Dé schoen van 2011 is een combinatie tussen een plateauschoen en een
platte schoen. Het past allemaal binnen de huidige trend van de klompen,
comfort lijkt deze lente te primeren boven elegantie.
Prada De
nieuwe schoen, die de naam flatform kreeg, doet denken aan wat geisha's
vroeger aan hun voeten droegen en waardoor ze zo vreemd stapten. Prada
introduceerde dit nieuwe model. Aangezien dit een van de meest
toonaangevende modehuizen op vlak van schoenmode is, is het niet
verwonderlijk dat modebladen de flatform meteen bombardeerden tot een
trend. We zagen deze sandaal vervolgens ook bij Chanel, Alexander Wang
en Michael Kors.
Sandaal met kurken zool bij Topshop.
Wennen Het voordeel van
deze schoen is dat je er groter mee lijkt, maar je wel het comfort van
platte schoenen hebt. Toch is het even wennen aan deze nieuwe
schoenvorm. Uit een enquête bij Amerikaanse fashionista's blijkt dat
slechts een op de vier fan is van de flatform. Ze zien er niet meteen
elegant uit en momenteel zijn er nog geen celebs gespot in dit
schoeisel. Daarnaast lijkt het ook moeilijk te combineren met de
zwierige lange rokken die tegenwoordig zo in zijn.
De Flatform bij Topshop.
Andere trends Andere
belangrijke schoenentrends voor 2011 zijn bandjes en hoe creatiever
deze gebruikt worden, hoe beter. Denk aan een wirwar van lintjes of
gevlochten touwtjes, durf ook te experimenteren met kleur. Dames met
complexen over hun enkels of kuiten kunnen maar beter oppassen met
bandjes die de aandacht naar deze zone trekken. Daarnaast kun je
opvallen met details als prints, pailletten of kant, die voor een extra
vrouwelijk effect zorgen.
Make-uplijn voor jonge meisjes: schattig of verontrustend?
Make-uplijn voor jonge meisjes: schattig of verontrustend?
Sinds de Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart de speciale
cosmeticalijn voor 8 tot 12-jarigen op de markt brengt, barst de
discussie over make-up op jonge leeftijd weer volop los. Vanaf welke
leeftijd horen meisjes met lipglos of oogschaduw te flaneren?
De eco-vriendelijke make-up van GeoGirl, bedoeld voor
lagereschoolkinderen, schijnt een gat in de markt. Voor het eerst hoeven
prille tieners niet meer stiekem in mama's beautycase te rommelen, maar
kunnen ze teren op een eigen gamma met kleurtjes, kalmerende crèmes en
blush. Het doel heiligt de middelen, want kinderen leer je, volgens de
fabrikant, maar beter op een 'verantwoorde manier hoe ze met cosmetica
en beauty-verzorgingen om moeten gaan'.
Niet iedereen is het
daar mee eens. Sinds de lancering krijgt de fabrikant heel wat kritiek
te verduren. Enkele argumenten waarom meisjes niet te snel hun huid
moeten besmeren:
1. Make-up is verslavend. Jonge
meisjes zijn, volgens de fabrikant, de ideale doelgroep. Al op
zesjarige leeftijd beginnen ze mama te imiteren met make-up. Eens
daarvan geproefd, willen ze meer. 'Best gevaarlijk', stellen
tegenstanders. Hoe vroeger je start met lipgloss, hoe vroeger je niet
meer zonder kan. Make-up heeft op korte termijn niets meer met mama
imiteren te maken, maar vormt een ware verslaving.
2. Cosmetica schaadt de eigenwaarde.
Make-up seksualiseert prille tieners en verkleint hun zelfwaarde.
Onderzoek geeft aan dat 9-jarigen zich meestal goed in hun vel voelen.
Vanaf tien jaar kan de perceptie veranderen: ze vinden zich te dik en
worden hypergevoelig over wat anderen denken over hun lichaam.
Dergelijke speciale cosmeticalijn speelt daar handig op in en geeft de
boodschap dat ze er zonder make-up niet aantrekkelijk uitzien.
3. Wat is de volgende stap? Botox op 11 jarige leeftijd? Tienercosmetica
maakt de weg vrij voor andere schoonheidsbehandelingen. Krijgen meisjes
te horen dat ze dit nodig hebben om er aantrekkelijk uitzien, groeien
meisjes op met de idee dat uiterlijk alles is. En dan kan zelfs de
kleinste kinderfrons aangepakt worden...
Dames die houden van stiletto's dragen bij tot een meer gelijke
ontwikkeling van hun binnenste en buitenste kuitspieren degenen die
platte schoenen dragen. Dat blijkt uit een recente Britse studie.
Korter Een
nieuwe studie bij vijf mannen en vijf vrouwen tussen 18 en 33 jaar
toont aan dat degenen die vaak hoge hakken dragen mooier gespierde benen
krijgen. De deelnemers leiden een zittend leven, om zo te verzekeren
dat hun sportbeoefening de resultaten niet beïnvloedden. Daaruit blijkt
dat een kortere hak zorgt voor een grotere ontwikkeling van de
binnenkuitspier, deze moet dan harder werken. "Mensen komen in
verschillende vormen en grootten, zeker de grootte van de kuitspieren
varieert ontzettend. Sommige mensen hebben korte, dikke beenspieren,
terwijl andere lange, slanke beenspieren hebben", aldus professor Anna
Ahn. "Je kunt het best vergelijken met een scharnier van een deur, de
kuit moet met meer kracht verlengd worden bij een hoge hak."
Hersensignalen Een
mogelijke oorzaak van de verschillen in kuitspieren kunnen de signalen
van de hersenen zijn, de spieren reageren op een verhoogde
hersenactiviteit door zich te meer te ontwikkelen. Mensen met sterkere
signalen zouden ook meer inspanning van de spieren vragen tijdens het
wandelen, aangezien dit toeneemt met de spieractiviteit", aldus de
onderzoekers.
Betere seks Twee jaar geleden
ontdekten Italiaanse onderzoekers dat het dragen van een gemiddelde hak
je lichaam steviger kan maken en zelfs het seksleven van vrouwen kan
verbeteren. Ze maten de elektrische activiteit in de bekkenbodemspieren
van dames wanneer ze hun enkels in verschillende hoeken hielden. Degenen
die een hiel van 7 cm droegen, hadden 15 procent minder elektrische
activiteit in hun bekkenspieren. Die resultaten suggereren dat de
spieren meer ontspannen zijn wanneer vrouwen hoge hakken dragen, dit
doet hun sterkte en contracties toenemen tijdens een vrijpartij.
Emma Watson in een zelfontworpen jurk van People Tree.
De Britse actrice Emma Watson heeft haar laatste collectie voor het fair
trade modemerk People Tree afgewerkt, ze poseert voor de gelegenheid
verleidelijk in een strakke jurk uit de lentecollectie.
Draagbaar Emma
oogt erg sexy met haar strakke jurk en bruine laarsjes, de stoere motor
zorgt voor een mooi contrast. De actrice is sinds 2009 het gezicht van
People Tree, een merk dat voor fair trade en groene mode staat, en
werkte al mee aan de uitwerking van drie collecties. "Ik koos samen met
een ontwerper zelf alle kleuren, stoffen en vormen. Dit is een erg
draagbare collectie die de traditionele kledingtechnieken van over de
hele wereld viert." Het fair trade aspect van dit merk is erg belangrijk
voor Emma. "Mode is een geweldige manier om mensen meer macht te geven,
je kan door de juiste kledij te kopen mensen van over de hele wereld
steunen."
De collectie van Emma actrice bevat harembroeken, blazers, jurken, t-shirts en topjes.
Tijdens de afgelopen koopjesmaand verkochten de modehandelaars 1 tot
2,5 procent meer dan tijdens de winterkoopjes van vorig jaar. Dat blijkt
uit cijfers van Unizo, zijn Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).
Unizo houdt het bilan bij het einde van de winterkoopjes op 1% meer dan
vorig jaar. De ondernemersorganisatie grijpt de gelegenheid aan om te
stellen dat het belang van de koopjesperiode de voorbije jaren wel sterk
is gestegen.
Van 2001 tot 2010 is de omzet van de normale
wintercollectie met 11,9% gedaald, maar de omzet die tijdens de koopjes
werd gedraaid, is met 19,2% gestegen. "Die tendens bewijst dat de
koopjesperiode wel degelijk noodzakelijk is voor modehandelaren", zo
stelt Unizo en "zelfs al zou Europa ons verplichten de sperperiode af te
schaffen, dan moeten we een manier zoeken om de vaste soldenmaand te
behouden. "
Einde De Waalse
tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen spreken van
een omzetstijging van 2,5 procent in vergelijking met vorige winter.
Vandaag lopen de wintersolden af.
Eyeliner en mascara worden al langer gedragen door mannen in bepaalde
milieus (bijvoorbeeld de emo-scene). En als het aan sommige
mode-ontwerpers ligt, smeren mannen binnenkort ook gewoon lekker
lipstick op hun lippen.
Vivienne Westwood bijvoorbeeld stuurde haar mannelijke modellen de
Milanese catwalk op met kersenrode lippen. Met hun afgebleekte gezichten
deden ze echter eerder aan clowns denken, dan aan stoere mannen.
Iets zegt ons dat deze poging niet onmiddellijk een trend zal worden...
De 29-jarige socialite toonde gisteren op de catwalk in Sao Paulo haar duidelijke vollere figuur.
Voller gezicht Paris
flaneerde in mooie jurken van het merk Triton op de catwalk in
Brazilië. In deze creaties viel meteen op dat ze enkele kilo's is
bijgekomen de laatste zes maanden. Dat was niet alleen te zien aan haar
benen, ook haar gezicht oogt veel voller. Dat staat in schril contrast
met haar slanke lijn dat ze afgelopen juli nog in haar bikini in St
Tropez showde. Toch poseerde de celeb gisteren met plezier voor de
camera's. De celeb stond beeldig in een zwarte creatie met geplooid
rokje. Paris sloot de show af met een prachtige metallic jurk en
torenhoge plateauzolen.
Meteen daarna deelde ze haar ervaring
met haar volgers op Twitter, ze meldde dat de jurken prachtig waren en
dat Brazilië geweldig is. Na de show trok ze de stad in met een
kleurrijke jurk en haar vriend Cy Waits.
Paris Hilton was niet
het enige bekende gezicht op de Braziliaanse catwalk, acteur en toyboy
van Demi Moore Ashton Kutcher droeg ontwerpen van Colcci. Hij kwam met
hetzelfde vliegtuig als de socialite aan in Brazilië. (br.hln)
Om de zoveel tijd duikt het 'haaraccessoire' weer op: het
hoofdjuweel. De laatste keer werd het gespot op het hoofd van de Franse
actrice Hélène de Fougerolles, op de eerste rij bij de modeshow van
Dior. Ze koos voor een eenvoudig juweel, met zwarte en doorschijnende
pareltjes.
Het juweel wordt vaak geassocieerd met sprookjesfiguren zoals elven. In
de Lord of the rings-trilogie bijvoorbeeld droegen zowel Arwen als de
elfenkoning en - koningin een hoofdjuweel. De echte roots zouden echter
in India liggen, ook al wordt een dergelijk accessoire daar niet vaker
gedragen dan hier.
Voor (thema)huwelijken wordt het 'hoofdjuweel'
wel eens gebruikt, en celebs als Alicia Keys, Ivanka Trump, Mila
Jovovich en Nicole Richie probeerden het al uit.
Toch wordt het
nooit een trend, het breekt nooit door. En dat is enigszins vreemd voor
iets dat op (kleine) meisjes een enorme aantrekkingskracht uitoefent,
dat doet dromen en dat ze proberen na te apen door een halsketting op
hun hoofd te leggen.
Het grootste probleem is wellicht dat het
enorm onpraktisch is. Het vergt een minutieus kapsel, en dus een zeer
formele omgeving. Die zijn eerder zeldzaam voor gewone mensen, en dus
raakt het niet opgepikt.
Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?
Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?
Julianne Moore zou met deze jurk de Oscars kunnen rocken.
De laatste haute couture-collectie die John Galliano voor Christian
Dior was weer een schot in de roos. De droomcollectie was echte
Hollywood Chic, met een vleugje retro, dramatiek maar altijd uiterst
elegant. En de vraag is: welke jurk haalt de Oscars?
Iets voor Helen Mirren?
Gebaseerd op de illustraties van René Gruau, al gelinkt aan het modehuis
sinds 1947, heeft de collectie ook een schilderachtig gevoel. Sommige
hoeden lijken een penseelstreek, andere jurken zien eruit alsof ze
bewerkt zijn met waterverf of een penseeltechniek.
Ook opvallend
was het speelse spel met volume: in de rokken (zoals in de jaren '50 de
gewoonte was), maar ook in de bovenstukjes, wat perspectieven biedt
voor zwaar toebedeelde dames.
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.
Het kapsel en de make-up waren eveneens retro: retrokrullen, vuurrode lippen, opvallende mascara en een elegant lijntje. Toegegeven, die kleren zijn totaal onpraktisch voor het dagelijkse leven, en onbetaalbaar voor de gewone portemonnee.
Maar
de collectie doet wel wegdromen, neemt je mee naar een ander universum
waar vrouwen bestaan die zulke kleren wel dag in, dag uit dragen.
Mila Kunis kan dit aan.
Zoals
sterren op de rode loper bijvoorbeeld. Ongetwijfeld zal een (of
misschien wel meerdere) van deze jurken opduiken bij de
Oscar-uitreiking, en een deel van het plezier zit in het raden welke
ster voor welke jurk zal kiezen.
Het bekende handtassenmerk Tod's zal ruim 25 miljoen euro investeren in de restauratie van het Colosseum. "Een must voor een Italiaans bedrijf", vindt Tod's zelf.
De staat van het Colosseum is al enkele jaren onrustbarend, maar nu lijkt er beterschap op komst. Niemand minder dan het Italiaanse handtassenmerk Tod's heeft zich er namelijk toe verbonden ruim 25 miljoen euro in de restauratie van het monument te steken.
"Een monument als het Colosseum mag niet verdwijnen. En het is de taak van bedrijven als Tod's, die het 'made in Italy'-label hoog in het vaandel dragen, om ervoor te zorgen dat zo'n symbolen intact blijven", aldus Diego Della Valle, eigenaar van Tod's. (br.she)
Uitvinder van de jeansbroek Levi Strauss zou zich omdraaien in
zijn graf nu zijn kledingstuk bedoeld voor de lagere klasse nu soms voor
zo'n exuberante prijzen verkocht wordt. We zetten de meest extravagante
exemplaren op een rijtje.
- Voor het trendy model Fancy Python, een grijze skinny jeans met
gespen in pythonleer, tel je 1190 euro neer. Het is een creatie van de
designer Duitse Philipp Plein, hij mag Nicole Scherzinger en Victoria Beckham tot zijn fans rekenen.
Philipp Plein
- Het trendy merk Balmain
staat bekend om zijn eenvoudige ontwerpen die voor fortuinen verkocht
worden. Voor deze rood-zwart gestreepte skinnyjeans betaal je 1220 euro.
Wat nu exact de prijs zo in de hoogt duwt, is nog helemaal duidelijk,
want veel bijzonders is er niet aan. Aan de enkels zitten wel zilveren
ritsen.
Balmain
- Voor een jeansbroek van Gilded Age
mag je al makkelijk op 350 euro rekenen. Deze hoge prijs betaal je niet
voor het trendy design, maar alle creaties worden met de hand gemaakt en
zouden daarom uniek zijn. Hiermee wil het merk ingaan tegen de huidige
trend van massaproductie, ze gebruiken ook natuurlijke verven en
materialen, wat de jeansbroeken nog eens ecologisch verantwoord maakt.
Current/Elliot
- Voor een trendy boyfriendjeans van Current/Elliot moet je 760 euro over hebben. In ruil daarvoor krijg je wel een broek bezet met kristallen.
Roberto Cavalli.
- Ontwerper Roberto Cavalli
houdt zelf van dure spullen. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij
een jeansbroek versierde met kristallen, kettingen en pailletten. Je
betaalt voor dit kunstwerk bijna 1000 euro.
De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet
De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet
De actrices uit de fiftiesserie Mad Men.
De glamour uit de jaren '50 blijft designers inspireren, dit zal
namelijk een belangrijke trend voor de volgende twee seizoenen zijn.
Daarom enkele do's en don'ts om dit in je garderobe te introduceren.
De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.
We zagen het al op de catwalk bij Gucci, Versace, Prada, Vivienne
Westwood en Victoria Beckham, vintage is terug met elegante rokken,
wijde broeken en zwierige jurken. Ook bij celebs is er
een verandering merkbaar. Tal van bekende fashionista's gaven in 2010 de
voorkeur aan de rock-chic stijl, nu gaan ze voor vrouwelijke
bloemenprints en baljurken. Kijk maar naar Rihanna, zij ruilt haar
gescheurde jeans en korte topjes voor schattige jurkjes en hakken. De
Britse modegoeroe Victoria Reddington: "De lente staat in het teken van
van de vrouwelijkheid. Laat je inspireren door dames als Natalie
Portman, Angelina Jolie en Rihanna. Werk rond subtiele sexappeal en
vintage glamour."
Tips Hoe introduceer je nu
deze trend in je eigen garderobe? Berg alvast je minirokken maar beter
even op wil je trendy zijn. Omarm de zwierige cirkel- of A-lijnrok die
tot over je knie komt en de taille benadrukt. Deze lente scoren felle,
frisse kleuren, met pasteltinten speel je op veilig. Waaghalzen vallen
op met bloemenprints of streepjes. Denk aan de look van een sexy
secretaresse uit de jaren '50.
Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.
Don'ts -
Vermijd dat je er slonzig uitziet door een los topje te dragen. Ga voor
een strak model, of maak het wat sexier met een transparante blouse. -
Voor een authentieke look combineer je met platte schoenen of een laag
hakje. Wie er een moderne twist aan wil geven, draagt stiletto's. - Een schattige toets creëer je door enkelsokjes à la Marc Jacobs te dragen.
Sexy De
comeback van de A-lijnrok betekent niet dat je deze look niet op een
andere manier kunt creëren, een sexy resultaat krijg je met een
kokkerrok waarmee je je vrouwelijk zandloperfiguur benadrukt. Schaf
jezelf een rechte rok aan met een hoge taille die tot onder de knie
komt. Of ga voor een strakke jurk, zonder of met driekwarts mouw.
Retrorok bij Modcloth.com.
Tips om je retro-outfit een moderne twist te geven: - Dries Van Noten gaf de fiftiesrok een update door te combineren met een boyfriendblazer met opstaande kraag. - Je kan dit model ook wat korter maken, tot net boven de knie. - Voeg een paar kniehoge kousen toe. - Zoek naar speciale materialen als leder. - Zelfzekere vrouwen dragen een kort topje, waarmee een stukje blote buik zichtbaar wordt.
Deze lente werkt H&M samen het schoenenmerk Hasbeens om
wereldwijd de klomp als stijlstatement te introduceren. Vanaf 20 april
zullen drie houten modellen in seventies stijl exclusief bij de
modeketen te koop zijn.
De Hasbeenklompen zijn niet alleen trendy, maar ook milieuvriendelijk,
want ze bestaan enkel uit ecologische verantwoorde materialen. Hoofd van
design bij Ann-Sofie Johansson: "Ik hou van het authentieke gevoel dat
je krijgt wanneer je Hasbeens draagt door de combinatie van het hout en
het leder. Ze passen perfect bij H&M en de bohemian seventieslook
die nu zo in is."
Modellen De collectie zal
bestaan uit een gladiatormodel met drie bandjes, verkrijgbaar in drie
kleuren: crème, zwart en bruin. Dan is er ook een zomersandaal met een
enkelbandje in crème en rood, de laatste is een peeptoe met
slangenleder. De schoenen zijn verkrijgbaar in maat 36 tot 40 en kost
tussen 49,95 en 59,95 euro.
Celebs De
klompen van Hasbeen bestaan sinds 2007, maar maakten opmars in 2010 toen
Sarah Jessica Parker en Maggie Gyllenhaal fan bleken te zijn.
Steeds meer mannen schamen zich niet langer om met een handtas over
straat te lopen. Het Britse modehuis Burberry verkocht namelijk 27
procent meer zogenaamde (peperdure) 'manbags'. Accessoires De
stijging is deels te verklaren doordat de 'manbag' een erg populair
geschenk onder de kerstboom was. De handtassen van Burberry kosten
tussen de 350 en 1000 euro, ze zijn vooral populair in Azië. Maar ook
fashionable mannen in het Midden-Oosten, Rusland, Europa en Brazilië
lopen met een tas van Burberry aan hun arm. Financieel directeur Stacey
Cartwright: "Accessoires voor mannen doen het vooral erg goed in Azië."
De laatste mannencollectie van Burberry bestaat felgekleurde
handtassen, we zagen ook retro mantels en transparante poncho's voor
komende herfst/winter.
Ontwerper Raf Simons stuurde meisjes met felgestreepte maxirokken op de
catwalk voor de lentecollectie 2011 van Jill Sander. Maar ook designers
bij Prada en Moschino experimenteerden met deze print.
Naast
bloemenprints en felle kleuren, zijn streepjes deze lente erg trendy.
Verschillende celebs, als Fearne Cotton en Rihanna, waagden zich al hier
al aan. Vele dames schuwen deze print wegens het verdikkende effect,
maar de meest flatterende versie is de verticale streep. Onzekere
fashionista wagen zich hier dus best aan. Voeg gekleurde accessoires toe
om je outfit op te vrolijken. Wil je er volledig voor gaan, dan schaf
je je nu al een gestreepte maxijurk aan.
Vrouwen dragen graag de broek, figuurlijk en letterlijk. Deze zomer gaan we voor een wel erg speciaal model: de oversized, hangende broek mét brede pijpen.
Céline introduceerde afgelopen jaar reeds dé broek voor 2011, maar het was nog even wachten vooraleer andere modehuizen de trend overnamen. Dat is nu gebeurd met de nieuwe pre fall-collectie van Louis Vuitton. Maar hoe ziet die mysterieuze broek er nu uit? Alleszins te groot. De broek moet lijken alsof ze een maat te groot is, maar moet perfect passen aan het middel. Doordat de broek als het ware meer 'hangt', krijg je een slanker silhouet. De lengte is eveneens erg belangrijk. Zo moeten de pijpen net tot op de tenen komen, maar mag de broek niet heel de voet bedekken, een exemplaar dat tot aan de knieën of kuiten komt is bijzonder ouderwets anno 2011.
De pijpen van de broek moeten breed zijn. Geen olifantenpijpen, maar toch een versie die dicht in de buurt komt. De afwerking is dan weer erg strak en mannelijk. Zo zijn er vaak geen knopen zichtbaar en is de rits bijzonder smal en ingewerkt in de broek. (br.she)
Van frontvrouw van de rockband 'No Doubt' tot het wereldwijde gezicht
van L'Oréal: dát moet je waard zijn! Het overkwam Gwen Stefani. "Een
unieke stem, een mode-icoon, een rockster... Gwen Stefani is een
fenomeen van de 21ste eeuw", aldus haar trotse nieuwe werkgever L'Oréal.
"Ik kan nog altijd niet geloven dat ik een van de L'Oréal-meisjes word",
reageert de 41-jarige zangeres. "Ik hou ervan mij te verkleden, op het
podium of voor videoclips. Dat was altijd al een van mijn favoriete
bezigheden in de band. En nu mag ik met zo'n moderne, getalenteerde
groep werken, spannend! Ik ben een gelukzak." Cyril Chapuy, Global Brand
President van L'Oréal Paris, noemt Gwen Stefani een "moderne muse". De
blondine zal de nieuwe lipstick 'Infallible Le Rouge' promoten.
Stefani
begon al op de middelbare school met muziek, toen ook de band No Doubt
het levenslicht zag. Zij is tekst- en muziekschrijfster én zangeres. Ze
verkocht meer dan 30 miljoen platen en No Doubt won twee Grammy's in
2003. Momenteel zit de groep in de studio voor een nieuw album dat dit
jaar uitkomt.
Gwen Stefani vindt bij L'Oréal Paris het illustere
gezelschap van Beyoncé Knowles, Gerard Butler, Rachel Weisz, Jennifer
Lopez, Freida Pinto, Gong Li, Patrick Dempsey en Diane Kruger.
Twee Belgische winkels zullen vanaf februari ook stukken uit de
Topshop-collectie verkopen. Topshop is een populaire, Britse keten, die
tot 2011 Kate Moss als uithangbord had. De keten heeft in veel
verschillende landen winkels, maar (voorlopig?) niet in België.
Topshop is een winkel zoals Vero Moda, Mango of H&M. Goedkope,
modieuze kledij die inspeelt op de laatste trends en vooral jonge fans
heeft. De samenwerking met Kate Moss, die twee keer per jaar een eigen
collectie tekende voor de winkel, gaf Topshop net dat extraatje meer.
Niet in België Topshop
is in zowat 100 landen met eigen winkels aanwezig, maar niet in België.
Waarom niet, daar hebben we voorlopig het raden naar. Twee Belgische
winkels waren dat beu, en trokken zelf naar Topshop met de vraag of ze
de collectie konden verdelen.
Dat mocht en dus zal je vanaf
februari in Ra (Antwerpen) en Hunting & Collecting (Brussel) een
selectie van de Topshopcollectie kunnen kopen.
Een beetje een
vreemde omgeving voor goedkope massamode, maar de winkels doen dat voor
hun eigen redenen: hun imago is te duur en te onbereikbaar, en dus
proberen ze met Topshop ook jongeren naar de winkel te lokken.
Milieuvriendelijke jeans Of
er ook stukken te vinden zijn van de nieuwe, milieuvriendelijke
jeanscollectie, mee op poten gezet door Pharell Williams, zal moeten
blijken. Wie iets van Kate Moss op de kop wil tikken, is er aan voor de
moeite: de samenwerking werd in 2010 opgezegd. Even werd Rihanna getipt
als nieuw gezicht van Topshop, maar dat bleek een vals gerucht.
Daar waar onze lippen vorig seizoen nog roder dan rood kleurden, gaan we in de lente voor fuchsiavarianten. Geïntroduceerd door Marc Jacobs en Diane von Furstenberg en opgepikt door Katy Perry, Rihanna, Gwyneth Paltrow en Keira Knightley.
De lippen blijven non-stop in de kijker staan. Nadat ze koraalkleurig werden tijdens de zomer en vuurrood tijdens de winter, komen de grote modeontwerpers nu met een nieuw kleurtje op de proppen: fuchsia. Katy Perry is alvast fan. Maar hoe draag je de kleur nu best?
Kies steeds een kleur fuchsia die goed bij je huidteint past. Donkerdere huidjes staan prachtig met een fel fuchsia terwijl bleke huidtypes dan weer prachtig uitkomen bij een fuchsia met paarse ondertonen. Zo doe je het
Start iedere lipstickbeurt met een lichte scrub van je lippen. Zo voorkom je dat er schilfertjes blijven hangen op je lippen en je look onafgewerkt lijkt. Gebruik een potloodje in dezelfde kleur fuchsia en vul daarna je lippen in met een penseeltje. Begin steeds in het midden en werk naar buiten toe.
Zorg ervoor dat je lippen perfect in orde zijn. Je hebt dan niet meer nodig dan wat mascara en nette wenkbrauwen om stralend voor de dag te komen. (br.she)
Eén accessoire belooft deze lente alweer grote sier te maken: de
hoofdband. Gezien op de catwalks van Armani, D&G, Vivienne Westwood
en Ferragamo, mag het meest draagbare accessoire niet in je kleerkast
ontbreken.
Laat het duidelijk wezen: hoofdbanden zijn op vele manieren te dragen.
Bij D&G werden de modellen gespot met sjaaltjes rond het hoofd en
geknoopt in de nek. Ook als haarband, als tulband of op z'n Roodkapjes,
kan het kleinood gedragen worden. Het accessoire is te vinden in alle
kleuren en materialen. Combineren is de boodschap, bovendien geeft het
hebbeding meteen kleur aan een neutrale outfit.
Op z'n Armani
Celebs Hoofdbanden
zijn geschikt voor alle vrouwen, alle lichaamsmaten of vormen. Een
trend dat celebs als Alexa Chung, Mary-Kate Olsen en Katie Holmes al
langer begrepen hebben.