
De echte moraal binnen een bedrijf leer je
pas echt kennen als je een beroep wilt of moet doen op hun service. Recent had
ik daarover nog een erg goede ervaring met de HEMA. Bij hen kocht ik in juli
cartridges voor mijn printer. Na ze te hebben geïnstalleerd, de verpakking te
hebben weggegooid, kwam ik er twee maanden later pas achter dat de cartridges
niet werkten. Met alleen nog de bon en de inkthoudertjes in een plastic zakje,
kreeg ik heel coulant gewoon mijn geld terug. Een onverwachte, extra service van
de HEMA.
Bij OHRA was het niet anders. Langs een
centrale weg hadden zij vernomen dat mijn vrouw was overleden. Zonder daar zelf
actie voor te moeten ondernemen, kreeg ik bericht dat zij per overlijdensdatum
haar zorgverzekering hadden stopgezet en dat zij het te veel betaalde, van de
jaarpremie, direct zouden terugstorten.
Maar dan de Libelle. Jazeker, dat blad
voor de moderne vrouw, waarin men lief en leed met elkaar deelt. Truus is daar
vele jaren op geabonneerd geweest. Toen door haar ziekte de interesse in dat
damesblad was verdwenen, schreef ik op 14 augustus aan de klantenservice:
Nadat mijn ongeneeslijk zieke
vrouw zich niet meer op een boek kon concentreren, had zij alleen nog maar
plezier in tv kijken, haar i-Pad en de Libelle. Haar toestand is inmiddels
echter zodanig verslechterd dat er niets meer dan plaatjes kijken op tv is
overgebleven. De
Libelle is de laatste weken niet meer uit de verpakking gekomen. Omdat haar
toestand alleen nog maar verslechterd, haar einde nadert, is het niet zinvol het
abonnement van de Libelle langer aan te houden. Ik verzoek u dan ook haar
abonnement per direct te stoppen.
Libelle toonde geen enkele compassie. Door
het uitblijven van een antwoord schreef ik 12 september opnieuw, nu met de
melding dat het abonnement, in verband met overlijden direct gestopt moest
worden. De Libelle bleef echter op de deurmat vallen.
Toen bijna 6 weken na het opzeggen de
afgelopen week Libelle opnieuw werd bezorgd, mijn oog viel op het Libelle-logo
elke week weer een feestje, werd ik woest. Kalkte er
overleden op het stuurde het retour afzender. Het zal mij benieuwen
of zij nu wel reageren. En natuurlijk ook, wat zij van het betaalde
abonnementsgeld voor het 2e halfjaar ( 70,85) zullen
restitueren.

|