
Soms moet je op je poot spelen, wat bij een
wandelschoenaffaire een vanzelfsprekendheid lijkt. Mijn Han Wag schoenen,
waarover eerder verhaald, leken namelijk een miskoop te zijn, ondanks dat de
reputatie van dit topmerk bijna niet toeliet dat er iets aan die schoenen kon
mankeren. Getuige de mening van de schoenenadviseuse, podologe en
schoenenimporteur. Dit voetvolk mag dan goed bedoeld daarvan overtuigd
zijn, na twaalf tochten van totaal 232 kilometer pijnlijke poten wilde
ik echt niet langer de voetveeg zijn, iets wat men zo langzamerhand kon
billijken.
Zo liep ik dan weer met vertrouwde New
Balance schoenen wat metertjes door de winkel, waarbij het mij moeilijk viel te
zeggen of ik nu wel pijnvrij kon stappen. De opgelopen blessure, twijfel bij
derden of het wel aan schoenen zou liggen en het bij lopen na moeten
denken werkten in mijn nadeel. Mijn eerder opgedane ervaring met de
NB wandelschoen gaf echter de doorslag. Ik gok het er op.
Heel begrijpelijk kon de
schoenenmevrouw, uit serviceoverweging, niet verder gaan dan met gesloten beurs
de schoenen te vervangen, waarbij ik de pijnlijke Han Wags mocht
houden. Anders gooien wij ze toch weg. Deze schoenenwissel vond ik
prima, ondanks mijn strop van vijftig euro. Oi, ik verheugde mij weer
op pijnloze wandeltochten. Nee, ik hoef die schoenen niet te hebben. Veel
liever heb ik het dat de fabrikant, ondanks hun twijfel, tóch naar die schoenen
kijkt, omdat ik er wél van overtuigd ben dat het daar aan
ligt.
De schoenen
werden naar Duitsland opgestuurd en zes weken later liet de schoenenmevrouw mij
weten dat Han Wag, zonder verder commentaar, de schoenen volledig heeft vergoed.
Beetje flauw van de heren Han en Wag. Zij waren echt niet van hun voetstuk
gevallen, als zij ruiterlijk hadden erkend dat het om een productiefout ging en
excuus aangeboden zouden hebben voor de 232 rottige kilometers die ik op hun
product heb afgelegd.
Van de
winkelier kreeg ik dus die vijf tientjes terug. Nou wil ik niet verder foeteren,
maar ook zij namen niet de kans die Han Wag liet liggen. Al was het maar een
kortingsbon voor een volgende aankoop, dan had mn voetenleed nog vriendelijker
afgelopen.
|