In tijden van
crisis wordt een mens creatief. Neem nu het aspirinemasker. Het
supersimpele doe-het-zelf gezichtsmasker staat bij het Amerikaanse
'Make Up Alley' in de top 10 van meest goedkope en doeltreffende
gelaatsverzorgingen. Ideaal voor mensen met een vette acnéhuid, het
maakt de huid minder vet en doet je teint stralen.
Het masker is makkelijk en supergoedkoop. Het enige wat je nodig hebt is water en aspirine.
Mixen Neem
vier tot vijf aspirinetabletten en stamp ze fijn. Opgelet: geen
paracetamol, dat is iets anders. Neem aspirine die niet glad is en
moeilijker door te slikken.
Mix al het fijngemalen poeder met
water, slechts een paar druppels volstaan. Meng het tot een papje en
breng het aan op een gereinigd gelaat. Laat wel de ogen vrij, en breng
het meeste op de zogenaamde T-zone aan. Na dertig minuten, spoel je
alles af met lauwwarm water. Eventueel voeg je honing toe aan het
papje, als je een gevoelige huid hebt. (br.hln)
De meeste meisjes dromen van een
carrière in de modellenwereld. De glitter en glamour, maar ook de
immense sommen geld, doen dromen. Toch voelen de huidige schoonheden de
economische crisis in hun portemonnee. Vaak moeten modellen in Milaan,
Parijs en New York voor de helft van de prijs paraderen.
Modehuizen De
grote modehuizen krijgen het moeilijk. Hun winsten en
marketingbudgetten krimpen in. Tijdens de modeweken van Parijs en
Milaan, schakelden ontwerpers minder modellen in dan vorig jaar.
Terwijl modellen vroeger 3.000 pond per dag neerstreken, krijgen ze nu
nog maar 1.500 pond.
Commerciële modellen Meer
agentschappen doen beroep op 'commerciële modellen'. Deze worden eerder
gebruikt voor catalogusfoto's. Duurdere beeldmodellen verschijnen op
catwalks en covers. Ook kiezen agenten eerder voor vertrouwde
gezichten. Een doorbraak voor nieuwelingen is een pak moeilijker. (br.hln)
De das is terug,
dat merkten we op de catwalk voor mannenmode in Milaan. Het werd er
vlot gecombineerd met het maatpak, maar ook op een casual shirt. Ook
blijkt dat door de crisis werknemers steeds vaker een maatpak
aantrekken. Met een das kun je er al snel stijf uitzien, zeker als je
het niet gewoon bent om te dragen. We geven je enkele tips zodat je er
bijna bij elke gelegenheid cool uitziet met een das.
Maatpak Dit
is de makkelijkste look voor een das, het is namelijk een essentieel
onderdeel van het maatpak. Je kiest hierbij best voor een pak in
donkere kleur, licht hemd en zijden das met een discrete grafische
print.
Hemd Ook om een das met een hemd te combineren, hoef je geen specialist
te zijn. Kies je voor een effen hemd, draag dan een das met patroon.
Deze regel geldt ook omgekeerd, bij een hemd met een subtiel motief
kies je voor een eenvoudige das. Vermijd altijd grote, drukke prints.
Kies voor mooie materialen, koop bijvoorbeeld een das van kasjmier of
zijde.
Casual Pete Doherty en Justin
Timberlake geven het voorbeeld om er heel casual én trendy uit te zien
met een das. Kijk naar Justin voor inspiratie, kies voor een licht hemd
met opstaande kraag en combineer het met een mouwloos gilet en smalle
das. Met een mooie donkere jeans en een lichte blazer maak je de casual
look helemaal af. Wil je er helemaal voor gaan en heb je veel
zelfvertrouwen, schaf dan een lederen, smalle das aan. (br.hln)
Links: korset van asos.com, rechts: Scarlett Johansson met korsetjurk van D&G.
Victoria Beckham in D&G.
Korsetriem van asos.com.
Korsetjurk van asos.com.
Victoria Beckham
en Scarlett Johansson bewijzen het: het korset is terug van weggeweest.
Deze lente draag je het niet als lingerie, maar is het een essentieel
onderdeel van je outfit. Een item dat je vrouwelijke vormen benadrukt
en een sexy, maar stijlvolle look geeft. Korsetjurk Deze
lente mag iedereen je lingerie zien, het korset maakt onderdeel uit van
je jurk of je draagt het op een jeans. Vooral de korsetjurken van Dolce
& Gabbana vallen in de smaak bij de sterren. Zowel Victoria Bekcham
als Scarlett Johansson werden ermee gespot.
Niet ordinair Een
korset hoeft helemaal niet ordinair over te komen, het zit hem allemaal
in de manier waarop je het draagt. Je kunt bijvoorbeeld details als
strikjes, bandjes of een bloem toevoegen. Combineer het met een jeans,
een classy blazer, hoge hakken en je kunt vertrekken. Met een korset
kun je je elegante nek en schouders in de verf zetten. Vind je het toch
wat te bloot? Ga dan voor een jurkje en combineer met een korsetriem,
niet té bloot en je vrouwelijke taille wordt toch benadrukt. Voor koude
dagen neem je een bolero mee, dan krijgt je riem toch de aandacht die
hij verdient. (br.hln)
De trend van de
flashy kleuren duikt nu ook op in de beautywereld. Deze lente gaat alle
aandacht naar je ogen die je turkoois kleurt, je lippen krijgen een
oranje schijn. Ideaal om zonnig en vrolijk de zomer in te gaan.
Happy Nivea
noemde haar make-upcollectie voor komende zomer heel toepasselijk
'Colour me happy'. Met felle kleurtjes wil het beautymerk je
opvrolijken. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je zomaar elk
kleurtje op je gezicht gaat smeren.
Hoe eraan beginnen? Bij
je teint ga je voor het 'nude effect', kies dus voor een discrete
foundation. Kies een felle kleur oogschaduw en breng deze op je
volledige ooglid aan. Je werkt af met een aardse tint waarmee je tot
aan je wenkbrauwboog gaat. Onder het oog werk je met een subtiel gouden
accentje. Het resultaat is een look die je ogen laat spreken. Kies een
neutrale mascara die voor lange wimpers zorgt. Je lippen mogen glanzen,
maar je kleur hou je best basic. Brunettes kunnen wel voor een eerder
oranje schijn gaan, blondines gaan beter voor goud.
Voel je je
niet echt goed bij die strijd van kleuren op je gezicht, maar wil je
wel trendy zijn? Leg dan het accent op je nagels met fel rood, oranje
of roze. (br.nina)
Dat de nieuwste mode vaak even wennen is, weten we allemaal. Toch
zijn er sommige creaties die in ons geheugen gegrift staan door hun
flagrante lelijkheid. Wij zetten de vreemdste modecreaties van het
afgelopen jaar op een rijtje.
Een witte duivel, een lederen muilband voor dames, plastic vogels op
je hoed, wollen pantoffels op je kop, een gebreide bril, en een
gasmasker, De modeontwerpers lieten zich weer volledig gaan, en
vierden hun creativiteit bot op de modellen.
Karl Lagerfeld bleef trouw aan zijn favoriete kleuren: zwart en wit. Zijn modellen leken zo weggegrepen uit een romantisch liefdesdrama. De stijlvolle en sobere stijl maakten van de collectie eentje om te herinneren.
De haute couturelijn van Jean-Paul Gaultier voor deze zomer staat in het teken van kalligrafie. Maar de Franse ontwerper verraste woensdag in Parijs niet zozeer met zijn creaties, als wel met de keuze van zijn modellen.
Stralend op vijftig. Zo mocht het vijftigjarige ex-model Inès de la Fressange opnieuw de catwalk betreden en bleek ze nog niets van haar uitstraling verloren te hebben. De ster uit de jaren tachtig presenteerde twee creaties en oogstte laaiend enthousiast applaus. "Inès de la Fressange was ons uithangbord. Ze liep op haar zestiende al shows voor ons", motiveerde Gaultier zijn keuze. Ook de negenendertigjarige Franse zangeres en voormalig model Helena Noguerra werd opnieuw opgevoerd. Daarover zei de couturier: "Ik wou tonen dat er nog iets anders is dan ultradunne, anorexische modellen van veertien."
Inès de la Fressange
Kant en YSL. Zijn keuze voor het thema kalligrafie vertaalde zich in een zwart/witte collectie, rijk aan sensuele kant en zwart borduurwerk. Zo drapeerde Gaultier bijvoorbeeld een zwarte voile over een rok of onderjurk. Een torerobroek maakte hij vrouwelijk met voile, kantwerk en opengewerkt motief of transformeerde hij tot corset. De silhouetten met verstevigde, brede schouders deden denken aan de jaren '80. Zwarte jurken met smokingkraag en smokingbroeken waren dan weer een hommage aan Yves Saint Laurent, die vorig jaar in juni overleed en de geestelijke vader is van de vrouwensmoking. "Yves Saint Laurent was een van mijn grote voorbeelden. Ik heb hem altijd sterk bewonderd", aldus Gaultier.
Helena Noguerra
De Franse onwerper mocht bij de presentatie van zijn haute couturecollectie rekenen op de belangstelling van onder andere Catherine Deneuve en Kylie Minogue. (br.weekend knack)
Steeds meer
beautymerken willen vrouwen helpen om moeiteloos af te vallen. Vorig
jaar bracht het Britse beautymerk Fuze een lipgloss uit die je
hongergevoel zou stillen. Het klonk veel belovend, maar de gloss stonk
en je had nog altijd evenveel honger. De lipgloss 'Huge lips skinny
hips', die in maart op de markt komt, zou zijn beloftes wel waar maken.
De beautywereld is alvast enthousiast.
Grote lippen, slanke heupen De
gloss 'Huge lips skinny hips' verricht wonderen op twee verschillende
gebieden, meldt nu.nl. Hij geeft meer volume aan je lippen en zou ook
je eetlust remmen. In de gloss zit namelijk Hoodia Gordonii, een
plantaardige stof die je hongergevoel onderdrukt, en vitamine B3, deze
stimuleert de bloedtoevoer naar je lippen waardoor ze groter lijken en
rimpels rond je mond verdwijnen. Hij werd ontwikkeld door Karen
Robinovitz en geproduceerd bij beautyproducent Purple Lab, meldt nu.nl.
Sexy namen Maar
dat is niet alles, de gloss glanst mooi en je kunt hem in de meest
trendy kleuren verkrijgen. De zes soorten hebben tot de verbeelding
sprekende en sexy namen als Red Sole, Love Your Thighs, Worship Kate en
Kitty Poledancer. Je zal de lipgloss voor iets meer dan 20 euro kunnen
bestellen bij www.spacenk.co.uk, hij is wel pas verkrijgbaar vanaf maart. (br.nina)
Wie al langer wil
gezien worden met een Delvaux-tas, haast zich vrijdag 30 januari maar
beter naar het Belgische lederwarenhuis. De befaamde Delvaux
stockverkoop komt eraan. Collecties van vorige seizoenen zijn er te
koop met flinke reducties. Zo zijn er wel kortingen te vinden van
dertig tot zeventig procent. Nieuw kost een Delvaux tas al snel 800 tot
10.000 euro.
Volgnummers Fashionista's
dienen er iets voor over te hebben en moeten vroeg uit de veren. Vanaf
9u gaan de deuren open, maar al vanaf 7u worden volgnummertjes
uitgedeeld.
Info De stockverkoop is
inmiddels een begrip. Twee keer per jaar worden de opruimingen
gehouden, telkens aan het einde van het seizoen. Plaats van afspraak:
Arsenaal, Louis Schmidtlaan 7, 1040 BRUSSEL.(br.nina)
Dior en Giorgio Armani lokten de jetset van de wereld naar het
Parijse Musée Rodin, voor hun Haute Couture show. Dita Von Teese, Kayne
West en Marion Cotillard waren allemaal present, niets deed dan ook
vermoeden dat de glamour op de catwalk nog glamoureuzer zou zijn dan
die ernaast.
Luxueuze stoffen, prachtige diamanten juwelen, fabelachtige
schoenen, en extravagante creaties: enkele trefwoorden die de modeshows
van Armani en Dior het best omschrijven. John Galliano, hoofdontwerper
bij het modehuis Dior, liet zich voornamelijk inspireren door de
oud-Nederlandse kunst van Vermeer en Van Dyck. Delfts blauw, blauwe
tulpen, bolle rokken, pofmouwtjes, en kanten kragen deden terugdenken
aan 17de eeuwse tijden, toen exuberante luxe nog iets heel gewoons was
bij de adel.
Ook Giorgio Armani moet niet onderdoen, al zoekt hij zijn inspiratie
wat meer Oosters, in China meer bepaald. Zilveren jurkjes met rode
kwasten, mouwomslagen die ons doen mijmeren naar Chinese pagodes en
prachtige waterlelies.
De glamour deed alvast menig modecritici verbaast opkijken. De New
Yorkse fashion week kreeg rake klappen vanwege de economische malaise,
en menigeen had hetzelfde op de Parijse catwalk verwacht. Armani bleef
er alvast nuchter over: "Als je bezig bent met reageren op de crisis,
dan kan je geen haute couture meer maken. Haute Couture is zoals naar
een mooie film kijken, het behoort tot een andere werel", aldus Armani
in een interview.(br.she)
De hele wereld
voelt de crisis, maar de mode-industrie blijft inzetten op high fashion
en dure, exclusieve stukken. Zoals deze jeansbroek met een prijskaartje
van 1.121 euro. Het Parijse modehuis Balmain bezit het stuk, ontworpen
door Christophe Decarnin voor hun lente- en zomercollectie 2009.
Het
wordt verkocht als 'de duurste jeans ter wereld'. Maar dat klopt niet
helemaal, want ooit werd er 60.000 dollar betaald voor een oude Levi's.
Ook de Cavalli-jeans, bezaaid met diamanten, ging voor ruim 1.500
dollar.
Geen diamanten Is de jeans dan
zoveel bijzonders? Eigenlijk niet. Het is een bleke jeans (stone
washed, zoals dat heet in het Engels) met enkele gaten en scheuren er
in. Heel punk en eighties. Hij bevat géén diamantjes, zoals meestal
voor die prijs, en is gemaakt uit 100 procent katoen.
"Absurd en opwindend" De
dure broek blijkt waanzinnig populair. De Britse winkel Joseph verkoopt
het ding, en heeft er enkel twee over. "Zo'n dure broek, dat is iets
opwindends. Het is tot op zekere hoogte ook absurd om een jeans te
kopen die meer dan 1000 euro kost. Maar wij kunnen niets doen aan de
prijs, die werd opgelegd door de ontwerper. Toch hebben we er nog maar
twee over."
Decarnin verdedigt de prijs door te zeggen dat hij enkel met kwaliteitsstof heeft gewerkt. (br.Nina)
Winkelketen H&M gaat vanaf deze
lente ook haar ecologisch steentje aan het milieu bijdragen. De
lentecollectie zal namelijk voornamelijk bestaan uit gerecycleerde
materialen als katoen, wol en polyester.
Eco H&M
gaat voor de komende lentecollectie werken met versleten kledij,
productieresten, maar ook polyester uit plastic flessen. De winkelketen
heeft ook al een jaar een eco-collectie gemaakt van ecologische katoen,
meldt nu.nl. Hoofdontwerpster Ann-Sofie Johansson: "Ik ben blij om
kleren te verkopen die zowel fashionable als milieuvriendelijk zijn.
Onze eco-collectie was heel populair, het bewijs dat onze klanten
bekommerd zijn om het milieu."
Maar H&M gaat nog een stapje verder. Ook de winkelzakken en het inpakpapier zullen milieuvriendelijk worden. (br.hln)
Het kledingmerk Mexx heeft speciaal voor zijn voorjaarscollectie een Go
Wildlijn gecreëerd. Gebaseerd op inheemse culturen en onontdekte
fantasieën ontwikkelde het modemerk een safarilook vol lichtgewicht
materialen.
Grote tribalprints in kleurcombinaties van safarigrijs en bessenrood
toveren de damescollectie om tot een uiterst trendy geheel. Maxi
jurken, sjaals en lichtkatoenen hemden zorgen voor een uiterst luchtig,
verkoelend geheel. (br.She)
Deze lente mag het
allemaal glitteren. Op de catwalk bij Ralph Lauren en Dolce &
Gabbana zagen we glanzende stoffen in goud, brons en zilver. Je trekt
er alle aandacht mee, deze kleuren brengen je ook meteen in een
vrolijke lentestemming.
Glanzende luxe Deze
lente merken we niets van een crisis in onze garderobe. De ontwerpers
gingen voor luxe met ontwerpen die glanzen en stijl uitstralen. Je mag
schitteren met goud, brons of zilver. Dit seizoen zijn deze kleuren
niet enkel voor accessoires weggelegd. Ga voor een zilveren jurk,
bronzen broek of gouden hemdje. Je ziet er meteen chique genoeg uit om
naar een feestje te gaan, maar je kan er ook mee naar kantoor. Deze
kleuren zijn echter niet makkelijk te combineren. Kies voor beige,
bruine of grijze accessoires, zodat je metallic kledingstuk alle
aandacht krijgt. De echte durvers gaan voor gouden trenchcoat.
Make-up Je
zwarte lipstick en de donkere oogschaduw die vorig seizoen zo hot
waren, mag je weer in de vuilbak werpen. Want ook wat make-up betreft,
mag je helemaal voor metaalkleuren gaan. Deze look oogt veel
natuurlijker dan de vorige trends en de tinten flatteren gelukkig haast
elk huidtype. Warme brunettes kiezen best voor goud, koele blondines
gaan voor zilver. (br.Nina)
Plensbuien zijn vaak catastrofaal voor je algemene look. Je haren
plakken al snel tegen je hoofd, je mascara loopt uit, en je regenjas is
allesbehalve stijlvol. Quinny lanceerde daarom fashionable regenjassen
en bijhorende paraplu's. De print doet terugdenken aan de beginjaren
van Pucci, druk en bijzonder kleurrijk. Opvallen doe je zeker en vast
met de paraplu en bijhorende jas van Quinny. De kleurrijke regentenue
maakt deel uit van een beperkte collectie met grafische prints van de
Deen Hendrik Vibskov. Voor de paraplu tel je gemiddeld 100 neer. (br.she)
Schoonheidsspecialisten beweren dat
meer mannen de nagellak ontdekken. Zakenmannen tref je niet zelden aan
in schoonheidscentra voor een manicure, afgewerkt met een laagje
kleurloze nagellak. Vooral in de VS zouden onberispelijk gemanicuurde
en kleurloos gelakte vingernagels, furore maken bij zakenlui.
Voor
gekleurde nagels is het nog even wachten. Of toch niet, als het aan de
ontwerper Hans Ubbink ligt. Tijdens zijn autumn/winter 2009 show
stuurde hij mannen met gekleurde nagels op de catwalk. Betekent dit dat
onze jongens volgende winter met zwarte of bloedrode nageltjes
rondlopen? (br.Nina)
Marlies Dekkers uitgeroepen tot ondernemer met meeste lef
dekkers
De Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers is uitgeroepen tot
de ondernemer met het meeste lef. Dekkers kreeg de Lef Award tijdens de
Big Improvement Day in Amsterdam.
Dekkers vierde onlangs het vijftienjarige bestaan van haar
gelijknamige lingeriemerk. De Nederlandse staat bekend om haar strakke,
moderne designs gecombineerd met een hoog erotiekgehalte.
Volgens de Big Improvement Day, een conferentie voor ondernemers in
Amsterdam, is Dekkers vernieuwend omwille van de opschudding die ze
veroorzaakt in de lingeriewereld. "Ze is continu vernieuwend en houdt
vast aan de doelen die ze wil beroeken."(br.She)
De first lady is
duidelijk fan van de juweelontwerper Loree Rodkin. Ze droeg zijn
creaties op de verkiezingsavond, het inauguratieconcert en het
inauguratiebal. De lange wit gouden oorbellen met diamanten en
eenvoudige armbanden gaven haar witte assymetrische baljurk extra
cachet.
Privilege Alle
juwelen die Michelle droeg op het bal zullen opgenomen worden in de
permanente collectie van het Smithsonian Museum. Juweelontwerper Loree
Rodkin: "Het is een privilege om bij te dragen aan een stukje
geschiedenis. Vandaag heeft ons land opnieuw hoop. Michelle is niet
alleen een teken van hoop, maar ook van moed en veel stijl. Ik ben zeer
vereerd dat ze voor mijn juwelen koos. Zo kon ik ook deel uitmaken van
deze geweldige gebeurtenis."
De collectie van Loree Rodkin is
wereldwijd verkrijgbaar is gespecialiseerde juweliers in Hong Kong,
Frankrijk, Italië, Rusland, Griekenland en Zwitserland. (br.hln)
Modemerk Dolce & Gabbana waagt
een stapje in de beautywereld met een eigen make-uplijn, mediterrane
tinten zetten de toon. Het ontwerpersduo koos voor één van de meest
glamoureuze actrices om deze te promoten: Scarlett Johansson.
Rozengeur Dit
is de eerste keer dat Dolce & Gabbana een stap in de beautywereld
zetten, ze hebben wel al een succesvolle parfumlijn. "Make-up is net
als een jurk voor een vrouw. Deze lijn ligt helemaal in de lijn van
onze andere ontwerpen. Je kan net als bij een outfit afhankelijk van je
humeur van make-up veranderen. De verpakkingen van de producten zijn
ook glamoureus: de tasjes en doosjes zijn goud. Voor de eerste lijn
zochten ze inspiratie bij mediterrane kleuren en de lipsticks hebben
een rozengeur. "Toen we als kinderen de handtas van onze moeders
openden, snoven we meteen de geur van lipstick op. Ik heb al gemerkt
dat als vrouwen hun make-up nemen, ze er eerst aan ruiken", aldus Dolce
& Gabbana. Vanaf februari zal de lijn in de winkels liggen.
Marilyn Monroe Het
ontwerpersduo vergezelde vorig jaar Scarlett Johansson naar het Costume
Institute Gala, waar ze paradeerde in een prachtige jurk van Dolce
& Gabbana. "Scarlett is zelfzeker, het is een mooi meisje en ze is
makkelijk om mee te werken. Helemaal Dolce & Gabbana", aldus de
ontwerpers. "Voor de campagne zien we Scarlett als een moderne versie
van Marilyn Monroe". (br.nina)