
Zo langzamerhand heb ik aardig het
inkoopbeleid van mijn vrouw onder de knie gekregen. Vooral op de
bonusaanbiedingen letten, waar dan de voorkeur voor uit moet gaan, boven een
vergelijkbaar product. Na elk AH bezoek neemt zij de kassabon door en
bekijkt tevreden, soms minder tevreden, het totaalbedrag wat ik door
bonusaankopen heb uitgespaard. Zo word ik, als assistent-inkoper van ons
Kroondomein, scherp gehouden.
Vandaag was ik bij Albert Heijn weer op
bonusjacht, met een magere 1,29 als resultaat. Een score die toch heel goed,
weliswaar onnodig, verdedigbaar was, omdat ik eerder in de week de meeste
boodschappen al had gehaald, waarbij de bonus wel goed had aangetikt. Aan de
betaalpaal, waar je afrekent als je zelf hebt gescand, brak die paar centen
bonus mij nog behoorlijk op. Even een paar steekproeven houden meneer,
kreeg ik verklaard waarom de button doorgaan op de paal niet kon
worden aangeklickt. Appielientje scande een paar artikelen. O jeh meneer,
dat wordt een totale controle, waarvoor ik heel gênant naar de
zijkant van het afrekenstation werd geloodst. Artikelen scannend op de plank en
terug in de boodschappenkar. Loopt u maar even mee naar de kassa om af te
rekenen, hield de juffrouw mij nog in spanning voor welke verduistering ik
was gesnapt.
Mijn misdaad bleek zonder directe
gevolgen te zijn. U heeft van de bonus 2x de yoghurt aardbeien gescand,
terwijl u yoghurt aardbeien en yoghurt frambozen heeft genomen, kwam er
toch enigszins bestraffend uit. De prijzen zijn wel hetzelfde, alleen zijn
het toch twee verschillende producten, die u apart moest scannen, werd ik
onnodig bijgeschoold. Samen met Truus had ik al eens diezelfde ervaring
opgedaan. Alleen dit keer heb ik de twee emmertjes van de Zuivelhoeve, in mijn
snelheid van handelen, aangezien voor yoghurt met dezelfde inhoud.
Juffrouw, kijk nou eens naar die emmertjes, met dat witte spul en
donkerrode onderkant. In één oogopslag lijkt het toch dezelfde yoghurt?! Tja,
daar heeft u eigenlijk wel gelijk in, kwam zij mij in mijn verongelijkte
gevoel tegemoet. Maar, bla, bla, bla.
Eigenlijk is het te gek dat meneer
Heijn bijna identieke producten in de bonus doet, met korting voor de twee, dan
verlangt dat je ze apart scant. Ja maar, de voorraadregistratie
.
Ja, dag! Ben ik als klant verantwoordelijk voor de
voorraadregistratie?! Ik wil ze best tegemoet komen, door ook
bonusproducten apart te scannen. Maar blijkt dit per abuis niet te zijn gebeurd,
zet de klant dan niet apart voor een algehele controle.
En wat nog erger is
Momenteel sta ik bij
Albert Heijn in het systeem, noem het maar als verdacht, geregistreerd.
Zodra ik weer bij de betaalpaal mijn boodschappen kom afrekenen, gaat er achter
de balie een lampje branden en ben ik opnieuw veroordeeld tot een complete
controle. Natuurlijk ga ik deze onredelijke strafmaatregel zo goed
mogelijk omzeilen door slechts één product zelf te scannen en bij de betaalpaal
af te rekenen. Overigens niet voordat ik Albert Heijn de gelegenheid heb gegeven
op deze blog te reageren.