Lipstick die tien uur blijft zitten, het bestaat. Nivea Extreme Resist
heeft zijn naam niet gestolen: de lipstick blijft extreem lang zitten.
Bijkomend voordeel? In tegenstelling tot andere langhoudende lipgloss
legt de Extreme Resist geen dikke, plakkerige laag op je lippen. Het
voelt als gewone lipstick, met dat verschil dat je twee lagen kan
geven: eerst het kleurtje, dan de glans. De Extreme Resist lipstick
komt in verschillende kleuren (van felrood over roze tot bruin).
De
Extreme Resist Lip Gloss vervoegt de Extreme Resist Mascara. Ook deze
mascara houdt extreem lang, en is verkrijgbaar in de kleuren zwart,
bruin en pruim. (br.hln)
Een jurk die je zowel op het werk als naar een sexy afspraakje kan
dragen, mits enige aanpassingen: het bestaat. Door slim naaiwerk kan de
jurk van een formele, elegante jurk met halflange mouwen tot een
kortere jurk met een split, meer decolleté en kortere mouwtjes
omgevormd worden. De jurk heet toepasselijk en weinig verhullend de
'Work to flirt dress' en werd ontworpen door de Britse datingsite
datingdirect.com. Hoe lang de transformatie duurt, werd niet gemeld.
Te veel gedoe De
jurk kwam er na een onderzoek van datingdirect.com waaruit bleek dat 42
procent van de vrouwen vermijdt in haar zakelijke kledij naar een
afspraakje te moeten gaan. Eén op drie wijst zelfs een drankje of
etentje af omdat ze niet in hun werkkledij willen gaan. 68 procent vond
een extra outfit meenemen en zich omkleden dan weer te veel werk, de
helft shopt tijdens de lunchpauze om iets geschikt aan te trekken. 40
procent van de ondervraagde mannen vond een date in werkkleding een
afknapper.
Prototype De jurk is momenteel
nog maar een prototype en is nog nergens te koop, maar ontwerper Tansy
Hamley heeft goede hoop dat de jurk wel degelijk in productie zal
gebracht worden en zal verkocht worden. "De jurk werd goed onthaald.
Veel vrouwen zeiden dat het kledingsstuk hen een heleboel miserie zou
besparen."
"Ons leven is al zo hectisch, en vrouwen brengen
steeds meer uren op het werk door. Ik denk dat mode nuttiger en
vooruitziender moet worden. Twee-in-één-kledij zal de norm worden,
zodat je gemakkelijk van de ene situatie naar de andere kan in
aangepaste kledij." (edp)(br.Nina)
Ook op de beautymarkt beweegt er meer dan een nieuwe kleur lipstick of
een nieuw soort parfum. Ook hier worden gadgets op de markt gebracht
die vrouwen moeten helpen om nog sneller nog mooier te worden. Maar
gebeurt dat ook? De Britse Anne Shooter probeerde ze allemaal uit.
1) Vibrerende mascara (Lancôme, 45 euro)
Het idee:
de mascara kan met een knopje beginnen vibreren aan 7000 vibraties per
minuut, waardoor het de wimpers volledig kan bereiken. Het resultaat is
langere, grotere, dikkere wimpers.
Het resultaat:
het werkt, snel en effectief. Alleen is de laag wel erg dik en niet
echt geschikt wanneer je nog in daglicht naar buiten moet. Voor een
avondje dansen kan het wel.
2) Magnetische facelift (Beauty Magnets, 15 euro)
Het idee:
magneten zouden je bloedsomloop stimlueren, waardoor je huid er frisser
gaat uitzien. Een half uurtje is genoeg. Blijkbaar deed Cleopatra het
ook.
Het resultaat: niet overtuigend. De
magneetjes bleven niet goed op de huid plakken en voelden tintelend en
soms jeukerig aan. Voor de huid had het geen waarneembare verbetering.
3) Cellulitismassage (Wellbox, 1500 euro)
Het idee:
een massagesysteem dat je ook thuis kan gebruiken. Het geeft een
diepeweefselmassage, de enige behandeling die ook bewezen heeft
cellulitis werkelijk te verminderen. Naast cellulitis neemt de machine
ook vet, losse huid, wallen, rimpels en een doffe huid aan.
Het resultaat:
Gemakkelijk, aangenaam en ontspannend, dat was het wel, maar na twee
weken was het resultaat niet écht zichtbaar. Bovendien moet je het
waarschijnlijk dagelijks gebruiken.
Het idee: instant wittere tanden door de parelwitte laag die je op de tanden legt. Waar en wanneer je wil, met onmiddellijk resultaat.
Het resultaat:
leuk en het werkt. Gewoon opsmeren, enkele seconden laten drogen en
klaar is kees. Het product smaakt lichtjes naar munt en is gemakkelijk
weg te borstelen. Nadeel: het verdwijnt ook vrij snel na eten of
drinken, dus je moet het vaak terug aanbrengen.
Het idee:
Deze pen (of stift, zo je wil) masseert een gel rond de ogen waardoor
rimpels en wallen verdwijnen omdat cellen gestimuleerd worden en de
spieren aangespannen worden. Het zou je 10 jaar jongen in 30 seconden
doen lijken.
Het resultaat: Je
voelde de huid verstrakken en verzachten tegelijkertijd, en de fijne
lijntjes verbeterend bijna onmiddellijk. Maar het is nogal duur voor
het effect: er bestaan veel goedkopere antirimpelproducten.
6) Rimpelroller (Tua Visto, 250 euro)
Het idee:
deze roller masseert het gezicht om wallen en rimpels te verminderen.
Binnen de 12 weken is je gezicht gelift en geherdefinieerd, zo beloven
klinische studies. Kate Moss en Kelly Osbourne zouden fan zijn.
Het resultaat:
het gebruik is een beetje omslachtig, maar als je de instructies volgt,
is er geen problem. De elektrische sensaties en samentrekkende spieren
voelen aangenaam, en je krijgt echt het idée dat je huid een lift
krijgt. Na twee weken is er een duidelijk resultaat.
7) Permanente lipstick (Lip ink, 18 euro)
Het idee: een natuurlijke, langhoudende lipstick. Britney Spears, Dita Von Teese en Courtney Cox krijgen er niet genoeg van.
Het resultaat:
het werkt, al is dit niet echt lipstick want die bevat was die van de
lippen geveegd wordt. Dit is een soort inkt, die je lippen als het ware
'bevlekt' of 'kleurt' zoals met een stift. Echter deze lipinkt is een
organisch product en bevat geen chemicaliën. Bovendien kan je je eigen
versie laten maken in je favoriete kleurlipstick voor 10 euro extra. In
dezelfde lijn is mascara en oogschaduw te krijgen. Meer info: www.lipink.co.uk. (edp)(br.hln)
Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen"
kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels.
Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de
oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.
Niet
alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de
groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor
reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.
Vrouwen verbranden jaarlijks meer dan 12000 calorieën door te shoppen, dat blijkt uit een recente Britse enquête.
Kilometers en calorieën De
gemiddelde vrouwelijke shopper legt gemiddeld 3,5 kilometer af per
tripje. Als ze aan een gemiddelde van vijf shopuitstapjes per maand
komt, telt dit op tot 17,5 km per maand of 210 kilometer per jaar. Per
1,5 km verbrand je ongeveer 100 calorieën, een shoptrip is dus goed
voor 200 calorieën of meer dan 12.000 calorieën per jaar. Dat is het
equivalent van 65 pakjes chips of 43 chocoladerepen.
Sport 39
procent van de vrouwen gelooft dat een serieuze shoptrip even
vermoeiend is voor het lichaam als een sessie in de fitness. Mannen
getuigen niet van evenveel uithoudingsvermogen in de winkels. Ze
winkelen korter en minder vaak, waarmee ze slechts 8.928 calorieën per
jaar of 744 calorieën per maand verbranden.
Spenderen Ook
blijkt dat de gemiddelde Brit 18.150 winkels in zijn leven bezoekt. Dat
zijn er 25 per maand of 300 per jaar, tijdens een gemiddelde shoptrip
geven we 90 euro uit. Dat loopt op tot een jaarlijkse rekening van
5.454 euro. We spenderen het meeste aan mode, met zo'n 2.545 euro per
jaar. Cosmetica staan op de tweede plaats, boeken, cd's en dvd's op de
derde. De studie ondervroeg 2.000 mensen.
"Vrouwen vinden
shoppen leuk, maar nu hebben we bewijs dat het ook goed voor je is",
zegt een van de onderzoekers. "Winkelen voelt niet aan als sporten maar
dit onderzoek toont aan dat dit wel hetzelfde effect heeft."
Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl
het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je
tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.
Celebs met sproetjes Vele
sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en
supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet
langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee
bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid
aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische
chirurgie aan te pas kwam.
Uitdagend Blijkbaar
zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes
moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend
Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je
ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen
over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan
uit?"
Twee soorten Er zijn twee soorten
sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand.
Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan
door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het
vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen.
Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn
vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de
neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder
wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en
onregelmatiger qua vorm.
Schade Toch wil
dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende
mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet
zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan
de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je
gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.
Sproetjes tekenen Heb
je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc
toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden
sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er
niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek
thuis verschillende keren oefent. (ep)(br.hln)
Marlies Dekkers heeft een prestigieuze modeprijs gewonnen in New York.
De Nederlandse lingerieontwerpster ontving de Best Maternity-award voor
haar collectie zwangerschapslingerie. Dat bevestigt een woordvoerder
van haar Dekkers bedrijf.
Het
is niet de eerst keer dat de 42-jarige ontwerpster een Cila Award in
ontvangst mag nemen. Vorig jaar won Dekkers in de categorie Best
Fashion. Ze staat bekend om haar sexy ontwerpen met strakke lijnen.
De
jaarlijkse Contours International Lingerie Awards-uitreiking werd voor
de derde keer georganiseerd in het Waldorf Astoriahotel in New York.
(novum/edp)(br.hln)
De lingerie gaat volgend seizoen helemaal jaren '20 met grote
onderbroeken, kniekousen met strik, jaretellen en beha's die de borsten
zowaar verstoppen. Minder bloot, maar daarom niet minder sexy.
De
kleuren blijven sober: veel zwart, veel huidskleur, wit of
pasteltinten. De beha's zijn soms ouderwets eenvoudig, dan weer
afgewerkt met een overdaad aan ruches. Ook opvallend: de vele,
doorzichtige pareo's en kimono's die het lichaam verstoppen en
aankleden.
De hele collectie die op de modeshow Lingerie
Americas werd getoond bracht een Chicago-sfeertje met zich mee,
inclusief sexy nachtclubzangeressen en de schandaaltjes achter het
podium. Het geheel werd afgewerkt met bollenkettingen, parmantige
kleine hoedjes en stukjes fluffy stola. De jazzy schoenen, die deze
herfst hét item worden, de armverwarmers en krullen maken het helemaal
af. (br.Nina)
Bovendien is de associatie met de mannelijke baggypants uit de jaren '90 (nog) veel te sterk.
Katie Holmes in de baggy-broek. Een niet erg geslaagde look, als je het ons vraagt.
Of draagt Katie de trend verkeerd?
Komt hij of komt hij niet? De 'baggy pants' wordt voorzichtig
geïntroduceerd door enkele sterren (zoals Katie Holmes en Heidi Klum),
maar slaat voorlopig niet aan. Wordt het een trend die een stille dood
sterft, zoals de wijde broeken (eveneens gedragen door Holmes en
Victoria Beckham) en de broeken met de hoge taille?
Als
het aan elle.nl ligt alvast niet. De site heeft het haar persoonlijke
missie gemaakt de broek te promoten. "Wij houden van de baggy jeans.
Heerlijk op een off day en met de juiste accessoires nog een statement
ook", luidt het op de website. "Elle.nl roept iedereen op om deze trend
nu eindelijk naar een hoger platform te verheffen. Sponsor de baggy
jeans en schaf er deze zomer nog één aan. De mode is je eeuwig
dankbaar."
Afwachten of fashionista's allerhande dat ook
werkelijk zullen doen. Want hoe comfortabel de broek ook is, erg
elegant of gesofisticeerd ziet hij er alvast niet uit. Bovendien ligt
de associatie met skaters uit de jaren '90 vele jonge vrouwen vast nog
vers in het geheugen.(br.hln)
Een derde van de Australische vrouwen vindt het heel frustrerend
wanneer ze een grotere maat dan normaal moet kopen, dat blijkt uit een
enquête. De helft van hen koopt liever een duurder stuk dan iets dat in
haar ogen de verkeerde maat is.
Wringen in kleinere maat 64
procent van de Australische vrouwen heeft verschillende maten in haar
kast hangen. Twee derde van de respondenten zou een maat groter kopen
als ze het kledingsstuk echt mooi vinden, maar een op drie gaf toe dat
ze zich hier echt gefrustreerd, dik of zelfs depressief door voelt. 40
procent van de vrouwen zegt dat ze een merk vermijdt als dat kleinere
maten heeft dan normaal. 13 procent zou zich in haar normale maat
wringen om te vermijden een grotere maat te kopen. 14 procent van de
Australische vrouwen weet niet hoe kleding gemeten en gemaakt wordt.
Meer aandacht voor maat "Vrouwen
besteden meer aandacht aan de maat van een kledingstuk dan aan de
prijs", aldus een van de onderzoekers. De verwarring over maten zou
voornamelijk komen door een gebrek aan een internationale standaard,
beweert Jo Kellock directeur van de Council of Textile and Fashion
Industries of Australia. "Vrouwen zouden kledingstukken moeten kopen
die perfect passen, onafhankelijk van de maat. Een outfit moet
voornamelijk passen bij je figuur. Maar ik ontken niet dat er een nood
is aan een accurate standaard voor maten gebaseerd op wetenschappelijke
data . Dat zal ervoor zorgen dat ontwerpers zich consequent aan maten
houden. En de consumenten zullen zich beter voelen tijdens het
shoppen."
Meer dan 2000 vrouwen namen deel aan de enquête. (ep)(br.hln)
Kelsey for Mulberry: de herfst- en wintercollectie.
Puntige schoenen, zowel vooraan als achteraan: er is geen ontkomen meer
aan. Ook Jonathan Kelsey ontwierp voor Mulberry puntige schoenen, zowel
voor vrouwen als voor mannen.
Naaldhak en halve plateauzool Mannen
krijgen een 'moderne' versie van de jazz-schoen, inclusief scherpe
punt. Voor vrouwen gaat Kelsey extremer. Hij combineert de scherpe punt
bij enkellaarsjes of pump met hoge naaldhakken en een verhoogde
schoenzool. Daarmee is de schoen geen plateauschoen, maar ook geen
'gewone' schoen.
Lila! Ook opvallend: de
schoenen, vijf ontwerpen in het totaal, zijn altijd in drie kleuren
beschikbaar (behalve de laarzen): zwart, bruin en lila. De eerste twee
in glanzend leer, de laatste in suède.
Twee collecties Mulberry,
eerder bekend als handtassenmerk, werpt zich nu dus ook op schoenen.
"Een schoenenlijn is altijd een onderdeel van ons ondernemingsplan
geweest. Toen we Jonathan's ontwerpen voor de herfst 2007 zagen, wisten
we dat zijn energie en designs perfect bij ons merk zouden passen."
Kelsey tekent (voorlopig) twee collecties: herfst/winter 2008 en
lente/zomer 2009. Aan designerschoenen hangt echter ook een
designerprijsje: de schoenen kunnen tot 400 euro kosten. (edp)(br.Nina)
De eerste keer laat je het beter door de schoonheidsspecialiste doen.
Bereken de juiste vorm.
Wenkbrauwen doen meer dan we denken. Ze richten alle aandacht naar je
ogen en geven je gezicht een mooie uitdrukking. Wie ze een juiste vorm
geeft, maakt de blik jonger. Met deze tips leer je zelf de haartjes te
trimmen zonder moeite.
Mode De
vorm van de wenkbrauwen is door de natuur bepaald. De heersende mode
heeft ook zijn invloed op de vorm. Zo was het in de jaren '30 in om de
wenkbrauwen tot dunne streepjes te epileren, wat het gezicht een
opvallende stijl gaf. Op dit moment heeft juist een natuurlijke volle
wenkbrauw de voorkeur.
Specialiste Ben je
niet zo vertrouwd met het zelf epileren? Laat het dan voor de eerste
keer doen door de schoonheidsspecialiste. Zij zal meteen de juiste vorm
aanmeten. Wanneer na enkele dagen de eerste overtollige haartjes buiten
de geëpileerde vorm groeien, kan je deze zelf makkelijk uittrekken.
Zo ga je te werk
1. Ontsmet de huid rond je wenkbrauwen eerst grondig en desinfecteer ook het pincet. Zorg voor goed licht, bij voorkeur daglicht.
2.
Hoe weet je welke haartjes er weg moeten? De perfecte vorm wordt
gevonden door een potlood voor het puntje van de neus en het midden van
uw oog te houden. Op dit punt is de boog het hoogst. Hoe lang de
wenkbrauw moet worden, kan je meten door een potlood te plaatsen voor
het puntje van de neus langs het einde van de ooghoek. Onthou wel dat
een gezicht nooit symmetrisch is, dus er kan verschil zitten in de twee
wenkbrauwen.
3. Alle haartjes die onder de
strakke onderlijn van de wenkbrauwen groeien, kunnen met een normale
pincet, zittend voor een vergrootspiegel, uitgetrokken worden. Wees
heel voorzichtig met het epileren van haartjes aan de bovenkant van de
wenkbrauwen, want hierdoor kan de vorm kan al heel snel drastisch
veranderen.
Epileren kan ook gedaan worden met een automatische
pincet. Dit is een handig instrumentje maar vergt wel enige oefening.
Het uittrekken van het haartje wordt door het instrumentje gedaan. De
derde mogelijkheid tot epileren is de haren verwijderen door middel van
hars of een draadje. Voor beginners is dit evenwel geen geschikte
mogelijkheid.
4. Borstel de wenkbrauwen met
een speciaal wenkbrauwenborsteltje tijdens het epileren telkens bij,
dan kun je zien wat je hebt gedaan.
5. Let op
dat je niet te veel haartjes epileert. Voor je het weet, trek je er
teveel uit, zeker als je niet veel ervaring hebt. Epileer je
wenkbrauwen niet te vaak als je de haartjes ooit terug wilt laten
groeien. De haartjes kunnen ook lichter terugkomen.
Heb je
toch te veel geëpileerd? Er zijn helaas geen middeltjes waardoor je
wenkbrauwen sneller gaan groeien. Een oplossing is het bijtekenen met
een wenkbrauwpotlood. Overdrijf het echter niet, want dat ziet er
onnatuurlijk uit.
6. Bij een lang en smal
gezicht is het beter om de wenkbrauwen vooral niet te rond te maken,
een zo recht mogelijke vorm is het meest geschikt. Trek nooit de
buitenzijden te ver door naar beneden, dit geeft een zeer verdrietige
uitdrukking aan het gezicht.
7. Als alles
klaar is, strijk dan met een fijn kammetje met hierop wat haarlak- of
gel schuin naar boven langs de haartjes. Ze blijven dan mooi in model.
8.
Ga nooit na het epileren in de zon zitten. Mocht je een speciale
gelegenheid hebben waarvoor je je wenkbrauwen wilt epileren, doe dat
dan de dag van tevoren. De roodheid van de huid en gevoeligheid kan dan
rustig bijtrekken.
9. Gebruik na afloop een astringerende lotion met alcohol. Dat trekt de poriën samen en ontsmet. (lvl)(br.Nina)
Meer
dan twintig jaar nadat ze de catwalk veroverde, wordt het Canadese
topmodel Linda Evangelista (43) het gezicht van het luxemerk Prada. Ze
zal de herfst- en wintercollectie van het Italiaanse modehuis
aanprijzen. Oudere fotomodellen liggen goed in de markt: Naomi Campbell
(38) mag nog werven voor Yves Saint Laurent.(br.het Nieuwsblad)
Wordt de 'bob' even populair als 'de Rachel' 15 jaar geleden?
Het
Britse model Agyness Deyn geldt als het hipste dat er rondloopt op
Britse bodem. Maar haar kapsel valt maar door weinig te kopiëren.
De ponytrend was voor de durvers, en de paar gelukkigen die het konden dragen.
Droom jij ook van het kapsel van een ster? Daar denk je dan misschien
beter nog even over na. Want wat blijkt? Celeb-kapsels zijn bij gewone
mensen vaak een regelrechte mislukking. Reden? Het coole kapsel is van
meer afhankelijk dan enkel de snit: ook de kleur, de vorm van het
gezicht, de kledij en de accessoires spelen een rol. Te veel om
dagelijks in de ochtendrush voor elkaar te krijgen dus¿
Rachel Het
meest bekende, succesvolle en geslaagde celeb-kapsel ooit was 'The
Rachel', genoemd naar het personage Rachel uit Friends. Het succes zat
in de eenvoud: lang, recht, weinig franjes en weinig kans op mislukken.
Maar sindsdien is er geen echte celebkapselhit meer geweest, en dat
heeft zo zijn redenen.
Style Ten eerste
worden celebrities vakkundig gestyled. Kapsel, make-up, kledij,
accessoires: alles is op elkaar afgestemd. Dat merk je nog het best als
de celebrities snel-snel om een koffie of boodschappen willen gaan: dan
zijn ze maar gewoon.
Toch houdt dat mensen niet tegen om te
dromen van dat pittige kopje van Agyness Deyn, de retrokrullen die
menige rode loper sieren of de laatste nieuwe trend: de ronde 'bob' van
Victoria Beckham en Eva Longoria. Dromen, waarbij ze niet beseffen
hoeveel werk er in de look kruipt, en dat het kapsel alléén (vaak)
zielig is.
Publiekslieveling Nog een reden
waarom een celeb-kapsel niet echt nog veel furore maakte, is het
uitblijven van een absolute publiekslieveling. Niemand waar echt naar
opgekeken wordt, die op handen gedragen wordt, en waarover vuile
roddels uitblijven¿ het maakt het moeilijk om een kapsel op te hemelen.
Pony De laatste kapseltrend die nog min of
meer is aangeslagen bij het grote publiek is de pony, zowel de
asymmetrische als de symmetrische. Maar ook hier moesten mensen
teleurgesteld vaststellen dat het niet bij hun gezicht paste.
Virtueel proberen Wil
je toch doorzetten? Probeer het kapsel dan eerst in de virtuele wereld
uit, zoals bij de 'Hollywood hair make-over' van de beautysite In
Style. Simpelweg registreren, model kiezen (of eigen foto uploaden) en
dan nar hartelust kapsels op je hoofd laten zetten. Bovendien kan je de
kapsels zelf aanpassen en je haar kleuren tot het op iets lijkt dat je
wil. Uitprinten, naar de kapper en klaar! (br.Nina)
De leren jurk was al een grote hit op de catwalks.
De zwarte versie.
De grijze versie.
Het is grijs of zwart, gemaakt van leer en kost nog geen 150 pond (190
euro), wat is het? Antwoord: het nieuwste it-jurkje! Door de Daily Mail
'The next Big Thing' gedoopt, gezien het kledingsstuk zo populair is,
dat de rekken na twee weken gewoon leeg waren en de stock moest
aangevuld worden. Ook online verkoopt het jurkje goed, zeker na lovende
kritieken van vooraanstaande fashionista's en ditto modemagazines.
Retro en stoer Het
jurkje is een eenvoudige retrosnit, knielengte, een A-lijn met een hoge
halssluiting en redelijk brede schouderbandjes. Op een kleine frons ter
hoogte van de decolleté na, is het jurkje effen, met twee goed
verstopte buidelzakjes in het midden.
Het kledingsstuk is een
onderdeel van de Marks & Spencer herfst- en wintercollectie. Maar
amper in de winkel, is het al uitverkocht, "ook al is het duurder dan
het gemiddelde kledingsstuk". "Logisch", zegt ontwerper Neil Hendy,
"het is eenvoudig en flatteert iedereen in alle maten en vormen.
Iedereen moet er een hebben." Of de twee andere leren jurkjes (een met
rits en een met langere mouwtjes) even goed scoren, is niet bekend.
Jurken zijn in Daily
Mail-moderedactrice Claire Coleman gaat volledig akkoord. "Jurken zijn
het onderdeel van de laatste twee seizoenen, en ik verwacht dat dat nog
een tijdje zo zal blijven. Het voordeel van dit it-jurkje is dat het
een klassiekere, en dus gemakkelijk draagbare, lijn is in vergelijking
met de maxijurk die deze zomer zo populair is.
Daarenboven is
het gemaakt in leder, wat een van de opvallendste stoffen van komende
winter zal zijn. Deze jurk kan je nog een hele tijd dragen, geen wonder
dat hij zo populair is."
Het is niet de eerste keer dat M&S
scoort met een leren jurkje. Vorig jaar deed een zwart exemplaar met
korte mouwtjes het ook bijzonder goed. De jurk kostte toen evenveel en
was gemodelleerd naar een zwarte minijurk van Victoria Beckham. (edp)(br.hln)
Shorts zijn hot deze zomer. Volgens heel wat modesites kan je ze net zo
chic dragen als je wil. Met of zonder ceintuur, een klassiek bloesje en
een paar hoge hakken zou je er onweerstaanbaar uitzien. Met een paar
slippertjes kan je zo het strand op. Korte broeken met bandplooi zijn
elegant, korte broeken in spijkerbroek lekker stoer. Er rest maar één
probleem: shorts staan weinigen.
Modellen De
mama's droegen er in de jaren vijftig geen. Niet dat dit de referentie
moet zijn, maar vandaag wordt teveel gelonkt naar modellen als Kate
Moss of Elle Macpherson die geregeld in korte broek op straat flaneren.
Het mag gezegd, zij kunnen er nog mee weg. Bij het merendeel van de vrouwelijke bevolking is dat niet het geval.
Voorwaarden Je
moet allereerst over prachtige benen beschikken. Bovendien moet je met
een bepaalde 'attitude' flaneren. Uiteindelijk speelt de context waarin
je de korte broek draagt, een even belangrijke rol. Shorts horen niet
op kantoor of in de stad. Is het warm en wil je pronken met je mooi
tintje, draag dan een kort jurkje of rokje. Stukken eleganter, als je
het ons vraagt.
Vakantie Shorts zijn nooit
elegant. Daarvoor zijn ze niet gemaakt. Tijdens warme dagen kennen ze
hun nut en goed gedragen kunnen ze best wel schattig of jongensachtig
overkomen. Net daarom mogen ze af en toe op vakantie uit de kast
gehaald worden.
Hoge hakken Let wel op wat
je eronder draagt. Ban alleszins hoge hakken, je wil niet overkomen als
één van de Desperate Housewives. Draag er liefst platte sandalen onder,
wat je in beenlengte verliest, win je uiteindelijk als persoon. Zelfs
al schrijft de mode het anders voor. (lvl)
Een kwart van de vrouwen ervaart de komst van de zomer als absolute
stress wegens bikinivrees. De schrik om zich in het openbaar te
vertonen in zwemkleding, is groot. Een nog groter deel van de vrouwen
zou, als het uit-de-kleren-moment nadert, minder gaan eten en drinken
in de hoop snel nog enkele kilootjes kwijt te raken.
Verkeerd beeld Het
beeld van 'hoe het lichaam moet zijn' zit bij veel vrouwen duidelijk
ingeprent. Op het strand verschijn je duidelijk slank, strak en getint.
De idee halen we uit reclamefoto's van supermodellen of filmsterren.
Wat vergeten wordt is dat zelfs de mooiste figuurtjes met een waslijst
aan 'foutjes' over hun lichaam rondlopen. Zo zitten vrouwen helaas in
elkaar.
Tips Al zit het probleem tussen de
oren en kan het andere strandgasten helemaal niet schelen hoe jij erbij
loopt, toch zijn er ook een aantal tips om dat ongemakkelijke gevoel
kwijt te raken. Enkel zo kan je ten volle genieten van een zalige
zomer.
Accepteren Accepteer je lichaam en
je tekortkomingen. Allereerst moeten alle gedachten aan slanke en
strakke lijntjes weggedacht worden. Wees liever trots op je eigen
lichaam en jezelf.
Verzorgen Alles begint
met een goede verzorging. Verwijder overtollige haartjes, gebruik een
zonnecrème die de huid doet glanzen en verzorg je voeten. Let op hoe je
loopt, een rechte houding is superbelangrijk
Wennen Om
te wennen aan jouw 'schoonheidsfoutjes' loop je beter thuis al eens wat
rond in bikini. Hang de was op of ga buiten strijken met je badkleding,
zo raak je beter vertrouwd met je lichaam.
Voor je naar het
strand of vakantie trekt, kan je oefenen in het plaatselijke zwembad.
Het helpt om ongedwongen voor anderen te 'paraderen'. En geef toe,
kijken ze nu echt naar jou en hoe jij er in badpak of bikini bijloopt?
Zacht zonlicht Zonlicht
is zachter dan het licht in de paskamer. De zon is als het ware een
steuntje in de rug. Zon maakt de minder mooie kantjes niet zo zichtbaar
en het goudbruine tintje dat je zal opdoen, zorgt voor een egaal
effect. Zon en zee zijn ware schoonheidsmiddeltjes die de huid strak en
glad maken.
Juiste model Kies voor een
flatterende bikini of badpak. Ga op zoek naar eentje dat je goed staat,
dat voelt meteen een stuk beter. Er zijn weinig perfecte figuurtjes.
Iedere vrouw heeft schoonheidsfoutjes. Zien ze er wel goed uit op het
strand, zijn ze er gewoon in geslaagd om hun figuur zo voordelig
mogelijk te laten uitkomen. Iets dat jij evengoed kan.
Praat erover Een
gesprekje met de partner of enkele vriendinnen kan helpen. Vaak weten
ze jouw 'probleem' te relativeren en tot de juiste proporties te
brengen.
Accentueren Waar je trots op bent, mag gezien worden. Zwakkere punten probeer je te camoufleren.
-Heb je kleine borsten en een smal bovenlichaam,
ga dan op zoek naar triangel- of driehoektopjes. Dit seizoen zijn ze in
overvloed te vinden. Heel modieus is ook het bandeautopje. Het helpt om
een smal bovenlichaam breder te doen lijken. Horizontale strepen geven
nog een bredere indruk.
-Wie grote borsten
heeft, gaat beter voor voorgevormde cups. Probeer eens een maatje
groter dan de normale cup. Je borsten lijken op die manier een stuk
kleiner. Haltertopjes die achter de nek doorlopen, zijn ook een
oplossing.
-Brede heupen en grote billen zijn
te corrigeren door het accent naar boven te verleggen. Veel
bikinibroekjes en topjes worden los verkocht. Kies een donker broekje
en ga voor een opvallend topje.
-Heb je een buikje,
ga dan voor de tankini, de bikini met bijpassend hemdje. Ook korte
omslagrokjes die hoger te dragen zijn dan het bikinibroekje werken. Bij
een badpak kies je voor kleuren als zwart of bruin. (lvl) (br.Nina)
Fashionista's reppen zich maar beter naar Nieuwpoort. Ferrer, een
nieuwe, unieke boetiek voor luxueuze mode, opent er zijn deuren.
Uitstraling Met
een selectie van exclusieve merken als Patrizia Pepe, Atos Lombardini,
Liu Jo, See by Chloé, Tara Jarmon, Vandenvos, By Malène Birger, Filippa
K, Designers Remix, Just in Case and Chris Janssens, hoopt Ferrer haar
bezoekers te prikkelen om een uitstraling en stijl te vinden, ver
verwijderd van stijlbloempjes en imitaties. "Ik wil dat mensen hun
eigen stijl gaan ontdekken in mijn winkel," zegt eigenares Carla
Ferrer. "Ferrer is chic en verfijnd, maar zonder enige zweem van
elitarisme. De winkel is spannend en avontuurlijk, en tegelijkertijd
uitnodigend en warm".
Prestigieus Eigenares
Carla Ferrer is niet bepaald een onbekende in de internationale
modescène. Binnen de wereld van haute couture heeft ze al jaren
ervaring. De winkel, gesitueerd in Nieuwpoort-Bad, is om nog een reden
een unicum: het is de eerste modewinkel van de tekentafel van Studio
Arne Quinze.
Projecten Dit
internationaal gekende ontwerpstudio verwierf faam met een breed scala
aan conceptuele ontwerpen en participeerde in prestigieuze projecten
waaronder de bibliotheek in Seattle, VS. Dichter bij huis onderging een
apotheek in Oudenaarde een complete metamorfose waarbij een
interactieve atmosfeer werd gecreëerd. Een andere opvallende
mode-uiting van hen betrof FLUQS, een sneakercollectie in opdracht van
het Japanse label Onitsuka Tiger. Meer info: www.ferrer.be (lvl)(br.Nina)