Mode-ontwerpers grijpen gretig terug
naar de jaren '50, '60, '70 en zelfs '90. Alleen de jaren '80 zouden
weer aan populariteit inboeten. Maar misschien kunnen Miley Cyrus en
Ashley Greene het tij wel doen keren.
De twee actrices filmen momenteel samen de film 'Laughing out loud',
ook wel bekend als 'LOL'. In die film speelt Miley een rebelse, wilde
tiener die er een moeilijke relatie met haar moeder (Demi Moore) op na
houdt.
In de film dragen Miley en Ashley een boel
eighties-kledij, die hun rebelse gedrag nog kracht bijzetten. Gescheurde
skinny jeans, hoge paardenstaarten en overdreven make-up, valse gouden
kettingen mét kruisje (zoals Madonna), te grote losse truien met
gaten... het hoort er allemaal bij.
Voor
de modale vrouw zullen de eighties nooit echt een inspiratiebron zijn,
maar voor tieners is het een heel dankbare stijl omdat ze zich kunnen
afzetten tegen de 'nette' mode en een eigen smoel krijgen.
Tegelijk
bewees Michelle Williams in Venetië dat retro en ouderwets niet gelijk
staan aan oubollig. Haar bruine, eenvoudige jurk met brede
schouderbandjes en grote, witte knopen is tegelijk stijlvol en
glamoureus, zonder al te veel toeters en bellen. Die eenvoudige
waardigheid tilt de actrice naar een hoger niveau. (br.nina)
De eerste modecollectie die zich speciaal op travestieten richt, is een
lijn van drie hemden. De creaties zijn het resultaat van een
samenwerking tussen Zweets modemerk 'Acne' en het magazine voor
travestieten 'Candy'.
De travestietencollectie
bestaat uit drie hemden ontworpen door de hoofdredacteur van Candy Luis
Venegas. "Ik wilde het klassieke jeanshemd wat vrouwelijker maken, maar
het mocht geen uniseks-item worden. Deze collectie moet bij mensen de
vraag doen rijzen: Is dit voor vrouwen of mannen? Verwarring zaaien, dat
wilde ik bereiken. Het resultaat is een travestietenhemd dat iedereen
kan dragen."
Voor rokken en jurken wisten we het al: de midilengte is hip. Maar
wat met broeken? Vooral in onze contreien is dat nuttiger informatie dan
de roklengte.
Het goede nieuws is dat de trend niet eenduidig is, en dat dus bijna elk figuur een flatterende keuze kan maken.
1) Wijd Wijde
broeken met een hoge taille zijn in het algemeen trendy, al verschilt
het soort wijd wel een beetje van het soort stof. Bij een jeans kunnen
dit de zogenaamde olifantenpijpen zijn, die een pak breder worden
onderaan, bij een wollen of synthetische stof is de hele pijn wijd.
Combineer met strak shirt of hemd, een hak en laat de broek zeker (net )
niet over de grond slepen!
2) Skinny driekwartbroek Voor
wie er de (smalle) benen voor heeft, is er nog een alternatief deze
herfst: de smalle driekwartbroek. Deze verschilt van de legging door de
stof waarin ze wordt gemaakt (meer katoen en minder rek), maar wordt
voor de rest wel op dezelfde manier gedragen: met losse of wijdvallende
T-shirts of hemden.
Uit, weg, gedumpt En er
is nog meer goed nieuws, want de broeken die officieel 'uit' zijn
verklaard, zijn tevens de broeken waar al veel controverse over bestond
en die toch bijna niemand kon dragen: de harembroek (kan à la limite nog
in de sportschool of als u echt niet van plan bent buiten te komen) en
de jegging, de beruchte combinatie van een legging en een jeans. Enkel
tieners kunnen deze goedkope en snel vulgaire broekvariant nog dragen.
De
echt skinny jeans is ondertussen gepromoveerd tot 'klassieker', dus wie
strak én jeans wil opteert beter voor 'the real thing'.
Forever 21, een bekende Amerikaanse keten van kledingwinkels, opent in
het voorjaar winkels in Brussel en Antwerpen. Dat schrijft La Libre
Belgique vandaag.
Forever 21 werd in 1984 opgericht in Los
Angeles. De keten is actief in de VS, Canada, het Verre en het
Midden-Oosten. In Europa wordt eind dit jaar een winkel in Londen
geopend. In België komen winkels in de Brusselse Nieuwstraat en de Meir
in Antwerpen.
Het Parijse modehuis Lanvin zal de herfstcollectie voor de Zweedse
kledingketen H&M ontwerpen. De kledingstukken van de Israëliër Alber
Elbaz en de Nederlander Lucas Ossendrijver zullen op 23 november in de
winkels liggen.
"H&M heeft ons gevraagd om samen te werken en
om te bekijken of we de droom van Lanvin naar een groter publiek kunnen
brengen, niet of we gewoon een goedkopere jurk kunnen ontwerpen", aldus
Elbaz, "In het verleden heb ik altijd gezegd dat ik nooit een collectie
voor de massa wou maken, maar het feit dat H&M meer luxueuze
kleding wilde, intrigeerde me meer dan het feit dat Lanvin voor een
breder publiek zou werken."
De collectie wordt voorgesteld op 2
november. Eerder lagen al betaalbare kledingstukken van Stella
McCartney, Karl Lagerfeld en Sonia Rykiel in de H&M-winkels. De
collectie van Lanvin zal vanaf 23 november in de winkel liggen. (br.hln)
Komende winter zijn forse wenkbrauwen weer in de mode. Lang, breed en opvallend zoals in de jaren 80: het kan zonder vreemd bekeken te worden. Schrap de volgende epileersessie bij de schoonheidspecialiste alvast uit jouw agenda.
De forse wenkbrauwentrend is een esthetische aanvulling op de mannelijke kledingtrends waarmee we deze winter vaak geconfronteerd zullen worden. Opvallende wenkbrauwen geven je een stoere uitstraling, maar begrijp ons niet verkeerd: een unibrow oogt nog altijd even verschrikkelijk.
Ongewenste haartjes die je gezicht ontsieren mag je dus nog steeds wegplukken, maar de rest mag je kammen zodat ze jouw ogen mooi omlijnen. Gebruik daarvoor een wenkbrauwborsteltje, maar schaf je ook een wenkbrauwpotlood aan om ze in te kleuren.
Make-up tips:
1. Kleur jouw wenkbrauwen niet te donker in, anders krijg je een heel harde uitstraling. Ga maximum een paar tinten donkerder dan je natuurlijke haarkleur.
2. Borstel duidelijke strepen van het wenkbrauwpotlood weg. Het is de bedoeling dat je look natuurlijk wordt.
3. Houd de rest van je make-up heel sober: kies foundation die dicht bij je huidskleur aanleunt, breng wat matte beige of taupe oogschaduw aan en hydrateer jouw lippen met een nude lipgloss. Tip: zorg voor een zo egaal mogelijke teint, zo komen je wenkbrauwen nog meer uit.
4. Ga je voor deze beautytrend, laat dan geen korte pony knippen bij de kapper. Deze combo ziet er heel fout uit.
5. Breng wat haarlak aan zodat de haartjes op hun plaats blijven liggen. Spuit niet rechtstreeks op jouw wenkbrauwen, maar eerst op het borsteltje. (br.het Nieuwsblad)
Salvatore Ferragamo brengt goedkopere schoenenlijn op de markt
Salvatore Ferragamo brengt goedkopere schoenenlijn op de markt
Salvatore Ferragamo is de favoriete schoenenontwerper van Angelina Jolie. Het mag dan ook niet verwonderen, dat je voor een paar pumps al snel een maandloon kwijt bent. Tot nu, want het modehuis komt met een democratische prijzenlijn aanzetten.
'My Ferragamo' heet de nieuwste collectie van Ferragamo. De lijn wordt gekenmerkt door zijn democratischere prijzen. Zo betaal je voor een paar pumps nog tussen de 195 en 350 euro. De lijn is vanaf september te koop.
Supermodel Kate Moss kreeg een tweede carrière als mode-ontwerpster
bij de kledingketen Topshop, die op hun beurt wereldberoemd werd voor de
samenwerking met de ster. Maar met de komende herfstcollectie komt een
einde aan die samenwerking 'zonder slechte gevoelens', zo benadrukken
beide partijen.
"De samenwerking was fantastisch voor haar en voor ons, maar de
ontwerpen slorpen steeds meer tijd op en Kate wil dit niet meer full
time doen", aldus Topshopbaas Philip Green.
De collectie die
vanaf oktober in de winkels ligt, is al de veertiende die Moss voor de
keten uitwerkte. "Het was verrassend dat de samenwerking zo lang bleef
duren. Topshop staat niet bekend als een stabiel merk: het neemt even
snel een merk op als dat het er één dumpt", analyseerde mode-auteur
David Shaw aan de BBC.
87% van de Britse vrouwen haat het om een nieuwe jeans te gaan kopen. De meesten staan uren in het pashokje vooraleer ze een jeans op hun maat en lichaamsvorm vinden. Daar brengt jeansspecialist Levi's nu verandering in.
Levi's hield jarenlang vast aan vaste maten, maar zegt nu eindelijk zijn ogen te hebben geopend voor de noden van vrouwen. Na een ondervraging van ruim 60.000 vrouwen kwam het merk tot de conclusie dat er drie soorten lichaamsvormen zijn, ook al hebben deze vrouwen dezelfde taillemaat.
Zo heb je de 'slight', 'demi' en 'bold' vorm. De Bold-vorm is voor vrouwen met een dikker achterwerk en bredere heupen, zoals Beyoncé. De demi-uitvoering is er voor vrouwen zonder heupen zoals Charlize Theron, terwijl de Slight-versie voor vrouwen met een platter achterwerk zoals Lucy Liu gemaakt is. Met hun drie verschillende vormen gaat Levi's er prat op ruim 80% van de vrouwen snel en gemakkelijk te kunnen voorzien van een nieuwe, perfect passende jeans. (br.she)
Het is een haarstijl waar veel vrouwen zich momenteel nog voor schamen:
een zichtbare uitgroei bij gekleurde lokken. Steeds meer celebs als Drew
Barrymore, Alexa Chung en Leighton Meester durven het echter aan om hun
tweekleurige kapsel op de rode loper te tonen. Zelfs uberfashionista
Sarah Jessica Parker is trots op haar uitgroei.
Deze
look draait erom donkere haarwortels te hebben die geleidelijk aan
lichter worden om te eindigen in bijna blonde punten. Het is de ideale
look voor warme zomerdagen, maar zal verdwijnen niet weggaan deze
herfst, integendeel dan wordt de stijl nog dramatischer.
Daarnaast
komen deze winter natuurlijke haarkleuren terug, die passen bij de
jaren '50 outfits die Prada en Louis Vuitton zo populair maakten. Als
laatste zal ook de trend van de grijze lokken, zoals eerder al gemeld,
ook nog even blijven. Het voordeel hiervan is dat het een neutrale kleur
is die bij haast elke haarkleur past.
Een voorgevormde beha durft zijn vorm al eens te verliezen tijdens het
reizen. Wie zijn welgevormde en dure niemendalletjes graag wil
beschermen, is beslist gediend met deze stijlvolle behatassen. Daarin
krijgen deuken en kreuken geen kans.
Bra Bag van Passionata.
De
Bra Bag, zo noemt Passionata de speciale etui. De draagster kan zo
overal en altijd de beha meezeulen zonder ingedeukte cups. Vanaf
september 2010 zouden de behatassen verkregen worden bij aankoop van een
Passionata lingerieset. Andere modellen zijn online te vinden in heel
wat soorten en prijzen, al helpen opgerolde kousen ook om je dierbare
beha in perfecte staat te houden.
Donkere lippen zijn het helemaal deze winter, maar om je lippen een donker kleurtje te geven is enige vaardigheid niet overbodig.
Van felrood tot bessenkleurtjes: de spotlights zijn op je lippen gericht de komende seizoenen. De bedoeling is verleiden, met fluwelen texturen, diepe kleuren op het randje van gothic of extra veel glans.
Maar hoe mooi donkere lippen ook kunnen zijn, als je er nonchalant mee omspringt riskeer je er uit te zien als Lady Gaga met een kater. Zoek eerst even met testers uit welke kleur het best bij je past. De algemene regel is: hoe donkerder je haar, hoe donkerder je lippen mogen. Donkere tinten verkleinen je mond, dus dunne lipjes vragen ook om meer subtiele kleuren.
Bedenk ook dat drama-lippen vooral geschikt zijn voor 's avonds. Een occasionele rode mond kan wel eens overdag, maar probeer intensere experimenten pas uit wanneer je de kantoordeur achter je hebt dichtgeslagen.
ZO GA JE TE WERK:
- Gezonde lippen zijn de basis: gebruik een lipscrub om dode velletjes te verwijderen. Als je die niet hebt, doet een droge tandenborstel ook zijn werk. Hydrateer met lippenbalsem.
- Zeker als je een bleke huid hebt, is het belangrijk dat die egaal is. Breng een dun laagje fond de teint aan, zeker niet donkerder dan je huidskleur. Smeer ook een klein beetje op je lippen voor je met lippenstift aan de slag gaat: fond de teint helpt om deze te fixeren.
- Omlijn de contouren van je lippen met een lippotlood in dezelfde tint als je lippenstift. Bibberige handjes steunen best op tafel en onthoud: oefening baart mooie lijntjes.
- Vul daarna je lippen in met lippenstift. Hiervoor gebruik je best een penseeltje waarmee je van buiten naar binnen werkt. Dep af op een doekje en ga indien nodig voor een tweede laag.
- Een langdurig effect bereik je door je lippen in te kleuren met lippotlood en er daarna een laagje lippenstift overheen te zetten.
- Werk af met een doorzichtige lipgloss voor een het ultieme glanseffect. (br.Het Nieuwsblad)
Ontwerper Christian Louboutin verwierf een torenhoge populariteit
dankzij zijn damesschoenen met duizelingwekkende hakken. Nu verrast de
schoenengoeroe de fashionista's door op te proppen te komen met een
unieke collectie platte schoenen.
Diverse sneakers maken deel uit van de nieuwe lijn waarin je meteen de
hand van de grootmeester herkent. Zo zijn er sportieve schoenen in suède
met ingelegde kristallen of sneakers in tijgerprint. De exclusieve
schoenen worden alleen verkocht in de Harvey Nichols winkel en in de
winkel van Louboutin.
Volgens de Daily Mail zijn de nieuwe
sneakers een schot in de roos en zijn ze reeds heel populair bij de
celebs. Zowel Cheryl Cole als Kelly Brook zijn er al mee gespot.
Claudia Schiffer mag vandaag dan wel 40 kaarsjes uitblazen, ze draait
nog altijd mee. Op de catwalk is ze niet meer te zien, maar met haar
eeuwige schoonheid siert ze nog altijd heel wat covers van
vooraanstaande modebladen.
Toevallig ontdekt in een discotheek te Düsseldorf, schopte ze het al
snel tot 'mooiste vrouw van de wereld'. Vooral in de jaren negentig was
ze 'hot' en werd ze de lieveling van ontwerpers als Karl Lagerfeld en
Chanel.
De Duitse schone werkte
voor de grootse ontwerpers als Versace, Dolce&Gabbane, Ralph Lauren,
Jill Sander en Valentino. Naast vele modebladen, haalde ze moeiteloos
de covers van Vanity Fair, Rolling Stone, The New York Times en People
Magazine.
Haar pure schoonheid
stond al die tijd centraal, want over haar privéleven bleek er weinig te
vertellen, tot grote spijt van de vele paparazzi en magazines.
Schandalen en misstapjes bleven uit, enkel haar relatie met illusionist
David Copperfield haalde ze het nieuws. Claudia deed het vijf jaar lang
met de goochelaar, maar het raakte uit.
Al
lag de hele mannenwereld aan haar voeten, ze koos uiteindelijk voor
filmproducent Matthew Vaughn. Samen zetten ze drie kinderen op de
wereld: Caspar, Clementine en de kersverse spruit Cosima Violet. Met hen
woont ze afwisselend in een plattelandshuis in Zuid-Engeland of in de
chique Notting Hill-wijk te Londen.
Karl
Lagerfeld liet zijn creativiteit de vrije loop voor de komende
herfst/wintercollectie van Chanel. De bonten broek op de catwalk zorgde voor
heel wat zorgen bij fashionista's: Dragen we binnenkort dat op straat?
Om dierenactivisten niet te erg te
schofferen, gebruikte Lagerfeld nepbont voor deze ultieme winterpantalon. Het
resultaat is een weinig elegante, ontzettend dikke broek die geen enkel figuur
flatteert en die bestendig lijkt te zijn tegen een ijstijd. In het ijsdecor van
Chanel stond dit item erg chique, maar welke vrouw durft hiermee op kantoor te
verschijnen of naar een feestje gaan? Om nog maar te zwijgen van hoe de broek er
zal uitzien na een fikse regenbui. Lagerfeld is alvast overtuigd van het
modepotentieel van het item, hij gebruikte het in zijn laatste campagne en liet
modellen de bonten broek dragen in het centrum van New York.
Zullen
vrouwen bereid zijn hiermee in het openbaar te verschijnen of wordt het één van
die ontwerpen dat wel mooi is om naar te kijken maar niet om te dragen?
Crystal Renn schittert op een nieuwe Chanel-campagne die de heropening van een boetiek in New York moet aankondigen. Opvallend als je weet dat hoofdontwerper Karl Lagerfeld een ongekende afschuw voelt voor 'dikkere' modellen.
"Wie wil nu kijken naar een dikke vrouw", het waren legendarische woorden van Karl Lagerfeld. Nu lijkt de modeontwerper zijn mening echter te hebben herzien. De designer nam niemand minder dan Crystal Renn onder de arm om samen met lievelingsmodel Baptiste Giabiconi te poseren voor een Chanel-campagne.
Enig minpuntje: Renn is enkel vanaf haar schouders gefotografeerd, waardoor haar wulpse lichaam niet op de foto staat.
Het is een samenwerking waar de modewereld al lang naar uitkijkt: Jimmy
Choo die een laars voor het Australische Ugg ontwerpt. De celeb Nicky
Hilton maakte dit weekend via Twitter het resultaat bekend, de reacties
van de modewereld zijn gemengd.
De 'Chugg'
Het
resultaat van de samenwerking is op zich niet zo bijzonder: het gaat om
een basisversie van de Ugglaars, maar die van Jimmy Choo is bezet met
sterretjes en franjes en zal in vijf verschillende kleuren te koop zijn.
Ze kregen meteen de bijnaam Chugg. Je kunt het schoeisel alleen
verkrijgen bij Jimmy Choo, online of via chique grootwarenhuizen. Ook
het prijskaartje is exclusief, dat kan oplopen tot 850 euro, afhankelijk
van het model. Jimmy Choo zei op voorhand dat de schoen de oplossing
zou zijn voor vrouwen die zowel comfort als schoonheid willen.
Oprichtster Tamara Mellon van Jimmy Choo verklaart de samenwerking:
"Naast mijn eigen creaties zijn Uggs de enige schoenen die ik wil
aantrekken."
Nicky Hilton
postte de laars alvast op haar Twitterpagina en zegt dolenthousiast te
zijn. Of deze samenwerking echt zo geslaagd is, valt nog te betwijfelen,
tal van moderedactrices zijn het namelijk niet eens met La Hilton.(br.hln)