Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Een nieuwe wet in de Amerikaanse staat New
York schrijft de modesector nieuwe regels voor minderjarige modellen
voor. De nieuwe wet voorziet beperkte werktijden voor modellen onder de
18 jaar en ook tot hoe laat en hoe vaak er op hen beroep mag worden
gemaakt. Daardoor zullen ze wellicht minder op de catwalk te zien zijn.
Wie
de regels overtreedt, zal verantwoording moeten afleggen, schreef de
New York Times vandaag. De wet zal nog in november van kracht gaan en
zal een serieuze impact hebben op de volgende New York Fashion Week van
februari. Een aantal ontwerpers en agentschappen liet tot nog toe zeer
jonge modellen ondanks hun schoolplicht tot 's nachts werken. (br.hln)
Stromae werkt aan een gloednieuwe kledingcollectie die 'Made In Europe' zal heten. Uit de entourage van het hitwonder klinkt het dat de zanger voor de ontwerpen op Belgische talenten rekent, het naaiwerk in Portugal plant en de sokken wil produceren in Frankrijk.
Een officiële bevestiging van de zanger kwam er voorlopig niet. Wél bevestigd: de creatieve duizendpoot werkte de voorbije maand als hoofdredacteur aan het blad 'Elle België'. Het resultaat ligt nu in de winkels.
Liverpool Fashion Week verbiedt zonnebanken voor modellen
Liverpool Fashion Week verbiedt zonnebanken voor modellen
De organisatie van de Liverpool Fashion
Week verbiedt modellen om gebruik te maken van de zonnebank. De
organisatie hoopt hiermee een voorbeeld te stellen voor
zonnebankgebruikers. Modellen moeten een contract ondertekenen waarin
staat dat zij geen zonnebanken gebruiken tijdens de week van of na de
show.
"De gezondheid en het welzijn van de modellen is van het
grootste belang. En we hopen dat zonnebankgebruikers hierdoor realiseren
dat ze ook zonder zonnebank kunnen", zegt Amanda Moss, de organisator
van de Fashion Week.
De beslissing werd genomen na een onderzoek
waaruit bleek dat de helft van de 15- tot 17-jarigen in Liverpool onder
de zonnebank ging, tegenover 11 procent landelijk.
De Liverpool
Fashion Week, die plaatsvindt van 14 tot 19 oktober, is de eerste
modeweek met een volledig verbod op de zonnebank.Volgens de vereniging
van Zonnebanken is het een "schandalige publiciteitsstunt". "Het zou
beter zijn om modellen te verbieden om hoge hakken te dragen, die vormen
een groter gevaar voor de gezondheid dan verantwoordelijk
zonnebankgebruik." (br.hln)
Jeans is tegenwoordig weer hip, dus
moet je ook enkele basisstukken aanschaffen voor deze herfst. Wij zetten
de vijf toppers op een rijtje.
1. De zwarte blinkende jeans tot op de enkels
Dit
seizoen moet je durven te kiezen voor een zwarte motorjeans die tot op
je enkels valt. Ga voor eentje met een blinkend laagje, zodat de stof
leder lijkt. Let ook op de details: een rits aan de zakken, ritsen aan
je enkels, enzovoort.
.
2. De klassieke blauwe skinny jeans
In je kast
moet ook sowieso een gewone blauwe skinny jeans liggen, niet te donker
en niet te licht (medium wash). Die moet aanvoelen als een tweede huid
en mag zeker niet spannen. Let ook hier op de details: kleine plooien
aan de bovenkant, een scheur aan de knie (als je durft) of andere
details. Die zorgen voor een coole look zonder dat het té wordt.
3. De witte skinny jeans
Tegenwoordig
mag je een witte jeans het hele jaar door dragen, al moet je ze in de
winter wel op de juiste manier combineren. Denk bijvoorbeeld aan een wit
bloesje met polkadots, in combinatie met een camelkleurige overgooier.
Voeg daar nog camelkleurige botjes aan toe en je krijgt de perfecte
herfstoutfit.
4. Een jeanshemd
Ook een hemd in jeansstof
is een must-have item. Deze herfst kies je voor een donkerdere versie.
Dit kledingstuk is op verschillende manieren te dragen: als bovenstuk,
als jasje, als een extra laag boven een topje of helemaal dichtgeknoopt
met een trui erboven.
5. Het 'gekrompen' jeansvestje
Het
jeansjasje voor deze herfst is het 'gekrompen' vestje. Kies voor een
'medium wash', niet te licht en niet te donker. Ook dit jasje kan je op
verschillende manieren dragen: onder een winterjas, boven een shirtje,
enzovoort. (br.hln)
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Het duo Peter Pilotto en Christopher De
Vos gaan een goedkopere collectie maken voor de Amerikaanse winkelketen
Target. Hun splinternieuwe voorjaarscollectie voor 2014 werd nog maar
net in de kijker gezet op de Londense modeweek.
Het label staat
bekend voor het gebruiken van opvallende prints en felle kleuren.
Niemand minder dan Emma Watson, Miranda Kerr en Kristen Stewart behoren
tot de fans.
Om tegemoet te komen aan de vele vrouwen die het
prijskaartje van de exclusieve designs niet kunnen verteren, gaat Peter
Pilotto nu een collectie ontwerpen voor de budgetvriendelijke keten
Target.
De collectie belooft vrij uitgebreid te worden en zal
bestaan uit zeventig stukken: van badmode, tot bovenkleding en
accessoires. De prijzen beginnen vanaf 15 euro. De collectie zal ook
online verkrijgbaar zijn. (br.hln)
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Adidas wilde voor de collectie ontworpen
door Stella McCartney geen klassieke catwalkshow opvoeren, de stijlvolle
sportkledij werd daarom door atletes en niet door de gebruikelijke
modellen in Londen voorgesteld. De dames maakten wel indruk door het
uitvoern van gevaarlijk ogende stunts als zwemmen in een tank en
bengelen aan het plafond.
De meisjes van McCartney droegen haast
geen make-up, maar vertoonden een natuurlijke gloed, zo eentje die je
krijgt na vijf minuten zweten in het fitnesscentrum. Ook het haar moest
goed blijven zitten tijdens de sportsessies van de atletes, dus ook dat
werd eenvoudig gehouden. Denk aan strakke dotjes en paardenstaarten, een
spray met wat glans werkte het geheel af. Op de nagels ging zwarte of
beige nagellak.
Wat de creaties zelf betreft zagen we hippe badpakken
met uitsparingen aan de taille die in een watertank werden voorgesteld,
de wielrensters straalden in kleurrijke mouwloze truien met kap en de
yogadames toonden het beste van zichzelf in pasteltinten, leggings met
daarover een shortje, strakke body en een kort truitje.
Stella
zelf was iets minder sportief, maar wel uiterst hip in een jurkje met
slangenprint uit haar eigen collectie voor volgende zomer. (br.hln)
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
Vivienne Westwood neemt het applaus in ontvangs na haar show tijdens de London Fashion Week in februari
Het modecircus werd gisteren opgedoekt
in New York en gaat vanaf vandaag weer van start in de Britse hoofdstad.
De London Fashion Week zou volgens de British Fashion Council naast
heel wat mode inspiratie voorzien ook zo'n 100 miljoen pond (118,92
miljoen euro) opbrengen aan de Britse economie.
Volgens de
British Fashion Council zijn het dus niet alleen de modehuizen die
profiteren van de internationale aandacht die de modeweek met zich
meebrengt, maar de gehele Britse economie. Het vijf dagen durende
evenement zou ongeveer 100 miljoen pond injecteren in de economie.
Dit
geld komt van de bestellingen die internationale klanten plaatsen bij
de modehuizen en hun uitgaven aan vluchten en accommodatie ter plaatse.
"Het zijn opwindende tijden voor Londen" zegt Helen David, hoofd van de
afdeling vrouwenkledij in Harrods. "We mogen bekende designers zoals Tom
Ford en Burberry een podium geven maar ook nieuwe innoverende designers
krijgen een kans." (br.hln - foto photo news)
Ze komen weer dichterbij: die korte
dagen waarbij het al om 17u00 donker is en iedereen verstopt gaat onder
muts of paraplu. Je garderobe ziet er dan ook vaak wat sober uit met
veel grijs, bruin en zwart, maar een vleugje kleur is absoluut nodig!
Wat je zeker in huis moet halen deze winter, zijn stuks in dé kleur van
het najaar: vieux rouge!
Vieux rouge of zachtroze is één van de
belangrijkste trends voor deze winter. We spotten het op de catwalks bij
onder andere Céline, Miu Miu, Mulberry en Carven. Dé jas voor deze
winter is trouwens de roze wollen jas van Carven, gespot in allerlei
modebladen en blogs.
Maar ook voor wie geen kleine 700,- over
heeft voor een jas zijn er alternatieven genoeg. Vieux rouge spotten we
onder meer bij Ted Baker, Zeb, Vila en Miss Selfridges. (br.hln)
Als je de laatste make-uptrend wil
volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een
blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een
opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte
kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia,
fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws,
want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe
touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van
je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van
felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint,
want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een
perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij
voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint
met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je
huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je
wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil
zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact.
Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om
te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf
je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen
lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals
gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een
semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je
echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige
lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het
midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het
midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste
Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte
lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna
gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het
midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant
de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna
zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic
heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De
internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren
zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het
moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Geen kapsel zo praktisch om je hals in extreme hitte te bevrijden van storende lange lokken dan de hoge haardotjes. Gwen Stefani wist het jaren geleden al, en nu hebben ook Miley Cyrus en Rita Ora het opvallende zomerkapsel ontdekt.
Het opzet is eenvoudig. Het enige waar je op moet letten is dat de dotjes zo hoog mogelijk op je hoofd staan en dat je overige lokken strak tegen je hoofd blijven plakken.
Wie er liever iets minder 'trendy' (lees: belachelijk) bijloopt, kiest beter voor een look à la Jennifer Lopez die zich zowat heeft gebombardeerd tot de koningin van de hoge dot. Doordat de 44-jarige diva haar kapsel telkens beperkt tot één exemplaar, weet ze op een stijlvolle manier de aandacht te trekken. En laat stijlvol nu net het woord zijn dat bij de dotjes van Rita Ora en Miley Cyrus onwennig in de oren klinkt. Bij hun zomerse versie hopen we namelijk maar één ding en dat is dat de herfst zo snel mogelijk aanbreekt. (br.hln)
Edgar Davids heeft vorige week zijn kleding Monta Heritage gelanceerd. "Het is heel mooi om te doen, want je kan er veel van jezelf in kwijt. Maar het is daardoor ook spannend", vertelt Edgar trots aan BuzzE.
"Het is comfortabele luxe. Het is sportief, maar ook gekleed. Het moet meerdere doelen dienen", zegt Davids over de collectie die bestaat uit zo'n dertig stuks, waaronder leren jassen, shirts, broeken en polo's. In de ontwerpen zijn ook veel voetbaldetails terug te zien. "Zoals bepaalde stiksels, maar ook kleuren en andere kleine details."
Zijn inspiratie voor de collectie haalde de voetballer onder meer uit de vele reizen die hij maakt. "En uit kunst en uit verschillende mensen die ik over de hele wereld ontmoet." Het maken van de lijn ging niet over één nacht ijs.
De voetballer is naar eigen zeggen iemand die niet snel tevreden is. "Zo heb ik moodboards gemaakt." Ook vertelt Edgar dat hij fabrieken is langsgeweest om stoffen te bekijken. "Zo kom ik steeds een stapje verder."
Het is geen verrassing dat de beroemde voetballer in de mode terecht is gekomen. "Ik ben altijd al veel met mode bezig geweest en ik ben creatief ingesteld." Zo ging hij veel modeshows af en had hij veel contact met designers.
Zelf draagt hij zijn collectie natuurlijk ook graag. "Vooral de suède joggingbroek. Die draagt heerlijk en is fijn als je bijvoorbeeld lang in het vliegtuig moet zitten, maar er nog wel goed uit wilt zien."
Momenteel is Monta Heritage exclusief via de website te koop. "We zijn wel in gesprek met wat winkels", vertelt hij blij. Hoewel de lijn voor 2013 pas net gelanceerd is, laat Davids weten dat hij inmiddels al bezig is met de collectie voor 2015. "Daarin probeer ik wel hetzelfde handschrift te houden, maar ik ga wat betreft stoffen en kleuren natuurlijk wel mee."
Edgar houdt zich nu alleen nog bezig met herenkleding, maar een dameslijn sluit hij niet uit. "Dameskleding is wel complex. En ik wil mezelf hier eerst in ontwikkelen en daarna moeten we maar verder kijken." (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet
meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een
clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende
materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig
zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler
en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel
geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een
enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk
hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde
'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt
praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje
uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een
dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar
kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga
voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat
materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair
bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast
zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs.
Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets
eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)
In Shibuya, Tokyo kunnen vrouwen hun bh's gewoon uit een automaat
halen alsof het een blikje bier of een zakje M&M's zou zijn. De
redenering achter de uitvinding is dat niemand zo nog ongeduldig moet
wachten op een verkoopster.
Iedereen weet dat een goede pasvorm fundamenteel is voor mooie, goed
ondersteunde borsten. Hoewel de automaat voorzien is van een matentabel,
lijkt het gebrek aan pasmogelijkheden voor heel wat vrouwen een groot
probleem. Er wordt dan ook gesproken van een zuivere publiciteitsstunt
van lingeriemerk Walcoal en niet van een briljant idee met een toekomst.
De
manager van de winkel waar de bh-automaat zijn debuut maakte, ziet het
zo: "De kracht van deze automaat is dat klanten razendsnel naar hun maat
kunnen kijken en een beha kopen. Niemand moet wachten op een
verkoopster om de juiste maat te vragen. Ze hoeven eigenlijk zelfs niet
te praten met het personeel, tenzij de automaat hun geld zou opeten".
De
reacties van Japanse vrouwen klinken in ieder geval niet positief. "Een
beha kopen zonder te passen? Onmogelijk!", klinkt het. Anderen vinden
het concept behoorlijk beschamend en louche. Toch zagen sommigen er ook
het nut van in: "Zo kunnen mannen die graag lingerie dragen snel en
anoniem bh's kopen", luidt de gedachtengang. "Geen kopzorgen als je eens
een dag je beha vergeten bent", klonk het nog.
Als er dan al een ondergoedautomaat moet komen, lijken vrouwen meer voordeel te zien in eentje met slipjes. (br.hln)
Rosalia Mera, die mee aan de wieg stond van
modeketen Zara, is eergisteren op 69-jarige leeftijd overleden. De rijkste
vrouw van Spanje werd getroffen door een herseninfarct tijdens haar
vakantie op het eiland Menorca.
Mera begon haar carrière in 1963
met het maken van kamerjassen voor vrouwen. Zeven jaar later opende ze
met haar toenmalige man, Amancio Ortega, een eerste Zara-winkel. Tegen
2012 omvatte het uitgebouwde Inditex-imperium acht merken - waaronder
ook Massimo Dutti en Bershka -, goed voor een omzet van 15,9 miljard
euro.
Het fortuin van Mera wordt geschat op 5,5 miljard dollar.
Ortega, die 59,3 procent van Inditex in handen heeft, is met 56,9
miljard dollar de vierde rijkste man op aarde, aldus Bloomberg-cijfers.
(br.hln)
De jaarlijkse Pirellikalender staat berucht voor het verzamelen van
de mooiste vrouwen uit mode-industrie op een ietwat provocerende manier.
Samen met gerenommeerde fotografen en stylisten zetten ze de schoonheid
van het vrouwelijk lichaam in de verf. Om de 50ste verjaardag te
vieren, laten ze de expliciet naakte concepten helemaal links liggen en
mikken ze op stijl en elegantie, samen met topmodellen als Miranda Kerr,
Alessandra Ambrosio en Helena Christensen.
Eenvoud siert, dat maken deze voorproevertjes van de 50ste
Pirellikalender duidelijk. Fotografen Patrick Demarchelier en Peter
Lindbergh mochten zich uitleven in een eenvoudige studio met topmodellen
Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wek,
Miranda Kerr en Isabeli Fontana.
De foto's nemen je mee naar
iconische beelden uit de jaren 90, toen Cindy Crawford, Linda
Evangelista en Naomi Campbell het nog voor het zeggen hadden in
modeland. Sexy lingerie zonder een hint van vulgariteit, loshangende,
witte hemden met bijpassend slipje en pluizige, zwarte rolkraagtruien
geven een heel ander de beeld dan de expliciet naakte foto's die Pirelli zo berucht maakten.
De volwaardige fotoshoot zal op 21 november onthuld worden in Milaan. (br.hln)
Matte nagellak werden lang als saai
aanzien en gaven een droge indruk. Nu is deze nagellook echter helemaal
terug. Nagelexperte Helena Biggs geeft tips om deze hippe trend het best
te dragen.
De matte nagels werden voor het eerst opnieuw
opgemerkt op de catwalk van de New York Fashion Week waar de
herfstcollecties van onder meer Louise Goldin voor 2013 werden
voorgesteld. Nagelexperte Marian Newman liet de modellen schitteren met
chic taupe nagels en een glanzende tip. Maar deze trend was ook te zien
bij de Brit Henry Holland. Dit staat erg chique bij zwart, maar je kunt
ook wat extravaganter gaan met kleuren als grijs en paars. Als je je
glanzende nagellak niet wil wegsmijten, kun je hier een matte
transparante laag over aanbrengen.
Echte creatievelingen werken af met glanzende
transparante stippen. Voor wie dit te veel werk is, zijn er valse nagels
van Henry Holland met matte afwerking, zo heeft hij matte zigzag
patronen in felle neontinten. Een andere ludieke creatie is je zwarte
matte nagels op een schoolbord te laten lijken door er tekeningen in
pasteltinten op te maken. (br.hln)
Als er één ding duidelijk is geworden op de
catwalk van de herfstmode is dat er geen duidelijke schoenentrend is.
Zes trends werden eruit geselecteerd.
1. Sandaallaarsjes
Ideaal voor wie hoopt op een mooie nazomer: de enkellaarsjes met open teen.
2. Gestrikt
Ideaal voor fancy feestjes: (enkellaarsjes) met gestrikte veters.
3. Printpumps
Een
gemakkelijke manier om basisoutfits op te fleuren: de pump met print.
Welke print doet er niet toe: luipaardprint, slangenhuid, blokjes of,
waarom ook niet, herfstbladeren.
4. Loafers met opvallende details
Gekleurde naden, gouden kwastjes, naaisteken of glitters: de brave, platte schoenen worden opgeleukt met alles, behalve prints.
5. Dikke rubberen zolen
We
hadden gehoopt ze nooit meer te zien, maar helaas komt alles wel een
keer terug en dat geldt ook voor de dikke rubberen zolen.
6. Stoere laarzen
Het mag wat meer zijn? Dan kies je laarzen in bondagestijl: veel riempjes en gespen, kettingen, ... en ja, dat kan ook elegant.
Fabsugar.com zette alle catwalkschoenen op een rijtje. Klik hier om inspiratie op te doen.
(br.hln)
UGG blaast in september 35 kaarsjes
uit, tijd voor het merk om terug naar zijn roots te keren. En die liggen
niet op een besneeuwde bergtop maar op een zomers strand vol surfers.
Wie
de typische UGG-boots voor ogen haalt denkt aan de winter. Koude
voetjes? Schapenwollenvelletjes om ze te verwarmen. Maar niets is minder
waar. De typische UGG-laarzen werden 35 jaar geleden gecreëerd door
surf-oholics op het strand van Byron Bay in Australië. Die mannen, jawel
het zijn oorspronkelijk vooral mannenschoenen, droegen de sheepskin om
hun voeten warm te houden tijdens surfsessies door.
Een van die
surfers, Brian Smith, zag er wel iets in en trok met de sheepskin
laarzen naar Zuid-Californië. Ook daar gingen talrijke surfers meteen
overstag voor het idee. Smith besloot de laarzen UGG Australia te dopen.
De laarzen werden in de jaren '80 het symbool voor de relaxte
beachstyle. Anno 2013 heeft UGG Australia de wereld verovert, maar heeft
het zijn binding met zijn roots enigszins verloren. Steeds minder fans
van de boots weten namelijk dat je dat heerlijke schapenwolletje
eigenlijk ook in de zomer kan dragen, dat het toen zelfs ontworpen is,
en dat het ook voor mannen toegankelijk is. Tijd dus voor UGG Australia
om ode te brengen aan die coole roots. En welke plek is er daar beter
voor dan Knokke? Het merk strijkt tot en met 18 augustus dan ook neer
aan de Zeedijk 700 in Knokke (ter hoogte van Siësta Beach). UGG heeft er
een prachtige lounge ontworpen waar je naar hartenlust kan genieten van
al dat modieuze schoons. Heb je een paar botjes gevonden dat je bevalt?
Dan wordt je met een speciaal golfkarretje naar een verkooppunt in de
stad gereden om ze in jouw maat te passen. Nadien kan je terugkeren naar
de UGG Lounge op de zeedijk om je laarsjes te personaliseren met
Swarovski-kristallen.
Maar daar houdt het niet op, want speciaal
voor die UGG Summer Sensation extra in de kijker te plaatsen, brengt UGG
ook de Mini Classic Boot uit in drie verschillende kleuren, een variant
die je momenteel nog nergens anders in België kan verkrijgen. (br.she)
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Er is een revolutie op komst in behaland: de beha zonder
schouderbandjes én zonder rugsluiting. De vraag die iedereen zich stelt:
hoe worden de borsten dan ondersteund?
Simpel: de bandjes- en rugloze beha werkt volgens een kleefprincipe.
Niet alleen blijft de beha hangen, hij lift de borsten ook en werkt zo
een benijdenswaardig decolleté in de hand.
Het geheim van deze InvisiBra?
"De gesp", zegt het bedrijf. "De vorm van de cups is uniek en de manier
waarop ze over de borsten worden geplaatst en dan vastgegespt geven
zowel steun als lift. "
De beha werd InvisiBra gedoopt en werd
gisteren op ludieke wijze voorgesteld in de drukste winkelstraat van
Londen. Tien modellen trokken de straat op in niets meer (of minder) dan
een beha, een jeans en een paar hakken. Weinig verrassend hadden ze heel wat bekijks.
In tegenstelling tot wat de kijklustigen hoopten bleven alle beha's netjes op hun plaats zitten, zoals te zien is in de video.
De
beha's kosten tussen 38 en 48 pond (44 à 55 euro) en worden gemaakt in
verschillende kleuren en patronen, waaronder wit, zwart, donkerblauw en
nude cups met zwarte kanten versiering.
Wel voorzichtig zijn: de
beha mag enkel met de hand worden gewassen en is 200 keer bruikbaar. De
speciale lijm die de beha aan de borsten doet kleven, regenereert
zichzelf na een wasbeurt.
(br.hln)