Duitse onderzoekers hebben na een microscopische analyse van haar de
oorzaak van een 'bad hair day' ontdekt. Dankzij dit onderzoek kan een
nieuwe generatie haarproducten ontwikkeld worden waarmee het einde van
de 'bad hair day' in zicht zou komen.
Shampoos De
onderzoekers zeggen dat de resultaten van dit onderzoek alles van een
'bad hair day' tot gespleten punten kan voorkomen met een nieuwe
generatie van shampoos, conditioners en andere haarproducten.
Twee redenen Analyses
toonden aan dat haar ruw en moeilijk te kammen is door twee redenen. De
eerste reden is het over elkaar wrijven van ruwe haren, dat veroorzaakt
schade aan het haaroppervlak. Ruw haar zorgt voor meer wrijving dan
gladde haren, wat een nog ruwer gevoel veroorzaakt en het moeilijker
maakt om te kammen. Om haar zachter te maken, moeten shampoos actieve
elementen bevatten zodat ruw haar zachter wordt en zo ook minder
wrijving veroorzaken.
De tweede oorzaak is een negatieve lading
die ontstaat aan het haaroppervlak, dit zorgt ervoor dat haren elkaar
afstoten. Om dit probleem op te lossen, moeten shampoos ontwikkeld
worden met positieve deeltjes, om zo een zachter gevoel te creëren.
Maar de juiste formule om een eind te maken aan 'bad hair days' zal ook
rekening moeten houden met externe factoren als vochtigheid en
kleverigheid, zeggen de onderzoekers.
Natuurlijker "De
vraag naar producten om haar natuurlijker te laten lijken, groeit
steeds meer", zegt een van de onderzoekers. "We kunnen nu talloze
vrouwen helpen met dit eerste onderzoek dat de krachten meet die
haarvezels op elkaar uitoefenen. Slecht vallend haar is namelijk voor
vele vrouwen een reden om een hele dag slecht in het vel te zitten."
(br.Nina)
Kant associëren we haast automatisch met onze grootmoeders, Madonnna in
de jaren '90 of nonnen. Maar deze herfst kent kant een 'revival'. Prada
besliste dat deze stof niet langer vulgair of ouderwets is en de rest
van de modewereld volgde.
Luxe Prada
merk bewijst dat kant een luxueuze en geen vulgaire stof is, de
ontwerpster gingen aan de slag met stijlvolle bloemenpatronen. Prada
maakt donkere jurken met daaronder een stof in huidskleur zodat het
lijkt of je er niets onder aan hebt. Het merk houdt zich aan zwart,
Armani experimenteert met kleuren als blauw en combineert met zwierige
jurkjes.
Suggestief Als je deze trend wil
kopiëren, kies je best voor een zwarte jurk helemaal uit kant of een
stuk met enkele details. Het mag best wel wat suggestief zijn en je mag
bijvoorbeeld wat lingerie laten zien, zolang het niet ordinair wordt.
Helemaal stijlvol is een blouse met een subtiel detail als een
kantkraag.
De Amerikaanse modebijbel 'Vogue' wijdt in het nieuwe nummer een speciaal artikel aan de meest invloedrijke mode-Belg. Is dat dan Dries Van Noten? Of Walter Van Beirendonck? Nee: Martin Margiela. Een Limburger die zo onzichtbaar is dat velen eraan twijfelen of hij wel echt bestaat. Voor het grote publiek is hij een onbekende, voor ingewijden een held. Feit is dat Martin Margiela (51) al twintig jaar in de mode actief is. Een jubileum dat in september gevierd wordt met een grote tentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum, en dat de belangrijkste internationale kranten en tijdschriften ertoe brengt de in Leuven geboren Limburger te eren.
Vogue doet het in september, de Britse Independent in juli en de International Herald Tribune deed het in de lente. Wie in die artikels op zoek gaat naar foto's of straffe uitspraken van Margiela, komt van een kale reis terug. Want de man heeft zich in al die jaren nog nooit laten fotograferen en hij geeft ook geen interviews. Alleen per fax wil hij nog wel eens op vragen antwoorden. Dus gaat Margiela door het leven als 'de onzichtbare superster van de mode'.
Maar hij bestaat. Dat kan zijn broer Luc beamen, die een kapsalon uitbaat in Genk. En dat bevestigt ook Kaat Debo van het ModeMuseum, glimlachend. 'Ik heb hem al ontmoet. Hij wil alleen niet dat de aandacht gefocust wordt op zijn persoon.'
Margiela studeerde in 1979 af aan de Antwerpse Mode Academie. Vaak noemt men hem de zevende van de Antwerp Six : de groep ontwerpers die België op de modekaart plaatste en die beroemde namen telt als Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester en Dries Van Noten.
Van 1984 tot 1987 werkte hij als assistent van Jean Paul Gaultier, vooraleer hij in 1988 met Maison Martin Margiela zijn eigen modehuis oprichtte in Parijs. In 1989 presenteerde hij zijn eerste damescollectie en in 1998 zijn eerste mannenlijn.
Van enige naamcultus is de man wars: het etiket in zijn kleren is wit, zonder opschrift, en is met vier steken vastgenaaid.
In 1998 maakte Margiela een opvallende promotie toen hij werd benoemd als creatief directeur van de damescollectie van Hermès. In 2003 legde hij zich weer volledig toe op zijn eigen huis.
'Iedereen is door Margiela beïnvloed', bekende de populaire Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs eerder dit jaar. 'Van Jil Sander, tot Prada en John Galliano.'
Kaat Debo sluit zich daarbij aan. 'Margiela heeft een heel eigen visie. Hij zet zich af tegen wat in de modewereld gebruikelijk is: de cultus van sterren, gezichten en topmodellen. Hij stelt het systeem achter de mode in vraag. Wil geen slaaf zijn van trends. Vandaar dat hij vaak enkele seizoenen voortborduurt op eenzelfde idee.'
'Maar het knappe is dat hij zich daarbij toch niet in de marge heeft geplaatst. Het zou makkelijk zijn om te staan roepen van aan de zijlijn, maar dat doet hij bewust niet. Hij heeft van binnenuit zijn eigen visie ontwikkeld.(br.Het Nieuwsblad)
Een op drie mannen helpt zijn partner soms bij het ontharen. Verder
blijkt uit Nederlands onderzoek dat haast alle vrouwen zich ontharen.
Ontharen 99
procent van de vrouwen onthaart zich wel eens. Tweederde doet dat
minstens een keer per week. De populairste streek om te ontharen zijn
de oksels, gevolgd door de bikinilijn en de benen. Bij de mannen helpt
27 procent zijn partner bij het ontharen, 8 procent doet dat
regelmatig. 15 procent helpt niet, maar zou dit wel graag willen, zegt
rtl.nl.
Bikinilijn Als vrouwen hun
bikinilijn in model houden, kiest een derde voor een driehoekje. Maar
ook een smal streepje is populair met 29 procent. Een op de vijf dames
wisselt wel eens van model bij de bikinilijn.
Het grootste
deel van de mannen (92 procent) stelt het op prijs dat een vrouw haar
bikinilijn onderhoudt. Een kwart van de mannen vindt een ongeschoren
vrouwelijke schaamstreek geen probleem, 16 procent daarentegen vindt
het niet netjes. Mannen verkiezen met 21 procent een volledig onthaarde
schaamstreek.
Je hoeft geen fortuin te spenderen aan een uitgebreide
schoenencollectie. Een vrouw heeft namelijk slechts 8 paar
verschillende soorten nodig. Met deze essentiële schoenen, kun je elke
situatie en gelegenheid aan.
Platte ballerina's Je
kunt kiezen uit een paar uit leder of stof, prints of een felle kleur.
In de zomer combineer je ballerina's met zowat alles: shorts, rokjes,
jeans en zelfs een capribroek. Het zijn ook de ideale schoenen om te
wandelen. Als je voor een chiquere versie met bijvoorbeeld pailletjes
kiest, maken ze je party-outfit helemaal af.
Klassieke zwarte pumps Zwarte, lederen pumps zijn ideaal voor een sollicitatiegesprek en meetings. Maar je kunt ze ook dagelijks voor het werk dragen.
Enkellaarsjes Enkellaarsjes
zijn ideaal voor in de lente en de herfst. Je kunt ze ook met zowat
elke outfit combineren. Kies voor een trendy paar maar in een neutrale
kleur als zwart of bruin en voor een stevig materiaal.
Klein hakje Schoenen
met een klein hakje zitten heel comfortabel, maar zijn net dat ietsje
chiquer dan platte schoenen. Ze geven je ook een elegantere houding en
maken je outfit vrouwelijker. Je hebt een enorm aanbod van schoenen met
klein hakje: pumps, laarzen en enkellaarsjes.
Laarzen Je
hebt een ontzettend grote keuze aan laarzen. Kies dus voor een paar dat
bij je past. Omdat laarzen vaak een investering zijn, kies je best voor
een tijdloos ontwerp. Ze zijn heel veelzijdig, in de winter kun je ze
zowel dragen over je skinny jeans als op een mooi rokje.
Sportschoenen Kies
een paar sportschoenen die passen bij de sport die je beoefent. Als je
volleyball speelt of aan aerobic doet, koop je schoenen geschikt voor
sportzalen. Hierbij is het niet belangrijk dat je op het uiterlijk let,
maar wel op de steun en comfort die de schoen biedt.
Relaxschoenen Na
een lange werkdag heb je ook makkelijke schoenen nodig. Kies voor een
paar waarmee je in de winter lekker warm in huis kunt rondlopen. Het
moeten schoenen zijn die je meteen aan relaxen doen denken.
Extravagant Elke
vrouw heeft recht op een schoenen die ze in een onbezonnen bui kocht.
Of het nu schoenen zijn met een hak van meer dan 10 cm of fel oranje
exemplaren, jij mag kiezen. Meestal word je meteen verliefd op deze
schoenen en brengen ze het gekke in je naar boven. (ep)(br.Nina)
Percy Irausquin overleed woensdag plotseling op 39-jarige leeftijd
Hij ontwierp de trouwjurk van Katja Schuurman, de galajurk die regisseuse Suzie Templeton naar de Oscar-uitreiking droeg en de jurk waarin actrice Maryam Hassouni een Emmy Award in ontvangst nam. Beroemdheden lopen en masse weg met de supervrouwelijke en kleurrijke creaties van modeontwerper Percy Irausquin. Modekenners noemen hem in één adem met Nederlandse topontwerpers als Mart Visser, Viktor & Rolf en Frans Molenaar. Badkamer Woensdag overleed hij plotseling op 39-jarige leeftijd, na een ongelukkige val in zijn woning. Het is een zwarte dag voor de mode-industrie, reageerde een woordvoerder van MODINT, de ondernemersvereniging van de mode- en interieurbranche.
Zijn ex-vriend Arjan Mallie trof Irausquin gisteren dood aan op de vloer van diens badkamer. Vooralsnog wordt ervan uitgegaan dat hij is uitgegleden. Mallie werd ongerust toen Percy al anderhalve dag onbereikbaar was. Uiteindelijk ging hij samen met de politie Irausquins huis in Amsterdam binnen. Fashion Week Percy Irausquin (1969) werd geboren op Aruba. Zijn liefde voor mode kreeg hij met de paplepel ingegoten: hij groeide op met vijf zussen. Op zijn 21ste, toen hij na twee jaar hard werken in een kledingwinkel genoeg geld bij elkaar had gespaard, verhuisde Irausquin naar Nederland. Hij volgde de MBO-opleiding Kleding en Mode, studeerde aan de Rietveld Academie en voltooide daarna de gerenommeerde modeopleiding aan het Fashion Institute in Arnhem.
Irausquins grote doorbraak kwam in 2001. Toen won hij de Frans Molenaar Coutureprijs, die jaarlijks wordt toegekend aan een jonge talentvolle modeontwerper. In 2005 debuteerde hij op de Fashion Week. Vanaf dat moment stond hij bekend om zijn hypervrouwelijke signatuur: blote ruggen, ragfijne bandjes, strikken, linten en ruches. Zijn missie was vrouwen er zo optimaal mogelijk uit te laten zien. Blue Blood Maar behalve loftuitingen en een prijzenregen kende Irausquin ook tegenslag in zijn carrière. Vorig jaar beëindigde zakenpartner Steve te Pas, bekend van het spijkerbroekenmerk Blue Blood, hun samenwerking. Irausquin moest daardoor noodgedwongen zijn boetiek in de Amsterdamse Cornelis Schuytstraat sluiten. Erger nog: de ontwerper mocht zijn eigen naam niet meer gebruiken. De bodem verdween onder mijn voeten, zei hij destijds in De Telegraaf. Ik sloot me thuis op, keek alleen nog maar tv en liet mijn baard staan. Ik heb emmers vol gehuild.
Maar Irausquin krabbelde weer op en ging onder de nieuwe naam PRC Collection verder. Met behulp van de Zantman Modegroep kon hij weer doen waar hij zo briljant in was: een prêt-à-porter-collectie ontwerpen. In mei dit jaar won Irausquin nog de Designer of the Year Award en gisteren werd voor zijn overlijden bekend werd aangekondigd dat de Amsterdammer ook genomineerd is voor de Dutch Fashion Award. Angelique Westerhof, directeur en oprichtster van de Dutch Fashion Foundation, is geschokt. Zijn dood is een groot verlies voor de Nederlandse mode. Ik ken hem al sinds zijn studietijd in Arnhem. Toen was hij al geniaal. Zijn stage bij Christian Lacroix is erg belangrijk geweest, bij dat modehuis leerde hij zijn techniek. Ik betreur het zeer dat zijn invloed op de internationale mode nooit tot volle bloei zal komen, maar ik ben blij dat hij zich altijd heeft kunnen ontwikkelen. En hij blijft genomineerd voor de Award. Full Bloom Cécile Narinx, hoofdredactrice van het modeblad Elle: Ik heb Percy woensdag nog gebeld, maar hij nam niet op. Nu snap ik waarom. Hoewel Narinx hem niet de vernieuwendste ontwerper vond, liet hij volgens haar de zon schijnen op de catwalk. Percy hield van vrouwen met wapperend haar, pronte boezems en ruisende rokken in felle snoepjeskleuren. Narinx vindt het doodzonde dat Irausquin op zon on-glamoureuze manier moest sterven. En net nu hij zijn leven weer op de rails had. Ook modefotograaf Herman van Gestel noemt het moment cru. Percy heeft hard gevochten, en hij was geslaagd. Naast talentvol was hij een lieve en dappere man. Zijn collegas waren dol op hem.
Eind vorige maand presenteerde de couturier tijdens de Amsterdam International Fashion Week zijn nieuwe collectie Full Bloom. Modejournaliste Milou van Rossum beoordeelde in de Volkskrant de meeste ontwerpen als geslaagd: feestelijk, zwierig, sexy en vaak balancerend op het randje van de goede smaak. Irausquin zelf omschreef zijn collectie als kleurrijk, luchtig en een hele hoop seks. Met deze eerste prêt-à-porter-lijn hoopte hij Nederland te veroveren. Ik wil dat alle mooie meisjes in mijn jurken lopen. Het moet een soort Percy-leger worden. Afscheid Percy zal worden begraven op zijn geboorte-eiland Aruba. Daar zal een katholieke mis plaatsvinden voor Arubaanse vrienden en familieleden. Dat heeft Thijs Willekes, woordvoerder van de modeontwerper, vrijdag laten weten.
In Nederland wordt begin september een herdenkingsdienst georganiseerd. "Die is bedoeld voor mensen die hem een warm hart toedroegen", vertelt Willekes, die eveneens werkzaam is als visagist. De dienst zal alleen toegankelijk zijn voor genodigden. "Anders wordt het een chaos." Momenteel wordt gezocht naar een geschikte locatie in Amsterdam.
Wanneer de begrafenis precies plaatsvindt, blijft onduidelijk. Vrijdag wordt sectie verricht op het lichaam van de modeontwerper, die donderdag dood werd aangetroffen in zijn woning in Amsterdam. Het onderzoek moet duidelijk maken waaraan de couturier is gestorven. Vooralsnog wordt aangenomen dat hij is uitgegleden in zijn badkamer.
Het grote publiek kan vrijdag afscheid nemen van Percy, die bekendstaat om zijn kleurrijke en vrouwelijke ontwerpen. In zijn atelier in Amsterdam-Zuidoost ligt tot 19.00 uur een condoleanceregister. Ook op de website van zijn pret-à-porterlabel Collectie PRC kunnen reacties worden achtergelaten.
De gewone zwarte legging is helemaal uit. Wil je deze herfst trendy een
rokje of short aantrekken, dan combineer je dit met een kleurrijke
panty. Schitter met kleuren als oker, koraalrood en mosgroen. Daarnaast
vind je veel drukke patronen en kanten details.
De
panty vervangt de legging van afgelopen herfst, meldt elle.nl.
Ontwerpers van onder andere Chanel en Dolce & Gabbana lieten al hun
creativiteit los op de vrouwenbenen.
Bonte kleuren Laat
je benen deze herfst opvallen en combineer een rokje met een panty in
warme herfsttinten als oker, mosgroen en rood. Drukke patronen als
kleurrijke bloemen of opvallende ruiten en kanten exemplaren zijn ook
trendy, maar dit moet je wel met veel zelfvertrouwen dragen. Eerder
iets voor waaghalzen, dus. Punk is helemaal in deze herfst en met een
ladder in je panty maak je deze look helemaal af. (br.Nina)
Katie Holmes heeft de jurk die ze maandag droeg tijdens de première van
de Amerikaanse film 'Tropic Thunder' zelf gemaakt. De actrice ontwierp
de blauwe creatie samen met haar styliste Jeanne Yang. Dat vertelde een
woordvoerder van Holmes aan het Amerikaanse tijdschrift People.
De
donkerblauwe jurk bestaat uit een gestrookt bovenlijfje van leer en een
kokerrok tot over de knie. De succesvolle creatie van Holmes en haar
stylist betekent niet dat de 29-jarige actrice zich volledig op het
ontwerpen van kledingstukken stort. Volgens haar woordvoerder is het
een eenmalig ontwerp en werkt de brunette niet aan een eigen
kledinglijn.
Holmes woonde maandag in Los Angeles de première
bij van de Amerikaanse actiekomedie 'Tropic Thunder'. Manlief Tom
Cruise vertolkt de rol van grofgebekte filmproducent Les Grossman in de
komedie. (br.hln)
De plannen om graatmagere modellen van de Londense catwalk Fashion Week
te weren werden tegengehouden door de organistoren. Milaan, New York en
Parijs volgden achteraf het voorbeeld van Londen.
Boycot Een
tijdje geleden werd het initiatief geopperd dat modellen verplicht
worden een certificaat te hebben van de dokter dat de meisjes gezond
verklaarde. Hebben ze dit niet, komen de meisjes de catwalk niet op.
Deze plannen kregen veel steun van de Britse regering. Maar het
voorstel werd door de organisatoren van de Londense Fashion Week
verworpen, daarna weigerden ook New York, Paris en Milaan hier aan mee
te werken. Vertegenwoordigers van de drie laatste steden vrezen dat de
modellen de shows zullen boycotten als ze straffen krijgen wanneer ze
niet gezond blijken te zijn.
Aanbevelingen Vertegenwoordiger
van New York Steven Kolb: "We bekeken maatregelen als certificaten van
dokters en het controleren van hun BMI'. Maar we beslisten dat het niet
aan ons was om aanbevelingen te maken. Het is fout een meisje te
dwingen tot een lichamelijk onderzoek, zeker omdat de signalen van
gezondheidsproblemen bij modellen niet altijd duidelijk zijn."
Prijs Eerder
al liet de modewereld haar ontevredenheid blijken over maatregelen als
het certificaat. Het was vooral de prijs waar moeilijk over werd
gedaan. Per model zouden organisatoren jaarlijks tussen de 300 en 600
euro moeten betalen voor een certificaat van de dokter. (ep)(br.hln)
Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur
Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur
Lingeriemerk Agent Provocateur laat Maggie Gyllenhaal als gezicht van
hun merk schitteren. Hiermee volgt ze Kate Moss op. Maggie speelt mee
in The Dark Knight, de nieuwe Batman film die momenteel alle records
breekt.
Gewaagde setjes Agent
Provocateur is een Brits lingeriemerk en staat bekend om mooie, sexy en
soms zelfs gewaagde setjes. Hun advertenties liggen ook in die lijn,
Maggie Gyllenhaal laat er haar verleidelijkste kant zien, meldt
fashion.nl.
Helft van de prijs De setjes
zijn heel verleidelijk en mooi, maar je moet er wat voor over hebben,
Agent Provocateur is niet goedkoop. Als je er nu nog snel bij bent, kun
je wel aan de helft van de prijs lingerie scoren. Bekijk het aanbod op
www.agentprovocateur.com. (ep)(br.Nina)
Vorig seizoen lanceerde Mango een lijn voor mannen 'HE by Mango'. Het
was blijkbaar een succes want ook volgend seizoen zullen mannen hun
gading in de winkels van dit merk. Er zijn twee collecties en die zijn
gericht op de jonge en modebewuste man.
Trendy De
lijn doet wat klassiek aan, maar je kan de stukken wel goed combineren
met meer trendy items. Ideaal dus om je eigen stijl te creëren. Mannen
kunnen zich verwachten aan grove, wollen truien met kabels. Daarnaast
overwegen strepen, ruiten en dikke winterstoffen als corduroy en vloer,
meldt fashion.nl.
Twee collecties De lijn
werd in twee collecties opgedeeld met elk hun eigen thema. Eerst heb je
'Urbano', wat voor een sportieve urban lijn staat. Jeans, grote leren
tassen, sportieve jassen en makkelijke schoenen domineren Urbano.
Daarnaast heb je 'Greenforest', met als thema outdoor. Hier staan
trenchcoats, corduroy broeken, stoere laarzen en canvas tassen
centraal. De kleuren zijn overwegend basic en groen. (ep)(br.nina)
We zagen het op de catwalk bij Stella McCartney, Cavalli, Versace en
Marc Jacobs in al zijn tinten en nu vind je het in de rekken: paars.
Deze kleur staat symbool voor geluk, rijkdom en royaliteit en is dus de
ideale keuze als je voor chic wil gaan. Zeker als je het ziet op
stoffen als fluweel of satijn.
Alle tinten Gelukkig
vind je paars in alle mogelijke varianten, van lila tot lavendel en van
violet tot pruimpaars. Zo kan elke vrouw deze trend kan dragen. Elk
kledingsstuk heeft zijn paarse versie: schoenen, tassen, jassen en
jurken. Felpaars beleeft deze herfst zijn modehoogtepunt. Maar voor
stoffen als satijn of suède, kom je veel lavendel en lila tegen. Ook
het fruit komt aan bod: denk aan druiven, pruimen, aubergines maar
eveneens felle kleuren die meer naar het roze neigen.
Combineren Paars
is dus een geweldige optie als je voor chic wil gaan, maar kies dan wel
voor een zachtere tint. De combinatie die bijna iedereen staat is met
rood en blauw. Ben jij eerder een durfal, draag het dan met zwart of
fuchsia. Neigt je kledingsstuk eerder naar bordeaux, vermijd dan een
combinatie met zwart, chocoladebruin en olijfgroen. Wat wel gaat is
roodbruin, roest, oranje en rood. Je kiest best niet voor een look
helemaal in het paars. Draag dus ofwel voor paarse accessoires of een
paarse jurk. Antraciete accessoires geven je outfit extra cachet.
Wie staat met wat? Vrouwen
met een donkere huidskleur, staan mooi met lavendel en lila. Heb je een
bleke huid en blond haar, kies dan voor diepe kleuren als pruimpaars,
maar ook bordeaux zal je doen stralen. Violet flatteert vrouwen met
donker haar en lichte huid. Roodharigen kiezen best voor een blauwig
paars. (ep)(br.hln)
Een goede shampoo en conditioner kunnen je al een heel eind op weg
helpen. Maar om stralend haar te krijgen, moet je ook letten op wat je
eet. Je haar groeit tussen 0,6 tot 1,2 cm per maand.
Door de
juiste dingen te eten, worden je cellen sterker, hierdoor gaat je haar
er mooier uitzien. Maar verwacht je aan geen mirakels. Ben je geboren
met dun haar, dan moet je niet verwachten dat je plots een heel
volumineuze coupe zult krijgen. Maar door de juiste proteïnes en ijzers
te eten kun je wel een verschil maken.
Let op met
voedingssupplementen die zeggen je haar dikker te maken of je het
sneller te doen groeien. Een overvloed aan bepaalde supplementen zoals
vitamine A kunnen kunnen juist haaruitval veroorzaken.
Zalm Zalm
bevat veel omega-3-vetzuren, deze proteïne bevat ook vitamine B-12 en
ijzer. Die vetzuren ondersteunen de gezondheid van je hoofdhuid. Een
tekort ervan geeft je een droge hoofdhuid en zal ervoor zorgen dat je
haar er dof uitziet. Vegetariërs kunnen voor een dagelijkse portie
lijnzaad zorgen, dit bevat plantaardige omega-3-vetzuren.
Groene groenten Groenten
met een donker groene kleur, als broccoli en spinazie, zijn een goede
bron voor vitamine A and C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om
talgvet te produceren. Deze olieachtige stof is de natuurlijke
conditioner van je haar. Verder zitten deze groenten vol ijzer en
calcium.
Bonen Linzen en kidney beans zijn
belangrijk voor je haar. Ze leveren proteïnes die de groei bevorderen,
maar ze bevatten ook ijzer, zink en biotine. Een tekort aan deze
laatste stof zorgt voor bros haar.
Noten Paranoten
zijn een goede bron van selenium, een mineraal dat belangrijk is voor
de gezondheid van je hoofdhuid. Walnoten bevatten omega-3-vetzuren die
de conditie van je haar verbeteren. Samen met cashewnoten, pecannoten
en amandelnoten zijn ze een uitstekende bron van zink. Een tekort van
zink zorgt voor futloos haar.
Gevogelte Kip
en kalkoen zitten boordevol proteïnes, zonder deze stof krijg je zwak
en broos haar. Als je een hier een langdurig tekort aan hebt, kan je
haar zijn kleur verliezen. Verder zit er ook een speciale soort ijzer
in dat je lichaam makkelijk kan opnemen.
Eieren Het
maakt niet uit hoe ze geserveerd worden, eieren zitten vol proteïnes.
Daarnaast bevatten ze ook biotine en vitamine B-12, belangrijke
voedingsstoffen wat beauty betreft.
Volkoren Kies
voor volkorenbrood en -ontbijtgranen, zo krijg je genoeg zink, ijzer en
vitamine B binnen. Een snack met volkoren bezorgt je ook energie als je
in de namiddag een dipje krijgt.
Oesters Ze
staan niet alleen bekend als afrodisiacum maar ze helpen je ook aan
gezond haar. Oesters bevatten de anti-oxidant zink. Maar niet getreurd
als ze niet dagelijks op je menu staan, je krijgt neemt ook zink op
door runds- en lamsvlees te eten.
Magere zuivelproducten Magere melk en yoghurt zijn een bronnen van calcium. Verder bevatten ze twee belangrijke bronnen van proteïne.
Wortels Wortelen zitten boordevol vitamine A, die je naast een goed zicht ook een gezonde hoofdhuid geven.
Variatie Wat
gezonde eetgewoonten betreft, is variatie ontzettend belangrijk.
Probeer alle bovenstaande voedingsmiddelen met elkaar af te wisslen.
Crashdiëten
zijn ontzettend slecht voor je haar. Veel gewicht verliezen op korte
tijd heeft invloed op het haarritme. Dat kun je twee tot drie maanden
later merken aan haaruitval. Het is belangrijk om dan weer zo snel
mogelijk gezond te eten. (ep) (br.hln)
Binnenkort kunnen we weer gekluisterd achter de buis gaan zitten en kijken naar het nieuwe modeprogramma op RTL8: Fashion Trix. In het programma bespreekt de Belgische styliste Daisy Dee de laatste modetrends en gaat ze opzoek naar de beauty- en modegeheimen van sterren.
Daisy Dee, die onder andere samenwerkte met wereldsterren als Madonna en Destinys child, presenteert het modeprogramma al vier seizoenen in België. Maar vanaf 18 september om 22.00 uur is ook Nederland aan de beurt.
fashion televisieprogramma
In dit programma geeft Daisy Rollocks ons de beste mode tips, en toont ze hoe we met een beperkt budget een look en stijl van wereldklasse kunnen nabootsen.
Fashion Trix is het programma voor de echte modeliefhebber: Daisy leert je alles over de laatste internationale modetrends, en neemt je mee naar de grote topdesigners. Ze gaat backstage bij de grote modeshows, maar bezoekt ook nieuw opkomend talent. Wekelijks volgt Daisy een nationale of internationale celebrity om zo zijn of haar fashion trix te achterhalen. Ondertussen tipt ze de kijker op trendy shops die zij op haar ontdekkingsreis tegenkomt.
In de "Magic Make Over" transformeert Daisy een "gewone" mens tot iemand met een internationale superster look. Dit doet ze met een team van internationale stylisten, make-up artiesten en een glamour fotograaf.
" These are the Trix of Fashion "
Fashionista Daisy Rollocks is terug met het vierde seizoen van Fashion Trix! Daisy geeft je weer de beste modetips, leert je alles over de laatste internationale modetrend, neemt je mee naar de grote topdesigners en ontfutselt modegeheimen van de grootste sterren.
Het blijft schoenentrends regenen, figuurlijk gelukkig. Voor stoere
dames, durvers en bitchy ladies zijn er nu: de spijkerschoenen. Dat mag
je vrij letterlijk nemen: de schoenen zijn bezaaid met een overdaad aan
kleine of grote 'spijkers', soms bol, soms met een afgeronde punt, soms
kruisvormig.
De
spijkers komen voor op allerlei soorten schoenen: bandjessandalen,
enkellaarzen, stoere boots maar ook een witte hakschoen met fijn
riempje (Christian Louboutin), paarse enkellaarsjes (Marc Jacobs) of
torenhoge Jimmy Choo's. Voor elk wat wils dus... (edp)(br.hln)
De modewereld is alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het
herfstseizoen. De eerste berichten doen alvast de nieuwsgierigheid
wekken. Zo concentreert make-upmerk M.A.C. zich op kersen. Deze
zomerse, wellustige vruchten geven kleur aan de herfstlijn Cult of
Cherry, zowel voor lipsticks, oogschaduw, nagellak en poeder.
De
donkere tinten eigen aan de herfst verbergen tegelijk enige dramatische
sensualiteit. Dat blijkt ook uit de namen voor de beautyspulletjes:
russian red lipstick, illegal purple nagellak en Spiced Chocolate
oogschaduw. Voor de iets, euh, rijpere vrouw. Vanaf september te koop.
M.A.C.
is niet de eerste die met kersextracten werkt. Eerder bracht The body
shop een volledig lijn lichaamsverzorgingsproducten met Japanse
kersenbloesem uit. (edp)(br.Nina)
Lipstick die tien uur blijft zitten, het bestaat. Nivea Extreme Resist
heeft zijn naam niet gestolen: de lipstick blijft extreem lang zitten.
Bijkomend voordeel? In tegenstelling tot andere langhoudende lipgloss
legt de Extreme Resist geen dikke, plakkerige laag op je lippen. Het
voelt als gewone lipstick, met dat verschil dat je twee lagen kan
geven: eerst het kleurtje, dan de glans. De Extreme Resist lipstick
komt in verschillende kleuren (van felrood over roze tot bruin).
De
Extreme Resist Lip Gloss vervoegt de Extreme Resist Mascara. Ook deze
mascara houdt extreem lang, en is verkrijgbaar in de kleuren zwart,
bruin en pruim. (br.hln)
Een jurk die je zowel op het werk als naar een sexy afspraakje kan
dragen, mits enige aanpassingen: het bestaat. Door slim naaiwerk kan de
jurk van een formele, elegante jurk met halflange mouwen tot een
kortere jurk met een split, meer decolleté en kortere mouwtjes
omgevormd worden. De jurk heet toepasselijk en weinig verhullend de
'Work to flirt dress' en werd ontworpen door de Britse datingsite
datingdirect.com. Hoe lang de transformatie duurt, werd niet gemeld.
Te veel gedoe De
jurk kwam er na een onderzoek van datingdirect.com waaruit bleek dat 42
procent van de vrouwen vermijdt in haar zakelijke kledij naar een
afspraakje te moeten gaan. Eén op drie wijst zelfs een drankje of
etentje af omdat ze niet in hun werkkledij willen gaan. 68 procent vond
een extra outfit meenemen en zich omkleden dan weer te veel werk, de
helft shopt tijdens de lunchpauze om iets geschikt aan te trekken. 40
procent van de ondervraagde mannen vond een date in werkkleding een
afknapper.
Prototype De jurk is momenteel
nog maar een prototype en is nog nergens te koop, maar ontwerper Tansy
Hamley heeft goede hoop dat de jurk wel degelijk in productie zal
gebracht worden en zal verkocht worden. "De jurk werd goed onthaald.
Veel vrouwen zeiden dat het kledingsstuk hen een heleboel miserie zou
besparen."
"Ons leven is al zo hectisch, en vrouwen brengen
steeds meer uren op het werk door. Ik denk dat mode nuttiger en
vooruitziender moet worden. Twee-in-één-kledij zal de norm worden,
zodat je gemakkelijk van de ene situatie naar de andere kan in
aangepaste kledij." (edp)(br.Nina)
Ook op de beautymarkt beweegt er meer dan een nieuwe kleur lipstick of
een nieuw soort parfum. Ook hier worden gadgets op de markt gebracht
die vrouwen moeten helpen om nog sneller nog mooier te worden. Maar
gebeurt dat ook? De Britse Anne Shooter probeerde ze allemaal uit.
1) Vibrerende mascara (Lancôme, 45 euro)
Het idee:
de mascara kan met een knopje beginnen vibreren aan 7000 vibraties per
minuut, waardoor het de wimpers volledig kan bereiken. Het resultaat is
langere, grotere, dikkere wimpers.
Het resultaat:
het werkt, snel en effectief. Alleen is de laag wel erg dik en niet
echt geschikt wanneer je nog in daglicht naar buiten moet. Voor een
avondje dansen kan het wel.
2) Magnetische facelift (Beauty Magnets, 15 euro)
Het idee:
magneten zouden je bloedsomloop stimlueren, waardoor je huid er frisser
gaat uitzien. Een half uurtje is genoeg. Blijkbaar deed Cleopatra het
ook.
Het resultaat: niet overtuigend. De
magneetjes bleven niet goed op de huid plakken en voelden tintelend en
soms jeukerig aan. Voor de huid had het geen waarneembare verbetering.
3) Cellulitismassage (Wellbox, 1500 euro)
Het idee:
een massagesysteem dat je ook thuis kan gebruiken. Het geeft een
diepeweefselmassage, de enige behandeling die ook bewezen heeft
cellulitis werkelijk te verminderen. Naast cellulitis neemt de machine
ook vet, losse huid, wallen, rimpels en een doffe huid aan.
Het resultaat:
Gemakkelijk, aangenaam en ontspannend, dat was het wel, maar na twee
weken was het resultaat niet écht zichtbaar. Bovendien moet je het
waarschijnlijk dagelijks gebruiken.
Het idee: instant wittere tanden door de parelwitte laag die je op de tanden legt. Waar en wanneer je wil, met onmiddellijk resultaat.
Het resultaat:
leuk en het werkt. Gewoon opsmeren, enkele seconden laten drogen en
klaar is kees. Het product smaakt lichtjes naar munt en is gemakkelijk
weg te borstelen. Nadeel: het verdwijnt ook vrij snel na eten of
drinken, dus je moet het vaak terug aanbrengen.
Het idee:
Deze pen (of stift, zo je wil) masseert een gel rond de ogen waardoor
rimpels en wallen verdwijnen omdat cellen gestimuleerd worden en de
spieren aangespannen worden. Het zou je 10 jaar jongen in 30 seconden
doen lijken.
Het resultaat: Je
voelde de huid verstrakken en verzachten tegelijkertijd, en de fijne
lijntjes verbeterend bijna onmiddellijk. Maar het is nogal duur voor
het effect: er bestaan veel goedkopere antirimpelproducten.
6) Rimpelroller (Tua Visto, 250 euro)
Het idee:
deze roller masseert het gezicht om wallen en rimpels te verminderen.
Binnen de 12 weken is je gezicht gelift en geherdefinieerd, zo beloven
klinische studies. Kate Moss en Kelly Osbourne zouden fan zijn.
Het resultaat:
het gebruik is een beetje omslachtig, maar als je de instructies volgt,
is er geen problem. De elektrische sensaties en samentrekkende spieren
voelen aangenaam, en je krijgt echt het idée dat je huid een lift
krijgt. Na twee weken is er een duidelijk resultaat.
7) Permanente lipstick (Lip ink, 18 euro)
Het idee: een natuurlijke, langhoudende lipstick. Britney Spears, Dita Von Teese en Courtney Cox krijgen er niet genoeg van.
Het resultaat:
het werkt, al is dit niet echt lipstick want die bevat was die van de
lippen geveegd wordt. Dit is een soort inkt, die je lippen als het ware
'bevlekt' of 'kleurt' zoals met een stift. Echter deze lipinkt is een
organisch product en bevat geen chemicaliën. Bovendien kan je je eigen
versie laten maken in je favoriete kleurlipstick voor 10 euro extra. In
dezelfde lijn is mascara en oogschaduw te krijgen. Meer info: www.lipink.co.uk. (edp)(br.hln)
Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen"
kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels.
Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de
oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.
Niet
alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de
groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor
reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.