De volle, dikke wenkbrauwen zijn deze winter terug. Op de
herfst/winter catwalks van Prada, Dolce&Gabbana en Calvin Klein
defileerden modellen met sterk aangezette exemplaren.
De impact van de mode heeft al effect op celebs als Emma Watson of
Scarlett Johansson. In navolging van Brooke Shields, paraderen ook zij
tegenwoordig met welvoorziene wenkbrauwen.
Dikkere
wenkbrauwen geven structuur aan het gezicht, trekken aandacht naar de
ogen en geven een jongere indruk. Laat het epileerpincet dus achterwege
en trek enkel de haartjes uit die buiten de haarlijn groeien.
Tip:
Ben je niet gezegend met een vollere haarlijn, kan je de wenkbrauwen
aanzetten met een donker poeder. Werk eventueel bij met een potlood en
kies voor bruin. Zwart maakt het geheel alleen maar zwaarder. (br.hln)
De Franse Vogue brengt volgende maand een jubileumeditie uit. En dat moet gevierd worden met de nodige shocks. Speciaal daarom portretteerde het blad het plus size model Crystal Renn als een vettige vreetzak.
Vlees, worst, kaas, pasta, zeevruchten, alles stopt Renn nonchalant in haar mond. Toch als het van Vogue afhangt. Zij brachten het topmodel wel op een erg opvallende wijze in beeld: als een vreetzak. Of ze met de bevestiging van het stereotype ook echt choqueren blijft echter de vraag. (br.she)
Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water
Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water
Het nieuwste mannenondergoed van Calvin Klein 'Underwear X Elements'
brengt hulde aan de vier aarde-elementen: Lucht, Aarde, Vuur en Water.
Materiaal Opvallend
is dat het materiaal van de boxers aangepast is aan de vier
verschillende elementen. Vuur en Water zijn verkrijgbaar in een glad,
zijdeachtige microfiber-vezel. Lucht en Aarde zijn gemaakt uit luchtig
katoen.
Avontuur De brede tailleband levert
extra comfort, vooral bedoeld voor actieve en avontuurlijke heren. De
naam van elk element staat genoteerd op de binnenkant van de tailleband.
Zoals het elke ondergoedcampagne behoort, sieren een aantal smakelijke jongens de affiches.
Stijn Helsen, Marcel Vanthilt, Murielle Scherre, Delphine Boël, het
zijn maar enkele artiesten die hun zelfbeschilderde marcellekes veilen
ten voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.
Cesar Casier
Oktober is borstkankermaand en daarom sloegen Damart en Think-Pink de
handen in elkaar om borstkanker op een originele manier onder de
aandacht te brengen. Damart stelt zijn iconische onderlijfjes ter
beschikking van een aantal hippe artiesten die carte blanche krijgen om
de Damart'kes te lijf te gaan met verf, schaar en allerhande materiaal
dat tot hun verbeelding spreekt. Het ongetwijfelde resultaat? Een stel
prachtexemplaren die tijdens DSGNRMRKT geveild zullen worden ten
voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.
Cesar Casier
Volgende
artiesten gingen de uitdaging aan: Stijn Helsen - Michaël Verheyden -
Tiany Kiriloff en haar Belmodo-team - Cesar Casier - Muriëlle Scherre -
Marcel Vanthilt - Delphine Boël - De Jeugd van Tegenwoordig - An
Lemmens.
Marcel Vanthilt
Wil jij zo een gecustomized Damart'ke bemachtigen? - Kom naar het Hasseltse Modemuseum op 2 oktober waar de onderlijfjes om 16.00 uur onder de hamer gaan.
Delphine Boël
- Of breng nu al je bod uit via mail op info@dsgnrmrkt.com met daarin: het onderlijfje waar je een bod op wilt doen + je bod + je naam, adres en telefoonnummer.
De
bieding via mail zal worden afgesloten op vrijdag 1 oktober om 18u. Het
hoogste bod wordt dan gebruikt als startbedrag van de veiling op
zaterdag.
Met de Parijse modeweek in het vizier, werden dit weekend groene
eco-modeshows gelopen. De Ethical Fashion Show is 's werelds grootste
modegebeuren voor ecologische mode. Meer dan 100 merken passeerden er de
revue.
Al voor de zevende keer wordt ecologische mode jaarlijks in Parijs
getoond met groeiend succes. Dit jaar werd het gebeuren zelfs in goede
banen geleid door Messe Frankfurt, de grootste trade-show organisator.
Ondanks de recessie, kent ethische mode nog groeipotentieel.
"Eco-fashion wordt professioneler", stelt Gilles Richard,
verantwoordelijke van het kindermerk La Queue du Chat vast. "Na zeven
jaar lijkt het geheel op een echte beurs voor handelaars".
De
getoonde kleding varieert van zeer indrukwekkend en vreemd tot
draagbaar en commercieel. Zo passeren vele jurken in organisch katoen,
zijde of gerecycleerde lederen schoenen de revue, maar ook zeer
bijzondere exemplaren als de jurk gemaakt uit gerecycleerde
filmrolletjes of de stofjes van bananen, mos-of ananasvezels.
Ethische mode kent een ware opmars. Ondanks de recessie verviervoudigde de omzet de laatste vijf jaar.
Ook
in Londen paradeerden vorige week de eerste eco-liefhebbers tijdens de
Estethica modeshow. Al claimen de Parijse organisatoren dat de mosterd
van de eco-mode opnieuw in Parijs ligt, net als de couture en
pret-a-porter.
Een jeans is een must-have in elke garderobe. Nieuw onderzoek wijst
uit dat van alle kleding, jeans de beste investering blijft.
Onderzoekers in Londen berekenden hoe vaak een jeansbroek gedragen
wordt. Daaruit stelden ze een kosten-per-keer ratio op, de prijs gedeeld
door het aantal pasbeurten. Voor jeans ligt de waarde een stuk lager in
vergelijking met andere kledingstukken. Enkel ondergoed en T-shirts
scoren beter.
Het typische paar
jeans, met een gemiddelde kostprijs van 44 euro, wordt 428 keer
gedragen, wat neerkomt op 10 cent per pasbeurt. Ter vergelijking: een
legging, met een kostprijs van 10,95 euro wordt slechts 68 keer gedragen
en bedraagt 16 cent per keer.
De
cijfers staan in het rapport van de London's Science Museum. Bij het
onderzoek werden de kleerkasten van 3000 vrouwen nagekeken. (br.hln)
Een riem geeft je lichaam vorm en doorbreekt de monotonie.
Tot spijt van wie het benijdt, blijft de jumpsuit erg aanwezig in het
modebeeld. Nochtans zijn deze hippe kledingstukken niet gemakkelijk te
dragen. De foute stof, print of snit kan de hele outfit om zeep helpen.
Nochtans kan de jumpsuit een elegant en mondain kledingsstuk zijn, voor
jonge én rijpere vrouwen. Als je weet hoe je deze moet dragen,
tenminste. Enkele tips:
- Vermijd prints en kies voor een jumpsuit in één kleur. Dat verlengt je silhouette. - Combineer met een paar toffe hakken. Zo lijk je ook langer (en slanker). - Kies voor wijde pijpen als je je benen wil verstoppen, wil je ze net laten uitkomen, draag dan een gecropte broekspijp. - Matte stoffen doen het beter dan glanzende. - Gebruik een riem! Zo toon je je taille en wordt de monochrome jumpsuit doorbroken.
Een oplossing voor een toiletbezoek lijkt echter niet meteen voor handen...
Wie single is of een prille relatie heeft, verkiest sexy
lingerie. Vrouwen met een langere relatie opteren eerder voor
makkelijker ondergoed. Nieuw onderzoek aan de Universiteit van Gent
heeft deze veronderstellingen voor het eerst bewezen.
Julie Daems, master in de Communicatiewetenschappen, wilde achterhalen
waarom vrouwen lingerie kopen? Dragen ze lingerie voor een bepaalde
reden? Speelt verleiden een grote rol of geeft mooie lingerie een
machtsgevoel? Deze en meer vragen werden aan meer dan 500 dames gesteld.
Belang lingerie Vrouwen vinden lingerie
belangrijk, zo blijkt uit de resultaten. 7 op 10 vrouwen geven jaarlijks
tussen 50 en 250 euro uit aan ondergoed. Opvallend is dat vooral
singles of vrouwen met een nieuwe relatie, investeren in sexy lingerie.
Omgekeerd geldt ook: wie al langer met een man samen is, neemt
makkelijker ondergoed, genre Sloggi of sportbeha, uit de kast.
Verleiden De
cijfers wekken weinig verbazing, maar toch werd de stelling voor het
eerst in een onderzoek aangetoond. "De evolutionaire psychologie speelt
een enorme rol", weet Julie Daems. "Sexy lingerie is een middel om de
partner te verleiden, dat beseffen jonge vrouwen. Wie al een relatie
heeft, moet minder verleiden. Zij opteren eerder voor comfortabel
ondergoed".
Kleuren Singles die zich
geroepen voelen om snel naar de lingeriewinkel te lopen, kiezen beter
niet eender welk hebbedingetje. Vooral zwart en rood zijn meest
verleidelijke kleuren. Helemaal taboe is huidskleurige lingerie.
Een bril mag dan wel een heus mode-item zijn, het is niet persé
flatterend. Een rondvraag toont aan dat brildragers minstens drie jaar
ouder worden geschat.
Bij het onderzoek, in opdracht van de Londense Vision Clinic, kregen
vrijwilligers foto's van mensen mét bril en zonder te zien. Daarbij
dienden ze hun leeftijd en karaktereigenschappen te beschrijven. De
brildragers werden allen gemiddeld 3,3 jaar ouder dan hun werkelijke
leeftijd geschat. Ook bekeek men hen als fysiek zwakker en onzekerder.
Het
waargenomen beeld bleek zelfs nog erger voor de 45-plusser: over het
algemeen schatte men hen vijf jaar ouder. Psycholoog Dr. Glenn Wilson:
deze studie bewijst dat het 'hokjesdenken' bij een eerste ontmoeting in
onze samenleving nog leeft. Niet alleen worden brildragers ouder
geschat, maar ook zwakker en met minder zelfvertrouwen. Deze associatie
gaat terug op de kindertijd, een kwart van de ondervraagden geeft toe
als kind gepest te zijn voor het dragen van een bril".
Zara zet gehele collectie online voor Belgische klanten
Zara zet gehele collectie online voor Belgische klanten
Kledingketen Zara, onderdeel van de Spaanse retailreus Inditex, gaat de internetverkoop in de tweede jaarhelft uitbreiden naar België, Nederland, Luxemburg, Ierland en Oostenrijk. Dat maakte Inditex bekend naar aanleiding van de halfjaarcijfers.
Zara startte de onlinewinkels begin september op in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal en het Verenigd Koninkrijk. De grootste kledingretailer ter wereld zag de winst in de eerste 6 maanden 68 procent stijgen tot 628 miljoen euro, meer dan analisten hadden verwacht. Hierdoor zagen ze genoeg financiële ademruimte om ook in andere landen, waaronder België, hun collectie online te gaan aanbieden. Wanneer de online shop exact online beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.
Consumenten kunnen zich in 2011 verwachten aan duurdere kledij. Door
de stijgende katoenprijzen zien de producenten zich immers gedwongen hun
prijzen op te trekken, zo stelt sectorfederatie Creamoda.
De prijs van katoen piekt, als gevolg van tekorten op de wereldmarkt,
onder meer door de overstromingen in Pakistan. Maar ook andere
grondstoffen voor de sector - zoals lonen, transport en energie - werden
duurder.
Duurdere grondstoffen
vertalen zich in prijsverhogingen. En daar kunnen ook de Belgische
kledingfabrikanten niet onder uit, zo leidt de representatieve federatie
Creamoda af uit een ledenbevraging. Twee derde van de bevraagde
bedrijven voerden een prijsverhoging door in 2010, waarvan de grootste
groep tussen 0 en 5 procent.
"Ook
in 2011 kan de sector daar niet onderuit", aldus algemeen directeur
Erik Magnus. "De helft van de kledingfabrikanten stelt een
prijsverhoging tussen 0 en 5 procent in het vooruitzicht en een kwart
een toename tussen 5 en 10 procent. Het gaat natuurlijk om een
internationaal fenomeen, niet louter om een Belgisch fenomeen".
Niet
alle producenten kunnen trouwens die hogere prijzen doorrekenen.
Bepaalde klanten, met name uit de grootdistributie, zijn zo dominant dat
ze zelf hun prijs opleggen.
Ten
slotte merkt de sector op dat de kledingprijzen de voorbije vijf jaar
beduidend minder snel zijn gestegen dan de gemiddelde prijsstijging van
goederen en diensten. Deze keer zullen de consumenten niet kunnen
ontsnappen aan hogere prijzen in de winkel.
Het schoenenparadijs op aarde bevat 5.000 paar schoenen
Het schoenenparadijs op aarde bevat 5.000 paar schoenen
Schoenenfreaks gaan best even zitten want het vooruitzicht van een nieuw schoenenparadijs op aarde zou hen kunnen doen duizelen.
De cijfers spreken voor zich: meer dan 5.000 paar schoenen van 120
ontwerpers op 10.660 vierkante meter. 30 merken, waaronder Balenciaga en
Marc by Marc Jacobs, zullen er exclusief te vinden zijn. Dat is wat de
Britse keten Selfridges gecreëerd heeft in Londen.
De
gigantische ruimte werd ingedeeld in zes 'salons' die elk een eigen
look meekreeg. In één salon worden schoenen tentoongesteld alsof ze
kunst zijn, op glasplaten. In een andere staan ze onder de spotlight op
lange, blauwe rekken. Wie wil passen, of uitrusten, kan terecht op de
grote, paarse zetels in een zacht pluche.
In de ruimte werden
ook 11 designerboetieks gemaakt, elk met hun eigen stijl. De
Chanelwinkel lijkt op het appartement van Coco Chanel, Christian
Louboutin rolde de rode loper uit en speelde met gezichtsbedrog. Ugg wil
zijn beroemde laarzen verkopen vanuit een chalet.
Topshop
is er ook aanwezig. Een unicum, aangezien het de eerste keer is dat de
bekende keten een schoenenafdeling opent buiten de eigen winkels.
Van shoppen krijg je honger, dus werd er ook een Franse eethoek voorzien.
Voor
het grote publiek gaat de winkel pas open op 23 september, maar door de
aankomende modeweek in Londen werd de officiële opening vervroegd.
Ontwerpster Vivienne Westwood was ook van de partij. (br.hln)
Dochter Kaat Tilley doet mee aan modellenwedstrijd
Dochter Kaat Tilley doet mee aan modellenwedstrijd
De modemicrobe zit blijkbaar in het bloed ten huize van Kaat Tilley. De modeontwerpster kan binnenkort namelijk haar dochter Epiphany Vanderhaeghen zien schitteren in de nieuwe reeks van Benelux' Next Top Model.
Epihpany Vanderhaeghen is geen onbekende in de modewereld. Zo deed ze eerder al ervaring op als model, en heeft ze een wel erg bekende moeder: Kaat Tilley. Of die erg blij is met de deelname van haar 21-jarige dochter aan het tv-programma Benelux' Next Topmodel is niet bekend. (br.she)
Dress slip ontbloot borsten model op catwalk in New York
'Dress slip' ontbloot borsten model op catwalk in New York
Een nipple slip gebeurt weleens vaker op de catwalk, maar wat een
model tijdens de modeweek in New York overkwam, kunnen we catalogeren
onder een heuse 'dress slip'. Het kleed van ontwerper Dennis Basso gleed
gewoon van het lijf van het model, waardoor ze met twee blote borsten
rondliep. Heel even toch, want ze kon het euvel snel rechtzetten.
Oké, de modeshow had soms weinig om het lijf met huidkleurige
doorkijkblousen en diep uitgesneden ontwerpen, maar dit incident was
echt wel onbedoeld. Het overigens graatmagere model zag het kleed bij
het defileren diep wegzakken. Gelukkig kon ze snel corrigeren, maar een
snelle fotograaf had de 'dress slip' toch voor de eeuwigheid vastgelegd.
Dennis Basso draait al 27 jaar mee in het wereldje. De
Amerikaanse ontwerper heeft ook bontcreaties voor sterren als Elizabeth
Taylor, Liza Minelli, Diana Ross en Janet Jackson op zijn palmares. Ook
in de filmwereld is Basso een gerespecteerde naam. In de film 'Chicago'
waren de creaties van Renee Zellweger en Catherine Zeta-Jones van zijn
hand, net als die van Meryl Streep in 'The Devil Wears Prada'.
Michael Kors maakt handtassen groot, groter, grootst
Michael Kors maakt handtassen groot, groter, grootst
Dat de modewereld iets grilligs is, bewijst Michael Kors tijdens zijn New York Fashion Week-modeshow. Daar waar de oversized tas vorig seizoen nog een vaarwelsaluut kreeg toebedeeld, komt de Amerikaanse modeontwerper nu met een megatas op de proppen.
Vergeet de clutch of de sobere handtassen, vrouwen die volgend seizoen echt hip willen zijn, kopen volgens Michael Kors een handtas die groter is dan hun bovenlichaam. De handtas werd tijdens de show van Kors meermaals opgevoerd in verschillende uitvoeringen, gaande van een legerstofje tot een stro-exemplaar. Misschien niet erg handig om je sleutels in terug te vinden, maar o zo modebewust. (br.she)
Stella McCartney lanceert eigen kinderkledingcollectie
Stella McCartney lanceert eigen kinderkledingcollectie
Stella McCartney gaat kinderkleding ontwerpen voor haar eigen label. Volgens de ontwerpster zijn er nog te weinig betaalbare, klassieke kinderkledingcollecties te vinden.
Stella McCartney is niet aan haar beginstuk toe. Eerder ontwierp ze reeds kinderkleding voor de keten GAP. Nu zal ze echter enkele stukken voor de allerkleinsten voor haar eigen modehuis creëren. "In mijn modeteam vind je heel wat ouders terug. Het is hallucinant dat we eigenlijk nog geen kinderkledinglijn hebben. Bovendien zijn alle klassieke, tijdloze kinderkledingstukken enkel te vinden bij de dure merken. Daarom zal mijn lijn bijzonder betaalbaar zijn. Zo zal een T-shirt voor een baby slechts 19 euro kosten, voor een jas betaal je maximum 150 euro."
Stella McCartney is momenteel zwanger van haar vierde kind. (br.she)
De bonten laars is een veelbesproken mode-item: ofwel ben je voor ofwel
ben je tegen. In elk geval is dit schoeisel deze winter terug trendy.
De
oorspronkelijke discolaarzen maakten een comeback in de jaren '90
dankzij topmodel Kate Moss, Pamela Anderson droeg toen haar laars zelfs
met zwempak. Nu herintroduceerde Chanel dit mode-item opnieuw met
nepbont en een transparante, plastic hiel die op een ijspegel moet
lijken. Ook bij D&G zien we een exemplaar opduiken, van bont van
konijnen, Manolo Blahnik experimenteerde met geitenhaar. Wil je zo'n
paar extravagante, opvallende laarzen, dan moet je er wel wat voor over
hebben: je telt gemiddeld van 1.110 euro per paar neer. Gelukkig pikten
de grote winkelketens deze trend op, zodat je deze trendy schoenen voor
een budgetvriendelijker bedrag kan kopen.
Vooral
in koude landen als Rusland is de vraag naar de yeti-laarzen erg groot.
Of de trend ook in West-Europa zal aanslaan is nog maar de vraag: de
laars combineert nogal moeilijk en trekt veel aandacht. Je moet dus al
een erg zelfzekere fashionista zijn voor je je hier aan waagt. Zo
vloeken de laarzen met een midi-elegante rok, een andere populaire trend
deze winter. (br.hln)
Hier is hij dan: de langverwachte Victoria-handtas
Hier is hij dan: de langverwachte Victoria-handtas
Op de modeweek in New York werden tijdens de show Victoria Beckham
Dresses ook de langverwachte handtassen van de hand Victoria
voorgesteld. Enkele maanden terug werd al aangekondigd dat de
ontwerpster het beu was uithangbord te spelen voor andere merken,
terwijl ze ook zichzelf kon promoten.
Zo gezegd, zo gedaan en daarom zijn er nu dus ook VB handtassen. Ze zijn
groot en vierkant, een beetje zoals haar eigen favoriet de Birkin Bag
waar ze er naar verluidt 100 van heeft.
Niet om te lachen Tijdens
de show promootte ze haar eigen tas dan ook als 'Een Beckham kan je
Birkin vervangen'. Iets waar ze bij Hermès, dat de begeerde tassen
maakt, waarschijnlijk niet mee zullen kunnen lachen en zeker niet nu de
belangstelling voor hun paradepaardje tanende is.
Naast
de reistassen, geïnspireerd door hubby David, en 'de Victoria', een
grote, gepolijste tas in wit buffaloleer of wit krokodillenleer, zijn er
ook kleine clutches die in zijn bij rodeloperpubliek.
De gewone
vrouw (of man) kan alvast het spaarvarken vermoorden, want de tassen
spelen wél in dezelfde prijsklasse als die van Hermès' Birkin: ruim 1200
euro.
Een jasje uit je grootmoeders kast kan plots heel wat hipper lijken, dan je ooit zou vermoeden. Vintage kledij is helemaal terug van weggeweest, maar hoe draag je die oude stukken nu best?
Je wilt zeker en vast niet op een personage uit Bokrijk lijken. Let daarom op bij het combineren van meerdere vintage stukken. De meeste stijladviseurs geven zelfs de raad om slechts één vintage stuk te combineren met alledaagse, eigentijdse mode-items. Koop bijvoorbeeld een Hermes-tas om je outfit af te maken. Ga je toch liever voor een kledingstuk? Kies dan voor een lange jurk met een ingeregen taille. Die staat prachtig onder ballerina's. Je kan ook een vintage blouse combineren met een jeans en plat schoeisel of een lang T-shirt aankleden met een comfortabele zwarte jeans en een aviator jasje.
Voel je je niet zelfzeker genoeg voor vintage kledij? Kies dan voor opvallende oude juwelen. Ze maken je outfit meteen dat tikje specialer zonder al te veel op te vallen. (br.she)
Al jaren duikt met regelmaat van de klok een dierenprint op in het
modebeeld. Soms een zebramotief, dan weer in het roze of het blauw, maar
de populairste print blijft de luipaardprint. Wij onderzoeken wat
iedereen zich afvraagt: waarom?
1) Wild thing
Iemand die (al dan niet subtiel)
een luipaardprint draagt, heeft één duidelijke boodschap voor de wereld:
opgelet, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Voor mannen
is de boodschap: 'wild thing'... en dan vooral in de slaapkamer. Het is
een look met een sterke uitstraling, en welke vrouw wil nu niet de
concurrentie overtroeven?
2) Gemakkelijk
Als
je je aan enkele basisregels houdt, is dit best een gemakkelijke trend.
Combineer met zwart, enkele gouden juwelen en basis make-up en het
effect is exponentieel méér dan het werk dat je er in hebt gestoken.
3) Accessoires
Een
paar schoenen, een zachte handtas of een sjaaltje: meer heb je niet
nodig om de luipaardlook te adopteren én gemakkelijk te dragen.
4) Burlesque
De
luipaardprint is een dankbare print voor wie een meer burlesque look
wil dragen. Een rechte pony, pikzwart of stroblond haar, rode lippen en
een retrosnit zijn voldoende.
5) Celebs doen het ook
Het is niet altijd een goede regel, maar als celebs het dragen, waarom jij dan niet? Bovendien kan je leren uit hun fouten!
Al zijn er ook gevaren verbonden aan deze look, en misschien wel meer dan voordelen.
- Wie niet oplet, kan algauw goedkoop en sletterig overkomen.
- Echt bont wordt dan wel gebruikt voor ontwerpers, het is en blijft een fashion faux pas.
- Fake bont draagt ook algauw bij tot het 'slet-effect'. Hou het subtiel of gebruik het al grapje.
- Deze trend is niet voor muurbloempjes! Wie de trend niet weet te dragen er niet staat, maakt zich alleen maar belachelijk.
- Combineer dit niét met een andere dierenprint.
- Sommige kledingstukken lenen zich beter tot de print dan andere: een sjaaltje, een zonnebril, een mini-jurk: ja; een legging: niet dus.
-
Op een retrobadpak na, is de luipaardprint vooral een wintertrend. Hang
het dus op tijd weg - en haal het op tijd weer boven!