Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



09-07-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner

Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner





Twee derde van de vrouwen liegt tegen haar partner over de prijs van nieuwe kledij. Acht op de tien van hen geeft toe dat ze het prijskaartje eraf halen voor ze thuis komen, om zo de echte prijs van het kledingstuk te verstoppen. 

Een kwart van de 3.000 ondervraagde vrouwen verstopt nieuwe aankopen in haar kleerkast, de helft ontkent tegen haar partner dat het kledingstuk nieuw is, ze maakt haar partner wijs dat ze het item al lang heeft. Een vijfde liegt dat de kledij die ze kochten een koopje was, 17 procent zegt dat ze er bonnen voor had, 17 procent doet liegt dat iemand anders het voor hen kocht. De helft van de dames zegt dat hun geliefde zelden beseft wat ze allemaal kopen. Bijna de helft zegt dat ze zich schuldig voelen over hun aankoop, ook al vindt hun partner het niet erg wanneer ze shoppen. Een kwart van de vrouwen haalt geld af van hun gemeenschappelijke rekening tijdens een shoptrip, zodat hun aankopen niet op de bankafschriften komen.

De vaakst voorkomende reden voor vrouwen om te liegen over hun shopgewoonten is dat ze zich schuldig voelen over hun uitgaven. Vrouwen hebben een hele lijst met leugentjes die ze kunnen gebruiken wanneer ze vrezen dat hun partner niet blij zal zijn met hun aankopen. Andere leugentjes zijn: ik heb het gekocht met geld dat ik voor mijn verjaardag kreeg of ik heb niets anders dat past.




� Reageer (0)
06-07-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 10 vrouwenschoenen haten mannen het hardst

Deze 10 vrouwenschoenen haten mannen het hardst


http://static0.hln.be/static/photo/2013/6/11/11/20130705023001/media_xll_5963441.jpg


Aangezien niets je outfit meer kan maken of kraken dan de schoentjes die je eronder draagt, is het belangrijk om de juiste keuze te maken. Dames die op date trekken, moet hierbij niet denken aan wat ze zelf het mooiste vinden, maar wel wat hun potentiële liefdespartner zal bekoren. Daarom geven we hier een overzicht met tien schoentjes die je maar beter van je lijstje kan schrappen.

In tegenstelling tot wat we allemaal zouden denken, roepen mannen niet de Crocks noch Ugg's uit tot de meest gehate vrouwenschoenen maar wel... de sleehak. Uit een poll van de webshop CouponCodes4u.com blijkt dat 71 procent van de deelgenomen heren ze harder haat dan eender welke andere soort damesschoenen.


http://static1.hln.be/static/photo/2013/5/10/10/20130705024031/media_xll_5963440.jpg
Sleehakken


Zoals verwacht volgen de Ugg-laarzen al gauw met 67 procent van de stemmen. De bronzen medaille gaat naar de Crocs (63 procent). Verder wordt de top 10 aangevuld met plateauschoenen (58 procent), teensletsen (55 procent), moccasins (49 procent), Mary Janes (42 procent), ballerina's (37 procent) en kleine naaldhakjes (34 procent). Verrassend is dat sneakers met 25 procent van de stemmen de top tien vervolledigt.

Verder blijkt nog uit de enquête dat 79 procent van de personen wel degelijk aandacht schenkt aan wat hun partner aan zijn of haar voeten draagt. Meer dan de helft van de deelnemers vindt echter dat hun levensgezel maar een slechte smaak heeft. Geen wonder dus dat 64 procent van de mannen aangaf dat ze de schoenen die ze zelf hadden gekocht voor hun vrouwtje de mooiste vinden. (br.hln)



� Reageer (0)
03-07-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raf Simons weigert model vanwege te grote borsten

Raf Simons weigert model vanwege te grote borsten


http://static1.hln.be/static/photo/2013/5/11/2/20130702123747/media_xll_5954567.jpg


Supermodel Jourdan Dunn werd gisteren geschrapt uit de modeshow van Christian Dior door haar cupmaat. Volgens haar profielpagina op de site van haar modellenbureau Storm heeft ze een borstomtrek van 81 centimeter, wat niet naar de zin van de Belgische ontwerper Raf Simons was.

De lange schoonheid met Jamaicaanse roots kon met het nieuws lachen op de sociaalnetwerksite Twitter. Ze wees er ook op dat ze normaal naast jobs grijpt door haar huidskleur. "Normaal word ik geschrapt door mijn teint, dus geweigerd worden om mijn borsten is minder erg." Op de catwalkshow van Dior liet Raf Simons heel wat naakt zien. De meeste modellen droegen transparante jurken die borsten en lingerie ontblootten.

De Belgische ontwerper werd in het verleden al op de vingers getikt omdat hij voornamelijk met blanke modellen werkt, daarom wordt gespeculeerd dat Dunn nu te horen kreeg dat haar borsten het probleem waren.

James Scully, verantwoordelijk voor de casting van modellen bij Tom Ford, Jason Wu, Derek Lam, Stella McCartney en Lanvin, stoort er zich ontzettend aan. "Het valt op hoe 'wit' de shows van Dior zijn, dat kan bijna niet anders dan opzettelijk zijn. Voorheen stond het modehuis voor diversiteit en multiculturaliteit, nu zien we doorgaans enkel blanke meisjes op de catwalk. Raf Simons is niet veel beter dan zijn voorganger John Galliano, die opzij werd gezet door het Franse modehuis omdat hij racistische uitspraken had gedaan."  (br.hln)



� Reageer (0)
26-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu de skinny jeans heeft afgedaan, is dit dé vervanger

Nu de skinny jeans heeft afgedaan, is dit dé vervanger


http://static1.hln.be/static/photo/2013/14/1/2/20130625095758/media_xll_5936792.jpg
Zo draag je de boyfriendjeans. Asos


Na jaren van broeken dragen die letterlijk aan je kuiten kleven, is het voor velen iets comfortabeler om een zogenaamde 'skinny boyfriend' jeans te dragen. Kies dan wel voor een elegant model dat niet te los zit, voor een flatterend effect.

De gewone vrouw moet nog wennen aan het idee dat de skinny jeans uit is, maar echte fashionista's zijn helemaal overtuigd van de boyfriend jeans. De nieuwe boyfriend jeans ziet er vintage uit en is gemaakt van een dun denim, waardoor deze erg makkelijk zit. Veel dames vrezen dat dit kledingstuk allesbehalve flatterend is, maar je kan er van op aan dat deze broek je kont niet dikker doet lijken. Zeker niet als er grote zakken achteraan op zitten.

Het elegantst is een boyfriend jeans die niet te los zit. Het is namelijk niet de bedoeling dat je de skaterlook uit de nineties terug naar boven haalt. Met een tailleband die een beetje lager zit aan de navel en wat hoger aan de taille, kun je lovehandles goed verstoppen. Versmal je benen optisch met een model dat donkerder is aan de binnenkant van de dijen en iets lichter aan de buitenkant. Hetzelfde effect krijg je als je de broek iets hoger oprolt en je enkels laat zien. Wie er helemaal voor wil gaan, loopt deze zomer rond in een gescheurde broek. Eens je ouder bent dan 35 jaar, laat je deze grungy stijl echter wel best links liggen. Als je deze aantrekt, stop je voet er dan niet te bruusk in, want dan trek je de broek helemaal stuk.

Op deze broek draag je best een sweater in een fel kleurtje die net tot aan de tailleband komt. Echte durvers, en vooral dames met een strakke buik, gaan voor een kort topje om helemaal trendy te zijn.  Een chiquere look die ook op het werk past, is de combinatie met een luchtig hemdje. Zelfzekere dames dragen onder deze trend platte schoenen als ballerina's of espadrilles, voor de anderen zijn hoge hakken een must.  (br.hln)




� Reageer (0)
23-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikinifoto's een nachtmerrie?

Bikinifoto's een nachtmerrie?


http://oi49.tinypic.com/2r4shle.jpg


Het bikiniseizoen betekent voor de meeste vrouwen een nachtmerrie, want dat betekent dat ze de gebieden waarover ze complexen bloot moeten geven. Wanneer dit dan ook nog eens voor eeuwig wordt vastgelegd, vinden ze het helemaal verschrikkelijk. We delen poseertips van lingeriemodellen zodat je op alle vakantiekiekjes je van je beste kant kunt laten zien.

Het Amerikaanse lingeriemodel Jessica Hart zegt dat je best op je tenen gaat staan voor een slanker effect. "Dit verlengt namelijk je benen en doet je beenspieren beter uitkomen. Zorg ervoor dat je je heupen en lichaam langs een kant lichtjes naar voren beweegt. Hou je armen zo natuurlijk mogelijk, je kunt deze bijvoorbeeld op je heup zetten. Of ga je met je handen door je haar. Draag ook een bikini die goed past, niets is zo erg als een te klein topje of broekje dat je lovehandles of buikje net benadrukt."

Het volslanke model Georgina Burke: "Mijn meest flatterende pose is wanneer ik mijn kont naar achteren steek, dit verlengt mijn bovenlichaam. Door je schouders naar achteren te doen, komen je borsten meer in de kijker. Ook helpt het natuurlijk je buik in te trekken. Je benen kruisen benadrukt je zandloperfiguur en dit verlengt ook je benen. Steek je kin naar voren, dit verlengt je nek en legt de nadruk op je gezicht. Dames met rondingen kunnen best hoge hakken aantrekken want dit doet je groter lijken en slankt zo af, zo sta je ook vanzelf in de juiste houding."

De beste manier om je buikje te verstoppen is door een transparante jurk te dragen of verstop deze onder een grote sjaal die je rond je taille bindt. Met een broekje dat hoog in de taille komt, kun je ook heel wat verdoezelen. Model Erin Heatherton zegt dat de meest flatterende pose de houding is waarin je je het meest op je gemak voelt. "Je armen kunnen losjes naast je lichaam hangen of op je heupen zetten. Kijk ook altijd recht in de camera, zo straal je veel zelfvertrouwen uit." (br.hln)



� Reageer (0)
21-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De push-up is uit: draag je borsten nu naar voren

De push-up is uit: draag je borsten nu naar voren


http://static3.hln.be/static/photo/2013/1/5/11/20130620155829/media_xll_5926766.jpg


Dankzij de burleske ster Dita Von Teese is de kegelvormige beha aan een comeback bezig, in tegenstelling tot een push-up duwt deze de borsten naar voren. De Britse winkelketen Marks & Spencer speelt in op deze trend met een nieuw kegelmvorig model.

Marks & Spencer lanceerde de beha 'Perky Profile' om dames aan een kegelvorm  te helpen dankzij speciale voorgevormde cups. In tegenstelling tot wat Madonna in de jaren 90 droeg, is het effect wel veel subtieler dan bij de ontwerpen van Jean Paul Gaultier.

Verantwoordelijke voor de lingerie Soozie Jenkinson: "Heel wat sterren als Dita Von Teese zijn liefhebber van de trendy retrostijl uit de jaren 40. Bij deze look is het essentieel om de juiste ondersteuning te krijgen, dit is waarom we deze nieuwe behavprù lanceerden. Deze geeft je een vollere, meer gedefinieerde vorm voor de perfecte retrolook. De nieuwe cupvorm zorgt dat de borst op een hoger niveau puntig wordt, hierdoor gaan ze meer naar voren. Dit model creëert dezelfde stijl als die van de Hollywoodsterren uit de jaren 40 en 50, denk aan Marilyn Monroe." 

Madonna was vroeger fan van de extreme vorm van de kegelbeha, ook zij werkte vorig jaar mee aan de comeback van dit kledingstuk tijdens haar tournee MDNA, Jean Paul Gaultier stuurde deze in 2010 al opnieuw de catwalk op. Ook zangeres Rihanna danste hiermee vorig jaar in stijl op het podium. (br.hln - foto photo news)



� Reageer (0)
16-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P&G in zee met Stella McCartney voor parfums

P&G in zee met Stella McCartney voor parfums


http://static2.hln.be/static/photo/2013/6/2/4/20130614104929/media_xll_5909899.jpg


De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) gaat parfums maken onder de merknaam Stella McCartney. Het bedrijf heeft daarover een licentieovereenkomst gesloten met de Britse modeontwerpster.

Vanaf september gaat P&G Prestige, de luxedivisie van het bedrijf, geuren ontwikkelen en op de markt brengen onder het merk Stella McCartney. Financiële details over de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt. (br.hln)



� Reageer (0)
10-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisele Bündchen showt eigen sexy lingerie

Gisele Bündchen showt eigen sexy lingerie


http://static3.hln.be/static/photo/2013/1/4/14/20130610132515/media_xll_5898494.jpg


Het Braziliaanse topmodel Gisele Bündchen promoot haar eigen lingerielijn Gisele Intimates door te poseren in haar eigen ontwerpen.

Ze trakteerde haar volgers op Twitter op een voorproefje van de collectie met enkele sexy fotot's. De 32-jarige mama poseert in een kanten setje terwijl ze sensueel haar lokken in de mond neemt. Haar buik vertoont op de beelden geen enkel spoor van een zwangerschap. In een ander zwart-wit beeld showt ze met veel trots haar benen. De volledige collectie kun je bekijken op Giseleintimates.com.

Vorige week nog lachte Gisele met absurde schoonheidsbehandelingen in een filmpje. Ze lag op een bed van een therapeut en onderging een pijnlijke gezichtsbehandeling met bloed. De schoonheid zegt namelijk tegen dit soort behandelingen te zijn: "Vrouwen moet echt voorgesteld worden en dat gebeurt niet meer. Je fouten maken je uniek en mooi."  (br.hln)



� Reageer (0)
04-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zes haarfouten die je ouder doen lijken

Zes haarfouten die je ouder doen lijken


http://static0.hln.be/static/photo/2013/11/0/12/20130531152309/media_xll_5869947.jpg


Grijze haren zijn een natuurlijk gevolg van het verouderingsproces, maar er zijn nog tal van andere manieren waarop je haar je ouder kan doen lijken.

Gelijke lengte
Zonder laagjes krijgt je haar niet die jeugdige look die volgens stylisten door beweging komt. Hierdoor gaan je lokken echter minder wegen en wordt je kapsel veerkrachtiger. Een rechte snit accentueert de lijntjes in het gezicht, laagjes hebben een verzachtend effect. Overweeg een schuine pony die je gezicht ronder maakt en je jukbeenderen beter doet uitkomen.

Producten
Als je meer dan een stylingproduct gebruikt voor meer volume, dan kan dit net het omgekeerde effect hebben. Mousse in combinatie met gel kan meer volume creëren, maar het kan je lokken ook stijf en dof maken. Als je haar in voldoende laagjes is geknipt, heb je niet veel producten nodig. Een toefje mousse volstaat.

Te blond
Met het verouderen verliest je huid aan kleur, erg bleke lokken versterken dit effect. In plaats van voor erg blond te gaan, probeer je beter een donkere basiskleur met lichtere accenten. Vraag je kapper naar warme kleuren en vermijd koele tinten omdat dit je vermoeid doet lijken.

Droge puntjes
Een ander gevolg van verouderen is dat je lokken minder vocht kunnen vasthouden. Hou je look glad en glanzend door een keer per week een vochtinbrengend masker aan te brengen, niet dagelijks shampoo te gebruiken en regelmatig bezoekjes aan de kapper te bregen.

Te zwart
Erg donker haar doet de schaduwen in je gezicht beter uitkomen, waardoor lijntjes en wallen benadrukt worden. Bij dames met een teint huid benadrukt dit het contrast tussen het haar en de hoofdhuid, waardoor dunner haar meer opvalt. Enkele highlights rond het gezicht kunnen je donkere haar zachter maken en je kleur natuurlijker laten ogen.

Te steil
Een erg steil kapsel verlengt je gezicht. Ook dit kun je doorbreken door laagjes te laten knippen. Gebruik een ronde borstel tijdens het föhnen om zachte krullen te creëren.  (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bokaal mét levende vis als handtas

Een bokaal mét levende vis als handtas: is dat mode?


http://static2.hln.be/static/photo/2013/15/12/5/20130530142133/media_xll_5867120.jpg


Elk jaar mogen de studenten van de Londense kunst- en modeschool Central St. Martins hun ontwerpen presteren op een catwalkshow. Aangezien dat een uitstekende kans is om op te vallen, pakken de jonge ontwerpers vaak uit met bizarre ontwerpen. Dit jaar was het vreemdste stuk ongetwijfeld de bokaalhandtas van Cassanda Verity Green, mét een levende vis erin. Al kon niet iedereen dat appreciëren...

Ex-studenten van de school zijn onder andere Stella McCartney, John Galliano en Sarah Burton, die in hun tijd erin slaagden om de aandacht te trekken van de potentiële werkgevers of verkopers. Ook de huidige studenten dromen van zo'n carrière, dus doen ze er alles aan om op te vallen.

En dat is ook wat Cassanda Verity Green deed door een model op de catwalk te sturen met een visbokaal als handtas. Daarin zat een levende goudvis, nota bene het eigen huisdier van de ontwerpster.

Van het publiek kreeg Cassanda een stevig applaus voor haar unieke ontwerp, maar de Britse dierenrechtenorganisatie RSPCA was absoluut niet enthousiast. Zij vinden dat zo'n handtas mensen aanzet om levende wezens te behandelen als 'vervangbare accessoires'. Bovendien zouden de ontwerpen ook leiden tot een slechte waterkwaliteit en een gebrek aan zuurstof voor de goudvis.

Volgens lesgever Willie Walters werd er echter goed voor de vissen gezorgd. "We hebben er vooraf goed over nagedacht en ervoor gezorgd dat de vis zich comfortabel kon voelen. Hij werd in zijn eigen bokaal meegebracht naar de show en gevoederd tussen de catwalkoptredens door." (br.hln)



� Reageer (0)
01-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoenenmanie kost meer dan 19.000 euro

Schoenenmanie kost meer dan 19.000 euro


http://oi41.tinypic.com/67jyah.jpg


Waarom rest er altijd zo weinig plaats in de kleerkast? Het antwoord ligt bij de schoenen, gemiddeld staan er op elk moment in je leven 19 paar te blinken.


De gemiddelde vrouw spendeert meer dan 19.500 euro aan hakken, pumps, laarzen, sandalen of slippers. Het eerste bewuste paar schoenen wordt meestal op 14-jarige leeftijd gekocht. Nadien kopen we elk jaar 7 paar schoenen, goed voor 469 exemplaren een leven lang, zo berekende een Britse consumentensite.


Mannen die hun hoofd schudden bij zoveel cijfers, moeten beseffen dat vrouwen kopen met een weldoordachte strategie. Meestal bezit de dame schoenen voor gewone, formele functies en speciale gelegenheden.


Vrouwen beschikken over 6 paar slippers, sandalen, ballerina's of klompen voor de zomermaanden, tijdens de winter staan 3 paar warme laarzen te blinken in de kast. Daarenboven beschikken ze over 4 paar schoenen die ze dragen tijdens een avondje uit, zoals stiletto's of schoenen met hakjes. 2 paar comfortabele schoenen zijn voorzien voor het werk, en nog 2 exemplaren zijn 'goed voor alle omstandigheden'.


Ook echte 'designer-shoes' mogen niet ontbreken: 1 op 4 dames beweert er over eentje te beschikken, 53 procent hoopt er zich ooit eentje aan te schaffen. Vooral Jimmy Choo, Christian Louboutin en Manolo Blahnik genieten de voorkeur.


1 op 3 beweert dat schoenen onmogelijk te weerstaan zijn, ongeacht of ze zich deze kunnen veroorloven. Ook als beoordelingsmeter kan het accessoirestuk tellen: 4 op 10 dames kijkt en oordeelt over anderen aan de hand van hun schoenen.



� Reageer (0)
31-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Deze kledij verhult je bikini in stijl

 Deze kledij verhult je bikini in stijl


http://static3.hln.be/static/photo/2013/5/15/13/20130528100721/media_xll_5859643.jpg
Luchtige broek, transparante blouse en vrolijke pareo bij Asos.com.


Als je op vakantie snel van het strand naar de lokale bar gaat, heb je iets nodig dat je snel kunt aantrekken om in stijl te ontspannen zonder al te veel bloot te geven. We tonen met welke trendy kledingstukken je je lichaam in stijl kunt verhullen.


Een witte t-shirt en jeansshort volstaan niet langer om na een dagje zonnen snel iets over je bikini aan te trekken. Door een uitgebreide keuze aan kleurrijke maxijurken, pareo's en gilets kun je tegenwoordig in stijl over de dijk flaneren.

Niets zo makkelijk en nonchalant als een enkellange jurk met een hoge split tot aan de dijen. Kies voor een eenvoudig model in een fel kleurtje dat bij de ontspannen vakantiesfeer past. Een sexy effect krijg je met een gehaakt model dat lichtjes transparant is. 

Een los vallend gilet in semitransparent materiaal, zit ontzettend makkelijk en helpt de kou van de zeebries te bestrijden.

Als je enkel probleemzones als de buik en de borsten wil bedekken, maar geen nood aan warmte hebt, is de rok of de pareo en goede optie. Ook een sjaal met een opvallende print is erg veelzijdig, vooral omdat je deze op verschillende manieren kunt dragen. Als je voor een transparant stof gaat ben je helemaal mee de trends.

Een linnen broek is de perfecte manier om je benen te bedekken. Neem een luchtig truitje mee zodat je in stijl kunt combineren. 

Een transparante blouse met lange mouwen in een fel kleurtje is ideaal wanneer je na het strand meteen in een chique restaurant gaat eten. Stop een chique, opvallende halsketting in je handtas, trek een paar sexy sandalen met hak aan en je bent zo klaar om uitgebreid te dineren.

Een nonchalante trui is iets wat onontbeerlijk is in elke reistas. Als de zon achter de horizon verdwenen is, heb je iets warm nodig om over je bikini aan te trekken. Als je dagje zonnen uitloopt in een ontspannen barbecue op het strand, is dit de perfecte outfit. (br.hln)



� Reageer (0)
29-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ingrediënten voor een perfect shopdagje

 Ingrediënten voor een perfect shopdagje


http://static2.hln.be/static/photo/2013/0/10/11/20130528174347/media_xll_5861576.jpg


Een droge zaterdag, twee vriendinnen, een lekkere lunch en een nieuwe outfit. Dat zijn de ingrediënten voor een perfect shopuitje, zo blijkt uit een enquête bij 360 vrouwen tussen 18 en 35 jaar.

Zij werden door PromotionalCodes.org.uk ondervraagd over wat zo'n dag perfect maakt. Voor een derde van de ondervraagden waren twee vriendinnen ideaal, terwijl 26 procent liever drie goede vrienden meeneemt. Voor 21 procent volstond dan weer één goeie vriendin.

Zaterdag werd beschouwd als de beste dag om te shoppen, met halftien 's morgens als het perfecte uur om ermee te beginnen. Slechts 26 procent gaat vroeger op koopjesjacht, terwijl 16 procent rond 11 uur begint.

Voor ongeveer de helft van de ondervraagden was zacht en droog weer ideaal, zodat een jas overbodig is. 18 procent verkiest een koele, bewolkte dag, terwijl hetzelfde percentage het liefst gaat shoppen op een warme en zonnige dag. Slechts 2 procent gaat graag winkelen als het regent.

De meeste vrouwen (38 procent) lieten zich het liefst afzetten in de stad door een partner of een ouder. 28 procent kiest dan weer voor het openbaar vervoer, terwijl 16 procent zelf met de auto naar de stad rijdt.

Rond 11 uur krijgt 31 procent van de respondenten zin in een kopje koffie. Dan is het tijd voor wat geroddel en om te bepalen welke winkels eerst bezocht zullen worden.

Lunchen doet 34 procent het liefst rond halftwee. Slechts 12 procent zegt daarbij nee tegen een glas wijn. Het perfecte aantal glazen is twee.

De ideale aankoop is volgens 96 procent van de vrouwen een complete outfit. Bij 86 procent staan ook schoenen hoog op het verlanglijstje. Het kopen van items voor huis of tuin zijn dan weer niet zo belangrijk, want slechts 2 procent zet die op hun winkellijstje.

Rond vijf uur is het tijd op het shoptripje te beëindigen, althans volgens 39 procent van de ondervraagden. Een kwart ziet halfzes dan weer als een ideaal uur om naar huis te vertrekken.(br.hln)




� Reageer (0)
27-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een glimlach ons meer doet kopen

Hoe een glimlach ons meer doet kopen


http://static3.hln.be/static/photo/2013/15/9/9/20130527111933/media_xll_5856594.jpg


Hoewel een glimlach niets kost, kan het simpele gebaar winkeliers wel wat geld opleveren. Zo wees onderzoek uit dat shoppers zo'n 67 procent meer uitgeven als ze in een winkel verwelkomd worden met een glimlach en die ook beantwoorden.

Voor het onderzoek werden camera's gebruikt die de gezichtsuitdrukkingen van zo'n 600 klanten opnamen als ze begroet werden door een verkoper. Daarna werden die gegevens samengelegd met de uitgaven van de klanten.

"We stelden vast dat de klanten die de glimlach van de verkoper beantwoordden gemiddeld 67 procent meer uitgaven dan degene die dat niet deden", vertelt Mihkel Jaatma van Realeyes, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het analyseren van emoties. "Als de verkopers die vriendelijke reactie vaker kunnen uitlokken, zou dat zeker een impact hebben op hun verkoop", denkt hij.

Voor het onderzoek gebruikten ze camera's die gezichtsuitdrukkingen kunnen opnemen, meten en interpreteren. Dat leidt tot een score voor geluk, verdriet, verrassing, woede, afkeer en angst. In een winkel kan de techniek gebruikt worden om na te gaan hoe klanten reageren op posters, promoties, de layout van producten en dus ook het gedrag van het personeel. (br.hln)




� Reageer (0)
25-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw zoekt dagen naar perfecte jurkje

Vrouw zoekt dagen naar perfecte jurkje


http://oi48.tinypic.com/15d2jqt.jpg



Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?

Volgens de Britse enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8 op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.

Meer dan twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.

Vaak blijft dat wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress', want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.

Maar ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.

De meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19 procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal gaan als ze het te vaak dragen.

Dat zorgt ervoor dat de overgrote meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook voor jou herkenbaar?



� Reageer (0)
21-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer volslanke dames durven de fatkini aan

Steeds meer volslanke dames durven de fatkini aan


http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/3/4/20130521101122/media_xll_5836579.jpg



Stijlblogster Gabi Gregg, beter bekend als Gabi Fresh, heeft een bikinicollectie voor dames met een maatje meer gecreëerd. Ook H&M speelt in op de trend van de zogenaamde fatkini door een model met maatje meer zijn badcollectie te laten promoten.

Vorig bikiniseizoen plaatste de volslanke Gabi een foto van zichzelf in bikini online, zo wilde ze dames met een maatje meer inspireren om toch met zelfvertrouwen dit onthullende kledingstuk te dragen. Haar initiatief kreeg heel wat bijval en de trend van bikini's voor grotere maten werd al snel tot 'fatkini' gedoopt. De blogster werd hierdoor zelfs zo populair dat ze door de webshop Swimsuits For All benaderd werd om een badcollectie voor dames met rondingen te creëren.

Deze stijlblogster liet zich voor de collectie inspireren door de film Spring Breakers. "Ik werd bekend omdat ik het zelfzekere dikkerdje in een bikini was. Al een tijdje was ik aan het denken om zelf te ontwerpen. Omdat ik zelf rondingen heb, weet ik dat het aanbod voor dames met rondingen beperkt is en weet ik perfect wat er nog nodig is. Ik had heel wat ideeën over wat ik graag zou willen tekenen, dus dit was een geweldige kans."

"Ik heb drie bikini's, een badpak en een strandjurkje gemaakt. De collectie moest er jong en fris uitzien. Badkledij voor grotere maten zijn doorgaans voor oudere dames gemaakt. Daarom wilde ik wat anders met felle kleuren, want dit werkt goed aan het zwembad of op het strand, drukke prints, want ik ben dol op deze trend. Daarnaast maakte ik twee neon bikini's waarvan je de schouderbandjes kunt aanpassen en je de slipjes zowel hoog als laag kunt dragen. Het zijn zeker opvallende stukken voor erg modebewuste dames." De collectie is bestemd voor dames met maat 40 tot 54. Gabi's fatkini's zijn intussen zo populair dat een model al helemaal uitverkocht is. De prijzen schommelen rond de 50 euro per stuk.

Dit seizoen zijn bikini's voor grote maten veelbesproken. De Zweedse modeketen H&M liet namelijk in april een model met maatje 42 hun badcollectie voorstellen. Deze gewaagde beslissing wordt overal goed onthaald. Het model Jennie Runk hoopte dat met dit initiatief vrouwen met of zonder maatje meer leren van hun lichaam te houden. (br.hln)




� Reageer (0)
20-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertrend: de Maxi-rok

Zomertrend: de Maxi-rok


http://static1.hln.be/static/photo/2013/13/15/14/20130517132452/media_xll_5826629.jpg


Vorig jaar waren maxi-jurken dé trend van de zomer. Daarnaast maakt deze zomer de maxi-rok z'n intrede! We hebben nog niet veel zon gezien de laatste maanden, maar dat is helemaal niet zo erg! Deze rokken kan je namelijk het hele jaar door dragen! Creëer een zomerse sfeer door pastelkleuren en rokken met prints, want dat is helemaal in!

Je hebt oneindig veel manieren om een maxi-rok te combineren! Wil je voor een stoere look gaan? Dan kan je een biker-jacket dragen bovenop je rok. Wanneer je iets feestelijker wil lijken, kan je de maxi-rok combineren met een blazer.

Vaak denken kleinere vrouwen dat zij deze trend niet kunnen hebben, maar dat klopt helemaal niet! Je moet gewoon een exemplaar vinden dat past bij je figuur. Bepaalde rokken laten je namelijk groter lijken. Een paar hoge hakken kunnen daar dan geweldig bij helpen!

Vrouwen met lange benen kiezen best een model met print of rok met minstens 2 kleuren. Door slechts één kleur te dragen, lijk je eindeloos lang! (br.hln)



� Reageer (0)
18-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom modellen met een maatje meer een must zijn

Waarom modellen met een maatje meer een must zijn


http://static1.hln.be/static/photo/2013/6/5/11/20130517085908/media_xll_5825786.jpg
Jennie Runk, H&M's nieuwe plus-size model voor badmode


Hoewel het behoorlijk stigmatiserend is om bestempeld te worden als 'plus-size' model, stelt Jennie Runk (H&M's nieuwste aanwinst voor het promoten van badmode) dat het onderscheid met standaardmaten wel degelijk nuttig én nodig is. In een essay voor BBC doet ze haar boekje open over het leven als 'voller' fotomodel.

De campagne van Jennie Runk voor H&M lokte heel wat reacties uit in modeland. Net daarom schreef het plus-size model een pleidooi over waarom we moeten stoppen met onze obsessie over maten.

"Ik had nooit gedacht dat mijn foto's voor H&M zoveel publiciteit zouden krijgen. Ik ben het stille type dat boeken leest, videospelletjes speelt en net een tikkeltje te bezeten is door haar kat. Ik vind het bevreemdend dat mensen zoveel heisa maken over hoe mijn lijf eruit ziet in een bikini. Zelfs ik sta er niet zo bij stil. Toen mijn Facebookpagina plots 2.000 nieuwe likes had op minder dan 24 uur, besloot ik van al die aandacht gebruik te maken om de wereld een tikkeltje aangenamer te maken door zelfzekerheid te promoten", aldus Jennie.

Dat die missie geslaagd is, blijkt uit reacties van fans die haar toevertrouwen dat ze nu voor het eerst in jaren nog eens de moed vonden om een bikini te passen. "Dit is wat ik wou bereiken, vrouwen tonen dat het oké is om zelfzeker te zijn, zelfs als je niet beantwoordt aan de populaire notie van 'perfectie'", klinkt het.

Zelf vindt Runk deze boodschap in het bijzonder belangrijk voor tienermeisjes omdat het - meer nog dan vroeger - hard is om gezond om te gaan met de veranderingen die je lichaam ondergaat. "Ons uiterlijk verandert, maar we voelen de druk om er exact hetzelfde uit te blijven zien, wat uiteindelijk een onmogelijk doel is. Had ik dat maar geweten toen ik 13 was. Dan was ik wellicht niet zo jaloers geweest op al die meisjes die door hun vriendje op de schouders gedragen konden worden", getuigt ze.

"Sporten was echt een nachtmerrie. Terwijl alle slanke klasgenoten hotpants konden dragen, stond ik daar in mijn lange joggingbroeken omdat mijn billen het formaat van hun taille hadden. Doe daar nog een dikke bos krullen, een beugel, een bril en een hoge 'lompigheidgraad' bij, en het zal je niet verbazen dat mijn puberteit ronduit 'awkward' was"

Nu kan ze echter trots terugkijken, want ze heeft het naar eigen zeggen goed overleefd en voelt zich nu verplicht om meisjes vandaag te tonen dat het acceptabel is om er anders uit te zien. "Je ontgroeit die ongemakkelijke gevoelens, dus focus je liever op de beste versie van jezelf en maak je geen zorgen over die dijen, daar is helemaal niet mis mee", klinkt het.

Hoewel Jennie nooit gedacht had ooit een carrière als model op te bouwen, is ze er vandaag best tevreden mee, al moest ze wel wat ruimte creëren voor verandering. "Toen ik 'ontdekt' werd, kreeg ik de optie om gewicht te verliezen en te streven voor het behoud van dat maatje, of om enkele kilo's bij te komen en te werken als plus-size model. Ik wist dat mijn lichaam niet gemaakt was voor een maatje 34, dus koos ik voor plus", getuigt ze.

Haar grootste ergernis is dat mensen 'plus' altijd bestempelen als vet, en uiteindelijk ook als lelijk. "Dit is ronduit absurd, aangezien veel modellen die gezien worden als 'plus-size' eigenlijk perfect in lijn zijn met het nationale gemiddelde (maatje 40-42)", stelt Jennie.

Hoewel ze het indelen van vrouwen in maatjes enigzins stigmatiserend vindt, ziet ze er het nut best van in. Bedrijven doen dit uiteindelijk om hun klanten precies aan te bieden wat ze zoeken. Zo is het veel gemakkelijker voor mensen van alle maten en vormen om kledij te vinden die past bij hun lichaam en unieke stijl.

"Het enige probleem zijn de negatieve connotaties die als hardnekkige lijm blijven kleven aan de term 'plus-size'. Er zou niets negatief mogen zijn aan het hebben van de gemiddelde vrouwenmaat, of zelfs een beetje groter. Heel wat vrouwen met een maatje 44 zijn ook perfect gezond", besluit Runk.

Ze voegt er nog aan toe dat ook graatmagere modellen de nodige kritiek moeten slikken: "Volle vrouwen worden vet of papperig genoemd, terwijl magere de stempel uitgemergeld krijgen of vergeleken worden met een vissengraat. Het is totaal overbodig om bepaalde lichaamstypes de hemel in te prijzen, terwijl je andere de grond in boort. We moeten stoppen met onze absurde haat voor lichamen met andere maten. Niemand wordt er beter van en het is meer dan afgezaagd".  (br.hln)



� Reageer (0)
17-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe je gebroken make-up kan redden

Hoe je gebroken make-up kan redden


http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/16/11/20130513140206/media_xll_5812316.jpg


Volgepropte handtassen of lompe momentjes doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog maanden overleven met je gebroken goed.

Heb je net je favoriete lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te verstevigen.

Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te versmelten tot een glad geheel.

Is je blush, poeder of oogschaduw ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om een mooi, egaal product te verkrijgen.

Als alternatief kan je verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)



� Reageer (0)
15-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril

Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril


http://static3.hln.be/static/photo/2013/0/13/11/20130514154725/media_xll_5816546.jpg


De handtas van een vrouw bevat meer bacteriën dan het gemiddelde toilet, zo blijkt uit een nieuwe studie. Volgens tests bevatten de draagriempjes van één op de vijf handtassen zelfs voldoende bacteriên om een risico te zijn voor de menselijke gezondheid.

Het vuilste stuk in de gemiddelde handtas bleken flesjes handcrème te zijn. Die bevatten zelfs meer bacteriën dan de gemiddelde toiletbril. Lippenstift en mascara deden het niet veel beter.

De tests onthulden ook dat lederen handtassen het meest bacteriën bevatten, aangezien de sponsachtige structuur een ideale omgeving is voor bacteriën om te groeien en zich te verspreiden.

Onlogisch is dat natuurlijk niet. "Handtassen komen regelmatig in contact met onze handen en een heleboel andere oppervlakken, dus het risico op het overbrengen van bacteriën is erg groot, zeker aangezien handtassen maar zelden schoongemaakt worden", aldus Beter Barratt van Initial Hygiene, dat het onderzoek uitvoerde. "En van op de handtas worden ze al snel overgebracht naar andere omgevingen."

Nochtans is het volgens de onderzoekers niet moeilijk om die kruisbesmetting te voorkomen. "Vrouwen moeten hun handen en tassen regelmatig schoonmaken met antibacteriële doekjes of gel", klinkt het. "En uiteraard is ook het schoonmaken van de handtassen een must."

De studie is het vervolg van een eerder onderzoek naar de hygiëne in keukens, ook uitgevoerd door Initial Hygiene. Daaruit bleek dat de werkoppervlaktes gevaarlijk vuil zijn en zelfs kunnen leiden tot ziektes.

Ongeveer de helft van de werkbladen in keukens bleek besmet te zijn met gevaarlijke hoge gehaltes van coliforme bacteriën, de soort die aanwezig is in uitwerpselen en kan leiden tot maag- en darmaandoeningen. Ook meer dan een kwart van de afdruiprekjes bevatte vier keer het veilige gehalte van coliforme bacteriën.

Ook de handvaten van gedeelde koelkasten en diepvriezers waren een haard van bacteriën, met een derde die te veel coliformen bevatte. Daarnaast bleek ook 30 procent van de microgolfovens vol bacteriën te zitten op de handvaten en knoppen. Vaker schoonmaken is dus de boodschap. (br.hln)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!