Eindelijk: het Assepoesterschoentje van
Louboutin is voorgesteld aan de wereld. Opvallend genoeg is het
schoentje geen muiltje en niet van glas ('te onpraktisch'), noch
doorzichtig.
Ontwerper Christian Louboutin opteerde voor een open
toe-schoen uit kant en Swarovski-kristallen, met de bekende
Louboutinkenmerken: rode zool en een hak van 12 centimeter. De perfecte
hoogte om een schoen te verliezen bij het afrennen van trappen...
De
tip van de schoen en de hiel zijn versierd met een grote, glanzende
vlinder, op de rest van de schoen zijn in het kant bloemen verwerkt. De
hak, zool en enkele bloemen zijn versierd met kristallen.
De
schoenen zijn vrouwelijk, romantisch, elegant, schitterend en...
(waarschijnlijk) onbetaalbaar. Een prijs is niet gekend, maar aangezien
een gewone Louboutin je gemakkelijk enkele maandlonen armer maakt, kan
verondersteld worden dat deze limited edition met de vele kristallen nog
enkele nullen extra krijgt.
De schoen werd gemaakt naar
aanleiding van de Blue-Ray versie van de iconische Disneyfilm uit de
jaren '50. "Assepoester is niet alleen iconisch als het aankomt op
schoonheid, elegantie en sprookjesliefde, maar ook als het gaat om
schoenen. Haar verhaal dicteerden mij het ontwerp, het zit allemaal in
het sprookje", legt Christian Louboutin zijn inspiratiebron uit. Eerder
zei hij al enorme fan te zijn van het sprookje.
De ontwerper
speelt ook mee in het zes minuten durende reclamefilmpje. Hij speelt een
schoenmaker onder grote druk, die hulp krijgt van vriendelijke dieren
maar hij vindt pas inspiratie als hij een moderne Assepoester ziet
zwoegen terwijl ze droomt van een beter leven. (br.hln)
Soldentip: deze trends draag je volgende herfst ook nog
Soldentip: deze trends draag je volgende herfst ook nog
Dit koop je wel: camelbroek, kokerrok met druk patroon en zwarte kanten jurk in uitverkoop bij Asos.com.
Het zou zonde om kledingstukken in de
uitverkoop te kopen die je volgende seizoen niet meer kan dragen omdat
ze uit zijn. We zetten daarom op een rijtje wat nog zeker in blijft en
wat helemaal heeft afgedaan.
Hoewel bij bijvoorbeeld Dries Van
Noten heel wat bloemenprints zagen afgelopen lente, zal dit patroon
helemaal verdwenen zijn tegen komende herfts. Felle, maar minder
sierlijke patronen zijn daarentegen wel een goede optie, we zagen dit
onder meer bij Carven, Marc Jacobs en Stella McCartney.
De
peplum, het stukje extra stof aan de heupen, bij rokken heeft helemaal
afgedaan. Je kunt deze probleemzone dus niet langer verstoppen onder een
strategisch geplaatste franje. Tijdens deze soldenperiode ga je dus
beter op zoek naar een eenvoudige kokerrok zoals we zagen op de catwalk
bij Sonia Rykiel, Burberry en Gucci.
Het topje dat je buik
ontbloot heeft na de zomer afgedaan. Je hebt gelukkig wel niet voor
niets al die buikspieroefeningen gedaan. Alles draait om de strakke
taille deze herfst aangezien designers de buik dichtsnoerden met een
riem. In de uitverkoop zoek je dus best naar een brede riem die je hoog
in de taille kunt dragen.
Dit koop je niet: de jurk met peplum, het korte topje en jurkje met bloemenprint in uitverkoop bij Asos.com.
Zachte zuurstokkleurtjes hebben afgedaan, deze herfst
hou je het klassiek met zwart, grijs en niet te vergeten: camel. Als je
wat kleur wil toevoegen, zorg dan dat het rood is.
De brede
broek, die soms wat aan een pyjama doet denken, mag je wegstoppen tot
volgende lente en ruilen voor eentje die onderaan nauw aansluit, zoals
we al op de catwalk zagen bij Sonia Rykiel, Prada en Marni.
De
twentiesjurk, zoals we bij Gucci zagen, heeft afgedaan. Als je voor
vintage wil gaan, kies dan stukken uit de seventies. Denk aan sierlijke
patronen, maatpakken met strakke broeken en contrastrerende kleuren. Ook
met een witte jurk zit je volledig fout. Het is beter wat kleur in je
kleerkast te brengen met een rode outfit, combineer met camel en grijs
om helemaal stijlvol te zijn.
Voor wie makkelijk wit vuil maakt,
is er goed nieuws. Als je komende herfst kant wil dragen, kies je best
voor zwart. Laat de goth in je los en doe inspiratie op bij modehuizen
als Givenchy, Dolce & Gabbana. (br.hln)
De eerste collectie die de Belgische
ontwerper voor het iconische modehuis Christian Dior is een waar succes.
Verschillende celebs wilden de herlancering van Dior niet missen:
Jennifer Lawrence, Marion Cotillard, Sharon Stone, prinses Charlene van
Monaco en mede-ontwerpers als Olivier Theyskens en Diane Von Furstenberg
kwamen opdagen, en natuurlijk zat ook Vogue-hoofdredactrice Anna
Wintour op de eerste rij.
De collectie wordt geprezen om zijn
vrouwelijkheid, structuur en om het precaire evenwicht tussen
minimalisme en uitbundigheid. De nadruk ligt op de taille, die vaak
benadrukt wordt met een riem of door de voorgevormde rok. De kleuren
waren over het algemeen somber: veel grijs, zwart en donkerblauw met
uitschieters naar geel, rood en fuschia.
Ook de manier waarop hij
klassieke Dior-elementen (zoals het gebruik van zakken of tweed) eruit
puurde, en een moderne twist gaf wordt geapprecieerd.
De commentaren in de internationale modepers logen er niet om:
Cathy Horyn (New York Times)
"Simons
start triomfantelijk bij Dior" titelt de NYT. "De kleren zijn vaak zo
simpel dat je goed moet kijken voor het opvalt hoe moeiteloos een jurk
de lijn van het lichaam volgt of welke mate van detail er toch aanwezig
is. Hij haalt het meeste en het beste uit haute couture, en hij is nog
maar begonnen."
Donatella Versace
"Raf is zo verlegen! Ik weet niet eens zeker of hij wel beseft hoe goed hij echt is."
UK Grazia
"De
nieuwe silhouetten zijn vrij van overdaad en tegelijk spat de jeugdige
energie er af. Bij de aanwezige ontwerpers was geen jaloezie te
bespeuren, maar solidariteit."
Vogue UK
"Het was alles
waar we op hoopten en meer. Een hommage aan Dior en tegelijk een goede
mix van modern, onverwacht en clean. Het was nog eleganter dan elegant,
en de manier waarop hij Dior respecteerde zonder zichzelf te
verloochenen was briljant."
Dior stond altijd bekend om
overdaad, grandeur, over-the-top ontwerpen, maar met Simons aan het
hoofd lijkt een ander tijdstip aangebroken. Een van meer eenvoudige
elegantie, een die niet hoeft te schreeuwen om op te vallen.
Raf
Simons (44) was jarenlang de hoofdontwerper bij Jil Sander. Eerder dit
jaar verliet hij het merk voor Dior. Daar is hij nog maar de vierde
ontwerper sinds Christian Dior zelf. Simons volgt John Galliano op, die
werd ontslagen na antisemitische uitspraken. (br.hln)
Het is weer zo ver: de zomersolden zijn een
feit. De jacht op toffe zomerse outfits kan beginnen. Graag geven we
jou een kort overzichtje mee van dingen die nu helemaal in én (f)out
zijn. Zo kan jij gericht grabbelen in de koopjeschaos. Veel
winkelplezier!
Helemaal in is de terugkeer naar de jaren '20 en
'30 met gladde en zijdezachte stoffen die je lichaam mooi accentueren.
Vooral kleedjes met een lage taille (drop waist) en speelse
uitsnijdingen zijn een must-have. Combineer ze met meervoudige,
glamoureuze halskettingen en toffe hoofbanden.
Dames met
rondingen mikken dan weer beter op kleedjes met een hoge taille die van
daaruit mooi openvallen. Speur zeker ook naar leuke tailleriemen om
lossere jurkjes een accent te geven net onder de borst voor een
afslankend effect.
Nog meer vintage Wie nog op zoek is naar
een bikini, grijpt best naar de vintage geïnspireerde modellen want ze
zijn he-le-maal in. Denk Brigitte Bardot met polkadots en bloempatronen.
Voor
wie graag rommelt in vintagewinkels: ook de excentrieke zonnebrillen
zijn weer trendy. Eens je jouw ultieme montuur vast hebt, kan je
binnenspringen bij de opticien voor glazen die je ogen goed beschermen
tegen uv-stralen.
Bikini en bril binnen? Dan moet je alleen nog
je hoofd beschermen op het strand met een leuke strohoed. Je vindt ze
ongetwijfeld in ontelbaar veel leuke varianten.
Out en fout: neon Voor
de fans van de extreem felle kleuren, hebben we slecht nieuws want neon
is helemaal (f)out. Fashionexperten stellen het zo: "Draag geen neon,
niet dit seizoen, niet het volgende, nooit meer". De enige uitzondering
op deze 'moderegel' zijn accessoires.
En dan nu van 'fout' naar
in: de espadrille. Deze casual schoen kan tellen als een klassieker die
voor veel vrouwen toch net iets té nonchalant is om te dragen onder een
knaller zomeroutfit. Toch staat hij dit seizoen hoog op de trendlijst en
is hij bovendien zeer betaalbaar en extreem comfortabel.
Geen beha, wel bandeau Een
mooie bandeauverzameling blijkt een must deze zomer, aangezien het de
ideale behavervangers zijn (althans toch voor dames die geen al te grote
cupmaat hebben). Een bandeau brengt bovendien leuke accenten aan je
outfits.
Denk bijvoorbeeld aan een kleurrijk exemplaar onder een
wit hemdje met de eerste drie (of vier of vijf) knopjes open en een
speelse short. Ook bij strapless jurkjes en tanktops is het mooi
meegenomen dat er geen behabandjes onderuit komen.
Witter dan wit Hoewel
ook dit een absolute klassieker is, benadrukken we toch nog even graag
dat het ook deze zomer trendy is om helemaal in het wit te gaan, op
accessoires na. Zeker voor de kleinere dames onder ons kan een 100
procent (gebroken) witte look zorgen voor een vergrotend effect.
Door
het te combineren met twee of drie fleurige armbanden (hint: neon is
hier wel toegelaten) trek je de aandacht naar je middel, dat door het
wit sowieso al langer en slanker lijkt. (br.hln)
Dolce & Gabbana: "Alleen échte mannen op de catwalk"
Voor deze editie van de Milaan Fashion
Week lieten Dolce & Gabbana hun standaard modellen links gingen en
gingen ze 73 Siciliaanse jongens en mannen van de straathoek plukken om
hun nieuwe collectie te presenteren.
De heren en tieners waren
allemaal tussen 12 en 43 jaar oud en hadden de meest uiteenlopende
bezigheden. Van studenten en schilders, tot kappers en obers. Om de
'echte' sfeer nog te verrijken, placeerden Dolce & Gabbana een live
band op de catwalk in traditionele kostuums.
Om de toch wel
ongewone showcase te verklaren, zei Steffano Gabbana: "We wilden onze
ontwerpen zien op echte mannen omdat mode nu eenmaal voor echte mensen
moet zijn". Hiermee sluiten ze aan bij de visie van steeds meer
designers die ongezond magere modellen inruilen voor dames die beter
aansluiten bij de 'échte' vrouw.
De finale van de D&G-show
bracht een mannenzee de catwalk op in een mooie mix van donkere kostuums
en witte jassen die allemaal net dat beetje van elkaar afwijken. De
rest van de collectie wordt vooral gedomineerd door monochroom linnen,
zijde, lichte wol en chiffon. Opvallend is verder de grote liefde voor
de horizontale streep en de drukke prints en patronen die sommige hemden
en shorts kleuren. (br.hln)
Wie nog op zoek is naar een nieuwe
lippenstift in een leuk zomerkleurtje, doet er goed aan om voor
koraalrood te kiezen. Heel wat celebrities deden het ons al voor, dus
belooft dat kleurtje de nieuwste zomertrend te worden.
En dat is
een goede zaak, want koraalrood is geschikt voor iedereen. Emma Stone
geeft er een speelse en vrolijke touch aan, Crystal Renn maakt het sexy,
terwijl Zooey Deschanel zoals altijd een beetje dromerig lijkt.
Omdat
de kleur noch mat, noch glanzend is, kan je er ook zowel een warme als
koude look mee creëren. Als je wil, kan het ook subtieler, zoals Selena
Gomez deed.
Nog een voordeel: de kleur sluit aan bij zo wat alle outfits, van kleurrijk over goud en zilver tot wit en zwart.
Het enige waar je voor moet opletten, is de juiste tint. Die is sterk afhankelijk van je huidskleur. Enkele tips:
1. Bleke vs olijfkleurige huid Wie
een bleke huid heeft, kiest het best voor een tint met een roze toets.
Dat is ook de beste keuze voor degene die zelf al roze tinten in hun
huidskleur hebben.
Vrouwen met een olijfkleurige huid hebben
geluk. Zij kunnen net als Crystal Renn kiezen voor de uitdagende, meer
oranjerode of tangerine tint van de lippenstift. Dat geldt ook voor
vrouwen met een donkere huid.
2. Overdag vs 's avonds Overdag
kies je het best voor de koraalrode kleur met een glanzende toets. 's
Avonds kan je overschakelen naar een donkerdere, matte versie.
3. Werkwijze Welke
kleur je ook kiest, het is erg belangrijk dat je zeer precies te werk
gaat. Het is een goed idee om je liplijn te verzachten, voor je aan de
slag gaat met de lippenstift zelf. Dat doe je door foundation aan te
brengen op de hoeken van je mond. Zo kan je een scherpere lijn aftekenen
met de lippenstift, en de hippe kleur beter doen uitkomen. Succes!
(br.hln)
Als we de geruchtenmolen mogen geloven, dan wordt zangeres Lana Del Rey (26) het nieuwe gezicht van modeketen H&M.
Dat
komt niet echt als een verrassing, want in januari sloot Lana al een
contract af met 'Next Model Management'. En dat zou haar nu ook een
eerste - meteen grote - campagne opleveren.
"Momenteel is ze bezig met een fotoshoot voor H&M in New York", vertelde een bron aan de New York Post.
H&M
zelf bevestigde het nieuwtje nog niet, want "zij geven geen commentaar
op geruchten". Een ontkenning is dat natuurlijk ook niet.
Met de nieuwe job zou de jonge zangeres alleszins een grote stap zetten in de modewereld, waarin ze al langer cirucleert.
Zo was ze eerder al de eregaste van Mulberry op de Londense Fashion Week, met wie ze ook samenwerkte voor 'The Del Rey'-handtas.
Daarnaast
gebruikte Christopher Kane haar 'Video Games' voor één van zijn shows
en was ze aanwezig op het Met Gala. Dat is in Amerika één van de
belangrijkste mode-evenementen van het jaar, vergelijkbaar met de Oscars
in de filmwereld. (br.hln)
Het Franse modehuis Yves Saint Laurent
krijgt een nieuwe naam. Dat heeft de nieuwe creatieve directeur, Hedi
Slimane, beslist. Hij vindt dat er bij de nieuwe aanpak van het luxemerk
ook een nieuwe naam hoort: Saint Laurent Paris. Het bekende logo YSL
blijft wel bestaan.
De ontwerper nam in maart de fakkel over van
Stefano Pilati als creatief directeur van het modehuis, en daar horen
ook heel wat veranderingen bij. Niet alleen verandert hij de naam van
het luxemerk, maar hij werkt ook aan een nieuw winkelconcept en nieuwe,
jonge en moderne collecties.
Het laten vallen van de 'voornaam'
Yves is niet een geheel onbekende zet. Eerder lieten ook luxemerken als
Versace, Gucci, Chanel en Prada al hun voornaam vallen. Toch wordt
verwacht dat de nieuwe naam wel wat controverse kan veroorzaken. Critici
zeggen nu al dat het afbreuk doet aan de inspanningen van de 71-jarige
oprichter van het modehuis, die in 2008 overleed.
Toch zal de
volgende collectie, de eerste met Slimane als creatief directeur, zeker
deze naam dragen. Die wordt in september voorgesteld in Parijs. Om
verwarring te vermijden zal het bekende 'YSL'-logo echter wel op de
producten van het luxemerk blijven staan. (br.hln)
Paraderen op torenhoge hakken, dat kan al
eens fout lopen. Terwijl veel vrouwen de missie om het te leren al lang
overboord hebben gegooid, verdienen anderen er hun brood mee. Een
horizontale kennismaking met de catwalk is dan ook het laatste wat
topmodellen willen meemaken.
Tja, 'gravity's a bitch' zo blijkt,
want catwalkmodellen gaan wel vaker onderuit. Hoewel we oprecht meeleven
met deze pijnlijke momenten, is het tegelijkertijd ontzettend moeilijk
om de ramptoerist in onszelf te onderdrukken. Daarom delen we - onder
het motto 'lachen is gezond' - toch deze recent op YouTube verschenen
'fail compilation' van vallende modellen. (br.hln)
Australische wetenschappers hebben in
samenwerking met kunstenares Donna Franklin een kledinglijn ontworpen
uit rode wijn. De collectie bestaat momenteel uit kleedjes, t-shirts en
badmode. "Dit project geeft een nieuwe dimensie aan geweven textiel en
zou in de toekomst wel eens mainstream mode kunnen worden", klinkt het.
Om
deze textiel te creëren wordt een bacterie, genaamd 'acetobacter',
toegevoegd aan wijn om het te transformeren tot azijn. Tijdens dit
proces vormt zich geleidelijk aan een schuimachtige laag die vervolgens
op een opblaasbare paspop gedroogd wordt om de gewenste vorm te krijgen.
Wanneer
de lucht uit de pop wordt gelaten, ontstaat het kledingstuk. De focus
ligt nu op het steviger maken van het gefermenteerde textiel, dat op dit
moment nog heel gevoelig is voor scheuren. Bovendien moet de
'wijnstof', die de naam 'Micro be' meekreeg, nu nog vochtig gehouden
worden tijdens het dragen.
"Door kunst en wetenschap te verweven
met een beetje inventiviteit hopen we uiteindelijk een naadloos
kledingstuk te produceren waar geen steekje aan te pas komt", verklaart
leidinggevend onderzoeker Gary Cass. Bovendien kan deze 'gefermenteerde
fashion' ook andere sectoren inspireren, zoals de geneeskunde en de
architectuur. "Het enige wat je moet doen is je verbeelding en
vindingrijkheid loslaten", aldus Cass. (br.hln)
Broek met hoge taille bij Asos.com, de maxirok in jeans en oversized vest bij Mango.com.
Ook de klassieke jeans volgt de
trends, je hebt dit seizoen heel wat nieuwkomers als de oversized vest
uit denims, maar ook de vaste waarden als de skinnyjeans blijven. Daarom
een handige handleiding van welke denimsoorten nu niet in je kast mogen
ontbreken.
Vrouwen hebben vaak een haat-liefdeverhouding met hun
jeansbroek, eens je een goed model hebt gevonden, is het een makkelijke
outfitkeuze waarmee bijna altijd meteen goed zit. De zoektocht naar de
perfecte jeans kan echter vaak lang en erg vermoeiend zijn. Deze zomer
blijft de skinny in, maar er zijn nog heel wat andere stijlen waaruit je
kan kiezen.
De hoge taille Balenciaga introduceerde de jeans
met een hoge taille op de catwalk. Het voordeel hiervan is dat het je
benen optisch verlengt, het nadeel is dat het je buikje benadrukt.
Combineer met een strak topje en hoge hakken voor een afslankend effect.
De salopette De
tuinbroek is helemaal terug, je vindt deze in zowel korte of lange
versie. Dit oogt eerder casual, maar je kunt er een chique toets
aangeven door voor luxueuze accessoires te gaan als een lederen riempje
en sandalen met hoge hakken. Ideaal voor durfallen die wel eens van een
mode-experimentje houden.
Sportieve jeans Een losse jeans in
een luchtige stof is de ideale look voor op warme zomerdagen. Met een
haremmodel zit je meteen goed. Combineer met een gebreide trui, hoge
sandalen of sneakers met verborgen plateauzool.
Stoer vestje Het
oversized, gebleekt vestje maakt een comeback uit de jaren 80. Dit is
echter wel geen makkelijk te dragen trend. Combineer met een luchtig,
vrouwelijk jurkje voor een stoere toets.
De maxirok Modehuis
Balmain introduceerde de maxirok in denim op de catwalk. Gelukkig vind
je ook heel wat goedkopere varianten in de grote winkelketens. Fleur je
look op door een topje met pailletten en gladiatorsandalen te dragen.
Speciaal Ook
bij qua kleur mag het deze zomer opvallen wat jeans betreft. Ga voor
een gebleekt of metallic model. Maak het geheel af met een lederen jasje
en hoge hakken en je kan zo trendy naar een zomerbarbeque. (br.hln)
Goed nieuws voor fashionista's, want
nagellak is het nieuwste it-accessoire. Geen peperdure Hermès dus die de
catwalk siert, wel nieuwe nagellakcreaties.
Nagellak voor
mannen? Een musthave! Nagellak in alle kleurtjes van de regenboog, al
passé! Wat nu echt hip is, is spelen met je nagellak. Het bekendste
daarbij is het cracklé-effect, waarbij je over een gewone basisnagellak
een extra laagje speciale lak smeert om hem te toen 'schiften'. Ben je
nog kunstzinniger, dan zet je ware figuurtjes op je nagels, met behulp
van tandenstokers om lijntjes in de lak te trekken terwijl hij nog nat
is. Iets voor mensen met veel tijd, en het mag dan ook niet verwonderen
dat het vooral de tienermeisjes zijn die er helemaal zot van zijn.
Wil
je als drukbezette vrouw toch meegaan met de hype? Dan zijn er
prachtige nagellakstickers, verkrijgbaar bij merken als OPI en ProNails,
in de gekste prints. Leuk extraatje: zo'n stickers zijn een pak
goedkoper dan een professionele manicure! Ook niet zo'n fan van al dat
gekke gedoe? Dan is er nog de matterende nagellak: in plaats van de alom
bekende glanstopcoat, kan je nu ook kiezen voor een topcoat,
verkrijgbaar bij onder meer Bourjois, die je kleur matteert. Voor een
extra stijlvol effect. (br.she - foto photo news)
Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel
"Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel"
Na Walter Van Beirendonck en Mais il
est où le soleil zit nu ook Olivier Strelli in nauwe financiële
schoentjes. Eigen schuld dikke bult?
"Pakweg Dries Van Noten en
Ann Demeulemeester scheren wel hoge toppen. Hun unieke stijl is veel
moeilijker te kopiëren door de H&M's en Zara's van deze wereld. Die
ketens zijn de echte concurrenten van Belgische ontwerpers", vertelt
modedocent Bram Jespers in een krant van De Persgroep.
"Maar
gelukkig hebben we nog altijd succesvolle Belgische ontwerpers in het
buitenland en dat zal niet snel veranderen. Met zelfverklaarde fans als
Nicole Kidman en Cate Blanchett heeft hij natuurlijk beroemde
uithangborden, maar vooral zijn stijl maakt het verschil. Met zijn
strakke, rechtlijnige ontwerpen heeft hij een toegankelijke, maar ook
unieke signatuur. Die valt niet zo gemakkelijk te kopiëren door de
H&M's en Zara's van deze wereld. Want onderschat de concurrentiële
macht van deze massaketens niet. Ze hebben de voorbije jaren bij het
modepubliek flink wat geloofwaardigheid gewonnen door samenwerkingen met
topontwerp (br.she - beeld photo news)
Dochter van Mick Jagger showt kleding voor Madonna
Dochter van Mick Jagger showt kleding voor Madonna
Georgia May Jagger, dochter van Rolling
Stone Mick Jagger, wordt het Britse gezicht van Material Girl. Deze
tienercollectie wordt ontworpen door Madonna en haar 15-jarige dochter
Lourdes.
De Queen of Pop lanceerde deze lijn in 2010 en is
momenteel te koop in Amerika en Canada bij de grootwarenhuisketen
Macy's. Maar binnenkort zal deze ook beschikbaar zijn in het Verenigd
Koninkrijk, waar Georgia instaat voor de promotie van de collectie.
Georgia:
"Het is een hele eer om door Madonna persoonlijk als gezicht van haar
collectie gekozen te worden." Het 20-jarige model deed al campagnes voor
make-upmerk Rimmel en Hudson Jeans. Ook verscheen ze al op tal van
modemagazines en flaneerde ze op de catwalk van Chanel. (br.hln)
Dagen waarop je liever naar een muts of
tondeuse zou grijpen in plaats van effectief een poging te doen je
kapsel onder controle te krijgen, we hebben ze ongetwijfeld allemaal wel
eens. Uiteraard kan je vandaag voor elk haarprobleem wel een product
uit de rekken plukken, maar wist je dat er in de keuken ook heel wat
(goedkope) redders in nood te vinden zijn?
Akkoord, al die
luxeproducten doen meestal wel wat ze beloven en hebben vaak de
heerlijkste geuren, maar voor een snelle herstelbeurt kan de oplossing
net zo goed te vinden zijn in je frigo of keukenkasten. Jason Cocking,
directeur en kapper van het Londense salon Lisa Sheperd geeft zijn
geheimen prijs:
1. Ontwarren met druivensap Om de knopen uit
je haar te krijgen, heb je nood aan een product met een lage pH. Omdat
witte wijnazijn niet meteen een aangenaam aroma verspreid, gebruik je
best druivensap. Laat het een kwartiertje inwerken, spoel het vervolgens
goed uit en ga onmiddellijk met een brede kam door je haar.
2. Mayonaise voor meer glans Niet
goed voor de lijn, maar blijkbaar wel voor het haar. Als we Jason
Cocking mogen geloven, is mayonaise een pure proteïnebom voor droog,
ondervoed haar. Ben je toch écht geen fan van mayo, probeer dan eens een
eiwitmasker. Breng de gekoelde mayonaise (of opgeklopte eiwitten) aan
op je hoofdhuid en leg er een laagje folie en een handdoek. Laat het een
goede 20 minuten inwerken en spoel vervolgens grondig uit met lauwwarm
water.
3. Roos bestrijden met zeezout Exfoliëren is goed voor
je huid, dat weten we allemaal. Toch wordt de hoofdhuid vaak vergeten.
Gebruik daarom zeezout voor een goede scrub en maak komaf met droge
schilfertjes. Was je haar achteraf goed met warm water en shampoo om
zeker te zijn dat er geen restjes achterblijven.
4. Boost je tint met kleurstoffen Voor
een snelle opfrissing van je kleurtje, hoef je niet noodzakelijk te
grijpen naar dure maskers. Een paar druppeltjes kleurstof toevoegen aan
je conditioner zou al genoeg moeten zijn om je tint te doen herleven.
Vooral roze, rode en paarse kleurstoffen zouden warmte en diepte brengen
in je haarkleur.
5. Olijfolie om te voeden Verwarm de
olijfolie lichtjes, door het flesje enkele minuten in een bakje met heet
water te leggen. Breng het vervolgens aan op je punten en lengtes, maar
laat je haarwortels vrij, aangezien die van nature al vetter zijn. Laat
alles goed inwerken gedurende 20 minuten en was je haar vervolgens
grondig. Heb je heel dun haar? Gebruik dan een spray met olijfolie. Dit
is een stuk lichter, maar zal even effectief glans creëren en intens
voeden.
6. Golven met zout water Vul een sproeiflacon met
kraantjeswater en voeg er een eetlepel ordinair tafelzout aan toe. Spuit
het vervolgens op je wortels om volume te geven aan je haar of kneed
het in je krullen. Voor de liefhebbers van zoete geuren: voeg rozewater
toe (het type dat gebruikt wordt voor gebak) voor een heerlijk aroma.
7. Ketchup voor kleurrampen Deze
laatste tip is vooral gericht op blonde lokken met een groene schijn.
Het kan al wel eens fout lopen tijdens een kleuring, maar blonde haren
zijn daar ongetwijfeld het meeste vatbaar voor. Gelukkig is er dan
ketchup! De rode kleur en natuurlijke zuren helpen de mineralen af te
breken die de verkleuring hebben veroorzaakt. (br.hln)
Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als
je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het
ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee
draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?
Volgens de Britse
enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet
volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8
op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de
overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.
Meer dan
twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de
leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale
gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.
Vaak blijft dat
wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de
kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het
moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress',
want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.
Maar
ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk
bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt
speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.
De
meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één
keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19
procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal
gaan als ze het te vaak dragen.
Dat zorgt ervoor dat de overgrote
meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent
zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook
voor jou herkenbaar? (br.hln)
Badkledingspeciaalzaken hebben er meestal wel al van gehoord, maar verkocht wordt het hier (nog) niet: zondoorlatende badkleding. Bruinen zonder bloot te moeten gaan én overal mooi egaal bruin worden zonder witte plekken: toch dé droom van elke zonneklopper? Hoe werkt het? En waarom wordt het hier niet verkocht? Iets nieuws onder de zon! Nog maar enkele zomers geleden verbaasde het Britse lingerie- en badmodebedrijf Kiniki met zijn lijn 'tan through'-badkledij: gedaan met 'tan lines' of melkwitte tegen gebronsde huid. Ook het Amerikaanse Cooltan maakt van dezelfde techniek gebruik.
Zondoorlatende badkledij en ook T-shirts zijn gemaakt van een stof die, zoals u ziet als u ze tegen het licht houdt, in feite bestaat uit een weefsel van microscopisch kleine gaatjes. Deze stof ('transol' bij Kiniki en 'microsol' bij Cooltan) is gefabriceerd uit vezels van polybutyleentereftalaat (PBT), gebruikt voor 'ademende' stoffen. Zo bereikt het zonlicht ook onder de stof voor 80% het naakte lichaam.
John Walker, eigenaar van Kiniki, kreeg het idee bij het zien van een visnet en had een bijkomende goede inval dat woeste prints op de stof de 'naaktheid' van de gaatjes zouden verhullen.
Badkledijwinkels hebben nog geen vraag gehad naar zondoorlatende badpakken. "De mensen kennen het nog niet", zegt Ingrid Ramaekers van Chloë Lingerie in Lanaken, "maar ik hoop dat het gauw aan ons voorgesteld wordt. Ik denk dat er een publiek voor is: dames die zeer met hun uiterlijk begaan zijn. Niet meteen de gemiddelde vakantieganger die enkel op reis een bikini meeneemt."
Mirjam Wauters (Exit Hasselt) denkt niet dat het zou aanslaan: "Billen en borsten hóeven niet bruin te worden." Bij badmode draait het volgens haar "vooral om de pasvorm: die stof mag 10 keer zondoorlatend zijn, als het badpak het model van de koper niet doet uitkomen, is die niet geïnteresseerd."
Gebruikers zijn toch enthousiast: de stof is ondoorzichtig, licht, reageert goed op water, elastisch en comfortabel, modieus en makkelijk te wassen. Voor u vooralsnog dus enkel via het internet te koop (vanaf zo'n 28 euro).
Badkleding heeft toch ook een 'beschermend' effect tegen de zonnestraling: moet er bij 'tan through' kleding dan ook ónder gesmeerd worden? "Inderdaad", bevestigt John Walker. "We raden aan dat u dezelfde zonnecrème onder het badpak aanbrengt als op de niet bedekte delen van uw lichaam."
De zondoorlatende stof microsol zou een barrière vormen tegen de schadelijke gammastralen van het zonlicht en een beschermingsfactor van 6 hebben, wat echter niet hoog is.
Ook wordt aangeraden toch af en toe de uiteindes van de broekjes of topjes te herschikken, want om de stof te doen spannen is er elastiek nodig en zonder die soms te herschuiven zou de zonneklopper kunnen eindigen met witte strepen (i.p.v. witte vlekken).
Wat een gedoe voor de zonneklopper, terwijl een volledig witte huid toch ook mooi egaal is, niet? (br.she)
Al sinds de jaren '80 zijn stippen niet meer weg te denken uit de modewereld. Elk seizoen duiken ze wel op één of andere manier terug op, en dat is vandaag niet anders. Toch blijft het moeilijk om de stippen te dragen op een elegante manier. Wij geven enkele tips.
Vorig jaar zagen we vooral oversized stippen, onder andere bij Stella McCartney, Marc Jacobs en Louis Vuitton. Maar dit seizoen keren Stella McCartney en D&G terug naar de klassieke print: kleine, vooral witte of zwarte bolletjes.
En dat is ook wat Andie Macdowell deed op de première van de Billy Elliot musical in Los Angeles. Zij verscheen er in een blauwe jurk met witte stippen, en bewees dat die stijl ook elegant kan zijn.
Denk aan de volgende tips:
1. Een jurk met een A-lijn voor een chique en vrouwelijk gevoel. Dat wil zeggen: strak aan de heupen, wijder naar de zoom toe.
2. Kies voor een felle kleur. Zeker in combinatie met witte stippen is dat een goed (en zomers!) idee.
3. Wie minder wil opvallen, kan ook kiezen voor zwart-wit. Let er wel op dat je geen modeflater à la Emma Stone slaat. Een korte, strakke jurk met kleine stippen is de enige optie.
4. Combineer niet met andere prints. De rest van je outfit moet sober en egaal zijn.
5. Hou rekening met je leeftijd. De regel is: hoe groter de stippen, hoe jonger de look.
6. Beperk je niet tot jurken, er zijn ook heel wat leuke topjes en rokjes met stippen. Vooral als je onzeker bent over de print, is dat een goeie manier om er toch mee te beginnen. Succes! (br.hln - foto asos)
Haast elke vrouw wordt onzeker wanneer ze in bikini moet paraderen.
Gelukkig kun je door je troeven uit te spelen met het juiste model van
bikini stralen op het strand. We stelden een handige gids samen dat jouw
zoektocht naar de perfecte badkledij moet vergemakkelijken.
Grote borsten Wie slank gebouwd is, maar grote
borsten heef,t kan best een bovenstuk dragen dat alles netjes bedekt
maar ook een goede lift geeft. Een beugel is onmisbaar, het sexy effect
krijg je door een diep decolleté. Dit verkleint je boezem trouwens ook
optisch.
Buikje Krijg je dat buikje niet
weggewerkt in het fitnesscentrum? Je kunt deze zone camoufleren door een
badpak met fronsjes aan de buik te dragen, wat tegelijkertijd ook
trendy is. Een kleiner heupbroekje leidt de aandacht van je probleem
zone af en brengt de focus op de benen. Wie zich zorgen maakt over 'love
handles', gaat best voor een broekje met een omslag aan de taille.
Een bikini met zigzagpatroon bij Asos.com.
Kont Als je je kont wil verstoppen, kies je best voor een donker model, want dit verkleint optisch.
Kleine borsten Om
je boezem wat optisch te vergroten is een bandeaumodel een goede keuze.
Ook zijn franjes en fronsjes efficiënt om een boost aan je borsten te
geven. Daarnaast hebben drukke patronen ook voor een vergrotend effect.
Wie geen heupen of taille heeft, kan voor een badpak met uitsparingen
gaan, want dit creëert rondingen waar er geen zijn.
Kleine gestalte Een zigzagpatroon verlengt een kort bovenlichaam, een hoog uitgesneden broekje doet je benen dan weer langer lijken. (br.hln)
Ondergoedfabrikant Thriumph Japan heeft
vandaag in Tokio de 'Bra Super Cool' voorgesteld. Deze beha zou vrouwen
tegen de warmte beschermen. Triumph wil met de beha aantonen dat de
Japanners inventief moeten zijn om energie te besparen.
De 'Bra
Super Cool' bevat een gel die koud wordt in de diepvriezer, maar toch
zacht blijft. Daardoor heeft de vrouw in de zomer een fris gevoel, aldus
Triumph in een persbericht. De beha is bovendien versierd met een
muntblaadje dat een frisse geur verspreidt, en een belletje dat lijkt op
een traditionele windgong.
De beha en een bijbehorend minirokje
komen niet in de handel, maar zijn gecreëerd om te tonen dat het
belangrijk is inventief te zijn om energie te besparen. Nu alle
kerncentrales in Japan gesloten zijn, dreigt een energietekort als de
inwoners hun verbruik niet beperken.
De Japanse regering zei
eerder dat de kerncentrales gesloten zullen blijven tijdens de zomer.
Daarom bereidt de regering zich voor om restricties in te voeren rond
energieverbruik teneinde onverwachte onderbrekingen op grote schaal te
vermijden. (br.hln)