Vrouwen die een bril moeten dragen, kunnen binnenkort het aangename aan het noodzakelijke koppelen. De Franse brillenproducent Atol ontwikkelde namelijk samen met topmodel Adriana Karembeu een bril met een geurtje.
De Ak Senteurs brillen bestaan uit glazen waarbij je afzonderlijk de pootjes aan kan bevestigen. Het zijn deze pootjes die de verschillende geuren verspreiden. In de geurige collectie kan je onder andere kiezen tussen de geur van mango, chocolade en die van de oceaan.
Het is nog niet bekend of de brillen ook in België verkocht zullen worden. (br.she)
Designers bij onder meer ronkende namen als Viktor & Rolf, Lanvin en
Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader
van het WK.
Het tijdschrift
Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat
deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl.
Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het
Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse
truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië,
Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en
Hugo Boss waagde zich aan het Duitse shirt.
De ontwerpen werden
op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar
patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het
shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag
in het laatje met 4200 euro.
Ophef rond winkels die hoge hakken voor kleuters verkopen
Ophef rond winkels die hoge hakken voor kleuters
verkopen
Verschillende Amerikaanse en Britse winkelketens bieden hoge hakken aan
voor meisjes vanaf drie jaar. Heel reageren hier boos op omdat dit
schoeisel de seksualisering van kleuters zou stimuleren.
Kinderschoenen
met hoge hakken zijn populair sinds de dochter van Tom Cruise en Katie
Holmes ze droeg op driejarige leeftijd en door tal van paparazzi ermee
gespot werd. Het kleutermeisje verschijnt ook vaak met lipstick, haar
moeder zegt dat het om onschuldige verkleedpartijtjes gaat.
Verschillende kledingketens als Asda, Next en GapKids pikten de trend op
en proberen nu ouders te verleiden hun kinderen net zo te kleden. Op
internetfora reageren veel ouders furieus, ze zeggen dat de schoenen en
tal van andere producten als make-up voor kleuters en t-shirts met
provocerende teksten de seksualisering van jonge meisjes stimuleren.
Eerder dit jaar moest de Britse keten Primark gevulde bikini's voor
zevenjarige meisjes uit de rekken halen nadat premier David Cameron deze
als ongepast beschreef.
Gezondheidsexperts
waarschuwen nu ook dat de schoenen voeten en houding van kleuters
kunnen beschadigen. Fysiotherapeute Sammy Margo zegt dat door een kind
slechts een klein hakje aan te trekken de kuitspier verkort en
tegelijkertijd andere spieren verlengt.
Woordvoerder
van de drukkingsgroep voor ouders Mumsnet Justine Roberts: "Sommige van
de schoenen die ik zie lijken meer geschikt voor een stripteaseuse dan
voor een jong meisje. Deze producten zorgen voor een vroegtijdige
seksualisering van jonge kinderen. Daarom vragen we winkelketens hun
aanbod te bekijken en zich af te vragen of deze kledingstukken wel
gepast zijn." Nicola Lamond van het forum Netmums: "Ik ging winkelen met
mijn dochter en was geschokt door het feit dat zoveel schoenen al een
hak hadden, ik zou bezorgd zijn dat mijn dochter geblesseerd raakt."
Suri Cruise
Katie
Holmes verdedigde de outfits van haar dochter: "Net als elk klein
meisje, houdt ze van mijn hakken. Het model dat ze draagt, zijn
eigenlijk professionele dansschoenen voor kinderen." Een woordvoerder
van kledingketen Next: "De schoenen zijn ontzettend populair, dat
bewijst dat veel ouders deze schoenen mooi en niet ongepast vinden."
Asda zegt ze nog geen klachten ontvingen, GapKids beweert dat hun hoge
hakken getest werden op veiligheid.
Het tassenmerk Mulberry is onder de celebs al een ware hype maar zal
binnenkort ook toegankelijk zijn voor fashionista's met een kleiner
budget. Na Prada komt nu ook dit luxemerk op de markt met een
budgethandtassenlijn.
Het anders peperdure Mulberry engageerde
zich namelijk om handtassen te ontwerpen voor de Amerikaanse
budgetwinkel Target. De goedkopere hebbedingen zullen te verkrijgen zijn
in alle Targetwinkels en online bechikbaar zijn vanaf 10 oktober tot en
met 24 december 2010. De prijzen zouden erg voordelig zijn, maar een
exact cijfer wou het huis er nog niet opplakken.
Gisele Bundchen, het best betaalde model ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.
Het model verschijnt regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de geboorte van haar zoontje in december.
Met drie transparante outfits bewees het model dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."
Klompen zijn in en lijken in niets meer op de oubollige schoenentrend
van toen. Juist gedragen, oogt het schoeisel bijzonder hip. Ongeacht
je lichaamsvorm of schoenenmaat, met klompen maak je dit seizoen een
statement.
1. Klompen draag je hoog. Meest
flatterend zijn de exemplaren met een hogere hak. Mooi onder een jurk of
rok en bovendien verlengen ze je benen optisch.
2. Draag je
plattere klompen, zorg je ervoor dat de rest van je outfit zeer
trendy en fris oogt. Platte exemplaren lijken al snel gedateerd,
combineer met modieuze accessoires.
3. De 'seventies' zijn terug
en daarbij mag een wijd uitlopende jeans niet
misstaan. Ook met een skinny jeans kan het, al lijkt de wijdere broek
mooier. Ook blote benen staan mooi bij de klompentrend.
4. Niet
onbelangrijk: crocs hebben niets te maken met klompen.
Plaats de crocs nooit in deze categorie ook al bestaan de rubberen
schoenen tegenwoordig in klompenvariant.
De sandalen van Birkenstocks zijn plots terug trendy en dit keer scoren
ze vooral bij mannen. In New York tonen alle stijlgevoelige heren deze
zomer trots hun tenen.
Birkenstock
is al langer populair bij dames, deze zomer ontdekken vooral mannen dit
schoeisel zijn. Mannen dragen hun mandals (combinatie van het Engelse
'sandals' en 'men') in combinatie met hun skinny broek en een classy
hemd. Deze trend speelt in op de trend van glamping (een combinatie van
camping en glamour). Het best verkopende model van Birkenstock blijft de
Arizona met twee bandjes over de tenen, maar tegenwoordig waagt het
zich aan meer stylish modellen. Voor dames heb je bijvoorbeeld schoenen
in metallic of glanzende kleurtjes, ook kun je kiezen uit vrolijke
vormen van bandjes.
Creatief directeur Andrea Linett bij
Birkenstock kon haar trendy partner en fotograaf overtuigen zijn voeten
in deze slippers te steken. "Hij kwelde zichzelf met het dragen van
laarzen in de zomer, zijn voeten zweetten ontzettend. Hij gaf toe omdat
toen hij besefte hoe makkelijk de slippers zaten."
Het is een herkenbaar scenario: je bent op zoek naar een rok en plots
sta je met een hele nieuwe outfit die de verkoopster je heeft
aangesmeerd voor de spiegel. Het zijn vaak die stukken die voorgoed
achteraan in de kast verdwijnen zonder ooit gedragen te worden. Daarom
enkele tips om opdringerige verkoopsters het hoofd te bieden.
Crisis Nu
met de crisis krijgt het winkelpersoneel er in gepeperd dat ze goed
moeten verkopen. Onlangs bleek nog dat het Japanse merk Uniqlo zijn
verkopers elke morgen traint hoe ze moeten omspringen met de klanten. Ze
krijgen 16 standaardzinnen die elke verkoper wereldwijd moet kennen.
Andere winkelketens als het Britse LK Bennet leren hun verkopers vijf
stappen aan die een verkoop zouden moeten garanderen. Als een klant een
paar schoenen wil proberen, moeten ze bijvoorbeeld nog twee andere
opties meebrengen. Als iemand kledij past, moeten ze ook nog een handtas
tonen. De verkoopsters zouden er ook op commissie werken, die 1 procent
bedraagt.
De meest gebruikte verkooptrucs en hoe ze te
vermijden:
1. Zeggen dat je een minimumaantal
kledingstukken moet meenemen en je opzettelijk basics mee te geven die
goed passen bij je stijl in de hoop dat je meer zal kopen. Vermijd dit
door enkel de dingen te passen die je wil passen, de dingen die je niet
zelf koos, kun je best negeren.
2. Topjes, jasjes of schoenen
meegeven die zouden passen bij wat je uitkoos. Dit kun je vermijden door
basics te dragen tijdens het shoppen en een paar schoenen in je handtas
mee te nemen.
3. Zeggen dat je dingen terug kunt brengen. Dit
kun je vermijden door het beleid van de winkel te controleren. Kijk ook
of je tijd hebt om de dingen terug te brengen binnen de vooropgelegde
termijn. Je kunt ook vragen dat ze het kledingstuk opzij leggen terwijl
jij even nadenkt of je het item wel echt wil.
4. Een
kredietkaart aansmeren zodat je korting krijgt. Vaak is deze korting
laag, dus is het meestal niet de moeite om een kredietkaart te nemen.
Als je niet veel koopt, is het meestal niet de moeite om de papieren in
orde te brengen. Is dit wel het geval, kun je de kaart best meteen
stopzetten na je aankoop, zodat je niet verleid wordt nog meer te
kopen.
5. Proberen onderhoudsproducten bij je aankoop aan te
smeren. Zeg dan dat je deze producten al thuis hebt.
6. Je op
een klantenlijst zetten, vaak krijgen verkoopsters hier een commissie
voor, je wordt vanaf dan voortdurend gebombardeerd met mails. Geef je
gegevens niet zonder te vragen waar ze voor gebruikt gaan worden. Als de
verkoopster echt te opdringerig is, kun je 'per ongeluk' een spelfout
in je mailadres zetten.
Gisteren vonden de I Love the Beauty Awards in Brussel plaats. Tijdens dit evenement, georganiseerd door Ici Paris XL, werden de populairste beautyproducten volgens vrouwen voorgesteld. Geen doods onderzoek dus, maar een levendige enquête waarin de echte stem van de vrouw te horen was. Maar liefst 160.000 vrouwen gaven hun voorkeur op beautyvlak prijs.
Het beste make-upproduct volgens vrouwen is de nieuwe mascara Hypnôse Precious Cells van Lancôme. Deze mascara verlengt de wimpers niet alleen, maar verzorgt ze ook van binnenuit. Als beste product voor de huidverzorging kwamen zowel Kenzoki met zijn Belle du Jour als Estee Lauder met Advanced Night Repair naar boven. De ultralichte crème van Kenzoki is de eerste gezichtscrème die heerlijk fris en bloemig geurt, meteen intrekt en als een wolkje over je gezicht streelt. Het serum van Estee Lauder wordt dan weer internationaal geroemd omwille van zijn revolutionaire resultaten op antirimpelvlak. Het beste vrouwenparfum was volgens de 160.000 ondervraagden het nieuwe Ange ou Demon, le secret van Givenchy. Maar ook over de mannengeurtjes hadden vrouwen een mening, als beste parfum voor mannen kwam niemand minder dan Chrome Sport van Azarro naar boven. De Wild Card voor beste product ooit ging ten slotte naar het legendarische parfum Coco Mademoisselle van Chanel.
Daarnaast werden ook enkele bekendheden in de bloemetjes gezet. Erika Van Tielen mocht naar huis met de Glow Award, een prijs die een Vlaamse vrouw uit de showbizz roemt om haar natuurlijk uitstraling. Scarlett Johansson ging dan weer lopen met de titel Internationale beauty persoon. Elettra Wiedermann Rossellini mocht de prijs van International Rising Beauty Talent in ontvangst nemen en Nicolas Degennes van Givenchy werd gelauwerd met de Make-up Creativity & Innovation Award. "Wil je creatief zijn en iets betekenen in het leven dan is er maar een regel: geen regels hebben", besloot Degennes. (br.she)
67 procent van de Britse mannen verkiest een vrouw in sportoutfit dan
een dame gekleed voor een avondje uit. Een kwart wil ook dat zijn
partner geen make-up meer draagt maar er natuurlijk uitziet.
Een onderzoek van een Britse modewebsite bij 1.1125
bij mannen tussen 18 en 35 jaar toont aan dat 62 procent van de heren
niet houdt van een dame die veel make-up draagt, een derde geeft toe dat
ze een partner verkiezen die helemaal geen schmink draagt. De helft van
de mannen die een sportieve look verkiezen houdt van een casual stijl.
64 procent vindt dit erg sexy, 11 procent van hen had een relatie met
een vrouw die ze hadden ontmoet in het fitnesscentrum. 59 procent van de
mannen vindt catwalklooks er belachelijk uitzien. De helft van degenen
die niet houden van dames met make-up vindt dit er nep uitzien. Bijna de
helft van de ondervraagden vindt dat vrouwen zich niet goed kleden voor
een avondje uit en dat ze vaak te opgemaakt zijn.
Marketingdirecteur van
mycelebrityfashion.co.uk Andy Barr: "Mannen verkiezen vrouwen met een
natuurlijke look omdat ze makkelijker te benaderen lijken. De resultaten
van dit onderzoek zijn goed voor vrouwen, zij kunnen nu met een gerust
hart zonder make-up naar buiten of in hun joggingbroek. De meerderheid
van de mannen ziet hen namelijk liever zo."
Top 5 van de
populairste vrouwenlooks bij mannen: 1. Sportoutfit:
sportieve kledij en een minimum aan make-up (67 procent) 2.
Kantooroutfit: professionele kledij, hoge hakken en natuurlijke make-up
(51 procent) 3. Meisjeslook: vrouwelijk jurkje, natuurlijk kapsel en
make-up (39 procent) 4. Avondkledij: sexy outfit, zwaar opgemaakt
en strak kapsel (24 procent) 5. Catwalklook: dure merkkledij en goed
gestyled
Een avondkleed gedragen door Lady Diana tijdens haar
eerste officiële
optreden met haar toenmalige verloofde prins Charles, is bij het
Londense veilinghuis Kerry Taylor voor 232.000 euro (192.000 pond) onder
de hamer gegaan. Dat bedrag ligt liefst viermaal hoger dan voor de
veiling werd geschat. Koper is de Fundacion Museo de la Moda, het
modemuseum van Santiago de Chile.
Het
zwarte kleed werd in maart
1981 voor het eerst gedragen door de toen 19-jarige Lady Di. Datzelfde
jaar stapte de Queen of Hearts in de huwelijksboot met Charles, om er in
1992 weer uit te stappen.
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
Budgetvriendelijke handtas van Prada voor fashionista's
De crisis laat ook het luxemerk Prada niet onberoerd. Het label lanceert
daarom lichtgewicht canvas handtassen die een stukje goedkoper zijn dan
het normale gamma.
De shoppingtassen zijn voorzien van het
bekende Pradalogo en hebben binnenin aparte zakjes om al je spullen
veilig op te bergen. Voor een 'budgettas' betaal je nog steeds een
stevige 245 euro en het is dus zeker geen koopje. Normaal zou je echter
voor hetzelfde geld slechts een kleine sleutelhanger van Prada kunnen
kopen. Ze zijn vanaf deze zomer in verschillende prints verkrijgbaar.
Als je aan korset als outfit denkt, denk steevast aan onthullende,
weinig elegante (lees hoerige) kledij. Maar dit seizoen kom je er
elegant mee voor de dag, dankzij de retro sixtieslook.
Lingerie
als outfit is al langer een trend. Maar maak nu geen blunder door je te
kleden als Madonna in de jaren '90 met een korset à la Jean Paul
Gaultier. Ook blijf je beter weg van zwarte lingerie met kant.
Korset van Asos.com.
Je
gaat beter voor een verfijnde grijze of huidskleurige tint, met brede
bandjes voor de perfecte sixties look. Helemaal op de trend is een strak
jurkje met korset als bovenstuk. Het nadeel is wel dat vrouwen met een
grote boezem dit beter niet dragen, wegens onflatteus voor je decolleté.
Het is niet makkelijk om met een korset elegant te lijken. Maak je look
wat stijlvoller door te combineren met een lichte cardigan en je kan er
zo mee de straat op. Voor een feest is een chique blazer een betere
optie.
De zomer komt er aan, dat betekent dus dat er heel wat meer van je huid
te zien zal zijn dan tijdens de koude wintermaanden. Je geeft deze best
een onderhoudsbeurt met een scrub om je huid nog meer te laten stralen.
De
zomermaanden betekenen korte shorts, rokjes en bikini's en dus de
blootstelling van veel huid. Je kan je dan ook niet meer verstoppen
achter dikke foundations zoals in de winter, zomermake-up is vaak heel
wat natuurlijker. Om ervoor te zorgen dat je huid in topconditie is,
investeer je best in een goede scrub voor je gezicht en lichaam. Het
volstaat echter niet om één keer aan het begin van de zomer een goede
scrubbeurt aan je lichaam te geven. Je doet dit echter beter regelmatig
om je huid stralend te houden en je bruine kleurtje te optimaliseren tot
september.
Wanneer je je
huid in de winter verwaarloost; kun je ruwe enkels, ellebogen en knieën
krijgen. Besteed daarom tijdens het scrubben extra aandacht aan deze
zones. De koude eist veel van je teint, het zorgt voor een doffe schijn
met droge stukken, zeker aan je wangen. Daarom is het belangrijk te
scrubben om de bovenste dode laag huidcellen te verwijderen, het maakt
ook komaf met mee-eters en houdt je poriën zuiver. Probeer dit dus één
tot twee keer per week te doen.
In
de scrubproducten die je in de winkel vindt zitten kleine deeltjes in
die dode huidcellen verwijderen. De beweging van het wrijven en
schrobben stimuleert de bloedtoevoer, wat zorgt voor een stralende
teint. Een gezichtsscrub breng je best aan met kleine cirkelbewegingen.
Besteed extra aandacht aan je neus, vermijd de gevoelige gebieden rond
je ogen
Doutzen Kroes is zelden op de catwalk te zien. Volgens het Nederlandse model is ze namelijk te dik voor de kledij van topdesigners.
Kroes wil de 'sample sizes', standaardmaten waarin couture gemaakt wordt, afschaffen op de catwalk. Het Nederlandse model is namelijk dikker dan de meeste graatmagere modellen. Ze wil vaker op de catwalk, maar is niet bereid om hiervoor op dieet te gaan. Het model houdt naar eigen zeggen te veel van het leven.
Wanneer ze gevraagd wordt voor een show van Victoria's Secret, let het lingeriemodel wel op haar voeding en schrapt ze brood, kaas en chocolade van het menu. "Voor die shows moet ik hard werken omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar met mate", aldus Kroes (br.she)
Vivienne Westwood staat bekend omwille van haar kleurrijke, extravagante designs. Voor haar samenwerking met Lee Jeans hadden we dan ook niets anders verwacht dan een kleurrijke, alternatieve collectie.
De collectie Vivienne Westwood Anglomania krijgt volgend seizoen een jeansupdate. Het label werkt namelijk samen met niemand minder dan Lee Jeans om de kopers een nieuwe kijk op denim aan te bieden. In de collectie vind je onder andere gouden jeansbroeken, roze broeken met bolletjesprint, en een afgewassen camouflagebroek, maar wat vooral opvalt zijn de bijhorende accessoires. Gaande van een oversized vest tot een T-shirt dat lijkt te zijn weggerukt uit de jaren '90: alles ademt de kleurrijke, alternatieve geest van Vivienne Westwood uit. (br.she)
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Draag jij binnenkort de transparante 'lingeriebroek'?
Wat broeken betreft zijn de trends voor deze zomer allemaal bizar en op
zijn minst 'moeilijk draagbaar' te noemen. Na de ultrakorte hotpants en
de broekjes die op luiers lijken, is nu de transparante harembroek hip.
Designers
Diane Von Furstenberg, Valentino en Alexander Wang stuurden
transparante, harembroeken met een casual look op de catwalk. Ook in
steeds meer winkels duikt dit sexy kledingstuk op. Het is de manier om
een broek te dragen en eigenlijk toch niets aan je benen te hebben.
Deze trend is niet makkelijk draagbaar, zie jij
je al op kantoor of in de winkelstraat flaneren terwijl iedereen je slip
kan zien? Maar dit item werkt wel perfect op het strand of aan de
beachbar, het is de ideale manier om je badkleding instant wat
stijlvoller te maken. Het oogt erg oosters, waardoor het kledingstuk zo
in de nieuwste film van Sex and the City (waarbij de dames oosterse
outfits in Marokko dragen) zou kunnen opduiken.
Beige is terug in, wie dat nu wil of niet. Michelle Obama,
recentelijk gespot in het beige exemplaar van Naeem Khan, maakt komaf
met het saaie imago dat de kleur bij velen oproept.
Wie beige zegt, denkt vleeskleurig, kleurloos of saai. In de hoop de
tint te kunnen herwaarderen, noemen designers het eerder 'nude' of
'pale.' Hoe het ook klinkt, de tint lijkt bij de modeontwerpers weer in
volle opmars.
Beige werkt bij
iedereen, ongeacht of je nu blond, zwart, bruin, met of zonder donkere
huid gezegend bent. De Amerikaanse First Lady, wiens voorkeur meestal
naar hevige kleuren als turquoise, geel, roze of limoengroen uitgaat,
toont aan dat beige werkt, ongeacht over welke huidkleur je beschikt.
Door de tint te mixen met zilver, creëerde de designer een cocktailjurk
waarin Michelle letterlijk straalde.
*Test
uitwelke tint beige je het best staat. Dit
doe je door de tint tegen je gelaat in natuurlijk daglicht te houden.
Krijg je iets spooky, probeer je een donkere of lichtere tint.
*
Volg Michelle Obama's raad: fleur het geheel op met zilveren en
metalen tinten. Gouden, koperkleurige riemen, schoenen en
juwelen kunnen daarvoor gebruikt worden.
* Combineer met helder
wit, dat staat altijd mooi. (br.nina)
Niet alleen verdient je huis een grote schoonmaak, ook je looks mogen
na een lange winter opgefleurd worden. Die ingrepen hoeven niet zo
groots te zijn, met deze simpele truckjes, kom je fleuriger en mooier
voor de dag.
1. Kleur in je kleerkast Grasduin
door je kleerkast en zoek naar een kleur waar je het minste van hebt.
Hou je meestal vast aan één kleur, draag dan een tegengestelde tint. Gek
op zwart? Doorbreek de tint met witte stukken of zoek naar een print
waar zwart in verwerkt is, je zal het verschil merken.
2.
Tegengestelden trekken aan Ben je een jeans- en T-shirtfan?
Match je jeans met een zeer vrouwelijke top. Loop je altijd op
stiletto's, probeer dan eens een plat schoentje. Stap af van je
routines, dat kan een groot verschil maken.
3. De schaar
erin Je kapsel is één van de dingen dat meteen opvalt. Ga
op zoek naar een snit dat je gezichtscontouren mooi doet uitkomen, maar
anders is dan wat je gewend bent. Je haarsnit maakt een grote impact op
je verschijning.
4. Heldere lokken Highlights
of méches geven je haar dimensie. Ga slechts tot twee of drie tinten
lichter dan je natuurlijke kleur. Een nieuwe kleurtje in je haar doet
ook wonderen.
5. Accentueer je beste eigenschappen Make-up
heeft de bedoeling om je mooiste kenmerken te accentueren, niet om ze
te verdoezelen. Wees subtiel met het gebruik en accentueer slechts 1 of 2
gebieden in plaats van je hele gezicht. Zet ofwel de ogen aan ofwel de
lippen.
6. Lach Een glimlach maakt je meteen
mooi. Een lach wordt nog mooier als je tanden verzorgd en wit ogen.
Overweeg een verblekende behandeling, een bezoekje aan de tandarts helpt
om de juiste info te krijgen.
7. Je houding Geloof
het of niet, de beste manier om mooier te ogen is de juiste houding aan
te nemen. Je houding is belangrijk voor je verschijning. Zit rechtop
met je rug tegen de leuning en hou je hoofd omhoog. Kruis je benen
liever aan de enkels dan aan de knieën.
8. Vals kleurtje Iedereen
ziet er stralender uit met een kleurtje. Zon veilig, gebruik een
zelfbruiner. Bang van het fake kleurtje? Mix dan je favoriete bodymelk
met de zelfbruiner. Een goede lichaamspeeling is vooraf belangrijk om
strepen en lelijke vlekken te voorkomen.
9. Ga voor lang
haar Is je haar halflang, overweeg extensions. Consulteer
vooraf je kapper en vraag de verschillende opties. Haarstukjes zijn er
in grote verscheidenheid en kleuren en bezorgen je vaak een geheel
nieuwe frisse look.
10. Accessoires Ga
volop voor accessories. Een lang t-shirt oogt mooi met een riem op de
heupen. Een sjaal in je haar of rond je nek geeft een dosis
vrouwelijkheid. Juwelen staan altijd mooi, maar overdrijf met deze
nooit, je wil niet ogen als een kandelaar. (br.nina)
Chanel-ontwerper Karl Lagerfeld is binnenkort te bewonderen in de catalogus van het Franse kledingmerk 3 Suisses. Niet met zijn ontwerpen, maar als model. Het postorderbedrijf staat bekend om zijn betaalbare kledij: het duurste kledingstuk kost 199 euro.
De Duitse modeontwerper is het gezicht van de mannenlijn van 3 Suisses. Lagerfeld hoopt couture zo dichter te brengen bij kleding voor het grote publiek. "De hoogtepunten in de wereld van luxe heb ik al bereikt door te werken voor Chanel en Fendi. Om aan beide zijden van de markt te kunnen staan, dat is pas een luxe", besluit Lagerfeld. (br.she)