestje, is een grote nachtmerrie. Om haar zelfbeeld te
beschermen zullen vrouwen dan net beweren dat de ander er véél slechter
uitziet dan zijzelf... (br.hln)
Daar waar vorige jaren vooral de bontmantels opnieuw hun opwachting maakten, is het nu tijd voor een iets andere dierenbedekking.
Veren zijn dit najaar niet weg te denken uit onze garderobe. En dan hebben we het niet over de aloude pauwveren, maar veren in de meest exotische kleuren en variaties.
Bij Jean Paul Gaultier merkten we verencombinaties in oranje, groen en blauw op. Dior ging dan weer voor azuurblauwe veren. Alexandre Vauthier zweert bij felrode varianten en Giambattista Valli houdt het 'natuurlijker' met grijze en bruine veertjes. Chanel koos voor zwarte, blauwe en roze veren. Valentino ging voor de nudevariant en Alexis Mabille? Die bracht ode aan de aloude veren door 2 gigantische exemplaren op de borst van een model te plakken en eentje bovenaan op haar hoofd. (br.she - beeld photonews)