Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



13-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt

"Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt"




De kleur van lingerie van een vrouw verklapt haar persoonlijkheid in bed, dat beweert een Britse psychologe althans. 


De resultaten van een Britse enquête tonen aan dat 72 procent van de dames tegenwoordig voor vleeskleurige of neutrale lingerie kiest, ze blijven ver weg witte of kanten setjes. Winkelketen Debenhams beaamt dit, de verkoopscijfers van vleeskleurige beha's en slipjes steeg met 38 procent. Celebs als Eva Mendes en Katy Perry zouden hier verantwoordelijk voor zijn. Deze eerste onthulde onlangs dat ze zich het meest sexy voelde in basisondergoed en Katy Perry droeg een vleeskleurig setje op de cover van het magazine Rolling Stone.


Experte Donna Dawson: "Warme kleuren als rood, oranje en geel zorgen voor gevoelens van opwinding en vitaliteit, ze verhogen de bloeddruk, hartslag en ademhaling. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke, makkelijke, open en nuchtere persoonlijkheid. Iemand die rood ondergoed draagt, is gepassioneerd, energiek, dramatisch en gedreven. Ze is niet verlegen om te vragen wat ze wil. Haar humeurigheid en zin voor drama moet je er ook bijnemen. Dames met een roze beha en slipje zijn vaak romantisch, zacht en hebben veel nood aan affectie. Ze is vrouwelijk sensueel, maar zal nooit initiatief nemen. Zwart staat voor iemand die krachtig en onafhankelijk is, maar ook zwoel. Ze heeft een subtiele charme en is erg passioneel. Een witte beha is een teken van onschuld, maar deze persoon staat open voor suggestie. Ze is een ijverige leerlinge."




� Reageer (0)
12-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: lederen sokken

Trend: lederen sokken



Deze herfst is leder niet meer weg te denken. Het materiaal wordt bij elke ontwerper gretig gebruikt. Naast vesten, rokken en broeken bestaan er nu ook lederen sokken.




Lederen sokken mogen gezien worden. Gedragen in halfopen schoeisel of  onder stoere enkellaarsjes, bezorgen ze zwart leder een nieuw en eigentijds tintje.

Vraag blijft: hoe praktisch zijn deze lederen kousen? Nemen we voortaan talkpoeder mee naar kantoor om stevig in onze schoenen te blijven of trekken we nog een paar wollen sokjes onder het nieuwste hebbeding? Feit is wel dat de lederen sokken echte eyecatchers vormen. Opvallen doen ze en gelukkig draait het in de mode-industrie daar vaak om.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betsey Johnson geeft bedrijf uit handen

Betsey Johnson geeft bedrijf uit handen


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/betsey-johnson.jpg?t=1286800996


Betsey Johnson is niet langer eigenaar van haar eigen modebedrijf. Niemand minder dan Steve Madden neemt de touwtjes in handen.

Steve Madden staat al langer bekend als een ware schoenengigant, en kondigde al een samenwerking met Katy Perry aan. Dat hij nu ook de teugels in handen neemt bij Betsey Johnson is een ware eer. "De naam Johnson zegt nog echt iets, het betekent nog echt heel wat in de modewereld. En ik ben fier om daar nu deel van uit te maken", aldus Madden.

De overname door Madden komt er nadat een goede vriendin en zakenpartner van Johnson eerder deze week aankondigde het merk te verlaten.  (br.she)




� Reageer (0)
10-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen hebben 350 euro aan ongebruikte kledij

Vrouwen hebben 350 euro aan ongebruikte kledij


http://img407.imageshack.us/img407/9105/ongebruiktekledij.jpg



Vrouwen hebben meestal een uitpuilende kleerkast, dat komt niet omdat ze maar blijven kopen, maar net omdat ze niets kunnen weggooien. Zo blijkt uit een Brits onderzoek.

Vrouwen hebben voor 350 euro aan ongebruikte kledij in hun kleerkast hangen. Door hun wisselende gewicht hebben ze bovendien drie verschillende kledingmaten die ze steeds bewaren voor het geval dat. De tien meest voorkomende items die nooit meer gedragen zullen worden zijn te kleine jeans, broeken, beha's, truien, vestjes, onderbroeken, rokken, jassen, T-shirts en zwemkledij.




� Reageer (0)
09-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo maak je je kledij herfstklaar

Zo maak je je kledij herfstklaar



Regen, wind, de zoektocht naar een sjaal en vallende bladeren... we kunnen het niet meer ontkennen: de herfst is daar. Tijd dus om je herfstkleren uit te halen en een overzicht te krijgen van je garderobe.


Eerste taak is grote kuis houden. Kies een bijstander (een vriendin, je moeder, je zus) die je eerlijk zal zeggen wat je staat, en wat niet. Maak de kledijselectie op basis van volgende vragen:

-    Past het?  (dieetbeloftes tellen niet mee!)
-    Wanneer heb je het voor het laatst gedragen en waarom?
-    Waarom draag je het niet (meer)? (het flatteert niet, zit niet lekker, je zweet erin?)
-    Kan je er iets anders mee doen? (smaller of wijder maken, stof gebruiken in een ander kledingstuk?)

Maak vervolgens drie stapels: wat je gaat houden, wat je gaat weggeven en wat definitief weg mag.


Vervolgens begin je aan het onderhoud van de kledij: stop gaten in jaszakken, naai knopen terug aan en maak scheuren - of laat het doen door iemand die het kan. Breng ze altijd schoon naar een verstelatelier, zeker als ze daarna nog geperst zullen worden. Dump een kasjmier trui niet te snel omdat het niet helemaal meer in model is. Kasjmier laat zich herstellen.

 



Geliefde kledingstukken die niet helemaal 'modieus' meer lijken, kan je laten verstellen tot ze weer modern en mee lijken. Een rok met een A-lijn kan versteld worden tot de modieuze kokerrok, broekspijpen kunnen aangepast worden en jassen, neklijnen kunnen worden aangepast en mantels kunnen een modernere touch krijgen. Kant kan gemakkelijk gebruikt worden om een rok en jurkje langer te maken of de decolleté te verstoppen.


Is een kledingsstuk echt helemaal uitgedragen maar kan je er geen afstand van doen? Laat een professionele naaister het dan 'kopiëren'. Al is een waarschuwing wel op zijn plaats: het origineel is altijd beter.


Wie een goedgevulde kleerkast heeft, kan plaats maken door de (gewassen!) zomerkledij netjes weg te stoppen in dozen zodat het veilig is voor motten en verkleuring. Laat die winter maar komen!




� Reageer (0)
07-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen irriteren zich in veranderde kledingmaten


Vrouwen irriteren zich in veranderde kledingmaten


http://img163.imageshack.us/img163/1531/veranderdekledingmaten.jpg


Vrouwen zijn helemaal niet zo blij met kledingmaten die plots een pak groter lijken. Meer zelfs, negen op de tien zegt zich mateloos te ergeren in deze praktijken.

Winkelketens kiezen er steeds vaker voor om de kledingmaten iets groter te maken. Ze hopen zo dat vrouwen een goed gevoel krijgen bij hun winkel en gaan terugkomen bij een volgende shoppingtrip, maar niets is minder waar, zo blijkt uit een Brits onderzoek.

Zo moet zes op de tien meerdere outfits passen, omdat hun maat steeds verandert. De helft vindt dat dan ook pure tijdverspilling en nog eens acht op de tien vindt dat er dringend meer duidelijkheid over de maten moet komen. De helft van de vrouwen kiest er uit tijdsnood vaak voor om slechts in een beperkt aantal winkels opnieuw te gaan shoppen, omdat ze daar weten welke maat ze hebben. (br.she)




� Reageer (0)
06-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch model ontslagen na eten van croissant

Belgisch model ontslagen na eten van croissant


http://img580.imageshack.us/img580/1203/florianvanbael.jpg



De Amerikaanse kledingproducent Abercrombie & Fitch heeft het Belgische model Florian Van Bael ontslagen omdat hij een croissant zou hebben gegeten tijdens een fotoshoot. Dat meldt The New York Times vandaag. Andere bronnen melden echter dat Van Bael ontslagen werd wegens het drinken van alcohol tijdens de shoot.

De kledingproducent hanteert een strikt voedingsregime voor de modellen. Zo moeten ze zich onder andere houden aan een uurrooster dat de maaltijden vastlegt. Van Bael zou dat niet hebben opgevolgd.

"Ik denk niet dat de hele kwestie rond een croissant draait, het is eerder een kwestie van respect", luidt het bij het modellenbureau van Van Bael.




� Reageer (0)
05-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uterquë opent flagship store in Brussel

Uterquë opent flagship store in Brussel


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/uterque.jpg?t=1286283336



Het Spaanse accessoiremerk Uterquë heft een flagshipstore in Brussel geopend. Uterquë staat bekend omwille van zijn luxueuze accessoires.

Uterquë vertegenwoordigt de perfecte middenmoot tussen goedkopere ketens en highstreet fashion. De prijzen zijn ietsje duurder, maar de stuks zijn exclusiever, zo zijn van de meeste stuks slechts 400 exemplaren gemaakt.

Bij Uterquë vindt je handtassen, schoenen, sjaals, riemen, juwelen en een beperkte kledinglijn. (br.she)



� Reageer (0)
03-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brooke Shields wenkbrauwen zijn deze winter terug

Brooke Shields wenkbrauwen zijn deze winter terug



De volle, dikke wenkbrauwen zijn deze winter terug. Op de herfst/winter catwalks van Prada, Dolce&Gabbana en Calvin Klein defileerden modellen met sterk aangezette exemplaren.


De impact van de mode heeft al effect op celebs als Emma Watson of Scarlett Johansson. In navolging van Brooke Shields, paraderen ook zij tegenwoordig met welvoorziene wenkbrauwen.


Dikkere wenkbrauwen geven structuur aan het gezicht, trekken aandacht naar de ogen en geven een jongere indruk. Laat het epileerpincet dus achterwege en trek enkel de haartjes uit die buiten de haarlijn groeien.

Tip: Ben je niet gezegend met een vollere haarlijn, kan je de wenkbrauwen aanzetten met een donker poeder. Werk eventueel bij met een potlood en kies voor bruin. Zwart maakt het geheel alleen maar zwaarder. (br.hln)




� Reageer (0)
01-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogue portretteert dikker model als vreetzak

Vogue portretteert dikker model als vreetzak


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dikker-model.jpg?t=1285853309



De Franse Vogue  brengt volgende maand een jubileumeditie uit. En dat moet gevierd worden met de nodige shocks. Speciaal daarom portretteerde het blad het plus size model Crystal Renn als een vettige vreetzak.

Vlees, worst, kaas, pasta, zeevruchten, … alles stopt Renn nonchalant in haar mond. Toch als het van Vogue afhangt. Zij brachten het topmodel wel op een erg opvallende wijze in beeld: als een vreetzak. Of ze met de bevestiging van het stereotype ook echt choqueren blijft echter de vraag. (br.she)




� Reageer (0)
29-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water

Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/13/13/media_xl_3889018.jpg?20100928155217



Het nieuwste mannenondergoed van Calvin Klein 'Underwear X Elements' brengt hulde aan de vier aarde-elementen: Lucht, Aarde, Vuur en Water.

Materiaal
Opvallend is dat het materiaal van de boxers aangepast is aan de vier verschillende elementen. Vuur en Water zijn verkrijgbaar in een glad, zijdeachtige microfiber-vezel. Lucht en Aarde zijn gemaakt uit luchtig katoen.

Avontuur
De brede tailleband levert extra comfort, vooral bedoeld voor actieve en avontuurlijke heren. De naam van elk element staat genoteerd op de binnenkant van de tailleband.

Zoals het elke ondergoedcampagne behoort, sieren een aantal smakelijke jongens de affiches.




� Reageer (0)
28-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BV's ontwerpen marcellekes tegen borstkanker

BV's ontwerpen marcellekes tegen borstkanker


De jeugd van tegenwoordig en Stijn Helsen.


Stijn Helsen, Marcel Vanthilt, Murielle Scherre, Delphine Boël, het zijn maar enkele artiesten die hun zelfbeschilderde marcellekes veilen ten voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.



Cesar Casier
Cesar Casier



Oktober is borstkankermaand en daarom sloegen Damart en Think-Pink de handen in elkaar om borstkanker op een originele manier onder de aandacht te brengen. Damart stelt zijn iconische onderlijfjes ter beschikking van een aantal hippe artiesten die carte blanche krijgen om de Damart'kes te lijf te gaan met verf, schaar en allerhande materiaal dat tot hun verbeelding spreekt. Het ongetwijfelde resultaat? Een stel prachtexemplaren die tijdens DSGNRMRKT geveild zullen worden ten voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.



Cesar Casier
Cesar Casier


Volgende artiesten gingen de uitdaging aan: Stijn Helsen - Michaël Verheyden - Tiany Kiriloff en haar Belmodo-team - Cesar Casier - Muriëlle Scherre - Marcel Vanthilt - Delphine Boël - De Jeugd van Tegenwoordig - An Lemmens.



Marcel Vanthilt
Marcel Vanthilt


Wil jij zo een gecustomized Damart'ke bemachtigen?
- Kom naar het Hasseltse Modemuseum op 2 oktober waar de onderlijfjes om 16.00 uur onder de hamer gaan.



Delphine Boël
Delphine Boël


- Of breng nu al je bod uit via mail op info@dsgnrmrkt.com met daarin: het onderlijfje waar je een bod op wilt doen + je bod €€€ + je naam, adres en telefoonnummer.

De bieding via mail zal worden afgesloten op vrijdag 1 oktober om 18u. Het hoogste bod wordt dan gebruikt als startbedrag van de veiling op zaterdag.



Marcel Vanthilt
Marcel Vanthilt






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eco-mode in Parijs: draagbaar of niet?

Eco-mode in Parijs: draagbaar of niet?



Met de Parijse modeweek in het vizier, werden dit weekend groene eco-modeshows gelopen. De Ethical Fashion Show is 's werelds grootste modegebeuren voor ecologische mode. Meer dan 100 merken passeerden er de revue.







Al voor de zevende keer wordt ecologische mode jaarlijks in Parijs getoond met groeiend succes. Dit jaar werd het gebeuren zelfs in goede banen geleid door Messe Frankfurt, de grootste trade-show organisator. Ondanks de recessie, kent ethische mode nog groeipotentieel. "Eco-fashion wordt professioneler", stelt Gilles Richard, verantwoordelijke van het kindermerk La Queue du Chat vast. "Na zeven jaar lijkt het geheel op een echte beurs voor handelaars".







De getoonde kleding varieert van zeer indrukwekkend en vreemd tot draagbaar en commercieel. Zo passeren vele jurken in organisch katoen, zijde of gerecycleerde lederen schoenen de revue, maar ook zeer bijzondere exemplaren als de jurk gemaakt uit gerecycleerde filmrolletjes of de stofjes van bananen, mos-of ananasvezels.


Ethische mode kent een ware opmars. Ondanks de recessie verviervoudigde de omzet de laatste vijf jaar.








Ook in Londen paradeerden vorige week de eerste eco-liefhebbers tijdens de Estethica modeshow. Al claimen de Parijse organisatoren dat de mosterd van de eco-mode opnieuw in Parijs ligt, net als de couture en pret-a-porter.








� Reageer (0)
26-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeansbroek blijft beste investering

Jeansbroek blijft beste investering


http://img541.imageshack.us/img541/3879/jeans6s.jpg



Een jeans is een must-have in elke garderobe. Nieuw onderzoek wijst uit dat van alle kleding, jeans de beste investering blijft.


Onderzoekers in Londen berekenden hoe vaak een jeansbroek gedragen wordt. Daaruit stelden ze een kosten-per-keer ratio op, de prijs gedeeld door het aantal pasbeurten. Voor jeans ligt de waarde een stuk lager in vergelijking met andere kledingstukken. Enkel ondergoed en T-shirts scoren beter.


Het typische paar jeans, met een gemiddelde kostprijs van 44 euro, wordt 428 keer gedragen, wat neerkomt op 10 cent  per pasbeurt. Ter vergelijking: een legging, met een kostprijs van 10,95 euro wordt slechts 68 keer gedragen en bedraagt 16 cent per keer.


De cijfers staan in het rapport van de London's Science Museum. Bij het onderzoek werden de kleerkasten van 3000 vrouwen nagekeken. (br.hln)




� Reageer (0)
25-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je de jumpsuit

Zo draag je de jumpsuit



Een riem geeft je lichaam vorm en doorbreekt de monotonie.


Tot spijt van wie het benijdt, blijft de jumpsuit erg aanwezig in het modebeeld. Nochtans zijn deze hippe kledingstukken niet gemakkelijk te dragen. De foute stof, print of snit kan de hele outfit om zeep helpen.


Nochtans kan de jumpsuit een elegant en mondain kledingsstuk zijn, voor jonge én rijpere vrouwen. Als je weet hoe je deze moet dragen, tenminste. Enkele tips:





-    Vermijd prints en kies voor een jumpsuit in één kleur. Dat verlengt je silhouette.
-    Combineer met een paar toffe hakken. Zo lijk je ook langer (en slanker).
-    Kies voor wijde pijpen als je je benen wil verstoppen,  wil je ze net laten uitkomen, draag dan een gecropte broekspijp.
-    Matte stoffen doen het beter dan glanzende.
-    Gebruik een riem! Zo toon je je taille en wordt de monochrome jumpsuit doorbroken.

Een oplossing voor een toiletbezoek lijkt echter niet meteen voor handen...





� Reageer (0)
24-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooral singles dragen sexy lingerie

Vooral singles dragen sexy lingerie


http://img844.imageshack.us/img844/7826/sexylingerie.jpg


Wie single is of een prille relatie heeft, verkiest sexy lingerie. Vrouwen met een langere relatie opteren eerder voor makkelijker ondergoed. Nieuw onderzoek aan de Universiteit van Gent heeft deze veronderstellingen voor het eerst bewezen.

Julie Daems, master in de Communicatiewetenschappen, wilde achterhalen waarom vrouwen lingerie kopen? Dragen ze lingerie voor een bepaalde reden? Speelt verleiden een grote rol of geeft mooie lingerie een machtsgevoel? Deze en meer vragen werden aan meer dan 500 dames gesteld.

Belang lingerie
Vrouwen vinden lingerie belangrijk, zo blijkt uit de resultaten. 7 op 10 vrouwen geven jaarlijks tussen 50 en 250 euro uit aan ondergoed. Opvallend is dat vooral singles of vrouwen met een nieuwe relatie, investeren in sexy lingerie. Omgekeerd geldt ook: wie al langer met een man samen is, neemt makkelijker ondergoed, genre Sloggi of sportbeha, uit de kast.

Verleiden
De cijfers wekken weinig verbazing, maar toch werd de stelling voor het eerst in een onderzoek aangetoond. "De evolutionaire psychologie speelt een enorme rol", weet Julie Daems. "Sexy lingerie is een middel om de partner te verleiden, dat beseffen jonge vrouwen. Wie al een relatie heeft, moet minder verleiden. Zij opteren eerder voor comfortabel ondergoed".

Kleuren
Singles die zich geroepen voelen om snel naar de lingeriewinkel te lopen, kiezen beter niet eender welk hebbedingetje. Vooral zwart en rood zijn meest verleidelijke kleuren. Helemaal taboe is huidskleurige lingerie.




� Reageer (0)
23-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brildrager lijkt 3 jaar ouder

Brildrager lijkt 3 jaar ouder




Een bril mag dan wel een heus mode-item zijn, het is niet persé flatterend. Een rondvraag toont aan dat brildragers minstens drie jaar ouder worden geschat.


Bij het onderzoek, in opdracht van de Londense Vision Clinic, kregen vrijwilligers foto's van mensen mét bril en zonder te zien. Daarbij dienden ze hun leeftijd en karaktereigenschappen te beschrijven. De brildragers werden allen gemiddeld 3,3 jaar ouder dan hun werkelijke leeftijd geschat. Ook bekeek men hen als fysiek zwakker en onzekerder.


Het waargenomen beeld bleek zelfs nog erger voor de 45-plusser: over het algemeen schatte men hen vijf jaar ouder. Psycholoog Dr. Glenn Wilson: deze studie bewijst dat  het 'hokjesdenken' bij een eerste ontmoeting in onze samenleving nog leeft.  Niet alleen worden brildragers ouder geschat, maar ook zwakker en met minder zelfvertrouwen. Deze associatie gaat terug op de kindertijd, een kwart van de ondervraagden geeft toe als kind gepest te zijn voor het dragen van een bril".




� Reageer (0)
22-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zara zet gehele collectie online voor Belgische klanten

Zara zet gehele collectie online voor Belgische klanten


http://img205.imageshack.us/img205/7725/zarap.jpg



Kledingketen Zara, onderdeel van de Spaanse retailreus Inditex, gaat de internetverkoop in de tweede jaarhelft uitbreiden naar België, Nederland, Luxemburg, Ierland en Oostenrijk. Dat maakte Inditex bekend naar aanleiding van de halfjaarcijfers.

Zara startte de onlinewinkels begin september op in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal en het Verenigd Koninkrijk. De grootste kledingretailer ter wereld zag de winst in de eerste 6 maanden 68 procent stijgen tot 628 miljoen euro, meer dan analisten hadden verwacht. Hierdoor zagen ze genoeg financiële ademruimte om ook in andere landen, waaronder België, hun collectie online te gaan aanbieden. Wanneer de online shop exact online beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.




� Reageer (0)
21-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleding wordt zeker duurder

Kleding wordt zeker duurder



Consumenten kunnen zich in 2011 verwachten aan duurdere kledij. Door de stijgende katoenprijzen zien de producenten zich immers gedwongen hun prijzen op te trekken, zo stelt sectorfederatie Creamoda.


De prijs van katoen piekt, als gevolg van tekorten op de wereldmarkt, onder meer door de overstromingen in Pakistan. Maar ook andere grondstoffen voor de sector - zoals lonen, transport en energie - werden duurder.
 

Duurdere grondstoffen vertalen zich in prijsverhogingen. En daar kunnen ook de Belgische kledingfabrikanten niet onder uit, zo leidt de representatieve federatie Creamoda af uit een ledenbevraging. Twee derde van de bevraagde bedrijven voerden een prijsverhoging door in 2010, waarvan de grootste groep tussen 0 en 5 procent.
 

"Ook in 2011 kan de sector daar niet onderuit", aldus algemeen directeur Erik Magnus. "De helft van de kledingfabrikanten stelt een prijsverhoging tussen 0 en 5 procent in het vooruitzicht en een kwart een toename tussen 5 en 10 procent. Het gaat natuurlijk om een internationaal fenomeen, niet louter om een Belgisch fenomeen".
 
Niet alle producenten kunnen trouwens die hogere prijzen doorrekenen. Bepaalde klanten, met name uit de grootdistributie, zijn zo dominant dat ze zelf hun prijs opleggen.


Ten slotte merkt de sector op dat de kledingprijzen de voorbije vijf jaar beduidend minder snel zijn gestegen dan de gemiddelde prijsstijging van goederen en diensten. Deze keer zullen de consumenten niet kunnen ontsnappen aan hogere prijzen in de winkel.




� Reageer (0)
20-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het schoenenparadijs op aarde bevat 5.000 paar schoenen

Het schoenenparadijs op aarde bevat 5.000 paar schoenen



Schoenenfreaks gaan best even zitten want het vooruitzicht van een nieuw schoenenparadijs op aarde zou hen kunnen doen duizelen.


 De cijfers spreken voor zich: meer dan 5.000 paar schoenen van 120 ontwerpers op 10.660 vierkante meter. 30 merken, waaronder Balenciaga en Marc by Marc Jacobs, zullen er exclusief te vinden zijn. Dat is wat de Britse keten Selfridges gecreëerd heeft in Londen.






De gigantische ruimte werd ingedeeld in zes 'salons' die elk een eigen look meekreeg. In één salon worden schoenen tentoongesteld alsof ze kunst zijn, op glasplaten. In een andere staan ze onder de spotlight op lange, blauwe rekken. Wie wil passen, of uitrusten, kan terecht op de grote, paarse zetels in een zacht pluche. 

In de ruimte werden ook 11 designerboetieks gemaakt, elk met hun eigen stijl. De Chanelwinkel lijkt op het appartement van Coco Chanel, Christian Louboutin rolde de rode loper uit en speelde met gezichtsbedrog. Ugg wil zijn beroemde laarzen verkopen vanuit een chalet.


Topshop is er ook aanwezig. Een unicum, aangezien het de eerste keer is dat de bekende keten een schoenenafdeling opent buiten de eigen winkels.


Van shoppen krijg je honger, dus werd er ook een Franse eethoek voorzien.

Voor het grote publiek gaat de winkel pas open op 23 september, maar door de aankomende modeweek in Londen werd de officiële opening vervroegd. Ontwerpster Vivienne Westwood was ook van de partij.  (br.hln)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!