Dat het niet altijd Louboutins
moeten zijn aan de voeten van vrouwelijke sterren, bewijst de
populariteit van Niluh Djelantik, vroeger bekend als 'Nilou'. Deze
lederen schoenen worden met de hand gemaakt in het atelier van de
Balinese ontwerpster Ni Luh Ayu Pertami in het Indonesiscche Canggu.
Samen met 40
schoenmakers creëert ze kwalitatieve en comfortabele sandalen en
laarsjes waar onder meer Cate Blanchett, Uma Thurman, Julia Roberts,
Paris Hilton, Cameron Diaz en Gisele Bündchen al voor gevallen zijn.
(br.hln)
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
Elk jaar brengt Amerikaans
lingeriemerk Victoria's Secret de exclusieve Fantasy Bra uit. Die is
doorgaans bezet met diamanten en andere peperdure edelstenen, waardoor
het prijskaartje al snel tot in de miljoenen oploopt. Nu heeft het
modehuis een goedkopere replica gemaakt van de versie van 2013, zodat
jij je net als topmodel Candice Swanepoel kunt voelen.
De replica is een push-upbeha die als twee druppels lijkt op wat
Candice op de catwalk droeg. Het grote verschil met het origineel is dat
bij de goedkopere versie geen peervormige robijn in het midden bengelt.
Het is de eerste keer dat Victoria's Secret 1.000 betaalbare replica
maakt van zijn pronkstuk van het jaar. Wie deze wil bemachtigen, zal dus
snel moeten zijn. Voor de beha moet je 215 euro neertellen, het slipje
is goed voor 42 euro. Het lichaam van Candice is spijtig genoeg niet
inbegrepen. (br.hln)
Elk jaar kondigt Pantone in december
de uitverkoren kleur voor het volgende jaar aan. Het ziet er naar uit
dat de paars-rozige tinten van de orchidee in 2014 zullen domineren.
Ieder jaar gaan internationale smaakmakers uit uiteenlopende
takken van de populaire cultuur (mode, reizen, technologie, muziek, ...)
op zoek naar opkomende kleurentrends. De jacht begint traditioneel in
januari en de uitverkoren tint wordt vlak voor de sprong naar het nieuwe
jaar onthuld. Om de keuze te rechtvaardigen, wordt in de zomer steevast
een tweedaagse geheime vergadering gehouden waar iedereen zijn
topkandidaten op tafel legt.
Radiant Orchid "Het
moet weerklinken over de hele wereld, een kleur die verbeeldt wat er
gebeurt in de samenleving", getuigt Leatrice Eiseman, uitvoerend
directeur van Pantone. Dit jaar stond alles in teken van 'emerald'
(smaragdgroen), als kleur van groei, vernieuwing en voorspoed. De fakkel
zal in 2014 worden overgenomen door 'radiant orchid', de paars-rozige
tint die we kennen van de orchidee.
"Deze kleur
dragen versterkt het gevoel van creativiteit. We zijn allemaal op zoek
naar die hint van uniekheid", klinkt het. Eens de kleur gekozen is,
zorgt Pantone voor de verfijning en definitie van de tint. Ze
brainstormen over hoe de kleur gebruikt kan worden in textiel voor mode
en interieur, make-up, advertenties, ... Uiteindelijk wordt alles
gebundeld in een boek, getiteld 'Pantone View', dat dienst doet als
kleurenbijbel voor heel wat designers en bedrijven.
Verwacht je dus in 2014 maar aan veel roze en paarse tinten.
Hoewel maskers op de catwalk al lang
geen rariteit meer zijn, waren ze bij de show van deze Chinese designer
geen modieuze statement, maar een pijnlijke must. Door de hevige smog in
Nanjing moesten de modellen én toeschouwers verplicht een medisch
mondmasker dragen.
De elegante verschijning van
vrouwen in lange gewaden met gouden creaties en andere prachtige juwelen
werd abrupt verbroken door medische mondmaskers. De lapjes stof waren
geen publiciteitsstunt, ze werden verplicht door de overheid omdat de
hevige smog een gevaar vormt voor de gezondheid.
In
Nanjing is de uitstoot tot 40 keer hoger dan de veiligheidslimiet van
de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In de winter stijgt de
luchtvervuiling nog eens extra omdat de drukbevolkte gebieden dan nood
hebben aan extra energie.
De impact hiervan op
de ademhaling is uiteraard niet klein. "Het stinkt verschrikkelijk en de
lucht schuurt in je keel. We hebben nog nooit in zo'n hevige smog
moeten leven", getuigt een vrouw aan het Chinese nieuwsagentschap
Xinhua. (br.hln)
Nu de eindejaarsfeesten weer
voor de deur staan, geven we je graag wat inspiratie mee om te stralen
op de talrijke etentjes en feestjes die ongetwijfeld in jouw agenda
staan. Hoewel je met klassieke rode lippenstift eigenlijk nooit de mist
kan ingaan, kan een beetje afwisseling ook geen kwaad.
Het
najaar staat helemaal in teken van de vamp. Donkere tinten zoals
wijnrood, bordeaux en pruimenpaars zijn dan ook een must-have voor
vrouwen die ook hun lippen graag up to date houden. Bekende gezichten
geven alvast het goede voorbeeld. Laat je inspireren door Jennifer
Lawrence, Rita Ora en Selena Gomez. Voor meer make-uptips kan je terecht
in de lees-ooks. (br.hln)
Ondertussen is de eerste sneeuw
gevallen en is het al flink koud. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij
jullie zit, maar bij mij is er één lichaamsdeel dat meteen begint af te
zien van de kou. Nu ja, technisch gezien twee: mijn oren! Wind en
vrieskou zorgen ervoor dat mijn precious ears pijn beginnen te doen; een
no-go als je die geweldige oorbellen wil blijven dragen en gewoon ook
erg vervelend. De oplossing is natuurlijk: draag een muts!
Gelukkig zijn gebreide mutsen
helemaal in. Een praktische trend: het is zo af en toe ook wel eens
fijn, toch? Je kan zo'n winterse beauty natuurlijk gewoon kopen: je
vindt ze in alle soorten, kleuren en vormen, van heel erg
budgetvriendelijk tot superdeluxe. Als je gaat shoppen voor zo'n fluffy
hoofddeksel, weet dan wel dat echte wol warmer is dan synthetische en
dat je haar er minder van gaat pluizen.
De
investering waard, dus. Ik moet daarbij wel melden dat synthetische wol
beter bestand is tegen de wasmachine. Als je je mini-me's ook van warme
hoofdjes wil voorzien, is dat misschien toch wel handig... Een van mijn
favoriete beaniemerken is LN Beanies, volledig natuurlijk en lekker
warm!
Maar er is ook nog een andere optie!
Zoals jullie waarschijnlijk al wel weten, is handwerk van alle soorten
de laatste tijd weer helemaal hip. Je ziet al waar ik naartoe wil: je
kan die geweldige muts ook helemaal zelf breien. Helemaal niet zo
moeilijk, en je kan hem helemaal naar je hand zetten. Patroontjes, elke
kleur die je maar kan dromen ... Customise erop los. Bij Veritas vind je
trouwens alle kleurtjes wol om jouw persoonlijke toets aan je muts te
geven.
Een beanie is trouwens niet alleen
lekker warm voor je hoofd en oren; hij helpt ook om je haar te
beschermen tegen de koude! Pas wel op voor statisch haar... (br.hln)
John Galliano is terug: hij mag Kate Moss stylen voor Vogue
John Galliano is terug: hij mag Kate Moss stylen voor Vogue
Nadat de gevallen designer achter de schermen bij modehuis Oscar de la Renta een handje mocht toesteken, is de designer nu helemaal terug met een stylingopdracht voor het Britse modeblad Vogue. Hij mag Kate Moss uitdossen voor de cover.
Galliano werd twee jaar geleden gedumpt door modehuis Dior nadat hij een antisemitische tirade in een café in Parijs had afgestoken. Kate Moss is hem altijd blijven verdedigen en liet hem enkele maanden na de hetze haar trouwjurk ontwerpen voor haar huwelijk met Jamie Hince. Moss werd onlangs aangesteld als moderedacteur voor het blad, zij heeft waarschijnlijk wel haar vriend bij Vogue aangeprezen. De shoot draaide rond de jaren 20 en het Russisch ballet. (br.hln)
Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Een nieuwe wet in de Amerikaanse staat New
York schrijft de modesector nieuwe regels voor minderjarige modellen
voor. De nieuwe wet voorziet beperkte werktijden voor modellen onder de
18 jaar en ook tot hoe laat en hoe vaak er op hen beroep mag worden
gemaakt. Daardoor zullen ze wellicht minder op de catwalk te zien zijn.
Wie
de regels overtreedt, zal verantwoording moeten afleggen, schreef de
New York Times vandaag. De wet zal nog in november van kracht gaan en
zal een serieuze impact hebben op de volgende New York Fashion Week van
februari. Een aantal ontwerpers en agentschappen liet tot nog toe zeer
jonge modellen ondanks hun schoolplicht tot 's nachts werken. (br.hln)
Stromae werkt aan een gloednieuwe kledingcollectie die 'Made In Europe' zal heten. Uit de entourage van het hitwonder klinkt het dat de zanger voor de ontwerpen op Belgische talenten rekent, het naaiwerk in Portugal plant en de sokken wil produceren in Frankrijk.
Een officiële bevestiging van de zanger kwam er voorlopig niet. Wél bevestigd: de creatieve duizendpoot werkte de voorbije maand als hoofdredacteur aan het blad 'Elle België'. Het resultaat ligt nu in de winkels.
Liverpool Fashion Week verbiedt zonnebanken voor modellen
Liverpool Fashion Week verbiedt zonnebanken voor modellen
De organisatie van de Liverpool Fashion
Week verbiedt modellen om gebruik te maken van de zonnebank. De
organisatie hoopt hiermee een voorbeeld te stellen voor
zonnebankgebruikers. Modellen moeten een contract ondertekenen waarin
staat dat zij geen zonnebanken gebruiken tijdens de week van of na de
show.
"De gezondheid en het welzijn van de modellen is van het
grootste belang. En we hopen dat zonnebankgebruikers hierdoor realiseren
dat ze ook zonder zonnebank kunnen", zegt Amanda Moss, de organisator
van de Fashion Week.
De beslissing werd genomen na een onderzoek
waaruit bleek dat de helft van de 15- tot 17-jarigen in Liverpool onder
de zonnebank ging, tegenover 11 procent landelijk.
De Liverpool
Fashion Week, die plaatsvindt van 14 tot 19 oktober, is de eerste
modeweek met een volledig verbod op de zonnebank.Volgens de vereniging
van Zonnebanken is het een "schandalige publiciteitsstunt". "Het zou
beter zijn om modellen te verbieden om hoge hakken te dragen, die vormen
een groter gevaar voor de gezondheid dan verantwoordelijk
zonnebankgebruik." (br.hln)
Jeans is tegenwoordig weer hip, dus
moet je ook enkele basisstukken aanschaffen voor deze herfst. Wij zetten
de vijf toppers op een rijtje.
1. De zwarte blinkende jeans tot op de enkels
Dit
seizoen moet je durven te kiezen voor een zwarte motorjeans die tot op
je enkels valt. Ga voor eentje met een blinkend laagje, zodat de stof
leder lijkt. Let ook op de details: een rits aan de zakken, ritsen aan
je enkels, enzovoort.
.
2. De klassieke blauwe skinny jeans
In je kast
moet ook sowieso een gewone blauwe skinny jeans liggen, niet te donker
en niet te licht (medium wash). Die moet aanvoelen als een tweede huid
en mag zeker niet spannen. Let ook hier op de details: kleine plooien
aan de bovenkant, een scheur aan de knie (als je durft) of andere
details. Die zorgen voor een coole look zonder dat het té wordt.
3. De witte skinny jeans
Tegenwoordig
mag je een witte jeans het hele jaar door dragen, al moet je ze in de
winter wel op de juiste manier combineren. Denk bijvoorbeeld aan een wit
bloesje met polkadots, in combinatie met een camelkleurige overgooier.
Voeg daar nog camelkleurige botjes aan toe en je krijgt de perfecte
herfstoutfit.
4. Een jeanshemd
Ook een hemd in jeansstof
is een must-have item. Deze herfst kies je voor een donkerdere versie.
Dit kledingstuk is op verschillende manieren te dragen: als bovenstuk,
als jasje, als een extra laag boven een topje of helemaal dichtgeknoopt
met een trui erboven.
5. Het 'gekrompen' jeansvestje
Het
jeansjasje voor deze herfst is het 'gekrompen' vestje. Kies voor een
'medium wash', niet te licht en niet te donker. Ook dit jasje kan je op
verschillende manieren dragen: onder een winterjas, boven een shirtje,
enzovoort. (br.hln)
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Het duo Peter Pilotto en Christopher De
Vos gaan een goedkopere collectie maken voor de Amerikaanse winkelketen
Target. Hun splinternieuwe voorjaarscollectie voor 2014 werd nog maar
net in de kijker gezet op de Londense modeweek.
Het label staat
bekend voor het gebruiken van opvallende prints en felle kleuren.
Niemand minder dan Emma Watson, Miranda Kerr en Kristen Stewart behoren
tot de fans.
Om tegemoet te komen aan de vele vrouwen die het
prijskaartje van de exclusieve designs niet kunnen verteren, gaat Peter
Pilotto nu een collectie ontwerpen voor de budgetvriendelijke keten
Target.
De collectie belooft vrij uitgebreid te worden en zal
bestaan uit zeventig stukken: van badmode, tot bovenkleding en
accessoires. De prijzen beginnen vanaf 15 euro. De collectie zal ook
online verkrijgbaar zijn. (br.hln)
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Adidas wilde voor de collectie ontworpen
door Stella McCartney geen klassieke catwalkshow opvoeren, de stijlvolle
sportkledij werd daarom door atletes en niet door de gebruikelijke
modellen in Londen voorgesteld. De dames maakten wel indruk door het
uitvoern van gevaarlijk ogende stunts als zwemmen in een tank en
bengelen aan het plafond.
De meisjes van McCartney droegen haast
geen make-up, maar vertoonden een natuurlijke gloed, zo eentje die je
krijgt na vijf minuten zweten in het fitnesscentrum. Ook het haar moest
goed blijven zitten tijdens de sportsessies van de atletes, dus ook dat
werd eenvoudig gehouden. Denk aan strakke dotjes en paardenstaarten, een
spray met wat glans werkte het geheel af. Op de nagels ging zwarte of
beige nagellak.
Wat de creaties zelf betreft zagen we hippe badpakken
met uitsparingen aan de taille die in een watertank werden voorgesteld,
de wielrensters straalden in kleurrijke mouwloze truien met kap en de
yogadames toonden het beste van zichzelf in pasteltinten, leggings met
daarover een shortje, strakke body en een kort truitje.
Stella
zelf was iets minder sportief, maar wel uiterst hip in een jurkje met
slangenprint uit haar eigen collectie voor volgende zomer. (br.hln)
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
Vivienne Westwood neemt het applaus in ontvangs na haar show tijdens de London Fashion Week in februari
Het modecircus werd gisteren opgedoekt
in New York en gaat vanaf vandaag weer van start in de Britse hoofdstad.
De London Fashion Week zou volgens de British Fashion Council naast
heel wat mode inspiratie voorzien ook zo'n 100 miljoen pond (118,92
miljoen euro) opbrengen aan de Britse economie.
Volgens de
British Fashion Council zijn het dus niet alleen de modehuizen die
profiteren van de internationale aandacht die de modeweek met zich
meebrengt, maar de gehele Britse economie. Het vijf dagen durende
evenement zou ongeveer 100 miljoen pond injecteren in de economie.
Dit
geld komt van de bestellingen die internationale klanten plaatsen bij
de modehuizen en hun uitgaven aan vluchten en accommodatie ter plaatse.
"Het zijn opwindende tijden voor Londen" zegt Helen David, hoofd van de
afdeling vrouwenkledij in Harrods. "We mogen bekende designers zoals Tom
Ford en Burberry een podium geven maar ook nieuwe innoverende designers
krijgen een kans." (br.hln - foto photo news)
Ze komen weer dichterbij: die korte
dagen waarbij het al om 17u00 donker is en iedereen verstopt gaat onder
muts of paraplu. Je garderobe ziet er dan ook vaak wat sober uit met
veel grijs, bruin en zwart, maar een vleugje kleur is absoluut nodig!
Wat je zeker in huis moet halen deze winter, zijn stuks in dé kleur van
het najaar: vieux rouge!
Vieux rouge of zachtroze is één van de
belangrijkste trends voor deze winter. We spotten het op de catwalks bij
onder andere Céline, Miu Miu, Mulberry en Carven. Dé jas voor deze
winter is trouwens de roze wollen jas van Carven, gespot in allerlei
modebladen en blogs.
Maar ook voor wie geen kleine 700,- over
heeft voor een jas zijn er alternatieven genoeg. Vieux rouge spotten we
onder meer bij Ted Baker, Zeb, Vila en Miss Selfridges. (br.hln)
Als je de laatste make-uptrend wil
volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een
blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een
opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte
kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia,
fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws,
want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe
touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van
je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van
felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint,
want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een
perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij
voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint
met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je
huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je
wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil
zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact.
Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om
te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf
je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen
lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals
gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een
semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je
echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige
lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het
midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het
midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste
Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte
lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna
gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het
midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant
de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna
zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic
heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De
internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren
zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het
moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Geen kapsel zo praktisch om je hals in extreme hitte te bevrijden van storende lange lokken dan de hoge haardotjes. Gwen Stefani wist het jaren geleden al, en nu hebben ook Miley Cyrus en Rita Ora het opvallende zomerkapsel ontdekt.
Het opzet is eenvoudig. Het enige waar je op moet letten is dat de dotjes zo hoog mogelijk op je hoofd staan en dat je overige lokken strak tegen je hoofd blijven plakken.
Wie er liever iets minder 'trendy' (lees: belachelijk) bijloopt, kiest beter voor een look à la Jennifer Lopez die zich zowat heeft gebombardeerd tot de koningin van de hoge dot. Doordat de 44-jarige diva haar kapsel telkens beperkt tot één exemplaar, weet ze op een stijlvolle manier de aandacht te trekken. En laat stijlvol nu net het woord zijn dat bij de dotjes van Rita Ora en Miley Cyrus onwennig in de oren klinkt. Bij hun zomerse versie hopen we namelijk maar één ding en dat is dat de herfst zo snel mogelijk aanbreekt. (br.hln)
Edgar Davids heeft vorige week zijn kleding Monta Heritage gelanceerd. "Het is heel mooi om te doen, want je kan er veel van jezelf in kwijt. Maar het is daardoor ook spannend", vertelt Edgar trots aan BuzzE.
"Het is comfortabele luxe. Het is sportief, maar ook gekleed. Het moet meerdere doelen dienen", zegt Davids over de collectie die bestaat uit zo'n dertig stuks, waaronder leren jassen, shirts, broeken en polo's. In de ontwerpen zijn ook veel voetbaldetails terug te zien. "Zoals bepaalde stiksels, maar ook kleuren en andere kleine details."
Zijn inspiratie voor de collectie haalde de voetballer onder meer uit de vele reizen die hij maakt. "En uit kunst en uit verschillende mensen die ik over de hele wereld ontmoet." Het maken van de lijn ging niet over één nacht ijs.
De voetballer is naar eigen zeggen iemand die niet snel tevreden is. "Zo heb ik moodboards gemaakt." Ook vertelt Edgar dat hij fabrieken is langsgeweest om stoffen te bekijken. "Zo kom ik steeds een stapje verder."
Het is geen verrassing dat de beroemde voetballer in de mode terecht is gekomen. "Ik ben altijd al veel met mode bezig geweest en ik ben creatief ingesteld." Zo ging hij veel modeshows af en had hij veel contact met designers.
Zelf draagt hij zijn collectie natuurlijk ook graag. "Vooral de suède joggingbroek. Die draagt heerlijk en is fijn als je bijvoorbeeld lang in het vliegtuig moet zitten, maar er nog wel goed uit wilt zien."
Momenteel is Monta Heritage exclusief via de website te koop. "We zijn wel in gesprek met wat winkels", vertelt hij blij. Hoewel de lijn voor 2013 pas net gelanceerd is, laat Davids weten dat hij inmiddels al bezig is met de collectie voor 2015. "Daarin probeer ik wel hetzelfde handschrift te houden, maar ik ga wat betreft stoffen en kleuren natuurlijk wel mee."
Edgar houdt zich nu alleen nog bezig met herenkleding, maar een dameslijn sluit hij niet uit. "Dameskleding is wel complex. En ik wil mezelf hier eerst in ontwikkelen en daarna moeten we maar verder kijken." (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet
meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een
clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende
materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig
zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler
en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel
geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een
enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk
hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde
'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt
praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje
uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een
dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar
kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga
voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat
materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair
bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast
zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs.
Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets
eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)