We zagen het op de catwalk bij Stella McCartney, Cavalli, Versace en
Marc Jacobs in al zijn tinten en nu vind je het in de rekken: paars.
Deze kleur staat symbool voor geluk, rijkdom en royaliteit en is dus de
ideale keuze als je voor chic wil gaan. Zeker als je het ziet op
stoffen als fluweel of satijn.
Alle tinten Gelukkig
vind je paars in alle mogelijke varianten, van lila tot lavendel en van
violet tot pruimpaars. Zo kan elke vrouw deze trend kan dragen. Elk
kledingsstuk heeft zijn paarse versie: schoenen, tassen, jassen en
jurken. Felpaars beleeft deze herfst zijn modehoogtepunt. Maar voor
stoffen als satijn of suède, kom je veel lavendel en lila tegen. Ook
het fruit komt aan bod: denk aan druiven, pruimen, aubergines maar
eveneens felle kleuren die meer naar het roze neigen.
Combineren Paars
is dus een geweldige optie als je voor chic wil gaan, maar kies dan wel
voor een zachtere tint. De combinatie die bijna iedereen staat is met
rood en blauw. Ben jij eerder een durfal, draag het dan met zwart of
fuchsia. Neigt je kledingsstuk eerder naar bordeaux, vermijd dan een
combinatie met zwart, chocoladebruin en olijfgroen. Wat wel gaat is
roodbruin, roest, oranje en rood. Je kiest best niet voor een look
helemaal in het paars. Draag dus ofwel voor paarse accessoires of een
paarse jurk. Antraciete accessoires geven je outfit extra cachet.
Wie staat met wat? Vrouwen
met een donkere huidskleur, staan mooi met lavendel en lila. Heb je een
bleke huid en blond haar, kies dan voor diepe kleuren als pruimpaars,
maar ook bordeaux zal je doen stralen. Violet flatteert vrouwen met
donker haar en lichte huid. Roodharigen kiezen best voor een blauwig
paars. (ep)(br.hln)
Een goede shampoo en conditioner kunnen je al een heel eind op weg
helpen. Maar om stralend haar te krijgen, moet je ook letten op wat je
eet. Je haar groeit tussen 0,6 tot 1,2 cm per maand.
Door de
juiste dingen te eten, worden je cellen sterker, hierdoor gaat je haar
er mooier uitzien. Maar verwacht je aan geen mirakels. Ben je geboren
met dun haar, dan moet je niet verwachten dat je plots een heel
volumineuze coupe zult krijgen. Maar door de juiste proteïnes en ijzers
te eten kun je wel een verschil maken.
Let op met
voedingssupplementen die zeggen je haar dikker te maken of je het
sneller te doen groeien. Een overvloed aan bepaalde supplementen zoals
vitamine A kunnen kunnen juist haaruitval veroorzaken.
Zalm Zalm
bevat veel omega-3-vetzuren, deze proteïne bevat ook vitamine B-12 en
ijzer. Die vetzuren ondersteunen de gezondheid van je hoofdhuid. Een
tekort ervan geeft je een droge hoofdhuid en zal ervoor zorgen dat je
haar er dof uitziet. Vegetariërs kunnen voor een dagelijkse portie
lijnzaad zorgen, dit bevat plantaardige omega-3-vetzuren.
Groene groenten Groenten
met een donker groene kleur, als broccoli en spinazie, zijn een goede
bron voor vitamine A and C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om
talgvet te produceren. Deze olieachtige stof is de natuurlijke
conditioner van je haar. Verder zitten deze groenten vol ijzer en
calcium.
Bonen Linzen en kidney beans zijn
belangrijk voor je haar. Ze leveren proteïnes die de groei bevorderen,
maar ze bevatten ook ijzer, zink en biotine. Een tekort aan deze
laatste stof zorgt voor bros haar.
Noten Paranoten
zijn een goede bron van selenium, een mineraal dat belangrijk is voor
de gezondheid van je hoofdhuid. Walnoten bevatten omega-3-vetzuren die
de conditie van je haar verbeteren. Samen met cashewnoten, pecannoten
en amandelnoten zijn ze een uitstekende bron van zink. Een tekort van
zink zorgt voor futloos haar.
Gevogelte Kip
en kalkoen zitten boordevol proteïnes, zonder deze stof krijg je zwak
en broos haar. Als je een hier een langdurig tekort aan hebt, kan je
haar zijn kleur verliezen. Verder zit er ook een speciale soort ijzer
in dat je lichaam makkelijk kan opnemen.
Eieren Het
maakt niet uit hoe ze geserveerd worden, eieren zitten vol proteïnes.
Daarnaast bevatten ze ook biotine en vitamine B-12, belangrijke
voedingsstoffen wat beauty betreft.
Volkoren Kies
voor volkorenbrood en -ontbijtgranen, zo krijg je genoeg zink, ijzer en
vitamine B binnen. Een snack met volkoren bezorgt je ook energie als je
in de namiddag een dipje krijgt.
Oesters Ze
staan niet alleen bekend als afrodisiacum maar ze helpen je ook aan
gezond haar. Oesters bevatten de anti-oxidant zink. Maar niet getreurd
als ze niet dagelijks op je menu staan, je krijgt neemt ook zink op
door runds- en lamsvlees te eten.
Magere zuivelproducten Magere melk en yoghurt zijn een bronnen van calcium. Verder bevatten ze twee belangrijke bronnen van proteïne.
Wortels Wortelen zitten boordevol vitamine A, die je naast een goed zicht ook een gezonde hoofdhuid geven.
Variatie Wat
gezonde eetgewoonten betreft, is variatie ontzettend belangrijk.
Probeer alle bovenstaande voedingsmiddelen met elkaar af te wisslen.
Crashdiëten
zijn ontzettend slecht voor je haar. Veel gewicht verliezen op korte
tijd heeft invloed op het haarritme. Dat kun je twee tot drie maanden
later merken aan haaruitval. Het is belangrijk om dan weer zo snel
mogelijk gezond te eten. (ep) (br.hln)
Binnenkort kunnen we weer gekluisterd achter de buis gaan zitten en kijken naar het nieuwe modeprogramma op RTL8: Fashion Trix. In het programma bespreekt de Belgische styliste Daisy Dee de laatste modetrends en gaat ze opzoek naar de beauty- en modegeheimen van sterren.
Daisy Dee, die onder andere samenwerkte met wereldsterren als Madonna en Destinys child, presenteert het modeprogramma al vier seizoenen in België. Maar vanaf 18 september om 22.00 uur is ook Nederland aan de beurt.
fashion televisieprogramma
In dit programma geeft Daisy Rollocks ons de beste mode tips, en toont ze hoe we met een beperkt budget een look en stijl van wereldklasse kunnen nabootsen.
Fashion Trix is het programma voor de echte modeliefhebber: Daisy leert je alles over de laatste internationale modetrends, en neemt je mee naar de grote topdesigners. Ze gaat backstage bij de grote modeshows, maar bezoekt ook nieuw opkomend talent. Wekelijks volgt Daisy een nationale of internationale celebrity om zo zijn of haar fashion trix te achterhalen. Ondertussen tipt ze de kijker op trendy shops die zij op haar ontdekkingsreis tegenkomt.
In de "Magic Make Over" transformeert Daisy een "gewone" mens tot iemand met een internationale superster look. Dit doet ze met een team van internationale stylisten, make-up artiesten en een glamour fotograaf.
" These are the Trix of Fashion "
Fashionista Daisy Rollocks is terug met het vierde seizoen van Fashion Trix! Daisy geeft je weer de beste modetips, leert je alles over de laatste internationale modetrend, neemt je mee naar de grote topdesigners en ontfutselt modegeheimen van de grootste sterren.
Het blijft schoenentrends regenen, figuurlijk gelukkig. Voor stoere
dames, durvers en bitchy ladies zijn er nu: de spijkerschoenen. Dat mag
je vrij letterlijk nemen: de schoenen zijn bezaaid met een overdaad aan
kleine of grote 'spijkers', soms bol, soms met een afgeronde punt, soms
kruisvormig.
De
spijkers komen voor op allerlei soorten schoenen: bandjessandalen,
enkellaarzen, stoere boots maar ook een witte hakschoen met fijn
riempje (Christian Louboutin), paarse enkellaarsjes (Marc Jacobs) of
torenhoge Jimmy Choo's. Voor elk wat wils dus... (edp)(br.hln)
De modewereld is alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het
herfstseizoen. De eerste berichten doen alvast de nieuwsgierigheid
wekken. Zo concentreert make-upmerk M.A.C. zich op kersen. Deze
zomerse, wellustige vruchten geven kleur aan de herfstlijn Cult of
Cherry, zowel voor lipsticks, oogschaduw, nagellak en poeder.
De
donkere tinten eigen aan de herfst verbergen tegelijk enige dramatische
sensualiteit. Dat blijkt ook uit de namen voor de beautyspulletjes:
russian red lipstick, illegal purple nagellak en Spiced Chocolate
oogschaduw. Voor de iets, euh, rijpere vrouw. Vanaf september te koop.
M.A.C.
is niet de eerste die met kersextracten werkt. Eerder bracht The body
shop een volledig lijn lichaamsverzorgingsproducten met Japanse
kersenbloesem uit. (edp)(br.Nina)
Lipstick die tien uur blijft zitten, het bestaat. Nivea Extreme Resist
heeft zijn naam niet gestolen: de lipstick blijft extreem lang zitten.
Bijkomend voordeel? In tegenstelling tot andere langhoudende lipgloss
legt de Extreme Resist geen dikke, plakkerige laag op je lippen. Het
voelt als gewone lipstick, met dat verschil dat je twee lagen kan
geven: eerst het kleurtje, dan de glans. De Extreme Resist lipstick
komt in verschillende kleuren (van felrood over roze tot bruin).
De
Extreme Resist Lip Gloss vervoegt de Extreme Resist Mascara. Ook deze
mascara houdt extreem lang, en is verkrijgbaar in de kleuren zwart,
bruin en pruim. (br.hln)
Een jurk die je zowel op het werk als naar een sexy afspraakje kan
dragen, mits enige aanpassingen: het bestaat. Door slim naaiwerk kan de
jurk van een formele, elegante jurk met halflange mouwen tot een
kortere jurk met een split, meer decolleté en kortere mouwtjes
omgevormd worden. De jurk heet toepasselijk en weinig verhullend de
'Work to flirt dress' en werd ontworpen door de Britse datingsite
datingdirect.com. Hoe lang de transformatie duurt, werd niet gemeld.
Te veel gedoe De
jurk kwam er na een onderzoek van datingdirect.com waaruit bleek dat 42
procent van de vrouwen vermijdt in haar zakelijke kledij naar een
afspraakje te moeten gaan. Eén op drie wijst zelfs een drankje of
etentje af omdat ze niet in hun werkkledij willen gaan. 68 procent vond
een extra outfit meenemen en zich omkleden dan weer te veel werk, de
helft shopt tijdens de lunchpauze om iets geschikt aan te trekken. 40
procent van de ondervraagde mannen vond een date in werkkleding een
afknapper.
Prototype De jurk is momenteel
nog maar een prototype en is nog nergens te koop, maar ontwerper Tansy
Hamley heeft goede hoop dat de jurk wel degelijk in productie zal
gebracht worden en zal verkocht worden. "De jurk werd goed onthaald.
Veel vrouwen zeiden dat het kledingsstuk hen een heleboel miserie zou
besparen."
"Ons leven is al zo hectisch, en vrouwen brengen
steeds meer uren op het werk door. Ik denk dat mode nuttiger en
vooruitziender moet worden. Twee-in-één-kledij zal de norm worden,
zodat je gemakkelijk van de ene situatie naar de andere kan in
aangepaste kledij." (edp)(br.Nina)
Ook op de beautymarkt beweegt er meer dan een nieuwe kleur lipstick of
een nieuw soort parfum. Ook hier worden gadgets op de markt gebracht
die vrouwen moeten helpen om nog sneller nog mooier te worden. Maar
gebeurt dat ook? De Britse Anne Shooter probeerde ze allemaal uit.
1) Vibrerende mascara (Lancôme, 45 euro)
Het idee:
de mascara kan met een knopje beginnen vibreren aan 7000 vibraties per
minuut, waardoor het de wimpers volledig kan bereiken. Het resultaat is
langere, grotere, dikkere wimpers.
Het resultaat:
het werkt, snel en effectief. Alleen is de laag wel erg dik en niet
echt geschikt wanneer je nog in daglicht naar buiten moet. Voor een
avondje dansen kan het wel.
2) Magnetische facelift (Beauty Magnets, 15 euro)
Het idee:
magneten zouden je bloedsomloop stimlueren, waardoor je huid er frisser
gaat uitzien. Een half uurtje is genoeg. Blijkbaar deed Cleopatra het
ook.
Het resultaat: niet overtuigend. De
magneetjes bleven niet goed op de huid plakken en voelden tintelend en
soms jeukerig aan. Voor de huid had het geen waarneembare verbetering.
3) Cellulitismassage (Wellbox, 1500 euro)
Het idee:
een massagesysteem dat je ook thuis kan gebruiken. Het geeft een
diepeweefselmassage, de enige behandeling die ook bewezen heeft
cellulitis werkelijk te verminderen. Naast cellulitis neemt de machine
ook vet, losse huid, wallen, rimpels en een doffe huid aan.
Het resultaat:
Gemakkelijk, aangenaam en ontspannend, dat was het wel, maar na twee
weken was het resultaat niet écht zichtbaar. Bovendien moet je het
waarschijnlijk dagelijks gebruiken.
Het idee: instant wittere tanden door de parelwitte laag die je op de tanden legt. Waar en wanneer je wil, met onmiddellijk resultaat.
Het resultaat:
leuk en het werkt. Gewoon opsmeren, enkele seconden laten drogen en
klaar is kees. Het product smaakt lichtjes naar munt en is gemakkelijk
weg te borstelen. Nadeel: het verdwijnt ook vrij snel na eten of
drinken, dus je moet het vaak terug aanbrengen.
Het idee:
Deze pen (of stift, zo je wil) masseert een gel rond de ogen waardoor
rimpels en wallen verdwijnen omdat cellen gestimuleerd worden en de
spieren aangespannen worden. Het zou je 10 jaar jongen in 30 seconden
doen lijken.
Het resultaat: Je
voelde de huid verstrakken en verzachten tegelijkertijd, en de fijne
lijntjes verbeterend bijna onmiddellijk. Maar het is nogal duur voor
het effect: er bestaan veel goedkopere antirimpelproducten.
6) Rimpelroller (Tua Visto, 250 euro)
Het idee:
deze roller masseert het gezicht om wallen en rimpels te verminderen.
Binnen de 12 weken is je gezicht gelift en geherdefinieerd, zo beloven
klinische studies. Kate Moss en Kelly Osbourne zouden fan zijn.
Het resultaat:
het gebruik is een beetje omslachtig, maar als je de instructies volgt,
is er geen problem. De elektrische sensaties en samentrekkende spieren
voelen aangenaam, en je krijgt echt het idée dat je huid een lift
krijgt. Na twee weken is er een duidelijk resultaat.
7) Permanente lipstick (Lip ink, 18 euro)
Het idee: een natuurlijke, langhoudende lipstick. Britney Spears, Dita Von Teese en Courtney Cox krijgen er niet genoeg van.
Het resultaat:
het werkt, al is dit niet echt lipstick want die bevat was die van de
lippen geveegd wordt. Dit is een soort inkt, die je lippen als het ware
'bevlekt' of 'kleurt' zoals met een stift. Echter deze lipinkt is een
organisch product en bevat geen chemicaliën. Bovendien kan je je eigen
versie laten maken in je favoriete kleurlipstick voor 10 euro extra. In
dezelfde lijn is mascara en oogschaduw te krijgen. Meer info: www.lipink.co.uk. (edp)(br.hln)
Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen"
kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels.
Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de
oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.
Niet
alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de
groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor
reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.
Vrouwen verbranden jaarlijks meer dan 12000 calorieën door te shoppen, dat blijkt uit een recente Britse enquête.
Kilometers en calorieën De
gemiddelde vrouwelijke shopper legt gemiddeld 3,5 kilometer af per
tripje. Als ze aan een gemiddelde van vijf shopuitstapjes per maand
komt, telt dit op tot 17,5 km per maand of 210 kilometer per jaar. Per
1,5 km verbrand je ongeveer 100 calorieën, een shoptrip is dus goed
voor 200 calorieën of meer dan 12.000 calorieën per jaar. Dat is het
equivalent van 65 pakjes chips of 43 chocoladerepen.
Sport 39
procent van de vrouwen gelooft dat een serieuze shoptrip even
vermoeiend is voor het lichaam als een sessie in de fitness. Mannen
getuigen niet van evenveel uithoudingsvermogen in de winkels. Ze
winkelen korter en minder vaak, waarmee ze slechts 8.928 calorieën per
jaar of 744 calorieën per maand verbranden.
Spenderen Ook
blijkt dat de gemiddelde Brit 18.150 winkels in zijn leven bezoekt. Dat
zijn er 25 per maand of 300 per jaar, tijdens een gemiddelde shoptrip
geven we 90 euro uit. Dat loopt op tot een jaarlijkse rekening van
5.454 euro. We spenderen het meeste aan mode, met zo'n 2.545 euro per
jaar. Cosmetica staan op de tweede plaats, boeken, cd's en dvd's op de
derde. De studie ondervroeg 2.000 mensen.
"Vrouwen vinden
shoppen leuk, maar nu hebben we bewijs dat het ook goed voor je is",
zegt een van de onderzoekers. "Winkelen voelt niet aan als sporten maar
dit onderzoek toont aan dat dit wel hetzelfde effect heeft."
Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl
het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je
tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.
Celebs met sproetjes Vele
sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en
supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet
langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee
bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid
aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische
chirurgie aan te pas kwam.
Uitdagend Blijkbaar
zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes
moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend
Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je
ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen
over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan
uit?"
Twee soorten Er zijn twee soorten
sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand.
Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan
door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het
vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen.
Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn
vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de
neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder
wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en
onregelmatiger qua vorm.
Schade Toch wil
dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende
mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet
zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan
de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je
gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.
Sproetjes tekenen Heb
je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc
toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden
sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er
niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek
thuis verschillende keren oefent. (ep)(br.hln)
Marlies Dekkers heeft een prestigieuze modeprijs gewonnen in New York.
De Nederlandse lingerieontwerpster ontving de Best Maternity-award voor
haar collectie zwangerschapslingerie. Dat bevestigt een woordvoerder
van haar Dekkers bedrijf.
Het
is niet de eerst keer dat de 42-jarige ontwerpster een Cila Award in
ontvangst mag nemen. Vorig jaar won Dekkers in de categorie Best
Fashion. Ze staat bekend om haar sexy ontwerpen met strakke lijnen.
De
jaarlijkse Contours International Lingerie Awards-uitreiking werd voor
de derde keer georganiseerd in het Waldorf Astoriahotel in New York.
(novum/edp)(br.hln)
De lingerie gaat volgend seizoen helemaal jaren '20 met grote
onderbroeken, kniekousen met strik, jaretellen en beha's die de borsten
zowaar verstoppen. Minder bloot, maar daarom niet minder sexy.
De
kleuren blijven sober: veel zwart, veel huidskleur, wit of
pasteltinten. De beha's zijn soms ouderwets eenvoudig, dan weer
afgewerkt met een overdaad aan ruches. Ook opvallend: de vele,
doorzichtige pareo's en kimono's die het lichaam verstoppen en
aankleden.
De hele collectie die op de modeshow Lingerie
Americas werd getoond bracht een Chicago-sfeertje met zich mee,
inclusief sexy nachtclubzangeressen en de schandaaltjes achter het
podium. Het geheel werd afgewerkt met bollenkettingen, parmantige
kleine hoedjes en stukjes fluffy stola. De jazzy schoenen, die deze
herfst hét item worden, de armverwarmers en krullen maken het helemaal
af. (br.Nina)
Bovendien is de associatie met de mannelijke baggypants uit de jaren '90 (nog) veel te sterk.
Katie Holmes in de baggy-broek. Een niet erg geslaagde look, als je het ons vraagt.
Of draagt Katie de trend verkeerd?
Komt hij of komt hij niet? De 'baggy pants' wordt voorzichtig
geïntroduceerd door enkele sterren (zoals Katie Holmes en Heidi Klum),
maar slaat voorlopig niet aan. Wordt het een trend die een stille dood
sterft, zoals de wijde broeken (eveneens gedragen door Holmes en
Victoria Beckham) en de broeken met de hoge taille?
Als
het aan elle.nl ligt alvast niet. De site heeft het haar persoonlijke
missie gemaakt de broek te promoten. "Wij houden van de baggy jeans.
Heerlijk op een off day en met de juiste accessoires nog een statement
ook", luidt het op de website. "Elle.nl roept iedereen op om deze trend
nu eindelijk naar een hoger platform te verheffen. Sponsor de baggy
jeans en schaf er deze zomer nog één aan. De mode is je eeuwig
dankbaar."
Afwachten of fashionista's allerhande dat ook
werkelijk zullen doen. Want hoe comfortabel de broek ook is, erg
elegant of gesofisticeerd ziet hij er alvast niet uit. Bovendien ligt
de associatie met skaters uit de jaren '90 vele jonge vrouwen vast nog
vers in het geheugen.(br.hln)
Een derde van de Australische vrouwen vindt het heel frustrerend
wanneer ze een grotere maat dan normaal moet kopen, dat blijkt uit een
enquête. De helft van hen koopt liever een duurder stuk dan iets dat in
haar ogen de verkeerde maat is.
Wringen in kleinere maat 64
procent van de Australische vrouwen heeft verschillende maten in haar
kast hangen. Twee derde van de respondenten zou een maat groter kopen
als ze het kledingsstuk echt mooi vinden, maar een op drie gaf toe dat
ze zich hier echt gefrustreerd, dik of zelfs depressief door voelt. 40
procent van de vrouwen zegt dat ze een merk vermijdt als dat kleinere
maten heeft dan normaal. 13 procent zou zich in haar normale maat
wringen om te vermijden een grotere maat te kopen. 14 procent van de
Australische vrouwen weet niet hoe kleding gemeten en gemaakt wordt.
Meer aandacht voor maat "Vrouwen
besteden meer aandacht aan de maat van een kledingstuk dan aan de
prijs", aldus een van de onderzoekers. De verwarring over maten zou
voornamelijk komen door een gebrek aan een internationale standaard,
beweert Jo Kellock directeur van de Council of Textile and Fashion
Industries of Australia. "Vrouwen zouden kledingstukken moeten kopen
die perfect passen, onafhankelijk van de maat. Een outfit moet
voornamelijk passen bij je figuur. Maar ik ontken niet dat er een nood
is aan een accurate standaard voor maten gebaseerd op wetenschappelijke
data . Dat zal ervoor zorgen dat ontwerpers zich consequent aan maten
houden. En de consumenten zullen zich beter voelen tijdens het
shoppen."
Meer dan 2000 vrouwen namen deel aan de enquête. (ep)(br.hln)
Kelsey for Mulberry: de herfst- en wintercollectie.
Puntige schoenen, zowel vooraan als achteraan: er is geen ontkomen meer
aan. Ook Jonathan Kelsey ontwierp voor Mulberry puntige schoenen, zowel
voor vrouwen als voor mannen.
Naaldhak en halve plateauzool Mannen
krijgen een 'moderne' versie van de jazz-schoen, inclusief scherpe
punt. Voor vrouwen gaat Kelsey extremer. Hij combineert de scherpe punt
bij enkellaarsjes of pump met hoge naaldhakken en een verhoogde
schoenzool. Daarmee is de schoen geen plateauschoen, maar ook geen
'gewone' schoen.
Lila! Ook opvallend: de
schoenen, vijf ontwerpen in het totaal, zijn altijd in drie kleuren
beschikbaar (behalve de laarzen): zwart, bruin en lila. De eerste twee
in glanzend leer, de laatste in suède.
Twee collecties Mulberry,
eerder bekend als handtassenmerk, werpt zich nu dus ook op schoenen.
"Een schoenenlijn is altijd een onderdeel van ons ondernemingsplan
geweest. Toen we Jonathan's ontwerpen voor de herfst 2007 zagen, wisten
we dat zijn energie en designs perfect bij ons merk zouden passen."
Kelsey tekent (voorlopig) twee collecties: herfst/winter 2008 en
lente/zomer 2009. Aan designerschoenen hangt echter ook een
designerprijsje: de schoenen kunnen tot 400 euro kosten. (edp)(br.Nina)
De eerste keer laat je het beter door de schoonheidsspecialiste doen.
Bereken de juiste vorm.
Wenkbrauwen doen meer dan we denken. Ze richten alle aandacht naar je
ogen en geven je gezicht een mooie uitdrukking. Wie ze een juiste vorm
geeft, maakt de blik jonger. Met deze tips leer je zelf de haartjes te
trimmen zonder moeite.
Mode De
vorm van de wenkbrauwen is door de natuur bepaald. De heersende mode
heeft ook zijn invloed op de vorm. Zo was het in de jaren '30 in om de
wenkbrauwen tot dunne streepjes te epileren, wat het gezicht een
opvallende stijl gaf. Op dit moment heeft juist een natuurlijke volle
wenkbrauw de voorkeur.
Specialiste Ben je
niet zo vertrouwd met het zelf epileren? Laat het dan voor de eerste
keer doen door de schoonheidsspecialiste. Zij zal meteen de juiste vorm
aanmeten. Wanneer na enkele dagen de eerste overtollige haartjes buiten
de geëpileerde vorm groeien, kan je deze zelf makkelijk uittrekken.
Zo ga je te werk
1. Ontsmet de huid rond je wenkbrauwen eerst grondig en desinfecteer ook het pincet. Zorg voor goed licht, bij voorkeur daglicht.
2.
Hoe weet je welke haartjes er weg moeten? De perfecte vorm wordt
gevonden door een potlood voor het puntje van de neus en het midden van
uw oog te houden. Op dit punt is de boog het hoogst. Hoe lang de
wenkbrauw moet worden, kan je meten door een potlood te plaatsen voor
het puntje van de neus langs het einde van de ooghoek. Onthou wel dat
een gezicht nooit symmetrisch is, dus er kan verschil zitten in de twee
wenkbrauwen.
3. Alle haartjes die onder de
strakke onderlijn van de wenkbrauwen groeien, kunnen met een normale
pincet, zittend voor een vergrootspiegel, uitgetrokken worden. Wees
heel voorzichtig met het epileren van haartjes aan de bovenkant van de
wenkbrauwen, want hierdoor kan de vorm kan al heel snel drastisch
veranderen.
Epileren kan ook gedaan worden met een automatische
pincet. Dit is een handig instrumentje maar vergt wel enige oefening.
Het uittrekken van het haartje wordt door het instrumentje gedaan. De
derde mogelijkheid tot epileren is de haren verwijderen door middel van
hars of een draadje. Voor beginners is dit evenwel geen geschikte
mogelijkheid.
4. Borstel de wenkbrauwen met
een speciaal wenkbrauwenborsteltje tijdens het epileren telkens bij,
dan kun je zien wat je hebt gedaan.
5. Let op
dat je niet te veel haartjes epileert. Voor je het weet, trek je er
teveel uit, zeker als je niet veel ervaring hebt. Epileer je
wenkbrauwen niet te vaak als je de haartjes ooit terug wilt laten
groeien. De haartjes kunnen ook lichter terugkomen.
Heb je
toch te veel geëpileerd? Er zijn helaas geen middeltjes waardoor je
wenkbrauwen sneller gaan groeien. Een oplossing is het bijtekenen met
een wenkbrauwpotlood. Overdrijf het echter niet, want dat ziet er
onnatuurlijk uit.
6. Bij een lang en smal
gezicht is het beter om de wenkbrauwen vooral niet te rond te maken,
een zo recht mogelijke vorm is het meest geschikt. Trek nooit de
buitenzijden te ver door naar beneden, dit geeft een zeer verdrietige
uitdrukking aan het gezicht.
7. Als alles
klaar is, strijk dan met een fijn kammetje met hierop wat haarlak- of
gel schuin naar boven langs de haartjes. Ze blijven dan mooi in model.
8.
Ga nooit na het epileren in de zon zitten. Mocht je een speciale
gelegenheid hebben waarvoor je je wenkbrauwen wilt epileren, doe dat
dan de dag van tevoren. De roodheid van de huid en gevoeligheid kan dan
rustig bijtrekken.
9. Gebruik na afloop een astringerende lotion met alcohol. Dat trekt de poriën samen en ontsmet. (lvl)(br.Nina)
Meer
dan twintig jaar nadat ze de catwalk veroverde, wordt het Canadese
topmodel Linda Evangelista (43) het gezicht van het luxemerk Prada. Ze
zal de herfst- en wintercollectie van het Italiaanse modehuis
aanprijzen. Oudere fotomodellen liggen goed in de markt: Naomi Campbell
(38) mag nog werven voor Yves Saint Laurent.(br.het Nieuwsblad)