Trendy in maatje meer? Dankzij deze webshops kan het
Trendy in maatje meer? Dankzij deze webshops kan het
België hinkt een beetje achterop
qua mode voor de plus size vrouw. Het aanbod van trendy stuks op
internationale websites is veel groter. Daarom een overzichtje van de
mooiste webshops waar je geen maatje 36 moet hebben om toch dat sexy
minirokje of die hippe jumpsuit te kopen.
Het Amerikaanse budgetvriendelijke merk Old Navy biedt geweldige basics aan. Je vindt er leuke shorts, hippe tops en flatterende badkledij.
Wist je dat Forever 21
een aparte lijn heeft voor plus size vrouwen? Denk aan een jonge
collectie met verleidelijke jurken, makkelijke shorts en bikini's die je
minpunten verdoezelen.
Voor unieke kledij met een retrotoets moet je bij ModCloth
zijn. Jurken met vrolijke patroontjes of een leuk topje dat niemand
anders heeft, dat vind je hier. Ideaal als je op zoek bent naar een
outfit voor een bruiloft of een gezellig tuinfeest.
De Britse webshop Asos
is een favoriet van heel wat fashionista's, omdat de winkel meteen mee
is met de nieuwste trends. En het voordeel is dat Asos de dames met
rondingen niet negeert. Een speciale lijn maakt het extra makkelijk om
jurken, topjes en shortjes in jouw maat te vinden. Bij Lane Bryant
draait het allemaal rond flatterende ontwerpen, dat gaat voor op de
trends. Maar toch zijn de collecties niet oubollig, je hebt keuze uit
beha's in 150 verschillende felle kleurtjes en figuurcorrigerend
ondergoed. Ook voor sportoutfits moet je hier zijn.
Wie moeilijk sexy beha's in een grotere cupmaat vindt, zal zeker bij Bare Necessities
haar gading vinden. Een verleidelijke kanten modelletje of een
sportbeha die perfect past, het aanbod is ontzettend groot. (br.hln)
Hoewel
de meeste vrouwen het erover eens zijn dat designerstukken prachtig,
exclusief en uit luxemateriaal vervaardigd zijn, kunnen alleen 'the
happy few' zich topstukken permitteren. Zo steeg de prijs van een
Chanel-handtas met 70% in de laatste vijf jaar. Toch zijn er enkele tips
die je kunnen helpen om een exclusief stuk tegen een prijsje te scoren.
1.
Het is erg belangrijk dat je online research doet. Daarbij hoef je je
niet enkel te beperken tot het opzoeken van de prijs. Als je eens goed
rondsnuffelt op internet leer je misschien wel nieuwe of minder bekende
designers kennen die hun stukken aan een lagere prijs verkopen. Sommige
merken worden beschouwd als 'goedkope' luxemerken, denk hierbij aan
Juicy Couture, Versace Jeans Couture en Ralph Lauren. Ook is het erg
interessant om de samenwerkingen tussen designers en modeketens in het
oog te houden, zo maakte onder andere Karl Lagerfeld en Isabel Marant al
collecties voor H&M.
2. Leer de prijzen van
designermode inschatten. Ieder item, ieder merk heeft een eigen
prijsklasse. Voor een basiszonnebril van Chanel betaal je ongeveer 200
euro, voor een outfit tel je al snel meer dan 3000 euro neer. Wie niet
extreem veel wil uitgeven, koopt best accesoires zoals een zonnebril of
clutch handtas.
3. Weet waar je moet zijn: niet
overal zijn er luxekledingswinkels gevestigd. In de meeste Europese
hoofdsteden zijn de voornaamste designers wel te vinden. Ook is het
interessant om op zoek te gaan naar een winkel die collecties van
meerdere ontwerpers verkoopt. Zo kan je de prijs van elk beschikbaar
merk vergelijken en een doordachte afweging maken. Ook in
tweedehandswinkels vind je soms oudere designstukken aan een laag
prijsje.
4. Stel je prioriteiten. Weet op
voorhand wat je zoekt en waarin je je geld wil investeren. Denk na of je
een bepaald stuk kan combineren met basics die al in je kast hangen.
Denk ook op voorhand na hoeveel geld je maximaal wil spenderen.
5.
Weet waarvoor je betaalt. De prijs hangt vaak af van het materiaal
waaruit iets gemaakt is: een blouse met veel details is duur, een dikke
stof kost meer. Ook het seizoen waarin iets gemaakt is, heeft een
invloed op de prijs. Een item van vorig seizoen zal minder kosten dan
een item uit de nieuwe collectie. Vele designerstukken hebben echter een
tijdloos karakter waardoor het niet uitmaakt of je iets van de nieuwe
of 'oude' collectie koopt.
6. Zoek draagbare
mode. Designers willen zichzelf elk seizoen overtreffen door nieuwe en
originele stukken te creëren, daarbij laten ze hun fantasie de vrije
loop gaan. Sommige stukken zijn daardoor echt extreem of niet draagbaar,
tenzij je echt wil opvallen in het straatbeeld.
7.
Gebruik je gezond verstand en betaal alleen voor items die je echt wil.
Je moet een prijs vinden die jouw liefde voor een designerstuk
weerspiegelt. Als de werkelijke prijs volgens jou te hoog is, moet je
het geld ervoor niet neertellen.
8. De laatste
en meest logische tip is natuurlijk om op zoek te gaan naar koopjes
tijdens de solden. Zo worden stukken die tijdens het jaar nog iets te
duur waren plots betaalbaar. Wie weet kan je dan een prachtexemplaar
scoren! (br.hln)
Sexy, dat is het codewoord wat
de badmode voor komende zomer betreft. Denk aan lingerieachtige
ontwerpen en bikini's met veel uitsparingen. We zetten de zeven
opvallendste, leukste en meest uitdagende strandtrends op een rijtje.
1. Sportief
Dames die houden van een actieve strandvakantie en genieten van
volleyball, een spelletje frisbee of zelfs waterskiën hebben genoeg
keuze aan sportieve modellen. In de winkels hangen heel wat fashionable
stukken die alles ondersteunen en makkelijk zitten. Durf voor felle
kleurtjes te gaan om het toch wat boeiend te houden.
2. Bandjes
Je bent helemaal trendy als je voor een bikini gaat met een wirwar aan
bandjes. Het resultaat zijn sexy stukken waarbij heel wat huid komt
piepen. Met een bandeautop dat alles vooraan bedekt en achteraan alles
laat zien, speel je toch op veilig. Breng voldoende zonnecrème aan om
een ingewikkeld gebruind patroon op je rug te vermijden.
3. Franjes
De franjes zullen deze zomer massaal aanwezig zijn op het strand. Dit
is ideaal, want deze trend flatteert haast elk figuur. Dames met een
grote boezem kunnen zo hun troeven wat beter in de verf zetten en wie
minder goed bedeeld is, kan zo haar borsten optisch wat vergroten. Dames
die onzeker zijn over hun buikje kunnen zo met een badpak en franjes
hun probleemzone verdoezelen.
4. Touwen Gehaakte
bikini's en macramé zijn populair dit seizoen. Vrees niet, je gaat niet
je hele lichaam blootgeven door de vele gaatjes. Deze materialen worden
gevoerd met meer comfortabele stoffen.
5. Patronen Het
klassieke zigzagpatroon is terug. Experimenteer niet met eenvoudig
zwart en wit, maar laat je gaan met eindeloze kleurcombinaties.
6. Lingerie Een
andere optie die perfect voor elk type figuur werkt, is de
korsetachtige bikini. Deze modellen die aan lingerie doen denken geven
veel steun aan grotere boezems. Maar de voorgevormde cups verrichten ook
wonderen voor kleinere borsten. Durf te experimenteren met drukke
patronen, maar voor de bravere dames zijn er ook eenvoudig modellen in
de winkels verkrijgbaar.
7. Jeans
Deze zomer spring je met denim in het water. Bikini's en badpakken uit
elastische, sneldrogende stoffen die aan jeans doen denken zijn nu de
trend. Details als stiksels en zakjes maken je look helemaal af.
(br.hln)
Alexandra Shulman, die al sinds 1992 als editor
voor het glamoureuze modeblad Vogue werkt, gaf tijdens een interview op
de Britse radiozender BBC Radio 2 toe dat "niemand Vogue zou kopen als
er een alledaags persoon op de cover zou staan".
"Niemand wil geld betalen voor een tijdschrift om te zien wat
ze elke dag in de spiegel kunnen zien", legde de editor aan
gastpresentatrice Lily Allen uit. "Een gewoon persoon kunnen ze elke dag
gratis zien. Ik geloof dat Vogue een magazine is dat een fantasie en
een droom verkoopt. Een vlucht uit het dagelijkse leven."
Bij
de vraag of de modellen op de covers van Vogue vaak te dun zijn, zegt
ze eerlijk "het beu te zijn om op die vraag te antwoorden". "Ons blad
gaat als zoete broodjes over de toog, dus ik denk niet dat zoveel mensen
er zich aan ergeren. Toch ben ik van mening dat designers dikkere
modellen op de catwalk moeten laten lopen. Maar vergeleken met vroeger
is er al heel wat verbetering." (br.hln)
Wie vrijwel dagelijks een te zware handtas met
zich meesleurt, loopt een groot risico op nek-, schouder- en
rugklachten. Ontdek hier hoe je het gewicht van je 'sjakosj' gezond kan
houden.
We volgen de raad op van professor Heidi Prather,
gespecialiseerd in fysische geneeskunde en revalidatie. "Je handtas mag
nooit meer wegen dan 10 procent van je eigen lichaamsgewicht. Nog
idealer is echter 4,5 kilogram", luidt het advies.
Denk
dus in het vervolg twee keer na voor je enthousiast alles van make-up
tot elektronica begint in te laden. Kies zorgvuldig en gezond. Maak
liever plaats voor een flesje water en een gezond tussendoortje.
(br.hln)
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Rokken zijn deze lente niet meer
zo frivool als voorbije seizoenen. Dé trend voor komende lente zijn
strakkere, asymmetrische kledingstukken. Niet altijd makkelijk om te
dragen, maar met onderstaande tips wordt het al iets minder moeilijk.
De
rok met een ongelijke zoom verscheen al op de catwalk Christian Dior en
Victoria Beckham. Nu duikt dit op in verschillende budgetvriendelijke
winkelketens, onder meer bij webshop Asos.com vind je verschillende
modellen. Kan je ook niet wachten om je benen te showen in dit
kledingstuk dat nooit gaat vervelen? Om alle aandacht naar dit bijzonder
onderstuk te laten gaan, draag je best transparante panty's. Ook je top
hou je best basic om een te drukke outfit te vermijden.
Designer
Nicole Miller waagde zich aan drukke creaties met prints, Dior speelde
op veilig met satijn, Bottega Veneta ging voor gedrapeerde rokken. Nu
het nog wat frisser is, kun je best combineren met een gebreide trui en
opvallende juwelen. Je benen komen het mooiste uit met schoenen met een
hakje, laat je platte ballerina's maar in de kast staan. (br.hln)
Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn
rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze
noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op
zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.
Louis Evans, uit het Engelse
dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn
rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde
de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien
maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie
telefoonjob.
"Het was lastig opgroeien in zo'n
klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald
breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen
aan mijn zelfvertrouwen."
En toen werd Louis 20.
Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne
verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve
manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen.
Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik
had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie",
zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek
te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn
plooi."
Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis
vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de
catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort
ook op de Modeweek van Milaan. (br.hln)
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Bloemenprints en jumpsuits verrichten
deze lente wonderen voor jouw rondingen. Dankzij onderstaande tips leer
je dat de catwalktrends niet enkel voor graatmagere modellen bestemd
zijn, maar dat ze ook jouw figuur kunnen flatteren.
Steeds meer modemerken negeren
niet langer de dames met een maatje meer. Zo is de Spaanse modeketen
Mango de laatste om een plus-sizelijn. Het gevolg is dat wie maatje 42
of meer draagt, niet langer enkel tenten, maar ook heel wat hippe
stukken in de winkels vindt.
Een van de
populairste lentetrends zijn bloemenprints. Velen denken dat dit patroon
te druk of te lelijk is. Maar voor komende lente kende de de print een
update zodat deze elke outfit chique en elegant kan laten lijken. Dames
met een maatje meer zitten goed met een jurkje met een A-lijn. Deze snit
brengt je vormingen wat meer in balans. Combineer dit met een stoer
jasje om er niet te meisjesachtig uit te zien. Een andere goede optie is
de losse bloemenblouse in combinatie met een strakke kokerrok of skinny
jeans en hoge hakken.
Nog een goede manier om
op te vallen en toch slanker te lijken is met een klassieke, zwarte
jumpsuit in combinatie met felle kleuren. Door de zwarte kleur lijk je
slanker. Maar dankzij de kleurrijke blazer en bijpassende schoenen is
het niet alsof je naar een begrafenis gaat. Wie zich nogal bewust is van
haar brede heupen, kiest best voor een jasje dat net tot aan de heupen
komt. Dit breekt namelijk deze probleemzone. Met een brede riem kun je
perfect je buikje verdoezelen. (br.hln)
Jacky O'Shaughnessy (62) is
misschien het oudste, maar naar ons gevoel ook het meest verfrissende
gezicht van modeketen American Apparel. Voor de campagne 'Sexy has no
experation date' poseerde de stralende vrouw complexloos in kanten
ondergoed. Als dat geen schouderklopje is voor alle onzekere dames op
deze aardkloot: Er is hoop, alleen komt die wijsheid misschien pas in de
jaren van grijze haren.
De rasechte New Yorkse poseerde
al eerder voor American Apparel, meer bepaald voor de modelijn 'Advanced
Basics', gericht op vrouwen die ook na hun vijftigste hip door het
leven willen gaan.
De fotogenieke Jacky
heeft een uitgesproken mening over het leven als model: "Ik lees zo vaak
dat poseren onbenullig en geesteloos is, maar ik vind het uitdagend en
creatief. Je hebt er bakken energie voor nodig en je moet kunnen
communiceren zonder ook maar één woord te gebruiken". (br.hln)
Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten
poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar
baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte
kampt en in een rolstoel zit.
In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een
jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar
elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten
duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je
kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."
In
een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat
Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle
vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur,
waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd
Formichetti
legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar,
maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me
gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn
mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar
handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram
zette, waren ronduit schitterend."
Mercado is
een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een
modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar
school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt
rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat
iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te
zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent
of hoe je er uit ziet." (br.hln)
Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen
Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen
Stijlgoeroes Trinny & Susannah tijdens een fotoshoot voor hun 'Original Magic Knickers'-shapewearcollectie.
Figuurcorrigerend ondergoed, of 'shapewear', is
immens populair. Spannende jurkjes en onderbroeken strijken je
vetrolletjes glad en liften je poep omhoog. Maar is dat eigenlijk wel
gezond?
De ultieme eigenschap van shapewear is dat het strak zit,
anders schiet het zijn doel voorbij. Dat betekent wel dat je organen,
zoals maag en darmen, stevig ingesnoerd zitten, en dat blijft niet
zonder gevolg. Zo kan het zure oprispingen en brandend maagzuur
verergeren, maar dat zijn lang niet de enige consequenties.
Spijsvertering Ook
je vertering komt in het gedrang. Tijdens een normaal verteringsproces
trekken je darmen samen om voedsel vooruit te duwen, maar als ze lange
tijd ingezwachteld zijn wordt de spijsvertering onderdrukt. Dat kan
leiden tot tijdelijke klachten zoals buikpijn of een opgeblazen gevoel.
Mensen met darmklachten springen daarom best voorzichtig om met
shapewear.
Ademhaling Wanneer
je inademt zet je middenrif uit en wordt je buik bol, maar corrigerend
ondergoed kan die beweging beperken. Daardoor kan je minder diep
ademhalen.
Benen Wanneer je gaat zitten in shapewear kan je last
krijgen van 'meralgia paresthetica', een aandoening waarbij een zenuw
aan de buitenkant van het dijbeen wordt beschadigd, vaak door
beknelling. Dat leidt tot tintellingen, gevoelloosheid en pijn in de
bovenbenen. Het gevaar is hier dat de klachten niet altijd vanzelf
weggaan, en de aandoening kan permanent worden.
De spannende kleding kan bovendien verminderde bloedcirculatie en bloedklonters veroorzaken. Infecties Shapewear
is ook een uitstekend milieu voor bacteriële infecties, ook al omdat
het vaak van synthetisch materiaal vervaardigd is. Een courante infectie
is folliculitis, een ontsteking van het haarzakje. Patiënten krijgen
rode bultjes gevuld met etter. Personen met overgewicht, diabetes en
hevige zweters zijn een risicogroep.
Shapewear met mate Conclusie:
je kan best jezelf in die 'Spanx' of 'Trinny & Susannah Magic
Corset Vest' wringen voor een speciale gelegenheid, maar maak er geen
gewoonte van. Kies ook altijd voor de juiste maat. (br.hln)
De lust voor exotisme is ook anno
2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar
al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te
maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe
'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en
21.000 euro.
Net als onder meer Prada en
Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in
te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te
vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen
met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende)
omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil
kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan
'soortgenoten' uit runderleer.
"Er zijn vrouwen
die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De
vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit
zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld
van de luxehandtassen.
In het geval van Louis
Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de
provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote
kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van
luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de
voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt
Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.
Omdat
het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge
prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren.
Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak
op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de
dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het
luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.
Dat
de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers
hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed
behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het
bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.
Van
zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor
een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok
wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De
krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de
huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met
de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van
iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er
geen schending is van de 'Convention on International Trade in
Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
De trui bezet met juwelen bij Asos.com.
Wanneer een nieuw modeseizoen gaat
beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom
zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit
moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.
De jurk met spaghettibandjes,
een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate
Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit
kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze
materialen.
Het witte hemd krijgt nu alle
aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als
asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit.
Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een
goedkopere versie vind je onder meer bij Mango.
Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn
en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de
catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw.
Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.
Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.
Je benen krijgen
eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny
jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget
heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij
Asos.com terecht.
De brede, elegante broek bij Asos.com.
Helemaal scoren doe je met
juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter.
Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met
kristallen en pailletten gaan.
Een elegante
blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin
Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je
portefeuille H&M ook.
De grote logo's uit de
jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan
dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en
Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft
om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie
gaan.
Als laatste kun je deze lente niet om de
volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft
een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam:
de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin
kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven.
(br.hln)
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor
& Rolf zijn in Nederland uitgeroepen tot de Domme Bontjes van 2013.
Volgens de dierenorganisatie Bont voor Dieren is bij de verkiezing veel
gestemd op het ontwerpersduo vanwege het gebruik van vossen-, nertsen-
en wasbeerhondenbont in hun creaties.
"Door massaal te stemmen op
juist de ontwerpers laat Nederland zien dat zij aan de basis staan van
het koopgedrag", aldus directeur Nicole van Gemert van Bont voor Dieren.
"We hebben alle bontproductie verboden in Nederland, dan is het
doodzonde dat designers toch verder gaan met het laten produceren van
dierenleed."
Gerard Joling eindigde als tweede
in de verkiezing. Vorig jaar werd - toen nog prinses - Máxima gekozen
tot Dom Bontje, het jaar daarvoor Sylvie van der Vaart. (br.hln)
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Veel dames voelen zich niet helemaal op hun gemak in
een feestjurk, zeker niet na de vele overdadige kerstmaaltijden. Daarom
delen we deze tips om met enkele eenvoudige accessoires snel wat
slanker te lijken.
Benen Lange benen lijken slank en sexy in
rokjes met een spitse schoen en dunne hak. Dit verlengt namelijk het
slanke silhouet van de kuiten. Een rechte schoentip en brede hakken doen
je been korter lijken. Schoenen in dezelfde kleur als je outfit werkt
afslankend voor je onderlichaam, met zwarte pantyes en schoenen zit je
helemaal goed.
Buikje, billen en heupen Koop
figuurcorrigerend ondergoed dat je boezem een lift geeft. Onder een
strakke jurk of kokerrok draag je ondergoed dat je buikje platter maakt.
Lange kettingen doen een korte nek langer
lijken, ze leiden namelijk de aandacht van de heupen af. Hierdoor gaan
mensen meer naar je gezicht en minder naar je taille kijken. Opvallende
armbanden en ringen verleggen de aandacht van je bovenarmen naar de
polsen.
Alle ogen gaan naar een grote
handtas. Als dit accessoire aan je arm bengelt, kijken mensen minder
naar je lichaam en probleemzones.
Gezicht Steek
je lokken hoog op en neem er enkele plukjes haar uit aan je kruin om je
gelaatstrekken beter te doen uitkomen. Zo lijkt je gezicht smaller.
(br.hln)
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Een handtas van het Franse modehuis Hermès is in
Texas geveild voor 125.000 dollar. Dat schrijft Daily Mail. De tas - die
de naam 'Geranium Porosus' meekreeg - is een uniek exemplaar, gemaakt
van mat krokodillen- en stierenleer. De startprijs bedroeg 50.000
dollar. Een anonieme koper was echter bereid om er meer dan het dubbele
voor neer te leggen.
De handtas meet 32 centimeter en is uitgerust met...
'pootjes'. Het designerstuk is enig in zijn soort en werd drie jaar
geleden gemaakt voor 'Petit H Exhibition' in Londen, een project waarmee
Hermès de beste vakmensen ter wereld de kans gaf om met schaarse
materialen unieke stukken te maken, zoals 'Geranium Porosus'.
De
exclusieve tas ging eerder deze maand voor 125.000 dollar onder de
veilinghamer in Dallas en is daarmee de duurste handtas ter wereld.
Holiday
Luxury Signature Auction vond plaats op 10 en 11 december in Texas. Er
werden niet enkel tassen van het merk Hermès geveild, ook unieke stukken
van luxemerken zoals Chanel en Louis Vuitton gingen er onder de hamer.
De veiling zelf was ook uniek. Het was immers de eerste keer dat een
verkoop van die grootte en belangrijkheid georganiseerd werd in de
wereld van de luxeaccessoires. (br.hln)
Dat het niet altijd Louboutins
moeten zijn aan de voeten van vrouwelijke sterren, bewijst de
populariteit van Niluh Djelantik, vroeger bekend als 'Nilou'. Deze
lederen schoenen worden met de hand gemaakt in het atelier van de
Balinese ontwerpster Ni Luh Ayu Pertami in het Indonesiscche Canggu.
Samen met 40
schoenmakers creëert ze kwalitatieve en comfortabele sandalen en
laarsjes waar onder meer Cate Blanchett, Uma Thurman, Julia Roberts,
Paris Hilton, Cameron Diaz en Gisele Bündchen al voor gevallen zijn.
(br.hln)
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn
Elk jaar brengt Amerikaans
lingeriemerk Victoria's Secret de exclusieve Fantasy Bra uit. Die is
doorgaans bezet met diamanten en andere peperdure edelstenen, waardoor
het prijskaartje al snel tot in de miljoenen oploopt. Nu heeft het
modehuis een goedkopere replica gemaakt van de versie van 2013, zodat
jij je net als topmodel Candice Swanepoel kunt voelen.
De replica is een push-upbeha die als twee druppels lijkt op wat
Candice op de catwalk droeg. Het grote verschil met het origineel is dat
bij de goedkopere versie geen peervormige robijn in het midden bengelt.
Het is de eerste keer dat Victoria's Secret 1.000 betaalbare replica
maakt van zijn pronkstuk van het jaar. Wie deze wil bemachtigen, zal dus
snel moeten zijn. Voor de beha moet je 215 euro neertellen, het slipje
is goed voor 42 euro. Het lichaam van Candice is spijtig genoeg niet
inbegrepen. (br.hln)
Elk jaar kondigt Pantone in december
de uitverkoren kleur voor het volgende jaar aan. Het ziet er naar uit
dat de paars-rozige tinten van de orchidee in 2014 zullen domineren.
Ieder jaar gaan internationale smaakmakers uit uiteenlopende
takken van de populaire cultuur (mode, reizen, technologie, muziek, ...)
op zoek naar opkomende kleurentrends. De jacht begint traditioneel in
januari en de uitverkoren tint wordt vlak voor de sprong naar het nieuwe
jaar onthuld. Om de keuze te rechtvaardigen, wordt in de zomer steevast
een tweedaagse geheime vergadering gehouden waar iedereen zijn
topkandidaten op tafel legt.
Radiant Orchid "Het
moet weerklinken over de hele wereld, een kleur die verbeeldt wat er
gebeurt in de samenleving", getuigt Leatrice Eiseman, uitvoerend
directeur van Pantone. Dit jaar stond alles in teken van 'emerald'
(smaragdgroen), als kleur van groei, vernieuwing en voorspoed. De fakkel
zal in 2014 worden overgenomen door 'radiant orchid', de paars-rozige
tint die we kennen van de orchidee.
"Deze kleur
dragen versterkt het gevoel van creativiteit. We zijn allemaal op zoek
naar die hint van uniekheid", klinkt het. Eens de kleur gekozen is,
zorgt Pantone voor de verfijning en definitie van de tint. Ze
brainstormen over hoe de kleur gebruikt kan worden in textiel voor mode
en interieur, make-up, advertenties, ... Uiteindelijk wordt alles
gebundeld in een boek, getiteld 'Pantone View', dat dienst doet als
kleurenbijbel voor heel wat designers en bedrijven.
Verwacht je dus in 2014 maar aan veel roze en paarse tinten.
Hoewel maskers op de catwalk al lang
geen rariteit meer zijn, waren ze bij de show van deze Chinese designer
geen modieuze statement, maar een pijnlijke must. Door de hevige smog in
Nanjing moesten de modellen én toeschouwers verplicht een medisch
mondmasker dragen.
De elegante verschijning van
vrouwen in lange gewaden met gouden creaties en andere prachtige juwelen
werd abrupt verbroken door medische mondmaskers. De lapjes stof waren
geen publiciteitsstunt, ze werden verplicht door de overheid omdat de
hevige smog een gevaar vormt voor de gezondheid.
In
Nanjing is de uitstoot tot 40 keer hoger dan de veiligheidslimiet van
de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In de winter stijgt de
luchtvervuiling nog eens extra omdat de drukbevolkte gebieden dan nood
hebben aan extra energie.
De impact hiervan op
de ademhaling is uiteraard niet klein. "Het stinkt verschrikkelijk en de
lucht schuurt in je keel. We hebben nog nooit in zo'n hevige smog
moeten leven", getuigt een vrouw aan het Chinese nieuwsagentschap
Xinhua. (br.hln)