Dankzij celebs als Fergie en Rihanna zijn vlijmscherpe, puntige
stilettonagels ontzettend populair. Schoonheidssalons in New York
krijgen hier voortdurend vraag naar.
Stilettonagels
zijn puntig en scherp en zijn erg smal vooraan. Ze zijn niet alleen erg
populair bij trendy zangeressen, maar ook modellen en trendy
feestmeisjes lopen er steeds vaker mee rond. "Het is een erg dramatische
look, maar zeer populair. Vrouwen houden ervan omdat het de vingers en
handen langer en slanker doet lijken. Voor op de werkvloer is het echter
niet echt gepast", aldus eigenares Irene Nahon van het nagelsalon FiFi
Nail Salon in Manhattan, New York. Je kan kiezen welke nagellak je laat
zetten of dat je er juwelen aan toevoegen. Vogelns Irene is zwart
momenteel de poplairste kleur. De nagels worden gelijmd met UV-gel en
blijven dus zolang tot ze uitgegroeid zijn.
Nagels van Rihanna.
Je
moet echter wel lijden voor deze trend. "Mensen moeten wel voorzichtig
zijn met dit soort manicure . Je kan jezelf in het oog raken. Ik zag het
al veel vaker gebeuren dan je zou denken. Mannen zijn er ook niet echt
dol op", aldus de eigenares Jamie Ahn van Acqua Beauty Bar and Townhouse
Spa in Manhattan.
Een controversiële reclamecampagne voor modemerk Calvin Klein wordt
op last van de reclamewaakhond stopgezet in een aantal Australische
grootsteden. De affiches zouden beelden van geweld en verkrachting
oproepen.
The Advertising Standards Bureau verklaarde dat het de klachten over de
affiches gegrond vindt. Op de foto's, die op billboard-formaat te zien
zijn in onder meer Sydney en Melbourne, is te zien hoe een bijna naakte
vrouw vastgehouden wordt door een man, terwijl een andere aan haar haren
trekt.
Agressief en vrouwonvriendelijk Het
beeld zorgde voor behoorlijk wat misnoegde reacties: er werden meer dan
50 klachten tegen de campagne ingediend. Ook mensen die slachtoffers van
zedendelicten begeleiden en groepen voor vrouwenrechten hadden zich al
zeer negatief uitgelaten over de CK-affiche.
"Als we doorgaan
toekomstige generaties jonge mannen te onderwerpen aan dit spervuur van
agressieve, vrouwonvriendelijke, seksueel overladen en gewelddadige
beelden in reclame, porno, films en games, zal het geweld tegen vrouwen
en meisjes blijven toenemen", zegt psychologe Alison Grundy.
Wol is komend seizoen niet weg te slaan uit onze garderobe, maar hoe draag je het nu best?
Wol
kan al snel oubollig lijken, kies daarom voor hippe accessoires en zorg
steeds voor een goede combinatie tussen wollen artikelen en andere
soorten stoffen.
Ga bijvoorbeeld voor een wollen jurkje, ook
bekend als de jumper dress, of de oversized trui. Het jurkje is door
zijn korte karakter perfect geschikt voor kniehoge laarzen, maar ook
elegante hoge hakken passen er perfect onder. Sjaals
Sjaals
mogen dit seizoen groter dan groots zijn. Ga voor veelkleurige wollen
exemplaren. Heb je enkel dunne wollen sjaaltjes? Combineer er dan een
paar.
Wollen truitjes kunnen je vormen al snel verdoezelen. Om je
toch extra vrouwelijk te laten lijken is het belangrijk om het truitje
uit te balanceren met een skinny jeans of een aansluitende rok. Gala
Wil
je je galakleed opfleuren met wat wol? Dan kan je perfect een slordig
gebreid vestje combineren met een strakke galajurk. Klinkt raar, maar
het ziet er fabelachtig uit. (br.she)
De toga, het kledingstuk van de advocatuur, is aan vernieuwing toe.
Het Flanders Fashion Institute en de Vlaamse Conferentie bij de Balie
van Antwerpen daagt ontwerpers uit om aan het uniform een nieuwe, hippe
toets te geven.
Onder de vorm van een wedstrijd, Toga125, mogen alle studenten van de
verschillende Mode Academies eraan deelnemen. Bedoeling is de toga in
een compleet ander daglicht te stellen. Naast het praktische en
eigentijdse aspect , mogen zelfs uitzinnige en kleurrijke stijlelementen
verweven worden.
Voor de ontwerpers
is vooreerst een studiedag gepland waarop alle aspecten van het uniform
uit de doeken wordt gedaan. Op 27 mei 2011 worden dan de nieuwe toga's
geshowd op een catwalk in het justitiepaleis van Antwerpen. Meer info: www.toga125.be.
Het lijkt nog zo ver weg, maar voor je het
weet is dat winterse weertje alweer ver achter ons en komen de eerste
lentestralen piepen. Dankzij onze tips kan je nu al beginnen zoeken naar
de nieuwste trends van de lente/zomer 2011. Kleuren
Volgend
seizoen kies je ofwel voor kleur ofwel voor wit. Opvallendste kleuren
zijn feloranje, koraal, fuchsia en neonkleuren. Ben je niet zo'n fan van
kleurrijke kledij? Ga dan resoluut voor wit. Wit, en zeker in T-shirts,
is hipper dan ooit. Natuur
In de prints maken we een
terugkeer naar de natuur. Geen opvallende grafische prints meer, maar
leuke natuurtaferelen. Fruit- en dierafbeeldingen doen het beter dan
ooit. Ga je toch voor iets anders? Kies dan voor opvallende
streepjespatronen. Gezien bij Prada, en een zeker trend in wording. Lengte
De
roklengte wordt iets korter dan dit seizoen. In de lente komen onze
jurkjes en rokken tot op de helft van onze kuit. Broeken zijn dan weer
superlang en redelijk smal. Geen skinny jeans maar ook geen
wijduitlopende pijpen.
Tuniekjes en jurkjes worden dan weer erg
ruim. Geen aansluitende kledingstukken bij Marc Jacobs, maar frisse,
losse kledij gecombineerd met strakkere rokjes om toch de vrouwelijke
vormen te behouden. Stof
En wat met de stofjes? In de lente
stappen we zeker af van de bonttrend van dit najaar en kiezen we weer
voor oude klassiekers zoals katoen. Haast iedere collectie bestond
grotendeels uit katoenen stukken. Look
Wil je een algemene
look creëren? Ga dan voor een 'jongen versus meisje' look. Hou je
vrouwelijkheid in stand, maar kies voor stoere accessoires en laat je
haar in een kort kopje knippen. (br.she)
Schoenenkoning Christian Louboutin ontwierp de meest sexy pump van het jaar. Het gaat om een peep toe bezet met kristallen.
Bijna
8.000 mensen selecteerden de pumps van Christian Louboutin uit de 23
designerschoenen als het meest sexy. Deze is transparant, heeft een
ultrahoge hak en is bezet met kristallen. Ook creaties van Giuseppe
Zanotti, Dolce & Gabbana en Jimmy Choo haalden de top vijf van
sensueel schoeisel.
Modehuis Rodarte, bekend om zijn gewaagde ontwerpen, lanceerde
kleurrijke sokken die gemaakt zijn van de haren van de angorageit, wat
de hoge kostprijs van 360 euro deels kan verklaren. Niet alleen dit,
maar ook dat de sokken vol gaten zitten maken het zo'n bizar kledingstuk
en het feit dat je ze niet kan wassen is al helemaal lachwekkend.
Als
een model ze draagt, zien ze er nog best trendy uit en ze passen
volledig in de huidige rage van de kniekousen. Vraag is of het zal
aanslaan bij (rijke) fashionista's, feit blijft wel dat dit kledingstuk
moeilijk draagbaar is.
De tijd van tot in de puntjes verzorgde gelakte nagels, met of zonder
tekening, is voorgoed voorbij. Het nieuwste teken van stijl zijn nagels
waarvan het kleurtje al afschilfert.
Grunge
is in, tegenwoordig mag je kapsel een ontploft nest lijken en ook je
behabandje mag ook komen piepen. Om je nagellak hier op af te stemmen,
moet je gaan voor een slordige look. Modeontwerpster Amy Smilovic merkte
bij de moderedactrices van Vogue en Elle enkel schilfers van felrode
nagellak op, in de stijl van Lindsay Lohan, iets wat bij deze
uberfashionista's geen toeval kan geweest zijn.
De
designer liet zich hierdoor inspireren, betaalde voor een slechte
manicure en plaatste er foto's van op Facebook. "Deze look schreeuwt: ik
hou van rood en ben fashionable, maar heb geen tijd voor mijn nagels."
Als we modekenners mogen geloven, lopen we deze herfst en winter
met skinny lederen leggings of broeken rond. Enkele ontwerpers opteren
echter voor de brede variant waardoor de lederen broek een stuk
volwassener oogt.
De brede broek verscheen op de catwalk bij Aquascutum, Bottega Veneta
and Reed Krakoff, al dan niet gecombineerd met t-shirt in jawel, leder. (br.nina)
Ondanks de economische crisis doen luxegoederen het beter dan ooit. Vooral de chiquere artikelen van de keten LVMH kennen een ongeziene stijging.
LVMH verkoopt goederen van Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Guerlain maar ook champagnes zoals Moët&Chandon. Die laatste steeg zo'n 22% gedurende het afgelopen jaar. Bij de mode- en handtassendivisie was er een stijging merkbaar van 20%.
Kijk je op tegen koude voeten tijdens de winter? De originele
Sneeuwboots zijn vanaf deze winter getransformeerd tot comfortabele
winterschoenen: de Moon Boot West East.
De orginele Moon Boots
In tegenstelling tot de originele Moonboots hebben ze een linker en
rechterkant en zitten ze even comfortabel als een gewone winterschoen.
Een hele waaier van kleuren, designs en afwerkingen zijn voorhanden.
Ideaal tijdens een dagje wintershoppen, als je 't ons vraagt, met of
zonder sneeuw.
In 2011 viert de,
in 1971 ontworpen Moon Boot, zijn 40ste verjaardag. De voetafdrukken
van de eerste mensen op de maan inspireerde indertijd ontwerper
Giancarlo Zanatta om iets gelijkaardigs te ontwerpen om in de sneeuw te
wandelen. (br.nina)
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
De modeontwerpster Diane von Fustenberg zal binnenkort haar eigen parfum- en make-upcollectie lanceren. Dat laat Von Furstenberg zelf weten.
Von
Furstenberg zal starten met de lancering van een uniek parfum, waar ze
"ruim anderhalf jaar aan gesleuteld heeft". Daarna volgt een volledige
make-upcollectie.
De modeontwerpster is niet aan haar beginstuk
toe. Zo lanceerde ze in 1983 al een eigen, succesvolle make-up- en
parfumlijn genaamd Tatiana, maar die verkocht ze eventjes later.
Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt
"Kleur lingerie verklapt hoe vrouw zich in bed gedraagt"
De kleur van lingerie van een vrouw verklapt haar persoonlijkheid in bed, dat beweert een Britse psychologe althans.
De
resultaten van een Britse enquête tonen aan dat 72 procent van de dames
tegenwoordig voor vleeskleurige of neutrale lingerie kiest, ze blijven
ver weg witte of kanten setjes. Winkelketen Debenhams beaamt dit, de
verkoopscijfers van vleeskleurige beha's en slipjes steeg met 38
procent. Celebs als Eva Mendes en Katy Perry zouden hier
verantwoordelijk voor zijn. Deze eerste onthulde onlangs dat ze zich het
meest sexy voelde in basisondergoed en Katy Perry droeg een
vleeskleurig setje op de cover van het magazine Rolling Stone.
Experte
Donna Dawson: "Warme kleuren als rood, oranje en geel zorgen voor
gevoelens van opwinding en vitaliteit, ze verhogen de bloeddruk,
hartslag en ademhaling. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke,
makkelijke, open en nuchtere persoonlijkheid. Iemand die rood ondergoed
draagt, is gepassioneerd, energiek, dramatisch en gedreven. Ze is niet
verlegen om te vragen wat ze wil. Haar humeurigheid en zin voor drama
moet je er ook bijnemen. Dames met een roze beha en slipje zijn vaak
romantisch, zacht en hebben veel nood aan affectie. Ze is vrouwelijk
sensueel, maar zal nooit initiatief nemen. Zwart staat voor iemand die
krachtig en onafhankelijk is, maar ook zwoel. Ze heeft een subtiele
charme en is erg passioneel. Een witte beha is een teken van onschuld,
maar deze persoon staat open voor suggestie. Ze is een ijverige
leerlinge."
Deze herfst is leder niet meer weg te denken. Het materiaal wordt bij
elke ontwerper gretig gebruikt. Naast vesten, rokken en broeken bestaan
er nu ook lederen sokken.
Lederen sokken mogen gezien worden. Gedragen in halfopen schoeisel of
onder stoere enkellaarsjes, bezorgen ze zwart leder een nieuw en
eigentijds tintje.
Vraag blijft: hoe praktisch zijn deze lederen
kousen? Nemen we voortaan talkpoeder mee naar kantoor om stevig in onze
schoenen te blijven of trekken we nog een paar wollen sokjes onder het
nieuwste hebbeding? Feit is wel dat de lederen sokken echte eyecatchers
vormen. Opvallen doen ze en gelukkig draait het in de mode-industrie
daar vaak om.
Betsey Johnson is niet langer eigenaar van haar eigen modebedrijf. Niemand minder dan Steve Madden neemt de touwtjes in handen.
Steve Madden staat al langer bekend als een ware schoenengigant, en kondigde al een samenwerking met Katy Perry aan. Dat hij nu ook de teugels in handen neemt bij Betsey Johnson is een ware eer. "De naam Johnson zegt nog echt iets, het betekent nog echt heel wat in de modewereld. En ik ben fier om daar nu deel van uit te maken", aldus Madden.
De overname door Madden komt er nadat een goede vriendin en zakenpartner van Johnson eerder deze week aankondigde het merk te verlaten. (br.she)
Vrouwen hebben meestal een uitpuilende kleerkast, dat komt niet omdat ze maar blijven kopen, maar net omdat ze niets kunnen weggooien. Zo blijkt uit een Brits onderzoek.
Vrouwen hebben voor 350 euro aan ongebruikte kledij in hun kleerkast hangen. Door hun wisselende gewicht hebben ze bovendien drie verschillende kledingmaten die ze steeds bewaren voor het geval dat. De tien meest voorkomende items die nooit meer gedragen zullen worden zijn te kleine jeans, broeken, beha's, truien, vestjes, onderbroeken, rokken, jassen, T-shirts en zwemkledij.
Regen, wind, de zoektocht naar een sjaal en vallende bladeren... we
kunnen het niet meer ontkennen: de herfst is daar. Tijd dus om je
herfstkleren uit te halen en een overzicht te krijgen van je garderobe.
Eerste taak is grote kuis houden. Kies een bijstander (een vriendin, je
moeder, je zus) die je eerlijk zal zeggen wat je staat, en wat niet.
Maak de kledijselectie op basis van volgende vragen:
- Past het? (dieetbeloftes tellen niet mee!) - Wanneer heb je het voor het laatst gedragen en waarom? - Waarom draag je het niet (meer)? (het flatteert niet, zit niet lekker, je zweet erin?) - Kan je er iets anders mee doen? (smaller of wijder maken, stof gebruiken in een ander kledingstuk?)
Maak vervolgens drie stapels: wat je gaat houden, wat je gaat weggeven en wat definitief weg mag.
Vervolgens
begin je aan het onderhoud van de kledij: stop gaten in jaszakken, naai
knopen terug aan en maak scheuren - of laat het doen door iemand die
het kan. Breng ze altijd schoon naar een verstelatelier, zeker als ze
daarna nog geperst zullen worden. Dump een kasjmier trui niet te snel
omdat het niet helemaal meer in model is. Kasjmier laat zich herstellen.
Geliefde
kledingstukken die niet helemaal 'modieus' meer lijken, kan je laten
verstellen tot ze weer modern en mee lijken. Een rok met een A-lijn kan
versteld worden tot de modieuze kokerrok, broekspijpen kunnen aangepast
worden en jassen, neklijnen kunnen worden aangepast en mantels kunnen
een modernere touch krijgen. Kant kan gemakkelijk gebruikt worden om een
rok en jurkje langer te maken of de decolleté te verstoppen.
Is
een kledingsstuk echt helemaal uitgedragen maar kan je er geen afstand
van doen? Laat een professionele naaister het dan 'kopiëren'. Al is een
waarschuwing wel op zijn plaats: het origineel is altijd beter.
Wie
een goedgevulde kleerkast heeft, kan plaats maken door de (gewassen!)
zomerkledij netjes weg te stoppen in dozen zodat het veilig is voor
motten en verkleuring. Laat die winter maar komen!
Vrouwen zijn helemaal niet zo blij met kledingmaten die plots een pak groter lijken. Meer zelfs, negen op de tien zegt zich mateloos te ergeren in deze praktijken.
Winkelketens kiezen er steeds vaker voor om de kledingmaten iets groter te maken. Ze hopen zo dat vrouwen een goed gevoel krijgen bij hun winkel en gaan terugkomen bij een volgende shoppingtrip, maar niets is minder waar, zo blijkt uit een Brits onderzoek.
Zo moet zes op de tien meerdere outfits passen, omdat hun maat steeds verandert. De helft vindt dat dan ook pure tijdverspilling en nog eens acht op de tien vindt dat er dringend meer duidelijkheid over de maten moet komen. De helft van de vrouwen kiest er uit tijdsnood vaak voor om slechts in een beperkt aantal winkels opnieuw te gaan shoppen, omdat ze daar weten welke maat ze hebben. (br.she)
De Amerikaanse kledingproducent Abercrombie & Fitch heeft het
Belgische model Florian Van Bael ontslagen omdat hij een croissant zou
hebben gegeten tijdens een fotoshoot. Dat meldt The New York Times
vandaag. Andere bronnen melden echter dat Van Bael ontslagen werd wegens
het drinken van alcohol tijdens de shoot.
De kledingproducent
hanteert een strikt voedingsregime voor de modellen. Zo moeten ze zich
onder andere houden aan een uurrooster dat de maaltijden vastlegt. Van
Bael zou dat niet hebben opgevolgd.
"Ik denk niet dat de hele
kwestie rond een croissant draait, het is eerder een kwestie van
respect", luidt het bij het modellenbureau van Van Bael.
Het Spaanse accessoiremerk Uterquë heft een flagshipstore in Brussel geopend. Uterquë staat bekend omwille van zijn luxueuze accessoires.
Uterquë vertegenwoordigt de perfecte middenmoot tussen goedkopere ketens en highstreet fashion. De prijzen zijn ietsje duurder, maar de stuks zijn exclusiever, zo zijn van de meeste stuks slechts 400 exemplaren gemaakt.
Bij Uterquë vindt je handtassen, schoenen, sjaals, riemen, juwelen en een beperkte kledinglijn. (br.she)