Hij pendelt tussen Antwerpen en Milaan, tussen zijn eigen bedrijf en
Jil Sander. Daarnaast vindt hij ook nog tijd om een collectie voor
Eastpak en Fred Perry te creëren. En zijn eerste eigen boetieks te
openen, in Osaka en Tokyo. Raf Simons is hot, een van de meest
invloedrijke modeontwerpers van het ogenblik. 'Ik ben dit jaar veertig
geworden en ik heb het gevoel dat ik twee levens tegelijk leef', zegt
hij. 'Tot mijn zestigste hou ik dat niet uit. Ik wil niet oud worden in
de mode.'
Raf Simons (Neerpelt, 1968) is een Belgisch modeontwerper. Sinds 2005 is hij creatief directeur bij het merk Jil Sander, eigendom van het modehuis Prada.
Misschien heb je dit al eens meegemaakt: je vriendin heeft een nieuw parfum gekregen en je vindt het heerlijk ruiken. Daarop trek je naar de parfumerie voor je eigen flacon van het geurtje. Wat blijkt echter na thuiskomst? Eigenlijk vind je het parfum niet meer zo goed geuren...
Geen nood, je bent niet wispelturig en met je reukorgaan is er niets mis! Wel reageert jouw huid anders op het parfum; noem het gerust chemie. Geuren passen zich namelijk aan aan de persoon die ze draagt. Wat speelt daarbij een rol? Je huidtype, je transpiratiegedrag en je voedingspatroon.
Omgeving verandert geuren
Zelfs als je rekening houdt met het hoogst persoonlijke karakter van een geur, toch betekent dat niet dat een parfum altijd hetzelfde ruikt bij een en dezelfde persoon. Ook de omgeving beïnvloedt of vervuilt de geur. Omgevingsgeuren, de temperatuur, de luchtvochtigheid, het al dan niet gebruik van air conditioning... spelen een rol. Dit verklaart waarom een bepaalde geur thuis anders ruikt dan in de parfumerie of de winkel waar je het parfum gekocht hebt.
Verschillende geurstadia
Omdat het even duurt eer je de geurkern van een parfum kan opvangen, wacht je best een tiental minuten voor je beslist of je al dan niet van de geur houdt.
Wist je dat geuren opgebouwd zijn uit drie delen? Men spreekt van een top, een hart en een basis. Deze geurnoten verwijzen naar één bepaalde geur of een karakteriserende kenmerk van de geur van één grondstof.
* De eerste minuten ruik je de alcohol die snel verdampt. * Als de alcohol vervlogen is, ruik je de topnoot van het parfum: een frisse, sterke geur die erg vluchtig is. * Na een tiental minuten tot een uur bereikt de geur de middennoot of het hart van het parfum: de eigenlijke geur die drie à vier uur blijft hangen. * Ten slotte blijft de basisnoot over. Dit is de vaak sensuele en zoete geur die in je kledij kruipt en die het parfum diepte en karakter geeft.
Verschillende geurfamilies
Als je enkele favoriete parfums hebt, kan je een nieuwe geur zoeken in dezelfde geurfamilie. Dat zijn grote geurakkoorden die de ziel, de structuur en de architectuur van parfums bepalen.
Men deelt parfums in in zeven geurfamilies:
* Bloemig - een of meerdere bloemengeuren zoals roos, meibloem * Kruidig - kruidige aromas zoals majoraan, kruidnagel en peper * Fruitig - frisse citrusgeuren zoals pompelmoes, sinaasappel en citroen * Oriëntaals - zware, pittige geuren die kruidig en/of bloemig zijn en lang blijven hangen zoals kaneel, vanille en amber * Houtig - bosachtige geuren zoals patchouli, ceder en sandelhout * Groen - frisse natuurgeuren zoals gras, bladeren en kardemom * Chypre - frisse geurencombinaties zoals bergamot als kopnoot, aangevuld met bloemige geuren met een vleugje eikenmos en/of patchouli
Op basis van je karakter en persoonlijkheid zal je geneigd zijn om een bepaalde categorie te kiezen. Ook het klimaat bepaalt je voorkeur voor een bepaalde geurfamilie. In het algemeen kiest men voor bloemige parfums in de lente en voor fruitige in de zomer.
Dos en donts bij het testen van parfum
Ten slotte sommen we enkele tips op waarmee je best rekening houdt bij de keuze van een parfum:
* Ruik niet aan een open flacon, want dan ruik je enkel de alcohol en de topnoot van het parfum. * De beste manier om een geur uit te testen is deze aanbrengen op je huid. * Als je dat niet wil, kan je een papieren teststrip of een stukje stof gebruiken, maar de geur komt pas ten volle tot uiting op je eigen huid. * Wrijf niet over het parfum want dan beschadig je de geurmoleculen en wijzig je de geurnoten. * De beste plek om parfum te testen is de binnenkant van je pols of de rugzijde van je hand. * Op het einde van de dag is je reukvermogen op zijn best. Ga dus tegen sluitingstijd naar de winkel. * Draag geen parfum als je voor jezelf een nieuw parfum wil aanschaffen. * De neuzen van de parfumindustrie kunnen geur na geur perfect analyseren. Wij kunnen echter niet zon groot aantal geuren aan; we kunnen de aromas dan niet meer onderscheiden van elkaar. Test daarom nooit meer dan vier geuren. Als je de geuren wil neutraliseren, kan je aan koffiebonen ruiken of frisse lucht inademen. * Een parfum uitkiezen voor iemand is heel erg persoonlijk. Laat de persoon in kwestie dus zelf kiezen.
Kuise klassedame, wordt dat dé look voor volgende lente? Als het aan
Marc Jacobs ligt, alvast wel. Op zijn catwalk liepen ingesnoerde, zeer
bedekte dames met een parmantig schuin hoedje. Opvallend was hoe
uniform ze gekleed waren, maar hoe verschillend het imago werd, gewoon
door een andere soort blouse of rok aan te trekken.
Zo
waren de kokerrokken met een brede leren riem en daarboven een
hooggeslote, kuise blouse met een nadruk op de schouders duidelijk voor
de strenge types. Een zakelijke, elegante outfit. Vervang de unicolore,
zijden blouse door een geruit, katoenen exemplaar en de rok door een
jeansrok, en het beeld verandert naar een chique plattelandsvrouw van
200 jaar geleden.
Bij een jeans met olifantenpijpen tot vlak
boven de enkel wordt het geheel jonger en sportiever. Een ingesnoerde
maxi-jurk daarentegen wordt iets 'typisch fashionista', vooral door de
brede strepen. De avondjurken waren dan weer in een opvallend dunne,
vloeiende stof en legden zowel de nadruk op de taille (met een riem)
als op de heupen, door een geplooide laag.
De collectie 'Marc by
Marc Jacobs' werd gedomineerd door uitwaaierende rokken in alle vormen
(A-lijn, lage taille of baby doll) en maten (knielengte, of superkort).
Hét kleur was ook hier koningsblauw. En ook hier kon Marc Jacobs de
haarversieringen niet laten: een blauw potsje of een zwarte haarband.
(br.hln)
De gehandboeide, tegendraadse bruiden van Betsey Johnson zijn
ongetwijfeld de meest vreemde modellen van de hele modeweek in New
York. De bruidscollectie was doorheen de show verweven, en vooral
herkenbaar aan de smetteloze witte 'jurken', en de tule die van onder
de hoedjes piepte.
Geen
brave of klassieke ontwerpen hier, maar doorzichtige hoepelrokken, en
de onvermijdelijke laagjes, een blote buik (!) bij een gefronste short
of een legging in combinatie met een kort jurkje. Opvallend veel tule,
kant en ruches om het vrouwelijke te benadrukken.
En de
handboeien natuurlijk, over kanten handschoentjes, alsof ze wilden
zeggen: huwen is jezelf ketenen voor het leven. Alles smetteloos wit,
maar wel gecombineerd met paars, roze of blauw haar, een goedkope
zonnebril en een wit bolhoedje. Omdat bruiden niet hoeven te voldoen
aan het nette beeld dat de industrie ophangt... (br.Nina)
Hervé Léger scoort bij de Hollywood-actrices, of liever: zijn jurken
doen dat. Steeds vaker zijn ze te zien op rode lopers en in series. De
laatste die met een jurk van Hervé Léger scoort is Lindsay Lohan. Op de
set van de Amerikaanse serie 'Ugly Betty' werd ze gezien in een
donkerblauwe minijurk, opgebouwd op brede, horizontale stroken, die op
de borst een v-vorm krijgen en de wijde v-hals volgen.
Andere draagsters Eerder
dit jaar werd ook actrice Rachel Bilson in een witte halterjurk gezien
op de rode loper. Blake Lively droeg er een op de set van Gossip Girls,
nu al een toonaangevende serie wat betreft mode.
Hayden
Pannettiere droeg een donkerroze bij de opening van het restaurant van
Eva Longoria en zangeres Joss Stone liet zich verleiden door een
regenboogversie. Ook Maria Sharapova, Rachel Weisz en Elle McPherson
lieten zich onlangs in een Hervé Léger opmerken. En nu wil iedereen in
Hollywood er een dragen.
Kort, spannend en speciaal Wat
maakt deze jurken zo speciaal dat iedereen ze plots wil? De jurken zijn
per definitie kort, spannend en weinig verhullend. Karakteristiek zijn
de banden, stroken en lijnen die in de ontwerpen verwerkt worden, en zo
zowel de lijn als het silhouet bepalen.
Voor iedereen En
belangrijker: als je er het lichaam voor hebt, schijnt iedereen hem te
kunnen dragen. Oud, jong, blond, brunette, met los of opgestoken haar:
het gaat allemaal. Wel horen er onveranderlijk hoge hakken en weinig
extra juwelen bij. Een rode loper in de buurt hoeft niet eens, in een
sober kleur kan deze jurk zelfs op het gemiddelde cocktailfeest.
Ook ontwerper Max Azria scoorde met zijn collectie voor Hervé Léger afgelopen week op de modeweek in New York. (br.Nina)
Nipple slip bij de badpakken van Hervé Léger by Max Azria.
BCBG by Max Azria.
Max Azria.
Drie collecties toonde Max Azria op de New York Fashion Week: Hervé
Léger, BCBG en zijn eigen collectie. De raakvlakken was het unicolore
kleurgebruik , en de voorliefde van de Joodse Tunesiër voor lijnen en
stroken.
Dat viel het meest op bij zijn collectie voor Hervé Léger,
die grosso modo uiteenviel in 2 delen: badmode en cocktailjurken. De
badpakken leken het meest op bondagekunstwerkjes, waarbij het doel is
om gezien te worden. Of ze op de plaats blijven bij de minste beweging
is de vraag, één 'nipple slip' toonde alvast van niet. Hét accessoire
was een grote, donkere zonnebril, waarbij de ogen totaal niet zichtbaar
zijn en je gezicht half verstopt wordt. Niet voor zonnekloppers, deze
collectie!
De mini-jurken waren indrukwekkend
eenvoudig, zowel qua kleuren (pastel), stoffen en snit (rechttoe,
rechtaan, zonder franjes). Allen volgen ze de lijn van het lichaam, een
beeld dat wordt versterkt door het gebruik van vloeiende lijnen,
stroken en linten door Azria. Het geheel oogt gewoon mooi.
BCBG deelt
met Hervé Léger de korte jurken, maar de stijl is helemaal anders.
Losser, nonchalanter, met af en toe een wapperend stukje extra stof dat
niet afgeknipt is geraakt. Vaak met een V-nek, en de decolleté eindigt
in de buurt van de navel. Riemen zijn een onontbeerlijk accessoire, net
als een paar (torenhoge) hakken. Hemelsblauw, felrood, wit en grijs
zijn de overheersende kleuren.
In zijn eigen collectie
overheersen sobere, subtiele kleuren, zoals wit en grijs, lichtblauw en
nauwelijks waarneembaar roze. Ook hier vooral jurkjes, met gedrappeerde
stof en een onmisbare riem. Heel geschikt voor feestjes, op zwoele
zomeravonden. Hopelijk zijn dat er volgend jaar heel wat meer dan nu.
(br.hln)
Altijd jaloers geweest op de kledij die Carrie, Miranda, Charlotte en
Samantha droegen in de serie en film Sex and the city? Geen nood,
binnenkort kunnen ze ook in jouw kast hangen! En daar moet je geen
vette portemonnee voor hebben: de kledij, getekend door SATC-styliste
Patricia Field, zal tussen de 100 en 150 euro kosten en vanaf 16
oktober te koop zijn bij de Britse keten Marks & Spencer.
Schoenen De
'Destination New York'-collectie telt een 35-tal stukken en lijkt in
niets op de nette kledij die Mars & Spencer normaal verkoopt. Field
kreeg dan ook de vrije hand, ook al betekende dat sexy, gewaagd en
torenhoge hakken. Want schoenen zijn belangrijk in Sex and the city,
wat ook blijkt uit de collectie. Zwarte gladiator-schoenen of puntige,
rode stiletto's naast een jurk met schoenen als print.
Kleuren De
kleren zelf zijn opvallend, vooral qua kleuren (felroze en turquoise!),
al zit er ook wel eens een gedurfd ontwerp bij voor wie echt wil
opvallen op een volgend personeels- of trouwfeest. Toch wordt de
vrouwelijkheid en elegantie nooit echt uit het oog verloren.
Polkadots Zoals
bij een roze halterminijurk met rode polkadots. Een opvallende riem
maakt het geheel af. Een riem die in varianten nog opduikt in de
collectie, zoals bij de roze rufflesjurk of een asymmetrische rode
minijurk.
Voor de durvers zijn er ook de bijna typische
Field-ontwerpen: drukke bloemmotieven, zoals bij de groene jurk met
gelaagde rok of de tulejurk met rozenprint. Bij de kledij kan een
opvallende bloemenbroche natuurlijk niet ontbreken. (edp)
De zonnehoed, een soort halve pet, dook ook weer op.
Wijde vest mét kap.
Miss Sixty gaf een felgesmaakte show op de modeweek in New York. Eén
van de meest inspirerende ook, want wij haalden maar liefst acht tips
voor de volgende lente uit deze show.
1) De smalle maxi-dress De
maxi-dress was hét item van afgelopen zomer, en voor de volgende zomer
staat een variant te wachten: een smalle versie, die los om de heupen
valt en recht naar beneden loopt. Geen uitwaaierende versie dus, en het
hoeft ook niet druk beprint te zijn met bloemmotieven. Integendeel:
deze jurk mag ook in gewoon grijs. Model Bar Rafaeli droeg al een dergelijke jurk
op de rode loper van de MTV video Music awards afgelopen weekend. En
zoals we weten zijn Hollywoodsterren altijd trendsetters....
2) Hotpants Katoenen
hotpants blijven een belangrijk zomers item. Hoge of lage taille,
geaccentueerd met een riem of niet, met of zonder print, gecombineerd
met een spannend of los topje: alles kan. Zolang je de short maar
draagt, in combinatie met hoge hakken waardoor je benen lang(er) lijken.
3) Lange pofbroek De
harembroek was niet echt een succes, dus wordt volgend jaar gemikt op
een grotere, wijdere variant: de lange pofbroek. Meestal gemaakt in een
dunne, zomerse (doorzichtige) stof, zeer wijd uitwaaierend en vast
aangesloten aan de enkel. Zo komt die broek alvast niet in je
fietsketting terecht. De broek wordt (alweer) gecombineerd met hoge
hakken.
4) Gestreepte kniekousen Kniekousen
met zwarte en doorzichtige strepen of groene en witte stroken: bij Miss
Sixty droegen de modellen ze onder zowat alles. De kniekousen zijn
daarmee duidelijk aan een opmars bezig.
5) Bloemenprints Vele
modetrends mogen vergaan, maar de bloemenprints blijven (voorlopig?)
bestaan. Hardnekkig volgens de ene, gelukkig volgens de andere. Bij
Miss Sixty zijn de bloemenprints volgend jaar wat vager, meer in elkaar
overlopend in geelgroene, paarsgele of roodbruine combinaties.
6) Zonnehoed versus Franse baret Miss
Sixty introduceert de zonnehoed terug: plastic bescherming over de
ogen, maar niets op het hoofd. Het goedkope, wat foute hoofddeksel
geeft de outfits street credibility, maar het blijft de vraag of dit
zal opgepikt worden. Meer heil zien we in het gebruik van de Franse
baret, in funky kleuren als mosterdgeel of funky paars.
7) Vest met kap Een
van de meest opvallende kledingstukken op de catwalk bij Miss Sixty was
toch de wijde, korte vest met kap. Vooral wegens de combinatie met een
zwembroekjes en verder niets.
8) Hakken hakken hakken Miss
Sixty gaat ondanks de relaxte, straatstijl voor torenhoge hakken.
Enkellaarsjes, met open teen of een kleine plateauzool, zolang de hak
maar hoog genoeg is. (edp)
De
Duitse modeontwerper Karl Lagerfeld wordt vandaag 75 jaar. Lagerfeld
verwierf naambekendheid dankzij zijn revolutionaire collecties bij het
Franse modehuis Chanel. Hij omschrijft zichzelf als een potsierlijk
oppervlakkig man.
Lagerfeld begon zijn carrière bij Pierre Balmain, maar werd al snel
opgemerkt door Fendi en Chloé. In 1983 begon hij freelance collecties
te ontwerpen voor Chanel. Zijn collecties kondigden een totale
revolutie binnen de modewereld aan, maar bleven eveneens trouw aan de
stijl van Coco Chanel, de oprichtster van Chanel. Lagerfeld begon
recent zijn eigen kleding- en accessoirelijn te ontwerpen.
winter 2009
Het Duitse mode-icoon omschrijft zichzelf als een uiterst
oppervlakkig man. In 2000 vermagerde hij 42 kilogram, enkel en alleen
omdat hij de nieuwste haute couturekledij wou dragen. (br.Gazet van Antwerpen)
Wonderbra brengt de multipositie beha uit. Deze is uiterst handig want
hij heeft verplaatsbare schouderbandjes. Dat betekent dat je de beha op verschillende manieren kan dragen.
Aanpassen De
drie verschillende bandjes zijn over de hele lengte vast te maken. Zo
kan je de borstehouder aanpassen aan elke outfit en decolleté.
Eigen
aan de wonderbra is dat een diep decolleté gegarandeerd is dankzij het
brede tussenstuk en de speciale snit van de cups. (br.hln)
Je zoekt een manier om je ogen te doen sprankelen? Zoek niet verder:
Swarovski helpt je, met hun contactlenzen bezet met
Swarovski-kristallen. Met de juiste lichtinval doen ze je ogen
letterlijk schitteren 'zoals ze nooit tervoren geschitterd hebben'. Het
gaat om 4 kristallen bezet op 'strategische' plaatsen op de lens.
De
lenzen werden gecreëerd door de Indische ontwerper Anthony Mallier naar
aanleiding van de wedstrijd 'Crystal Vision'. Swarovski was een van de
co-organisatoren voor het project.
De lenzen wonnen de tweede
prijs, maar het is nog niet duidelijk of ze ook op de markt worden
gebracht en welke doelgroep ze dienen: enkel fashionista's, op zoek
naar het zoveelste accessoire, of zouden ook echte lenzendragers de
lenzen kunnen gebruiken? Afwachten dus... (edp)
Maak je op voor een decadente, hete herfst met de nieuwe
kousencollectie van Trasparenze. 'Paris Chique' werd ze gedoopt en de
kousen worden gekenmerkt door overdadige versiering, die de wereld van
Cancan-danseressen, minnaressen en Marie Antoinette oproepen. Zeer
vrouwelijk, zeer uitdagend en zeer sexy!
De
kousen kunnen dienen als verleidingsinstrument, om een boudoirsfeertje
op te roepen in je eigen slaapkamer. Maar ook onder een zakelijke
outfit kunnen ze net dat beetje meer pit geven, of je eigen, kleine
geheimpje vormen. Wedden dat iedereen vraagt waar je die flair en sexy
uitstraling vandaan haalt?
Meer info op www.silkinabox.com. Richtprijzen: tussen 15 en 20 euro. (br.Nina)
Steeds meer mannen grijpen naar de cosmetica van hun dames. Yves Saint
Laurent biedt de oplossing: na de 'man-liner' en 'manscara' brengt de
cosmeticagigant de make-up pen voor vermoeide ogen. De mooimaker
belooft kleine onvolmaaktheden te verbergen en vermoeide trekken te
heropleven.
De
Touche Eclat concealer bestaat al in vrouwelijke versie en won in 2008
de Cosmopolitan beauty award. De mannenversie is enigszins anders
ontworpen en zou vooral populair zijn bij managers en zakenlui. (br.hln)
Brillen zijn meer dan een noodzakelijk kwaad. Tegenwoordig worden ze
als heuse fashion-items bekeken. Ze zijn zelfs zo hip dat er een
toenemende vraag is naar brillen-zonder-sterkteglazen, een bril met
vensterglas. Ze dienen om je stijl mee te onderstrepen. Dat staat te
lezen op de fashionsite Mixitup.
Mix en match Trendwatchers
zien in brillen meer dan ooit een accessoire waarmee naar hartenlust
kan gecombineerd worden. Helemaal volgens de mix & matchtrend van
dit najaar. Allerlei monturen duiken op: van extravagant groot tot
superklein.
Uitgaan Zeker in het
uitgangsleven doen de brillen het goed. Daarbij zijn vooral hippe,
glamoureuze modelletjes, geïnspireerd op de keuze van de celebs als
Madonna en Posh, zeer belangrijk. Het dikke, kunststof montuur scoort
op een avondje uit waarbij duidelijk gelonkt wordt naar de seventies.
Statement Op
de werkvloer zijn de kleinere, jaren vijftig monturen populair. Deze
vallen minder op en de pootjes zijn forser en vaak voorzien van trendy
kleuren. Ga vooral niet voor veilig, spanning en contrast horen bij de
keuze van je montuur, aldus de trendwatchers. De opmars van de
bril-zonder-sterkte geeft mix & match een extra impuls. (br.hln)
De gloss is verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren.
Nivea ontwikkelde de eerste lipgloss met collageenbooster, waardoor ze
meer volume en glans krijgen. Zo kun je misschien de droomlippen van
Keira Knightly evenaren, die zijn namelijk als de mooiste verkozen.
Volume Volle,
glanzende lippen maken je glamourlook helemaal af. Vrouwen die niet als
Keira Knightly met volle exemplaren geboren zijn, kunnen nu de natuur
een handje helpen. De collageenbooster van de Gloss Volume Shine Wonder
Full werkt rechtstreeks op de lippen in en doet het volume ervan
toenemen. Verder bevat het glansdeeltjes die het licht intens
weerkaatsen en je look helemaal afmaken.
Beautykluns De
lipgloss zit in een handige doseerverpakking en kleeft niet, daarom
kunnen zelfs beautyklunsen hem aanbrengen. De natuurlijke oliën en
vitamine E voeden en verzorgen je lippen, zodat ze ook tijdens de
wintermaanden mooi blijven. Je vindt de gloss in acht verschillende
tinten. Adviesprijs is 10,80 euro. (br.hln)
Op zoek naar wat rock in je garderobe? Ga dan voor een tregging, een
soort kruising tussen een broek en een legging. Ze zijn gemaakt van
steviger, dikker materiaal maar zijn net zo aansluitend als de gewone
legging. Ze zijn te vinden in lederen, metallic, glans- of
glittervarianten.
Celebs Kate Moss en Victoria Posh zijn helemaal wild van de supersmalle treggings in bijvoorbeeld PVC, glitter en leer.
Styling Een
goede combinatie is een must als je er niet te 'trashy' of 'te disco'
wil uitzien. Sowieso trek je met de glanzende of lederen variant alle
aandacht. Tracht bijgevolg de bovenstukken sober te houden. Met een
mooi topje en leuke schoentjes erbij, ben je weer helemaal 'in' dit
najaar. (br.Nina)
De Italiaanse modeontwerpster Mila Schön is gisteren op 91-jarige
leeftijd overleden. Schön ontwierp elegante, tijdloze kleding zonder
franje. Ze begon in 1958 in een atelier in Milaan en opende acht jaar
later haar eigen boetiek aan de Via Montenapoleone, een van de chicste
winkelstraten van Milaan.
Jackie Kennedy Binnenkort
wordt in Milaan een overzichtstentoonstelling geopend van de kleding
die Schön de afgelopen vijftig jaar maakte. Tot de klanten van Schön
behoorde het mode-icoon Jackie Kennedy. Ze ontwierp ook kleding voor
het cabinepersoneel van luchtvaartmaatschappij Alitalia. (br.hln)
Al was het way back in the eighties, iedere vrouw heeft ooit in haar leven wel eens een denim jasje gedragen. Toch?
Goed nieuws voor de nooit-iets-weg-doeners: hij mag weer. Teminste:
volgens Scarlett Johansson, Jessica Simpson, Kirsten Dunst, Pixie
Geldof en Cameron Diaz. Zij laten hun Levis jack weer leven onder
basic outfits en lange zomerjurken.
Wie zijn versleten Levis jack wél heeft weggedaan koopt gewoon een nieuw versleten Levis jack.