Het bikiniseizoen betekent voor de meeste
vrouwen een nachtmerrie, want dat betekent dat ze de gebieden waarover
ze complexen bloot moeten geven. Wanneer dit dan ook nog eens voor
eeuwig wordt vastgelegd, vinden ze het helemaal verschrikkelijk. We
delen poseertips van lingeriemodellen zodat je op alle vakantiekiekjes
je van je beste kant kunt laten zien.
Het Amerikaanse
lingeriemodel Jessica Hart zegt dat je best op je tenen gaat staan voor
een slanker effect. "Dit verlengt namelijk je benen en doet je
beenspieren beter uitkomen. Zorg ervoor dat je je heupen en lichaam
langs een kant lichtjes naar voren beweegt. Hou je armen zo natuurlijk
mogelijk, je kunt deze bijvoorbeeld op je heup zetten. Of ga je met je
handen door je haar. Draag ook een bikini die goed past, niets is zo erg
als een te klein topje of broekje dat je lovehandles of buikje net
benadrukt."
Het volslanke model Georgina Burke: "Mijn meest
flatterende pose is wanneer ik mijn kont naar achteren steek, dit
verlengt mijn bovenlichaam. Door je schouders naar achteren te doen,
komen je borsten meer in de kijker. Ook helpt het natuurlijk je buik in
te trekken. Je benen kruisen benadrukt je zandloperfiguur en dit
verlengt ook je benen. Steek je kin naar voren, dit verlengt je nek en
legt de nadruk op je gezicht. Dames met rondingen kunnen best hoge
hakken aantrekken want dit doet je groter lijken en slankt zo af, zo sta
je ook vanzelf in de juiste houding."
De beste manier om je
buikje te verstoppen is door een transparante jurk te dragen of verstop
deze onder een grote sjaal die je rond je taille bindt. Met een broekje
dat hoog in de taille komt, kun je ook heel wat verdoezelen. Model Erin
Heatherton zegt dat de meest flatterende pose de houding is waarin je je
het meest op je gemak voelt. "Je armen kunnen losjes naast je lichaam
hangen of op je heupen zetten. Kijk ook altijd recht in de camera, zo
straal je veel zelfvertrouwen uit." (br.hln)
Dankzij de burleske ster Dita Von Teese is de kegelvormige beha aan een comeback bezig, in tegenstelling tot een push-up duwt deze de borsten naar voren. De Britse winkelketen Marks & Spencer speelt in op deze trend met een nieuw kegelmvorig model.
Marks & Spencer lanceerde de beha 'Perky Profile' om dames aan een kegelvorm te helpen dankzij speciale voorgevormde cups. In tegenstelling tot wat Madonna in de jaren 90 droeg, is het effect wel veel subtieler dan bij de ontwerpen van Jean Paul Gaultier.
Verantwoordelijke voor de lingerie Soozie Jenkinson: "Heel wat sterren als Dita Von Teese zijn liefhebber van de trendy retrostijl uit de jaren 40. Bij deze look is het essentieel om de juiste ondersteuning te krijgen, dit is waarom we deze nieuwe behavprù lanceerden. Deze geeft je een vollere, meer gedefinieerde vorm voor de perfecte retrolook. De nieuwe cupvorm zorgt dat de borst op een hoger niveau puntig wordt, hierdoor gaan ze meer naar voren. Dit model creëert dezelfde stijl als die van de Hollywoodsterren uit de jaren 40 en 50, denk aan Marilyn Monroe."
Madonna was vroeger fan van de extreme vorm van de kegelbeha, ook zij werkte vorig jaar mee aan de comeback van dit kledingstuk tijdens haar tournee MDNA, Jean Paul Gaultier stuurde deze in 2010 al opnieuw de catwalk op. Ook zangeres Rihanna danste hiermee vorig jaar in stijl op het podium. (br.hln - foto photo news)
De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) gaat parfums maken onder de merknaam Stella McCartney. Het bedrijf heeft daarover een licentieovereenkomst gesloten met de Britse modeontwerpster.
Vanaf september gaat P&G Prestige, de luxedivisie van het bedrijf, geuren ontwikkelen en op de markt brengen onder het merk Stella McCartney. Financiële details over de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt. (br.hln)
Het Braziliaanse topmodel Gisele Bündchen promoot haar eigen
lingerielijn Gisele Intimates door te poseren in haar eigen ontwerpen.
Ze trakteerde haar volgers op Twitter op een voorproefje van de
collectie met enkele sexy fotot's. De 32-jarige mama poseert in een
kanten setje terwijl ze sensueel haar lokken in de mond neemt. Haar buik
vertoont op de beelden geen enkel spoor van een zwangerschap. In een
ander zwart-wit beeld showt ze met veel trots haar benen. De volledige
collectie kun je bekijken op Giseleintimates.com.
Vorige week nog lachte Gisele met absurde schoonheidsbehandelingen in
een filmpje. Ze lag op een bed van een therapeut en onderging een
pijnlijke gezichtsbehandeling met bloed. De schoonheid zegt namelijk
tegen dit soort behandelingen te zijn: "Vrouwen moet echt voorgesteld
worden en dat gebeurt niet meer. Je fouten maken je uniek en mooi."
(br.hln)
Grijze haren zijn een natuurlijk gevolg van het verouderingsproces, maar er zijn nog tal van andere manieren waarop je haar je ouder kan doen lijken.
Gelijke lengte Zonder laagjes krijgt je haar niet die jeugdige look die volgens stylisten door beweging komt. Hierdoor gaan je lokken echter minder wegen en wordt je kapsel veerkrachtiger. Een rechte snit accentueert de lijntjes in het gezicht, laagjes hebben een verzachtend effect. Overweeg een schuine pony die je gezicht ronder maakt en je jukbeenderen beter doet uitkomen.
Producten Als je meer dan een stylingproduct gebruikt voor meer volume, dan kan dit net het omgekeerde effect hebben. Mousse in combinatie met gel kan meer volume creëren, maar het kan je lokken ook stijf en dof maken. Als je haar in voldoende laagjes is geknipt, heb je niet veel producten nodig. Een toefje mousse volstaat.
Te blond Met het verouderen verliest je huid aan kleur, erg bleke lokken versterken dit effect. In plaats van voor erg blond te gaan, probeer je beter een donkere basiskleur met lichtere accenten. Vraag je kapper naar warme kleuren en vermijd koele tinten omdat dit je vermoeid doet lijken.
Droge puntjes Een ander gevolg van verouderen is dat je lokken minder vocht kunnen vasthouden. Hou je look glad en glanzend door een keer per week een vochtinbrengend masker aan te brengen, niet dagelijks shampoo te gebruiken en regelmatig bezoekjes aan de kapper te bregen.
Te zwart Erg donker haar doet de schaduwen in je gezicht beter uitkomen, waardoor lijntjes en wallen benadrukt worden. Bij dames met een teint huid benadrukt dit het contrast tussen het haar en de hoofdhuid, waardoor dunner haar meer opvalt. Enkele highlights rond het gezicht kunnen je donkere haar zachter maken en je kleur natuurlijker laten ogen.
Te steil Een erg steil kapsel verlengt je gezicht. Ook dit kun je doorbreken door laagjes te laten knippen. Gebruik een ronde borstel tijdens het föhnen om zachte krullen te creëren. (br.hln)
Een bokaal mét levende vis als handtas: is dat mode?
Elk jaar mogen de studenten van de Londense
kunst- en modeschool Central St. Martins hun ontwerpen presteren op een
catwalkshow. Aangezien dat een uitstekende kans is om op te vallen,
pakken de jonge ontwerpers vaak uit met bizarre ontwerpen. Dit jaar was
het vreemdste stuk ongetwijfeld de bokaalhandtas van Cassanda Verity
Green, mét een levende vis erin. Al kon niet iedereen dat appreciëren...
Ex-studenten
van de school zijn onder andere Stella McCartney, John Galliano en
Sarah Burton, die in hun tijd erin slaagden om de aandacht te trekken
van de potentiële werkgevers of verkopers. Ook de huidige studenten
dromen van zo'n carrière, dus doen ze er alles aan om op te vallen.
En
dat is ook wat Cassanda Verity Green deed door een model op de catwalk
te sturen met een visbokaal als handtas. Daarin zat een levende goudvis,
nota bene het eigen huisdier van de ontwerpster.
Van het publiek
kreeg Cassanda een stevig applaus voor haar unieke ontwerp, maar de
Britse dierenrechtenorganisatie RSPCA was absoluut niet enthousiast. Zij
vinden dat zo'n handtas mensen aanzet om levende wezens te behandelen
als 'vervangbare accessoires'. Bovendien zouden de ontwerpen ook leiden
tot een slechte waterkwaliteit en een gebrek aan zuurstof voor de
goudvis.
Volgens lesgever Willie Walters werd er echter goed voor
de vissen gezorgd. "We hebben er vooraf goed over nagedacht en ervoor
gezorgd dat de vis zich comfortabel kon voelen. Hij werd in zijn eigen
bokaal meegebracht naar de show en gevoederd tussen de catwalkoptredens
door." (br.hln)
Waarom rest er altijd zo weinig plaats in de kleerkast? Het
antwoord ligt bij de schoenen, gemiddeld staan er op elk moment in je
leven 19 paar te blinken.
De gemiddelde vrouw spendeert meer dan 19.500 euro aan hakken, pumps,
laarzen, sandalen of slippers. Het eerste bewuste paar schoenen wordt
meestal op 14-jarige leeftijd gekocht. Nadien kopen we elk jaar 7 paar
schoenen, goed voor 469 exemplaren een leven lang, zo berekende een
Britse consumentensite.
Mannen die
hun hoofd schudden bij zoveel cijfers, moeten beseffen dat vrouwen
kopen met een weldoordachte strategie. Meestal bezit de dame schoenen
voor gewone, formele functies en speciale gelegenheden.
Vrouwen beschikken over 6 paar slippers,
sandalen, ballerina's of klompen voor de zomermaanden, tijdens de winter
staan 3 paar warme laarzen te blinken in de kast. Daarenboven
beschikken ze over 4 paar schoenen die ze dragen tijdens een avondje
uit, zoals stiletto's of schoenen met hakjes. 2 paar comfortabele
schoenen zijn voorzien voor het werk, en nog 2 exemplaren zijn 'goed
voor alle omstandigheden'.
Ook
echte 'designer-shoes' mogen niet ontbreken: 1 op 4 dames beweert er
over eentje te beschikken, 53 procent hoopt er zich ooit eentje aan te
schaffen. Vooral Jimmy Choo, Christian Louboutin en Manolo Blahnik
genieten de voorkeur.
1 op 3
beweert dat schoenen onmogelijk te weerstaan zijn, ongeacht of ze zich
deze kunnen veroorloven. Ook als beoordelingsmeter kan het
accessoirestuk tellen: 4 op 10 dames kijkt en oordeelt over anderen aan
de hand van hun schoenen.
Luchtige broek, transparante blouse en vrolijke pareo bij Asos.com.
Als je op vakantie snel van het strand naar de lokale
bar gaat, heb je iets nodig dat je snel kunt aantrekken om in stijl te
ontspannen zonder al te veel bloot te geven. We tonen met welke trendy
kledingstukken je je lichaam in stijl kunt verhullen.
Een witte t-shirt en jeansshort
volstaan niet langer om na een dagje zonnen snel iets over je bikini aan
te trekken. Door een uitgebreide keuze aan kleurrijke maxijurken,
pareo's en gilets kun je tegenwoordig in stijl over de dijk flaneren.
Niets
zo makkelijk en nonchalant als een enkellange jurk met een hoge split
tot aan de dijen. Kies voor een eenvoudig model in een fel kleurtje dat
bij de ontspannen vakantiesfeer past. Een sexy effect krijg je met een
gehaakt model dat lichtjes transparant is.
Een los vallend gilet in semitransparent materiaal, zit ontzettend makkelijk en helpt de kou van de zeebries te bestrijden.
Als
je enkel probleemzones als de buik en de borsten wil bedekken, maar
geen nood aan warmte hebt, is de rok of de pareo en goede optie. Ook een
sjaal met een opvallende print is erg veelzijdig, vooral omdat je deze
op verschillende manieren kunt dragen. Als je voor een transparant stof
gaat ben je helemaal mee de trends.
Een linnen broek is de
perfecte manier om je benen te bedekken. Neem een luchtig truitje mee
zodat je in stijl kunt combineren.
Een transparante blouse met
lange mouwen in een fel kleurtje is ideaal wanneer je na het strand
meteen in een chique restaurant gaat eten. Stop een chique, opvallende
halsketting in je handtas, trek een paar sexy sandalen met hak aan en je
bent zo klaar om uitgebreid te dineren.
Een nonchalante trui is
iets wat onontbeerlijk is in elke reistas. Als de zon achter de horizon
verdwenen is, heb je iets warm nodig om over je bikini aan te trekken.
Als je dagje zonnen uitloopt in een ontspannen barbecue op het strand,
is dit de perfecte outfit. (br.hln)
Een droge zaterdag, twee vriendinnen, een
lekkere lunch en een nieuwe outfit. Dat zijn de ingrediënten voor een
perfect shopuitje, zo blijkt uit een enquête bij 360 vrouwen tussen 18
en 35 jaar.
Zij werden door PromotionalCodes.org.uk ondervraagd
over wat zo'n dag perfect maakt. Voor een derde van de ondervraagden
waren twee vriendinnen ideaal, terwijl 26 procent liever drie goede
vrienden meeneemt. Voor 21 procent volstond dan weer één goeie vriendin.
Zaterdag
werd beschouwd als de beste dag om te shoppen, met halftien 's morgens
als het perfecte uur om ermee te beginnen. Slechts 26 procent gaat
vroeger op koopjesjacht, terwijl 16 procent rond 11 uur begint.
Voor
ongeveer de helft van de ondervraagden was zacht en droog weer ideaal,
zodat een jas overbodig is. 18 procent verkiest een koele, bewolkte dag,
terwijl hetzelfde percentage het liefst gaat shoppen op een warme en
zonnige dag. Slechts 2 procent gaat graag winkelen als het regent.
De
meeste vrouwen (38 procent) lieten zich het liefst afzetten in de stad
door een partner of een ouder. 28 procent kiest dan weer voor het
openbaar vervoer, terwijl 16 procent zelf met de auto naar de stad
rijdt.
Rond 11 uur krijgt 31 procent van de respondenten zin in
een kopje koffie. Dan is het tijd voor wat geroddel en om te bepalen
welke winkels eerst bezocht zullen worden.
Lunchen doet 34
procent het liefst rond halftwee. Slechts 12 procent zegt daarbij nee
tegen een glas wijn. Het perfecte aantal glazen is twee.
De
ideale aankoop is volgens 96 procent van de vrouwen een complete outfit.
Bij 86 procent staan ook schoenen hoog op het verlanglijstje. Het kopen
van items voor huis of tuin zijn dan weer niet zo belangrijk, want
slechts 2 procent zet die op hun winkellijstje.
Rond vijf uur is
het tijd op het shoptripje te beëindigen, althans volgens 39 procent van
de ondervraagden. Een kwart ziet halfzes dan weer als een ideaal uur om
naar huis te vertrekken.(br.hln)
Hoewel een glimlach niets kost, kan het
simpele gebaar winkeliers wel wat geld opleveren. Zo wees onderzoek uit
dat shoppers zo'n 67 procent meer uitgeven als ze in een winkel
verwelkomd worden met een glimlach en die ook beantwoorden.
Voor
het onderzoek werden camera's gebruikt die de gezichtsuitdrukkingen van
zo'n 600 klanten opnamen als ze begroet werden door een verkoper. Daarna
werden die gegevens samengelegd met de uitgaven van de klanten.
"We
stelden vast dat de klanten die de glimlach van de verkoper
beantwoordden gemiddeld 67 procent meer uitgaven dan degene die dat niet
deden", vertelt Mihkel Jaatma van Realeyes, een bedrijf dat
gespecialiseerd is in het analyseren van emoties. "Als de verkopers die
vriendelijke reactie vaker kunnen uitlokken, zou dat zeker een impact
hebben op hun verkoop", denkt hij.
Voor het onderzoek gebruikten
ze camera's die gezichtsuitdrukkingen kunnen opnemen, meten en
interpreteren. Dat leidt tot een score voor geluk, verdriet, verrassing,
woede, afkeer en angst. In een winkel kan de techniek gebruikt worden
om na te gaan hoe klanten reageren op posters, promoties, de layout van
producten en dus ook het gedrag van het personeel. (br.hln)
Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als
je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het
ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee
draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?
Volgens de Britse
enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet
volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8
op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de
overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.
Meer dan
twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de
leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale
gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.
Vaak blijft dat
wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de
kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het
moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress',
want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.
Maar
ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk
bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt
speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.
De
meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één
keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19
procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal
gaan als ze het te vaak dragen.
Dat zorgt ervoor dat de overgrote
meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent
zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook
voor jou herkenbaar?
Stijlblogster Gabi Gregg, beter bekend
als Gabi Fresh, heeft een bikinicollectie voor dames met een maatje meer
gecreëerd. Ook H&M speelt in op de trend van de zogenaamde fatkini
door een model met maatje meer zijn badcollectie te laten promoten.
Vorig bikiniseizoen plaatste de volslanke Gabi
een foto van zichzelf in bikini online, zo wilde ze dames met een
maatje meer inspireren om toch met zelfvertrouwen dit onthullende
kledingstuk te dragen. Haar initiatief kreeg heel wat bijval en de trend
van bikini's voor grotere maten werd al snel tot 'fatkini' gedoopt. De
blogster werd hierdoor zelfs zo populair dat ze door de webshop Swimsuits For All benaderd werd om een badcollectie voor dames met rondingen te creëren.
Deze
stijlblogster liet zich voor de collectie inspireren door de film
Spring Breakers. "Ik werd bekend omdat ik het zelfzekere dikkerdje in
een bikini was. Al een tijdje was ik aan het denken om zelf te
ontwerpen. Omdat ik zelf rondingen heb, weet ik dat het aanbod voor
dames met rondingen beperkt is en weet ik perfect wat er nog nodig is.
Ik had heel wat ideeën over wat ik graag zou willen tekenen, dus dit was
een geweldige kans."
"Ik heb drie bikini's, een badpak en een
strandjurkje gemaakt. De collectie moest er jong en fris uitzien.
Badkledij voor grotere maten zijn doorgaans voor oudere dames gemaakt.
Daarom wilde ik wat anders met felle kleuren, want dit werkt goed aan
het zwembad of op het strand, drukke prints, want ik ben dol op deze
trend. Daarnaast maakte ik twee neon bikini's waarvan je de
schouderbandjes kunt aanpassen en je de slipjes zowel hoog als laag kunt
dragen. Het zijn zeker opvallende stukken voor erg modebewuste dames."
De collectie is bestemd voor dames met maat 40 tot 54. Gabi's fatkini's
zijn intussen zo populair dat een model al helemaal uitverkocht is. De
prijzen schommelen rond de 50 euro per stuk.
Dit seizoen zijn
bikini's voor grote maten veelbesproken. De Zweedse modeketen H&M
liet namelijk in april een model met maatje 42 hun badcollectie
voorstellen. Deze gewaagde beslissing wordt overal goed onthaald. Het
model Jennie Runk hoopte dat met dit initiatief vrouwen met of zonder
maatje meer leren van hun lichaam te houden.
(br.hln)
Vorig jaar waren maxi-jurken dé trend
van de zomer. Daarnaast maakt deze zomer de maxi-rok z'n intrede! We
hebben nog niet veel zon gezien de laatste maanden, maar dat is helemaal
niet zo erg! Deze rokken kan je namelijk het hele jaar door dragen!
Creëer een zomerse sfeer door pastelkleuren en rokken met prints, want
dat is helemaal in!
Je hebt oneindig veel manieren om een
maxi-rok te combineren! Wil je voor een stoere look gaan? Dan kan je een
biker-jacket dragen bovenop je rok. Wanneer je iets feestelijker wil
lijken, kan je de maxi-rok combineren met een blazer.
Vaak denken
kleinere vrouwen dat zij deze trend niet kunnen hebben, maar dat klopt
helemaal niet! Je moet gewoon een exemplaar vinden dat past bij je
figuur. Bepaalde rokken laten je namelijk groter lijken. Een paar hoge
hakken kunnen daar dan geweldig bij helpen!
Vrouwen met lange
benen kiezen best een model met print of rok met minstens 2 kleuren.
Door slechts één kleur te dragen, lijk je eindeloos lang! (br.hln)
Jennie Runk, H&M's nieuwe plus-size model voor badmode
Hoewel het behoorlijk
stigmatiserend is om bestempeld te worden als 'plus-size' model, stelt
Jennie Runk (H&M's nieuwste aanwinst voor het promoten van badmode)
dat het onderscheid met standaardmaten wel degelijk nuttig én nodig is.
In een essay voor BBC doet ze haar boekje open over het leven als
'voller' fotomodel.
De campagne van Jennie Runk voor H&M
lokte heel wat reacties uit in modeland. Net daarom schreef het
plus-size model een pleidooi over waarom we moeten stoppen met onze
obsessie over maten.
"Ik had nooit gedacht dat mijn foto's voor
H&M zoveel publiciteit zouden krijgen. Ik ben het stille type dat
boeken leest, videospelletjes speelt en net een tikkeltje te bezeten is
door haar kat. Ik vind het bevreemdend dat mensen zoveel heisa maken
over hoe mijn lijf eruit ziet in een bikini. Zelfs ik sta er niet zo bij
stil. Toen mijn Facebookpagina plots 2.000 nieuwe likes had op minder
dan 24 uur, besloot ik van al die aandacht gebruik te maken om de wereld
een tikkeltje aangenamer te maken door zelfzekerheid te promoten",
aldus Jennie.
Dat die missie geslaagd is, blijkt uit reacties van
fans die haar toevertrouwen dat ze nu voor het eerst in jaren nog eens
de moed vonden om een bikini te passen. "Dit is wat ik wou bereiken,
vrouwen tonen dat het oké is om zelfzeker te zijn, zelfs als je niet
beantwoordt aan de populaire notie van 'perfectie'", klinkt het.
Zelf
vindt Runk deze boodschap in het bijzonder belangrijk voor
tienermeisjes omdat het - meer nog dan vroeger - hard is om gezond om te
gaan met de veranderingen die je lichaam ondergaat. "Ons uiterlijk
verandert, maar we voelen de druk om er exact hetzelfde uit te blijven
zien, wat uiteindelijk een onmogelijk doel is. Had ik dat maar geweten
toen ik 13 was. Dan was ik wellicht niet zo jaloers geweest op al die
meisjes die door hun vriendje op de schouders gedragen konden worden",
getuigt ze.
"Sporten was echt een nachtmerrie. Terwijl alle
slanke klasgenoten hotpants konden dragen, stond ik daar in mijn lange
joggingbroeken omdat mijn billen het formaat van hun taille hadden. Doe
daar nog een dikke bos krullen, een beugel, een bril en een hoge
'lompigheidgraad' bij, en het zal je niet verbazen dat mijn puberteit
ronduit 'awkward' was"
Nu kan ze echter trots terugkijken, want
ze heeft het naar eigen zeggen goed overleefd en voelt zich nu verplicht
om meisjes vandaag te tonen dat het acceptabel is om er anders uit te
zien. "Je ontgroeit die ongemakkelijke gevoelens, dus focus je liever op
de beste versie van jezelf en maak je geen zorgen over die dijen, daar
is helemaal niet mis mee", klinkt het.
Hoewel Jennie nooit
gedacht had ooit een carrière als model op te bouwen, is ze er vandaag
best tevreden mee, al moest ze wel wat ruimte creëren voor verandering.
"Toen ik 'ontdekt' werd, kreeg ik de optie om gewicht te verliezen en te
streven voor het behoud van dat maatje, of om enkele kilo's bij te
komen en te werken als plus-size model. Ik wist dat mijn lichaam niet
gemaakt was voor een maatje 34, dus koos ik voor plus", getuigt ze.
Haar
grootste ergernis is dat mensen 'plus' altijd bestempelen als vet, en
uiteindelijk ook als lelijk. "Dit is ronduit absurd, aangezien veel
modellen die gezien worden als 'plus-size' eigenlijk perfect in lijn
zijn met het nationale gemiddelde (maatje 40-42)", stelt Jennie.
Hoewel
ze het indelen van vrouwen in maatjes enigzins stigmatiserend vindt,
ziet ze er het nut best van in. Bedrijven doen dit uiteindelijk om hun
klanten precies aan te bieden wat ze zoeken. Zo is het veel
gemakkelijker voor mensen van alle maten en vormen om kledij te vinden
die past bij hun lichaam en unieke stijl.
"Het enige probleem
zijn de negatieve connotaties die als hardnekkige lijm blijven kleven
aan de term 'plus-size'. Er zou niets negatief mogen zijn aan het hebben
van de gemiddelde vrouwenmaat, of zelfs een beetje groter. Heel wat
vrouwen met een maatje 44 zijn ook perfect gezond", besluit Runk.
Ze
voegt er nog aan toe dat ook graatmagere modellen de nodige kritiek
moeten slikken: "Volle vrouwen worden vet of papperig genoemd, terwijl
magere de stempel uitgemergeld krijgen of vergeleken worden met een
vissengraat. Het is totaal overbodig om bepaalde lichaamstypes de hemel
in te prijzen, terwijl je andere de grond in boort. We moeten stoppen
met onze absurde haat voor lichamen met andere maten. Niemand wordt er
beter van en het is meer dan afgezaagd". (br.hln)
Volgepropte handtassen of lompe momentjes
doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen
doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog
maanden overleven met je gebroken goed.
Heb je net je favoriete
lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee
delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je
houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de
zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te
verstevigen.
Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je
lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of
eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende
lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel
op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te
versmelten tot een glad geheel.
Is je blush, poeder of oogschaduw
ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken
poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke
houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om
een mooi, egaal product te verkrijgen.
Als alternatief kan je
verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg
vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat
in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)
Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril
Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril
De handtas van een vrouw bevat meer
bacteriën dan het gemiddelde toilet, zo blijkt uit een nieuwe studie.
Volgens tests bevatten de draagriempjes van één op de vijf handtassen
zelfs voldoende bacteriên om een risico te zijn voor de menselijke
gezondheid.
Het vuilste stuk in de gemiddelde handtas bleken
flesjes handcrème te zijn. Die bevatten zelfs meer bacteriën dan de
gemiddelde toiletbril. Lippenstift en mascara deden het niet veel beter.
De
tests onthulden ook dat lederen handtassen het meest bacteriën
bevatten, aangezien de sponsachtige structuur een ideale omgeving is
voor bacteriën om te groeien en zich te verspreiden.
Onlogisch is
dat natuurlijk niet. "Handtassen komen regelmatig in contact met onze
handen en een heleboel andere oppervlakken, dus het risico op het
overbrengen van bacteriën is erg groot, zeker aangezien handtassen maar
zelden schoongemaakt worden", aldus Beter Barratt van Initial Hygiene,
dat het onderzoek uitvoerde. "En van op de handtas worden ze al snel
overgebracht naar andere omgevingen."
Nochtans is het volgens de
onderzoekers niet moeilijk om die kruisbesmetting te voorkomen. "Vrouwen
moeten hun handen en tassen regelmatig schoonmaken met antibacteriële
doekjes of gel", klinkt het. "En uiteraard is ook het schoonmaken van de
handtassen een must."
De studie is het vervolg van een eerder
onderzoek naar de hygiëne in keukens, ook uitgevoerd door Initial
Hygiene. Daaruit bleek dat de werkoppervlaktes gevaarlijk vuil zijn en
zelfs kunnen leiden tot ziektes.
Ongeveer de helft van de
werkbladen in keukens bleek besmet te zijn met gevaarlijke hoge gehaltes
van coliforme bacteriën, de soort die aanwezig is in uitwerpselen en
kan leiden tot maag- en darmaandoeningen. Ook meer dan een kwart van de
afdruiprekjes bevatte vier keer het veilige gehalte van coliforme
bacteriën.
Ook de handvaten van gedeelde koelkasten en
diepvriezers waren een haard van bacteriën, met een derde die te veel
coliformen bevatte. Daarnaast bleek ook 30 procent van de microgolfovens
vol bacteriën te zitten op de handvaten en knoppen. Vaker schoonmaken
is dus de boodschap. (br.hln)
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
De Zweedse winkelketen H&M heeft een
overeenkomst getekend voor betere veiligheid in textielfabrieken in
Bangladesh. "Geen arbeider hoort bang te zijn voor branden, instortende
gebouwen of andere ongelukken", stelt de kledinggigant vandaag in een
verklaring.
Meer dan een miljoen mensen ondertekenden de
afgelopen weken wereldwijd petities die opriepen tot een overeenkomst om
de veiligheid in de textielfabrieken te verbeteren. H&M neemt met
zijn verklaring nu het voortouw en roept andere bedrijven op te volgen.
De
overeenkomst is 5 jaar geldig en regelt onder meer onafhankelijke
inspecties van gebouwen en de verplichting om gebouwen aan te passen in
geval van gevaar. Ook het recht van vakbonden om arbeiders te informeren
over hun rechten en veiligheid is erin opgenomen. In de
kledingindustrie in Bangladesh werken 3 tot 5 miljoen mensen.
Drie
weken geleden stortte een gebouw met onder meer textielfabrieken in.
Dat kostte aan meer dan 1100 mensen het leven. (br.hln)
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Regelmatig je kleerkast opruimen is niet
alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd
bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om
eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet
meer draagt.
De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar
garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan
verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een
kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het
flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet
wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past
het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen
kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje
organiseren met je vriendinnen.
Een gemiddelde persoon verspilt
een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten
of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke
organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven.
Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of
plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je
een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met
bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.
Smijt alle spullen weg
die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere
dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook
stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar
pijnlijk zijn. Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je
al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten
en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul
je het dan een jaar later ook niet meer doen.
Velen denken dat
veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je
een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo
kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt,
hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen.
Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)
De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer
De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer
Een van de kledingstukken die deze zomer niet in je kleerkast mogen ontbreken, is de ultrastrakke midirok. Door het veelzijdige aspect zijn ze makkelijk te dragen, maar vrouwen met rondingen denken vaak ten onrechte dat dit kledingstuk niet voor hen bestemd is. We leren je hoe iedereen deze trend aan kan door een goed model te kopen en juist te combineren.
De zogenaamde tube rok gaat nog een stapje verder dan de kokerrok qua strakheid en vraagt dus nog iets meer zelfvertrouwen. Gelukkig vind je deze in alle vormen en maten, dat gaat van felle kleurtjes tot klassiek zwart, naar strepen en modellen met opvallende prints.
Onzekere dames kiezen best een exemplaar dat net tot onder de knie komt en niet in het midden van je kuit, want dit heeft een verdikkend effect. Hoge hakken zijn tevens onontbeerlijk vanwege het afslankend effect. Opvallende juwelen leiden de aandacht van je probleemzones af.
Wie onzeker is over haar buikje is best af met een model met een brede tailleband, aangezien dit een afslankend effect heeft. Hierbij kun je zelfs je blouse in je rokje stoppen. Dit is zeker een must voor dames met korte benen, want dit heeft een verlengend en afslankend effect. Dames met een voller onderlichaam brengen best hun figuur in evenwicht door een felle blouse met veel volume te dragen. (br.hln)
Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro
Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro
Voor de liefhebbers van het beroemde postzakjasje van Jan Taminiau is
er goed nieuws. De ontwerper biedt het jasje namelijk te koop aan op
zijn webshop.
De Nederlandse koningin Máxima verscheen in het postzakjasje in 2009 op
de Arnhem Mode Biënnale en eergisteren toonde de ontwerper het bij zijn
show op het IJ. Taminiau ontwierp speciaal voor de troonswisseling een
mannenversie van het jasje. Hij maakte ook hetzelfde jasje voor vrouwen
in de kleuren van de Argentijnse vlag.
Op de website van de
beroemde ontwerper is te lezen dat de jasjes in Nederland met de hand
worden gemaakt. Voor een postzakjasje moet er wel diep in de buidel
worden getast, want ze kosten 'slechts' 1.050 euro per exemplaar. (br.hln)