Het mooi houden van je nagels is niet zo simpel. Aan de ene kant
zorgt wat nagellak voor een mooi effect, maar aan de andere kant zullen
je nagels sneller scheuren als je ze vaak behandelt. Hoog tijd voor
enkele tips die je nagels terug doen glanzen.
1. Gebruik een remover zonder aceton
Een remover
mét aceton zal de nagellak veel sneller en makkelijker verwijderen,
maar het is ook een regelrechte aanslag op de gezondheid van je nagels.
Aceton verwijdert de beschermende olie van je nagels, waardoor ze droog
en breekbaar worden. En zelfs wanneer je kiest voor een remover zonder
aceton, beperk je het best tot een minimum.
2. Hou je nagels kort
Lange
nagels zijn eleganter, maar ze breken ook veel sneller. Offer dus
liever wat lengte op, zeker wanneer je van nature al broze nagels hebt.
3. Hou je handen uit het water
Weken
in het water is niet alleen slecht voor je nagels, maar ook voor je
huid. Ze raken allebei uitgedroogd en daardoor ook erg kwetsbaar. Je
nagels zullen dan ook veel sneller afbreken.
4. Neem biotine-supplementen
Vooral
wanneer je een dieet volgt dat eigeel, gist of tarwe vermijdt, kan je
deze tip gebruiken. Het is namelijk uit die producten dat we onze
natuurlijke dosis biotine of vitamine H halen. Die stof stimuleert de
groei en het herstel van je nagels, maar ook van je huid, haar, zenuwen
en beenmerg.
5. Verwijder witte vlekken met citroensap
Er
zijn twee manieren om citroensap op je nagels aan te brengen. Ofwel dop
je een watje in het citroensap en ga je daarmee over de top van je
nagels, ofwel steek je je nagels gedurende enkele minuten in een halve
citroen. Je zal zien dat de witte vlekjes op je nagels als sneeuw voor
de zon verdwijnen. (br.hln)
Met het warme weer van de afgelopen dagen is het verleidelijk om je
skinny jeans te ruilen voor een losse broek. Laat je inspireren door de
exemplaren die veel van een pyjama weg hebben zoals op de catwalk bij
Tommy Hilfiger, Michael Kors en Céline.
Deze trend van de losse, vloeiende broek in luxueuze stof als zijde met
bijpassende casual vest zal niet snel verdwijnen, dit zat namelijk ook
in de herfstcollecties. Als je niet zelfzeker genoeg bent om aangestaard
te worden door collega's of voorbijgangers die twijfelen of je je bent
vergeten aan te kleden, kun je enkel voor een losse broek gaan, zonder
de bijpassende blazer. Combineer
met een enkellaarsje, een losse t-shirt of een luipaardenprint werkt
ook goed. Als je toch niet gewonnen bent voor deze trend, kruip je vanaf
alvast toch trendy in je bed. (br.hln)
Voodoopoppen, schroevendraaiers, seksspeeltjes en een stemvork voor
de piano behoren tot de bizarre dingen die Britse vrouwen in hun handtas
stoppen, ontdekten onderzoekers.
Daarnaast zijn andere bizarre items voor in handtassen tarotkaarten,
babytandjes, hondenkoekjes, pornofilms, medicatie van de partner en een
extra slipje. De meeste vrouwen dragen ook een 'troostvoorwerp' in hun
handtas als de eerste schoen van hun kind, een lok haar van hun
kleinkind of het horloge van hun vader.
Daarnaast
sleuren ze ook romantische herinneringen als champagnekurken of
confetti van hun trouwdag mee. De meest georganiseerden hebben plaats
voor hun identiteitskaart, rijbewijs, geboortecertificaat en
trouwboekje. Een kwart van de vrouwen geeft toe zich achter haar trendy
oversized handtas te verstoppen wanneer ze zich niet zelfzeker of zich
dik voelt. 21 procent vindt een compliment over dit accessoires als de
ultieme vleierij. Een derde geeft toe altijd naar de handtas van een
andere vrouw te kijken, de modeontwerpster Victoria Beckham heeft de
meest benijdenswaardige collectie van de celebs.
Auteur van 'How
To Tell A Woman By Her Handbag' Kathryn Eisman: "Veiligheidsspelden,
pijnstillers, snacks... Een vrouw is op alles voorbereid, zo lang ze
haar handtas bij zich heeft." (br.hln)
Als het op kleding kopen aankomt, beroepen mannen nog
altijd op hun wederhelft. De helft van zijn garderobe wordt door haar
aangeschaft, zo toont nieuw onderzoek aan.
Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand , 24 uur per jaar of 40
dagen tijdens hun ganse leven aan het shoppen voor man of vriend. Een
studie, opgezet door een Brits modemerk, geeft aan dat vrouwen zijn
kledingkeuze bepalen. Terwijl hij slechts 30 procent van de items zelf
koopt, is maar liefst 51 procent van zijn garderobe haar verdienste. De
resterende kleding zijn geschenken van vrienden en familie, zo toont de
rondvraag onder 2000 volwassenen tussen 18 en 50 jaar aan. Shoppen
staat niet op het prioriteitenlijstje van de gemiddelde heer. Gemiddeld
spendeert hij maandelijks 50 minuten aan winkelen, een pak minder dan
de doorsnee vrouw. Verrassend genoeg behoeven ze wel meer tijd om hun
musthave kledingstuk te vinden en laten ze het geld graag rollen. 60
procent van de heren zou zelfs meer dan 200 euro aan een perfect paar
jeans kunnen spenderen, bij de vrouwen is dat bij 29 procent het geval.
Woordvoerder
Simon Brown: "Vrouwen vinden niet alleen hun kledingkeuze en stijl zeer
belangrijk, ook voor hun wederhelft lijken ze meer tijd dan ooit te
spenderen. Volgens het onderzoek draagt 68 procent van de mannen sowieso
wat de vrouw ooit kocht, gewoon om hen tevreden te stellen. 71 procent
van de dames kiest daarbij vaker voor de online weg, ze willen kost wat
kost een drukke shoppingtocht op zaterdagnamiddag met de partner
vermijden" (br.hln)
De Belgische modeketen JBC opent een eerste kinderboetiek in Knokke.
Het lijkt verrassend om twee redenen: de democratische modeketen
positioneert zich op die manier tussen de luxe merken en wijkt voor het
eerst af van de "family store" formule.
"JBC is de Belgische marktleider op het vlak van kinderkledij en dit
willen we benadrukken met deze 'kids only' boetiek," zegt Bart Claes,
CEO van JBC." Het is de eerste keer dat we afwijken van onze
familieformule, maar het is ook leuk om even buiten de lijntjes te
kleuren. Het is uiteraard een uitdaging om in het mondaine Knokke een
boetiek te openen wat niet wil zeggen dat dit een nieuwe doelgroep is
voor ons. In onze JBC family stores trekken we een heel breed publiek
aan. Bij de kinderkledij is dit nog meer uitgesproken dankzij
designercollecties zoals I AM Boys&Girls en de zeer succesvolle
ZulupaPUWA-kindercollectie van Walter Van Beirendonck. Ook de Studio 100
collecties zijn populair bij een heel breed publiek . We hebben dus
wel een heel sterk en uitgebreid aanbod voor de jeugd".
Concept De
JBC KIDS STORE in Knokke beslaat 400 vierkante meter, verdeeld over 2
verdiepingen. Beneden vind je het aanbod voor de jongens en meisjes van 0
tot 8 jaar, boven van 8 tot 14 jaar. Qua concept en uitstraling ligt
de winkel in de lijn van de andere JBC-stores. Adres: JBC Kids,
Lippenslaan 332 te Knokke. (br.hln)
Presentatrice Ann Van Elsen wordt binnenkort het gezicht van een
nieuwe juwelenlijn. Een eigen sieradenlijn is er nog niet bij, wel mocht
ze de juiste diamantjes selecteren.
De juwelenlijn, 'Di Lusso Silver & Gold Collection', is binnenkort enkel te koop bij Kruidvat. De sieraden zijn gemaakt van Sterling zilver of 14 karaat goud.
De ex-miss wordt het gezicht van de lijn en trok daarom de witte werkshort aan om bij de Nederlandse fabrikant wat te mogen meewerken. "De juwelen heb ik niet zelf ontworpen", zo vertelt ze aan Het Laatste Nieuws, "maar wel polieren, het goud doen blinken en steentjes bevestigen. Heel boeiend allemaal".
Ann houdt van subtiele sieraden en draagt niet elke dag iets rond de vinger of de hals. "Zelfs mijn trouwring gaat uit om te slapen, af te wassen of te douchen. Vaak vergeet ik die 's ochtends weer om te doen".
Haar duurste juweel ooit? "Een groot hart voor rond mijn nek als ik de Miss België-verkiezing won, maar dat heb ik aan ons 'bomma' gegeven". (br.hln)
Zelfs op de festivalweide blink je maar beter uit met trendy outfits.
Wat niet mag ontbreken deze zomer is de hoed, de festivaltrend bij
uitstek.
Uit een rondvraag onder Nederlandse festivalgangers, wil 87 procent er
op de weide hip en trendy bij lopen. 65 procent trekt voor die
gelegenheid een speciale outfit aan.
Elke jaar opnieuw zijn er
bepaalde trends te ontdekken op de festivalweide: 38 procent gelooft dat
de hoed dit seizoen onmisbaar is. Ook bloemenaccessoires en opvallende
nagellak zouden dit jaar scoren bij de muziekliefhebber. Bij
de rondvraag, uitgevoerd door Styletoday, mag ook een vestje tegen de
koud niet ontbreken, net als zonnebrandcrème en een regenponcho. Wat
festivalschoeisel betreft, kiest 50 procent voor sneakers, een kwart van
de ondervraagden gaat voor sandalen. Regenlaarzen en pumps schijnen het
minst populair.
Grootste nadeel aan
de festivals betreft de gebrekkige hygiëne. 77 procent irriteert zich
aan de afwezigheid van propere toiletten. Ook een grote spiegel en een
warme douche worden gemist. (br.hln)
Het ontharingsseizoen is volop bezig. De beste manier voor
stoppelvrije, gladde benen gedurende een hele zomer is waxen. Hiermee
verwijder je de haartjes aan de wortel, het resultaat blijft dus langer
dan wanneer je zou scheren. De pijn schrik echter veel vrouwen af, dit
is niet nodig. Daarom een gids die je bij elke stap begeleidt.
Je beslist zelf of je aan de slag gaat of een schoonheidsspecialiste dit
laat doen. Maar moeilijke plekjes als de schaamstreek laat je beter
door een professional doen, zeker als dit je eerste ervaring met was is.
Begint met je benen, je ziet hier het best waar je mee bezig hebt en
hierbij loop je minder kans dit te verpesten. De beste tip is door
talkpoeder op je benen aan te brengen voor je begint, was hecht zich
namelijk het best wanneer de huid droog is. Breng de was aan in de
richting van de haren en trek het in de tegenovergestelde richting aan.
Begin ook niet met een te groot gebied ineens.
Je
bikinilijn laten waxen betekent een zorgvrije strandvakantie. Je hebt
verschillende soorten. Bij een 'American' wax volgt de
schoonheidsspecialiste de lijn van je ondergoed en verwijdert de
haartjes die komen piepen. Neem het kleinste onderstukje mee dat je hebt
naar je afspraak, zodat je zeker bent dat er niet te veel blijft staan.
Een 'French wax' gaat nog een beetje verder, het haar blijft in een
V-vorm of streepje staan. Wanneer je naar een Brazilian vraagt, wordt
alles verwijderd.
Door je goed
voor te bereiden, hoef je geen pijn te lijden. Zorg ervoor dat je
haartjes niet langer zijn dan de lengte van een rijstkorrel. Het mag
niet korter, want dan heeft de was geen grip. Neem een ibuprofen
minstens 30 minuten voor je afspraak om pijn te beperken. Vraag naar
harde was, dit is minder pijnlijk omdat dit zich enkel aan de haartjes
hecht en niet aan de huid. Ontspan en adem. Wees niet zenuwachtig of
verlegen, de specialist heeft alles al gezien en zal dit nog talloze
keren moeten zien. Een handig trucje is te kuchen wanneer de was er
wordt afgetrokken, dit leidt je af. Vind je dit te raar, hou dan je adem
in wanneer er getrokken wordt.
Waxen
is bijna onderhoudsvrij, je moet enkele stappen ondernemen om
ingegroeide haren te vermijden. Kleine rode bultjes dagen op wanneer de
haartjes beginnen te groeien en raken vast onder de huid. Door goed dode
huidcellen te verwijderen die de haarfollikels blokkeren kun je dit
voorkomen. Je doet dit door te scrubben met een borstel of speciale
scrubgel.
De eerste waxbeurt kan
erg pijnlijk zijn, maar omdat het haarfollikel aan de wortel wordt
uitgetrokken, groeit dit zachter terug, daardoor is deze makkelijk uit
trekken. Hoe meer je het doet, hoe makkelijker waxen wordt. Om de pijn
te beperken, moet je terug gaan wanneer je haar zo lang is als een
rijstkorrel, bij de meeste vrouwen is dat om de paar weken.(br.hln)
Als je ouder wordt, verlies je
kleur in je gezicht waardoor je er bleek en vermoeid uit ziet. Om
jonger en slanker te lijken is het belangrijk op de juiste manier kleur
en leven aan je gezicht toe te voegen.
Voor
een jeugdige look is het belangrijk om met verschillende kleuren
foundation en poeder te werken in je gezicht. Dit brengt meer diepte in
je gezicht en vorm en het ziet er heel natuurlijk uit. De meeste
vrouwen vinden dat hun gezicht te vol lijkt en willen het slanker doen
lijken. Dit kan op een heel eenvoudige manier, maar je moet wel
onthouden dat het om subtiele veranderingen gaat, verwacht niet
hetzelfde resultaat als bij een operatie of botox.
De
ovale gezichtsvorm wordt als ideaal gezien. Daarom moet je proberen met
make-up zoveel mogelijk deze vorm te evenaren. Dit kan je doen door
bepaalde delen in je gezicht op te lichten. Voor je begint moet je drie
tinten van foundation selecteren. De eerste moet exact hetzelfde zijn
als je huidskleur. De tweede kleur heeft dezelfde ondertoon als de
eerste, maar is gewoon iets lichter. De derde kleur is dan weer een
tint donkerder dan de eerste kleur. Nu breng je deze drie tinten aan om
bepaalde delen in je gezicht te benadrukken en andere te camoufleren.
Zorg er wel voor dat de verschillende tinten mooi in elkaar overlopen.
-
De eerste foundation, moet je op je ganse gezicht aanbrengen. Trek dan
een denkbeeldige ovaalvorm in je gezicht. Deze is zo breed als het
wijdste punt van je ogen en hij komt tot aan je haarlijn en loopt
beneden tot aan je kin. Dit zal je helpen te kiezen welke delen je gaat
oplichten.
- De lichtere kleur breng je aan op meest uitstekende
punten in je gezicht: op je voorhoofd, onder je ogen waarbij je tot je
jukbeenderen gaat en op het puntje van je kin. De ogen van anderen
zullen zich eerst op focussen. Daarmee trek je de aandacht naar het
midden van je gezicht en vallen de vollere delen van je gezicht minder
op.
- Vervolgens breng je de donkere tint aan op de delen die
buiten het ovaal vallen. Langs je haarlijn, aan de zijkanten van je
wangen waarbij je tot je kaken gaat.
- Hoe bleker je huid, hoe
meer je met de donkere tinten gaat werken. Heb je een donkere huid, dan
moet je net het omgekeerde doen.
- Eens je die drie tinten
hebt aangebracht, breng je een poeder aan dat overeenkomt met je
natuurlijke huidskleur. Dit gaat je look benadrukken en hem
tegelijkertijd natuurlijker maken.
- Wil je je neus slanker doen
lijken? Licht hem dan ook weer in het midden op met een lichtere
foundation, aan de vleugels breng je een iets donkerdere tint aan. (br.hln)
Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
Fitnessinstructeur van tal van Britse celebs Mark Anthony beweert dat
je het figuur van werelds bekendste bruidsmeisje Pippa Middleton kunt
evenaren door je manier van wandelen te veranderen.
De expert trainde al glamourmodel Katie Price en actrice Billie Piper,
hij beweert dat door dagelijks kleine veranderingen te maken je de
perfecte kont kunt krijgen. Mark: "Wanneer je naar het werk wandelt,
neem je grote passen en span je je spieren in je kont en buik op. Doe je
schouders naar achter wanneer je achter een bureau zit en hou je
buikspieren strak. Ook wanneer je rechtstaat probeer je dit vol te
houden en laat ook de spieren van je achterste dan werken. Zo verstevig
je je kontspieren elke keer dat je rechtstaat."
Hij
zegt ook dat je je voor de zomer in vorm kunt krijgen door meer water
te drinken en kleine, regelmatige maaltijden te eten. "Door minstens
twee liter water per dag te consumeren, spoel je het overtollige vocht
weg dat je lichaam ophoudt. Slim eten is de sleutel om je energiepeil
hoog te houden. Maak dat je regelmatig kleine maaltijden eet en sla
nooit het ontbijt over. Zorg ervoor dat je zout beperkt en vermijd
alcohol in de week. Tussen de maaltijden door mag je een gezonde snack
nemen", besluit Anthony. (br.hln)
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Waar kijken vrouwen voornamelijk naar
wanneer ze een bril uitkiezen? Heel simpel, of het montuurtje hen goed
staat. De prijs en de beschermingsfactor zijn bijkomstigheden.
We
dragen de bril voornamelijk als bescherming tegen de zon (80%) en om
goed te kunnen zien in de auto (63%), zo blijkt uit een Nederlands
onderzoek van Pearle Opticiens. Maar als we die bril dan effectief gaan
kopen, geldt er nog maar een regel: staat het montuurtje me leuk. 70%
van de vrouwen maakt een brilkeuze op basis van het uiterlijk. De prijs
en de UV-bescherming komen daarbij op de tweede en derde plaats.
(br.she)
Als het aan Karl Lagerfeld ligt, dragen alle mannen straks een tulband om het hoofd.
Op de recente cruisewear-defilé van Chanel, stuurde de designer zijn
muse Baptiste Giabiconi met het opmerkelijke hoofddeksel op de catwalk.
Echt
verrassend kan de creatie niet genoemd worden. Lagerfeld liet al eerder
vrouwen met de tulband opdraven als het ultieme hoofddeksel. De trend
kende echter weinig bijval. De weinige celebs die het probeerden, zagen
eruit alsof ze net uit de douche stapten met hun handdoek om het hoofd.
En nu maar hopen dat de mannelijke tulband hetzelfde effect teweegbrengt. (br.hln)
De onderbroek die je niet onder strakke kledij ziet
De onderbroek die je niet onder strakke kledij ziet
De Bandeau van Marks & Spencer.
Niets zo onaantrekkelijk en opvallend is de zichtbare naad van een
slip in een strakke broek of jurk. Een nieuwe slip werd speciaal
ontworpen om gedragen te worden onder strakke jurken en broeken, maar in
tegenstelling tot huidskleurige alternatieven ziet deze er sexy uit.
De slip, genaamde de Bandeau, heeft brede band van kant, die comfortabel
aan de heupen zit, maar niet tussen je billen kruipt als een string,
wat niet elke vrouw comfortabel vindt. Ze zitten ook hoger op de benen
dan andere shortjes, wat een vrouwelijke look geeft die de benen
flatteert door ze langer te laten lijken.
De slipjes kosten
bijna 6 euro en zullen vanaf volgende maand verkrijgbaar zijn bij de
Britse keten Marks & Spencer in zwart, wit, huidskleur, blauw of
roze. Soozie Jenkins van de winkelketen: "Het wordt tijd om
huidskleurige grote onderbroeken weg te smijten. Dankzij stretchkant en
microvezels is deze slip niet alleen flatterend maar ook erg
comfortabel." (br.hln)
Kapster maakt korsetten en naaldhakken van overgebleven haar
Kapster maakt korsetten en naaldhakken van overgebleven haar
Klik op de foto om een filmpje te bekijken
De 54-jarige Taiwanese kapster Shiou-Ying Tsai is verzot op haar beroep, en vult zelfs haar vrije uurtjes met het verwerken van menselijk haar in schoenen en handtassen.
"Ik draag zelf geen naaldhakken wegens mijn platvoeten, maar ik vind ze zo verschrikkelijk mooi. Daarom heb ik besloten een eigen versie te maken, een soort van kunstwerkje. Een ode ook aan al die mooie hoge hakjes", aldus Tsai.
Hoe de vrouw tewerk gaat? Met het overgebleven, afgeknipte haar van haar klanten begint ze krullen en andere vormen aan de schoenen toe te voegen. Die plakt ze vervolgens vast op het schoeisel. De hebbedingen zijn niet te koop. "Ik hou ze voor mezelf." Momenteel is Tsai ook bezig met het creëren van dezelfde harige varianten op korsetten. (br.she)
Een oogverblindende tiara met smaragden, die nog zou hebben
toebehoord aan de vrouw van Napoleon III, is verkocht voor een
recordbedrag van 11,3 miljoen Zwitserse franken (8,25 miljoen euro). Een
anonieme koper kocht de tiara bij een veiling door Sotheby's in Genève.
De waarde van de diamanten en smaragden tiara was geschat op 3,5 à 7
miljoen euro. "Onnodig te zeggen dat de prijs een wereldrecord is voor
de veiling van een tiara'', zei voorzitter David Bennett van Sotheby's
Europa en Midden-Oosten afdeling voor juwelen, toen hij de koop
bezegelde met een hamerslag. De tiara was voor het laatst verkocht in
1979.
Versleten sneaker- en sportschoenen veroorzaken veel meer verwondingen dan torenhoge hakken, zo waarschuwen Britse podologen.
Wie steeds dezelfde sneaker draagt tijdens het sporten of andere
vrijetijdsactiviteiten, vraagt problemen. Volgens podologen dragen 1 op
de 10 mensen het verkeerde type van schoen.
4 op de 10 draagt
dagelijks één of andere sportschoen. 1 op 2 koopt slechts om de twee
jaar een nieuw paar. Recent onderzoek geeft echter aan dat de
sportschoen de perfecte schoen kan zijn als deze correct gedragen wordt.
Door overmatig of verkeerd gebruik leidt de schoen echter tot meer
verwondingen dan hoge stilettohakken.
Vaak
worden de 'trainers' gedragen om beroemdheden na te bootsen. In
Engeland spreken ze van het Lily Allen effect, de popster die het
schoeisel promoot. (br.hln)
Krijg je al opflakkeringen als je nog maar denkt aan warme zomerdagen? Dan kan de nieuwste collectie 'Ela' van Joyjit Talukdar soelaas brengen.
Joyjit gebruikte soja-extracten en melkproteïnen bij het maken van haar kledij. Die combinatie met katoen zorgt ervoor dat de stof lichter wordt en beter verdraagbaar is gedurende de zomerse temperaturen.
"De textuur voelt luxueus en zacht aan. Door de melk ontstaat er ook een lichte glans, waardoor je helemaal niet het gevoel krijgt met biokatoen te maken te hebben", besluit deontwerpster. (br.she)
Het aangename warme weer gaat gepaard met heel wat mode- en
beautydilemma's: welke beha draag ik onder dat onthullend kleedje of hoe
zorg ik ervoor dat je mijn onderbroek niet door die witte broek ziet?
Gelukkig bestaat voor al van deze problemen een oplossing.
Te strakke of transparante kledij maakt dat je je ondergoed door kledij
kunt zien. Je kunt echter voorkomen dat iedereen naar je zwarte string
staart door naadloos huidskleurig ondergoed te dragen.
Dit zit niet alleen comfortabel maar is ook nog eens flatterend, wat
verklaart waarom Stella McCartney en Kate Hudson grote fans zijn. Er
bestaan zelfs exemplaren speciaal ontworpen voor mama's in spe die
comfortabel onder de buik komen.
Witte benen Haast
elke dame sukkelt bij de eerste zonnestralen met hetzelfde probleem: de
zin om met blote benen te paraderen is groot, maar aangezien deze nog
geen zon zagen, zien ze er niet op en top uit. Wie geen tijd heeft om
zelfbruiner aan te brengen, kan een boost geven met een hydraterende
crème met een kleurtje. Dit wordt vaak op de catwalk gebruikt bij bleke
modellen. Neem de crème mee in je handtas in geval van nood.
Geen beha Deze
zomer zijn jurken met uitsparingen in, maar de moeilijkheid hierbij is
een geschikte beha te vinden die hieronder past. Tegenwoordig vind je beha's met beugels die zelfklevend en beloven te blijven zitten, in alle omstandigheden.
Transparante jurk Ze
zijn lang en elegant, maar veel van de huidige maxijurken zijn erg
onthullend in daglicht. Je kunt dit echter voorkomen door een
vleeskleurige onderjurk te dragen.
Uitgelopen make-up Dames
die op het strand willen stralen, zullen al gemerkt hebben dat zweet en
water je make-up danig kunnen verstoren. Maar tegenwoordig bestaan er
waterproof foundation en camouflagesticks. Ideaal wanneer je na een
nachtje stappen wil bekomen op het strand én er aantrekkelijk wil
uitzien.
Tepels Koele zomeravonden in combinatie met strakke topjes kunnen leiden tot zichtbare stijve tepels. Je kunt dit voorkomen door tepelstickers te kleven.
Hangborsten in bikini Liftits zijn stickers die je boezem steviger en jonger laten lijken. De makers beloven een lift van 5 cm.
Okselvijvers Laat vochtplekken onder armen je zomerdag niet verpesten. Plak twee van deze stroken in je kledij en voorkom zo gênante okselvijvers.
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Een ontwerp van G-Star.
Het Nederlandse jeansmerk G-Star onderneemt gerechtelijke stappen tegen
het Deense kledingbedrijf Bestseller. G-Star vindt dat het merk Jack
& Jones van Bestseller zijn ontwerpen imiteert, zo meldt het vakblad
Textilia op zijn website.
Bestseller verklaart in een reactie
nog geen aanklacht ontvangen te hebben, maar het wil wel al kwijt
verbaasd te zijn. "G-Star vergeet dat het al twee zaken tegen Bestseller
in de Benelux heeft verloren." G-Star
maakt niet alleen een bezwaar tegen eventueel kopieergedrag van
ontwerpen, maar verwijt Vila Clothes, eveneens onderdeel van het Deense
bedrijf, ook een T-shirt te verkopen met een print van het model Gemma
Arterton. Zij is het gezicht van G-Star in een reclamecampagne. Volgens
Bestseller is hier geen sprake van opzet, maar van toeval. In december 2010 won G-star nog een rechtszaak over een bepaalde T-shirtprint van het Zweedse merk H&M. (br.hln - foto ap)