Wordt de 'bob' even populair als 'de Rachel' 15 jaar geleden?
Het
Britse model Agyness Deyn geldt als het hipste dat er rondloopt op
Britse bodem. Maar haar kapsel valt maar door weinig te kopiëren.
De ponytrend was voor de durvers, en de paar gelukkigen die het konden dragen.
Droom jij ook van het kapsel van een ster? Daar denk je dan misschien
beter nog even over na. Want wat blijkt? Celeb-kapsels zijn bij gewone
mensen vaak een regelrechte mislukking. Reden? Het coole kapsel is van
meer afhankelijk dan enkel de snit: ook de kleur, de vorm van het
gezicht, de kledij en de accessoires spelen een rol. Te veel om
dagelijks in de ochtendrush voor elkaar te krijgen dus¿
Rachel Het
meest bekende, succesvolle en geslaagde celeb-kapsel ooit was 'The
Rachel', genoemd naar het personage Rachel uit Friends. Het succes zat
in de eenvoud: lang, recht, weinig franjes en weinig kans op mislukken.
Maar sindsdien is er geen echte celebkapselhit meer geweest, en dat
heeft zo zijn redenen.
Style Ten eerste
worden celebrities vakkundig gestyled. Kapsel, make-up, kledij,
accessoires: alles is op elkaar afgestemd. Dat merk je nog het best als
de celebrities snel-snel om een koffie of boodschappen willen gaan: dan
zijn ze maar gewoon.
Toch houdt dat mensen niet tegen om te
dromen van dat pittige kopje van Agyness Deyn, de retrokrullen die
menige rode loper sieren of de laatste nieuwe trend: de ronde 'bob' van
Victoria Beckham en Eva Longoria. Dromen, waarbij ze niet beseffen
hoeveel werk er in de look kruipt, en dat het kapsel alléén (vaak)
zielig is.
Publiekslieveling Nog een reden
waarom een celeb-kapsel niet echt nog veel furore maakte, is het
uitblijven van een absolute publiekslieveling. Niemand waar echt naar
opgekeken wordt, die op handen gedragen wordt, en waarover vuile
roddels uitblijven¿ het maakt het moeilijk om een kapsel op te hemelen.
Pony De laatste kapseltrend die nog min of
meer is aangeslagen bij het grote publiek is de pony, zowel de
asymmetrische als de symmetrische. Maar ook hier moesten mensen
teleurgesteld vaststellen dat het niet bij hun gezicht paste.
Virtueel proberen Wil
je toch doorzetten? Probeer het kapsel dan eerst in de virtuele wereld
uit, zoals bij de 'Hollywood hair make-over' van de beautysite In
Style. Simpelweg registreren, model kiezen (of eigen foto uploaden) en
dan nar hartelust kapsels op je hoofd laten zetten. Bovendien kan je de
kapsels zelf aanpassen en je haar kleuren tot het op iets lijkt dat je
wil. Uitprinten, naar de kapper en klaar! (br.Nina)
De leren jurk was al een grote hit op de catwalks.
De zwarte versie.
De grijze versie.
Het is grijs of zwart, gemaakt van leer en kost nog geen 150 pond (190
euro), wat is het? Antwoord: het nieuwste it-jurkje! Door de Daily Mail
'The next Big Thing' gedoopt, gezien het kledingsstuk zo populair is,
dat de rekken na twee weken gewoon leeg waren en de stock moest
aangevuld worden. Ook online verkoopt het jurkje goed, zeker na lovende
kritieken van vooraanstaande fashionista's en ditto modemagazines.
Retro en stoer Het
jurkje is een eenvoudige retrosnit, knielengte, een A-lijn met een hoge
halssluiting en redelijk brede schouderbandjes. Op een kleine frons ter
hoogte van de decolleté na, is het jurkje effen, met twee goed
verstopte buidelzakjes in het midden.
Het kledingsstuk is een
onderdeel van de Marks & Spencer herfst- en wintercollectie. Maar
amper in de winkel, is het al uitverkocht, "ook al is het duurder dan
het gemiddelde kledingsstuk". "Logisch", zegt ontwerper Neil Hendy,
"het is eenvoudig en flatteert iedereen in alle maten en vormen.
Iedereen moet er een hebben." Of de twee andere leren jurkjes (een met
rits en een met langere mouwtjes) even goed scoren, is niet bekend.
Jurken zijn in Daily
Mail-moderedactrice Claire Coleman gaat volledig akkoord. "Jurken zijn
het onderdeel van de laatste twee seizoenen, en ik verwacht dat dat nog
een tijdje zo zal blijven. Het voordeel van dit it-jurkje is dat het
een klassiekere, en dus gemakkelijk draagbare, lijn is in vergelijking
met de maxijurk die deze zomer zo populair is.
Daarenboven is
het gemaakt in leder, wat een van de opvallendste stoffen van komende
winter zal zijn. Deze jurk kan je nog een hele tijd dragen, geen wonder
dat hij zo populair is."
Het is niet de eerste keer dat M&S
scoort met een leren jurkje. Vorig jaar deed een zwart exemplaar met
korte mouwtjes het ook bijzonder goed. De jurk kostte toen evenveel en
was gemodelleerd naar een zwarte minijurk van Victoria Beckham. (edp)(br.hln)
Shorts zijn hot deze zomer. Volgens heel wat modesites kan je ze net zo
chic dragen als je wil. Met of zonder ceintuur, een klassiek bloesje en
een paar hoge hakken zou je er onweerstaanbaar uitzien. Met een paar
slippertjes kan je zo het strand op. Korte broeken met bandplooi zijn
elegant, korte broeken in spijkerbroek lekker stoer. Er rest maar één
probleem: shorts staan weinigen.
Modellen De
mama's droegen er in de jaren vijftig geen. Niet dat dit de referentie
moet zijn, maar vandaag wordt teveel gelonkt naar modellen als Kate
Moss of Elle Macpherson die geregeld in korte broek op straat flaneren.
Het mag gezegd, zij kunnen er nog mee weg. Bij het merendeel van de vrouwelijke bevolking is dat niet het geval.
Voorwaarden Je
moet allereerst over prachtige benen beschikken. Bovendien moet je met
een bepaalde 'attitude' flaneren. Uiteindelijk speelt de context waarin
je de korte broek draagt, een even belangrijke rol. Shorts horen niet
op kantoor of in de stad. Is het warm en wil je pronken met je mooi
tintje, draag dan een kort jurkje of rokje. Stukken eleganter, als je
het ons vraagt.
Vakantie Shorts zijn nooit
elegant. Daarvoor zijn ze niet gemaakt. Tijdens warme dagen kennen ze
hun nut en goed gedragen kunnen ze best wel schattig of jongensachtig
overkomen. Net daarom mogen ze af en toe op vakantie uit de kast
gehaald worden.
Hoge hakken Let wel op wat
je eronder draagt. Ban alleszins hoge hakken, je wil niet overkomen als
één van de Desperate Housewives. Draag er liefst platte sandalen onder,
wat je in beenlengte verliest, win je uiteindelijk als persoon. Zelfs
al schrijft de mode het anders voor. (lvl)
Een kwart van de vrouwen ervaart de komst van de zomer als absolute
stress wegens bikinivrees. De schrik om zich in het openbaar te
vertonen in zwemkleding, is groot. Een nog groter deel van de vrouwen
zou, als het uit-de-kleren-moment nadert, minder gaan eten en drinken
in de hoop snel nog enkele kilootjes kwijt te raken.
Verkeerd beeld Het
beeld van 'hoe het lichaam moet zijn' zit bij veel vrouwen duidelijk
ingeprent. Op het strand verschijn je duidelijk slank, strak en getint.
De idee halen we uit reclamefoto's van supermodellen of filmsterren.
Wat vergeten wordt is dat zelfs de mooiste figuurtjes met een waslijst
aan 'foutjes' over hun lichaam rondlopen. Zo zitten vrouwen helaas in
elkaar.
Tips Al zit het probleem tussen de
oren en kan het andere strandgasten helemaal niet schelen hoe jij erbij
loopt, toch zijn er ook een aantal tips om dat ongemakkelijke gevoel
kwijt te raken. Enkel zo kan je ten volle genieten van een zalige
zomer.
Accepteren Accepteer je lichaam en
je tekortkomingen. Allereerst moeten alle gedachten aan slanke en
strakke lijntjes weggedacht worden. Wees liever trots op je eigen
lichaam en jezelf.
Verzorgen Alles begint
met een goede verzorging. Verwijder overtollige haartjes, gebruik een
zonnecrème die de huid doet glanzen en verzorg je voeten. Let op hoe je
loopt, een rechte houding is superbelangrijk
Wennen Om
te wennen aan jouw 'schoonheidsfoutjes' loop je beter thuis al eens wat
rond in bikini. Hang de was op of ga buiten strijken met je badkleding,
zo raak je beter vertrouwd met je lichaam.
Voor je naar het
strand of vakantie trekt, kan je oefenen in het plaatselijke zwembad.
Het helpt om ongedwongen voor anderen te 'paraderen'. En geef toe,
kijken ze nu echt naar jou en hoe jij er in badpak of bikini bijloopt?
Zacht zonlicht Zonlicht
is zachter dan het licht in de paskamer. De zon is als het ware een
steuntje in de rug. Zon maakt de minder mooie kantjes niet zo zichtbaar
en het goudbruine tintje dat je zal opdoen, zorgt voor een egaal
effect. Zon en zee zijn ware schoonheidsmiddeltjes die de huid strak en
glad maken.
Juiste model Kies voor een
flatterende bikini of badpak. Ga op zoek naar eentje dat je goed staat,
dat voelt meteen een stuk beter. Er zijn weinig perfecte figuurtjes.
Iedere vrouw heeft schoonheidsfoutjes. Zien ze er wel goed uit op het
strand, zijn ze er gewoon in geslaagd om hun figuur zo voordelig
mogelijk te laten uitkomen. Iets dat jij evengoed kan.
Praat erover Een
gesprekje met de partner of enkele vriendinnen kan helpen. Vaak weten
ze jouw 'probleem' te relativeren en tot de juiste proporties te
brengen.
Accentueren Waar je trots op bent, mag gezien worden. Zwakkere punten probeer je te camoufleren.
-Heb je kleine borsten en een smal bovenlichaam,
ga dan op zoek naar triangel- of driehoektopjes. Dit seizoen zijn ze in
overvloed te vinden. Heel modieus is ook het bandeautopje. Het helpt om
een smal bovenlichaam breder te doen lijken. Horizontale strepen geven
nog een bredere indruk.
-Wie grote borsten
heeft, gaat beter voor voorgevormde cups. Probeer eens een maatje
groter dan de normale cup. Je borsten lijken op die manier een stuk
kleiner. Haltertopjes die achter de nek doorlopen, zijn ook een
oplossing.
-Brede heupen en grote billen zijn
te corrigeren door het accent naar boven te verleggen. Veel
bikinibroekjes en topjes worden los verkocht. Kies een donker broekje
en ga voor een opvallend topje.
-Heb je een buikje,
ga dan voor de tankini, de bikini met bijpassend hemdje. Ook korte
omslagrokjes die hoger te dragen zijn dan het bikinibroekje werken. Bij
een badpak kies je voor kleuren als zwart of bruin. (lvl) (br.Nina)
Fashionista's reppen zich maar beter naar Nieuwpoort. Ferrer, een
nieuwe, unieke boetiek voor luxueuze mode, opent er zijn deuren.
Uitstraling Met
een selectie van exclusieve merken als Patrizia Pepe, Atos Lombardini,
Liu Jo, See by Chloé, Tara Jarmon, Vandenvos, By Malène Birger, Filippa
K, Designers Remix, Just in Case and Chris Janssens, hoopt Ferrer haar
bezoekers te prikkelen om een uitstraling en stijl te vinden, ver
verwijderd van stijlbloempjes en imitaties. "Ik wil dat mensen hun
eigen stijl gaan ontdekken in mijn winkel," zegt eigenares Carla
Ferrer. "Ferrer is chic en verfijnd, maar zonder enige zweem van
elitarisme. De winkel is spannend en avontuurlijk, en tegelijkertijd
uitnodigend en warm".
Prestigieus Eigenares
Carla Ferrer is niet bepaald een onbekende in de internationale
modescène. Binnen de wereld van haute couture heeft ze al jaren
ervaring. De winkel, gesitueerd in Nieuwpoort-Bad, is om nog een reden
een unicum: het is de eerste modewinkel van de tekentafel van Studio
Arne Quinze.
Projecten Dit
internationaal gekende ontwerpstudio verwierf faam met een breed scala
aan conceptuele ontwerpen en participeerde in prestigieuze projecten
waaronder de bibliotheek in Seattle, VS. Dichter bij huis onderging een
apotheek in Oudenaarde een complete metamorfose waarbij een
interactieve atmosfeer werd gecreëerd. Een andere opvallende
mode-uiting van hen betrof FLUQS, een sneakercollectie in opdracht van
het Japanse label Onitsuka Tiger. Meer info: www.ferrer.be (lvl)(br.Nina)
Tijdens de coutureshow van Dior vielen wij voor de enorm sexy eyeliner. Het is even oefenen, maar zon strakke lijn is écht te doen. Deze tips van Dior helpen je de look te kopiëren.
Tip van de pro: zet met een oogpotloodje of
eyelinerstift een paar stipjes die je later met de eyeliner aan elkaar
verbindt. Een van de beste manieren om een gelijke lijn te krijgen!
[1] Geef je ogen een Femme Fatale look door een brede lijn te
tekenen langs de wimpers van het bovenste ooglid. Laat de lijn vanuit
de bovenste ooghoek licht omhoog lopen richting het puntje van de
wenkbrauw.
[2] Dep een grijs/zwarte glam oogschaduw op het ooglid om de ogen een mysterieuze smoky look te geven.
[3] Geef de wimpers een intens zwarte kleur door een zigzag beweging
te maken, van de basis van de wimper tot in de puntjes. breng zoveel
lagen aan als gewenst, voor een spectaculair resultaat.
[4] Bereik de perfectie van de catwalk door met een potlood de
wenkbrauw te shapen. Gebruik daarna een kwastje voor een ultiem
resultaat.
[5] Omlijn de lippen en gebruik een kwastje om de lijn te vervagen.
[6] Breng een hoogglanzende roze lippenstift met een lippenseel aan.
Begin met de onderste lip en beweeg van het midden tot in de hoek van
de lippen. Herhaal dit op de bovenlip.
Duitse mannen zitten langer in badkamer dan vrouwen
Duitse mannen zitten langer in badkamer dan vrouwen
Duitse mannen zijn dagelijks langer met hun badkamerritueel bezig dan
vrouwen, dat blijkt uit een recente enquête. Ook schrikt 12 procent van
de mannen er niet voor terug make-up te gebruiken.
Badkamerritueel Mannen
spenderen gemiddeld 17 minuten aan hun lichaamsverzorging en zijn 13
minuten bezig met de verzorging van hun gezicht. Daarbij moet je ook
nog eens scheren en douchen rekenen. Alles bij elkaar zijn ze
duidelijker langer bezig in de badkamer dan vrouwen, die dagelijks 26
minuten met hun uiterlijk bezig zijn.
Make-up Maar
uit de studie bleken nog andere verrassende resulaten. Een Duitse man
heeft gemiddeld 4 parfums in de badkamer staan. 12 procent van de
mannen bekende zich te op te maken. Een concealer en een
camouflagestick zijn de producten die het vaakst gebruikt worden.
Slechts 3 procent van de deelnemers gebruikt lippenstift en nagellak.
Verzorging Met
make-up of zonder, duidelijk is dat mannenhuid verzorgd moet worden. De
huid van een man is een kwart dikker dan die van vrouwen. Het voordeel
hiervan is dat een mannenhuid langer stevig en glad blijft. Maar hij
heeft ook negatieve kantjes in vergelijking met de vrouwenhuid. Mannen
hebben een hogere talkproductie, daardoor is de kans groter op een
onreine huid. Als foutjes zich dan voordoen, zullen die dieper zijn dan
bij vrouwen. Daarom is het ook belangrijk dat mannen hun huid met
speciale mannenproducten verzorgen. Hierbij geldt ook dat je beter een
duur product kunt kopen dan vele verschillende spulletjes. Je mag niet
te veel crèmes tegelijkertijd gebruiken, dat kan irritatie van de huid
veroorzaken. (ep)(br.hln)
Japan heeft de eerste Triumph Inspiration Award in de wacht gesleept.
De ontwerper Midori Matsu haalde het van 30 andere internationale
finalisten, waaronder ook de Belgische Berit De Geyter, in het Chinese
Peking.
Matsu
bekoorde de gerenomeerde jury, met onder meer topmodel Helena
Christensen en het ontwerpersduo Viktor & Rolf, met een opvallende
slip met grote, rode lippen en veel frivole, kantenafwerking. Het thema
voor 2008 was 'Female Fascination'.
Vernieuwend en draagbaar De
award is opgericht door het bekende lingeriemerk Triumph "om de meest
geïnspireerde en inspirerende lingerieontwerp te vinden", poneert het
persbericht. Vertaald: de lingerie moest origineel en vernieuwend zijn,
technisch goed gemaakt maar ook draagbaar en commercialiseerbaar. Dat
moet jonge (studerende) ontwerpers en verfrissende ideeën de
mogelijkheid geven zich in de schijnwerpers te werken.
De
winnaar ziet zijn showstuk verschijnen in alle Triumph-winkels over de
hele wereld en krijgt ook geldprijs. Ook nummers twee en drie krijgen
iets.
Waar België geëindigd is, is niet bekend. Hier kan je wel een filmpje bekijken van de Belgische finale. (edp)(br.Nina)
Prinses Mathilde op de jongste nationale feestdag.
Mathilde tijdens het Te Deum.
Prinses Mathilde prijkt op de lijst van de best geklede
persoonlijkheden die het invloedrijke Amerikaanse blad Vanity Fair
jaarlijks samenstelt.
"Stijlvol en fris" "Altijd
schitterend! Een stijlvolle en frisse verschijning", schrijft Vanity
Fair over onze prinses, naar aanleiding van de 69ste International
Best-Dressed List. "Deze 35-jarige kroonprinses en moeder van vier is
het echte juweel in de Belgische kroon", aldus nog de redactie.
Tussen Carla Bruni en David Beckham Prinses
Mathilde verkeert in goed gezelschap. Tussen de best geklede vrouwen en
mannen van 2008 schitteren beroemdheden als Carla Bruni, Daniel Craig,
Karl Lagerfeld, Kate Middleton, Sarah Jessica Parker, Kanye West, David
Beckham, Angelina Jolie en Brad Pitt.
Een jury verkoos Barack
Obama's vrouw Michelle tot de allerbest geklede wereldster. Op de
website van Vanity Fair kon ook de gewone lezer stemmen. (hln/lb)(br.hln)
Er beweegt iets in de modewereld. De graatmagere modellen zouden aan
hun terugtocht bezig zijn, een meisje met maat 44 werd tweede in de
Miss Groot-Brittanië-verkiezing en nu is er ook een topmodel zonder
linkerarm.
Kelly
Knox won de realityreeks 'Topmodel' voor gehandicapte personen,
toepasselijk 'Britain's missing top model' genaamd. De deelneemster
hadden allemaal een handicap, gaande van doof, missende ledematen en
hersenletsels. De winnares krijgt, net zoals bij het 'gewone' Topmodel,
een modellencontract en een shoot voor een modeblad (in dit geval Marie
Claire).
Blond & blauwe ogen
Knox is 23,
woont in Londen en is een slanke blondine met grote, blauwe ogen en een
intense blik. Ze is geboren zonder linkeronderarm. Geen genetisch
defect, geen ziekte, gewoon een foutje bij de groei van de foetus,
zeggen de dokters.
Op haar zevende al besloot ze nooit een
prothese-arm te dragen, en ze zou zichzelf nooit als 'gehandicapt'
labelen... tot ze besloot mee te doen aan de speciale versie van
Topmodel. "Ik voel me niet gehandicapt of mismaakt, maar de rest noemt
me wel zo", aldus de strijdlustige jongedame.
Niet laten tegenhouden
Te zien aan haar kinderfoto's
op de site van de Britse krant Daily Mail heeft Kelly zich nooit laten
doen door haar ontbrekend stukje arm. Ze speelt net zo goed in de
speeltuin en ging turnen. Ze schrijft dat toe aan haar twee oudere
broers, Colin en Karl, die haar leerden voor zichzelf op te komen.
Natuurlijk heeft ze weleens last van haar ontbrekende arm. "De enige
keer dat ik het vervelend vind, is wanneer ik een stuk vlees wil
snijden. Dan kan ik er niet bij!"
Momenteel werkt ze op de
financiële dienst van een bedrijfje, waar ze de inkomende betalingen
verwerkt. Niet echt even glamoureus als model, "maar als ik die job zou
kunnen laten vallen voor het modellenwerk: graag! De tv-reeks en de
modeshoot hebben me doen beseffen hoe graag ik dit doe." (edp)(br.hln)
Kate Moss moet zichzelf weer op de kaart zetten, en dat probeert ze met
een tweede parfum. 'Velvel Hour' komt in een donkerblauw, diamantvormig
flesje en komt, toepasselijk, in een fluwelen doos. Bedoeling is dat
het parfum de vintagelook, sensualiteit en nachtelijke glamour van het
topmodel weerspiegelt. De ondertitel luidt dan ook niet voor niets
'Embrace the night'.
Sexy & sensueel Het
parfum bevat onder andere blauwe peper, freesia, kasjmier, patchoelie,
muskaatnoot, amber, en ebbenhout. "Dit parfum roept de sfeer op van het
vallen van de avond, op het ogenblik dat u zich in fluweel hult. Ik hou
van dat moment. Het is sexy, sensueel, vol van verlangen en
veelbelovend", zegt het stijlicoon over haar geur.
Mystieke nachten Daarmee
volgt Moss netjes de nieuwste trend in parfumland: het geheimzinnige,
zwoele en tegelijk vluchtige van een parfum vatten in het beeld dat
errond gecreëerd wordt. Vanaf september is het luchtje ook in Belgische
parfumerieën te koop. Richtprijs is niet bekend. (edp)(br.hln)
Ook mannen willen panty's dragen, daar zijn ze bij e-mancipate
van overtuigd. Meer zelfs, hun mannenpanty's zijn er gekomen op vraag
van de cliënten, zeggen ze zelf. De panty's voor mannen werden als
'mantyhose' of 'manty's' gedoopt. Hoe je ze draagt? Onder je (korte)
broek natuurlijk!
Het verschil met de gewone panty's is een
handige opening 'vooraan', grotere voeten, een bredere omtrek en een
dikker, mannelijker patroon. Wat niet verandert, is het feit dat
panty's de lijn van de benen volgen en ze spannen.
De manty's
worden uitgebracht in verschillende versies en materialen. Mannen
kunnen kiezen uit 'satijn', 'opaque', 'doorzichtig' of een patroon en
versies met of zonder voet, volledige of knielengte. Voor elke man wat
wils, blijkbaar. (edp)(br.hln)
Nederlandse modellen verkiezen vrouwelijke vormen boven size zero. Dat
blijkt uit een Nederlands onderzoek dat het einde van de extreem magere
modellen lijkt aan te kondigen. 68,4% van de ondervraagden wil namelijk
dat er meer rekening wordt gehouden met de natuurlijke lichaamsbouw van
een model, dat meldt styletoday.nl.
Vrouwelijke vormen Niet
alleen de modellen, maar ook de modellenbureaus en zelfs hun klanten
zijn het hiermee eens. "De opdrachtgevers vragen steeds vaker naar
modellen met vrouwelijke vormen", zegt algemeen directeur van
modellenbureau Favourite Models Emilie Bouwman.
Eetgewoonten Daarnaast
vroeg de enquête ook naar de eetgewoonten van de modellen. 1 op de 4
zegt gezond te eten en 1 op 2 van hen houdt zich aan de aangewezen 3
maaltijden per dag. Meer dan de helft van de modellen zegt wel eens een
ongezonde snack te eten na een avondje uit. (ep)(br.hln)
Ben je geen heldin in het aanbrengen van make-up? Dan zijn deze make-up
patches echt iets voor jou. Je moet gewoon een soort van sticker op je
oog drukken en het lijkt alsof een professional zich over je oogleden
heeft ontfermd. Gedaan dus met onhandig gefoeter met borsteltjes en
twijfelen over juiste kleurencombinaties.
Patronen Momenteel waagden zich al twee cosmeticabedrijven aan deze trend: ColorOn en Eye Majic,
meldt Elle.nl. Bij de eerste fabrikant kun je kiezen uit zowel
dagdagelijkse oogschaduw in trendy kleurtjes, als uit bizarre luipaard-
of camouflagepatronen. Eye Majic houdt het iets gewoner, zij bieden 12
verschillende kleurvarianten aan.
De patches zijn wel redelijk
duur, je betaalt 10 euro voor 10 paar 'stickers'. Het is niet iets dat
je elke dag zult gebruiken, maar wel ideaal als je voor een speciale
gelegenheid piekfijn voor de dag moet komen. (ep)(br.hln)
Vrouwen kunnen hun borsten beschadigen zonder het te beseffen door de
verkeerde behavorm en -maat te kopen, ontdekten Amerikaanse
onderzoekers.
Ligamenten Door
de verkeerde behamaat te kiezen, kunnen vrouwen hun borsten beschadigen
en ligamenten onherstelbaar uitrekken. Het team onderzocht 50
verschillende soorten beha's op honderden vrouwen gedurende de laatste
drie jaar. Het onderzoek toont aan dat borsten tijdens het sporten 21
cm op en neer bewegen en van binnen naar buiten. De meeste sportbeha's
zijn ontwikkeld om enkel verticale bewegingen te beperken.
Bepaalde stijl Onderzoekster
Wendy Hedger: "Veel vrouwen hebben een sterke voorkeur voor een
bepaalde behastijl en willen niets anders kopen. Bij sportbeha's
bijvoorbeeld willen veel vrouwen geen exemplaar kopen dat lijkt op een
gewone beha die ze op de rug kunnen sluiten. Als ze het niet over hun
hoofd moeten trekken, denken ze dat het geen echte sportbeha is. Maar
dat is verkeerd, dat soort beha's ondersteunt even goed."
Sociaal stigma "Sommige
vrouwen veroorzaken zelf borstpijn door de verkeerde behamaat te kopen.
Er is een sociaal stigma over bepaalde maten. Veel vrouwen willen geen
maat kopen die als te klein of te groot gezien wordt. Ze kopen dan een
beha met een 'normale' maat maar die niet goed past. Vele andere
vrouwen beseffen niet eens dat ze een slecht passende beha aanhebben
omdat ze routineus de verkeerde maat kopen. Ze vergeten dat hun vorm en
maat kunnen veranderen door bijvoorbeeld borstvoeding of menopauze",
aldus Wendy Hedger. (ep)(br.hln)
De lange luchtige zmerjurk een veel geziene catwalktrend . Heel mooi boven een paar sandaaltjes en perfect om zowel luchtig als mooi gekleed mee voor de dag te komen.
Een lingeriesetje dat licht geeft: het kan voor verrassend spektakel
zorgen in de slaapkamer. LuminiGlow is het nieuwste hebbeding in
lingerieland. Zodra het licht uitgaat, geven de stofjes hun licht af.
Het enige wat je moet doen, is het textiel af en toe opladen door het
tegen sterker licht aan te houden. Net als de 'glow in the dark'
sterretjes, die menig kinderkamertje sieren.
Soorten De
lichtgevende lingerie is beschikbaar in beha's vanaf B tot D-cup, in
panty's en jarettellen. Nog beter is dat ook onze jongens binnenkort
met refecterende slipjes hun licht kunnen doen schijnen in de
slaapkamer. Meer info: www.glowinthedarklingerie.com. (lvl)
De pareo is ontzettend veelzijdig item dat gewoonweg in je strandtas
moet zitten. Hij ziet er uit als een gewone doek, maar je kunt hem
gebruiken om je probleemzones te verdoezelen of om je strandoutfit wat
stijlvoller te maken. Met dit stukje stof kun je vier verschillende
outfits creëren, het hangt er gewoon van af hoe je de pareo knoopt.
Koop wel een groot exemplaar, dan heb je meer mogelijkheden.
Haltertop Deze
manier van dragen kan handig zijn als je in de strandbar iets wil eten,
maar dit niet in je bikini wil doen. Hiervoor heb je een rechthoekige
pareo nodig, meldt Flair.be. Je vouwt hem dubbel in de lengte. Neemt de
twee uiteinden vast en kruist ze over elkaar. Knoop de uiteinden
achteraan in je hals vast. Het onderste gedeelte van de top knoop je
achter op je rug vast.
Jurk Neem de pareo
in de breedte achter je rug. Breng de uiteinden naar voor en draai de
bovenste hoeken van je pareo een aantal keer rond je vinger, dit werkt
makkelijker. Kruis deze uiteinden voor je hals en draai ze een paar
keer rond elkaar. Vervolgens knoop je ze vast in je hals.
Asymmetrische jurk Neem
dezelfde startpositie als bij de vorige jurk, maar hierbij pak je de
linkerbovenhoek vast en draai je hem rond je bovenlichaam. De
rechterhoek leg je over je linkerschouder. Beide hoeken knoop je vast
achteraan in je hals.
Rok Deze pareo is
ideaal als je een strandwandeling wil maken en je voelt je onzeker over
je billen. Het is ook de makkelijkste plooitechniek. Je neemt hem in de
breedte achter je middel en brengt de uiteinden naar voor. Als laatste
knoop je de bovenhoeken nonchalant. (ep)(br.hln)
98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek
De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is
populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt
regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf
spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn
keuze uit meer dan acht stuks.
In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek
naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent
van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op
onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg
trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.
Ubbe
Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt
niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en
onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een
dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de
jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en
prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de
designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan
je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot
drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'
Dat
wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent)
Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf
(21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er
elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op
de plank.
Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag,
amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren
kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels
als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de
traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als
Wrangler en Levis.'
Ook Descamps noemt jeans een
jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus
55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft.
'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans
vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig
en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote
toekomst voor de jeans weggelegd.'
Gevraagd naar het
waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat
jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en
een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.
Nog opvallend
in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit
modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een
product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de
jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld
zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien
slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een
constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop-
en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'
En wat is tegenwoordig dan hot
in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten',
zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels,
parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm:
'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)
Beide schoenen zijn ontworpen door Christian Louboutin
Beckham en Longoria op stelten
Louboutin
Het lijkt wel een wedstrijd onder schoenontwerpers: de zo hoog
mogelijke hak. Dior ontwierp begin dit jaar een hak van 10 centimeter,
iets wat nog net draagbaar is voor de gemiddelde vrouw.
Maar
nu lanceert Lanvin een hak van 15,24 cm en Louboutin de Pigalle Shoe
met een hoogte van 14 cm. Schoenen die in het modejargon taxi-to-table
shoes worden genoemd: enkel geschikt voor wanneer je maximaal 100 meter
moet stappen.
Beckham en Longoria Bekende
fashionista's als Victoria Beckham en Eva Longoria zijn al helemaal mee
met de nieuwe trend, meldt weekend.be. Zo verscheen Victoria vorige
week met hakken van wel 12,7 cm hoog. Zij heeft natuurlijk het geluk
dat ze overal rondgereden en voor de deur afgezet wordt.
Platform Dames,
je kunt alvast beginnen te oefenen met deze torenhoge stelten, althans
als je met deze trend mee wil zijn. Bij zowel Jil Sander, Prada en
Louboutin staan stelten op het menu. Gelukkig hebben de meeste
torenhoge designerschoenen binnenin een platformpje dat het
hoogteverschil tussen teen en hiel moet overbruggen. Maar dat betekent
helaas niet dat ze hierdoor geschikt zijn voor bijvoorbeeld een
shoptrip.
Teenamputatie Deze trend
betekent waarschijnlijk wel wat extra klanten voor de cosmetische
chirurgen in LA die bij fashionista's teenamputaties uitvoeren. Wij
gokken dat het enkel een hype wordt bij zware fashion addicts. (ep)(br.Nina)