Modehuis Rodarte, bekend om zijn gewaagde ontwerpen, lanceerde
kleurrijke sokken die gemaakt zijn van de haren van de angorageit, wat
de hoge kostprijs van 360 euro deels kan verklaren. Niet alleen dit,
maar ook dat de sokken vol gaten zitten maken het zo'n bizar kledingstuk
en het feit dat je ze niet kan wassen is al helemaal lachwekkend.
Als
een model ze draagt, zien ze er nog best trendy uit en ze passen
volledig in de huidige rage van de kniekousen. Vraag is of het zal
aanslaan bij (rijke) fashionista's, feit blijft wel dat dit kledingstuk
moeilijk draagbaar is.
De tijd van tot in de puntjes verzorgde gelakte nagels, met of zonder
tekening, is voorgoed voorbij. Het nieuwste teken van stijl zijn nagels
waarvan het kleurtje al afschilfert.
Grunge
is in, tegenwoordig mag je kapsel een ontploft nest lijken en ook je
behabandje mag ook komen piepen. Om je nagellak hier op af te stemmen,
moet je gaan voor een slordige look. Modeontwerpster Amy Smilovic merkte
bij de moderedactrices van Vogue en Elle enkel schilfers van felrode
nagellak op, in de stijl van Lindsay Lohan, iets wat bij deze
uberfashionista's geen toeval kan geweest zijn.
De
designer liet zich hierdoor inspireren, betaalde voor een slechte
manicure en plaatste er foto's van op Facebook. "Deze look schreeuwt: ik
hou van rood en ben fashionable, maar heb geen tijd voor mijn nagels."
Als we modekenners mogen geloven, lopen we deze herfst en winter
met skinny lederen leggings of broeken rond. Enkele ontwerpers opteren
echter voor de brede variant waardoor de lederen broek een stuk
volwassener oogt.
De brede broek verscheen op de catwalk bij Aquascutum, Bottega Veneta
and Reed Krakoff, al dan niet gecombineerd met t-shirt in jawel, leder. (br.nina)
Ondanks de economische crisis doen luxegoederen het beter dan ooit. Vooral de chiquere artikelen van de keten LVMH kennen een ongeziene stijging.
LVMH verkoopt goederen van Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Guerlain maar ook champagnes zoals Moët&Chandon. Die laatste steeg zo'n 22% gedurende het afgelopen jaar. Bij de mode- en handtassendivisie was er een stijging merkbaar van 20%.
Kijk je op tegen koude voeten tijdens de winter? De originele
Sneeuwboots zijn vanaf deze winter getransformeerd tot comfortabele
winterschoenen: de Moon Boot West East.
De orginele Moon Boots
In tegenstelling tot de originele Moonboots hebben ze een linker en
rechterkant en zitten ze even comfortabel als een gewone winterschoen.
Een hele waaier van kleuren, designs en afwerkingen zijn voorhanden.
Ideaal tijdens een dagje wintershoppen, als je 't ons vraagt, met of
zonder sneeuw.
In 2011 viert de,
in 1971 ontworpen Moon Boot, zijn 40ste verjaardag. De voetafdrukken
van de eerste mensen op de maan inspireerde indertijd ontwerper
Giancarlo Zanatta om iets gelijkaardigs te ontwerpen om in de sneeuw te
wandelen. (br.nina)
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
De modeontwerpster Diane von Fustenberg zal binnenkort haar eigen parfum- en make-upcollectie lanceren. Dat laat Von Furstenberg zelf weten.
Von
Furstenberg zal starten met de lancering van een uniek parfum, waar ze
"ruim anderhalf jaar aan gesleuteld heeft". Daarna volgt een volledige
make-upcollectie.
De modeontwerpster is niet aan haar beginstuk
toe. Zo lanceerde ze in 1983 al een eigen, succesvolle make-up- en
parfumlijn genaamd Tatiana, maar die verkocht ze eventjes later.
Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt
"Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt"
De kleur van lingerie van een vrouw verklapt haar persoonlijkheid in bed, dat beweert een Britse psychologe althans.
De
resultaten van een Britse enquête tonen aan dat 72 procent van de dames
tegenwoordig voor vleeskleurige of neutrale lingerie kiest, ze blijven
ver weg witte of kanten setjes. Winkelketen Debenhams beaamt dit, de
verkoopscijfers van vleeskleurige beha's en slipjes steeg met 38
procent. Celebs als Eva Mendes en Katy Perry zouden hier
verantwoordelijk voor zijn. Deze eerste onthulde onlangs dat ze zich het
meest sexy voelde in basisondergoed en Katy Perry droeg een
vleeskleurig setje op de cover van het magazine Rolling Stone.
Experte
Donna Dawson: "Warme kleuren als rood, oranje en geel zorgen voor
gevoelens van opwinding en vitaliteit, ze verhogen de bloeddruk,
hartslag en ademhaling. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke,
makkelijke, open en nuchtere persoonlijkheid. Iemand die rood ondergoed
draagt, is gepassioneerd, energiek, dramatisch en gedreven. Ze is niet
verlegen om te vragen wat ze wil. Haar humeurigheid en zin voor drama
moet je er ook bijnemen. Dames met een roze beha en slipje zijn vaak
romantisch, zacht en hebben veel nood aan affectie. Ze is vrouwelijk
sensueel, maar zal nooit initiatief nemen. Zwart staat voor iemand die
krachtig en onafhankelijk is, maar ook zwoel. Ze heeft een subtiele
charme en is erg passioneel. Een witte beha is een teken van onschuld,
maar deze persoon staat open voor suggestie. Ze is een ijverige
leerlinge."
Deze herfst is leder niet meer weg te denken. Het materiaal wordt bij
elke ontwerper gretig gebruikt. Naast vesten, rokken en broeken bestaan
er nu ook lederen sokken.
Lederen sokken mogen gezien worden. Gedragen in halfopen schoeisel of
onder stoere enkellaarsjes, bezorgen ze zwart leder een nieuw en
eigentijds tintje.
Vraag blijft: hoe praktisch zijn deze lederen
kousen? Nemen we voortaan talkpoeder mee naar kantoor om stevig in onze
schoenen te blijven of trekken we nog een paar wollen sokjes onder het
nieuwste hebbeding? Feit is wel dat de lederen sokken echte eyecatchers
vormen. Opvallen doen ze en gelukkig draait het in de mode-industrie
daar vaak om.
Betsey Johnson is niet langer eigenaar van haar eigen modebedrijf. Niemand minder dan Steve Madden neemt de touwtjes in handen.
Steve Madden staat al langer bekend als een ware schoenengigant, en kondigde al een samenwerking met Katy Perry aan. Dat hij nu ook de teugels in handen neemt bij Betsey Johnson is een ware eer. "De naam Johnson zegt nog echt iets, het betekent nog echt heel wat in de modewereld. En ik ben fier om daar nu deel van uit te maken", aldus Madden.
De overname door Madden komt er nadat een goede vriendin en zakenpartner van Johnson eerder deze week aankondigde het merk te verlaten. (br.she)
Vrouwen hebben meestal een uitpuilende kleerkast, dat komt niet omdat ze maar blijven kopen, maar net omdat ze niets kunnen weggooien. Zo blijkt uit een Brits onderzoek.
Vrouwen hebben voor 350 euro aan ongebruikte kledij in hun kleerkast hangen. Door hun wisselende gewicht hebben ze bovendien drie verschillende kledingmaten die ze steeds bewaren voor het geval dat. De tien meest voorkomende items die nooit meer gedragen zullen worden zijn te kleine jeans, broeken, beha's, truien, vestjes, onderbroeken, rokken, jassen, T-shirts en zwemkledij.
Regen, wind, de zoektocht naar een sjaal en vallende bladeren... we
kunnen het niet meer ontkennen: de herfst is daar. Tijd dus om je
herfstkleren uit te halen en een overzicht te krijgen van je garderobe.
Eerste taak is grote kuis houden. Kies een bijstander (een vriendin, je
moeder, je zus) die je eerlijk zal zeggen wat je staat, en wat niet.
Maak de kledijselectie op basis van volgende vragen:
- Past het? (dieetbeloftes tellen niet mee!) - Wanneer heb je het voor het laatst gedragen en waarom? - Waarom draag je het niet (meer)? (het flatteert niet, zit niet lekker, je zweet erin?) - Kan je er iets anders mee doen? (smaller of wijder maken, stof gebruiken in een ander kledingstuk?)
Maak vervolgens drie stapels: wat je gaat houden, wat je gaat weggeven en wat definitief weg mag.
Vervolgens
begin je aan het onderhoud van de kledij: stop gaten in jaszakken, naai
knopen terug aan en maak scheuren - of laat het doen door iemand die
het kan. Breng ze altijd schoon naar een verstelatelier, zeker als ze
daarna nog geperst zullen worden. Dump een kasjmier trui niet te snel
omdat het niet helemaal meer in model is. Kasjmier laat zich herstellen.
Geliefde
kledingstukken die niet helemaal 'modieus' meer lijken, kan je laten
verstellen tot ze weer modern en mee lijken. Een rok met een A-lijn kan
versteld worden tot de modieuze kokerrok, broekspijpen kunnen aangepast
worden en jassen, neklijnen kunnen worden aangepast en mantels kunnen
een modernere touch krijgen. Kant kan gemakkelijk gebruikt worden om een
rok en jurkje langer te maken of de decolleté te verstoppen.
Is
een kledingsstuk echt helemaal uitgedragen maar kan je er geen afstand
van doen? Laat een professionele naaister het dan 'kopiëren'. Al is een
waarschuwing wel op zijn plaats: het origineel is altijd beter.
Wie
een goedgevulde kleerkast heeft, kan plaats maken door de (gewassen!)
zomerkledij netjes weg te stoppen in dozen zodat het veilig is voor
motten en verkleuring. Laat die winter maar komen!
Vrouwen zijn helemaal niet zo blij met kledingmaten die plots een pak groter lijken. Meer zelfs, negen op de tien zegt zich mateloos te ergeren in deze praktijken.
Winkelketens kiezen er steeds vaker voor om de kledingmaten iets groter te maken. Ze hopen zo dat vrouwen een goed gevoel krijgen bij hun winkel en gaan terugkomen bij een volgende shoppingtrip, maar niets is minder waar, zo blijkt uit een Brits onderzoek.
Zo moet zes op de tien meerdere outfits passen, omdat hun maat steeds verandert. De helft vindt dat dan ook pure tijdverspilling en nog eens acht op de tien vindt dat er dringend meer duidelijkheid over de maten moet komen. De helft van de vrouwen kiest er uit tijdsnood vaak voor om slechts in een beperkt aantal winkels opnieuw te gaan shoppen, omdat ze daar weten welke maat ze hebben. (br.she)
De Amerikaanse kledingproducent Abercrombie & Fitch heeft het
Belgische model Florian Van Bael ontslagen omdat hij een croissant zou
hebben gegeten tijdens een fotoshoot. Dat meldt The New York Times
vandaag. Andere bronnen melden echter dat Van Bael ontslagen werd wegens
het drinken van alcohol tijdens de shoot.
De kledingproducent
hanteert een strikt voedingsregime voor de modellen. Zo moeten ze zich
onder andere houden aan een uurrooster dat de maaltijden vastlegt. Van
Bael zou dat niet hebben opgevolgd.
"Ik denk niet dat de hele
kwestie rond een croissant draait, het is eerder een kwestie van
respect", luidt het bij het modellenbureau van Van Bael.
Het Spaanse accessoiremerk Uterquë heft een flagshipstore in Brussel geopend. Uterquë staat bekend omwille van zijn luxueuze accessoires.
Uterquë vertegenwoordigt de perfecte middenmoot tussen goedkopere ketens en highstreet fashion. De prijzen zijn ietsje duurder, maar de stuks zijn exclusiever, zo zijn van de meeste stuks slechts 400 exemplaren gemaakt.
Bij Uterquë vindt je handtassen, schoenen, sjaals, riemen, juwelen en een beperkte kledinglijn. (br.she)
De volle, dikke wenkbrauwen zijn deze winter terug. Op de
herfst/winter catwalks van Prada, Dolce&Gabbana en Calvin Klein
defileerden modellen met sterk aangezette exemplaren.
De impact van de mode heeft al effect op celebs als Emma Watson of
Scarlett Johansson. In navolging van Brooke Shields, paraderen ook zij
tegenwoordig met welvoorziene wenkbrauwen.
Dikkere
wenkbrauwen geven structuur aan het gezicht, trekken aandacht naar de
ogen en geven een jongere indruk. Laat het epileerpincet dus achterwege
en trek enkel de haartjes uit die buiten de haarlijn groeien.
Tip:
Ben je niet gezegend met een vollere haarlijn, kan je de wenkbrauwen
aanzetten met een donker poeder. Werk eventueel bij met een potlood en
kies voor bruin. Zwart maakt het geheel alleen maar zwaarder. (br.hln)
De Franse Vogue brengt volgende maand een jubileumeditie uit. En dat moet gevierd worden met de nodige shocks. Speciaal daarom portretteerde het blad het plus size model Crystal Renn als een vettige vreetzak.
Vlees, worst, kaas, pasta, zeevruchten, alles stopt Renn nonchalant in haar mond. Toch als het van Vogue afhangt. Zij brachten het topmodel wel op een erg opvallende wijze in beeld: als een vreetzak. Of ze met de bevestiging van het stereotype ook echt choqueren blijft echter de vraag. (br.she)
Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water
Calvin Klein trotseert Lucht, Aarde, Vuur en Water
Het nieuwste mannenondergoed van Calvin Klein 'Underwear X Elements'
brengt hulde aan de vier aarde-elementen: Lucht, Aarde, Vuur en Water.
Materiaal Opvallend
is dat het materiaal van de boxers aangepast is aan de vier
verschillende elementen. Vuur en Water zijn verkrijgbaar in een glad,
zijdeachtige microfiber-vezel. Lucht en Aarde zijn gemaakt uit luchtig
katoen.
Avontuur De brede tailleband levert
extra comfort, vooral bedoeld voor actieve en avontuurlijke heren. De
naam van elk element staat genoteerd op de binnenkant van de tailleband.
Zoals het elke ondergoedcampagne behoort, sieren een aantal smakelijke jongens de affiches.
Stijn Helsen, Marcel Vanthilt, Murielle Scherre, Delphine Boël, het
zijn maar enkele artiesten die hun zelfbeschilderde marcellekes veilen
ten voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.
Cesar Casier
Oktober is borstkankermaand en daarom sloegen Damart en Think-Pink de
handen in elkaar om borstkanker op een originele manier onder de
aandacht te brengen. Damart stelt zijn iconische onderlijfjes ter
beschikking van een aantal hippe artiesten die carte blanche krijgen om
de Damart'kes te lijf te gaan met verf, schaar en allerhande materiaal
dat tot hun verbeelding spreekt. Het ongetwijfelde resultaat? Een stel
prachtexemplaren die tijdens DSGNRMRKT geveild zullen worden ten
voordele van Think-Pink, de organisatie voor borstkankerpreventie.
Cesar Casier
Volgende
artiesten gingen de uitdaging aan: Stijn Helsen - Michaël Verheyden -
Tiany Kiriloff en haar Belmodo-team - Cesar Casier - Muriëlle Scherre -
Marcel Vanthilt - Delphine Boël - De Jeugd van Tegenwoordig - An
Lemmens.
Marcel Vanthilt
Wil jij zo een gecustomized Damart'ke bemachtigen? - Kom naar het Hasseltse Modemuseum op 2 oktober waar de onderlijfjes om 16.00 uur onder de hamer gaan.
Delphine Boël
- Of breng nu al je bod uit via mail op info@dsgnrmrkt.com met daarin: het onderlijfje waar je een bod op wilt doen + je bod + je naam, adres en telefoonnummer.
De
bieding via mail zal worden afgesloten op vrijdag 1 oktober om 18u. Het
hoogste bod wordt dan gebruikt als startbedrag van de veiling op
zaterdag.
Met de Parijse modeweek in het vizier, werden dit weekend groene
eco-modeshows gelopen. De Ethical Fashion Show is 's werelds grootste
modegebeuren voor ecologische mode. Meer dan 100 merken passeerden er de
revue.
Al voor de zevende keer wordt ecologische mode jaarlijks in Parijs
getoond met groeiend succes. Dit jaar werd het gebeuren zelfs in goede
banen geleid door Messe Frankfurt, de grootste trade-show organisator.
Ondanks de recessie, kent ethische mode nog groeipotentieel.
"Eco-fashion wordt professioneler", stelt Gilles Richard,
verantwoordelijke van het kindermerk La Queue du Chat vast. "Na zeven
jaar lijkt het geheel op een echte beurs voor handelaars".
De
getoonde kleding varieert van zeer indrukwekkend en vreemd tot
draagbaar en commercieel. Zo passeren vele jurken in organisch katoen,
zijde of gerecycleerde lederen schoenen de revue, maar ook zeer
bijzondere exemplaren als de jurk gemaakt uit gerecycleerde
filmrolletjes of de stofjes van bananen, mos-of ananasvezels.
Ethische mode kent een ware opmars. Ondanks de recessie verviervoudigde de omzet de laatste vijf jaar.
Ook
in Londen paradeerden vorige week de eerste eco-liefhebbers tijdens de
Estethica modeshow. Al claimen de Parijse organisatoren dat de mosterd
van de eco-mode opnieuw in Parijs ligt, net als de couture en
pret-a-porter.
Een jeans is een must-have in elke garderobe. Nieuw onderzoek wijst
uit dat van alle kleding, jeans de beste investering blijft.
Onderzoekers in Londen berekenden hoe vaak een jeansbroek gedragen
wordt. Daaruit stelden ze een kosten-per-keer ratio op, de prijs gedeeld
door het aantal pasbeurten. Voor jeans ligt de waarde een stuk lager in
vergelijking met andere kledingstukken. Enkel ondergoed en T-shirts
scoren beter.
Het typische paar
jeans, met een gemiddelde kostprijs van 44 euro, wordt 428 keer
gedragen, wat neerkomt op 10 cent per pasbeurt. Ter vergelijking: een
legging, met een kostprijs van 10,95 euro wordt slechts 68 keer gedragen
en bedraagt 16 cent per keer.
De
cijfers staan in het rapport van de London's Science Museum. Bij het
onderzoek werden de kleerkasten van 3000 vrouwen nagekeken. (br.hln)