Dit seizoen komen de seventies weer tot leven. Ook je jeans zal dat
merken: de wijduitgelopen broeken worden weer massaal gespot, al mogen
ook volgende trends niet ontbreken in je kleerkast.
Niet dat de skinny jeans helemaal passé
is, maar toch duiken her en der meer flared broeken op. Een hoge taille
en uitlopende pijpen, gecombineerd met blokhakken is dé look van deze
zomer. Wie lang en slank is, staat er beeldig mee. Er zijn veel varaties
te vinden op het thema, van zeer uiteenlopende tot licht klokkende
pijpen. Jeans op jeans was
absoluut not done, tot nu. Dit seizoen mag het onder en boven gedragen
worden. Ook de wassing hoort niet hetzelfde te zijn. Een
jumpsuit maakt het helemaal deze lente. Waarom geen exemplaar in jeans
met stretch? Ook voor mannen lijkt de jeansoveral hot. Durf je niet,
kies je uit het ruime aanbod jeans met afhangende bretels. Een
spijkerbroek mag nog strak ogen, maar dan liefst met korte pijpen. De
korte variant is een must-have in je garderobe. Onder een kort exemplaar
ogen ballerina's perfect. Waarom
zou je enkel opteren voor een blauw, witte of zwarte jeans? Deze lente
knallen de kleuren. Een jeans in kobalblauw, knalroze, lichtgeel of
mintgroen laten de zon meteen stralen. (br.hln)
Deze zomer keren we met zijn allen terug
naar de jaren '90. De tijd dat broekrokken nog hip waren en door jong en
oud gedragen werden. Maar hoe draag je zo'n vreemd kledingstuk nu best
anno 2011?
Draag de broekrok altijd met een vestje in dezelfde
kleur. Zorg er daarenboven voor dat het vestje gekleed is. Zo creëer je
een nonchalante, stijlvolle look.
Kies voor een topje of vestje
waarbij niet al je lichaamsdelen volledig bedekt zijn. Door voor blote
armen of rug te kiezen, zorg je ervoor dat je slanker staat met je
ensemble.
Een paar hoge schoenen is onontbeerlijk om de look
compleet te maken. Zo wordt je broekroklook van strandtoerist omgetoverd
tot chique kantoorbabe. (br.she)
De voormalige spionne Anna Chapman die door Amerika geruild is met
Rusland, zet haar eerste stappen in de modewereld. Zo werd ze gespot op
de catwalk tijdens de Fashion Week in Moskou met een echt geweer in de
hand.
Met een knipoog naar haar verleden houdt ze het mannelijk model, Dima
Bilan onder bedwang. Haar act lokte meteen heel wat controverse uit.
Critici vinden het ongepast en er ver over dat een geweer, zelfs een
ongeladen, tegen iemands keel wordt gehouden.
Pech dat haar carrière in de 007-wereld niet goed verlopen is, want of haar juiste roeping als model wel gevonden is?
Vrouwen die een stapje in de wereld zetten, doen dat graag met
torenhoge pumps. Ze maken de dansvloer onveilig en halen halsbrekende
toeren uit wanneer ze trappen moeten doen. De volgende ochtend ontwaken
deze steltenlopers met een kater van formaat: niet omdat ze te veel
gedronken hebben, maar wel omdat ze de hele avond op hakken hebben
gelopen. Maak kennis met de 'stiletto-kater'...
Hakken zijn niet bepaald goed voor je voeten en wanneer je ze te veel
draagt kunnen ze voor allerlei vervelende voetproblemen zorgen. Wanneer
je de hele avond op hoge hakken hebt gelopen, dan bekoop je het de
volgende ochtend met een helse pijn aan je voeten. Daarom spreken we van
de 'stiletto-kater'.
Net zoals andere katers, kun je
pijnstillers innemen en jezelf platte rust voorschrijven in de hoop dat
de pijn uiteindelijk zal overgaan. De volgende tips werken evengoed,
waardoor je niet noodzakelijk in bed hoeft weg te kwijnen.
1. Yoga en stretch-oefeningen Yoga
is een uiterst geschikte methode om komaf te maken met pijnlijke
voeten. Ga op je onderbenen zitten, en hou je voeten onder je billen.
Maak vervolgens kleine bewegingen met je tenen. Dit brengt de
bloedsomloop op gang waardoor je minder snel last krijgt van opgezwollen
benen. Daarnaast kan je ook het alfabet met je tenen 'schrijven', dat
zorgt namelijk voor hetzelfde effect.
Een pedicure is geen overbodige luxe.
2. Neem een voetbad Een
deugddoend voetbad kan wonderen doen. Steek je voeten ongeveer 20
minuten in een bad met warm water waar je zoutvlokken aan toevoegt. Dat
heeft niet alleen erg ontspannend effect, je poriën gaan ervan openstaan
en het zorgt tegelijkertijd voor een betere bloedsomloop.
3. Verzorg je voeten Ingegroeide
of te kort afgeknipte teennagels kunnen voor helse pijnen zorgen
wanneer je schoenen met een spitse hak draagt. Een pedicure is daarom
geen overbodige luxe en het verlicht bovendien de pijn.
4. Hydrateer je huid! Het
is belangrijk dat de huid voldoende gehydrateerd is. Voeten drogen
sneller uit wanneer je hoge hakken draagt. Die kunnen na een tijdje erg
veel pijn gaan doen. Smeer je voeten daarom geregeld in met jojoba-olie.
Extra handig: deze olie heeft tegelijkertijd een ontstekingsremmende
werking.
Las een rustpauze in door sneakers te dragen.
5. Draag sneakers Las een
'rustperiode' in voor je voeten, ze hebben het nodig. Ze beschermen je
gewrichten en vangen de schokken van de harde ondergrond op. Je kan ook
slippers dragen, maar best niet te lang. Flip flops zorgen ervoor dat je
tenen automatisch gaan 'krollen'. Hierdoor verkorten je spieren
waardoor je na een tijdje opnieuw zere voeten krijgt.
Door een bekend merk te dragen, lijk je rijker, verdien je meer
respect en lukt het makkelijker een betere job binnen te rijven.
Onderzoek, uitgevoerd aan de universiteit van Tilburg, toont dat aan.
Vrouwen met merkkleding van Lacoste en Tommy Hilfiger, werden op straat
gestuurd met de vraag geld te ronselen voor het goede doel. In
vergelijking met hun collega's zonder merkoutfit, kregen ze dubbel
zoveel geld toegestopt. Bij een ander onderzoek schenen mannen met
merkkleding beter te overtuigen op de sollicitatiemarkt. Niet alleen
kregen ze de job, maar ook een hoger salaris te pakken. Kwaliteit Volgens
de onderzoekers Rob Nelissen en Marijn Meijers tonen de resultaten aan
dat de mens er nog altijd niet in slaagt om verder dan de oppervlakte te
kijken. Schijnbaar worden we nog altijd meegezogen door de reclame van
designermerken. "Vergelijk het met de pauw met de mooiste veren die het
vrouwtje krijgt. Merkkleding geeft aan mensen het signaal van kwaliteit.
Enkel de besten kunnen het zich permitteren".
De studie wordt binnenkort neergepend in het wetenschappelijk tijdschrift 'Evolution and Human Behavior' (br.hln)
H&M en een schare celebrities slaan de handen in elkaar voor de
nieuwste H&M-campagne tegen AIDS. Selma Blair, Penn Badgley, Akon,
Keri Hilson, Nikki Reed, Ginnifer Goodwin, Shiloh Fernandez, The
Misshapes en The Scissor Sisters showen de nieuwste Fashion Against
Aids-collectie van 2011.
De kledingketen en Designers Against
Aids willen met de nieuwste kledinglijn jongeren over de hele wereld
waarschuwen voor de gevaren van onveilige seks. H&M en DAA zamelden
met hun vorige FAA-campagnes al 4,5 miljoen euro in.
HM.com
De
kleurrijke unisex-collectie is vanaf 26 april te verkrijgen in de
Divided-winkels en op de website van H&M. 25 procent van de
opbrengst gaat naar het goede doel.
Lange, sexy wimpers: welke vrouw droomt er niet van?
Naast mascara, wimpertransplantie en serums bestaat er een even
doeltreffend, goedkoop en eeuwenoud middeltje: vaseline.
Vaseline is een zalfachtige emulsie, gebruikt in de cosmetica en
geneeskunde. In de geneeskunde gebruikt men het om de huid af te dekken
bij eczeem, brandwonden, een extreem droge huid of in andere gevallen
waarbij de huid haar barrièrefunctie niet meer voldoende kan uitoefenen.
In
de cosmetica wordt het toegepast in preparaten voor bescherming tegen
kou of vocht, maar ook in preparaten tegen een droge huid. Belangrijkste
bestanddeel is petrolatum.
Volle wimpers Net
dit bestanddeel zou de conditie van de droge en broze haartjes op de
wimpers verbeteren. Door vaseline 's avonds op de wimpers te smeren,
zien de wimpers er voller en gezonder uit. Of de wimpers er effectief
van gaan groeien, blijft maar de vraag, alleen zien ze er wel een pak
gezonder uit. Breng 's avonds met een schoon mascaraborsteltje de
vaseline aan. Was het goedje er 's ochtends wel weer af.
Vaseline kan ook voor andere lichaamsdelen gebruikt worden: Last van droge, gespleten lippen? Vaseline maakt deze weer zacht. Breng het product 's avonds aan. Een rode neus door een verkoudheid ga je te lijf met vaseline. Smeer rond de pijnlijke, rode zone. Droge voeten, handen en nagelriemen worden ook weer zacht door ze met een laag in te smeren. Ook als gezichtsreiniger werkt het goedje, zelfs rond de ogen. De vettige substantie zou zelfs rimpels tekeer gaan. Droge haarpunten kunnen ook een klein beetje vaseline gebruiken. Doseren is wel de boodschap, je wil niet met een vettige hoofdhuid rondlopen.
Heb je de oude armband van je grootmoe nog liggen? Of
degene met veel bedeltjes aan je arm? Zelfs die oude sjaal haal je maar
beter uit de kast, want combineren is de boodschap. Draag ze allemaal,
deze lente worden veel sieraden gedragen.
Contrast in kleur en materiaal, zo kan je juwelentrends lente 2011 het
best omschrijven; Mixen en matchen is de boodschap, want deze zomer
worden zowel aan de arm als aan de nek grotere items met smallere
stukken gecombineerd. Zelfs horloges worden tussen de verschillende
soorten armbanden gedragen. Strop die mouwen op: alles wat je in huis
hebt, haal je uit de kast.
Idem met de oorbellen. Meestal zijn
deze een setje, maar de trend van nu is om twee verschillende oorbellen
te dragen. Dat mag a-symmetrisch zijn of net zeer matched.
Lingeriemerk Victoria's Secret ligt opnieuw onder vuur door de keuze
van haar modellen. Candice Swanepoel, één van de meest succesvolle
Angels van het moment, verloor op twee maanden zoveel kilo's waardoor ze
nog slechts een schim is van zichzelf.
Het ziet ernaar uit dat de rage van de volslanke modellen dan toch geen
lang leven is beschoren. Het 22-jarige topmodel Candice Swanepoel zag er
tijdens een fotoshoot in Los Angeles naast Adriana Lima en Alessandra
Ambrosio graatmager uit. Het trio was in de City Of Angels om de nieuwe
badmode van Victoria's Secret te showen.
Swanepoel kaapte in
januari nog de hoofdrol weg voor de Valentijnscampagne van het merk. De
blondine is met haar dunne benen, opvallende kaaklijn en ingevallen buik
alarmerend mager.
Wél rondingen Swanepoel
ziet dat nochtans helemaal anders: "Ik heb veel geluk gehad dat ik voor
een merk mag werken dat gezonde vrouwen in de schijnwerpers zet. Bh's en
broekjes moeten gevuld worden en dat doe je best met rondingen, die ik
wel degelijk heb." Volgens modellenbureau IMG, waar Swanepoel staat
ingeschreven, draagt ze maatje 38. Toch ziet ze er in werkelijkheid een
stuk dunner uit.
Victoria's Secret stond vroeger bekend om haar
modellen met rondingen, maar dat ligt ondertussen in een ver verleden.
Het lingeriemerk zette niet zo lang geleden verschillende modellen met
een 'gezond' uiterlijk op straat en verving hen door superslanke
modellen zoals Ambrosio en Swanepoel.
Rode lingerie brengt geluk en passie, terwijl witte setjes onschuld
en vroomheid uitstralen. De kleur van je lingerie verraadt meer dan je
beseft. Benieuwd welke kleur het best bij je past?
Rode tinten Vurig en gepassioneerd? Tooi je in rode
lingerie. De kleur is niet voor doetjes, deze vrouwen zijn rechtuit en
geven graag aan wat ze willen.
Draagt een vrouw bij het begin
van het nieuwe jaar rode lingerie, heeft ze niet alleen tijdens Oud-
naar Nieuwjaar geluk, maar het ganse jaar. Die volkwsijsheid wordt nog
in veel landen toegepast. Ook straalt rood passie, opwinding en
levenskracht uit. Niet voor niets wordt rood gedragen om iemand te
overtuigen. Alleen al door er naar te staren, versnelt de ademhaling en
stijgt de bloeddruk. Zwart Ben je het
charmante type, dan is een zwart setje ideaal. Zwarte lingerie geeft een
zwoele en tegelijk krachtige indruk. De lievelingskleur onder de
jongere generatie doet het ook bijzonder goed bij de oudere dame. Zwart
staat voor iemand die onafhankelijk is, een subtiele charme heeft en erg
passioneel is. Wit Wit straalt onschuld uit,
maar hoeft daarom niet verborgen te blijven. Een vrouw die deze kleur
draagt, staat open voor suggestie. Ze is een ijverige leerlinge die op
zoek is naar een simpeler leven, vol puurheid.
Roze Het
romantische type draagt roze slipjes en dito beha. Deze zachte
persoonlijkheid zoekt genegenheid en wil zich veilig voelen. Ze heeft
nood aan veel affectie, is vrouwelijk sensueel maar zal nooit het
initiatief nemen. Vleeskleurig Draag je meer
huidskleurige setjes, ben je een open type. Je staat met beide voeten
op de grond, bent tevreden met jezelf en hebt eigenlijk niets te
verbergen. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke, makkelijke,
open en nuchtere persoonlijkheid.
Actrice Reese Witherspoon lanceert samen met beautygigant Avon 3 nieuwe geuren. In 2009 bracht Witherspoon haar debuut op de parfummarkt met het succesvolle geurtje 'In Bloom'.
Reese Witherspoon is al enkele jaren een trots uithangbord van Avon. Nu lanceert de actrice voor de lente meteen 3 geurtjes op een rij: 'Love', 'Live' en 'Laugh'. Witherspoon is niet aan haar beginstuk toe, in 2009 lanceerde ze samen met Avon het succesvolle 'In Bloom'-parfum.
Avon staat bekend omwille van zijn samenwerkingen met bekendheden. Eerder namen ze ook al Black Eyed Peas-zangeres Fergie onder de arm. Die creëerde het geurtje 'Outspoken', tot nu toe nog steeds het best verkochte parfum van de beautygigant. (br.she)
Volslanke modellen zijn al langer een rage, maar dat wil niet zeggen dat het grootste modeblad ter wereld daar ook zomaar in meedoet. Tot nu, want niemand minder dan het volslanke topmodel Crystal Renn siert de cover van de Mexicaanse editie.
Crystal Renn maakte furore als volslank model op de catwalk van onder meer Jean-Paul Gaultier, en nu lijkt ook het grootste modemagazine ter wereld haar in de armen te sluiten. Renn mocht namelijk op de cover staan van de Mexicaanse Vogue.
Het is bang afwachten wat Renn met de verkoopcijfers zal doen, want volgens critici verkopen modebladen pas echt goed wanneer er een graatmager model op de cover staat. (br.she)
Nog voordat 'Sucker Punch' in wereldpremière ging, wemelde het op
YouTube van de make-upvideo's geïnspireerd door de nieuwste fantasyfilm
van Zack Snyder.
De jongedames uit de video's zijn helemaal weg van de make-up uit de
film, en dat willen ze dan ook met de hele virtuele gemeenschap delen.
'Sucker
Punch'-fanaten zetten verschillende tutorials online waarin ze stap
voor stap uitleggen hoe ook jij er in een handomdraai als je favoriete
personage uit kan zien.
Is de onschuldige look van Babydoll (met
smokey eyes, roze wangen en schattige paardenstaartjes) misschien iets
voor jou? Dit heb je nodig: donkere oogschaduw, een lippenstift in een
zachte tint en 3 dikke lagen mascara voor een verleidelijke waaier van
wimpers. Hier geldt de regel: hoe meer, hoe beter.
Zwangerschapsmode saai en weinig interessant? Niet als je
de nieuwste collectie van het hippe zwangerschapsmerk Fragile bekijkt.
Mooie tunieken, een resem broeken met pofpijpen en retro-jurkjes uit de
jaren '50 en '80 vormen de rode draad.
Veel zwangere vrouwen maken de fout gewone, grote maten kleding te
kopen. Dat is jammer, want ontwerpers van zwangerschapskleding zorgen
voor de juiste aanpassingen zodat meegroeiende buiken en borsten er
altijd in passen. De tijd dat de bolle buikencollecties weinig
prikkelend werden bevonden, is voorgoed voorbij.
De
grootste verandering is dat de kleding nauwsluitend en slanker is.
Vrouwen laten met plezier hun groeiende buikje zien in plaats van het te
verstoppen. Jurken knuffelen de heupen en accentueren de billen.
De
zomercollectie van het populaire bolle buikenmerk 'Fragile' oogt bijna
als een tijdlijn. Ontwerpster Nathalie Vleeschouwer raakte geprikkeld
door de romantische en schattige jaren '50 maar evengoed door de glitter
en glamour van de jaren '80. Het resultaat mag,net als het buikje,
gezien worden: van passioneel rood tot koel blauw, oversized,
bolletjes- of bloemenprints, stoere harembroeken, wijde vleermuismouwen,
wisseljurken of elegante tuniekkleedjes. (br.nina) Meer info: www.fragile.com
In tegenstelling tot Jimmy Choo is de populaire schoenenontwerper
Christian Louboutin niet van plan toe te geven aan de platte
schoenenmode. "Ik haat het hele concept van comfort, het doet me denken
aan een slechte relatie".
Het handelsmerk van de ontwerper: torenhoge hakken. Dat deze niet in
alle omstandigheden voor het nodige comfort zorgen, zal de ontwerper een
worst wezen. Aan de New York Times geeft hij zonder blozen toe dat hij
zijn vrouwenschoenen, gekenmerkt door rode lakzolen, eigenlijk voor de
mannen ontwerpt. "Mijn hoofdtaak is niet om vrouwen te behagen, maar wel
de mannen. Mannen zijn net als stieren, ze kunnen niet weerstaan aan
rode zolen".
Nog volgens de man kijken vrouwen zelfs niet naar
hun voeten bij het passen van een nieuw paar. "Een vrouw staat op, kijkt
in de spiegel, keurt haar borsten, achter- en zijkant. Als ze zichzelf
leuk vindt, is ze van mening dat deze schoen bij haar hoort".
"Aan de rode lakzool kunnen weinig mannen weerstaan", dixit Louboutin
Hoewel
Louboutin wel degelijk platte schoenen en sandalen verkoopt, dienen ze
louter als decoratie, ontworpen met veel stijl. De comfortregel houdt de
ontwerper nooit in het achterhoofd. "Comfort is één van de ergste
woorden. Ik stel me dan een vrouw voor die zich slecht voelt, er
gezwollen uitziet met een fles alcohol in de hand. En toch houdt ze van
het leven, al was het maar omdat ze comfortabele klompen draagt. Je
verlaat een heleboel ideeën wanneer je in de comfortzone zit, alsof je
in een relatie zit waar je geen liefde meer voelt".
De markt voor vrouwenkledij in grote maten boomt doordat steeds meer
mensen met obesitas kampen. Tegenwoordig is een op de vier verkochte
kledingstukken in Groot-Brittannië maat 46 of groter.
Analysebureau Verdict zegt dat vooral grote maten voor jongedames en
tieners de snelst groeiende markt in winkelketens is, het voorspelt een
stijging in deze niche van 6 procent. Succesvolle dikke zangeressen als
de Britse Adele en de Amerikaanse Beth Dito zijn iconen voor een nieuwe
generatie van zwaarlijvige tieners en jonge vrouwen.
Modewereld Zowel
designers als modeketens proberen in te spelen op de steeds dikker
wordende vrouwenlichamen met collecties voor grote maten. Zo
veroorzaakte de Brit Mark Fast vorig jaar een reactiegolf toen hij
modellen met maat 40 en 42 gebruikte op de catwalk tijdens de Fashion
Week in Londen. De Britse populaire keten Topshop lanceerde een
modewebshop voor tienermeisjes en jonge vrouwen tot maat 56 genaamd Style369.com, hier vind je trendy alternatieven voor vormeloze kledij waar mollige dames vroeger enkel keuze uit hadden.
Analist
Carly Syme: "Winkelketens breiden nichecollecties als grote maten en
zwangerschapskledij uit. Maar dit eerste biedt het meeste mogelijkheden.
Er is een groeiende nood aan meer modebewuste kledij voor grote maten
bij jonge shoppers."(br.hln)
32 procent van de Britse vrouwen jonger dan dertig wordt al grijs,
twee derde van hen geeft stress de schuld. 20 jaar geleden kampte nog
maar 18 procent van de jongedames met dit beautyprobleem.
John Frieda, het verzorgingsmerk dat het onderzoek uitvoerde, bedacht
zelfs een nieuwe naam voor deze dames. Ze worden GHOSTS (Grey Haired
Over Stressed Twenty Somethings) genoemd. Creatief directeur Nicola
Clarke: "Ik ben niet verrast door dit resultaat, steeds meer jongere
klanten vragen om een haarkleuring om hun grijze haren te verstoppen. De
meesten wijzen stress als de schuldige aan." De 28-jarige Michela
Colling ontdekte haar eerste grijze haar op haar 25ste: "Ik ben
zelfstandige, dus ik heb veel stress. Het laatste jaar was ontzettend
druk voor mij en het aantal grijze haren nam dan ook ontzettend snel
toe. Dus ik zie zeker een verband met stress." Afgedaan? Haarspecialist
Philip Kingsley: "Grijs haar staat synoniem voor verouderen, in onze
cultuur dat jeugd hoog in het vaandel draagt, proberen we het
verouderingsproces zoveel mogelijk uit te stellen." Hoewel een man met
grijze haren als charmant gezien wordt, heeft een vrouw met grijze
lokken afgedaan, ze heeft haar meest vruchtbare al achter de rug." Genen Kan
stress echt grijze haren veroorzaken of is dit een mythe? Een grijze
lok is een haar dat geen pigment heeft. Dit is het resultaat van
pigmentproducerende cellen die beschadigd raken of afsterven. Dit komt
van nature voor bij het verouderen, sommige wetenschappers wijzen je
genen als verantwoordelijke aan en niet je levensstijl. Experte Nina
Goad: "Grijs worden op jonge leeftijd is genetisch bepaald,
omgevingsfactoren hebben hier weinig invloed op. " Stress
Andere experts beweren dat het bewijs groeit dat vroegtijdig grijs
worden het resultaat van stress iskan zijn. In zijn boek 'The Hair
Bible' praat Philip Kingsley over de manier waarop stress het lichaam
kan treffen. "We weten dat stress vitamine B verbruikt, zwarte ratten
die een tekort aan deze stof hebben, worden wit, zo blijkt uit een
experiment. Andere studies toonden aan dat bepaalde vormen van dit
vitamine in grote dosissen het begin van de vergrijzing kan omkeren."
Hij is niet de enige die denkt dat er een verband bestaat. Japans
onderzoek toont aan dat haarfollikels vatbaar zijn voor de dezelfde
soort stress dat DNA beschadigt. Deze wordt veroorzaakt door
sigarettenrook, UV-licht en vervuiling, er is ook een verband tussen
emotionele stress."
Haarspecialisten hopen binnen tien jaar een
voedingssupplement of een shampoo te creëren dat het missende enzym
bevat of iets dat hetzelfde effect heeft op grijze lokken, zo kunnen ze
vergrijzing voorkomen of zelfs omkeren.
Na jaren van strakke, skinny en zelfs corrigerende kledij, tekenden
designers van mannenkledij bij Calvin Klein en Louis Vuitton lossere
looks. Mannen mogen dus ontspannen en hoeven hun bierbuikje niet langer
in te trekken.
Mannen kunnen hun imperfecties binnenkort weer verhullen in baggy
broeken, losse shirts en volumineuze jassen. Deze trend komt er nu wel
net nadat heren gewoon raakten aan slankere silhouetten. De komst van de
skinnyjeans enkele seizoenen geleden en de strakke shirts maakte heel
wat mannen onzeker, wat leidde tot de verkoop van figuurcorrigerend
ondergoed om buikjes en love handles te verbergen.
Losse broek bij asos.com.
Verantwoordelijke
voor mannenmode Nickelson Wooster van Bergdorf Goodman: "Het duurde
heel lang voor we mannen in strakke broeken kregen, ik denk niet dat de
consumenten nu al klaar zijn om het nu al op te geven."
Groot en in vorm Dries
Van Noten herintroduceerde de brede broeken, Tom Ford maakte agressieve
creaties met een brede schouder, brede kraag en een langere jas. maar
volgens Wooster zal het nog even duren voor mannen dit ook daadwerkelijk
zullen beginnen te dragen. Toch zeggen stijlexperts dat losse broeken
niet zo vergevingsgezind zijn als mannen denken. "Je moet groot en in
vorm zijn", aldus ontwerper Zucchelli bij Calvin Klein. Ze zijn niet
voor iedereen bestemd." Mannen die nog niet klaar zijn om hun strakke
stukken op te geven, moeten zich geen zorgen maken. Prada en Versace
blijven vasthouden aan strakkere creaties.(br.hln)
Irina Shayk is nu toch al enige tijd met voetbalgod Cristiano Ronaldo,
dus zal Cristiano wel een en ander door de vingers zien. Zo bijvoorbeeld
de jongste campagne die het 24-jarige Russische topmodel voor het de
schoenencollectie van het merk Xti deed. Daarvoor vleit ze zich zeer
krols tegen het geoliede lijf van Arthur Sales. "Gij staat toch ook met
elf mannen onder de douche, schatje".
Schoenen die lijken op paardenhoeven, dure creaties van
Prada dat lijkt op orthopedische schoenen en pluizige pompons, dit zijn
de schoenentrends voor deze zomer.
Het vreemdste paar schoenen dat momenteel te koop is, zijn
paardenhoeven die ontworpen werden naar aanleiding van de paardenrace in
Cheltenham, die dit jaar zijn honderdste verjaardag viert. Het
schoeisel bestaat uit carbonvezels en tot 5.000 individuele
paardenharen, waardoor het lijkt alsof je een stel paardenpoten hebt.
Het
schoeisel is te koop via opbod dat op bijna 1500 euro per paar begint.
Volgens producent Betfair zijn ze het perfecte accessoire voor racefans
die willen opvallen. Het 25-jarige model Louise Dainton droeg de laarzen
op de catwalk: "Ze zitten echt comfortabel, ze geven je bijna zin om op
de piste te gaan en mee te lopen. Ik denk niet dat ze voor iedereen
zijn, maar ik zou graag met een stel van deze hoeven rondlopen."
Flatforms van Prada.
Prada,
en nog verschillende andere modemerken, proberen deze lente de
'flatform' te lanceren. Dit zijn klassieke modellen met een platte
plateauzool, die niet door alle modejournalisten met evenveel
enthousiasme werden onthaald, sommigen noemden ze zelfs Frankenshoes.
Ze kosten een fortuin, 570 euro, maar dat is blijkbaar geen
afschrikmiddel voor fashionista's. Ze waren namelijk in februari al
uitverkocht in de Pradaboetiek in Manhattan.
Pluizige schoenen van Alexander Wang
Schoenen
met pluizige pompons waren vooral populair bij Playboy Bunnies en bij
kinderen in de jaren 90, in combinatie met roze sokjes. Maar om de een
of andere bizarre reden kwamen verschillende designers op het idee deze
te herlanceren dit seizoen. Alexander Wang, Altuzarra en Jeremy Scott
stuurden modellen met pluizige voeten op de catwalk. Dit is echter een
moeilijk te dragen trend, want eigenlijk is het een schoen die je enkel
binnen kan dragen en waarmee je erg ordinair lijkt. En je trekt er de
aandacht mee naar je enkels, wat geen aanrader is voor dames die hier
complexen over hebben. (br.nina)