Naast de Van/Voortjes willen de winkeliers ons ook nog wel eens een gratis product geven. Bijvoorbeeld gratis zweetbandjes bij een tennisracket of gratis reinigingsset bij een nieuwe bril. Daar heeft Specsavers wel een hele bijzondere variant op bedacht:
Ogenschijnlijk lijkt dit een vreemde actie. Lijkt
., want ongetwijfeld zit deze twee voor de prijs van één campagne marketingtechnisch heel geraffineerd in elkaar. Ik denk de filosofie te kunnen raden:
Een slecht horende wil nog wel eens verstoken blijven van goedbedoelde adviezen vanuit hun omgeving. Bij het autorijden bijvoorbeeld: Nou jij mag ook wel eens aan een bril, of bij het lezen van een menukaart: Jij mag ook wel eens een leesbrilletje aanschaffen. Teksten die bij de gehoorgestoorde niet zijn binnengekomen.
Is eenmaal het hoortoestel aangemeten kan het eerste beste advies je mag wel eens aan een bril, direct worden gepareerd met: Dat klopt, die heb ik al bij Specsavers besteld. Een heel slimme manier van mond-tot-mondreclame.
n.b.: Paasaanbieding in het kroondomein: www.kroondomein.com/recept.htm
|