Inhoud blog
  • Schadeclaim voor afwijzing Facebook-vriendschap.
  • Schadeclaim voor afwijzing Facebook-vriendschap.
  • Telfortjes.
  • Boeken.
  • Verhongerd.
    Zoeken in blog


    Arnold Kroon

    1947 in Den Haag
    geboren, knettert de 
    meest uiteenlopende
    gedachtenhobbels 
    hier neer.

    Daarnaast 
    verhaalt hij binnen 
    zijn Kroondomein 
    ware en bijna ware 
    gebeurtenissen.

    Publiceert gein uit
    zijn
    brein, laat
    dierenliefhebbers 
    gevoelige verhaaltjes 
    neerschrijven en stelt voor 
    (amateur)kunstenaars een
    digitale expositieruimte
    gratis beschikbaar. 

    Dit alles is te vinden onder: 
    www.kroondomein.com

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    Welkom op mijn blog!
    Zoeken met Google


    Kijk ook eens fijn
    op mijn kroondomein!

    Nieuws Het Parool (NL)
  • Influencer Bram Krikke wijst op de sierlijke snorren, vorkvormige baarden en puntige sikken van Frans Hals
  • Waarom Amsterdammers naar Den Haag verhuizen: ‘Ik dacht eerst: mij krijg je hier nooit weg’
  • Probeer eens een maandje socialvrij: ‘Je krijgt er uren voor terug’
  • Alain de Levita regisseerde serie De Joodse Raad: ‘Heb er geen moment aan gedacht dat Pierre Bokma niet Joods is’
  • Steeds meer Amsterdammers verhuizen naar Den Haag: ‘Lekker door de duintjes fietsen, over het strand lopen’
  • Vorig jaar iets minder kinderen geboren, meer vrouwen op latere leeftijd moeder
  • Alsof schilder Breitner de ontwerpers Dolce & Gabbana tegen het lijf loopt: 150 jaar Amsterdamse schilder Martin Monnickendam
  • Welke bijzondere vissen, bewoners en debatten gaan de komst van de brug over het IJ vertragen?
  • Kans op regen tijdens dodenherdenking en Bevrijdingsdag
  • Met haar sprongen veroverde Sjoukje Dijkstra (1942-2024) Nederland en de wereld
    Willekeurig SeniorenNet.nl Blogs
    dee_vullers
    blog.seniorennet.nl/dee_vul
    Publiceer gratis
    je poezenverhaaltje
    in Poespas, zie:
    www.kroondomein.com
    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proost Truus!

    Al eerder heb ik mij lovend uitgelaten over de meiden van de Thuiszorg. Sinds gisteren wil ik daar toch nog een schepje bovenop doen. Toen werd ik, precies acht weken na het overlijden van mijn Truus, nog een keer door de teamleidster bezocht. Het voelde aan als een familiebezoek. Dat komt natuurlijk doordat zij zes weken lang heel intensief de meest emotionele periode van mijn leven hebben meegemaakt. Ons onderwerp van gesprek was daardoor ook heel intiem. Ging over dingen die ik nog vaak herbeleef maar waar ik het, buiten mijn zus, met niemand over heb. Ik kan niet verwoorden hoe waardevol de nazorg van de Thuiszorg is.

    Wel wil ik hier kwijt dat de meiden mijn Truus als een heel plezierige patiënte hebben ervaren. Graag naar haar toekwamen. Erg verdrietig vonden ze het, dat zij niet méér voor Truus konden doen. Mijn mevrouw Kroon hield de regie compleet zelf in handen. Zo wilde zij niet dat haar medicatie werd verhoogd. Zij verkoos pijn boven suf worden van de medicijnen. Enkele uren voor haar dood kreeg zij van de pijn het kippenvel dik op haar armen. Met wapperende handen wees zij toen nog elke vorm van hulp af. “Laat me nou maar, laat me nou maar, het gaat zo wel weer over”. Ook voor de Thuiszorg een onvergetelijk moment.

    Het deed mij goed dat de laatste zes weken van Truus haar leven verbaal nog even langskwamen. Ik kon de bevestiging, dat het onmenselijk was zo nog langer te moeten lijden, weer even goed gebruiken. “Ik weet zeker dat Truus ondanks alles tevreden is geweest. Apentrots mag je op haar zijn en d’r afscheidsviering was helemaal zoals wij Truus die weken hebben ervaren. Vanavond gaan wij met ons gehele team gezellig uit eten, dan komt zeker Truus weer ter sprake en zullen wij op haar proosten”.

    Een mooiere toast kan ik mij niet bedenken.

    09-11-2011, 10:06 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het glaszuivere boevenverhaal.


    Het mooie verhaal in de boevenbus.

    Niet dat mijn roots er iets mee te maken hebben, maar ik wilde al heel lang graag naar het gevangenismuseum van Veenhuizen. Vroeger had ik natuurlijk veel van dit boevendorpje gehoord. Een gratis NS-reis en de toezegging van een vriendin dat zij meewilde, deed mij besluiten naar Drenthe te gaan. Door drie uur te treinen, maar dan heb je natuurlijk wel het meeste profijt van een gratis reis, en een halfuurtje met de bus werden wij in Veenhuizen opgebracht. Nou ja, de laatste vijfhonderd meter moest je te voet afleggen. Helemaal geen straf, want een diversiteit aan huizen, met stichtelijke spreuken aan de gevel, brachten ons al enigszins in de stemming.

    Op internet had ik al gelezen dat de originele boevenbus alleen maar zondags een verkenningsrit van een halfuur door het gevangenisdorp Veenhuizen rijdt. Bij die teleurstelling had ik mij al neergelegd. Alleen, toen wij aan kwamen lopen stond de boevenbus toch bij de bajeshalte klaar. Met een echtpaar in de wacht en de chauffeur buiten beeld.

    Bij de kassa kwamen wij deze delinquentenchauffeur toch tegen. Verheugd stapte ik op hem af: “Gôh, wat fijn. U rijdt toch?” “Met hoeveel mensen bent u?” omzeilde hij mijn vraag. “Nou, wij met z’n tweetjes”. “Maar wij willen ook graag mee”, was het wachtende echtpaar onze kant uitgekomen. “Dan bent u met z’n viertjes,” hoofdrekende de busbestuurder ons voor. “Ja?”. “Da’s te weinig”. “Met hoeveel moeten wij dan zijn chauffeur?, rook ik mijn kansen. “Nou, met minimaal acht personen”. “En wat kost de busrit?” bereidde ik mijn deal zorgvuldig voor. “Twee euro per persoon”, kreeg ik als repliek, zonder dat de bedoeling van mijn vraag was doorgedrongen. “Nou dan betalen wij toch 4 euro, in plaats van twee euro per persoon”. Bij de chauffeur rezen de vraagtekens zichtbaar tot boven zijn wenkbrauwen.

    “Of u nu van acht personen 2 euro krijgt, of u krijgt van 4 personen 4 euro, dan is de opbrengst toch hetzelfde?!”. “Uhh, ja dat wel, maar onze oude bus is erg duur in onderhoud’, poogde hij mijn deal af te ketsen.

    Daarbij leek het alsof het echtpaar met snobistische uitstraling het mij kwalijk nam dat ik trachtte een deal te sluiten, zonder dat met hen vooraf te hebben overlegd. De 2x vier euro joeg ze volledig buiten beeld. Gelukkig kwam er toen nog een stelletje binnenlopen en voordat ik hen 2x vier euro in onze trip wilde laten investeren, was er ook een gids bij ons komen staan, die duidelijk wel een rondje Veenhuizen wilde maken. “Laten we dat nou maar doen Bartje”, moedigde hij de chauffeur aan, waarbij wij duidelijk profiteerden van de hiërarchie die nog steeds in dit criminele dorpje voortleeft.

    De gids woonde in een veel grotere woning op het terrein en ook daarin was hij de chauffeur de baas. Wij konden instappen en, zoals bazen nou eenmaal kostenverhogende deals sluiten, werd het tarief weer tot 2 euro per persoon teruggebracht. Het werd een onvergetelijke rit.

    Later op de middag kwamen we het kakstel nog tegen en natuurlijk konden wij het niet nalaten bij hen zout in de wonden te strooien. “Ja maar, vier euro per persoon is toch te gek?” “Wij hadden het er graag voor over, want het was fantastisch. En de grap is dat we toch maar 2 euro per persoon hoefden af te rekenen”. De grimas die zij toen trokken sprak boekdelen.

    “Nou wij zijn naar het glasmuseum geweest en dat was ook heel mooi". Wij gingen niet verder in op deze teleurstellingverwerkende tekst. Want, welke verjaardag valt nou op te leuken met een verhaal over het bezoek aan een glasmuseum in Veenhuizen?!

    09-11-2011, 10:06 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat toch zeiken.

    Treurig nieuws in De Telegraaf van vandaag. Natuurlijk is ‘een pisstop naar elk gewenst moment’ prachtig. Alleen had het nooit anders mogen zijn. Waar kleuters in het Hofnarretje op grote schaal werden misbruikt, worden de bejaarden in veel te veel verzorgingshuizen evenzogoed misbruikt. Ze mogen niet plassen wanneer ze willen. Lees: wanneer het nodig is. Een grote schande!

    Daarom vind ik dat alle Hofnarretjes voor senioren, waar niet naar hartenlust kan worden geplast, gewoon gesloten moet worden. Want daar is echt sprake van bejaardenmisbruik.

    09-11-2011, 10:05 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zullen we nou eten?

    Het is heel aannemelijk dat binnen onze vriendenkring aan Truus de belofte is gedaan een beetje op hem te passen. Dat merk ik aan den lijve. Ondermeer met als gevolg dat ik al een bakkie heb gedaan in de coffeecorner van de Hema. Dat ik word geadviseerd over een scherp inkoopbeleid voor de dagelijkse boodschappen. Ik lijkt te verkeren in het netwerk van een soort Vereniging van Geëmancipeerde Huisvrouwen (VVGH). En dat bevalt mij prima. Niet eens alleen in educatieve zin.

    Inmiddels heb ik wel ervaren dat de inkoopadviezen niet altijd aansluiten op de persoonlijke omstandigheden. Op jacht naar het hoogste rendement van inkoopvoordeel, weet ik nu dat de darmen van mijn twee katten daarin een verstorende rol kunnen vervullen. Mijn diertjes kregen de diaree van het kattenvoer van Kruidvat en/of van Lidl. Om verdere ongenoegens van een vervuilde kattenbak te voorkomen, heb ik beide leveranciers voor die producten uit mijn lijstje geschrapt.

    Deze minder goede ervaring weerhoudt mij er echter niet van om op koopjes te blijven jagen. In dat verbad werd ik, binnen de VVGH-kring, gewezen op de Euroknallers van Albert Heijn, waarvoor je door de knieën langs de supermarktschappen moet banen. Een exercitie die vele euro’s voordeel moet opleveren. Het leek mij verstandig om ook nu weer via mijn katten deze test te doen.

    Dit keer via Morro, een brokkenpiloot bij uitstek. Voor hem kocht ik 2 kilo Brokjesmix van het Albert Heijn discountmerk Euroshopper. Werkelijk een uitzinnig koopje, dacht ik. Want, zonder dat mijn kater de verpakking, laat staan de prijs, van de brokken had gezien, was hij na twee happen uitgegeten. Door geen ander eten voor hem neer te zetten wilde ik forceren dat zijn bakje leeg zou komen. Mooi niet.

    Door een inkoopfout kon ik maar even de pé om mijn hartstikke vriend (Morro’s Nickname) in hebben. Omwille van het gemak neem ik zo nu en dan nog een kant en klaar maaltijd van Albert Heijn. Dit keer had ik trek in hutspot met rookworst. Met alleen oog op de houdbaarheidsdatum nam ik de 500 gram uit de koeling. Eenmaal thuis bleek het een Euroshopper te zijn. Zonder enige argwaan, wat vooroordeel zou betekenen, ging het de magnetron in en stond mijn rode wijntje al klaar. Mmmm, heerlijk hutspot…., dacht ik. Het was werkelijk niet te eten. ( “Nie binne te hâhwe” op z’n Haags) De hutspot had evenzogoed bordkarton en de worst een opgedroogde spons kunnen zijn.

    Als vanouds zit Morro nu weer heerlijk aan de brokken van een gerenommeerd merk.

    09-11-2011, 10:00 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zouteloos.


    Was ook helemaal niet nodig...


    Of begreep ik het verkeerd?

    29-10-2011, 23:50 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat moet je ook maar weten.

    Zou ik dan toch aanleg tot koken hebben, of is het gewoon simpel? Een kipfile’ tje marineren, daarna met aardappelblokjes en wokgroenten de wokpan in, nadat de olijfolie op temperatuur is gekomen. Even goed opletten hoeveel minuten wat gewokt moet worden. Albert Hein heeft daarvoor de instructies goed op de verpakking gezet. Eerst de aardappelblokjes, vervolgens de kip en zes minuten voor moment suprême de wokgroenten. M’n tafeltje stond al gedekt.

    De wokgroenten bleek een week over datum te zijn. Maar ach, dat gezever over die houdbaarheidsdatum is toch alleen maar een commerciële truc, de groenten leek mij totaal niet verlept, dus nog zes minuutjes en dan….. aan tafel!

    Met nog een eventjes te gaan, toch maar even de groenten op temperatuur geproefd, want ja het moet wel lekker beetgaar blijven. “Jak!, die groenten is zuur”. Zuur?, hoe kan dat nou? Groente verlept toch alleen maar?! Zoals water niet kan schiften, kan groente toch niet zuur zijn…., dacht ik. Navraag bij kenners, van vrouwelijke kunne, en dan ben je toch écht bij de bron, leerde mij dat groente niet alleen kan verleppen, maar zeker ook zuur kan zijn.

    M’n eten ging rechtstreeks de vuilnisbak in. Uit m’n noodvoorraad putte ik gestampte andijvie met twee gehaktballetjes. Nee, niet uit eigen keuken, maar van Lidl, à € 2,49. Ik heb alsnog heerlijk gegeten en door de Duitse noodhulp maar een paar centen aan leergeld betaald.

    26-10-2011, 22:31 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kakmadam.


    Omdat Lotta zich altijd als een 'kakpoesje' gedraagt,
    hebben wij d'r mandje in haar kleuren laten pimpen.


    -o-o-o-

    n.b. Meer 'beeldspraak' in mijn kroondomein:
    www.kroondomein.com/beeldspraak.htm

    24-10-2011, 22:58 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Pers gehaald.
    “Dat mag wel in de krant”, Meneer Van Dale wiens naam verbonden is aan het onleesbare boek waar heel veel moeilijke woorden in staan, had ook die uitdrukking in zijn levenswerk laten opnemen, met als definitie “dat is iets ongewoons”.

    Nooit eerder heb ik die uitdrukking zo aangenaam gevonden. En dat toch, terwijl ik 35 jaar lang voor Dagblad Nederland heb gewerkt. Nee, het heeft alles te maken met de voldoening die ik put uit het krantenartikel, in het Noordhollands Dagblad van zaterdag 22 oktober.


    De column is te lezen in mijn
    kroondomein. Click de link:

    http://www.kroondomein.com/kroniek/ColumnTruusUitvaart.html

    Gijsje Teunissen, de stuwende kracht achter Uitvaartbegeleiding Charon, verhaalt in haar column over de perikelen rond de afscheidsviering van mijn Truus. Het staat in de krant, dus was het ongewoon. En dat was het! Maar het blijft een eer dat vanuit de professionele hoek daar dan nog eens over wordt geschreven.

    “Nou daar in de hemel geen kapsones krijgen, hoor Truus”. Ach nee, daar was zij veel te bescheiden voor. Ik denk zelfs dat haar wangetjes zelfs daar nu een beetje kleuren.

    23-10-2011, 13:04 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kristal helder.

    Nu ik inmiddels al weer vijf weken op eigen benen moet staan, prijs ik mij gelukkig dat je als weduwnaar niet verplicht ben een soort inburgeringcursus te volgen. Wat in mijn geval absoluut noodzakelijk zou zijn. Truus was voor mij een fantastische leermeester, alleen was het haar niet gegund om in mijn tempo op z’n minst het eerste schooljaar af te maken. Oké, belangrijke basisklusjes in het huishouden had ik inmiddels wel onder de knie. Alleen, weet ik nu, valt er nog heel wat bij te leren. Wat ik trouwens ook aan mijn Truus verplicht ben. Maar ja…

    Nadat ik mij dat had gerealiseerd, wist ik niets beters te bedenken dan op Marktplaats naar hulp in de huishouding op zoek te gaan. Dan niet naar iemand die alleen maar komt poetsen, maar vooral de cursus huishouden voor onbenullenvan Truus weet voort te zetten. Het moest dus een soorthuishoudencoach worden. Drie pogingen deed ik bij Marktplaatskandidaten. Kandidaat één leek mij een vrij jong meisje want, ze had momenteel een te druk lesrooster om er iets naast te kunnen doen. Zonder dat rooster was zij sowieso niet door de selectie gekomen. Ik was immers op zoek naar ervaring. Kandidaat twee: “U meneer alleen, geen vrouw?””Uh nee”. “Oh, nee dank u meneer”, en voordat ik de reden van die reactie kon raden, was de verbinding al verbroken. Kandidaat drie, voor mijn gehoor met dezelfde tongval als die van kandidaat twee, sprak niet over “meneer alleen”, maar waar over ze het wel had, begreep ik eigenlijk niets van. Het leek mij dat ze onze taal onvoldoende beheerste om mij een lesje te kunnen leren. Ik was niet op de goede weg.

    Tja, dan komt de hulp uit onverwachtse hoek. “Maar je moet helemaal niet op Marktplaats zoeken, je kan mij toch gewoon vragen”. Deze vriendin is geenszins van plan bij mij te komen poetsen, wat ik ook helemaal niet nodig vindt, maar wil met alle plezier mij zo lang dit nodig is een middagje per week komen coachen. En zo heb ik nu een Personal Coach in Housekeeping.

    Twee cessies zijn er inmiddels geweest en nu maak ik al zichtbaar vorderingen. Weet dat afstoffen ook nat moet gebeuren en heb zelf al aardappelen en andijvie gekookt. Een niet geringe prestatie als je bedenkt dat ik totaal van niets wist.

    O ja, nu ik ook weet hoe je de vaatwasser moet inruimen en moet aanzetten, verdoe ik ook geen tijd meer met een aantal vaatwasjes per dag. “Maar niet je kristallen glazen in de vaatwasser zetten hoor”, werd mij nog wel op mijn hart gedrukt. Door mijn afkomst vertrouwd met de Haagse bluf,zette mij die opmerking toch wel aan het denken.

    Kristal mag dus niet in de vaatwasser. Wat moeten ze in Wassenaar, Aerdenhout en op de Gooise matras dan nog met een vaatwasser? Hebben zij geen kristal, of  hebben ze wel een vaatwasser? Ik verdenk hen er van dat, op de plaats waar de vaatwasser in de keuken zit, zij een fop-vaatwasser  hebben. Zo’n dummy waarvan je bij Ikea door de hele showroom  TV’s , computers en vaatwassers tegenkomt. De echte vaatwasser is echt alleen maar voorJan met de pet. 

    19-10-2011, 22:51 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inbraak voorkomen.

    Knetter circuleert nu ook in het criminele circuit. Dan ga ik er maar niet van uit dat het spreekwoord soort zoekt soort hier opgeld doet. Want dan maken die Internetboeven toch echt een grote inschattingsfout.

    Het wordt dan ook helemaal niet op prijs gesteld, dat zij zich mengen in het geschil dat ik met de ABN-AMRO heb, waarover ik in mijn blog “De slachtbank” van 10 oktober schreef. Nee, ik dop mijn eigen boontjes wel. 

    Of is dat boeventuig er alleen maar op uit om mijn bankrekening leeg te plunderen?! Juist dat valt te vrezen. Want, op het moment dat ik in afwachting ben hoe ABN-AMRO hun gemaakte fout herstellen, zodat ik weer normaal kan internetbankieren, krijg ik onderstaand mailtje:

    (Lay out omwille van de leesbaarheid aangepast)

    Natuurlijk viel mij direct het onbeholpen taalgebruik op, waarbij bij mij toch de prettige gedachte bovenkomt dat ik niet bij ze op school heb gezeten. Ik vertrouwde de afzender niet. Oké, banken kunnen evenzogoed crimineel gedrag vertonen, de huidige crisis is er zelfs door ontstaan, maar weten dat dan wel in onberispelijk Nederlands te verwoorden. Het leek mij verstandig om bij dekrijtstreeppakken te informeren of zij mij dat stumperige mailtje hadden gestuurd.

    Die vraag namen zij sportief op, niet: hoe kan je denken dat…., en mailden mij direct terug dat er hier sprake was van een phishing-mail, wat ik weer hoogdravend taalgebruik vond, maar wel begreep. Ik had een aanslag op mijn bankrekening weten te voorkomen.

    19-10-2011, 22:50 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Menukeuze-hulp.

    Door mijn werk heb ik in het verleden erg veel buiten de deur gegeten. Een ouderwetse manier van netwerken met je klanten. Om optimaal te kunnen verwennen liet ik meneer of mevrouw altijd het restaurant uitkiezen, zodat een eventuele misser mij niet aangerekend kon worden. Ook hield ik mij niet bezig met de menukeuze. Ik wilde gewoon het risico vermijden dat mijn keuze er op z’n minst lekkerder uitzag. Vandaar dat ik altijd meeging in de keuze van mijn tafelgenoot.

    Dat heeft mijn zelfstandigheid in kiezen behoorlijk aangetast. Ik ben een menu-twijfelaar geworden. Daarbij komt dat ik ook vaak achteraf spijtgevoelens krijg als ik andere bestellingen door zie komen. Afgelopen vrijdag had ik dat ook op het zonovergoten terras. De kaart leek beperkt, waardoor ik een echt heerlijke uitsmijter speciaal nam. Maar toch, wat ik allemaal voor lekkers voorbij zag komen….. “Jemig, wat had ik moeten bestellen om dàt op m’n bord te kunnen hebben?”

    Met nog even een blik werpen op de menukaart kon ik dat lekkers nog steeds geen naam geven. Een menukaart zou eigenlijk voorzien moeten zijn van foto’s, zodat de verleidingsdans al bij je ogen wordt ingezet. Of nee, toch maar niet. Die plaatjes zullen veel te veel doen denken aan de menukaart van zo’n hamburgertent. Die werkelijkheid valt altijd tegen.

    Nee, ik weet iets beters. Elke keer als er een gerecht wordt uitgeserveerd, zegt de serveerster luidt en duidelijk wat het is, bijvoorbeeld: “gegrilde biefstukpuntjes met avocado en ananas”. Of misschien heet het wel: “Lunch du Chef”. Zij die hun keuze nog niet hebben bepaald, krijgen zo mooi aanschouwelijke voorlichting.

    Nou lijkt mij zo’n luide opsomming ook weer niet ideaal. Alle kans dat zelfs de Arbowet deze extra dienst niet goed vindt. Het risico dat de tong op te ingewikkelde gerechten wordt gebroken, lijkt te groot. Het moet anders. Naar Chinees voorbeeld zullen de dames en heren van de bediening alleen nog maar het nummer van het gerecht hoeven te noemen. Het nummer wat je terugvindt op de menukaart. Hardop dus: “Alstublieft, nummer 40”.

    Het wordt daardoor nog leuker op het terras van bekijken en bekeken worden. Bij elk getal zal je iemand de menukaart in zien duiken, waarbij je met je tafelgenoot zelfs een weddenschap, voor een drankje, kunt afsluiten. “Wedden dat die mevrouw in die blauwe jas ook no. 40 gaat bestellen…”

    Nog leuker op het terras of in het restaurant en het zal mij makkelijker worden gemaakt met het kiezen van mijn menu.

    -o-o-o-

    n.b. Lees meer over mijn terrasperikelen in mijn kroondomein:
    www.kroondomein.com/kroonjuweeltjes/bekaktterras.htm

    16-10-2011, 18:09 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Longarts in de hoofdrol.

    Het was gisteren weer verrekte rot thuiskomen, Ik had namelijk zo’n jofel verhaal te vertellen, nadat ik op controle was geweest bij mijn longarts. Tot twee jaar terug liep mijn longinhoud alleen maar terug, waarna er een ommekeer kwam. Ontegenzeggelijk een gevolg van mijn fanatieke bezoek aan de sportschool. Mijn arts was toen meer dan tevreden. Terloops zei ik hem nog te hopen dat mijn KNO-arts volgende week ook een positief bericht had te melden. Serieuzer dan bedoeld ging de longspecialist hier op in, las even snel mijn medische status op zijn scherm door en begreep dat ik, na zeven voorhoofdholten operaties en consulten in evenveel ziekenhuizen, niet veel meer mocht verwachten.

    “Ik zou u een antibioticum voor kunnen schrijven, die min of meer ‘als bijwerking’ soms ook voorhoofdsholteontstekingen kan bestrijden”. “Uhhh, ik zou dat medicijn graag proberen, maar wil het volgende week toch maar eerst de kno-arts voorleggen”. Deze loyaliteit werd op prijs gesteld. “Ik zal de suggestie voor mijn collega in het systeem zetten’, toonde de dokter nog eens zijn grote betrokkenheid.

    Nu, een jaar later, waren mijn longen nog een stukje vooruit gegaan. Opnieuw was de arts uiterst tevreden. “En heeft dat antibioticum nog op uw voorhoofdsholteontsteking effect gehad?” “U bent mij net voor. Ik wou dat ook ter sprake brengen, omdat mijn kno-arts vorig jaar dit middel niet wilde voorschrijven, om dat het neveneffect voor de voorhoofdsholte niet bewezen was. Zou u het mij alsnog willen voorschrijven?”

    Ook nu las de arts nog even mijn status door en schreef het recept uit. “Alstublieft, u heeft uiteindelijk niets te verliezen, alleen maar te winnen. Weet u wat, laat nu ook even bloed prikken, dan hebben we een zogenaamde beginwaarde en bekijken we het over een halfjaartje opnieuw.” Geinig, mijn longarts neemt de handschoen op die de kno-arts liet liggen. “Stel je nou eens voor dokter, dat het medicijn aanslaat. Dat ik na decennia van mijn hoofdpijn wordt verlost…. De welwillende arts, bereid om naar meer dan alleen mijn longen te kijken, liet mij handenwrijvend uit. “Ja, stel je voor, dan is dat reden voor een feestje”.

    En dat jofele verhaal kon ik bij het thuiskomen nu niet meer kwijt.

    14-10-2011, 23:30 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Da's kras.


    Wow! En álle maaltijden áán boord!

    13-10-2011, 22:18 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sonja's Steel Steeg.


    Mijn slachtbank, ABN-AMRO, heeft op mijn klacht (zie mijn blog van 10.10) tot op heden niet anders gereageerd, dan dat ze zouden reageren. Zij zitten er niet mee dat ik al twee weken niet meer via Internet transacties kan doen. Zelfs mijn rekening niet kan inkijken. Nadat ik liet weten het hatelijke “de erven van…” uit de tenaamstelling van mijn rekening te willen hebben, heb ik het kennelijk bij ze gedaan. Ze vinden mij misschien hardvochtig?!

    Ik zie het nog even aan, maar de Rabo Bank, op zich al een bank met een veel sympathiekere uitstraling, zit bij mij al op de reservebank. Mijn kruik, of eigenlijk mijn Kroon, gaat net zo lang te water tot hij barst.

    Waarom begrijpen die hufters nou niet dat je, juist na het overlijden van je partner, het internetaccount hard nodig hebt om transacties te doen en betalingen te bekijken. Hoe gevoelloos is het dan dat ze hun fout niet direct herstellen. Kan dat niet, reageer dan op z’n minst. Wat mij betreft hebben zij volledig recht op hun negatieve imago.

    Dan is het toch wel sympathiek van Bea Pols, die in eigen beheer boeken uitgeeft, dat zij mij toch haar i-book “Zonder strijd geen waarheid” heeft gestuurd, terwijl de betalingstransactie is mislukt. Zij laat daarbij weten dat de betaling wel goed komt, zodra ABN/AMRO weer meewerkt.

    In haar laatste boek vertelt Bea over het onrecht wat haar door Sonja Bakker is aangedaan. Hoe Sonja’s plagiaat door haar, juist Bea werd verweten. Een beschuldiging die Sonja uiteindelijk introk, maar daarbij geen reden zag hiervoor haar excuses aan te bieden. Sonja maakte via de pers van Bea zelfs de kwaaie pier. Iets waartoe Popie Jopie Sonja de gelegenheid kreeg, wat dan weer de media valt aan te rekenen. Mijn mondjesmaatmevrouw, want Bea is een tijdje mijn afslankcoach geweest, heeft daar veel schade van ondervonden, wat zij in haar boek van zich af heeft geschreven.

    Omdat ik respect heb voor haar geknok tegen de bierkaai, die wat mij betreft de ABN-AMRO-kaai zou kunnen heten, hoewel ik denk dat Bea die kaai liever de Sonja’s Steel Steeg zou willen noemen, krijgt Bea’s boek van mij hier het podium. Boeiend genoeg om te kopen, wat je hier kunt doen: http://www.beas-webwinkel.nl/

    -o-o-o-

    n.b.: Ik verhaal over mijn mondjesmaatmevrouw in mijn kroondomein:
    www.kroondomein.com/kroonjuweeltjes/kaftan.html

    12-10-2011, 00:00 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De slachtbank.

    Met een en/of bankrekening heb je niet de ellende dat, na overlijden van je partner, de rekening tijdelijk wordt geblokkeerd, om via allerlei heisa weer over je geld te kunnen beschikken. Sof Far So Good. Maar ik ging mij er toch vrij snel aan irriteren dat en/of werd veranderd in de erven van… Op die manier wilde ik mijn Truus niet in de tenaamstelling van mijn correspondentie hebben. Dus dan toch maar op naar het bankfiliaal van ABN/AMRO.

    Ja, ik moest er heen, want ondanks dat je de meest uiteenlopende transacties via Internet kan doen vindt deze, door ons geld overeind gehouden staatsbank, dat je met de originele overlijdensakte naar ze toe moet komen, zodat zij zelf een kopie kunnen maken. Ik was overigens niet alleen in mijn mening dat dat onzin is, want ook van de bankmevrouw haar gezicht viel af te lezen dat zij niet graag voor zo’n onbenullig klusje werd gestoord. Haar houding maakte mij zelfs vijandig naar haar toe, wat zij door haar arrogantie klaarblijkelijk niet in de gaten had.

    Ze deed wat ze moest doen. Door de Nabestaandendesk van ABN AMRO Bank N.V. te Rotterdam, overigens met een telefoonnummer (040) uit Eindhoven?!, op 4 oktober met referentie ST/177336315/GvdZ bevestigd. De bankrekening staat alleen nog op mijn naam, dacht ik.

    Want toen ik wilde Internet bankieren, iets wat ik zonder maar één moment de tussenkomst van de bank al jaren doe, zag ik tot mijn teleurstelling dat de tenaamstelling van mijn bankrekening nog steeds de toevoeging `de ervan van…´ heeft. Reden om de pest in te hebben. Maar, het werd erger. Toen ik mijn rekening wilde inkijken kreeg ik de melding dat ik niet was geautoriseerd.

    Hè?, na overlijden van mijn vrouw kon ik gewoon Internet bankieren, totdat ik door een chagrijnige bankmevrouw de tenaamstelling van mijn rekening heb laten aanpassen. En dat terwijl de Nabestaandendesk mij nog had bevestigd dat alles weer in orde is. Zelfs ‘was’, want ik kon gewoon bankieren. Oké, mij er maar niet over opwinden (er zijn ergere dingen, nietwaar). Gewoon effe 0900-0024 bellen, wat voorgeprogrammeerde menu’s doorworstelen, om dan geholpen te gaan worden. Nou ja, niet direct, want kennelijk was het diepte-interview niet diep genoeg, want ik moest -“bedankt voor het wachten”- nog een keertje worden doorverbonden.

    "Oh, ik kijk het even voor u na meneer. Bedankt voor het wachten. Het klopt meneer Kroon, u kunt momenteel niet Internet bankieren` `Nee!, dat klopt juist niet en dat moet u even aanpassen`. `Nou nee meneer Van Kroon` `Zonder van graag` `Uhh, sorry, meneer Kroon, maar u moet even naar de bankshop bij u in de buurt om dat even te regelen`. `Bankshop, even regelen, ik móet helemaal niets. Bij die bankshop, of hoe u dat ook noemt, ben ik al geweest. Dus, ú moet dat regelen`. `Nou nee meneer Kroon, dat kan ik niet, daarvoor moet u echt even naar de bank toe.` `Dus ik moet naar úw bank om úw fout te herstellen?’ “Nou ja…, uhhh..” Ik onderbrak zijn gestuntel. “Ik wil die fout van u best komen herstellen, maar dan reken ik wel € 45,= voorrijkosten.´ ´Voorrijkosten, hoe bedoelt u?” “Toch heel normaal dat er voorrijkosten in rekening worden gebracht, als ter plaatse jullie fout moet worden hersteld.” “Ik denk niet dat dat kan meneer”. “Ook goed bankmeneer, dan regelt u het maar voor mij en belt u mij er over terug”. “Ik mag u niet terugbellen, meneer,” was mijn helpdesker hoorbaar opgelucht dat ons gesprek weer binnen zijn telefoonscript viel. “Wat zeg je nou?”, om mij als klant in de gerechtvaardigde positie te brengen tutoyeerde ik hem vanaf nu bewust, “ik als rekeninghouder ben bij ABN/AMRO niet geautoriseerd om mijn bankhandelingen te verrichten en de helpdeskmeneer van ABN/AMRO is niet geautoriseerd om servicegericht zijn klant terug te bellen. Zijn ze écht gek bij jullie geworden?” Door de telefoon heen voelde ik de helpdesker kleiner worden, wat nou ook weer niet mijn bedoeling was. Zijn superieuren zouden door dat stof moeten. Timide stelde hij het laatste voor wat binnen zijn mogelijkheden lag. “Ik zal voor u het betreffende bankfiliaal bellen. Blijft u aan de lijn”. “Dat is goed, maar het heeft mij nu al genoeg tijd gekost, als het te lang duurt, verbreek ik de verbinding”. En natuurlijk duurde het te lang.

    Dan is er via de website van ABN/AMRO de mogelijkheid om op zelf aangegeven tijden je terug te laten bellen. Daar heb ik dan maar gebruik van gemaakt. Heel netjes kreeg ik per e-mail de bevestiging terug te worden gebeld. Maar niet meer dan dat, want deze toezegging kwamen zij niet na. Het betreffende filiaal, waar het kennelijk fout is gegaan, heeft ook niets meer van zich laten horen.

    Hun wanprestatie op wanprestatie geeft mij reden hen hier aan de schandpaal te nagelen, wat ik ze via een link natuurlijk zal laten weten. Zal mij benieuwen of zij nu wel de kans, om hun fout(en) te herstellen, met beide handen zullen aanpakken. Wie weet, wordt dit vervolgd.

    10-10-2011, 23:27 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De NS rijdt terug in de tijd.

    Al is ‘het doortrekken’ (nou ja, eerder: ‘doordrukken’) van onze WC een heel normale handeling, ooit bestond er geen riool en moest de ton met ontlasting regelmatig worden geleegd. De WC was toen niet meer dan een poepdoos.

    Bij de NS lijkt de geschiedenis zich volledig om te keren. Een WC in de trein is niet meer vanzelfsprekend. Anno 2011 rijden er NS-sprinters zonder het kamertje honderd rond. Dehoge nood m/v kan op zo’n traject alleen nog maar een plasje zijn. De moderne poepdoos wordt vervangen door de plaszak. Iets wat taaltechnisch wel klopt.

    09-10-2011, 21:26 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maar dan anders...


    Nog maar een jaar geleden.

    Het was vandaag de tweede keer dat ik het probeerde, effe lunchen buiten de deur. Dat deed ik eerst vorige week zondag op een zonovergoten terras aan de kust. Vandaag deed ik dat tijdens een drukte van belang ter ere van Alkmaar ontzet, in een van de betere tenten van de stad.

    Zowel vandaag als vorige week stond ongewenst mijn genieten op een heel laag pitje. Best gek, want als Truus destijds liever thuis bleef, kwam het regelmatig voor dat ik mij alleen vermaakte. Toen wel, nu niet. De omstandigheden waren niets anders, nou ja met dit verschil dat Truus nu dood is. Mijn eigen weg gaan heeft daardoor een heel andere dimensie gekregen. Heel ondefinieerbaar.

    09-10-2011, 09:29 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helemaal goed.

    Wat zijn er toch veel perfectionisten in ons land.
    Let maar eens op hoe vaak er wordt geantwoord met:
    “precies”.

    09-10-2011, 09:28 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik doe wat ik doe (en vraag niet waarom*)

    Ook raar, bij aanschaf van een papiervernietiger krijg je papier cadeau. Waarvoor??? Je koopt toch geen papiervernietiger om ‘zomaar’ papier te vernietigen?! Is de bedenker van deze actie aan zijn ontbijttafel geïnspireerd geraakt, toen ie z’n hardgekookte eitje door de eiersnijder haalde. “eiersnijder voor een eitje…., waarom dan niet de papiervernietiger voor een pak papier”. Het idee om zo van de te grote voorraad papiervernietigers af te komen is daarmee geboren…, denk ik zo.


    * Een hitsingle van Astrid Nijgh uit 1973.

    07-10-2011, 08:14 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passen met maten.

    Gedurende het tijden dragen van mijn Lee spijkerbroek, is het me gelukt om nu aan een maatje minder toe te zijn. Inmiddels had de slijtage voldoende huisgehouden, zodat ik aan een nieuwe Jeans toe was. Het zou weer een Lee moeten worden, desnoods een Wrangler. Niet zozeer omdat ik zo merkvast ben, maar meer door mijn lichaamsbouw gedicteerd. "Breed op de heupen", zal wel een dikke kont mee worden bedoeld, maakt het voor mij onmogelijk om voor de meest hippe merken te kiezen. Iets waar het verkopend personeel van hippe Jeanszaken zich ook niet aan wilde wagen. "Tja, Lee en Wrangler zijn zo hip niet meer. Er zijn nog maar weinig Jeanszaken die ze verkopen. U kunt het beste naar De Bijenkorf gaan, ja dan moet u wel naar Amsterdam. Maar weet u wat, Man at Work heeft ook Levi 501, alle kans dat daar uw maat ook bij zit”. “Veel succes meneer", kreeg ik nog met het advies mee, waarin 'het medeleven om te kunnen slagen' doorklonk. Nou niet bepaald bemoedigend. Bij mij kwam het toch een beetje over alsof ik er niet meer bij mocht horen en daardoor de zaak werd uitgezet.

    Om toch te knokken voor mijn recht op een Jeans outfit, kwam ik dubbel gemotiveerd bij Man at Work binnen. Maar goed ook, want dit keer ging het om de lange adem. De eerste niet passende broek moest wel een inschattingsfout van de verkoper zijn. “Ik geef u twee maten groter, dan moet het lukken meneer.” Ook niet bepaald een opmerking waar ik blij van werd, twee maten groter?! Alleen al mijn kuiten protesteerden tegen die nauwe Jeanspijpengangen. “Het past van geen kant. Heeft u ook Levis 501?, die schijnt veel royaler te vallen. De verkoper was bereidwillig genoeg, alleen leek hij niet zo’n Levi’s fan te zijn. “Het is te proberen meneer”.

    Ook nu was ik vrij snel klaar met passen. Vanaf onderkant gulp vertoonde de broek een soort V naar boven, zodat de knoop zo’n 20 centimeter van het gat verwijderd bleef. “Deze V-hals broek past helemaal niet”, meldde ik op de dorpel van het kleedhokje. Mijn plastische uitleg werd niet begrepen en misschien omdat de verkoper vol ongeloof was, zei hij wat onhandig dat de passpiegel om het hoekje was. Natuurlijk nam ik niet de moeite om m’n V- halsbroek in spiegelbeeld te bekijken. “Ik pak nog wel even een maatje groter meneer”, trachtte de verkoper zich toch uit de situatie te redden. Pfff, weer een maatje meer. Al gauw zag ik dat de knoop ook nu geen hechte relatie met het knoopsgat aan zou gaan. Mijn lichaam stond die toenadering te nadrukkelijk in de weg.

    Na tevergeefs toch weer op de passpiegel te hebben gewezen kreeg nu ook de verkoper de moraal om nu tot het gaatje te gaan. Tot het knoopsgaatje in dit geval. “Probeert u, als u wilt, toch maar even een Hilfiger, het is wel een 34/34, maar ja ik heb ‘m altijd nog wat groter”. Nou, ik wilde wel. Zeker omdat m’n te vervangen jeans een Lee 38/34 is. “De spiegel is hier om de hoek, toch?”, had ik halverwege het aantrekken al de nodige gein om wat stond te gebeuren.

    Oké, het model is wat meer op de heupen, maar hij past. “Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wat is er met deze Hilfiger aan de hand?” Een warm, donkerbruine stem gaf hierop het antwoord: “Hij past goed meneer.” Het bleek de verkoper te zijn. Down to Earth, maar ik was in de zevende hemel.

    05-10-2011, 21:14 Geschreven door kroontjespen
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/06-08/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Kijk ook eens fijn
    op mijn kroondomein!


    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!