Met een relatief kleine advertentie kon je in de dagbladen altijd erg opvallen, als je op de pagina speurders, zoekertje, kleintjes of zo werd geplaatst. Voor een rubriekspagina met extra opvalwaarde moest je dan wel extra betalen. Rond zon advertentie stonden dan allerlei rubrieken gegroepeerd, zoals autos, personeel gevraagd, zaken en transacties, doe het zelf en natuurlijk sex.
Juist die erotische rubriek groeide met de jaren, waardoor altijd de kans groot was dat bijvoorbeeld een degelijke meubeladvertentie juist hierbij kwam te staan. Dat risico moest je dan maar nemen, òf stilletjes hopen dat je juist bij de seks werd geplaatst. Want Sex Sales, niet waar?!
Kennelijk niet voor de meubelketen van gereformeerde huizen. Want dat meubelbedrijf weigerde zijn advertentie in seksomgeving te betalen. Kreeg een incassobureau op zijn dak, betaalde alsnog, maar is nadien uit de krant gebleven. Eigenlijk te lullig voor woorden.
|