Wie vrijwel dagelijks een te zware handtas met
zich meesleurt, loopt een groot risico op nek-, schouder- en
rugklachten. Ontdek hier hoe je het gewicht van je 'sjakosj' gezond kan
houden.
We volgen de raad op van professor Heidi Prather,
gespecialiseerd in fysische geneeskunde en revalidatie. "Je handtas mag
nooit meer wegen dan 10 procent van je eigen lichaamsgewicht. Nog
idealer is echter 4,5 kilogram", luidt het advies.
Denk
dus in het vervolg twee keer na voor je enthousiast alles van make-up
tot elektronica begint in te laden. Kies zorgvuldig en gezond. Maak
liever plaats voor een flesje water en een gezond tussendoortje.
(br.hln)
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Rokken zijn deze lente niet meer
zo frivool als voorbije seizoenen. Dé trend voor komende lente zijn
strakkere, asymmetrische kledingstukken. Niet altijd makkelijk om te
dragen, maar met onderstaande tips wordt het al iets minder moeilijk.
De
rok met een ongelijke zoom verscheen al op de catwalk Christian Dior en
Victoria Beckham. Nu duikt dit op in verschillende budgetvriendelijke
winkelketens, onder meer bij webshop Asos.com vind je verschillende
modellen. Kan je ook niet wachten om je benen te showen in dit
kledingstuk dat nooit gaat vervelen? Om alle aandacht naar dit bijzonder
onderstuk te laten gaan, draag je best transparante panty's. Ook je top
hou je best basic om een te drukke outfit te vermijden.
Designer
Nicole Miller waagde zich aan drukke creaties met prints, Dior speelde
op veilig met satijn, Bottega Veneta ging voor gedrapeerde rokken. Nu
het nog wat frisser is, kun je best combineren met een gebreide trui en
opvallende juwelen. Je benen komen het mooiste uit met schoenen met een
hakje, laat je platte ballerina's maar in de kast staan. (br.hln)
Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn
rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze
noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op
zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.
Louis Evans, uit het Engelse
dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn
rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde
de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien
maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie
telefoonjob.
"Het was lastig opgroeien in zo'n
klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald
breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen
aan mijn zelfvertrouwen."
En toen werd Louis 20.
Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne
verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve
manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen.
Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik
had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie",
zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek
te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn
plooi."
Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis
vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de
catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort
ook op de Modeweek van Milaan. (br.hln)
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Bloemenprints en jumpsuits verrichten
deze lente wonderen voor jouw rondingen. Dankzij onderstaande tips leer
je dat de catwalktrends niet enkel voor graatmagere modellen bestemd
zijn, maar dat ze ook jouw figuur kunnen flatteren.
Steeds meer modemerken negeren
niet langer de dames met een maatje meer. Zo is de Spaanse modeketen
Mango de laatste om een plus-sizelijn. Het gevolg is dat wie maatje 42
of meer draagt, niet langer enkel tenten, maar ook heel wat hippe
stukken in de winkels vindt.
Een van de
populairste lentetrends zijn bloemenprints. Velen denken dat dit patroon
te druk of te lelijk is. Maar voor komende lente kende de de print een
update zodat deze elke outfit chique en elegant kan laten lijken. Dames
met een maatje meer zitten goed met een jurkje met een A-lijn. Deze snit
brengt je vormingen wat meer in balans. Combineer dit met een stoer
jasje om er niet te meisjesachtig uit te zien. Een andere goede optie is
de losse bloemenblouse in combinatie met een strakke kokerrok of skinny
jeans en hoge hakken.
Nog een goede manier om
op te vallen en toch slanker te lijken is met een klassieke, zwarte
jumpsuit in combinatie met felle kleuren. Door de zwarte kleur lijk je
slanker. Maar dankzij de kleurrijke blazer en bijpassende schoenen is
het niet alsof je naar een begrafenis gaat. Wie zich nogal bewust is van
haar brede heupen, kiest best voor een jasje dat net tot aan de heupen
komt. Dit breekt namelijk deze probleemzone. Met een brede riem kun je
perfect je buikje verdoezelen. (br.hln)
Jacky O'Shaughnessy (62) is
misschien het oudste, maar naar ons gevoel ook het meest verfrissende
gezicht van modeketen American Apparel. Voor de campagne 'Sexy has no
experation date' poseerde de stralende vrouw complexloos in kanten
ondergoed. Als dat geen schouderklopje is voor alle onzekere dames op
deze aardkloot: Er is hoop, alleen komt die wijsheid misschien pas in de
jaren van grijze haren.
De rasechte New Yorkse poseerde
al eerder voor American Apparel, meer bepaald voor de modelijn 'Advanced
Basics', gericht op vrouwen die ook na hun vijftigste hip door het
leven willen gaan.
De fotogenieke Jacky
heeft een uitgesproken mening over het leven als model: "Ik lees zo vaak
dat poseren onbenullig en geesteloos is, maar ik vind het uitdagend en
creatief. Je hebt er bakken energie voor nodig en je moet kunnen
communiceren zonder ook maar één woord te gebruiken". (br.hln)
Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten
poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar
baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte
kampt en in een rolstoel zit.
In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een
jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar
elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten
duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je
kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."
In
een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat
Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle
vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur,
waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd
Formichetti
legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar,
maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me
gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn
mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar
handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram
zette, waren ronduit schitterend."
Mercado is
een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een
modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar
school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt
rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat
iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te
zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent
of hoe je er uit ziet." (br.hln)
Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen
Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen
Stijlgoeroes Trinny & Susannah tijdens een fotoshoot voor hun 'Original Magic Knickers'-shapewearcollectie.
Figuurcorrigerend ondergoed, of 'shapewear', is
immens populair. Spannende jurkjes en onderbroeken strijken je
vetrolletjes glad en liften je poep omhoog. Maar is dat eigenlijk wel
gezond?
De ultieme eigenschap van shapewear is dat het strak zit,
anders schiet het zijn doel voorbij. Dat betekent wel dat je organen,
zoals maag en darmen, stevig ingesnoerd zitten, en dat blijft niet
zonder gevolg. Zo kan het zure oprispingen en brandend maagzuur
verergeren, maar dat zijn lang niet de enige consequenties.
Spijsvertering Ook
je vertering komt in het gedrang. Tijdens een normaal verteringsproces
trekken je darmen samen om voedsel vooruit te duwen, maar als ze lange
tijd ingezwachteld zijn wordt de spijsvertering onderdrukt. Dat kan
leiden tot tijdelijke klachten zoals buikpijn of een opgeblazen gevoel.
Mensen met darmklachten springen daarom best voorzichtig om met
shapewear.
Ademhaling Wanneer
je inademt zet je middenrif uit en wordt je buik bol, maar corrigerend
ondergoed kan die beweging beperken. Daardoor kan je minder diep
ademhalen.
Benen Wanneer je gaat zitten in shapewear kan je last
krijgen van 'meralgia paresthetica', een aandoening waarbij een zenuw
aan de buitenkant van het dijbeen wordt beschadigd, vaak door
beknelling. Dat leidt tot tintellingen, gevoelloosheid en pijn in de
bovenbenen. Het gevaar is hier dat de klachten niet altijd vanzelf
weggaan, en de aandoening kan permanent worden.
De spannende kleding kan bovendien verminderde bloedcirculatie en bloedklonters veroorzaken. Infecties Shapewear
is ook een uitstekend milieu voor bacteriële infecties, ook al omdat
het vaak van synthetisch materiaal vervaardigd is. Een courante infectie
is folliculitis, een ontsteking van het haarzakje. Patiënten krijgen
rode bultjes gevuld met etter. Personen met overgewicht, diabetes en
hevige zweters zijn een risicogroep.
Shapewear met mate Conclusie:
je kan best jezelf in die 'Spanx' of 'Trinny & Susannah Magic
Corset Vest' wringen voor een speciale gelegenheid, maar maak er geen
gewoonte van. Kies ook altijd voor de juiste maat. (br.hln)
De lust voor exotisme is ook anno
2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar
al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te
maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe
'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en
21.000 euro.
Net als onder meer Prada en
Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in
te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te
vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen
met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende)
omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil
kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan
'soortgenoten' uit runderleer.
"Er zijn vrouwen
die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De
vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit
zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld
van de luxehandtassen.
In het geval van Louis
Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de
provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote
kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van
luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de
voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt
Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.
Omdat
het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge
prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren.
Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak
op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de
dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het
luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.
Dat
de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers
hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed
behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het
bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.
Van
zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor
een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok
wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De
krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de
huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met
de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van
iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er
geen schending is van de 'Convention on International Trade in
Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
De trui bezet met juwelen bij Asos.com.
Wanneer een nieuw modeseizoen gaat
beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom
zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit
moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.
De jurk met spaghettibandjes,
een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate
Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit
kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze
materialen.
Het witte hemd krijgt nu alle
aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als
asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit.
Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een
goedkopere versie vind je onder meer bij Mango.
Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn
en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de
catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw.
Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.
Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.
Je benen krijgen
eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny
jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget
heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij
Asos.com terecht.
De brede, elegante broek bij Asos.com.
Helemaal scoren doe je met
juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter.
Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met
kristallen en pailletten gaan.
Een elegante
blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin
Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je
portefeuille H&M ook.
De grote logo's uit de
jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan
dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en
Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft
om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie
gaan.
Als laatste kun je deze lente niet om de
volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft
een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam:
de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin
kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven.
(br.hln)
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor
& Rolf zijn in Nederland uitgeroepen tot de Domme Bontjes van 2013.
Volgens de dierenorganisatie Bont voor Dieren is bij de verkiezing veel
gestemd op het ontwerpersduo vanwege het gebruik van vossen-, nertsen-
en wasbeerhondenbont in hun creaties.
"Door massaal te stemmen op
juist de ontwerpers laat Nederland zien dat zij aan de basis staan van
het koopgedrag", aldus directeur Nicole van Gemert van Bont voor Dieren.
"We hebben alle bontproductie verboden in Nederland, dan is het
doodzonde dat designers toch verder gaan met het laten produceren van
dierenleed."
Gerard Joling eindigde als tweede
in de verkiezing. Vorig jaar werd - toen nog prinses - Máxima gekozen
tot Dom Bontje, het jaar daarvoor Sylvie van der Vaart. (br.hln)
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Veel dames voelen zich niet helemaal op hun gemak in
een feestjurk, zeker niet na de vele overdadige kerstmaaltijden. Daarom
delen we deze tips om met enkele eenvoudige accessoires snel wat
slanker te lijken.
Benen Lange benen lijken slank en sexy in
rokjes met een spitse schoen en dunne hak. Dit verlengt namelijk het
slanke silhouet van de kuiten. Een rechte schoentip en brede hakken doen
je been korter lijken. Schoenen in dezelfde kleur als je outfit werkt
afslankend voor je onderlichaam, met zwarte pantyes en schoenen zit je
helemaal goed.
Buikje, billen en heupen Koop
figuurcorrigerend ondergoed dat je boezem een lift geeft. Onder een
strakke jurk of kokerrok draag je ondergoed dat je buikje platter maakt.
Lange kettingen doen een korte nek langer
lijken, ze leiden namelijk de aandacht van de heupen af. Hierdoor gaan
mensen meer naar je gezicht en minder naar je taille kijken. Opvallende
armbanden en ringen verleggen de aandacht van je bovenarmen naar de
polsen.
Alle ogen gaan naar een grote
handtas. Als dit accessoire aan je arm bengelt, kijken mensen minder
naar je lichaam en probleemzones.
Gezicht Steek
je lokken hoog op en neem er enkele plukjes haar uit aan je kruin om je
gelaatstrekken beter te doen uitkomen. Zo lijkt je gezicht smaller.
(br.hln)
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Een handtas van het Franse modehuis Hermès is in
Texas geveild voor 125.000 dollar. Dat schrijft Daily Mail. De tas - die
de naam 'Geranium Porosus' meekreeg - is een uniek exemplaar, gemaakt
van mat krokodillen- en stierenleer. De startprijs bedroeg 50.000
dollar. Een anonieme koper was echter bereid om er meer dan het dubbele
voor neer te leggen.
De handtas meet 32 centimeter en is uitgerust met...
'pootjes'. Het designerstuk is enig in zijn soort en werd drie jaar
geleden gemaakt voor 'Petit H Exhibition' in Londen, een project waarmee
Hermès de beste vakmensen ter wereld de kans gaf om met schaarse
materialen unieke stukken te maken, zoals 'Geranium Porosus'.
De
exclusieve tas ging eerder deze maand voor 125.000 dollar onder de
veilinghamer in Dallas en is daarmee de duurste handtas ter wereld.
Holiday
Luxury Signature Auction vond plaats op 10 en 11 december in Texas. Er
werden niet enkel tassen van het merk Hermès geveild, ook unieke stukken
van luxemerken zoals Chanel en Louis Vuitton gingen er onder de hamer.
De veiling zelf was ook uniek. Het was immers de eerste keer dat een
verkoop van die grootte en belangrijkheid georganiseerd werd in de
wereld van de luxeaccessoires. (br.hln)
Dat het niet altijd Louboutins
moeten zijn aan de voeten van vrouwelijke sterren, bewijst de
populariteit van Niluh Djelantik, vroeger bekend als 'Nilou'. Deze
lederen schoenen worden met de hand gemaakt in het atelier van de
Balinese ontwerpster Ni Luh Ayu Pertami in het Indonesiscche Canggu.
Samen met 40
schoenmakers creëert ze kwalitatieve en comfortabele sandalen en
laarsjes waar onder meer Cate Blanchett, Uma Thurman, Julia Roberts,
Paris Hilton, Cameron Diaz en Gisele Bündchen al voor gevallen zijn.
(br.hln)
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
Elk jaar brengt Amerikaans
lingeriemerk Victoria's Secret de exclusieve Fantasy Bra uit. Die is
doorgaans bezet met diamanten en andere peperdure edelstenen, waardoor
het prijskaartje al snel tot in de miljoenen oploopt. Nu heeft het
modehuis een goedkopere replica gemaakt van de versie van 2013, zodat
jij je net als topmodel Candice Swanepoel kunt voelen.
De replica is een push-upbeha die als twee druppels lijkt op wat
Candice op de catwalk droeg. Het grote verschil met het origineel is dat
bij de goedkopere versie geen peervormige robijn in het midden bengelt.
Het is de eerste keer dat Victoria's Secret 1.000 betaalbare replica
maakt van zijn pronkstuk van het jaar. Wie deze wil bemachtigen, zal dus
snel moeten zijn. Voor de beha moet je 215 euro neertellen, het slipje
is goed voor 42 euro. Het lichaam van Candice is spijtig genoeg niet
inbegrepen. (br.hln)
Elk jaar kondigt Pantone in december
de uitverkoren kleur voor het volgende jaar aan. Het ziet er naar uit
dat de paars-rozige tinten van de orchidee in 2014 zullen domineren.
Ieder jaar gaan internationale smaakmakers uit uiteenlopende
takken van de populaire cultuur (mode, reizen, technologie, muziek, ...)
op zoek naar opkomende kleurentrends. De jacht begint traditioneel in
januari en de uitverkoren tint wordt vlak voor de sprong naar het nieuwe
jaar onthuld. Om de keuze te rechtvaardigen, wordt in de zomer steevast
een tweedaagse geheime vergadering gehouden waar iedereen zijn
topkandidaten op tafel legt.
Radiant Orchid "Het
moet weerklinken over de hele wereld, een kleur die verbeeldt wat er
gebeurt in de samenleving", getuigt Leatrice Eiseman, uitvoerend
directeur van Pantone. Dit jaar stond alles in teken van 'emerald'
(smaragdgroen), als kleur van groei, vernieuwing en voorspoed. De fakkel
zal in 2014 worden overgenomen door 'radiant orchid', de paars-rozige
tint die we kennen van de orchidee.
"Deze kleur
dragen versterkt het gevoel van creativiteit. We zijn allemaal op zoek
naar die hint van uniekheid", klinkt het. Eens de kleur gekozen is,
zorgt Pantone voor de verfijning en definitie van de tint. Ze
brainstormen over hoe de kleur gebruikt kan worden in textiel voor mode
en interieur, make-up, advertenties, ... Uiteindelijk wordt alles
gebundeld in een boek, getiteld 'Pantone View', dat dienst doet als
kleurenbijbel voor heel wat designers en bedrijven.
Verwacht je dus in 2014 maar aan veel roze en paarse tinten.
Hoewel maskers op de catwalk al lang
geen rariteit meer zijn, waren ze bij de show van deze Chinese designer
geen modieuze statement, maar een pijnlijke must. Door de hevige smog in
Nanjing moesten de modellen én toeschouwers verplicht een medisch
mondmasker dragen.
De elegante verschijning van
vrouwen in lange gewaden met gouden creaties en andere prachtige juwelen
werd abrupt verbroken door medische mondmaskers. De lapjes stof waren
geen publiciteitsstunt, ze werden verplicht door de overheid omdat de
hevige smog een gevaar vormt voor de gezondheid.
In
Nanjing is de uitstoot tot 40 keer hoger dan de veiligheidslimiet van
de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In de winter stijgt de
luchtvervuiling nog eens extra omdat de drukbevolkte gebieden dan nood
hebben aan extra energie.
De impact hiervan op
de ademhaling is uiteraard niet klein. "Het stinkt verschrikkelijk en de
lucht schuurt in je keel. We hebben nog nooit in zo'n hevige smog
moeten leven", getuigt een vrouw aan het Chinese nieuwsagentschap
Xinhua. (br.hln)
Nu de eindejaarsfeesten weer
voor de deur staan, geven we je graag wat inspiratie mee om te stralen
op de talrijke etentjes en feestjes die ongetwijfeld in jouw agenda
staan. Hoewel je met klassieke rode lippenstift eigenlijk nooit de mist
kan ingaan, kan een beetje afwisseling ook geen kwaad.
Het
najaar staat helemaal in teken van de vamp. Donkere tinten zoals
wijnrood, bordeaux en pruimenpaars zijn dan ook een must-have voor
vrouwen die ook hun lippen graag up to date houden. Bekende gezichten
geven alvast het goede voorbeeld. Laat je inspireren door Jennifer
Lawrence, Rita Ora en Selena Gomez. Voor meer make-uptips kan je terecht
in de lees-ooks. (br.hln)
Ondertussen is de eerste sneeuw
gevallen en is het al flink koud. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij
jullie zit, maar bij mij is er één lichaamsdeel dat meteen begint af te
zien van de kou. Nu ja, technisch gezien twee: mijn oren! Wind en
vrieskou zorgen ervoor dat mijn precious ears pijn beginnen te doen; een
no-go als je die geweldige oorbellen wil blijven dragen en gewoon ook
erg vervelend. De oplossing is natuurlijk: draag een muts!
Gelukkig zijn gebreide mutsen
helemaal in. Een praktische trend: het is zo af en toe ook wel eens
fijn, toch? Je kan zo'n winterse beauty natuurlijk gewoon kopen: je
vindt ze in alle soorten, kleuren en vormen, van heel erg
budgetvriendelijk tot superdeluxe. Als je gaat shoppen voor zo'n fluffy
hoofddeksel, weet dan wel dat echte wol warmer is dan synthetische en
dat je haar er minder van gaat pluizen.
De
investering waard, dus. Ik moet daarbij wel melden dat synthetische wol
beter bestand is tegen de wasmachine. Als je je mini-me's ook van warme
hoofdjes wil voorzien, is dat misschien toch wel handig... Een van mijn
favoriete beaniemerken is LN Beanies, volledig natuurlijk en lekker
warm!
Maar er is ook nog een andere optie!
Zoals jullie waarschijnlijk al wel weten, is handwerk van alle soorten
de laatste tijd weer helemaal hip. Je ziet al waar ik naartoe wil: je
kan die geweldige muts ook helemaal zelf breien. Helemaal niet zo
moeilijk, en je kan hem helemaal naar je hand zetten. Patroontjes, elke
kleur die je maar kan dromen ... Customise erop los. Bij Veritas vind je
trouwens alle kleurtjes wol om jouw persoonlijke toets aan je muts te
geven.
Een beanie is trouwens niet alleen
lekker warm voor je hoofd en oren; hij helpt ook om je haar te
beschermen tegen de koude! Pas wel op voor statisch haar... (br.hln)
John Galliano is terug: hij mag Kate Moss stylen voor Vogue
John Galliano is terug: hij mag Kate Moss stylen voor Vogue
Nadat de gevallen designer achter de schermen bij modehuis Oscar de la Renta een handje mocht toesteken, is de designer nu helemaal terug met een stylingopdracht voor het Britse modeblad Vogue. Hij mag Kate Moss uitdossen voor de cover.
Galliano werd twee jaar geleden gedumpt door modehuis Dior nadat hij een antisemitische tirade in een café in Parijs had afgestoken. Kate Moss is hem altijd blijven verdedigen en liet hem enkele maanden na de hetze haar trouwjurk ontwerpen voor haar huwelijk met Jamie Hince. Moss werd onlangs aangesteld als moderedacteur voor het blad, zij heeft waarschijnlijk wel haar vriend bij Vogue aangeprezen. De shoot draaide rond de jaren 20 en het Russisch ballet. (br.hln)
Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Strengere regels voor het gebruik van minderjarige modellen in New York
Een nieuwe wet in de Amerikaanse staat New
York schrijft de modesector nieuwe regels voor minderjarige modellen
voor. De nieuwe wet voorziet beperkte werktijden voor modellen onder de
18 jaar en ook tot hoe laat en hoe vaak er op hen beroep mag worden
gemaakt. Daardoor zullen ze wellicht minder op de catwalk te zien zijn.
Wie
de regels overtreedt, zal verantwoording moeten afleggen, schreef de
New York Times vandaag. De wet zal nog in november van kracht gaan en
zal een serieuze impact hebben op de volgende New York Fashion Week van
februari. Een aantal ontwerpers en agentschappen liet tot nog toe zeer
jonge modellen ondanks hun schoolplicht tot 's nachts werken. (br.hln)