Tijdens haar arbeidzame leven maakte mijn vrouw beperkt gebruik van de computer. Het is dat het moest. Hoewel, het kan ook heel goed zijn dat, door haar servicegevoeligheid richting haar klanten, zij zich niet de tijd gunde om digitaal bezig te zijn. Real Life had altijd haar voorkeur; er zijn voor de mensen en daar liet zij een PC niet storend tussenkomen. Met als gevolg dat, sinds zij ook in de vrolijke vut zit, zij totaal geen interesse in de computer heeft. Waar zij informatie uit die toverdoos nodig heeft, of er mailtjes voor haar binnenkomen, is zij altijd op mij teruggevallen.
Natuurlijk heeft zij recht op die keuze, maar ik kreeg wel de vrees dat zij zich daardoor digitaal isoleerde. De aanschaf van een laptop veranderde daar niets in. Ook een schootcomputer kon haar niet bekoren. En dan is daar ineens de Apple iPad, met alle genoegens van een PC, maar zonder alle ingewikkeldheden, waar je als niet-gebruiker altijd tegenaan loopt. Ik was er van overtuigd dat zij met die tablet-pc toch enigszins aansluiting met onze digitale samenleving zou hervinden. Gelukkig wist ik haar daarvoor te enthousiastmeren.
Alvorens zo´n dure iPad aan te schaffen, heb ik natuurlijk via internet alle alternatieven de revue laten passeren. Apple bleek echter met de ontwikkeling van hun pc-tablet zover op hun concurrentie voor te liggen, waardoor viel te vrezen dat elk alternatief een concessie leek te zijn. Het werd dus een Apple iPad.
Sinds mijn vrouw haar eigen, gebruiksvriendelijke (tablet)pc heeft, scharrelt zijn regelmatig op internet. Ook haar mailactiviteiten komen zo langzamerhand op gang. Zij is er inmiddels aan toe om, binnen haar familie- vrienden- en kennissenkring haar nieuwe (zelfstandige) e-mailadres door te mailen. Zijn er volgers van mijn blog, die haar hierin met een leuk (aardig) mailtje nog verder willen enthousiasmeren, is hierbij haar e-mailadres: truuskroon.jas@gmail.com
Ik realiseer mij nu dat deze blog op een e-mailbedelblog is gaan lijken. Dat was zeker mijn bedoeling niet, maar gaande mijn toetsenbordgeleuter als vanzelf tot stand gekomen. In dit blog wilde ik eigenlijk de arrogantie van Apple, als marktleider (met ruim 90% marktaandeel) aan de kaak stellen. Want dàt is eigenlijk te gek voor woorden. Iets wat vooral na aankoop van hun tablet-pc je duidelijk wordt gemaakt.
After Sales schijnen zij een broertje dood aan te hebben.Toen de factuur voor de iPad werd opgemaakt, werd ons nog gevraagd of wij ook het o zo belangrijke Apple Care Protection Plan wilde aanschaffen. De bla, bla, bla-motieven kapte ik af met mijn vraag wat dit gaat kosten. 99,95 Wat zeg je, honderd euro extra aan kosten voor service waartoe zij simpelweg wettelijk verplicht zijn?! Nou ja meneer
. Nee, laat maar, ontnam ik de verkoper opnieuw zijn verkoop(omzet)motieven. En daar moest ik voor bloeien! Want op mijn factuur werd met rode inkt gestempeld dat de voordelen van het AppleCare Protection Plan waren besproken en voorgesteld en dat de klant dit niet direct wilde aanschaffen, maar dat hij binnen 90 dagen alsnog die kans zal krijgen.
Echt, ik geloofde mijn eigen ogen niet! Ik geef toe, de Apple iPad is een fantastisch product en mijn vrouw geniet met volle teugen van haar contacten via internet. Maar ik beloof je Mister Apple, mochten er problemen komen met de i-Pad, dat ik een appeltje met jullie te schillen heb. Iets waar jullie je, PR technisch gesproken, zeker niet op kunnen verheugen.