Je zoekt een manier om je ogen te doen sprankelen? Zoek niet verder:
Swarovski helpt je, met hun contactlenzen bezet met
Swarovski-kristallen. Met de juiste lichtinval doen ze je ogen
letterlijk schitteren 'zoals ze nooit tervoren geschitterd hebben'. Het
gaat om 4 kristallen bezet op 'strategische' plaatsen op de lens.
De
lenzen werden gecreëerd door de Indische ontwerper Anthony Mallier naar
aanleiding van de wedstrijd 'Crystal Vision'. Swarovski was een van de
co-organisatoren voor het project.
De lenzen wonnen de tweede
prijs, maar het is nog niet duidelijk of ze ook op de markt worden
gebracht en welke doelgroep ze dienen: enkel fashionista's, op zoek
naar het zoveelste accessoire, of zouden ook echte lenzendragers de
lenzen kunnen gebruiken? Afwachten dus... (edp)
Maak je op voor een decadente, hete herfst met de nieuwe
kousencollectie van Trasparenze. 'Paris Chique' werd ze gedoopt en de
kousen worden gekenmerkt door overdadige versiering, die de wereld van
Cancan-danseressen, minnaressen en Marie Antoinette oproepen. Zeer
vrouwelijk, zeer uitdagend en zeer sexy!
De
kousen kunnen dienen als verleidingsinstrument, om een boudoirsfeertje
op te roepen in je eigen slaapkamer. Maar ook onder een zakelijke
outfit kunnen ze net dat beetje meer pit geven, of je eigen, kleine
geheimpje vormen. Wedden dat iedereen vraagt waar je die flair en sexy
uitstraling vandaan haalt?
Meer info op www.silkinabox.com. Richtprijzen: tussen 15 en 20 euro. (br.Nina)
Steeds meer mannen grijpen naar de cosmetica van hun dames. Yves Saint
Laurent biedt de oplossing: na de 'man-liner' en 'manscara' brengt de
cosmeticagigant de make-up pen voor vermoeide ogen. De mooimaker
belooft kleine onvolmaaktheden te verbergen en vermoeide trekken te
heropleven.
De
Touche Eclat concealer bestaat al in vrouwelijke versie en won in 2008
de Cosmopolitan beauty award. De mannenversie is enigszins anders
ontworpen en zou vooral populair zijn bij managers en zakenlui. (br.hln)
Brillen zijn meer dan een noodzakelijk kwaad. Tegenwoordig worden ze
als heuse fashion-items bekeken. Ze zijn zelfs zo hip dat er een
toenemende vraag is naar brillen-zonder-sterkteglazen, een bril met
vensterglas. Ze dienen om je stijl mee te onderstrepen. Dat staat te
lezen op de fashionsite Mixitup.
Mix en match Trendwatchers
zien in brillen meer dan ooit een accessoire waarmee naar hartenlust
kan gecombineerd worden. Helemaal volgens de mix & matchtrend van
dit najaar. Allerlei monturen duiken op: van extravagant groot tot
superklein.
Uitgaan Zeker in het
uitgangsleven doen de brillen het goed. Daarbij zijn vooral hippe,
glamoureuze modelletjes, geïnspireerd op de keuze van de celebs als
Madonna en Posh, zeer belangrijk. Het dikke, kunststof montuur scoort
op een avondje uit waarbij duidelijk gelonkt wordt naar de seventies.
Statement Op
de werkvloer zijn de kleinere, jaren vijftig monturen populair. Deze
vallen minder op en de pootjes zijn forser en vaak voorzien van trendy
kleuren. Ga vooral niet voor veilig, spanning en contrast horen bij de
keuze van je montuur, aldus de trendwatchers. De opmars van de
bril-zonder-sterkte geeft mix & match een extra impuls. (br.hln)
De gloss is verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren.
Nivea ontwikkelde de eerste lipgloss met collageenbooster, waardoor ze
meer volume en glans krijgen. Zo kun je misschien de droomlippen van
Keira Knightly evenaren, die zijn namelijk als de mooiste verkozen.
Volume Volle,
glanzende lippen maken je glamourlook helemaal af. Vrouwen die niet als
Keira Knightly met volle exemplaren geboren zijn, kunnen nu de natuur
een handje helpen. De collageenbooster van de Gloss Volume Shine Wonder
Full werkt rechtstreeks op de lippen in en doet het volume ervan
toenemen. Verder bevat het glansdeeltjes die het licht intens
weerkaatsen en je look helemaal afmaken.
Beautykluns De
lipgloss zit in een handige doseerverpakking en kleeft niet, daarom
kunnen zelfs beautyklunsen hem aanbrengen. De natuurlijke oliën en
vitamine E voeden en verzorgen je lippen, zodat ze ook tijdens de
wintermaanden mooi blijven. Je vindt de gloss in acht verschillende
tinten. Adviesprijs is 10,80 euro. (br.hln)
Op zoek naar wat rock in je garderobe? Ga dan voor een tregging, een
soort kruising tussen een broek en een legging. Ze zijn gemaakt van
steviger, dikker materiaal maar zijn net zo aansluitend als de gewone
legging. Ze zijn te vinden in lederen, metallic, glans- of
glittervarianten.
Celebs Kate Moss en Victoria Posh zijn helemaal wild van de supersmalle treggings in bijvoorbeeld PVC, glitter en leer.
Styling Een
goede combinatie is een must als je er niet te 'trashy' of 'te disco'
wil uitzien. Sowieso trek je met de glanzende of lederen variant alle
aandacht. Tracht bijgevolg de bovenstukken sober te houden. Met een
mooi topje en leuke schoentjes erbij, ben je weer helemaal 'in' dit
najaar. (br.Nina)
De Italiaanse modeontwerpster Mila Schön is gisteren op 91-jarige
leeftijd overleden. Schön ontwierp elegante, tijdloze kleding zonder
franje. Ze begon in 1958 in een atelier in Milaan en opende acht jaar
later haar eigen boetiek aan de Via Montenapoleone, een van de chicste
winkelstraten van Milaan.
Jackie Kennedy Binnenkort
wordt in Milaan een overzichtstentoonstelling geopend van de kleding
die Schön de afgelopen vijftig jaar maakte. Tot de klanten van Schön
behoorde het mode-icoon Jackie Kennedy. Ze ontwierp ook kleding voor
het cabinepersoneel van luchtvaartmaatschappij Alitalia. (br.hln)
Al was het way back in the eighties, iedere vrouw heeft ooit in haar leven wel eens een denim jasje gedragen. Toch?
Goed nieuws voor de nooit-iets-weg-doeners: hij mag weer. Teminste:
volgens Scarlett Johansson, Jessica Simpson, Kirsten Dunst, Pixie
Geldof en Cameron Diaz. Zij laten hun Levis jack weer leven onder
basic outfits en lange zomerjurken.
Wie zijn versleten Levis jack wél heeft weggedaan koopt gewoon een nieuw versleten Levis jack.
Jonge moslimvrouwen zoeken steeds meer naar stijlvoorbeelden en trendy
hoofdoeken waarmee ze een modestatement kunnen maken. In
Groot-Brittannië schieten de modeblogs over hoofddoeken als
paddenstoelen uit de grond.
Blogs en filmpjes Moslimvrouwen
die er graag modieus bijlopen kunnen nu te raad gaan bij het steeds
groter wordende aantal blogs en Youtube-filmpjes. Daar ontdekken ze hoe
hun hoofddoek kunnen combineren met trendy kledij en de hipste manieren
om hem te dragen. Want ook de hoofddoek is onderhevig aan de mode.
Eerste stijlgids De Britse Jana Kossaibat
houdt een blog bij en wil de eerste stijlgids zijn voor moslima's in
Groot-Brittannië. "Moslimvrouwen gaan steeds meer experimenteren. Ook
jonge meisjes zijn zich erg bewust van de manier waarop ze zich kleden.
Je valt al meer meer op met een hoofddoek, dus welke boodschap stuur je
uit als je er dan nog eens slordig bijloopt?" Kossaibati begon met haar
blog omdat er niets gelijkaardig bestond in Groot-Brittannië. Maar
sindsdien, nu 10 maanden geleden, volgden verschillende vrouwen haar
voorbeeld. "Oudere moslimvrouwen kiezen een hoofddoek die hun
cultureel erfgoed reflecteert, maar de jongere willen een stijl creëren
die bij de westerse mode past", Jana Kossaibat.
Fashionista Sommige
websites geven modetips, andere adviseren welke doeken geschikt zijn om
te sporten of om onder een petje te dragen. Met ingewikkelde knopen en
verschillende lagen kan het soms uren duren voor je de juiste look
hebt. De favoriete look van Kossaibat is de 'flower-hijab-wrap'. "Deze
is redelijk makkelijk om knopen. Je bindt de sjaal achter aan je hoofd
en brengt hem dan weer naar voor om hem als een bloem aan de zijkant te
knopen."
Turkse stijl Kossaibat tipt de
Turkse stijl als de te volgen trend voor deze herfst. Deze wordt onder
de kin geknoopt en rond de nek gedrapeerd. Volgens haar getuigt dit van
een volwassen en een meer gesofisticeerde kledingsstijl. (ep)(br.hln)
Een nieuw broekmodel siert straks de wintercollecties. In het Engels
kreeg het model de naam 'peg leg', bij ons de 'creatieve broekvorm'
genoemd.
Deze
must-have houdt het midden tussen een harembroek en een smalle
enkelbroek. Het model valt nauw rond de onderbenen en zit naar boven
toe zeer ruim rond de heupen en billen. Zo krijg je een heel nieuw
silhouet en lijkt het boven alsof je een shortje draagt dat naar onder
zeer smal wordt.
Hoge hakken Zelf plaatsen we heel wat vraagtekens bij dit nieuw modelletje, maar in celeb-land werd de outfit al meermaals gespot.
Volgens
modekenners staat de broek alle figuurtjes en ligt de kracht in de
juiste styling. Draag er vooral hoge hakken onder en combineer met
gecentreerde bovenstukken. (br.Nina)
Lingerieketen Hunkemöller bestaat deze maand dertig jaar. Speciaal voor
deze verjaardag werden een aantal nieuwigheden voorgesteld.
Homewear Nieuw
in de collectie zijn de homewear pakken, uiterst geschikt voor het
najaar. Deze zijn ideaal voor het beoefenen van sporten als tai-chi en
yoga of om thuis te cocoonen. De top is in de vorm van een mooi
overslagvest wat kan gecombineerd worden met de broek. Gemaakt van
zachte, soepele stoffen is deze te vinden in de kleuren bruin en blauw.
Luxe De
lingerie in satijn oogt glanzend en is vaak afgewerkt in kant. Zwart en
roze zijn de kleuren en de setjes krijgen details als jarretels en
strikjes.
Pofbroekjes Een grotere trend op
dit moment zijn de pofbroekjes. In de zomer bestond deze al in katoenen
versie, dit najaar verschijnt deze in satijnen vorm.
Vintage Lingerieontwerper
Guus Schlatmann, bekend van de Sport Support bh, ontwierp een
hoogwaardige collectie met gebruik van kwalitatieve materialen en in
limited editions. Vitantage tinten sieren de collectie.
V-shirts De V-shirts met lange en korte mouwen kregen ook een facelift met verfijndere kant, een mooie vrouwelijke halslijn.
Retro badpak Spectaculair
is het retro halter badpak, dat je bijna als jurk zou dragen. Het
zwempak is verkrijgbaar in het zwart met een corsage boven de cup. (br.Nina)
Van plan om binnenkort naar de kapper te gaan, zodat je helemaal klaar
bent voor de herfstmode? Bekijk dan onderstaande kapseltrends en doe al
meteen inspiratie op. Ze zijn ofwel lang of heel kort, een tussenmaat
is er niet. Je hebt keuze genoeg, want er zijn heel wat verschillende
stijlen. Maar nonchalance domineert de herfstkapsels, snel en makkelijk
haar dus.
Chignon De
chignon is eigenlijk een chique versie van een dotje. Maar het mag wel
iets nonchalanter dan de klassieke chignon. Gelukkig voor ons vrouwen,
kun je dit kapsel makkelijk zelf creëren. Neem je haar in een staart,
draai het en steek het vast. Je kiest er zelf voor of je het hoog of
laag doet. Je kunt ook voor je je chignon maakt, je kapsel wat extra
krul geven met de tang.
Vlechten Als je
kapsel lijkt op dat van Heidi in Tirol, ben je verkeerd bezig. Het is
de bedoeling dat je een rockvariant creëert. Je kan dit doen door te
creperen of de vlechten op je hoofd vast te spelden met hippe
accessoires als leren speldjes.
Strak Deze
look vraagt heel weinig onderhoud. Je kamt je haar straknaar achter wat
gel of wax. Vervolgens maak je een glanzende, gladde staart. Hij moet
wel laag in je nek hangen. De ideale look voor een lange werkdag.
Middenscheiding Draag
je je haar liefst het los, dan opteer je deze herfst best voor een
middenscheiding. Dit kapsel krijg je zo voor elkaar en vraagt weinig
onderhoud. Je droogt je haar simpelweg stijl en glad.
De bob Dit
kapsel is populair bij heel wat fashionable sterren. Brits topmodel
Agyness Deyn draagt hem heel kort en ook Katie Holmes liet haar wat
langere bob kortwieken. Het enige probleem is dat dit kapsel heel
weinig vrouwen staat. Denk dus goed na voor je hier aan begint en vraag
advies aan je kapper.
Natuurlijke krullen De
grote, grove of bohokrullen zijn weer helemaal in. De beste look krijg
je met een nonchalant, natuurlijk ogend kapsel. Het moet lijken alsof
je net uit je bed bent gestapt.
Kuif De
kuif is terug. Je mag weer een staart, chignon of vlecht combineren met
een soort van Elviskuif bovenop je hoofd. Dit is het ideale
partykapsel. (ep)(br.Nina)
Bloemen, boeken en huishoudelijke toestellen, ze staan in de top drie
van meest gegeven cadeau's. Toch is de gemiddelde vrouw niet tevreden
met dergelijke presentjes, de helft van alle dames wil liever een
modecadeau. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse
MarketResponse. Opmerkelijk is dat net deze cadeau's maar zelden worden
gegeven.
Verkeerde maat Vrouwen
zijn verzot op nieuwe kleding. Uit het onderzoek blijkt dat mannen hun
liefste graag fashion schenken, maar 62 procent van de ondervraagden
weet niet wat te kopen. Ruim 41 procent van alle mannen heeft geen idee
welke maat hun dame draagt.
Cadeaubon Doodsbenauwd
vrezen ze een verkeerde kleur of maat te kiezen, waardoor de jongens
veiligheidshalve voor de praktische spullen kiezen. Toch hen maar even
herinneren dat elke modezaak fashioncheques uitbrengt. Hiermee kan er
naar hartelust geshopt en gewinkeld worden. (br.hln)
Lichamen worden verhuld in uiteenlopende creaties. Kuis en keurig: veel hooggesloten blouses en grote kragen om in weg te zinken. Benen worden van top tot teen bedekt door hoge laarzen, smalle broeken en leggings...
Vier op de tien Belgische vrouwen in ronduit ontevreden met hoe ze
eruit ziet op foto. Dat bleek uit een rondvraag van Dove. Het
cosmeticamerk trok de straat op en vroeg het aan voorbijgangers. "Als
je een foto van jezelf ziet, wat denk je dan?" 'Dat anderen mensen er
beter uitzien', 'dat ik niet fotogeniek ben' of 'dat ik meestal niet
tevreden ben', luidde het antwoord.
De
ondervraagde dames hadden het meest op te merken over hun haar en hun
gezicht. Ook te dikke buiken en billen en de 'foute hoek' werden
aangestipt.
Mama was mooi Nochtans vinden
deze vrouwen dat hun moeder er op hen leeftijd 'heel mooi' uitzag.
'Heel naturel', 'ze had zo'n mooie lach', ze was jong, spontaan, had
een gave huid. De mama was op hun leeftijd kortom knapper dan zijzelf.
Over tien jaar is alles okee Tot
slot vroeg Dove de vrouwen of ze zich over tien of twintig jaar wel
knap zouden vinden. Ja dus. Eén vrouw merkte intelligent op: "Vrouwen
hebben de neiging te focussen op fouten die voor andere mensen
onopgemerkt blijven."
Campagne Aan die
vaststellingen koppelde Dove een speciale 'Go Fresh'-campagne. Met een
website, waarop filmpjes te bekijken vallen, je jezelf kan voornemen
opnieuw te starten en daar andere vrouwen bij te betrekken, en een
wedstrijd waarbij een jaar gratis Dove-producten kunnen gewonnen worden.
Aan
dit alles koppelt Dove ook het nieuwe Gp Fresh-gamma. Een gamma zepen
en deodorants, die je elke dag een frisse start geven. Cool, met munt
en lelie; Fresh touch met komkommer en groene thee of energise, met
pompelmoes en Indische verbena.
Italiaans modemerk Pinko opent winkel in Antwerpen
Herfstcollectie 2008 Pinko
Winkel Antwerpen
Muurschildering Sara dell'Onze
Fashionista's opgelet: vandaag opent Pinko zijn allereerste Flagship
Store in de Benelux, aan de Huidevettersstraat in Antwerpen. Pinko is
een Italiaans, stijlvol modemerk met trendy collecties en draagt
kwaliteit hoog in het vaandel. Bekende fashionista's als Mariah Carey
en Kimberly Stewart zijn echte fans, modellen als Naomi Campbell Eva
Herzigova poseerden voor het merk.
Luxe Na
modehoofdsteden als Londen en Parijs kon een vestiging in modestad
Antwerpen niet uitblijven. In de winkel van Pinko is klant koning,
alles heeft er een relaxte uitstraling. Wie de winkel in de
Huidevettersstraat binnenwandelt, komt terecht in stijlvolle, trendy
luxe. Een vloer van wit marmer gaat over in wit vasttapijt voor de
pashokjes, zodat ook de voetjes tijdens een pasbeurt verwend worden.
Wat meteen in de winkel in het oog springt zijn de twee sculpturen en
een muurschildering van de Italiaanse kunstenares Sara dell'Onze.
Praktisch Pinko Flagship Store Antwerp Huidevettersstraat 42a 2000 Antwerpen Dagelijks geopend van 10 tot 18 uur, zaterdag tot 18.30 uur. (br.hln)
Deze zomer scoorden bloemenprints goed, ruilen we ze deze herfst in
voor de paisley-print. Het bewijst dat mode uit de sixties weer
helemaal trendy is, wat toen maakte deze print furore.
Alle vormen Deze
herfst komt deze print terug in alle vormen. Bij D&G en Dries van
Noten zagen we hem net weer als in de sixties, heel druk. Hermès
verwerkte het in tassen en sjaals. Maar ontwerpers als Gucci en Jean
Paul Gaultier gaven er een modernere look aan. Stella McCartney
gebruikte het dan weer eerder subtiel. Het eigenzinnige duo Viktor
& Rolf gaf zijn eigen kijk op deze print, ze ontwierpen tassen in
de typische druppelvorm van paisley, meldt elle.nl.
Moeilijk te dragen Maar
paisley is geen makkelijk te dragen trend, deze print combineert
moeilijk. Wil je toch mee zijn en ben je geen durfal, hou het dan bij
de traditionele sjaal met paisley. Dit bekende accessoire gaat al jaren
mee toen hij uit Perzië kwam overgewaaid. (br.Nina)
Er bestaan crèmes genoeg om huidveroudering tegen te gaan.
Botox kan een middel zijn.
De eerste rimpels verschijnen bij vrouwen meestal naast het oog of op
het voorhoofd, dit zijn de uitdrukkingsrimpels. Het is vaak een
moeilijk moment voor de meeste vrouwen, maar toch kan je dit ogenblik
uitstellen op verschillende manieren.
Wat zijn uitdrukkingsrimpels? Rimpels
zijn plooien die in de huid gevormd worden. Ze ontstaan door een
verzwakking van de diepste laag van de huid, die de zichtbare laag niet
meer perfect ondersteunt. De huid kan daardoor minder goed weerstand
bieden aan vervormingen. Na een tijdje zie je de sporen ervan in
uitdrukkingsrimpels. Wanneer je glimlacht, je ogen wijd openspert of je
wenkbrauwen fronst, vertoont je huid plooien of rimpels. Wanneer dit
zich ontelbare keren herhaalt, beginnen onze huidvezels te verzwakken.
De huid verliest dan haar vermogen om opnieuw glad te worden na zo'n
beweging, meldt e-gezondheid.be.
Waar? De
plaats waar je eerste rimpel gaat verschijnen, hangt van persoon tot
persoon af. Maar ze komen toch meer voor op bepaalde plaatsen: - Kraaienpootjes beginnen in de hoek van je ogen. Ze ontstaan wanneer je lacht. -
Leeuwenrimpel: deze vind je tussen de wenkbrauwen, vaak in de vorm van
een V. Waneer je je wenkbrauwen fronst, komt hij tevoorschijn en geeft
een strenge indruk. - Voorhoofdsrimpels lopen horizontaal over een groot deel van het voorhoofd. Zij komen er wanneer je dikwijls bezorgd kijkt. - Rimpels ontstaan rond de mond omdat deze huid heel beweeglijk en kwetsbaar is.
Uitstellen? Uitdrukkingsrimpels
verschijnen op relatief jonge leeftijd. Daarom is het belangrijk dat je
rond je 25ste begint met het beschermen van je gezicht tegen
veroudering. Maar je kunt moeilijk vermijden te lachen of bezorgd te
zijn, daarom zijn er geen gewaarborgde remedies tegen rimpels. Maar als
je de huid goed verzorgt en je stimuleert celhernieuwing op de juiste
manier, dan kan de diepste huidlaag langer elastisch blijven, waardoor
je de eerste rimpels kan uitstellen. Tegenwoordig vind je crèmes in
alle maten en vormen die de eerste tekenen van veroudering bestrijden.
Andere oplossingen Maar
ook door je bewust te worden van de uitdrukkingen die je gezicht
aanneemt, kun je rimpels uitstellen. Als je bijvoorbeeld onbewust rare
gezichten trekt wanneer je pijn hebt, kun je proberen van die gewoonte
af te raken. Daarnaast bestaat er het radicalere middelen als
botoxinjecties. Deze verlammen de spieren die verantwoordelijk zijn
voor de uitdrukkingsrimpels. De methode is doeltreffend, maar let er
toch mee op. Door botox kun je je niet meer uitdrukken zoals je dat
gewoon bent. Sommige vrouwen hebben het daar moeilijk mee. (br.hln)