transgendermodel loopt voor het eerst als man mee in modeshow
Bekend transgendermodel loopt voor het eerst als man mee in modeshow
Drie maanden geleden maakte
Nathan Westling bekend dat hij een transgender is. Nu is het topmodel
voor het eerst op de catwalk verschenen om een mannencollectie te
presenteren.
Nathan Westling maakte zijn debuut
tijdens de modeshow van Prada in Shanghai voor de lentecollectie 2020
voor mannen. Met blauwe neonverlichting op de achtergrond toonde
Westling een heel klassieke look: een marineblauwe blazer, kaki broek en
gestreept hemdje. Leuk detail: hij was een van de eersten die de
catwalk opliep en sloot de modeshow ook af.
Op zich is het geen grote verrassing
dat hij zijn debuut maakt bij Prada. Ook toen hij nog als Nathalie
Westling door het leven ging, was hij een geliefd gezicht bij het
Italiaanse modehuis. Daarnaast was hij ook te zien in campagnes van
onder andere Chanel, Louis Vuitton en schitterde hij in zowel de
Amerikaanse, Chinese, Japanse, Italiaanse, Franse en Russische edities
van Vogue.
In april vorig jaar besloot hij zijn
prioriteiten echter te verleggen van zijn werk naar zichzelf. Na meer
dan een decennium in therapie te gaan en medicatie te nemen voor zijn
depressie, angst- en woedeaanvallen, was het tijd om het onderliggende
probleem aan te pakken waarvan hij stiekem altijd al bewust was. Hij
verhuisde van New York naar Los Angeles en begon aan zijn transitie van
Nathalie naar Nathan.
Het Franse luxebedrijf Kering,
eigenaar van bekende modemerken als Gucci, Saint Laurent en Balenciaga,
gaat vanaf 2020 alleen nog modellen aannemen die ouder zijn dan 18 jaar
voor modeshows of fotoshoots waarin ze volwassenen voorstellen.
Dat heeft Kering gisteren bekend
gemaakt op het Copenhagen Fashion Summit. Door enkel nog meerderjarige
modellen aan te nemen, willen ze jonge meisjes beschermen tegen de
gevaren van de harde modellenbusiness.
âWe geloven dat we de
verantwoordelijkheid hebben om het goede voorbeeld te geven in de
luxesector en we hopen dat we hiermee anderen aanmoedigen om onze keuze
te volgenâ, aldus François-Henri Pinault, CEO van Kering.
In 2017 ondertekende Kering al een
charter waarin ze beloofden modellen onder de 16 jaar te bannen. Al
hielden ze zich daar lang niet altijd zo strikt aan. Zo liep Kaia
Gerber, de 17-jarige dochter van topmodel Cindy Crawford, op haar 15de
nog verschillende shows voor merken in de portefeuille van Kering.
Niet nieuw
Het gebruik van jonge modellen in de
mode-industrie is overigens niet nieuw. Kate Moss werd gescout toen ze
14 was, en Naomi Campbell was 15. Romeo, de zoon van David Beckham, deed
bijvoorbeeld al mee in een campagne voor Burberry toen hij 12 was.
(br.hln)
Van âDit
is walgelijkâ en âZe moet zich dringend scherenâ tot âEindelijk, vrouwen
moeten meer vrijheid krijgen en zelf kunnen kiezen wat ze met hun
lichaam doen, zonder dat ze daarbij het mikpunt van spot wordenâ. Om
maar te zeggen: de reacties op een van de laatste reclamefotoâs van Nike
lopen nogal uiteen.
Op de foto is
Annahstasia te zien, een Nigeriaans model en zangeres. Ze poseert in een
sportbeha van Nike en houdt haar arm boven het hoofd, waardoor een
klein bosje haar zichtbaar is. Heel wat mensen nemen daar aanstoot aan,
maar gelukkig krijgt de vrouw ook veel steun van socialemediagebruikers.
Zo verzamelde de post op enkele uren tijd al meer dan 180.000 likes en
werd de Nigeriaanse schone overladen met enthousiaste steunbetuigingen.
In ieder geval: de foto van Nike is geen oproep om het scheermesje en
masse te laten liggen. Maar het toont wel aan dat je vrij bent om te
kiezen of je lichaamshaar laat staan. En dat het absoluut niets is om je
over te schamen. Nike is trouwens niet de enige die een model met
okselhaar wist te strikken. (br.hln)
Bekend topmodel gaat voortaan als man door het leven & 10 anderen die hem voorgingen
Bekend topmodel gaat voortaan als man door het leven & 10 anderen die hem voorgingen
Nathan Westling (22) was, toen
hij nog als Nathalie Westling door het leven ging, een erg populair
model met campagnes voor onder andere Chanel, Prada en Louis Vuitton op
zijn palmares. Een klein halfjaar geleden besloot hij aan zijn transitie
van Nathalie naar Nathan te beginnen. âOp een bepaald moment was ik het
beu om nog langer te levenâ.
In april vorig jaar, besloot hij zijn
prioriteiten echter te verleggen van zijn werk naar zichzelf. Na meer
dan een decennium in therapie te gaan en medicatie te nemen voor zijn
depressie, angst- en woedeaanvallen, was het tijd om het onderliggende
probleem aan te pakken waarvan hij stiekem altijd al bewust was. Hij
verhuisde van New York naar Los Angeles en begon aan zijn transitie van
Nathalie naar Nathan.
âOp een bepaald moment was ik het beu
om nog te levenâ, vertelt Westling aan CNN. âIk bleef me maar afvragen
hoe andere mensen wel in staat waren om âs ochtends wakker te worden en
zich goed genoeg voelden om dingen te gaan doen en ik niet.â
Het is nu 6 maanden geleden dat
Westling aan zijn testosteronkuur begonnen is en aan CNN vertelt hij dat
hij nog een borstoperatie wil laten doen en daarna weer naar New York
wil verhuizen om terug als model te werken. Deze maand staat hij alvast
op de cover van magazine Dazed als Nathan en volgens zijn
modellenbureau zijn ook alle designers met wie hij in het verleden heeft
samengewerkt enthousiast om dat ook in de toekomst te blijven doen.
(br.hln)
Een
dagje relaxen in een wellness, een tripje maken naar de kust of tijdens
een vakantie luieren bij een zwembad. Héérlijk, toch? Al is er voor
veel vrouwen wel een groot nadeel aan verbonden: ze voelen zich onzeker
in bikini. Ook al is dat absoluut niet nodig, toch geven we enkele tips
om je zelfvertrouwen wat op te krikken.
1. Investeer in een goede bikini
Die
onzekerheid heeft vaak te maken met je bikini of badpak. Soms is die te
klein en kruipt het kleinood tussen je billen, de andere keer zit hij
te los of laat hij iets té veel vel zien naar je goesting. Of je nu de
voorkeur geeft aan een badpak, een tankini of een ieniemienie bikini:
kies voor een exemplaar waar jij je goed in voelt. We spreken uit
ervaring als we zeggen dat de zoektocht naar de juiste badkledij niet
gemakkelijk is, maar het is wel de moeite waard.
2. Drink voldoende water...
Er
zijn twee belangrijke redenen waarom je voldoende water moet drinken.
Het zorgt er onder meer voor dat je voldoende gehydrateerd blijft en dat
je huid blijft stralen. Als je langs de andere kant te weinig water
drinkt, gaat je lichaam water vasthouden, wordt je stoelgang harder en
krijg je een bolle buik. En net dat kunnen veel vrouwen missen als
kiespijn wanneer ze rondlopen in een bikini.
3. ... en hydrateer je huid
Wie
zn huid wil verwennen, moet niet alleen voldoende water drinken, maar
ook een bodylotion gebruiken. Kies een flesje met een lekkere geur voor
dat tikje extra zelfvertrouwen. En vergeet achteraf niet om je nog in te
smeren met zonnecrème!
4. Speel vals met een zelfbruiner
Af
en toe voelen vrouwen in badpak zich ook onzeker omdat ze nog maar
weinig tijd hebben gehad om in de zon te zitten. Het gevolg? Hun snoet
mag dan wel al sproetjes gekregen hebben van de zon, hun benen zijn net
twee melkflessen. Waterproof zelfbruiner kan dan een gemakkelijke
oplossing zijn.
5. Leidt de aandacht af met leuke accessoires
Het
is héél typisch dat vrouwen op de kleinste details letten. Ik schaam
me voor mijn knieën, die zijn er zo vreemd uit of Mijn vetrolletjes
zijn echt vreselijk. Terwijl die knieën en buik er voor iemand anders
perfect normaal uitzien. Draag daarom enkele accessoires, zoals je
favoriete zonnebril of luxueuze zomerhoed. Zowel anderen zullen hun ogen
er niet van kunnen afhouden, als jij bent minder gefocust op je
onzekerheden.
6. Fake it till you make it
Maak
er een spelletje van en doe alsof je niet onzeker bent. In plaats van
ineengedoken te zitten, trek je jouw schouders naar achteren, doe je je
kin omhoog en laat je jouw meest sympathieke glimlach zien. Het zal wat
onwennig voelen in het begin, maar na een tijdje zal je merken dat je je
meer op je gemak voelt.
7. Denk na over je kapsel
Het
klinkt vast en zeker herkenbaar: als je gaat zwemmen, ziet je haar er
achteraf verwilderd en ontploft uit. Ook bij ondergetekende is het een
doorn in het oog. Maak op voorhand een hoge knot of een vlecht, of denk
er aan om een stijlvolle haarband mee te nemen. Et voilà, probleem
opgelost.
8. Stop met vergelijken
We
doen het allemaal wel eens: jezelf vergelijken met anderen. Zij heeft
een strakkere buik, zij heeft prachtig haar en die vrouw heeft rondingen
waar zelfs Kim Kardashian jaloers op zou zijn. En sociale media maken
het er niet gemakkelijker op. Wie door zn feed scrollt, ziet tijdens de
vakantiemaanden gegarandeerd het ene modellenlijf na het andere. Maar
dat vergelijken is nergens goed voor. Probeer er dus mee te stoppen en
wees vooral niet te streng voor jezelf. (br.hln)
Japanse techniek voor het aanbrengen van huidverzorgingsproducten houdt de huid langer jong
Japanse techniek voor het aanbrengen van huidverzorgingsproducten houdt de huid langer jong
Iedere ochtend en avond zijn we
druk in de weer met allerlei potjes en tubes vol gezichtscrèmes die ons
eeuwige jeugd beloven. We smeren tot we erbij neervallen. Maar laat dat
nu net de reden zijn waarom die kraaienpootjes maar niet verdwijnen.
Gelukkig weten de Japanners hoe het wel moet.
De kans is groot dat je al jaar en dag
je huidverzorgingsproducten verkeerd aanbrengt. Lotions, serums en
crèmes moeten namelijk in de huid gedept worden in plaats van
gesmeerd. De Japanse techniek, die skin-patting genoemd wordt,
stimuleert de bloedsomloop en aanmaak van collageen in het gezicht,
waardoor de huid langer jong blijft. Skin-patting zorgt er tevens ook
voor dat het product beter in de huid wordt opgenomen en verlaagt de
kans op lymfoedeem, zwellingen door beschadiging van lymfevaten, rond de
ogen.
De experts van Hada Labo, de
huidverzorgingsgoeroes achter de populairste lotion in Japan, leggen uit
hoe het moet: Verwarm het product tussen de handpalmen en verdeel het
vervolgens geleidelijk over het gezicht en de hals door een deppende
(meppende) beweging te maken op de huid. (br.hln)
Primark opent dit jaar officieel een winkel op de Meir in Antwerpen
Primark opent dit jaar officieel een winkel op de Meir in Antwerpen
Er zijn al lang geruchten over een eerste Primark winkel in Antwerpen,
maar nu is het echt officieel: de Ierse lowbudgetwinkel opent in de
lente van 2018 een filiaal op de Meir. Een goed begin van het nieuwe
jaar voor de vele fans van de keten.
De
12.636 fans van de Facebookpagina Wij willen een Primark winkel in
Antwerpen kunnen eindelijk opgelucht adem halen, nu de Ierse keten zelf
bevestigd heeft een filiaal te openen op de Meir in Antwerpen. Hallo
Antwerpen! Jullie nieuwe Primark-winkel opent in de lente van 2018,
staat sinds kort te lezen op een paneel van het winkelpand op de Meir
24-28.
De
winkelketen is al een tijdje bezig met het veroveren van ons land. Naast
de winkel in Luik die de eerste was in België, zijn er nu ook filialen
van Primark in onder andere Gent, Hasselt, Brussel en Charleroi. De
keten vroeg een paar maanden geleden al een vergunning aan om een winkel
te mogen openen in Antwerpen, die hebben ze nu ook gekregen.
Tegenstanders
Hoewel
Primark heel wat fans telt, zijn er ook genoeg tegenstanders. Vorig
jaar startte Martyna Majchrzak nog een petitie op tegen (de toen
vermoedelijke) komst van de keten naar Antwerpen. In sneltempo werd die
duizenden keren ondertekend. Hun lage prijzen zorgen voor druk voor de
hele sector met extreem lage lonen als gevolg. Ook de productie van hun
eigen producten is een massaproductie waarbij mensen werken onder de
minimumloon. Niemand vroeg erom, daarom start ik een petitie tegen de
nieuwe vestiging in Antwerpen, schreef de 22-jarige studente toen. (br.hln)
Zara kopieert nog maar eens een Belgische ontwerper
Zara kopieert nog maar eens een Belgische ontwerper
Voor de zoveelste keer op rij
gaat Zara de mist in. De Spaanse keten verkoopt een paar enkellaarsjes
die wel erg hard lijken op de botjes uit de afstudeercollectie van de
Antwerpse ex-modestudent Eduard Both. Jammer genoeg is het lang niet de
eerste keer dat Zara flagrant plagiaat pleegt.
Het was
meteen liefde op het eerste zicht, toen we de laarsjes van Eduard Both
over de catwalk in Antwerpen zagen paraderen net voor de zomer. De
laklederen botjes vallen meteen op door de gouden bol als hak, en onder
andere ook fashionista Tiany Kiriloff deelde onze mening. Zij droeg de
botjes tijdens de afgelopen modeweek in Parijs.
Toen we
gisteren iemand zagen rondlopen met zwarte kopietjes aan haar voeten,
eveneens met een bol als hak en puntige voorkant, vroegen we meteen op
de man af waar ze die gehaald had. Niet Eduard Both, maar Zara was het
antwoord. Met een prijskaartje van 65,95 euro zijn de Zara-schoenen
spotgoedkoop. De creaties van Eduard Both zijn niet te koop, omdat ze
nooit officieel op grote schaal in productie gegaan zijn. Alleen enkele
sample sizes heeft hij verkocht na de modeshow.
Andere beschuldigingen
Niet zo
lang geleden werd Zara ook al beschuldigd van plagiaat door de Belgische
ontwerpster Toos Franken. De keten had toen een sweater van Franken
exact nagemaakt. Eerder werd de modeketen ook al beschuldigd van
plagiaat door de Amerikaanse ontwerpster Tuesday Bassen, Balenciaga, sportmerk Adidas en zelfs Kanye West.
Modehuis Céline, wiens collecties erg vaak gekopieerd worden door de
keten, toonde zelfs al resortcollecties enkel aan journalisten en
inkopers, die ook nog eens verboden werden om fotos te maken, om het
kopieergedrag te voorkomen. (br.hln)
H&M gebruikt steeds vaker
paspoppen met brede(re) heupen, borsten en billen. De Zweedse modeketen
wil hiermee diverse lichaamstypes beter weerspiegelen en de kleding
optimaal tonen aan hun klanten. H&M begon er vorig jaar al mee en
verspreidt de paspoppen geleidelijk aan over de winkels wereldwijd.
Er zijn weinig vrouwen met het
lichaam van een topmodel, dus zo gek is het niet dat winkels steeds
vaker willen dat de paspoppen beter aansluiten bij de vormen van een
realistische vrouw. En dat merken ook de verkopers van paspoppen. Ik
zie maatje 34 nog niet verdwijnen, maar we verkopen iets grotere maten
wel vaker, vertelt Griet Kindt, CEO van Best Mannequins aan VTM NIEUWS.
Volslanke paspoppen - met maatje 42-44 - verkopen ze ook, maar daar is
de markt nog niet klaar voor. We zien dat de verkoop ervan lichtjes
stijgt, maar verder is het nog niet aan de orde. H&M
zet nu alvast de goede toon, maar de Zweedse keten is niet de enige die
meer paspoppen gebruikt met realistische maten. C&A gebruikt al een
tijdje, naast de poppen met een sample maat, ook vollere mannequins
met maat 42-44. Twee jaar geleden kondigde de Britse keten Topshop aan
geen magere paspoppen meer bij te bestellen, nadat ze heel wat kritiek
ontvangen hadden op de graatmagere poppen in hun winkels. (br.hln)
Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer
Van Carla Bruni tot Cindy Crawford: Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer
Het
is exact 20 jaar geleden dat modeontwerper Gianni Versace vermoord werd
door een seriemoordenaar. En dus hield zus Donatella gisteren een
eerbetoon aan haar broer tijdens de modeweek in Milaan. Ze vroeg al zijn
muzes en supermodellen van toen samen op de catwalk, voor wat nu al het
hoogtepunt is van Milan Fashion Week.
Plots
stonden ze daar allemaal samen te dansen in een goudkleurige jurk op de
tonen van 'Freedom' van George Michael. Carla Bruni (49), Claudia
Schiffer (47), Naomi Campbell (47), Cindy Crawford (51) en Helena
Christensen (48) allemaal samen op de catwalk van Versace, met
ontwerpster Donatella in het midden. Als wervelend eerbetoon aan Gianni
Versace, de oprichter van het modehuis die in 1997 doodgeschoten werd
door de seriemoordenaar Andrew Cunanan.
Naast
deze oude garde, maakten ook jongere modellen hun opwachting op de
catwalk. Zo tekenden ook Doutzen Kroes, Kendall Jenner, Gigi Hadid en
Kaia Gerber present bijvoorbeeld. De show stond in het teken van Gianni,
maar was ook een ode aan het 'vrouw zijn'. En dan op elke leeftijd en
in elke gedaante, legde de casting director de keuze voor de modellen na
afloop uit. "Er schuilt heel veel schoonheid in de jeugd, maar het is
niet tot daar toe beperkt," aldus Piergiorgio Del Moro. (br.hln)
Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons
Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons
Een paar dagen geleden stond
Remington Williams nog af te wassen in het Mexicaanse grillrestaurant
Chipotle in Texas. Tijdens een pauze werd ze gespot door een
modellenscout, waarop ze haar kans zag, alles achterliet en op de eerste
vlucht naar New York sprong. Daar aangekomen maakte ze meteen zo'n
indruk op de Belgische ontwerper Raf Simons, dat ze mocht meelopen in
zijn show voor Calvin Klein. Het begin van een nu al indrukwekkende
modellencarrière.
Met haar opvallende kaaklijn,
rosse haar en slank figuur is het niet zo moeilijk te begrijpen waarom
Remington Williams zelfs in werktenue opgemerkt werd door een
modellenscout. In New York mocht ze meteen een contract ondertekenen bij
DNA Models - het bureau achter de carrières van onder andere Linda
Evangelista en Natalia Vodianova - maar het was pas toen ze naar een
casting voor de catwalkshow van Calvin Klein ging, dat de bal écht aan
het rollen ging.
Ze maakte blijkbaar zo'n indruk
op casting director Ashley Brokaw en creatief directeur en tevens onze
landgenoot Raf Simons, dat ze meteen één van de beste plaatsjes kreeg op
de show. "Raf heeft me persoonlijk geleerd om te wandelen op de
catwalk. Hij kon eender welk model uitkiezen, maar hij geloofde zo in
mij dat hij de tijd nam om me persoonlijk op te leiden, zodat ik meteen
mee kon lopen op zijn show," aldus Remmington aan Vogue US.
Lopen voor Marc Jacobs Die
opdracht leverde haar meteen ook een plek op de shows van Sies Marjan
en Marc Jacobs op, waardoor ze nu al gezien wordt als één van de hotste
nieuwe gezichten van New York Fashion Week. Nu de modeweek in de Big
Apple erop zit, is ze in ieder geval niet van plan om het rustiger aan
te doen. Naast haar modellenwerk wil ze haar studies grafische
vormgeving verder afmaken en ook daar verder in groeien. "Ik hou van
iets creëren, en ik zal nooit stoppen met kunst maken, wat ik daarnaast
ook doe ik mijn leven," vertelt ze.
Verder laat
ze ook nog weten dat ze nu de Europese modeweken beginnen, graag haar
loopje op torenhoge stiletto's wil verbeteren. "Ik draag hakken naar de
supermarkt tegenwoordig en ook binnen in mijn appartement. Modellen
krijgen lang niet genoeg lof om te lopen op die gekke schoenen - ze
laten het er allemaal zo makkelijk uitzien."
Straatarm meisje Het
is trouwens niet de eerste keer dat Raf Simons van een onbekend meisje
een topmodel maakt. Twee jaar geleden schreven we al over Sofia
Mechetner, een straatarm meisje uit Tel Aviv dat bij toeval door Raf
gespot werd. Hij vroeg haar direct om zijn coutureshow voor Dior te
openen. (br.hln)
Verlies jij ook zoveel haren? Zo komt het, en dit kan je ertegen doen
Verlies jij ook zoveel haren? Zo komt het, en dit kan je ertegen doen
Vind jij ook plots zoveel meer haren in de
wastafel na even stevig doorkammen? Of hou je wel eens een pluk vast na
een grondige shampoobeurt? Goed nieuws: dat is normaal. We verliezen nu
eenmaal meer haren wanneer de seizoenen veranderen. Het slechte nieuws:
heel erg veel kan je er niet aan doen, behalve deze kleine aanpassingen.
De ene vrouw zal merken dat ze vooral in de overgang van
winter naar lente haren verliest, terwijl de ander nu wel volop in de
rui lijkt te zitten. Dat is niet zo gek, ieder lichaam is immers anders.
Wat hebben de seizoenen ermee te maken? Onze
hoofdhuid bevat maar liefst 100.000 kleine haarfollikels die ervoor
zorgen dat onze haren groeien. Die haarzakjes ontwikkelen zich in een
cyclus van drie fasen: de groeifase, de overgangsfase en een rustfase
waarbij ze de haren weer verliezen. Om de zoveel tijd begint die cyclus
weer van voren af aan.
Normaal gezien zijn zo'n
90 tot 95 procent van onze haarzakjes actief, en staan maar 5 tot 10
procent op non-actief, wat betekent dat ze haren kunnen verliezen. Dat
staat gelijk aan 50 tot 100 haren per dag, al kan dat in de overgang
naar de herfst (of de lente) meer zijn. Dat komt volgens wetenschappers
omdat de zon een invloed heeft op de hormonen in ons lichaam. Daardoor
zou het aantal haarfollikels in ruststand hoger zijn.
Wanneer moet je je zorgen maken? Enkele
tientallen haren in je borstel, zijn echt geen teken aan de wand van
nakende kaalheid. Pas als je hele plukken haar verliest, kan het
betekenen dat er iets meer aan de hand is. Zeker bij vrouwen met lang
haar kan het lijken alsof ze meer haar verliezen, omdat droge puntjes
sneller afbreken.
Wil je het haarverlies zo veel
mogelijk inperken? Gebruik dan een verzorgende shampoo en een
hydraterende conditioner om te vermijden dat droge lengtes afbreken.
Vergeet ook niet om zeker in de herfst- en wintermaanden af en toe een
haarmasker aan te brengen. Gebruik ook niet te veel hitte, en blaas je
haren op het einde altijd droog op de koude stand. Verder is een veel
voorkomende reden voor haarverlies een tekort aan ijzer, vitamine D of
vitamine B12. Door die onderliggende problemen op te lossen,
bijvoorbeeld met supplementen, is in veel gevallen ook het haarverlies
al snel van de baan. (br.hln)
Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Dames, spits de oren: het is géén goed idee om
steeds hetzelfde paar schoenen uit de kast te halen. Eerlijk waar. Het
zou nefast zijn voor je voeten én voor je schoenen. Wij onthouden
vooral: hoog tijd om te shoppen!
Niet goed voor je voeten
Probeer om iedere dag af te wisselen, raadt orthopedist Dan
Husom aan. "Als je iedere dag hetzelfde paar draagt, oefen je iedere dag
druk uit op precies dezelfde plaatsen. Door om de dag van paar te
wisselen, gun je je voeten de rust die ze nodig hebben. Wie op platte
sneakers loopt, gebruikt immers andere spieren dan wie hakken draagt."
Bovendien
zorgt je gewicht ervoor dat de kussentjes in de zool van je schoenen
steeds ingedrukt worden. Als je je schoeisel dagelijks draagt, heeft de
zool geen tijd om haar oorspronkelijke vorm weer aan te nemen, en zal
het niet lang duren voor die plaatsen helemaal afgevlakt zijn. En zonder
die kussentjes wordt wandelen meteen een stuk minder comfortabel en
krijgen je arme voetjes het dus nog harder te verduren.
Niet goed voor je schoenen
Maar slijtage gaat verder dan de binnenzool. Ook voor de
levensduur in het algemeen is het belangrijk om je schoenen af en toe
een adempauze te geven. Letterlijk. "De beste manier om je schoenen lang
mooi te houden, is door voldoende af te wisselen zodat ze een dagje
kunnen ademen," vertelt Jim Kass van het Amerikaanse schoenenmerk Allen
Edmonds. "Wanneer je je schoenen draagt, neemt het leer het zweet van je
voeten op. Dat klinkt niet zo hygiënisch, maar het is volkomen normaal.
Maar dan is het wél belangrijk om ze ook de tijd te geven om te
drogen."
Wanneer je iedere dag hetzelfde paar
draagt, zullen je schoenen sneller hun vorm verliezen, legt Kass uit.
Zweet zorgt er immers niet alleen voor dat je schoeisel een bepaald
geurtje krijgt, als het geen tijd krijgt om te drogen zal het leer
vervormen én gevoeliger zijn voor krassen. Voldoende afwisselen is de
boodschap! (br.hln)
Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback
Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback
Twee jaar geleden werd de
choker, een aansluitende ketting die strak rond de hals gedragen wordt,
met open armen omarmd door menig celebrity, modemeisje en blogger. Maar
zoals dat gaat met modetrends is het alweer tijd voor iets nieuws. Grote
hoepel-oorbellen zijn nu het ultieme teken van cool.
"Hoepel-oorbellen - of hoops in
het Engels - zijn de nieuwe choker", schreef de Amerikaanse Vogue deze
maand. En aangezien het toonaangevende modemagazine 'de modebijbel'
wordt genoemd, is het wel degelijk tijd om je chokers op te bergen als
je niet hopeloos achter wil lopen.
Hoewel
hoepel-oorbellen ons voornamelijk doen denken aan de jaren negentig,
zijn ze al veel langer een modetrend. In 2015 hebben archeologen in
Israël zelfs een paar opgegraven dat bijna 3.200 jaar oud is. Recent
werden heel wat celebs zoals Rihanna, Gigi en Bella Hadid weer gespot
met grote hoepels aan hun oorlellen, en nu Vogue erover schrijft, weet
je dat een "nieuwe trend" geboren is.
Voor wie
zich aan deze trend wil wagen, zijn er talloze mogelijkheden. Je kunt
net als zangeres Solange gaan voor een dun zilveren paar als je niet te
hard wil opvallen. Combineer een paar met nog meerdere kleinere
ringetjes in je andere gaatjes zoals model Adwoa Aboah als je houdt van
een meer edgy stijl. Of kies voor een dik gouden paar zoals zangeres
Zendaya als je in het oog wil springen. Hoops zijn beschikbaar in alle
prijscategorieën, dus ook modeliefhebbers met een klein budget hoeven
deze trend niet te laten passeren. (br.hln)
Peperduur en erg - euhm - speciaal: zo zien de nieuwe Uggs eruit
Peperduur en erg - euhm - speciaal: zo zien de nieuwe Uggs eruit
De meningen over Uggs zijn verdeeld, en dat zal in de toekomst niet snel veranderen. Al helemaal niet als we de nieuwste samenwerking van het merk zien. De zachte schoenen krijgen immers een make-over van niemand minder dan Jeremy Scott, hoofdontwerper van Moschino. Maar of die nu zo geslaagd is?
Ugg probeert al langer om een gooi te doen naar de haute couture. Zo werkte het merk ze eerder al samen met Rachel Zoe en heeft het ook de handen in elkaar geslagen met het Britse modelabel Preen. En nu is het dus aan Moschino.
De limited edition-lijn van Jeremy Scott zal midden september in de winkels liggen en maar liefst acht verschillende modellen bevatten. Voorlopig blijft het merendeel nog achter slot en grendel maar de eerste twee modellen kregen we bij wijze van sneak peek wel al te zien. Het ene model is volledig bezet met pailletten, terwijl de andere laars versierd is met vlammen.
Prijzen variëren tussen 90 dollar en - ja, echt - 1.195 dollar. De collectie zal enkel te krijgen zijn via intermixonline.com en in 6 winkels in de Verenigde Staten. Maar of we daar nu zo rouwig over moeten zijn? (br.hln)
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Vandaag blaast de Amerikaanse realityster Kylie
Jenner 20 kaarsjes uit. En terwijl het soms moeilijk is om te beseffen
dat onder die laag van metamorfoses zo'n piepjonge vrouw schuilt,
bewijst Kylie met haar beautybedrijf volwassen van geest te zijn.
Sterker nog, als het succes van Kylie Cosmetics blijft groeien, stoot
het de grootste beautybedrijven zonder veel moeite van hun troon.
Kylie Jenner lanceerde zo'n 18 maanden geleden samen met
moederlief Kris Jenner haar beautylijn Kylie Cosmetics. Wat begon met de
befaamde Kylie Lip Kits groeide in sneltempo uit tot een volwaardig
make-up assortiment. Inmiddels is Kylie Cosmetics uitgegroeid tot een
miljoenenbedrijf. Over de grootte van het bedrijf werd lang
gespeculeerd, maar nu blijkt dat het succesvolle beautymerk in slechts
18 maanden tijd maar liefst 357 miljoen euro aan producten heeft
verkocht. Over monstercijfers gesproken!
Het is dus opletten geblazen voor andere grote
beautybedrijven, anders mogen we Kylie Cosmetics binnenkort tot meest
succesvolle beautymerk kronen. In vergelijking met andere
beautyproducten is de groei van Kylie's bedrijf op zijn minst gezegd
opvallend. Zo zou Estée Lauder er 10 jaar over gedaan hebben om tot zo'n
426 miljoen euro te komen. Voor Bobbie Brown en Lancôme kostte het
zelfs meer dan 25 jaar om te komen tot een waarde van 1 miljard. Indien
de omzet van Kylie Cosmetics blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen
18 maanden heeft gedaan, wordt de waarde van het bedrijf over 25 jaar
geschat op 6 miljard euro. Niet slecht voor een bedrijf dat volledig
draait op e-commerce en sociale media! (br.hln)
Iedereen heeft zonder twijfel enkele leren
stuks in zijn kast hangen. Of het nu een leren jas, schoenen of handtas
is, het zijn vaak van die klassiekers die iedere mens gewoon moet
hebben. Alleen is leer niet altijd even gemakkelijk te onderhouden. Zo
lukt het wel:
1. Vanaf dag 1
Nieuwe jas, schoenen of handtas aangeschaft? Dan begint de
verzorging vanaf dag één. Het liefste zou je nu meteen de deur uitlopen
en dat nieuwe stuk aan de wereld tonen. Maar verlaat het huis niet voor
je een beschermende laag, die regen en vuil tegengaat, hebt aangebracht.
Dit doe je met een beschermende spray of balsem.
2. Hou het proper
Nieuw of oud, je leren stuks moet je net houden. Zijn je
favoriete leren schoenen vuil? Dan kan je ze snel eens opfrissen met een
vochtig doekje. Een vuile handtas of jas laat je die best meteen door
een professional onder handen nemen.
3. Alleen de real deal
Gebruik nooit, maar dan ook nooit, schoonmaakproducten die
niet speciaal voor leer gemaakt zijn. Al die huismiddeltjes lijken dan
misschien wel een goedkope en gemakkelijke oplossing, maar je laat ze
beter links liggen, er zou maar eens iets moeten misgaan. Bekijk ook
altijd met welke soort leer je te maken hebt, want niet elke soort
behandel je op dezelfde manier.
4. Goed bewaren
Veranderen van handtas en jouw leren tas gewoon in je kast
smijten? Wij dachten het niet. Bewaar je handtas altijd in de stoffen
zak die je er hebt bijgekregen of in een kussensloop. Daarnaast kan je
jouw handtas ook beter vol achterlaten, steek enkele dikke winter sjalen
in de tas zodat ook de vorm intact blijft.
5. Let op waar je gaat
Regenweer en leer zijn niet de beste vrienden, maar omdat we
in België wonen is het regenweer soms moeilijk te ontlopen. Wanneer je
thuiskomt met een doorweekte jas of schoenen, plaats ze dan absoluut
niet onder de verwarming of in de zon. Hitte kan er namelijk voor zorgen
dat je leer op de foute manier droogt en dan kan het barsten. Natte
leren schoenen vul je best met oude kranten, die zullen het vocht uit de
schoen trekken. Een doorweekte leren jas hang je dan weer best op aan
een kleerhanger. (br.hln)
Christian Dior wordt 70 en viert dat met grootse tentoonstelling in Parijs
Christian Dior wordt 70 en viert dat met grootse tentoonstelling in Parijs
Vorige week opende het Musée des Arts
Décoratifs de deuren van de tentoonstelling 'Christian Dior, Designer of
Dreams' ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van het modehuis. De
expo vertelt het verhaal van de oprichter van het merk en de ontwerpers
die hem opvolgden zoals Yves Saint Laurent, John Galliano en Belg Raf
Simons. Het is de grootste tentoonstelling die het Franse museum ooit
heeft gegeven.
Naast de meer dan 300 haute
couture jurken ontworpen tussen 1947 en nu, worden er ook officiële
documenten, foto's, accessoires, tekeningen, brieven, parfum flesjes,
oude reclamecampagnes en meer tentoongesteld. Om aan te tonen dat
Christian Dior, oprichter van het gelijknamige modehuis, ook een bekende
kunstliefhebber was, worden er heel wat kunstwerken uit zijn
privécollectie getoond. De gehele expo neemt ongeveer 3.000 vierkante
meter aan ruimte in beslag.
Voor velen zal het hoogtepunt
waarschijnlijk het laatste luik van expositie zijn, namelijk een balzaal
gevuld met avondjurken - waarvan sommige gedragen door beroemdheden
zoals Grace Kelly, prinses Diana, Charlize Theron en Jennifer Lawrence.
De tentoonstelling loopt nog tot 7 januari 2018, tijd genoeg dus voor een tripje Parijs lijkt ons. (br.hln)
Stijlvolle mode voor plussize vrouwen? "Kijk vooral niet naar de maten en kies voor kwaliteit"
Iedereen wil er graag goed uitzien, welke maat
je ook hebt. Aangezien de meeste designers anno 2017 nog altijd vooral
voor dunne vrouwen ontwerpen, is dat voor plussize dames helaas niet
altijd gemakkelijk. Wij vroegen een paar stylingtips aan de experts van
Surplus Boutique, een gloednieuwe winkel voor volslanke vrouwen in
Hasselt.
Hoe duur of goed gemaakt je
outfit ook is, als je een laag zelfbeeld hebt zullen de kleren nooit
volledig tot hun recht komen. Belangrijk is dus om eerst aan je eigen
zelfvertrouwen te werken. En denk vooral niet dat je eerst moet afvallen
voordat je leuke kleding kunt kopen. "Waarom zou jij je niet mooi en
aantrekkelijk mogen voelen zoals je bent? Style has no size!"
1. Creëer een silhouet met de juiste verhoudingen Als
je bijvoorbeeld een slank bovenlichaam hebt ten opzichte van je
onderlichaam is het aangeraden om je bovenlichaam volumineuzer te doen
lijken om de proporties van je figuur in evenwicht te brengen. Dat kan
door bijvoorbeeld een oversized cardigan te dragen, een blouse met wijde
neklijn of de aandacht naar je bovenlichaam te verleggen met opvallende
accessoires. Zorg er wel voor dat je silhouet aanwezig blijft. Zo is
een oversized top bijvoorbeeld niet zo'n goed idee, omdat die vanaf de
heupen recht naar beneden loopt waardoor je overal even breed lijkt.
Sommige
vrouwen hebben meer geluk en hebben een figuur dat van nature in balans
is. Marilyn Monroe is hier een mooi voorbeeld van; zij had grote
borsten, een slanke taille en ronde heupen. Getailleerde kledij zoals
een aansluitende jeans, een (niet te diepe) decolleté of een kokerrok
tot net onder de knie zijn dan ideaal om die curves extra in de kijker
te zetten.
Wie net magere benen heeft maar een
voller bovenlichaam kiest dan weer best voor a-lijn kleedjes en rokjes
omdat die je figuur meer in balans brengen. Ook wijde broeken zijn
ideaal.
2. De pasvorm is belangrijk, ga voor niet te wijd en niet te strak Elke
vrouw heeft haar eigen unieke persoonlijkheid en daar horen haar eigen
unieke en vaak heel mooie vormen bij. Zorg ervoor dat kleding deze mooie
vormen omarmt en verstop ze niet in te ruim zittende kleding. En kijk
vooral niet naar de maten. Die zeggen niets over de pasvorm en
verschillen van merk tot merk en van land tot land. Soms kan het helpen
om een item te laten retoucheren, zodat het echt perfect aansluit zoals
jij wil.
3. Creëer je eigen stijl en durf! Kies
voor stijl die echt bij je past. Misschien kies je altijd voor basic
items, omdat je bang bent te veel op te vallen, terwijl je liefst felle
kleuren en aparte prints zou willen dragen. Durf te dragen wat echt bij
je past. Een grotere maat hebben is géén excuus om er niet leuk uit te
zien. Het wordt misschien moeilijker vanaf maat 42, maar zeker niet
onmogelijk. Je moet gewoon creatiever zijn. Durf, maar kies wel voor
items die passen bij je figuur. Jumpsuits zijn bijvoorbeeld heel mooi
bij grote volslanke dames maar worden moeilijk als je kleiner bent.
Kleuren
en prints leiden dan weer de aandacht af van de probleemzones. De kunst
zit in het vinden van stijlvolle en moderne prints, die je er niet
oubollig doen uitzien. Blijf weg van al te grote dessins, want die doen
je optisch breder ogen. Ga wel geen prints dragen enkel en alleen
vanwege hun optisch afslankende effect, als ze eigenlijk helemaal niet
bij je persoonlijkheid passen.
4. Kwaliteit en comfort geven je meer zelfvertrouwen Let
ook op de stof waarvan je kleding gemaakt is, het heeft veel invloed op
de pasvorm en uitstraling ervan. Polyester en andere synthetische
stoffen kunnen je voller laten lijken, omdat ze zich om je lichaam
spannen. Kies daarom in plaats van synthetische stoffen voor natuurlijke
stoffen, zoals katoen of zijde. Kies voor kwalitatieve, iets dikkere
stoffen met voldoende stretch en zorg ervoor dat de stof niet te hard
aftekent. (br.hln)
3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken
3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken
Dacht
jij ook dat stiletto's de grootste marteling voor je voeten zijn die er
bestaat? Verrassend genoeg blijkt dat niet het geval. In plaats van dat
paar torenhoge hakken te beschuldigen van je pijnlijke voeten, kijk je
beter ook eens kritisch naar je platte schoenen. Deze drie schoenen zijn
minstens even erg voor je voeten dan hakken.
1. Ballerina's
Als
je stiletto's draagt, komt de druk op de bal van je voeten te liggen.
Maar platte schoenen zetten dan weer extra druk op je hiel. Zonder een
zool of extra steun die schokken absorbeert, kunnen mensen die vaak erg
platte schoenen zoals ballerina's dragen stressfracturen of
spierscheurtjes krijgen. Een paar ballerina's in je handtas als back-up
is misschien wel een pijnloze oplossing, maar zeker niet de gezondste
voor je voeten.
2. Teenslippers
Heerlijk
om in de zomer met een paar teenslippers over het strand te paraderen,
maar je voeten zijn daar iets minder blij mee. Niet alleen krijg je te
weinig steun in dit soort schoenen en dwingen ze je voeten in een
onnatuurlijke positie, je kan er ook de befaamde 'hamertenen' door
krijgen. Doordat je tenen voortdurend in een krul naar beneden gaan,
kunnen ze op termijn krom komen te staan.
3. Muiltjes
Het
spijt ons, Gucci-fans, maar ook een muiltje is voor je voeten niet
beter dan een gewoon paar slippers. Je krijgt te weinig steun aan de
enkel, en zelfs met een dikkere zool is zo'n instapper geen goede
oplossing. Die zorgt voor meer gewicht op de bal van de voet en kan ook
voor hamertenen zorgen. biedt net als slippers te weinig steun aan je
voeten. Ook eeltknobbels en verstuikingen zijn veelvoorkomende problemen
bij muiltjes, die zoals ervaringsdeskundigen weten niet erg handig zijn
bij het stappen (br.hln)
Dit is dé nieuwe manier om je kleerkast te organiseren
Dit is dé nieuwe manier om je kleerkast te organiseren
Sta jij 's ochtends ook vaak voor je kleerkast
te dralen, geen flauw idee wat je nu weer moet aantrekken? Dat hoeft
niet automatisch te betekenen dat het tijd is om te gaan shoppen (al màg
dat natuurlijk ook altijd). De kans is groot dat het probleem is
opgelost met een eenvoudige reorganisatie van je kleerkast.
In de meeste gezinnen is de indeling van de kleerkast
hetzelfde: broeken bij broeken, topjes bij topjes, jurken bij jurken. En
wie extreem netjes is, doet het vervolgens ook nog eens op kleur. Het
mag dan wel opgeruimd ogen, écht handig is het niet.
Wie
zich 's ochtends in een sneltempo wil aankleden, heeft er echter niets
aan dat die mooie galajurk hangt te blinken naast een zomerkleedje en
die een zakelijk exemplaar voor op het werk. Beter is het dan ook om op
gelegenheid te sorteren. Maak alvast ensembles van stukken die je graag
met elkaar combineert en hang deze gegroepeerd bij elkaar. Zo weet je
altijd precies waar je moet gaan zoeken, en hoef je geen kostbare tijd
meer te verspillen met het uitzoeken van een outfit. Handig! (br.hln)
Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers
Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers
De mannenmodeweek
in Parijs zit erop, en dus kunnen we stilaan concluderen wat de
Belgische ontwerpers willen dat mannen dragen volgende winter. Bijna
alle grote namen uit eigen land die een mannencollectie hebben, showden
namelijk hun nieuwe creaties voor heren in de Franse hoofdstad. Een
overzichtje van de meest opvallende trends.
Walter Van Beirendonck
De meest opvallende trends die we
uit de show van Walter Van Beirendonck kunnen afleiden, zijn zonder
twijfel extra lange mouwen en de legerprint. Die laatste is niet nieuw,
maar voor Van Beirendonck is het wel een bijzonder draagbaar patroon en
het past ook nog eens in de streetwear trend die we bij steeds meer
ontwerpers zien opduiken. Net als de talloze bomberjassen en petjes die
de modellen droegen. De te lange mouwen zijn voor vrouwen al langer een
modetrend, binnenkort ook voor mannen?
Haider Ackermann
Ultra smalle broeken, losse
geruite jasjes en diepe v-halsen: de Haider Ackermann man ziet er
helemaal anders uit dan die van Van Beirendonck. Punk in plaats van
streetwear, duister in plaats van kleurrijk. Al hadden we niets anders
verwacht en dat is meteen ook zijn sterkte.
Dries Van Noten
Bij Dries lag de focus
overduidelijk op jassen. We zagen het ene na het andere prachtige
exemplaar voorbijkomen, van een lange kakigroene wollen mantel tot een
prachtige geborduurd bomber. Verder zagen we ook verwijzingen naar David
Bowie, met smalle broeken en wijdere bovenstukken. Klinkt misschien
excentriek, maar deze collectie blonk eigenlijk uit in zijn eenvoud en
draagbaarheid. Op die ene vuurrode glanzende jas na dan misschien.Ook
hier zagen we trouwens de te lange mouwen op de catwalk voorbijkomen.
Ann Demeulemeester
Fans van zwart weten dat ze bij
Demeulesmeester op hun wenken bediend zullen worden, en dat is niet
anders nu niet zijzelf maar Sébastien Meunier voor haar label ontwerpt.
Opvallende details in dit zwarte geheel waren witte hemden met ruffles,
het gebruik van bont, chokers (br.hln)
Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?
Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?
Drie
opgetutte jongedames, waaronder Kylie en Kendall Jenner, poseren in hun
mooiste jurk voor de fotograaf. Daar is niets opvallends aan, de
beroemde Kardashianzusjes posten er zo wel elke dag eentje online. Maar
het internet vraagt zich deze keer wel heel hard af waar het been van
Kendall naartoe is.
Aan optische illusies is er
online nooit een gebrek, en deze is gewoon de volgende in het rijtje.
Want hoewel we er vrij zeker van zijn dat model en realityster Kendall
Jenner gewoon twee benen heeft, is de linker op de foto nergens te
bespeuren.
Het internet breekt er zich het hoofd
over, terwijl haar linkerbeen gewoon onder haar rechter geplooid zit.
De stof van haar avondjurk (van Paule Ka, voor de liefhebbers)
verstoppen echter alles. Mysterie opgelost! (br.hln)
Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan
Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan
Er zijn al langer geruchten over een derde film van Sex and the City,
maar tot nu toe werden die ook altijd ontkracht. Nu schrijven echter
verschillende Amerikaanse media dat het script voor de een nieuwe film
al geschreven is én dat ook alle vier actrices mee willen doen. Zou het
nu echt deze keer?
Sex and the City begon als tv-serie in 1998 met in totaal 6 seizoenen of
wel 94 afleveringen. In 2008 kwam er de eerste film van de vier dames
en twee jaar later kwam er de tweede film als vervolg op Sex and the
City I. Hoewel vooral die tweede film barslechte recensies kreeg, zouden
de producenten bij het Amerikaanse betaalkabelnetwerk HBO nu toch
werken aan een derde deel. Dat schrijft onder andere de website Radar
Online.
Sarah Jessica Parker was volgens de website het
moeilijkst te overtuigen om mee te spelen, omdat de vier vriendinnen in
de nieuwe film ook daadwerkelijk als mature vrouwen zouden worden
geportreteerd. Kim Cattrall, Kristin Davis en Cynthia Nixon hadden
minder problemen met het script.
In mei vorig jaar liet Parker
al verstaan aan showbizzsite Extra dat ze het toen al het juiste moment
en de juiste plaats vond om aan een derde film te beginnen. Geen al te
grote verrassing, als je weet dat de tweede film in de reeks zo'n
91.171.516 euro opbracht en de vier actrices na het laatste deel nooit
meer echt gecast werden voor succesvolle films of series. (br.hln)
Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas
Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas
Droom jij ook van de klassieke Chaneltas of wil
een luchtige sjaal van Delvaux om je hals draperen? Omcirkel dan nu
zaterdag in het rood in je agenda. Dan organiseert de overheid namelijk
een uitzonderlijke openbare verkoop van luxegoederen.
Het gaat om 250 designerspullen
die in beslag genomen werden of verbeurd werden verklaard door het
gerecht, na een misdrijf of faillissement. Let wel op: het gaat om een
openbare verkoop, dus haal je beste biedingskills boven. De opbrengst gaat naar de staatskas.
Het
is niet de eerste keer dat de FOD Financiën een openbare verkoop
organiseert. Per jaar brengen de verkopen maar liefst 2,5 miljoen euro
op. "Er komt heel wat volk op af," zegt Francis Adyns, woordvoerder van
de FOD Financiën. "Zeker als we wagens van topmerken verkopen." Dit is
wel de eerste keer dat er ook handtasssen, sjaals en brillen van
luxemerken verkocht worden.
Geïnteresseerd? De
openbare verkoop vindt plaats op 3 december om 10.30 uur en om 13 uur in
de Tweedekkerstraat 126 in Brussel (Haren) in de Fin Shop. De originele
ontpakking ontbreekt in de meeste gevallen, maar alles is gegarandeerrd
gloednieuw en authentiek, belooft Adyns.
Geïnteresseerden kunnen op 2 december, de dag voor de verkoop, de goederen al gaan bezichtigen van 14u tot 16u30. (br.hln)
Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!
Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!
Vlechten
in alle vormen en maten zijn een hit dit seizoen, en ook op de show van
Kenzo x H&M in New York waren ze oververtegenwoordigd. NINA sprak
backstage met de Britse celebkapper Anthony Turner voor zijn tips. Want
het goede nieuws is dat je zo'n glamourvlecht zelf makkelijk thuis kan
maken.
Celeb kapper: Anthony Turner
Hij
werkte al backstage voor merken als Dior en Victoria Beckham. Ligt in
de bovenste schuif bij Vogue en woelde al in de lokken van sterren als
Kate Moss, Kim Kardashian, Lara Stone en Scarlett Johansson. Als Anthony Turner zegt dat vlechten in zijn, dan ís dat ook zo.
"Die
trend gaat al jaren mee en het einde is nog niet in zicht. En terecht,
zo'n vlecht geeft je een gecontroleerde look en is bovendien heel handig
in het dagelijkse leven. Je maakt het ook gemakkelijk zelf. Alles wat
je moet doen, is je haar in een middenscheiding föhnen. Zorg ervoor dat
het één heel rechte lijn is. Neem dan je haar aan de achterkant van je
hoofd vast, ter hoogte van je oren, en maak er twee strengen van. Vlecht
ze en bind vast met een elastiekje. Een beetje serum voor een shiny and
glossy look, and you are ready to go!"
Tip:
voor wat meer glans, verdeel je nog een serum door de lengtes en punten
van lang haar. Opgelet, breng niet teveel aan aan de haarwortel, want
dan krijg je 'vet haar'. Aveda Light Elements Smoothing Fluid 35 (100 ml) te koop op www.aveda.be en in Aveda-salons (br.hln)
Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen
Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen
Ook jaloers op vrouwen die
pijnloos op stiletto's de stad kunnen doorkruisen, terwijl jij al moeite
hebt met een klein hakje? Hun geheim zit niet in dure designerschoenen,
gelzooltjes of zelfs ingetapete tenen, maar wel de vorm van hun voet.
Volgens experts zijn sommige vrouwen gemaakt voor hoge hakken en anderen
net geboren voor platte ballerina's.
De Britse podologe Emma Supple
ontwikkelde een formule die de ideale hakhoogte voor jou onthult. Emma
heeft jarenlang de voeten van vrouwen in haar praktijk bestudeerd en zo
had ze opgemerkt dat veel patiënten die zweerden bij platte schoenen
toch last hadden van voetpijn. Zo kwam ze op haar formule voor de
perfecte hakhoogte en nu past ze die toe op patiënten voor advies. "De
formule heeft me nog nooit teleurgesteld."
Het
belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van
comfortabele schoenen: de flexibiliteit van het sprongbeen, het beentje
dat de voet met het been verbindt. Dit heeft een vreemde ronding
bovenaan en aan de voorkant van de voet.
Supple heeft slecht nieuws voor vrouwen met een niet-flexibel
sprongbeen: hoge hakken zijn niet voor hen gemaakt. Maar het omgekeerde
is soms ook waar: sommige vrouwen krijgen net pijn in platte schoenen
door de vorming van hun sprongbeen. Dat is waarom ballerina's erg hoge
hakken kunnen dragen zonder pijn te lijden.
Toch
bestaat er een grens op de comfortabele hoogte: voor schoenen waar je
veel op wandelt raadt Supple aan om niet hoger dan 8 centimeter te gaan.
Je lichaam wordt dan in een erg onnatuurlijke houding gedwongen. Je
achterwerk wordt naar achteren geduwd, waardoor je lage rugpijn
riskeert. (br.hln)
Blote benen tot...november! Zo stel je het dragen van een panty nog even uit
Herfst kan heerlijk zijn: nieuwe collecties in
de winkelrekken, de najaarsgeur in de lucht en het eerste excuus om een
warme chocomelk te bestellen. Alleen naar die kriebelende panty kijken
we nooit uit. Het weer helpt ons dit jaar een handje, maar met deze tips
stel je het dragen van een kousenbroek zo lang mogelijk uit.
1. Enkellaarsjes met sokken in
Fashionista's durven het al lang aan: hippe sokjes in hun
pumps. Meteen een stukje warmer (geen koude tenen!) en het staat ook
heel hip.
Voor wie dat nog niet meteen
aandurft: je kan ook korte sokken dragen in je enkellaarsjes. Het is
lekker warm en toch kan de rest van je been bloot. Kies voor mooie
prints of een glittersokje in strakke laarsjes of zachte wollen
exemplaren in een stoerdere boot.
2. Spelen met lengte
Midirokken of jurken zijn nog steeds een trend. Met een
laarsje eronder of een warme veterschoen laten ze eigenlijk niet heel
veel van je been meer bloot. Of je combineert je kortere rok of jurk met
een langere jas of wollen gilet. Als het 's avonds frisser wordt kan je
die om je heen slaan om de eerste koude op te vangen.
3. Eerste beautyhulp bij herfstbenen
Eén van de redenen waarom vrouwen weer naar een panty grijpen
is ook wel om onvolmaaktheden of witte herfstbenen te verstoppen. Met
een paar beautytips heb je nog lang geen camouflage nodig!
1. Scrubben: Hou
je benen in vorm door ze elke week flink te scrubben onder de douche.
Dat zwengelt de bloedcirculatie aan en werkt beter dan gelijk welke
anti-cellulitecrème. Bovendien is de huidtextuur zo egaler waardoor het
najaarslicht er mooier op weerkaatst.
2. Smeren: Een
olie doet nogal veel aan de zomer denken en kan nu ook wat teveel gaan
kleven tegen je herfstgarderobe. Vervang ze door een stevige bodybutter.
Die geeft ook een mooie glans aan je benen en hydrateert nog iets
dieper. Nog een plus: je benen krijgen zo een extra vetlaagje om zich te
beschermen tegen de koude.
3. Kleur corrigeren: Je
zomertintje zo lang mogelijk rekken doe je met een bodymilk met een
vleugje selftan in. is de kleur echt helemaal weg? Dan kan je ook altijd
voor een getinte bodycrème gaan. (br.hln)
Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week
Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week
Gisteren werd de New Yorkse
catwalk overspoeld door de creaties van Kate en Laura Mulleavy, het duo
achter Rodarte. Feeëriek, maar met een vleugje rock 'n roll. Kant en
leer, zachte make-up en stoere accessoires. En met de simpelste, mooiste
én origineelste manicure van de hele modeweek.
Romantisch, maar met een hoekje
af. En zo zien we het graag. Een naturelle nagel, van een simpele
glanslak tot een subtiele huidskleurige tint, en aan de nagelriemen een
vrolijk glitterrandje dat - gelukkig voor ons - ontzettend makkelijk te
DIY'en is.
Hoe dan? Heel eenvoudig! Breng een
laagje huidskleurige of doorschijnende lak aan over de hele nagel.
Vervolgens neem je een gouden glitterlak en een fijn nail-art penseel
(al werkt een oud eyelinerkwastje ook prima), en volg daarmee de omtrek
van je nagel. Simple comme bonjour! (br.hln)
Geen grap: hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld
We mogen hoge hakken dan wel altijd claimen als
kenmerk van vrouwelijke elegantie, dit nieuwtje ondergraaft heel die
theorie. De hak werd oorspronkelijk voor niemand minder dan mannen
ontworpen. "Al in de 10de eeuw droegen mannen hakken," legt
kunsthistorica en curator van het schoenenmuseum in Toronto Elisabeth
Semmelhack. Daar hoort wat uitleg bij.
Vandaag dragen we hakken voor
een vrouwelijke look of om iets groter en slanker te lijken, maar dat is
ooit anders geweest. De geschiedenis van de schoen waarmee we onszelf
in naam der elegantie vrijwillig pijnigen, gaat terug tot in de 10de
eeuw, weet Elizabeth Semmelhack van het Bata Shoe Museum
in Toronto. Daar droegen Perzische mannen hakken op een paard,
zodat hun voeten beter in de stijgbeugels pasten. Die trend werd door de
Europeanen overgenomen in de 17de eeuw.
Hulpmiddel bij oorlogvoering
"Er bestaat een lange geschiedenis van mannen die hakken
droegen voor ruiterlijke doeleinden," vertelt Semmelhack. Ze schreef ook
het boek Standing Tall: The Curious History of Men in Heels. "We
weten al dat cowboys hakken droegen. De hoge hak had oorspronkelijk
alles met functionaliteit te maken, niet met mode, in tijden van oorlog.
De hak was een extra instrument waarmee de ruiter stabiel bleef en zijn
wapen beter kon gebruiken."
Van houten hak naar stiletto
Het duurde tot de 18de eeuw voor de hak als kenmerk van
vrouwenschoeisel beschouwd werd. Stilaan kregen ze ook een vrouwelijkere
vorm, met een dunnere hiel en een puntige teen. Al duurde het tot de
jaren 50 van de vorige eeuw vooraleer hout werd ingeruild voor staal om
hakken te maken. "Pas dan werd de stiletto geboren, met de
karateristieke dunne naaldhak," legt Semmelhack uit. En de hak blijft
vandaag ook verder evolueren, met onder meer plateauhakken, wedges en
armadillo boots. We moeten toegeven dat ze al lang niet meer om puur
functionele redenen worden gedragen, maar horen we daar iemand over
klagen? (br.hln)
Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon
Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon
Iedereen kan meekwelen met 'My Heart Will Go
On', over het zangtalent van Céline Dion valt dan ook niet te
discussiëren. Maar over haar persoonlijke stijl zijn de meningen flink
verdeeld. Tot nu dan, want de zangeres verscheen tijdens de modeweek in
Parijs in outfits die niet zouden misstaan in eender welk modeblad. En
dat heeft ze allemaal te danken aan een zekere Law Roach.
De stijltransformatie van Céline
Dion is op zijn minst opvallend te noemen. De zangeres kon je tot een
week geleden nog uittekenen in een skinny jeans, blazer en T-shirt.
Niets mis mee, maar weinig spannend. Vorige week deed de zangeres echter
de Coutureweek in Parijs aan in een helemaal andere stijl. Ze wisselde
de ene opvallende outfit af met de andere, van een felle neongele jurk
tot een lange wollen jas met prachtige print.
Wie
verantwoordelijk is voor deze plotse ommezwaai? Stylist Law Roach. Aan
de Amerikaanse Vogue vertelde die dat hij sinds een drietal weken
samenwerkt met Céline, en dat hij sprakeloos was dat de zangeres hem wou
ontmoeten. Hij is ook de man die verantwoordelijk is voor de
transformatie van zangeres en actrice Zendaya. (br.hln)
94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken
94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken
Dat heel wat vrouwen een zwak voor schoenen
hebben, is niet bepaald nieuw. Maar wist je dat een vrouw gemiddeld
twintig schoenen heeft, de overgrote meerderheid sneakers even
vrouwelijk vindt als pumps en dat bijna de helft van de vrouwen nooit
dezelfde schoenmaat koopt? Dat blijkt uit een enquête bij 900 Europese
vrouwen van schoenenwinkel Sarenza.
Sneakers zijn al langer dan vandaag hip, want waarom zou je
nog afzien op hoge stiletto's als je er ook stijlvol kunt uitzien op
comfortabele sportschoenen? Dat komt ook duidelijk terug uit de
resultaten van de enquête. Maar liefst 94% van de Europese vrouwen vindt
dat sneakers even vrouwelijk zijn als pumps, terwijl 77% van hen beamen
dat hoge hakken het symbool zijn voor vrouwelijkheid. De meeste vrouwen
voelen zich dus altijd vrouwelijk, welke schoenen ze ook dragen.
Opvallend is wel dat Italiaanse, Poolse en Nederlandse vrouwen hoge haken toch nog steeds vrouwelijker vinden.
Schoenen zijn meer dan alleen een accessoire 78%
van Europese vrouwen vinden dat schoenen meer dan alleen een
modeaccessoire zijn. Ex-aequo voor de Italiaanse en Franse vrouwen, voor
87% van hen zijn schoenen zelfs hét iconische deel van een silhouet en
een geslaagde look.
Schoenen zijn een ernstige zaak Voor
74% van de Europese vrouwen is de aankoop van schoenen een ernstige
zaak. De Italiaanse vrouwen bekommeren zich het meest om wat ze aan hun
voeten dragen, meer bepaald 89% van hen. De vrouwen die zich hier het
minst over bekommeren zijn de Duitse, alhoewel 58% van hen gek zijn op
schoenen.
Vaak een andere maat Nog
een laatste opvallende conclusie uit de enquête is dat bijna de helft
van de Europese vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt. Vaak omdat ze
hun exacte maat eigenlijk niet goed kennen. (br.hln)
Haal je wafelijzer maar boven, want de gebekte lokken zijn weer terug van weggeweest. De nineties zijn al langer weer helemaal hip, en dus kan het bekende wafelhaar niet achterblijven.
Op
de catwalk liet Marc Jacobs zijn modellen al verschijnen met een
gewafelde haardos, en ook in het dagdagelijkse leven komen we de trend
steeds vaker weer tegen.
Wie durft kan voor een
compleet gewafeld kapsel gaan, maar als je het graag wat subtieler houdt
(of er nog wat moet inkomen), kan je ook voor enkele lokken kiezen en
die een bekjeseffect geven.(br.hln)
Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven
Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven
In Hollywood is het een hit, en ook bij ons zal
het binnenkort niet meer uit het straatbeeld weg te denken zijn: een
lintje is alles wat je nog nodig hebt om met een fris lentekapsel de
deur uit te gaan.
Wie zegt dat de favoriete accessoires van de sterren altijd
duur hoeven te zijn? Het nieuwe it-item in de celebwereld is simpelweg
een lintje. Ze waren al te zien op de catwalk en prijken nu in het haar
van medig modemeisje en wereldster.
Niet
verwonderlijk, want met zo'n simpel stukje lint of touw kan je alle
kanten op. Verweef het mee in je vlecht, maak er een accent van rond je
paardenstaart of ga voor een schattige haarband. De mogelijkheden zijn
eindeloos.
De haarband
Haal net als Karlie Kloss je schattigheidsfactor omhoog door
het lintje als een haarband te gebruiken. Een leuk strikje erbij zorgt
er niet alleen voor dat je haren gegarandeerd uit je gezicht blijven,
het geeft je kapsel ook een extra speelse toets. Hou jij het liever wat
zakelijker? Dan draai je het lintje gewoon zo dat het knoopje in de nek
zit, niemand die er dan nog iets van ziet.
De vlecht
Het is vrouwelijk en elegant. Nonchalant of strak en
professioneel, de vlecht kan altijd en overal. Al helemaal wanneer je er
net als Nicole Kidman een subtiel effect in verwerkt met een lintje. Ga
net als de actrice voor klassiek sober zwart of kies een opvallende
kleur voor een vrolijk accent.
De paardenstaart
Kijk naar Oscarwinnares Brie Larson: een lage nonchalante
staart krijgt meer uitstraling met een mooi lint rond. Chique en elegant
vooraan, speels at the back. Combineerbaar met een strakke, hoge paardenstaart voor een ballerina-effect, lekker zomers. (br.hln)
Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk
Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk
Protest
bij de leerlingen van de Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Sint-Niklaas,
want het dragen van een gescheurde jeans is er sinds kort verboden. "Als
school tolereren wij geen ongepaste kledij, daar komt het op neer",
stelt directrice An Van Haut. Omdat wij vinden dat een gescheurde jeans
lang niet altijd ongepast hoeft te zijn, maar je het ook niet met alles
kunt dragen, geven we enkele tips hoe je er mee naar het school en werk
gaat.
Gescheurde jeansbroeken zijn al langer dan
vandaag een modetrend, en de winkelrekken liggen er vol van. Toegegeven,
sommige exemplaren hangen daadwerkelijk maar aan elkaar met een paar
rafels. Maar zeker niet alle broeken zijn zo bloot. In combinatie met
items die wat meer bedekken, kunnen ze als het van ons afhangt wél
perfect gedragen worden op de werkvloer of op school. Een aantal tips.
Elke
outfit ziet er meteen eleganter en chiquer uit met een blazer aan, óók
een gescheurde jeansbroek. Combineer net zoals Karlie Kloss met een
effen T-shirt en sneakers als je wilt dat het geheel niet al te formeel
overkomt.
Draag een hemd en hakken erbij
Is
de voorgaande look te casual voor jouw werk- of schoolplek? Een
jeansbroek met scheuren ziet er in combinatie met een overhemd en hakken
een stuk opgekleder en formeler uit. Met een lerenjasje over zoals
Gisele Bündchen geef je het geheel wat meer edge, maar deze look is
zeker even mooi met een stijlvolle wollen jas over.
Dezelfde kleurtinten
Een
volledige monotone outfit creëert één lange, doorlopende lijn waardoor
je er slanker én super chique uitziet. Lichte tinten zoals Gigi Hadid
hierboven draagt, zijn ideaal voor 's avonds. Donkere kleuren zijn dan
weer draagbaarder voor overdag. Hakken kun je inruilen voor
herenschoentjes, als je niet wilt dat je er al te feestelijk uitziet.
Combineer met zachte materialen
Als
je een gescheurde jeansbroek combineert met items gemaakt van zachte
stoffen als wol, kasjmier en (nep)bont oogt je look meteen minder hard
en uitdagend. En als stijlicoon Olivia Palermo ermee wegkomt, jij ook.
Less is more voor heren
Natuurlijk
kunnen mannen ook een broek met scheuren dragen. Zij kijken best de
look van Zayn Malik af; namelijk zo simpel en effen mogelijk. Blijf weg
van drukke prints, glimmende opdrukken of al te felle kleuren. Less is
in dit geval zeker more! (br.hln)
Het gaat niet goed met luxemerk
Prada. Het modehuis kende het afgelopen jaar een historisch lage
winstmarge en zet noodgedwongen een nieuwe koers uit. En die zou voor
ons nog niet zo slecht kunnen uitpakken, want in de hoop de
verkoopscijfers weer de hoogte in te jagen wil het merk een betaalbare
handtassenlijn lanceren.
Naast het sluiten van enkele
winkels, wil het merk dus vooral inzetten op handtassen die een minder
exuberant prijskaartje hebben. "We werken hard om alle mogelijke
prijsklassen op te vullen, er is een grote vraag naar vernieuwing" aldus
marketing director Stefano Cantino. "Ik hou niet van de term 'luxe',"
leidde ook manager Carlo Mazzi de nieuwe koers in. "Onze nieuwe
strategie voor de toekomst wordt 'waar voor je geld'."
Veelbelovende
woorden, al is er wel één nadeel. Voor Prada betekent 'betaalbaar'
prijzen tussen 1.200 euro en 1.400 euro. Als je je bedenkt dat je
momenteel zo'n 2.500 euro neertelt voor een tas, is dit inderdaad een
aanzienlijke verlaging. Maar eerlijk is eerlijk, betaalbaar zouden wij
het nog altijd niet noemen. (br.hln)
Het Italiaanse modehuis Versace roept de hulp
van haar fans in om een nieuw handtasontwerp te maken. Met de wedstrijd
"7 bags for 7 cities" krijgt iedereen de kans om zijn eigen ontwerp van
een Versace-handtas in te sturen. De winnende ontwerpen vallen in de
prijzen met een tripje naar Milaan Fashion Week en een toegangsticket
tot de show van Versace.
Helemaal carte blanche krijg je niet als potentiële
ontwerper, want de basis voor jouw creatie is de nieuwe Palazzo Empire
handtas van Versace. De wedstrijd is dan ook vooral een promostunt om
deze nieuwe handtas extra in de verf te zetten.
Onder
de noemer "7 bags for 7 cities" wordt gevraagd om een handtas te
ontwerpen die één van de 7 wereldsteden eert, waarmee Versace doelt op
Tokio, Milaan, Parijs, Londen, Shangai, New York en Sydney. De winnaars
van de ontwerpwedstrijd mogen naar Milaan Fashion Week en krijgen ook
een ticket voor de Versace show ter plaatse.
Niet
dat we enthousiaste deelnemers willen ontmoedigen, maar dit soort
ontwerpwedstrijden komt wel vaker voor in de modewereld. Behalve een
promostunt voor de handtas is het ook een handige manier om nieuw
ontwerptalent op te sporen. Maar onderschat jezelf vooral niet, en schrijf je in voor de wedstrijd via deze website. (br.hln)
Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid
Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid
Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show
plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren
diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen
en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en
getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam
zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van
onafhankelijke individuen.
De H&M Studio lijn is de
luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze
limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het
Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.
Modellen
zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham,
Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van
de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We
zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij
en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen voor
een stoere touch.
"Deze collectie gaat over de
kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van
onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en
handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie
Johansson, Creative Advisor bij H&M.
De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)
Modemerk
Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet
alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je
centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan
zoiets eigenlijk wel?
Op
het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen,
maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het
eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?
Ginko extract en vitamine E Volgens
Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het
ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E
in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is
daar nu precies van aan?
Chef Eva wist haar
bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te
wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan
het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker
werden ze er dan weer niet van."
Optisch maatje minder Als
je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar
krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de
collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden,
stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een
kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer
op de loer en ben je terug bij af.
Eigenlijk
kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes
die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk
gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de
winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende
nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw
achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)
Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder
Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder
Wie
af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft
waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn
de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een
winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het
driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.
Alles
in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo
betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65
euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus
duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een
T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je
Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper
kan haast niet.
1.600 euro voor een jas Waarom
dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij
deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij
vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor
een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.
Aanvulling op designermode Dat
komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer
als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het
is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen,
óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste
publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken
gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de
catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen
kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.
Betere kwaliteit Maar
ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in
plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon. Om
te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden
kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te
komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere
stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.
Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop Al
doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen
er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je
bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken
ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot
oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere
combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)
Als het bekendste en populairste modehuis ter
wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat
hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk
plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial,
aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.
Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.
Momenteel
moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar
Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het
werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later
weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn
(zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).
Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)
Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken
Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken
Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens
religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te
zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het
modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.
De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de
eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal
hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook
bedekken.
De stijl bestaat uit rijke prints,
veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer
draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee
duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van
vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk
kennende niet min zijn.
Dolce is echter niet het
eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar
De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)
De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis
De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis
Waar kasjmieren kledingstukken
vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een
zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel
wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.
Wie af en toe eens een H&M
of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt
kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor
één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier
kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk
wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen
jaren.
Daardoor nemen herders in -
vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun
kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde
modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie
bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing,
wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.
Daardoor
vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed
en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze
cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft
ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de
kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.
Dol
op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n
kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een
investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil.
(br.hln)
Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur
Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur
Meer dan zes weken na het vertrek van Raf
Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid
voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek
te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de
herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.
Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior
verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als
hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat
voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd
om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze
een opvolger aanduiden.
Dior heeft bevestigd dat het in house
designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen,
en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden
voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de
geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)
Ze is burgerlijk ingenieur én
dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien
Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje
van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om
die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?
Zonde toch, dat je die dure
schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje
regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar
eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt
de titel van Starter van het Jaar opleverde.
Nanotechnologie en bloemblaadjes Met
haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een
(mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk
door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.
"Het
lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet
kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan
onze krant.
De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest
modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de
schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.
Ultieme oplossing De
technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire
doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de
gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers
allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit
angst ze vuil te maken. Zonde, toch?
Te koop? Haar
eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die
vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar
gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via
haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)
Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?
Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?
Alber Elbaz is weg bij Lanvin en
landgenoot Raf Simons verliet vorige week modehuis Dior. Is de
prestatiedruk in de modewereld te hoog? "Je kan niet ontkennen dat 6
collecties per jaar ontwerpen heel wat is."
Veertien jaar lang was ontwerper
Alber Elbaz het wonderkind van Lanvin. Met zijn eigenzinnige collecties
wist hij van het 125 jaar oude, ingedutte modehuis een van de topmerken
in de modewereld te maken. Zijn vertrek bij het modehuis komt dan ook
al even onverwacht aan als de exit van Raf Simons bij Dior eerder deze
week.
Kritiek op huidige systeem Door
dit soort modedrama's komt er opnieuw weer heel wat kritiek vanuit de
industrie op het tempo van het huidige systeem. Een creatief directeur
van een modehuis met zoveel prestige moet dan ook continu presteren.
Elbaz was verantwoordelijk voor vier collecties per jaar, Simons zelfs
voor zes, waarvan twee haute coutureshows. De shows voor zijn eigen
mannenlabel dan niet nog niet eens meegerekend.
Geen ruimte voor creatieve proces Al
die creaties moeten ook nog eens commercieel genoeg zijn, want ze
moeten verkocht worden. En snel liefst ook. Want maximaal twee maanden
later ligt er alweer een nieuwe collectie klaar. Dat dat de creativiteit
niet perse ten goed komt, is dan ook geen verrassing, vertelt Agnes
Wené, project manager bij het Flanders Fashion Institute. "Je kan niet
ontkennen dat zes collecties per jaar ontwerpen, veel is voor één
persoon. Zoals Elbaz mooi verwoordde in zijn afscheidsbrief, ben je op
den duur als creatief directeur alleen nog maar directeur. Je stuurt een
team aan, werkt aan het beeld van het merk en de ruimte die je hebt
voor het creatieve proces moet daardoor inboeten."
'Mode is aan het crashen' Ook
Suzy Menkes, de bekende modejournaliste die momenteel internationale
redactrice is voor Vogue, is het daarmee eens. In het artikel 'Waarom
mode aan het crashen is', schrijft ze dat modeontwerpers van nature
gevoelige, creatieve en emotionele mensen zijn en dat er gewoon té veel
van hen gevraagd wordt. "Hopelijk zal de modewereld Simons, Elbaz en co
ooit dankbaar zijn voor hun dappere actie. Voor het wegwandelen met
opgeheven hoofd. Omdat ze simpelweg hun leven terug willen."
"Ik voel me eerder topatleet dan ontwerpster" De
bekende Franse modeontwerpster Isabel Marant liet eerder in een
interview met 'New York Magazine' ook al weten dat kleding ontwerpen
vandaag de dag een bijzonder stressvolle taak geworden is. "Het is vaak
een race om collecties af te krijgen. Soms voel ik me eerder topatleet
dan ontwerpster," vertelt ze.
Mode is niet dood Toch
wilt dat niet zeggen dat het huidige modesysteem ten dode is
opgeschreven. Terwijl sommige ontwerpers bewust voor kleinschalige
presentaties in plaats van shows kiezen, stonden alleen al tijdens de
afgelopen modeweken in Parijs zo'n 115 shows op het programma. Dat de
vacature van creatief directeur bij Balenciaga zo snel werd ingevuld na
het vertrek van Alexander Wang, zegt eveneens genoeg. De modehistorie
kent dan ook heel veel scheidingen en geruzie, maar bijna altijd bracht
die stoelendans allerlei nieuwe kansen voor jonge en frisse ontwerpers.
Iets dat we alleen maar kunnen aanmoedigen. (br.hln)
Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt
Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt
We
hebben er allemaal al eens gezeten: beteuterd voor de spiegel in de
kappersstoel, kijkend naar een nieuwe coupe die in niets leek op het
voorbeeldplaatje dat je bij had. Maar hoe zeg je aan de kapper dat je
het eindresultaat eigenlijk maar niets vindt?
We
zijn vaak te bedeesd om toe te geven dat we ons nieuwe kapsel helemaal
niet mooi vinden. We willen de kapper niet beledigen, of we zijn gewoon
te verlegen. En dat terwijl we net beter onze mond zouden opendoen en zo
uiteindelijk wél met een leuk kapsel de deur uitlopen.
Sla
je middenin een kleuring plots in paniek? Of bevalt de snit je
eigenlijk niet? Wacht in elk geval tot de kapper klaar is. Hoe logisch
het ook klinkt, we lijken vaak te vergeten dat het midden niet het einde
is. Vaak zal je kapper de snit op het einde nog corrigeren, of geeft
hij of zij je haar nog een extra likje verf voor het juiste resultaat.
Het is natuurlijk altijd goed om vragen te stellen, maar vraag je kapper
niet om te stoppen terwijl hij of zij nog niet eens klaar is.
Ben
je niet tevreden? Dan moet je dat ook zeggen. Toegegeven, leuk is
anders, maar rondlopen met een kapsel dat je niet bevalt, is dat ook
niet. En met eerlijkheid en tact kom je al een heel eind. Wees ook zo
specifiek mogelijk. Met "ik vind het niet mooi", weet je kapper nog
steeds niet wat hij of zij moet veranderen. Geef je kapper dus altijd
bruikbare feedback.
Wat
je best wél in het achterhoofd houdt: het kan goed zijn dat je vooral
de styling niet mooi vindt, niet de snit. Je zal het zelf nooit op
dezelfde manier stijlen als in het kapsalon, dus het ziet er altijd
anders uit wanneer je het zelf eens gewassen hebt. Wacht een week of
twee, probeer het zelf een aantal keer te stylen, en beslis dan of je
het wel of niet mooi vindt. Ben je nog steeds niet tevreden? Geef je
kapper dan opnieuw een belletje.
Ga
niet met een plaatje van een Hollywoodkapsel naar de kapper, om
vervolgens te verwachten dat je lokken er altijd zo zullen bijliggen.
Aan het haar van celebrities wordt vaak urenlang door een leger kappers
gewerkt, terwijl jij het enkel met je eigen handen en stylingproducten
moet stellen. Hou je verwachtingen dus altijd realistisch, zo vermijd je
teleurstellingen. (br.hln)
Tijdens de modeshow van
internetfenomeen John Ostrovsky (@thefatjewish) in New York, liepen niet
de gewoonlijke modellen maar vaders over de catwalk. En die vaders
droegen dan ook nog eens vreselijk alledaagse plunjes, alsof ze net van
het werk kwamen en nog even een omweg hadden gemaakt richting New York
Fashion Week.
De 30-jarige instagramsensatie
wilde op deze manier de draak steken met het modegebeuren, en dat kon
het aanwezig publiek wel smaken ook. Kijk maar mee naar enkele foto's. (br.hln)
Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York
Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York
Memorabel
moment tijdens de modeweek in New York gisteren: modellen met rondingen
veroverden de catwalk onder leiding van Ashley Graham, zelf een
schoonheid met een maatje meer. De lingerie van Addition Elle werd
specifiek ontworpen om de sexy vormen extra in de verf te zetten.
Ashley
schopt wel vaker tegen de heilige huisjes van de mode-industrie. Zo was
ze zelf het allereerste plus-size model dat de cover van het befaamde
Sports Illustrated wist te sieren. Tijdens het defilé konden de
toeschouwers volop twitteren onder de hashtag #IAmSizeSexy.
Het
idee sluit naadloos aan bij de #PlusIsEqual-campagne, waar Ashley ook
de stuwende kracht achter is. Eergisteren verscheen ze samen met enkele
voluptueuzere collega-modellen op Times Square om het thema op de kaart
te zetten.
Deze
campagnes staan alvast in schril contrast met de "skelettenshow" waar
Victoria Beckham vorige zondag mee op de proppen kwam. Hoewel ze in 2010
gezworen had om niet langer te overdrijven, zagen haar modellen er
ziekelijk slank uit. (br.hln)
Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt
Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt
Wie
al eens modeblogs leest, heeft zich ongetwijfeld ook al afgevraagd hoe
die meisjes en jongens al die dure designerkleren kunnen betalen? Ze
moeten wel stinkend rijk zijn of erg gulle ouders/partner hebben zou je
denken. De Belgische blogger Ruth Van Soom vertelt eerlijk vanwaar zij
haar designeroutfits haalt, en dat blijkt een stuk minder glamoureus te
zijn dan gedacht.
"Je zou inderdaad denken dat
het geld op mijn rug groeit als je mijn blog volgt, maar dat is helaas
niet waar... Wat ik op mijn blog draag is een mix van mijn eigen kleren,
items die ik van merken krijg en andere stukken leen ik van winkels of
pr-bureaus," schrijft de Antwerpse Ruth op haar blog The Journey of Ruth.
"Ik
shoot minstens twee outfits per week, als ik al deze kleren gekocht zou
hebben dan zou ik blut zijn en geen eten meer kunnen kopen." Verder
vertelt Ruth nog dat ze deze blogpost heeft gemaakt omdat ze geen
verkeerd voorbeeld wilt geven en doen alsof het de normaalste zaak van
de wereld is om een kleerkast vol designerkleren te hebben.
Vandaar dat ze in toekomst ook altijd zal vermelden wanneer de kleren op de foto geleend, gekregen of gekocht zijn. (br.hln)