
Ruim een jaar geleden stapte ik voor gas en electra over naar de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM), waarmee ik inderdaad honderden guldens bezuinigde. Eind vorig jaar werd ik door de NEM benaderd met de mededeling dat ik als goede klant nog eens honderden euros voordeel kon behalen, als ik mijn aflopende contract voor 3 tot 5 jaar zou verlengen. En dat maakte mij argwanend. Bedankt voor de tip, ik zal het eens bekijken Maar
Nee, niet nu zo even over de telefoon. Ik zal het rustig via internet bekijken. Mag ik u binnenkort er over terugbellen? Oké, over een week dan maar, ging ik op zijn verzoek in, zodat ik mijzelf er toe verplichtte vooral er toch naar te kijken.
Bij de vergelijkingssites werd natuurlijk om het verbruik gevraagd. Oeps, die had ik niet. Zelfs niet netjes per post gekregen, zoals ik dat jaarlijks van de NUON gewend was. Dan maar een mailtje naar de NEM met het verzoek hiervan opgave te doen. Niets op gehoord.
Na een week belde die callcentermeneer weer, met opnieuw de vraag of ik mij voor langere tijd wilde vastleggen, want dat scheelt u lekker veel geld, meneer Kroon. Ik legde hem uit dat ik het niet heb kunnen beoordelen, omdat de Nederlandse Energie Maatschappij mij geen verbruiksoverzicht had gestuurd en dat zij niet op mijn mailverzoek hadden gereageerd. Ook mijn energie op hun site viel niet te raadplegen. Natuurlijk ging die belmeneer daar achteraan. Dus, ook niets meer van gehoord.
Misschien ben ik het voordeligst uit met de Nederlandse Energie Maatschappij, maar dat wil ik wel zelf kunnen beoordelen. Dus als ik als klant de NEM een vraag stel, verlang ik wel een antwoord. Daarom.....

|