Knielaarzen zijn terug: ontdek welk model bij je past
Knielaarzen zijn terug: ontdek welk model bij je past
Kate en Pippa Middleton zorgden ervoor dat
de knielaars helemaal terug in. We zagen dit op de catwalk bij onder
meer Burberry en Donna Karan. Ook in de winkels zijn ze
alomtegenwoordig. Dit schoeisel heeft twee belangrijke voordelen: het
houdt je benen lekker warm en dit is het meest flatterend voor je
kuiten.
Na een vijftal jaar uit de mode te zijn geweest is de
knielaars helemaal terug. We geven je alvast enkele tips welk model jouw
benen het best flatteert.
Dames die kampen met dikke kuiten
kunnen best voor een model met een rekbaar inzetstuk bovenaan gaan. Qua
hakken heb je nu heel wat keuze, je kunt gaan voor een smalle of een
brede, voor een plateau of sleehak of zelfs eentje met een verborgen hak
gaan. Blijf ver weg van grijs, want dit maakt je benen dikker. Een
lange laars flatteert je benen meer dan een kort exemplaar, want deze
laatste snijdt je benen af aan het meest ongelukkige punt. Wie wat meer
kleur zijn winteroutfit wil stoppen, kiest een felgekleurd paar. Zorg er
dan wel voor dat je je winterjas en handtas neutraal houdt, om te
vermijden dat je op een kleurboek gaat lijken. Een ander voordeel is
dat je ook je panty's kunt wegsmijten. Je houdt jezelf warm met warme
sokken. Die je helemaal volgens de trends net boven je schoenen komt
laten piepen.
Het rokje of jurkje dat je op je knielaarzen
draagt, moet net boven de knie komen. Je moet sowieso een stukje been of
panty te zie krijgen, doe je dit niet, dan ga je dikker lijken. Een
andere leuke combinatie is de lange jurk met split. Zo hoef je niet te
veel van jezelf bloot te geven, maar ben je toxh sexy. Waaghalzen gaan
voor een short, maar dat is echter niet iedereen gegeven. Let er dus mee
op. Ook de combinatie met een skinnyjeans werkt perfect, waarbij je
natuurlijk je broek in je laarzen stopt. (br.hln)
Dik en lomp in een oversized jas? Niet met deze tips
Dik en lomp in een oversized jas? Niet met deze tips
Aangezien het buiten steeds kouder wordt,
is het hoog tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe, trendy jas. De
must-have van het komende seizoen? Een oversized, zelfs vrij mannelijk,
exemplaar. Gelukkig hoeft dat niet te betekenen dat je je vrouwenlichaam
moet verstoppen onder de jas, als je rekening houdt met de juiste tips.
De
mogelijkheden voor je winterjas zijn, zoals altijd, eindeloos: van een
brede wollen jas, over een militair geïnspireerd exemplaar, tot een
kleurrijke jas met opvallende prints. Maar wat opvalt is dat vooral de
quilten jas, oversized mannelijke vormen en zelfs 'dekentjes' deze
winter trendy zullen zijn.
Helaas verstoppen deze oversized
jassen je vrouwelijke vormen, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling
zijn. Gelukkig is er volgens mode-experte Sophie Ferguson Jones van
Grazia Daily een simpele, goedkope én trendy oplossing: de riem. "Een
riem breekt je silhouet en geeft wat meer glamour aan je jas", vindt
Sophie.
Bovendien is het op die manier mogelijk om je jas op twee
manieren te dragen: dichtgesnoerd rond je taille om je vormen te
benadrukken of los voor een voller silhouet. Dat is ook het trucje dat
Etro, Burberry Prorsum en Altuzarra op de catwalk gebruikten.
Tips bij het kopen van een winterjas anno 2012:
1. Mannelijk getailleerde jassen zullen nog seizoenen lang trendy blijven, dus is het een goed idee om nu te investeren.
2.
Check de stof van de jas, zeker als je hem zelf wil wassen. Wees vooral
voorzichtig met schapenwol, want dat gaat stinken als het regent.
3.
Koop zeker geen maat te klein. Hou in gedachten dat het weer slechter
gaat worden, waardoor je later dikkere stoffen onder je jas moet kunnen
dragen. Met een nauwaansluitende jas zal dat niet lukken.
4. Voeg
niet alleen een riem toe als accessoire. Experimenteer met broches,
gehaakte of gebreide accessoires of met een kraag van namaakbont. Op die
manier geef je een vrouwelijke touch aan het mannelijke silhouet.
(br.hln)
Nieuwe catwalktrends waar mannen (niet) van houden
Nieuwe catwalktrends waar mannen (niet) van houden
Bij het zien van de creaties op de catwalk
in New York, waren heel wat vrouwen op slag verkocht. Tientallen nieuwe
ontwerpen willen we ook zelf dragen, omdat we ze ontzettend sexy vinden.
Maar wat vinden mannen eigenlijk van die nieuwe trends? Zijn zij er
even gek op als wij? We zochten het voor jou uit.
1. Jeans - Sexy volgens vrouwen: jeansjasje Een
oversized jasje in denim, dat lijkt een trend waar elke vrouw komende
lente en zomer (of nu nog) mee zal rondlopen. Mannen zal je er echter
niet mee plezieren, want zij houden niet van kleren die je rondingen
verbergen.
- Sexy volgens mannen: strakke jeans "Een boyfriend
jeans heet zo, omdat hij enkel gedragen zou mogen worden door een
boyfriend", aldus een man in een enquête van Modernman.com. Een strakke
jeans daarentegen moet gedragen worden door vriendinnetjes, echtgenotes
en alle vrouwen in het algemeen.
2. Kapsel - Sexy volgens vrouwen: gefriseerd haar Hip
in de jaren '80, maar tegenwoordig aan een opmars bezig. Vrouwen vinden
het geweldig, omdat het wat volume geeft aan hun haar. Bovendien is het
ook erg simpel te creëren met een stijltang, door je pols traag heen en
weer te draaien terwijl je over een lok strijkt.
- Sexy volgens mannen: 'net uit bed'-look Mannen
willen niet dat je lokkken perfect in de plooi liggen. Integendeel
zelfs, ze willen een kapsel waarbij het lijkt of je net uit bed komt.
Let op: zo lijkt het maar, want ook zo'n kapsel vraagt een inspanning.
3. Dierenprint - Sexy volgens vrouwen: maxijurk met dierenprint Met
een leuke dierenprint kan je opvallen op een goede manier. Vrouwen zijn
vooral fan van de lange versie, omdat ze daarmee bepaalde probleemzones
kunnen verbergen, maar toch modieus gekleed zijn.
- Sexy volgens mannen: minijurk met dierenprint Met zo'n jurk denken mannen onmiddellijk aan seks. Punt.
4. Stukje bloot - Sexy volgens vrouwen: één blote schouder Vrouwen
geloven dat ze met één ontblote schouder net genoeg onthullen om sexy
te zijn, maar ook stijlvol te blijven. Bovendien willen ze niet alles
laten zien, zodat de man in kwestie nog kan fantaseren.
- Sexy volgens mannen: blote dijen Mannen zij verzot op benen, dus zien ze liever een korte rok dan een eenschouderige jurk.
5. Buurmeisjeskapsel - Sexy volgens vrouwen: vlechtjes Vrouwen
denken te scoren met een romantisch kapsel met vlechtjes. Maar vergis
je niet: veel mannen willen gewoon met hun vingers door je lokken gaan,
zonder dat ze je kapsel verpesten.
- Sexy volgens mannen: paardenstaart Een paardenstaart maakt je 'gewoon', toegankelijk en lief. En dat is blijkbaar net wat mannen willen.
6. Knoopjes - Sexy volgens vrouwen: tot bovenaan geknoopt Een
bloesje met een hoge neklijn, helemaal tot bovenaan toegeknoopt, is
ideaal om een professionele look te creëren. Voor mannen lijkt het
echter te afstandelijk en koel, tenzij je het combineert met
sportschoenen.
- Sexy volgens mannen: knoopjes open De meeste mannen houden er wel van als je een paar knoopjes open laat staan. Tja.
7. Jurk - Sexy volgens vrouwen: pofjurk Zo'n baljurk doet onze innerlijke prinses naar boven komen.
- Sexy volgens mannen: lederen jurk De lederen trend is er één waar mannen erg blij mee zijn. Zeker met een strakke lederen jurk zal je mannen kunnen bekoren.
8. Franjes - Sexy volgens vrouwen: handtas met franjes Vrouwen
die een opvallend accessoire willen, gaan vaak op zoek naar een nieuwe
handtas. Een beige exemplaar met franjes lijkt ideaal in de warme
zomermaanden.
- Sexy volgens mannen: jurk met franjes Hangende stukjes stof die bewegen bij het stappen, dat trekt heel wat mannen aan.
9. Huwelijk - Sexy volgens vrouwen: de bruid Wie een bruidsjurk draagt, is bezet. Niet interessant voor vrijgezelle mannen dus.
- Sexy volgens mannen: het bruidsmeisje De jurken van de bruidsmeisjes daarentegen zijn veel sexyer. Plus: zij zijn misschien wél nog vrij...(br.hln)
Modellen volledig uit de kleren tijdens modeshow in New York
Modellen volledig uit de kleren tijdens modeshow in New York
Tijdens de modeweek van New York heeft een
modeshow voor de kledinglijn 'Imitation of Christ' hoge ogen gegooid. In
een spectaculaire show van geprojecteerde beelden, spiegels en maskers
gingen een handvol modellen volledig uit de kleren tijdens de modeshow,
die veel weghad van een extravagante balletvoorstelling. Het thema van
deze opmerkelijke modeshow was de vrouwelijke obsessie voor plastische
en kosmetische chirurgie. Tijdens de show stripten tientallen modellen
op een podium alsof ze al opnieuw achter de schermen verdwenen waren
ofwel paradeerden ze in doorschijnende kledij.
Bedenkster van dit
alles is de 39-jarige Tara Subkoff. Deze Amerikaanse
actrice-ontwerpster was onder meer te zien in keine rollen in films als
'As Good as it Gets' (met Jack Nicholson), 'Abandoned' en 'The Notorious
Bettie Page'. Samen met Matthew Damhave stichtte Subkoff de kledinglijn
'Imitation of Christ', genoemd naar het 15de eeuwse boek van Thomas à
Kempis. Het idee was om oude kleren te laten herleven in moderne tijden.
Al snel groeide het merk uit tot een begrip en actrice-ontwerpster
Chloë Sevigny kreeg de creatieve leiding. Onder meer topactrice Scarlett
Johansson showde de kledinglijn op de catwalk. Met deze speciale
modeshow vol naakte modellen zal de bekendheid wellicht alleen maar
groeien. (br.hln-foto afp)
Gat in de markt: kleding speciaal voor dikke meisjes
Gat in de markt: kleding speciaal voor dikke meisjes
Modecollecties in grote maten voor meisjes
vanaf drie jaar zijn razend populair in de Verenigde Staten. Steeds meet
grote ketens brengen deze met succes op de markt.
Amerikaanse
merken als Gap, Forever 21, Old Navy en Target maken kleding voor
kinderen die niet in gewone maten passen. Zo lanceerde de Amerikaanse
keten Sears de lijn 'Pretty Plus' voor meisjes tussen zeven en tien
jaar. Deze collectie is een groot succes en de keten plant een
uitbreiding van het gamma. 17 procent van de kinderen kampt met
obesitas, een op de drie heeft overgewicht. Het probleem bij de jeugd is
nu zo gegroeid dat kinderartsen zeggen dat de traditionele groeicurven
niet meer van toepassing zijn op de jeugd van vandaag.
De
financiële krant Forbes onthulde in 2010 al dat kinderen met overgewicht
de nieuwste doelgroep zouden vormen voor winkeliers, nu lijkt het erop
dat merken ook daadwerkelijk op de kar springen. Expert in kleinhandel
en consumentengedrag Marshal Cohen: "Deze markt zal zich enkel
uitbreiden, heel wat merken hebben ontdekt dat hier heel wat geld te
rapen valt. Kindermode in grote maten bestaat al veel langer, maar veel
van deze collectie zijn een stille dood gestorven. Nu is dit aan een
comeback bezig, vooral grote maten voor meisjes doen het goed."
Hoewel
heel wat ouders blij zijn met het grotere aanbod voor dikke kinderen,
vrezen critici dat kinderen hierdoor een negatief zelfbeeld en weinig
zelfvertrouwen zullen ontwikkelen. De stempel 'plus size' zou zelfs voor
schaamte kunnen zorgen.
Mode-experte Jene Luciana: "Het is
geweldig dat een kind dezelfde kledij kan dragen als zijn
leeftijdsgenoten, maar als je deze lijn als plus size bestempeld, krijgt
dit een wrange nasmaak. Een kind ziet dit al op een jonge leeftijd en
zal zich nog steeds anders voelen dan de rest." De 11-jarige Morgan
Joseph meet 1,80 meter, ze heeft moeite om kleren te vinden die haar
passen. Ze wil niet horen dat ze 'een maatje meer' heeft, maar zou
liever hebben dat haar maten objectieve nummers hebben, want nu voelt ze
zich in een hokje gestopt.
MeMe Roth, oprichtster van een
Amerikaanse organisatie ter bestrijding van obestias is ook tegen deze
lijnen. Ze zegt dat wie munt wil slaan uit deze obesitasepidemie zich
moet schamen. (br.hln)
De goth-look ontstond in het begin van de
jaren '80 in de Londense punkscène. Hippe rocksterren hadden toen een
porseleinen huid in de extreme combinatie met zwarte lipstick en een erg
slorig kapsel. Gelukkig voor je lokken kun je dat laatste nu wel laten
vallen. We leren je hoe deze excentrieke trend aan te passen aan je
eigen stijl: je kunt van extreem tot erg subtiel gaan.
Marilyn
Manson zorgde in de jaren '90 voor een comeback van de gothic. Deze
rockster houdt van lipstick in auberginetinten, zwarte oogschaduw en
ivoren gezichtspoeder. En vorig jaar zorgde voor actrice Rooney Mara in
de prent 'The Girl with the dragon tattoo' voor een nieuwe opflakkering
van deze extreme beautytrend, Pat McGrath is de artieste die
verantwoordelijk was voor de make-up van het hoofdpersonage in de film.
Met
donkere oogschaduw en gebleekte wenkbrauwen zag het personage Lisbeth
Salander er erg bedreigend uit. Pat werkt ook samen met heel wat
designers voor de make-up op de catwalks, waardoor deze look in de
modewereld sijpelde. De make-up bij de show van Gucci was daarbij de
populairste. Denk aan dames met blonde wenkbrauwen en een besrode
lippen. Bij Dolce & Gabbana waren glanzende bordaux lippen erg
trendy, dat was ook zo bij Viktor & Rolf en Yves Saint Laurent.
Schoonheidsspecialiste
Lisa Butler waarschuwt wel dat slechts weinigen hiermee wegkomen.
"Zwarte lipstick flatteert niemand, zwarte lippenbalsem werkt beter. Je
kunt ook een zwarte lipstick mengen met een lichtere lipgloss, voor een
subtieler effect. Voor wie dat nog steeds te extreem is, is bruin of
grijs een subtielere optie. "
Daarnaast mag je je huid ook niet
te wit maken. Gebruik hiervoor geen vloeibare foundation maar een poeder
dat net iets lichter dan je eigen tint is. Het is niet de bedoeling dat
je je huid wit maakt, maar dat je je de oneffenheden verdoezelt. Het
lijkt misschien vreemd voor velen, maar je draagt best geen mascara.
Omdat dit al snel overdreven oogt. Je kunt wel je wimpers krullen met
een krultang, het opent je ogen op een subtiele manier. Wat je
oogschaduw betreft, ga je voor een subtiel beige. Ook dit valt weer niet
te erg
Hoewel jeans op jeans nog niet zo lang geleden een echte modemisser was, kan je er vandaag mee scoren. Een jeanshemd of jasje op een broek of minirok, het kan allemaal. Op voorwaarde dat je de juiste combinaties maakt en passende accessoires toevoegt. Enkele regels.
1. Combineer verschillende tinten
Durvers kunnen dezelfde jeanstinten met elkaar combineren, maar het is veel veiliger om te kiezen voor verschillende kleuren. Zoek bijvoorbeeld naar een lichter jeanshemdje om te combineren met een donkere broek, zoals op de foto hiernaast.
Wie toch absoluut dezelfde tinten bij elkaar wil dragen, kan een modemisser vermijden door de twee kledingstukken visueel van elkaar te scheiden. Dat doe je door een T-shirt of topje te dragen onder je openhangende bloes. Hetzelfde 'brekende' effect bereik je ook met een riem.
2. Let op de proporties
De juiste proporties zijn erg belangrijk om je jeansoutfit te doen slagen. Wie graag losse kleren combineert, doet dat beter niet met jeans. Niet alleen zie je er daardoor 'slonzig' uit, je verbergt ook je volledige figuur.
Vermijd daarom om zowel bovenaan als onderaan een oversized kledingstuk te dragen. Kies liever voor een boyfriendjeans in combinatie met een strak topje in dezelfde stof. Of draag, als je liever je benen laat zien, een kort shortje samen met een losser jeanshemd.
3. Voeg accessoires toe
Je volledig hullen in jeans kan een 'onderkleed' effect geven, alsof je niet echt veel moeite wou doen. Om dat te vermijden, is het noodzakelijk dat je voldoende opvallende accessoires toevoegt.
Qua schoenen kies je het best voor kleurrijke slippers, opvallende pumps of coole enkellaarzen. Op die manier kan je de monotone outfit opleuken.
Op dezelfde manier moet je ook kiezen voor handtassen met felle kleuren of drukke prints. Werk het plaatje af met bijpassende juwelen, een sjaal, hoedje, enzovoort. (br.hln)
Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip
Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip
Laarzen van Jimmy Choo, bonten sjaal bij Asos.com, aktetas met dierenprint van Mango
Deze winter mag je opvallen met
accessoires, voor een trendy resultaat kies je best voor stoere
exemplaren. Daarnaast zijn opvallende bonten handtassen, dierenprints en
felle kleuren in. Met een accessoire tover je een oude outfit in een
handomdraai om in een hippe look, zonder al te veel geld uit te geven.
We zetten trends voor schoenen, handtassen en juwelen op een rijtje.
In
de herfst van 2012 draait alles om sterkte, dit vertaalt zich bij de
schoenen in stoere, zware laarzen die tot over de knie komen. Het
voordeel hiervan is dat je ze met haast alles kunt combineren, dat zagen
we op de catwalkshows van heel wat grote modehuizen als Givenchy en
Proenza Schouler. Dit is een absolute musthave voor trendy dames die
comfort ook belangrijk vinden.
Glitters Met een
glitterhandtas maak je de saaiste outfit heel wat glamoureuzer. We zagen
bij Dolce & Gabbana schitterende borduursels op handtassen, mooie
steentjes bij Nina Ricci en Prada en zelfs kristsallen bij Valentino.
Dierenprints Exotische
patronen zijn op zich niets nieuw in de wereld van de accessoires, maar
nu zien we dit bij onverwachte silhouetten, waardoor deze trend nog
meer opvalt.
Barok De terugkeer van stijlen uit dit tijdperk
vertaalt zich in rijkelijke fluwelen stoffen en opvallende metallic
details die van eenvoudige klassiekers als een pump ware kunstwerkjes
maakt.
Kleurrijk bont Bescheiden dames zullen niet snel voor
deze opvallende pluizige handtassen in een fel kleurtje kiezen. We zagen
deze look bij onder meer hét modehuis voor accessoires Louis Vuitton.
De nieuwe handschoen Net als hoeden, maken
handschoenen een comeback in de modewereld. Nu is de stijl echter
helemaal anders als vroeger. Voorheen kon dit accessoire enkel op chique
gelegenheden, om een baljurk bijvoorbeeld extra cachet te geven. Nu
zijn meer sportieve stijlen trendy en kan je ze op alles dragen.
Aktetas De
opvallendste handtas van dit seizoen werd ontwikkeld voor de werkende
vrouw: de platte, grote tas die erg aan een aktetasje doet denken. We
spotten dit onder meer bij Céline, Balenciaga, Tod's, Marni en Stella
McCartney. Een erg handig accessoire voor carrièrevrouwen die steeds hun
gsm en iPad bij de hand moeten hebben.
Gezicht Accesoires die
de aandacht naar je gezicht trekken, als een opvallende ketting of een
bonten kraagje, waren alomtegenwoordig op de catwalk voor komend
herfstseizoen. Wiet het liever wat minder opvallend heeft, kan voor een
gebreide snood (ook wel een cirkelsjaal genoemd) gaan.
Ontwerpers bij Prada, Armani en Christopher Kane showden
op de catwalk dat paars de kleur van komend seizoen is. Sommige van hen
legden zelfs een tapijt in deze tint op de catwalk. Dit oogt soms wat
somber vaak erg volwassen, we geven alvast enkele tips om deze trend wat
vrolijker te maken.
Amethist, pruim of violet. In welke
vorm of tint ook, paars is dé winterkleur. Zeker als je dit in
combinatie met zwart leder ziet, wordt duidelijk dat de eighties terug
in zijn. Bij Prada dook dit op in de vorm van retroprints, Armani Privé
ging voor een strakke look. De felle neonkleurtjes en frivole
kattenprints van vorige winter moeten plaats maken voor bloemen en
donkere tinten. Wat stoffen betreft gaan veel designers voor chique
materialen als bont, zijde en leder. Wie nog wat langer de zomer vast
wil houden, gaat voor een skinnyjeans of lange mantel in pastel.
Op
de catwalk combineren de designers paars met stukken in dezelfde
tinten. Durfallen gaan echter voor felle kleurtjes, die kun je toevoegen
met een felle riem of opvallende handtas. Oranje accessoires werken
perfect. Onder een skinny jeans passen suède paarse laarsjes. Je
eenvoudige cocktailjurk leuk je op met een grote paarse halsketting.
Deze
kleur kan wel verdikken, dus pas wel op. Grote dames kunnen paarse
jeans dragen, satijnen jurkjes met prints flatteren rondere types, want
dit slankt namelijk af. Klassiekere dames zullen zich beter voelen in
de combinatie met zwart, je zit goed met een paarse kokerrok waar je dan
een transparante top met bloemenprint op draagt.
Ook op je ogen
mag deze winter donkerpaars. Supermodel Naomi Campbell flaneerde met
oogschaduw in pruim op de catwalk voor Roberto Cavalli. Wie geen
gothic-girl wil lijken, brengt metallic aan. Je maakt de look zachter
met blauw of roze. Om ervoor te zorgen dat mensen niet denken dat je een
blauw oog hebt, zorg er dan voor dat je de kleur niet vervaagt.
(br.hln)
Stella McCartney heeft haar eigen eerste
boetiek in Shanghai geopend. Het modehuis neemt daarmee de touwtjes in
eigen handen in de Chinese zakenwereld.
De immense boetiek ligt
in het Reel Mall in Nanjing Road. De winkel maakt deel uit van de
verovering van China door het merk. In oktober volgen een eigen
kinderboetiek en een lingerieshop van het merk. In Bejing volgt in
december de opening van een tweede vrouwenboetiek.
Het in Londen
gevestigde hoofdkwartier nam eerder dit jaar de Chinese verdeling in
eigen handen, toen ze besloten de samenwerking met Lane Crawford stop te
zetten. "Omdat we ons merk in Azië op de kaart willen zetten is onze
aanwezigheid in China maar een eerste stap. We gaan erg lokaal te werk
met een uitbreiding van het aantal winkels en een verhoogde distributie
in andere boetieks", vertelde Frederick Lukoff, chief executive officer
bij Stella McCartney. (br.she - foto photonews)
Voor de budgetvriendelijke modeketen
C&A tekende ex-topmodel Cindy Crawford een wintercollectie.
Daarnaast wordt ze ook het gezicht van andere kledinglijnen.
Naast
tal van andere topmodellen als Kate Moss en Gisele Bundchen wilde ook
het Amerikaanse model Cindy Crawford altijd al haar eigen outfits
ontwerpen. Haar creaties, die enkel voor dames bestemd zullen zijn,
hangen komende herfst in 1.500 Europese filialen van de keten, daarnaast
kun je ze ook via acht webshops bestellen. Ze belooft comfortabele
stukken te creëren, die je elke dag kan dragen.
De lijn draagt
naam Cindy Crawford@C&A en zal donkere stukken truien, blazers,
tops, jeans en leren jasjes bevatten. In het promotiefilmpje is het
topmodel alvast te zien in haar eigen favoriete stuk: een lange gebreide
cardigan met opvallende print.
Dit is niet de eerste
samenwerking van de keten met een ster, maar het is wel de eerste keer
dat de Europese keten een Amerikaanse topnaam kon strikken.
Met haar 158 centimeter is ze niet
bepaald de grootste actrice in Hollywood. Maar de Amerikaanse actrice
Eva Longoria bereikte gisteren nieuwe hoogtes terwijl ze werkte aan een
nieuw project. De 37-jarige droeg een paar zwartwitte Olcay Gulsens met
hakken van bijna 18 centimeter hoog.
Longoria deed alsof ze niet
veel last had van de schoenen, maar ze moest toch verschillende keren
steun zoeken bij het decor. Maar we kennen allemaal het aloude gezegde:
wie mooi wil zijn, moet lijden.
Laat ons in de reacties weten wat u van deze schoenen vindt. (br.hln - foto photonews)
De lengte van rokken wordt al haast een
eeuw lang als een indicator van het economische klimaat gebruikt. Nu
lange modellen helemaal trendy zijn, kunnen we het ergste vrezen voor
onze bankrekening. De toekomst ziet er gelukkig beter uit.
De
lengte van rokken zijn nu zelfs langer dan tijdens de grote depressie
van 1929, ondekten economische experts. Sterren als Victoria Beckham,
Katie Holmes en Rihanna zijn fan van de rokken die tot onder de knie of
zelfs tot de enkels komen. De laatste keer dat de maxirok trendy was,
was in de jaren '90 toen de inflatie 15 procent bedroeg. In de jaren
'60, toen de minirok werd uitgevonden, nam de economie een vlucht. Toen
waren modellen van 45 cm de norm. Nu zie je overal lange rokken, zowel
bij dure designermerken als in de etalage van de budgetvriendelijke
keten H&M.
Gelukkig ziet de toekomst er rooskleuriger uit,
aangezien de rokken terug korter worden. Het onlinemagazine Business
Insider vergelijk op de catwalk de lengte van de wintercollectie van
vorig jaar met die van dit jaar. Daaruit blijkt dat die van 35,05 steeg
naar 44,38. Hoe hoger de index, hoe korter de rokjes en dus volgens
economische theorieën, hoe beter het gaat op de financiële markten. De
komende winter mogen dames zich dus eraan verwachten opnieuw hun benen
te showen en is het einde van de huidige economische recessie nabij.
Econoom
George Taylor was de eerste om het verband tussen het economische
klimaat en de lengte van rokken te leggen. Dames uit de gegoede klasse
kozen vroeger voor kortere rokken om hun duurdere onderkledij te tonen
in vergelijking met moeilijke tijden waarin ze lange jurken droegen om
hun goedkope kousen te verbergen.
Van lang naar kort en terug 1929 - 1933 Tijdens de Grote Depressie na de crash van Wall Street gingen dames voor lang.
1960 De minirok werd uitgevonden nadat de economie op een hoogtepunt beleefde.
1980 Er was toen veel werkloosheid, dus de zomen werden langer, in 1982 was het werkloosheidscijfer op zijn hoogste punt in 50 jaar.
1984-1988 De yuppies maken opmars, de vrouwelijke yuppies droegen toen korte rokjes.
1989-1992 De beurscrash maakte dat de inflatie steeg tot 15 procent, de rokken zakten tot over de knie.
1993-2002 Korte
rokjes waren toen opnieuw hip, denk maar aan de talloze meidengroepen
die in wel erg onthullende outfits op het podium stonden.
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Rosie Huntington-Whiteley is naast topmodel
niet alleen nog actrice, nu probeert ze het ook als designer. De Britse
schone gaat in zee met de Britse keten Marks & Spencer om een
lingeriecollectie te lanceren.
Rosie was al het gezicht van de
modelijn 'Rosie for Autograph'. Nu licht ze ook een tipje van de sluier
van de lingerie die ze maakte voor de keten. "Ik hou van lingerie, ik
heb er altijd een zwak voor gehad. Het is erg vrouwelijk en soms is het
alsof het een klein geheimpje tussen vrouwen is. Met deze collectie
hebben we een goed evenwicht gevonden tussen jong en modern, klassiek en
sexy."
Je mag je verwachten aan veel pasteltinten, beige kant,
een zijden kamerjas met bloemenprint, voor wie het wat sexyer mag, zijn
jarretelles en kousen. Al voor ik model was, wilde ik ontwerpen, in het
verleden heb ik al veel lingerie geshowd", aldus de 25-jarige
schoonheid. "Het doel was een toegankelijke en voor iedereen
aantrekkelijke collectie te maken, ik heb niet enkel met types als
mezelf rekening gehouden." (br.hln)
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Wie trendy juwelen wil dragen, kiest
best net als actrice Diane Kruger voor extreme modellen met kettingen of
veel glitters die haast je hele oor bedekken.
De blonde
schoonheid is alvast een grote fan van de extreme oorbellen, ze
verscheen er al verschillende keren mee op de rode loper. Niet alleen
chique modehuizen als Chanel hebben dit in hun juwelencollectie
opgenomen, je vindt deze ook bij hippe ketens als Topshop of op de
webshop Asos.com.
Bij deze trend ligt het voor de hand dat je je
haar opsteekt of met een speldje achter je oren vastzet zodat je alle
aandacht naar het juweel laat gaan. Het lijkt op het eerste gezicht een
extreme look, maar als de brave Diane ermee weg raakt, dan kun jij dat
ook.
Echte durvers gaan voor oorbellen waar ook een halsketting
aan bevestigd is. Draag wel slechts een exemplaar aan een kant, want
twee dezelfde, opvallende oorbellen zijn van het goede te veel. Het is
niet altijd makkelijk om voor het andere oor een bijpassend juweel te
vinden, maar je houdt dit best zo eenvoudig mogelijk. Wie het liever wat
subtiel heeft, kan een eenvoudig ringetje dragen dat je bovenaan je
oorschelp bevestigt. (br.hln)
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Jonge vrouwen dragen niet langer een
weinig bedekkende bikini op het strand, maar kiezen voor een flatterend
badpak om te genieten van de zon, dat blijkt uit een recente Britse
enquête.
Twee derde van de 1.489 ondervraagde vrouwen tussen 18
en 30 jaar geniet deze zomer van een strandvakantie. De meerderheid van
hen droeg of is van plan badkledij uit een stuk aan het zwembad of op
het strand aan te trekken. Slechts een derde gaat voor de traditionele
bikini aan en 10 procent voor een tankini, dit is een biniki met lang
topje dat je buik bedekt.
Badpakken zijn zo populair bij de
jongere dames omdat dit hun rondingen beter flatteert, maar 22 procent
draagt dit omdat ze het hipper vinden. Slechts een vijfde voelt zich
zelfzeker op het strand. Driekwart kocht badkledij dat hun figuur beter
doet uitkomen, de helft koos een afslankend model.
Het gemiddelde
bedrag dat dames jaarlijks uitgeven aan een bikini is 84 euro aan, de
doorsnee vrouw kocht 3,4 nieuwe stukken bedkleding het afgelopen jaar.
Mark Pearson van de website MyVoucherCodes.co.uk, die het onderzoek liet
uitvoeren: "Het is duidelijk dat het modebeeld aan het veranderen is,
een badpak is niet langer ouderwets, er zijn genoeg modellen die alle
maten en vormen flatteren." (br.hln)
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Ze lanceerde eerder al modelijnen met
jurkjes, jeans, zonnebrillen en kinderkleren, maar nu voegt Victoria
Beckham nog een nieuwe reeks ontwerpen toe aan haar indrukwekkende cv.
De ex-Spice Girl brengt binnenkort namelijk een brillenlijn op de markt.
De brillen komen er vooral omdat Victoria zelf ook last heeft van bijziendheid, maar nooit een geschikt montuur kan vinden.
"Ik
moet een bril dragen, maar ik heb er nog geen gevonden die bij me past
of waar ik van hou. Daarom heb ik besloten om ze zelf te ontwerpen",
vertelde ze aan WWD.
Victoria, die in haar Spice Girl-dagen wel
nog een bril droeg, riep daarvoor de hulp in van luxemerk 'Cutler &
Gross'. Samen zullen ze zes monturen op de markt brengen, verkrijgbaar
in drie verschillende kleuren. Qua stijl gaan ze zowel voor vrouwelijke
als uniseks monturen, van pilotenbrillen tot golvende monturen.
Het
algemene kleurenpalet zal bestaan uit zwart, 'schildpadkleur',
juweeltinten, geel en bosgroen. De brillen zullen met de hand gemaakt
worden in Italië in een combinatie van metaal en acetaat. Op de
'brilpootjes' zal een diamanten 'V' te zien zijn.
Wie
nieuwsgierig is, moet niet lang meer wachten, want de collectie wordt op
4 oktober in Parijs gepresenteerd en is vanaf januari of februari 2013
verkrijgbaar. Voor een echte 'Victoria'-bril zal je wel zo'n 335 euro
moeten neertellen.
Victoria zelf kijkt alleszins erg uit naar de
lancering. "Binnenkort draag ik mijn eigen bril en het zal leuk zijn om
eindelijk te zien waar ik heen ga", besluit de mode-ontwerpster.
(br.hln)
Een handtas is vaak zo'n gedoe als je naar een feestje trekt, daar
brengt Double Agent Shoes nu verandering in. Zij lanceren de schoen, die
ook dienst doet als handtas.
Hoe het in zijn werk gaat? De plateauzolen van de schoenen zijn hol
vanbinnen en kunnen met een kliksysteem geopend worden aan de
achterkant. Daaruit kan je dan een vastgemaakte portefeuille halen
waarin je je geld, sleutels en wat kaarten kwijt kan.(br.she)
Karl Lagerfeld is een manusje van
alles, naast twee eigen collecties, designt de man ook nog voor Fendi en
Chanel. "Fendi lijkt nooit op Chanel en Chanel nooit op Karl Lagerfeld.
Ik weet niet hoe ik dat krijg klaargespeeld."
"Ik denk altijd
dat ik geen persoonlijkheid heb, maar misschien heb ik er in het echte
leven wel drie. Je ziet een silhouet, meer is er niet te zien. Een
fotograaf vertelde me ooit: ik moet langer bij je blijven om door te
krijgen wat er achter de silhouetten schuilgaat. 'Je verspilt je tijd',
zei ik hem. 'Er is niks gaande achter die façade'." (br.she - foto photo
news)
Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?
Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?
Enkele maanden geleden kwam Madonna
even plagend op de proppen met twee foto's van haar schoendesigns, maar
nu is de volledige collectie een feit. De langverwachte 'Truth or
Dare'-lijn omvat een dertigtal verschillende stijlen met een mooie mix
van pumps, stiletto's, laarzen en platte schoenen, allemaal vervaardigd
door schoenenketen 'Aldo'.
Critici vallen meteen met de deur in
huis door te stellen dat de collectie eigenlijk maar weinig van
Madonna's typische extravagantie bevat. Iets wat naar ons gevoel niet
noodzakelijk een slechte eigenschap is. Het maakt de schoenen perfect
draagbaar voor iedereen. "Het prijskaartje?", hoor ik u denken. Wel, dat
varieert tussen 70 en 290 euro. Best doenbaar, met andere woorden.
Opvallend
is het relatief brave kleurenpalet, dat niet verder reikt dan zwart,
wit, bruin en zilver. De ontwerpen op zich zijn, duidelijk tegen de zin
van fashionista's, vergelijkbaar met wat andere schoenenketens te bieden
hebben. Madonna en co-designer Arianne Phillips mikken met deze
collectie op vrouwen tussen 27 en 50. Voor de jeugd bestaat er namelijk
'Material Girl', waarvoor recent nog een voorproevertje van de
herfstcollectie werd gelost.
"Het eerste wat we deden was kijken
naar de schoenen die Madonna doorheen de haren zelf had gedragen. We
kozen bewust voor stijlen die we nooit zouden kunnen missen", deelt
Arianne. "Je kan er altijd op rekenen dat ze stijl en kwaliteit brengt
vanuit een zeer vrouwelijk perspectief", klinkt het. De schoenen werden
speciaal aangepast om te beschermen tegen verdraaide enkels, aangezien
Madonna's dansers de ontwerpen dragen op het podium. Zo werden al enkele
van de designs gespot tijdens haar huidige wereldtournee.
De
collectie zal verkrijgbaar zijn via ASOS en ook bij Macy's en Nordstrom
zullen de schoenen mogen pronken in de etalages. Tot slot kondigen we
alvast aan dat er ook een lingeriecollectie van Truth or Dare op het
programma staat en dat Madonna in 2013 nog een reeks accessoires op de
markt zal brengen. (br.hln -foto Truth or Dare)